Jump to content

Paypal: Χρήση και ΓΕΝΙΚΕΣ ερωτήσεις


evripidis
 Κοινοποίηση

Recommended Posts

Οπότε άκυρο εε?

 

Είναι καθαρά θέμα cc και τους περιορισμούς που έχουμε στις συναλλαγές… Δοκίμασε με άλλες κάρτες αν έχεις αλλά και εκεί δεν είναι τίποτα σίγουρο… Εγώ πριν λίγες μέρες κατάφερα και έκανα μία αγορά με μία debit mastercard από alpha..

Philips Savvy // Sony Ericsson T28s // Nokia 6510 // Nokia N93 // Nokia N95 8GB // Blackberry Storm 2 9520 // Samsung Galaxy S PLUS // Samsung Galaxy SΙΙ {NeatROM_v6.4 & Apolo-4.15b_ExtrV0} // Samsung Galaxy A5 {2016// Samsung Galaxy Note 4 {Exynos// Xiaomi Mi Max 3 {Global Version} // POCO X4 {GT} // Samsung Galaxy S24 Ultra {1TB}

Φιλικά, Ανδρέας

 

 

Mobile History.jpg

Link to comment
Share on other sites

Είναι καθαρά θέμα cc και τους περιορισμούς που έχουμε στις συναλλαγές… Δοκίμασε με άλλες κάρτες αν έχεις αλλά και εκεί δεν είναι τίποτα σίγουρο… Εγώ πριν λίγες μέρες κατάφερα και έκανα μία αγορά με μία debit mastercard από alpha..

 

θα προσπαθήσω σε ευχαριστώ!

Μανώλης
Link to comment
Share on other sites

Aυτο ειναι. Εβαλα ευρω (αντι για $) και παει απο την καρτα. (Αλλα ετσι αφηνει το balance απεξω υποχρεωτικα..)

Τώρα θυμήθηκα οτι το ίδιο μου έκανε την προηγούμενη εβδομάδα: αγορά σε USD, balance σε ευρώ, δεν μπορούσε να πάρει και απο balance και απο κάρτα.

 

Καλημέρα.φίλος παρήγγειλε από coolicool και δεν έχει πάρει tracking number εδώ και 4 μέρες και θέλει να την ακυρώσει.Μπορεί?? Πλήρωσε με PayPal.ποιά διαδικασία να ακολουθήσει?

Ας ζητήσει πρώτα ακύρωση απο το κατάστημα και, αν του κάνουν τη ζωή δύσκολη, dispute στο PayPal.

Link to comment
Share on other sites

Είναι καθαρά θέμα cc και τους περιορισμούς που έχουμε στις συναλλαγές… Δοκίμασε με άλλες κάρτες αν έχεις αλλά και εκεί δεν είναι τίποτα σίγουρο… Εγώ πριν λίγες μέρες κατάφερα και έκανα μία αγορά με μία debit mastercard από alpha..

Εξαρτάται από το μαγαζί που κανείς την αγορά. Π.χ αμα παραγγείλεις το ίδιο προϊόν από bangood ή dx θα περάσει το paypal χωρίς πρόβλημα.

Mecool M8s Pro L - Magendaz' Nano Nexus Rom tv box /

YOKA KB2 - SuperCeleron RC3 Rom tv box / Mecool M8S Pro - Magendaz' Nano Nexus Rom tv box / Xiaomi Redmi 8 4/64 / Lenovo Yoga tab 3, 8", 4g

 

Life is like a cheap modem. You never know if you're gonna connected! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Εξαρτάται από το μαγαζί που κανείς την αγορά. Π.χ αμα παραγγείλεις το ίδιο προϊόν από bangood ή dx θα περάσει το paypal χωρίς πρόβλημα.

 

Ναι από ότι έχω καταλάβει κάτι τέτοιο ισχύει…Δεν μπορείς να είσαι πουθενά σίγουρος όσο υπάρχουν τα cc… Από amazon πάντως κατάφερα και έκανα παραγγελία με prepaid card visa από πειραιώς πριν 10 μέρες ενώ πριν από λίγες μέρες το κατάφερα και από everybuying.net με debit mastercard από alpha…

Edited by UNEXPECTEDGR

Philips Savvy // Sony Ericsson T28s // Nokia 6510 // Nokia N93 // Nokia N95 8GB // Blackberry Storm 2 9520 // Samsung Galaxy S PLUS // Samsung Galaxy SΙΙ {NeatROM_v6.4 & Apolo-4.15b_ExtrV0} // Samsung Galaxy A5 {2016// Samsung Galaxy Note 4 {Exynos// Xiaomi Mi Max 3 {Global Version} // POCO X4 {GT} // Samsung Galaxy S24 Ultra {1TB}

Φιλικά, Ανδρέας

 

 

Mobile History.jpg

Link to comment
Share on other sites

Εξαρτάται από το μαγαζί που κανείς την αγορά. Π.χ αμα παραγγείλεις το ίδιο προϊόν από bangood ή dx θα περάσει το paypal χωρίς πρόβλημα.

