Jump to content

Κλιματιστικά / Κλιματισμός


CptBill
 Κοινοποίηση

Recommended Posts

Λοιπον

Έκανα την διόρθωση στον υπολογισμό των θερμίδων...

Για τον χώρο των 43τμ σαλόνι κουζίνα και ένας διάδρομος οι απώλειες είναι περίπου 24.000btu.

Ο χώρος βρίσκεται στον 1ο όροφο και είναι μεζονέτα.

Για τον υπολογισμό θεωρήθηκε εσωτερική θερμοκρασία 20oC και θερμοκρασία περιβάλλοντος 0οC.

Η θερμοκρασία των συνορευοντων μη θερμαινόμενων χώρων ελήφθη ως 7oC.

Πάνω σε αυτό μόλις βρήκα να αναφέρεται το παρακάτω το οποίο αναφέρει διαφορά 10oC και το οποίο δεν ξέρω αν είναι και σωστό

''Αν η εξεταζόμενη επιφάνεια χωρίζει θερμαινόμενο χώρο, με άλλο εσωτερικό αλλά μη θερμαινόμενο χώρο, θεωρούμε ότι η θερμοκρασία του μη θερμαινόμενου χώρου είναι κατά 10οC υψηλότερη από την θερμοκρασία του περιβάλλοντος.''

Η αλήθεια είναι ότι και η μία παραδοχη αλλα και η άλλη είναι λίγο αυθαίρετες, καθώς ας υποθέσουμε οτι η ελάχιστη θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι 8οC δηλαδή τότε η εσωτερική θερμοκρασία είναι 18oC ή μήπως είναι 7οC ;

Στην πρώτη περίπτωση σημαίνει ότι σχεδόν δεν υπάρχει ανάγκη θέρμανσης ενω στη δεύτερη ότι εντός του σπιτιού κάνει πιο πολύ κρύο απο οτι εκτός....

Τέλος πάντων...

Δεν έχουν υπολογιστεί οι απώλειες λόγω της εσωτερικής σκάλας που υπάρχει.

Στον υπολογισμό των απωλειών στο τέλος εκανα και προσαύξηση 25% λόγω διακοπών όπως γίνεται και στον λέβητα αλλίως οι απώλειες θα έβγαιναν 19200.

Φαντάζομαι πως το 24αρι κλιματιστικό πως είναι μονόδρομος, σωστα?

Edited by bobz
Link to comment
Share on other sites

Δηλαδή ρε παιδιά πρέπει να ΜΗΝ τοποθετούνται κολλητά η εσωτερική με την εξωτερική μονάδα στις δυο πλευρές του τοίχου? Αυτός ο τρόπος τοποθέτησης είναι κάτι που βλέπω κατά κόρον. .

 

Σε τι μπορούν να χρησιμεύουν οι πιο μακριοί σωλήνες?

Επίσης, για ποιον λόγο δεν θα πρέπει να γίνεται εξαέρωση?

 

υ.γ. στο κλιματιστικό που μου χάλασε μόλις, λογικά θαυπάρχει μέσα φρέον. Δεδομένου ότι είναι το παλιό φρέον και έχω ένα ακόμα κλιματιστικό που παίρνει παλαιού τύπου, μπορώ να το αντλήσω από αυτό και να το βάλω στο άλλο? Κρίμα είναι να πάει χαμένο, δεδομένου ότι όταν ξεμείνει και το άλλο από φρέον θα πρέπει να αλλάξω μηχάνημα.

 

gnt, μιας και την hitachi την ξέρεις απέξω, μπορείς να μου πεις τι διαφορά έχει αυτό

 

http://www.skroutz.gr/s/293381/Hitachi-RAS-S10H3A-RAC-S10H3.html

 

από αυτό

 

http://www.skroutz.gr/s/2937397/Hitachi-RAS-RAC-S10HA.html ???

 

 

Εσύ έχεις αγοράσει το 2ο έτσι δεν είναι?

 

 

 

--- Από Ομάδα Διαχείρισης ---

Θα σε παρακαλούσα να αποφεύγεις τα συνεχόμενα μηνύματα. Χρησιμοποίησε τη Τροποποίηση Μηνύματος όταν θέλεις να προσθέσεις κάτι στο μήνυμα σου ή τη Πολλαπλή Παράθεση όταν θέλεις να απαντήσεις ταυτόχρονα σε περισσότερα του ενός μηνυμάτων.

Edited by impreza_sti
Link to comment
Share on other sites

Λοιπον

Έκανα την διόρθωση στον υπολογισμό των θερμίδων...

Για τον χώρο των 43τμ σαλόνι κουζίνα και ένας διάδρομος οι απώλειες είναι περίπου 24.000btu.

Ο χώρος βρίσκεται στον 1ο όροφο και είναι μεζονέτα.

Για τον υπολογισμό θεωρήθηκε εσωτερική θερμοκρασία 20oC και θερμοκρασία περιβάλλοντος 0οC.

Η θερμοκρασία των συνορευοντων μη θερμαινόμενων χώρων ελήφθη ως 7oC.

Πάνω σε αυτό μόλις βρήκα να αναφέρεται το παρακάτω το οποίο αναφέρει διαφορά 10oC και το οποίο δεν ξέρω αν είναι και σωστό

''Αν η εξεταζόμενη επιφάνεια χωρίζει θερμαινόμενο χώρο, με άλλο εσωτερικό αλλά μη θερμαινόμενο χώρο, θεωρούμε ότι η θερμοκρασία του μη θερμαινόμενου χώρου είναι κατά 10οC υψηλότερη από την θερμοκρασία του περιβάλλοντος.''

Η αλήθεια είναι ότι και η μία παραδοχη αλλα και η άλλη είναι λίγο αυθαίρετες, καθώς ας υποθέσουμε οτι η ελάχιστη θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι 8οC δηλαδή τότε η εσωτερική θερμοκρασία είναι 18oC ή μήπως είναι 7οC ;

Στην πρώτη περίπτωση σημαίνει ότι σχεδόν δεν υπάρχει ανάγκη θέρμανσης ενω στη δεύτερη ότι εντός του σπιτιού κάνει πιο πολύ κρύο απο οτι εκτός....

Τέλος πάντων...

Δεν έχουν υπολογιστεί οι απώλειες λόγω της εσωτερικής σκάλας που υπάρχει.

Στον υπολογισμό των απωλειών στο τέλος εκανα και προσαύξηση 25% λόγω διακοπών όπως γίνεται και στον λέβητα αλλίως οι απώλειες θα έβγαιναν 19200.

Φαντάζομαι πως το 24αρι κλιματιστικό πως είναι μονόδρομος, σωστα?

 

Βρήκα αυτό απο το τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Αριστοτέλειου πανεπιστημίου . Θα σου φανεί χρήσιμο:

 

Ο Κανονισµός Θερµοµόνωσης καθώς και η Τεχνική Οδηγία του Τεχνικού Επιµελητηρίου

Ελλάδας (Τ.Ο.Τ.Ε.Ε.) 2425/86 δίνουν τις συνιστώµενες θερµοκρασίες σχεδιασµού για

θέρµανση σε κατοικίες, γραφεία καταστήµατα, εκπαιδευτικά κτίρια, νοσοκοµεία, ξενοδοχεία

κ.λ.π. Οι θερµοκρασίες δίνονται για κάθε χώρο των κτιρίων. Με βάση τις θερµοκρασίες αυτές

γίνεται ο υπολογισµός των θερµικών φορτίων σε κάθε θερµαινόµενο χώρο.

Σχετικά µε τις συνιστώµενες θερµοκρασίες παρατηρούνται τα εξής:

• Σε διαδρόµους, κλιµακοστάσια και άλλους χώρους µετάβασης από το εξωτερικό

περιβάλλον σε θερµαινόµενους χώρους, είναι επαρκής µια θερµοκρασία σχεδιασµού

15ºC για την προσαρµογή του ατόµου στις συνθήκες του θερµαινόµενου χώρου.

• Σε χώρους όπου συνήθως τα άτοµα φέρουν ελαφρά ενδυµασία (π.χ. λουτρά,

αποδυτήρια) η θερµοκρασία σχεδιασµού είναι 22÷24ºC για να αντισταθµίζεται η

αυξηµένη απώλεια θερµότητας από το σώµα.

• Σε χώρους µε µεγάλα θερµικά κέρδη από την παρουσία ατόµων (π.χ. αµφιθέατρα,

εκκλησίες, κλειστά γυµναστήρια) η θερµοκρασία σχεδιασµού µειώνεται στους 18ºC έως

16ºC.

• Σε συνεχές σύστηµα δόµησης µεταξύ κτισµένων κτιρίων και για τα τµήµατα που

βρίσκονται σε επαφή, ως θερµοκρασία του γειτονικού κτιρίου εφόσον αυτό θερµαίνεται

λαµβάνεται η τιµή των 15ºC. Όταν δεν θερµαίνεται λαµβάνονται οι τιµές:

Για τη ζώνη Α +10ºC

Για τη ζώνη Β +7ºC

Για τη ζώνη Γ +3ºC

 

Για µη θερµαινόµενους χώρους προβλέπονται τα εξής:

• Ως θερµοκρασία χώρων οι οποίοι βρίσκονται κάτω από κεκλιµένη στέγη (π.χ. από

κεραµίδια), λαµβάνεται η µέση ελάχιστη εξωτερική θερµοκρασία αυξηµένη κατά 3ºC,

εφόσον έχουν τηρηθεί οι οδηγίες του Κ.Θ.Κ.

Ως θερµοκρασία µη θερµαινόµενων ηµιυπογείων ή υπόγειων χώρων, που έχουν

παράθυρα ή πόρτες προς τον εξωτερικό αέρα, λαµβάνεται:

Για τη ζώνη Α +10ºC

Για τη ζώνη Β +7ºC

Για τη ζώνη Γ +3ºC

 

 

http://aix.meng.auth.gr/lhtee/education/Heat_load_of_buildings.pdf

 

Οι συνορεύοντοι μη θερμαινόμενοι χώροι ποιοι είναι στο σπιτι;

Edited by Bananas
Link to comment
Share on other sites

Βρήκα αυτό απο το τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Αριστοτέλειου πανεπιστημίου . Θα σου φανεί χρήσιμο:

 

Ο Κανονισµός Θερµοµόνωσης καθώς και η Τεχνική Οδηγία του Τεχνικού Επιµελητηρίου

Ελλάδας (Τ.Ο.Τ.Ε.Ε.) 2425/86 δίνουν τις συνιστώµενες θερµοκρασίες σχεδιασµού για

θέρµανση σε κατοικίες, γραφεία καταστήµατα, εκπαιδευτικά κτίρια, νοσοκοµεία, ξενοδοχεία

κ.λ.π. Οι θερµοκρασίες δίνονται για κάθε χώρο των κτιρίων. Με βάση τις θερµοκρασίες αυτές

γίνεται ο υπολογισµός των θερµικών φορτίων σε κάθε θερµαινόµενο χώρο.

Σχετικά µε τις συνιστώµενες θερµοκρασίες παρατηρούνται τα εξής:

• Σε διαδρόµους, κλιµακοστάσια και άλλους χώρους µετάβασης από το εξωτερικό

περιβάλλον σε θερµαινόµενους χώρους, είναι επαρκής µια θερµοκρασία σχεδιασµού

15ºC για την προσαρµογή του ατόµου στις συνθήκες του θερµαινόµενου χώρου.