 

Μπα, σχετικό.. Εγώ έκανα παραγγελία από banggood πολύ πρόσφατα και έφαγα άκυρο (paypal - prepaid πειραιώς)

Nubia M2. LeEco Le pro1 x800 US 5.5.011s official stable (CrisBal) . Cubot Max MT6753 3GB ram/ 32GB, android 6.0, Xiaomi mi10 lite 5G
Link to comment
Share on other sites

Καλημερα.

Εχω το εξης θεμα το coolicool.Ειχα παρει ενα τηλεφωνο τον περασμενο Μαρτιο.Οταν το παρειγγειλα μου αργησαν πολυ να μου το στειλουν γυρω στη μι εβδομαδα και τους ζητησα αρχικα να ακυρωσουν την παραγγελια και να μου επιστρεψουν τα χρηματα κατι που δεν δεχτηκαν.Με αναγκασαν να ανοιξω θεμα στο paypal για να το στειλουν και οταν το παρελαβα μετα απο λιγες ημερες εκλεισα το Θεμα.Τον Ιουιο μου παρουσιασε προβλημα στην οθονη το τηλεφωνο και επικοινωνωνησα μαζι τους να το επιστρεψω πισω για επισκευη κατι παλι που εαρχικα δεν αναγνωρισαν ως προβλημα μεχρι που τους εστειλα βιντεο και μετα απο πολλα παρακαλια και διαστημα περιπου 20 ημερων δεκτηκαν να το επιστεψω.Στις 8 Αυγουστου το εστειλα και απ'οσα λεει το track number το παρελαβαν την !η Σεπτεμβρη.Την ιδια μερα που λεει το track number οτι το παρελαβαν του στελνω email και του ρωταω αν ειναι ολα ενταξει κι αν το παρελαβαν.Μου απαντανε οτι δεν τον εχουμε παραλβει.Για να μην τα πολυλογο ετσι συνεχιστηκε το εργακι μεχρι τις 21 Σεπτεμβρη που τους ξαναστελνω παλι και μου απαντησαν οτι το παρελαβαν.Απο τις 21 Σεπτεμβρη μεχρι σημερα μου λενε οτι ειναι στο εργοστασιο δλδ εδω και εξι εβδομαδες και περιμενουν απαντησει.Αυτο που θελω να ρωτησω ειναι οτι εχω ακουσει οτι σε καποιες περιπτωσεις ειχε ξανανοιξει το Paypal θεματα και καποιοοι πηρα τα λεφτα τους πισω.Τι μπορω να κανω ???εχω στειλει μηνυμα στο paypal με ολες τις αποδειξεις που εχω και ελαβα το εξης

"Thanks for your email. To help you as quickly as possible, here is some information we feel will suit your needs.

A. I didn't receive my item/I received something which is different from what I purchased. What can I do?

B. Why can't I open a dispute any longer?

C. I want to open a dispute but I can't find my payment. What can I do?

D. Am I covered for Buyer Protection?

E. Can I re-open my claim if I closed it?

This email is an automated response, designed to try and answer your questions as quickly as possible. If you'd like more information, simply reply to this email with as many details about your situation as possible. Your query will be prioritised and we will get back to you as soon as we can.

Yours Sincerely,

PayPal

 

 

A. I didn't receive my item/I received something which is different from what I purchased. What can I do?

If you didn't receive the item you purchased, or you received something which is different to the item you purchased from the seller, you can open a dispute for the transaction through PayPal.

 

By opening a dispute, you can communicate directly with your seller to work out the problem. If you're unable to resolve your dispute with the seller, and you have taken all steps to come to a resolution, you may then escalate your dispute to a claim. This means PayPal will review the case and decide whether you are eligible for a refund.

 

You can open two types of disputes with PayPal - for items you have not received and for items that significantly differ from the original item description.

 

If you wish to open a dispute because you did not receive your item, please wait a reasonable period for your item to arrive.

 

You have 180 days from the transaction date to open a dispute.

 

Here's how to open a dispute:

 

1. Go to http://www.paypal.com and log in to your account.

2. Click 'Resolution Center' near the top of the page.

3. Click 'Dispute a Transaction.'

4. Select the transaction you want to dispute, then click 'Continue.'

5. Select the reason for your dispute, and then click 'Continue.'

6. Enter additional information on the 'Provide Additional Information' page, and then click 'Continue.'

7. Click 'Go to Resolution Center.'

 

After the dispute is opened, you have 20 days to communicate with the seller. If you can't resolve the problem, you can ask us to investigate by escalating your dispute to a claim in your Resolution Center.