• Σε χώρους όπου συνήθως τα άτοµα φέρουν ελαφρά ενδυµασία (π.χ. λουτρά,

αποδυτήρια) η θερµοκρασία σχεδιασµού είναι 22÷24ºC για να αντισταθµίζεται η

αυξηµένη απώλεια θερµότητας από το σώµα.

• Σε χώρους µε µεγάλα θερµικά κέρδη από την παρουσία ατόµων (π.χ. αµφιθέατρα,

εκκλησίες, κλειστά γυµναστήρια) η θερµοκρασία σχεδιασµού µειώνεται στους 18ºC έως

16ºC.

• Σε συνεχές σύστηµα δόµησης µεταξύ κτισµένων κτιρίων και για τα τµήµατα που

βρίσκονται σε επαφή, ως θερµοκρασία του γειτονικού κτιρίου εφόσον αυτό θερµαίνεται

λαµβάνεται η τιµή των 15ºC. Όταν δεν θερµαίνεται λαµβάνονται οι τιµές:

Για τη ζώνη Α +10ºC

Για τη ζώνη Β +7ºC

Για τη ζώνη Γ +3ºC

 

Για µη θερµαινόµενους χώρους προβλέπονται τα εξής:

• Ως θερµοκρασία χώρων οι οποίοι βρίσκονται κάτω από κεκλιµένη στέγη (π.χ. από

κεραµίδια), λαµβάνεται η µέση ελάχιστη εξωτερική θερµοκρασία αυξηµένη κατά 3ºC,

εφόσον έχουν τηρηθεί οι οδηγίες του Κ.Θ.Κ.

Ως θερµοκρασία µη θερµαινόµενων ηµιυπογείων ή υπόγειων χώρων, που έχουν

παράθυρα ή πόρτες προς τον εξωτερικό αέρα, λαµβάνεται:

Για τη ζώνη Α +10ºC

Για τη ζώνη Β +7ºC

Για τη ζώνη Γ +3ºC

 

 

http://aix.meng.auth.gr/lhtee/education/Heat_load_of_buildings.pdf

 

Οι συνορεύοντοι μη θερμαινόμενοι χώροι ποιοι είναι στο σπιτι;

Ειναι το κλιμακοστασιο,αποθηκη,κλειστο γκαραζ κλπ.

 

Δηλαδή ρε παιδιά πρέπει να ΜΗΝ τοποθετούνται κολλητά η εσωτερική με την εξωτερική μονάδα στις δυο πλευρές του τοίχου? Αυτός ο τρόπος τοποθέτησης είναι κάτι που βλέπω κατά κόρον. .

 

Σε τι μπορούν να χρησιμεύουν οι πιο μακριοί σωλήνες?

Επίσης, για ποιον λόγο δεν θα πρέπει να γίνεται εξαέρωση?

 

υ.γ. στο κλιματιστικό που μου χάλασε μόλις, λογικά θαυπάρχει μέσα φρέον. Δεδομένου ότι είναι το παλιό φρέον και έχω ένα ακόμα κλιματιστικό που παίρνει παλαιού τύπου, μπορώ να το αντλήσω από αυτό και να το βάλω στο άλλο? Κρίμα είναι να πάει χαμένο, δεδομένου ότι όταν ξεμείνει και το άλλο από φρέον θα πρέπει να αλλάξω μηχάνημα.

 

οι περισσοτεες εταιριες απαιτουν ελαχιστη αποσταση σωληνων 4μ .Κατασκευαστικα το συστημα δεν εχει καποιο προβλημα αν θα ειναι λιγοτερα μετρα,ισως εχουν τοποθετησει φρεον μεσα ωστε να μην χρειαζεται πληρωση κατα την εγκατασταση .

Εξαερωση τι εννοεις δεν πρεπει να γινεται?παντα κανεις εξαερωση.Ο σωστος τροπος ειναι αντλια κενου αλλος δεν υπαρχει.

Φρεον μαλλον το R22 θα εχεις,υπαρχει ακομα σε αλλο τυπο οποτε βρισκεις.Τωρα αν μπορεις να το μαζεψεις(αμφιβαλλω,ασε και το θεμα κοστος) καλο ειναι.

 

 

 

--- Από Ομάδα Διαχείρισης ---

Θα σε παρακαλούσα να αποφεύγεις τα συνεχόμενα μηνύματα. Χρησιμοποίησε τη Τροποποίηση Μηνύματος όταν θέλεις να προσθέσεις κάτι στο μήνυμα σου ή τη Πολλαπλή Παράθεση όταν θέλεις να απαντήσεις ταυτόχρονα σε περισσότερα του ενός μηνυμάτων.

Edited by impreza_sti
Δυο πράγματα είναι άπειρα, το σύμπαν και η ανθρώπινη βλακεία, αλλά για το σύμπαν δεν είμαι εντελώς σίγουρος
Link to comment
Share on other sites

@bobz Oδήγησε μας βήμα βήμα πως κατέληξες στο νούμερο αυτό για τις απώλειες. Δίνεις μόνο κάποιες από τις παραμέτρους. Επίσης σε ποιες πηγές βασίστηκες για τους υπολογισμούς;

 

@Galois Όλοι οι κατασκευαστές ορίζουν ένα ελάχιστο και ένα μέγιστο μήκος σωληνώσεων, καθώς και μια μέγιστη υψομετρική διαφορά μεταξύ εσωτερικής και εξωτερικής μονάδας. Συνήθως, για λόγους κόστους κυρίως, το ελάχιστο μήκος δεν τηρείται. Επειδή οι μονάδες έχουν συγκεκριμένη ποσότητα ψυκτικού υγρού, ιδανικά θα έπρεπε να αφαιρεθεί κάποια ποσότητα ώστε να υπάρξει αντιστάθμιση. Στην πράξη η μη εφαρμογή του τελευταίου σπάνια μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στις σύγχρονες μονάδες. Αυτό που όμως οπωσδήποτε πρέπει να συμβεί είναι να προστίθεται ψυκτικό όταν οι σωληνώσεις ξεπερνούν ένα ελάχιστο μήκος (συνήθως τα 15 m) και σύμφωνα με την ποσότητα που ορίζει ο κατασκευαστής. Επίσης αν η υψομετρική διαφορά είναι πάνω από 3 m, πρέπει να παρεμβάλλεται ελαιοπαγίδα.

 

Η εξαέρωση στην ατμόσφαιρα ως πρακτική απαγορεύεται από τους κατασκευαστές και είναι εξαιρετικά ανεύθυνη πράξη όσον αφορά το περιβάλλον. Πρέπει σε κάθε περίπτωση να χρησιμοποιείται αντλία κενού. Αν το ψυκτικό είναι R22, μπορείς να το ανακυκλώσεις καθώς πλέον δεν πωλείται στην ΕΕ. Θα χρειαστεί ειδικό δοχείο και θα πρέπει να ζυγιστεί σε ζυγαριά.

 

To πρώτο μοντέλο είναι 3 ετών με μικρότερη απόδοση/οικονομία καθώς χρησιμοποιεί παλαιότερης τεχνολογίας συμπιεστή. Το μόνο πλεονέκτημα έναντι του φετινού S10HA είναι ότι έχει ιονιστή. Τα χαρακτηριστικά του αναλυτικά μπορείς να τα διαβάσεις στο τέλος αυτής της σελίδας.

Edited by gnt
http://imageshack.com/a/img854/9724/9yva.jpg

Link to comment
Share on other sites

Βρήκα αυτό απο το τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Αριστοτέλειου πανεπιστημίου . Θα σου φανεί χρήσιμο:

 

Ο Κανονισµός Θερµοµόνωσης καθώς και η Τεχνική Οδηγία του Τεχνικού Επιµελητηρίου

Ελλάδας (Τ.Ο.Τ.Ε.Ε.) 2425/86 δίνουν τις συνιστώµενες θερµοκρασίες σχεδιασµού για

θέρµανση σε κατοικίες, γραφεία καταστήµατα, εκπαιδευτικά κτίρια, νοσοκοµεία, ξενοδοχεία

κ.λ.π. Οι θερµοκρασίες δίνονται για κάθε χώρο των κτιρίων. Με βάση τις θερµοκρασίες αυτές

γίνεται ο υπολογισµός των θερµικών φορτίων σε κάθε θερµαινόµενο χώρο.

Σχετικά µε τις συνιστώµενες θερµοκρασίες παρατηρούνται τα εξής:

• Σε διαδρόµους, κλιµακοστάσια και άλλους χώρους µετάβασης από το εξωτερικό

περιβάλλον σε θερµαινόµενους χώρους, είναι επαρκής µια θερµοκρασία σχεδιασµού

15ºC για την προσαρµογή του ατόµου στις συνθήκες του θερµαινόµενου χώρου.

• Σε χώρους όπου συνήθως τα άτοµα φέρουν ελαφρά ενδυµασία (π.χ. λουτρά,

αποδυτήρια) η θερµοκρασία σχεδιασµού είναι 22÷24ºC για να αντισταθµίζεται η

αυξηµένη απώλεια θερµότητας από το σώµα.

• Σε χώρους µε µεγάλα θερµικά κέρδη από την παρουσία ατόµων (π.χ. αµφιθέατρα,

εκκλησίες, κλειστά γυµναστήρια) η θερµοκρασία σχεδιασµού µειώνεται στους 18ºC έως

16ºC.

• Σε συνεχές σύστηµα δόµησης µεταξύ κτισµένων κτιρίων και για τα τµήµατα που

βρίσκονται σε επαφή, ως θερµοκρασία του γειτονικού κτιρίου εφόσον αυτό θερµαίνεται

λαµβάνεται η τιµή των 15ºC. Όταν δεν θερµαίνεται λαµβάνονται οι τιµές:

Για τη ζώνη Α +10ºC

Για τη ζώνη Β +7ºC

Για τη ζώνη Γ +3ºC

 

Για µη θερµαινόµενους χώρους προβλέπονται τα εξής:

• Ως θερµοκρασία χώρων οι οποίοι βρίσκονται κάτω από κεκλιµένη στέγη (π.χ. από

κεραµίδια), λαµβάνεται η µέση ελάχιστη εξωτερική θερµοκρασία αυξηµένη κατά 3ºC,

εφόσον έχουν τηρηθεί οι οδηγίες του Κ.Θ.Κ.

Ως θερµοκρασία µη θερµαινόµενων ηµιυπογείων ή υπόγειων χώρων, που έχουν

παράθυρα ή πόρτες προς τον εξωτερικό αέρα, λαµβάνεται:

Για τη ζώνη Α +10ºC

Για τη ζώνη Β +7ºC

Για τη ζώνη Γ +3ºC

 

 

http://aix.meng.auth.gr/lhtee/education/Heat_load_of_buildings.pdf

 

Οι συνορεύοντες μη θερμαινόμενοι χώροι ποιοι είναι στο σπιτι;

 

Αυτό τον κανονισμό χρησιμοποίησα κι εγώ στους υπολογισμούς μου για αυτο και εξέλαβα τους 7οC ως θερμοκρασία για τους εσωτερικούς μή θερμαινόμενους χώρους καθώς μένω Αττική και ανήκω γεωγραφικά στην κλιματική ζώνη Β

Οι εσωτερικοί μή θερμαινόμενοι χώροι που συνορευουν με τον εν λόγω χώρο θεωρώ οτι είναι όλοι οι χώροι εντός του σπιτιού που συνορεύουν με την σαλονοκουζίνα μου και δεν θερμαίνονται όπως είναι το κλιμακοστάσιο (όπως σωστα αναφέρθηκε απο ένα φίλο του forum) και απο κει και πέρα είναι ο χώρος κάτω απο το δάπεδο που είναι το ισόγειο το οποίο δεν κατοικείται (άρα και δεν θερμαίνεται), ο χώρος του υπνοδωματίου που έχει έναν κοινό τοίχο με το σαλόνι κι ένα με τον διάδρομο, ο χώρος της τουαλέτας κλπ

Γενικότερα για τον υπολογισμό των απωλειών χρησιμοποίησα αυτο τον κανονισμό όπως μας έμαθαν στο τμήμα Μηχανολογίας του ΤΕΙ Πειραιά που κάποτε φοίτησα.