 

To escalate a dispute, follow the steps below:

 

1. Log in to your PayPal account at http://www.paypal.com.

2. Click 'Resolution Centre' near the top of the page.

3. Click 'View' next to the dispute you want to escalate.

4. Click 'Escalate this dispute to a PayPal claim' near the bottom of the page.

5. Follow the instructions.

6. Click 'Escalate to a Claim'.

 

Note:

• To learn more about PayPal Buyer Protection, click 'Legal Agreements' at the bottom of any PayPal page

 

 

B. Why can't I open a dispute any longer?

You need to open a dispute within the 180-day deadline in which PayPal can investigate buyer complaints.

This timeframe is outlined in our legal agreements and as such, we cannot investigate a dispute that was opened after 180 days. We cap the timeframe for opening a buyer complaint to let sellers know that they should keep their postal information and other relevant transaction details for this period. We have found that in most cases 180 days is a sufficient timeframe for a buyer to notify PayPal that they have not received their item, or that there is a problem with the item that they have received.

Although we cannot investigate a transaction after 180 days, you can open a buyer dispute. Your dispute will be noted on the seller's records. This may encourage your seller to communicate with you and try to reach a resolution in this matter. In some exceptional cases, we may be able to investigate the claim at a later time. This normally only occurs if we receive a large volume of complaints against the seller.

Here's how to open a dispute:

1. Go to http://www.paypal.com and log in to your account.

2. Click 'Resolution Center' near the top of the page.

3. Click 'Dispute a Transaction.'

4. Select the transaction you want to dispute, then click 'Continue.'

5. Select the reason for your dispute, and then click 'Continue.'

6. Enter additional information on the 'Provide Additional Information' page, and then click 'Continue.'

7. Click 'Go to Resolution Center.'

If you'd like more information, please have a look at our User Agreement. You can find it by clicking on the 'Legal Agreements' link at the bottom of any PayPal page.

 

 

C. I want to open a dispute but I can't find my payment. What can I do?

 

If you cannot find your payment in your PayPal account, but you used PayPal to complete the transaction, you may have sent a guest transaction.

 

If you are not satisfied with this transaction and wish to open a claim to receive a refund of your payment, please respond to this email with more details about your payment, and we will log your complaint in our system. Please state the amount, date and the email address of the seller and we will create a claim within 24-72 hours. We will then notify you by email about the progress of your claim.

 

If you have never signed up for a full PayPal account, you will need to open an account before disputing this transaction. We ask you to open a PayPal account so that both buyer and seller have accepted our User Agreements before we investigate your buyer complaint.

To open a PayPal account, you will need to have your email purchase receipt. If you don't have that receipt, simply let us know and we can send it to you again.

To open your PayPal account:

 

1. Open your email receipt detailing your purchase.

2. Click on the 'sign up now' or 'save my Information' link within the email.

3. Enter the billing information for the credit/debit card used.

4. Click 'Submit'.

 

When you have opened your PayPal account, you can open a buyer dispute by following these steps:

 

1. Click 'Resolution Center' near the top of the page on your Account Overview.

2. Click 'Dispute a Transaction.'

3. Select 'Item Dispute' and click 'Continue.'

4. Click 'Find transaction ID.'

5. Click the transaction ID for the transaction you want to dispute.

6. Click 'Continue' and follow the instructions.

 

You have 180 days from the transaction date to open a dispute. If you can't reach an agreement with the seller within 20 days of opening the dispute, you can ask us to investigate by escalating the dispute to a claim.

 

 

D. Am I eligible for Buyer Protection?

 

You are eligible for PayPal Buyer Protection if:

 

• You used PayPal or clicked the 'Pay Now' button to purchase the item.

• You paid for the item with one payment (items purchased with multiple payments are not eligible for Buyer Protection).

• The dispute is for tangible, physical goods that can be posted and are not prohibited by PayPal.

• The dispute is for intangibles, services, licences and other digital content.

• You open a dispute in your PayPal account via the Resolution Centre within 180 days of the payment. You can work with the seller in the Resolution Centre to resolve the problem.

 

 

E. Can I re-open my claim if I closed it?

 

Once you cancel a claim, it's considered resolved and can't be reopened.

If, in the future, you need to open another claim, we suggest that you do not cancel the claim until you've received either the merchandise or a refund.

PayPal's Buyer Protection offers an additional layer of security, however this does not affect your consumer rights and we advise that you contact your countries Consumer Advice for further information.