Βέβαια τότε κάναμε μελέτη για σύστημα κεντρικής θέρμανσης για αυτό υπάρχουν και κάποιες διαφοροποιήσεις...

Link to comment
Share on other sites

Eννοείτε να επικοινωνήσεις και να ζητήσεις να γίνει σωστή εγκατάσταση όπως όφειλανεξαρχής έστω και αν χρεωνόσουν τα 20 ευρώ παραπάνω.

 

Λοιπόν, μίλησα με το κατάστημα που μου έκανε την εγκατάσταση και τους ανέφερα το πρόβλημα και πως δεν μου έχουν τοποθετήσει αντικραδασμικά λαστιχάκια. Ισχυρίστηκαν πως δεν τοποθετούν αν δεν περιέχονται στην συσκευασία και πως απ'ότι γνωρίζουν μονο τα samsung και τα lg έχουν. Με μια πιο προσεκτική ματιά (και ακοή), διαπίστωσα ότι ο θόρυβος προέρχεται απο τον ανεμιστήρα της εξωτερικής μονάδας και όχι απο τους κραδασμούς. Μου φαίνεται ότι κάπου βρίσκει (ανεμιστήρας είναι, κατι άλλο εσωτερικό είναι?) ενώ δοκιμάζοντας να σπρώξω λίγο την μονάδα προς τα επάνω, μειώθηκε ο θόρυβος. Πιθανολογώ οτι κάτι ακουμπάει ελαφρά το εξωτερικό περίβλημα του ανεμιστήρα (την "φάτσα" της εξωτερικής μονάδας) και πολύ φοβάμαι οτι είναι ο ανεμιστήρας. Παρατήρησα επίσης πως,προφανώς ο τυπος που έκανε την εγκατάσταση,έβαλε ένα κομμάτι χαρτί στο κάτω μέρος του περιβλήματος σφηνωτά, μάλλον γιατί κατάλαβε οτι ήταν πολυ κοντά στον ανεμιστήρα(???)και θέλησε να μεγαλώσει με αυτόν τον τρόπο την απόσταση(???). Όπως και να έχει το σίγουρο είναι οτι ο θόρυβος δεν είναι σίγουρα λόγω κραδασμού αλλά γιατί κάτι εσωτερικά "βρίσκει" στο περίβλημα. Μεθαύριο θα φέρω ένα φιλαράκι ψυκτικό να μου δώσει την γνώμη του και μάλλον θα πρέπει να μιλήσω με την αντιπροσωπεία μετά..

Link to comment
Share on other sites

@bobz Οι υπολογισμοί χονδρικά φαίνονται σωστοί. Ας μας πει και τη γνώμη του ο dal_kos που είναι μηχανολόγος μηχανικός.

 

@bi71184 Αν εδράζεται στο έδαφος είναι υποχρεωτικό να χρησιμοποιηθούν αντικραδασμικά λάστιχα. Με ένα αλφάδι μπορείς να διαπιστώσεις αν εδράζεται σωστά.

http://imageshack.com/a/img854/9724/9yva.jpg

Link to comment
Share on other sites

Αυτό τον κανονισμό χρησιμοποίησα κι εγώ στους υπολογισμούς μου για αυτο και εξέλαβα τους 7οC ως θερμοκρασία για τους εσωτερικούς μή θερμαινόμενους χώρους καθώς μένω Αττική και ανήκω γεωγραφικά στην κλιματική ζώνη Β

Οι εσωτερικοί μή θερμαινόμενοι χώροι που συνορευουν με τον εν λόγω χώρο θεωρώ οτι είναι όλοι οι χώροι εντός του σπιτιού που συνορεύουν με την σαλονοκουζίνα μου και δεν θερμαίνονται όπως είναι το κλιμακοστάσιο (όπως σωστα αναφέρθηκε απο ένα φίλο του forum) και απο κει και πέρα είναι ο χώρος κάτω απο το δάπεδο που είναι το ισόγειο το οποίο δεν κατοικείται (άρα και δεν θερμαίνεται), ο χώρος του υπνοδωματίου που έχει έναν κοινό τοίχο με το σαλόνι κι ένα με τον διάδρομο, ο χώρος της τουαλέτας κλπ

Γενικότερα για τον υπολογισμό των απωλειών χρησιμοποίησα αυτο τον κανονισμό όπως μας έμαθαν στο τμήμα Μηχανολογίας του ΤΕΙ Πειραιά που κάποτε φοίτησα.

Βέβαια τότε κάναμε μελέτη για σύστημα κεντρικής θέρμανσης για αυτό υπάρχουν και κάποιες διαφοροποιήσεις...

 

Φιλε μου. Για τον υπολογισμό απωλειών χώρου για την εγκατάσταση κεντρικής θέρμανσης με λέβητα γνωρίζω και γω μιας και έχω κάνει 6μηνιαία μελέτη θέρμανσης για μονοσωλήνιο στη σχολή για υπάρχουσα μονοκατοικία με υπόγειο γκαράζ κλιμακοστάσιο κτλ κτλ. (ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ τμήμα μηχανικών ενεργειακής τεχνολογίας ΤΕ). Τώρα για τον κλιματισμό ενός χώρου έχω την εντύπωση ότι διαφοροποιούνται λίγο τα πράγματα άλλα δεν έχω κάποια πείρα σε αυτό . Ο τρόπος υπολογισμού απωλειών πρέπει να ναι σχεδόν ίδιος .

Link to comment
Share on other sites

αυτα που αναφερει ειναι οι συντελεστες για την μελετη.Λειπουν τα μ² που συνορευουν με αυτους τους χωρους,το υλικο (τουβλο,μονο,διπλο,μονωση) που παρεμβαλεται μεταξυ του θερμαινωμενου χωρου και του αλλου.Επισης τα ανοιγματα υπολογιζονται με αλλο συντελεστη.Η υποχρεωτικη εισοδο φρσκου αερα πρεπει να υπολογισθει.

Εχεις δουλεια ακομα.

Δυο πράγματα είναι άπειρα, το σύμπαν και η ανθρώπινη βλακεία, αλλά για το σύμπαν δεν είμαι εντελώς σίγουρος
Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα παιδιά, θέλω ένα κλιματιστικό μέγιστο στα 450-500 ευρώ, για υπνωδωμάτιο (15τ.μ) (θα μένει ανοιχτό τη νύχτα για δωμάτιο παιδιών)

με ενδιαφέρει η χαμηλή κατανάλωση και η καλή ποιότητα του αέρα .

Είδα που πρότεινε ένα παιδί πριν τα Toyotomi-TZN-TZG-12V3-ZEN και Toyotomi-Akira-GAN-GAG-A135GVR-T3

και το ανστίστοιχο hitachi, υπάρχει κάτι άλλο στα ίδια χρήματα αξιόπιστο?

 

ευχαριστώ πολύ.

Edited by moredread
Link to comment
Share on other sites

Γι'αυτό και ζήτησα από τον bobz να μας παραθέσει βήμα βήμα τους υπολογισμούς του. Αυτά που αναφέρεις παραπάνω μπορεί να τα έχει ήδη συμπεριλάβει στους υπολογισμούς του, μπορεί όμως να του έχουν διαφύγει.

 

@moredread Υποθέτω ότι το δωμάτιο είναι μέχρι 18 m². Τα συγκεκριμένα είναι αρκετά καλές επιλογές για το budget σου. Αν υπάρχουν ιδιαίτερες συνθήκες στο χώρο ή/και στους κατοίκους (αναπνευστικά προβλήματα/αλλεργίες, αρκετή σκόνη κτλ) ίσως είναι καλύτερο να δώσεις κάτι παραπάνω ώστε να αποκτήσεις κλιματιστικό με καλύτερη ποιότητα παραγόμενου αέρα.

Edited by gnt
http://imageshack.com/a/img854/9724/9yva.jpg

Link to comment
Share on other sites

Επειδή η μελέτη απωλειών είναι μια παράμετρος, στην σωστή θέρμανση ενός χώρου και πολλές φορές όχι η σημαντικοτερη (σε σχέση με την ακρίβεια μέτρησης) , καλό θα είναι να μην κολλάμε σε αυτό μόνον, αλλά να δίνουμε χάρη προς τα πάνω, ώστε να καλύψουμε ακραίες καταστάσεις, όποτε κι αν προκύψουν.

Εξ ίσου σημαντικό είναι οι θέσεις των σωμάτων, σε ποιο σημειο του χώρου κάθονται οι κάτοικοι, πόσο συχνά μπαινοβγαινουν κλπ.

Στην δικιά μας σχολή, ο καθηγητής μας προέτρεπε σε έναν υπολογισμό +30% και μετά στην πράξη καταληγαμε σε τελικές ρυθμίσεις με την θερμοκρασία νερού, σε σχέση με την εξωτερική.

Στα κλιματιστικά επειδή είναι χαμηλότερη η θερμοκρασία των σωμάτων, χρειάζονται επιπλέον παράμετροι για μια σωστή μελέτη.

Γι αυτούς τους λόγους ακούγονται τόσα παράπονα για ξηρότητα, ποιότητα, παγωνιες, υγρασιες κλπ που δεν οφείλονται στον τρόπο, αλλά σε έλλειψη σωστής μελέτης.

Και η σωστή μελέτη επιβεβαιώνεται εκ του αποτελεσματος και μόνον.

Link to comment
Share on other sites

 

καλησπερα!

Θελω να ρωτησω αν υπαρχει καποιος λογος που αναφερεις το σημειο δροσου στις μετρησεις σου, δηλαδη αν επηρεαζεται η αποδοση του κλιματιστικου κλπ.

Link to comment
Share on other sites

Τα διαγράμματα απόδοσης των κλιματιστικών αναφέρουν την αποδιδόμενη ισχύ και για τις δύο θερμοκρασίες. Καλό είναι να υπάρχει ως πληροφορία για όποιον θέλει να κάνει τη σχετική ανάλυση.
http://imageshack.com/a/img854/9724/9yva.jpg

Link to comment
Share on other sites

Για παράδειγμα τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του HITACHI είναι τα ακόλουθα:

http://img526.imageshack.us/img526/7504/hitachiracrass10ha.jpg

 

και http://www.hitachi.gr/products/personal/pdf/rac_catalogue_2013.pdf όπως επίσης και

http://erpactive.hitachiaircon.com/gr/label.php

 

Ευχαριστω για την απαντηση, αν και δε καταλαβα σε τι επηρεαζει το σημειο δροσου.!

Ειδα το τεχνικο εγχειριδιο που ανερτησες ομως βλεπω μονο εποχικες εκτιμησεις και δε βλεπω να αναφερουν ακριβεις μετρησεις για αποδοσεις και cop .Δε ξερω αν καταλαβα λαθος!!:)

Link to comment
Share on other sites

Λοιπον

Έκανα την διόρθωση στον υπολογισμό των θερμίδων...

Για τον χώρο των 43τμ σαλόνι κουζίνα και ένας διάδρομος οι απώλειες είναι περίπου 24.000btu.

Ο χώρος βρίσκεται στον 1ο όροφο και είναι μεζονέτα.

Για τον υπολογισμό θεωρήθηκε εσωτερική θερμοκρασία 20oC και θερμοκρασία περιβάλλοντος 0οC.

Η θερμοκρασία των συνορευοντων μη θερμαινόμενων χώρων ελήφθη ως 7oC.

Πάνω σε αυτό μόλις βρήκα να αναφέρεται το παρακάτω το οποίο αναφέρει διαφορά 10oC και το οποίο δεν ξέρω αν είναι και σωστό

''Αν η εξεταζόμενη επιφάνεια χωρίζει θερμαινόμενο χώρο, με άλλο εσωτερικό αλλά μη θερμαινόμενο χώρο, θεωρούμε ότι η θερμοκρασία του μη θερμαινόμενου χώρου είναι κατά 10οC υψηλότερη από την θερμοκρασία του περιβάλλοντος.''

Η αλήθεια είναι ότι και η μία παραδοχη αλλα και η άλλη είναι λίγο αυθαίρετες, καθώς ας υποθέσουμε οτι η ελάχιστη θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι 8οC δηλαδή τότε η εσωτερική θερμοκρασία είναι 18oC ή μήπως είναι 7οC ;

Στην πρώτη περίπτωση σημαίνει ότι σχεδόν δεν υπάρχει ανάγκη θέρμανσης ενω στη δεύτερη ότι εντός του σπιτιού κάνει πιο πολύ κρύο απο οτι εκτός....

Τέλος πάντων...

Δεν έχουν υπολογιστεί οι απώλειες λόγω της εσωτερικής σκάλας που υπάρχει.

Στον υπολογισμό των απωλειών στο τέλος εκανα και προσαύξηση 25% λόγω διακοπών όπως γίνεται και στον λέβητα αλλίως οι απώλειες θα έβγαιναν 19200.

Φαντάζομαι πως το 24αρι κλιματιστικό πως είναι μονόδρομος, σωστα?

 

Καλημέρα,

ο τρόπος υπολογισμού πλέον για τις απώλειες είναι κατά ΚΕΝΑΚ. Σε αυτή τη περίπτωση, για τους μη θερμαινόμενους χώρους, σύμφωνα με την ΤΟΤΕΕ 20701-2010-2 είναι επιβάλλοντας έναν μειωτικό συντελστή b επί των απωλειών. Απλοποιητικά μπορείς να θεωρήσεις b=0,5, δηλαδή στη περίπτωση σου που υπολογίζεις με διαφορετικά ΔΤ, να υπολογίσεις ΔΤ=10 βαθμούς μεταξύ θερμαινόμενου σαλονιού και ΜΘΧ. Αν θες ακριβείς υπολογισμούς, διαβασε τη παρ. 2.6.1. της παραπανω ΤΟΤΕΕ.

 

Επίσης δώσε προσοχή στο οριακό στρώμα του αέρα, ότι πρέπει και από τη πλευρα του ΘΧ και απο τη πλευρα του ΜΘΧ να το παρεις ως εσωτερικού χώρου.

 

Τέλος πρόσεξε τι απώλειες θεωρείς προς το πάτωμα, καθώς τα οριακά στρώματα αέρα έχουν διαφορετικές τιμές αν ο θερμαινόμενος είναι στη πανω η τη κατω μεριά.

 

αυτα που αναφερει ειναι οι συντελεστες για την μελετη.Λειπουν τα μ² που συνορευουν με αυτους τους χωρους,το υλικο (τουβλο,μονο,διπλο,μονωση) που παρεμβαλεται μεταξυ του θερμαινωμενου χωρου και του αλλου.Επισης τα ανοιγματα υπολογιζονται με αλλο συντελεστη.Η υποχρεωτικη εισοδο φρσκου αερα πρεπει να υπολογισθει.

Εχεις δουλεια ακομα.

 

Σωστή η επισήμανση του vasilimertzani, μην ξεχνάς τις απώλειες αερισμού, όπου αν έχεις κακής ποιότητας κουφώματα πρέπει να θεωρήσεις μια προσαυξηση και από αυτές.

 

Τέλος δώσε βάση και στο ότι εσύ υπολογίζεις με βαση θερμοκρασία 0 βαθμών, ενώ τα κλιματιστικά δίνουν ονομαστική ισχύ στους 7 και απο κει και κατω βαίνει μειούμενη. Αν εσύ υπολογίσεις 18000 btu στους 0, τότε πιθανότατα ένα ονομαστικής 18000 btu δε θα μπορεί να σε καλύψει, αν αποτελεί αποκλειστική μέθοδο θέρμανσης.

Edited by dal_kos
Link to comment
Share on other sites

ναι μέχρι 18 είναι, έχουμε αναπνευστικά και αλλεργίες, έχεις να προτίνεις κάποιο με καλύτερη ποιότητα αερα ας ξεπερνά και λίγο την τιμή?

ευχαριστώ για την απάντηση σου!

Link to comment
Share on other sites

@scrol Το συγκεκριμένο είναι το συνοπτικό φυλλάδιο τεκμηρίωσης κατά ΕrP/Lot10. Τα στοιχεία που αναφέρομαι βρίσκονται στον τεχνικό κατάλογο της Hitachi (Section 4)

 

@dal_kos Στην περίπτωση spli κλιματιστικών όπου κατά κανόνα τοποθετούνται σε ύψος > 2 m, για να έχεις ακρίβεια στις μετρήσεις, τι προτείνεις να υπολογίσει κανείς;

 

@moredread Tα Panasonic παραδοσιακά παρέχουν την καλύτερη ποιότητα αέρα, καθώς η εταιρεία έχει επενδύσει αρκετά στο συγκεκριμένο κομμάτι.

Το Panasonic Etherea CS/CU-E9PKEW είναι η ιδανική λύση αλλά κοστίζει αρκετά. Επίσης ανάλογης ποιότητας είναι το Mitsubishi MSZ/MUZ-SF25VE. Τέλος αρκετά καλό στον τομέα αυτόν είναι το Toshiba RAS-B10N3KV2-E/RAS-10N3AV2-E Suzumi Plus.

Edited by gnt
http://imageshack.com/a/img854/9724/9yva.jpg

Link to comment
Share on other sites

@scrol

@moredread Tα Panasonic παραδοσιακά παρέχουν την καλύτερη ποιότητα αέρα, καθώς η εταιρεία έχει επενδύσει αρκετά στο συγκεκριμένο κομμάτι.

Το Panasonic Etherea CS/CU-E9PKEW είναι η ιδανική λύση αλλά κοστίζει αρκετά. Επίσης ανάλογης ποιότητας είναι το Mitsubishi MSZ/MUZ-SF25VE. Τέλος αρκετά καλό στον τομέα αυτόν είναι το Toshiba RAS-B10N3KV2-E/RAS-10N3AV2-E Suzumi Plus.

 

Ευχαριστώ και πάλι, έχεις να μου προτείνεις κάτι αντίστοιχο σε 11-12αρι? Μάλλον θα πάρω κάτι με καλύτερη ποιότητα αέρα.

Link to comment
Share on other sites

ηθελα να ρωτησω οποιον ξερει ποιος ειναι ο οικονομικοτερος τροπος λειτουργιας του ινβερτερ.

 

στην καταναλωση ρευματος παιζει ρολο η ρυθμιση του fan? αν ειναι στο high,low κτλ.

 

επειδη θελω να ζεσταινω ολο το σπιτι (24αρι εχω) το εχω μονιμα στους 24 ωστε στα δωματια να πιανει

 

20-21 βαθμους και αυτο εχει ως αποτελεσμα να δουλευει συνεχως....ανησυχω ποσο θα μου ερθει η δεη!!!

Link to comment
Share on other sites

Kάθε κλιματιστικό αποδίδει συγκεκριμένα kW θερμότητας τα οποία ουσιαστικά αναπληρώνουν τις απώλειες του χώρου. Η κρίσιμη παράμετρος λοιπόν είναι ο όγκος του χώρου που πρέπει να ψυχθεί/θερμανθεί. Ένα κλιματιστικό των 7 kW (~24000 BTU/h) μπορεί υπό συνθήκες να θερμάνει ένα χώρο περίπου 60 m². Eξυπακούεται αν ο χώρος είναι μεγαλύτερος ή/και υπάρχουν μεγάλες απώλειες, τότε το κλιματιστικό αναγκαστικά θα λειτουργεί με μεγαλύτερο φόρτο και μικρότερη απόδοση ως ένα σημείο.

 

Από εκεί και πέρα το ότι λειτουργεί συνεχώς δεν είναι απαραιτήτως πρόβλημα αρκεί να λειτουργεί υπό φυσιολογικό φόρτο. Η ιδανική θερμοκρασία είναι 20-22°C και η ιδανική ταχύτητα του ανεμιστήρα είναι η μεσαία σκάλα ή η AUTO. Η περσίδα πρέπει να έχει τη μεγαλύτερη δυνατή κλίση προς τα κάτω. Επίσης καλό είναι να περιορίσεις τις απώλειες με απλές μεθόδους όπως τα αεροστόπ στις πόρτες.

 

Αν δεις κάποια post πίσω, έχω παραθέσει τις καταναλώσεις ενός 2,5 kW (~9000 ΒTU/h) κλιματιστικού για σχεδόν 24ωρη χρήση. Η τελική κατανάλωση εξαρτάται επίσης και από την απόδοση του κλιματιστικού σου αλλά και από περιβαλλοντολογικούς παράγοντες.

 

Στοιχεία 15/12/2012

 

Μέση θερμοκρασία 11,2°C - Δεν έγινε χρήση του κλιματιστικού

 

Στοιχεία 16/12/2012

 

=====AVG=MIN=MAX

DBT: 10,4°C/8,9°C/12,1°C

DPT: 7,1°C/3,7°C/9,3°C

RH%: 81%/68%/93%

 

 

Θερμοστάτης στους 20°C. Όταν βρισκόμουν εκτός σπιτιού το κλιματιστικό ήταν απενεργοποιημένο.

Ο συνολικός χρόνος λειτουργίας ήταν 15h03m. H συνολική κατανάλωση ήταν 3,72 kWh.

Edited by gnt
http://imageshack.com/a/img854/9724/9yva.jpg

Link to comment
Share on other sites

Για τον ίδιο χώρο; Tι budget μπορείς να διαθέσεις;

 

μέχρι 700 ευρώ :happy:

 

εμπιστεύομαι κυρίως Mitsubishi, Toshiba, Daikin, Panasonic

 

(ερώτηση το toshiba είναι me 5 xrόνια ο συμπιεστής?)

Edited by moredread
Link to comment
Share on other sites

Στην κατήγορια 3,5 kW και στο budget που διαθέτεις, καλές επιλογές είναι τα:

-Mitsubishi MSZ/MUZ-SF35VE

-Mitsubishi Standard SRK-35ZMP-S

-Toshiba RAS-B13N3KV2-E/RAS-13N3AV2-E Suzumi Plus

-Hitachi RAC/RAS-S14HA

 

Όλα έχουν 5 χρόνια εγγύηση στο συμπιεστή.

http://imageshack.com/a/img854/9724/9yva.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Κοινοποίηση

×
×
  • Create New...