If you purchased the goods on an auction site you could also contact the customer support for that auction site to find out if they have a protection policy in place. We also recommend that you stay in contact with your seller in order to reach a resolution.

 

 

Copyright © 1999-2015 PayPal. All rights reserved.

This email is sent to you by the contracting entity to your User Agreement, either PayPal Inc, PayPal Pte. Ltd or PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A. Société en Commandite par Actions, Registered Office: 5th Floor 22-24 Boulevard Royal L-2449, Luxembourg RCS Luxembourg B 118 349. "

Αυτο τι ειναι ?? αυτοματοποιημενη απαντηση του συστηματος.Δλδ να περιμενω απαντηση απο υπαλληλο του Paypal ??τι αλλο μπορω να κανω μηπως ξανανοιξει το θεμα ??

Link to comment
Share on other sites

Καλημερα.

Εχω το εξης θεμα το coolicool.Ειχα παρει ενα τηλεφωνο τον περασμενο Μαρτιο.Οταν το παρειγγειλα μου αργησαν πολυ να μου το στειλουν γυρω στη μι εβδομαδα και τους ζητησα αρχικα να ακυρωσουν την παραγγελια και να μου επιστρεψουν τα χρηματα κατι που δεν δεχτηκαν.Με αναγκασαν να ανοιξω θεμα στο paypal για να το στειλουν και οταν το παρελαβα μετα απο λιγες ημερες εκλεισα το Θεμα.Τον Ιουιο μου παρουσιασε προβλημα στην οθονη το τηλεφωνο και επικοινωνωνησα μαζι τους να το επιστρεψω πισω για επισκευη κατι παλι που εαρχικα δεν αναγνωρισαν ως προβλημα μεχρι που τους εστειλα βιντεο και μετα απο πολλα παρακαλια και διαστημα περιπου 20 ημερων δεκτηκαν να το επιστεψω.Στις 8 Αυγουστου το εστειλα και απ'οσα λεει το track number το παρελαβαν την !η Σεπτεμβρη.Την ιδια μερα που λεει το track number οτι το παρελαβαν του στελνω email και του ρωταω αν ειναι ολα ενταξει κι αν το παρελαβαν.Μου απαντανε οτι δεν τον εχουμε παραλβει.Για να μην τα πολυλογο ετσι συνεχιστηκε το εργακι μεχρι τις 21 Σεπτεμβρη που τους ξαναστελνω παλι και μου απαντησαν οτι το παρελαβαν.Απο τις 21 Σεπτεμβρη μεχρι σημερα μου λενε οτι ειναι στο εργοστασιο δλδ εδω και εξι εβδομαδες και περιμενουν απαντησει.Αυτο που θελω να ρωτησω ειναι οτι εχω ακουσει οτι σε καποιες περιπτωσεις ειχε ξανανοιξει το Paypal θεματα και καποιοοι πηρα τα λεφτα τους πισω.Τι μπορω να κανω ???εχω στειλει μηνυμα στο paypal με ολες τις αποδειξεις που εχω και ελαβα το εξης

"Thanks for your email. To help you as quickly as possible, here is some information we feel will suit your needs.

A. I didn't receive my item/I received something which is different from what I purchased. What can I do?

B. Why can't I open a dispute any longer?

C. I want to open a dispute but I can't find my payment. What can I do?

D. Am I covered for Buyer Protection?

E. Can I re-open my claim if I closed it?

This email is an automated response, designed to try and answer your questions as quickly as possible. If you'd like more information, simply reply to this email with as many details about your situation as possible. Your query will be prioritised and we will get back to you as soon as we can.

Yours Sincerely,

PayPal

 

 

A. I didn't receive my item/I received something which is different from what I purchased. What can I do?

If you didn't receive the item you purchased, or you received something which is different to the item you purchased from the seller, you can open a dispute for the transaction through PayPal.

 

By opening a dispute, you can communicate directly with your seller to work out the problem. If you're unable to resolve your dispute with the seller, and you have taken all steps to come to a resolution, you may then escalate your dispute to a claim. This means PayPal will review the case and decide whether you are eligible for a refund.

 

You can open two types of disputes with PayPal - for items you have not received and for items that significantly differ from the original item description.

 

If you wish to open a dispute because you did not receive your item, please wait a reasonable period for your item to arrive.

 

You have 180 days from the transaction date to open a dispute.

 

Here's how to open a dispute:

 

1. Go to http://www.paypal.com and log in to your account.

2. Click 'Resolution Center' near the top of the page.

3. Click 'Dispute a Transaction.'

4. Select the transaction you want to dispute, then click 'Continue.'

5. Select the reason for your dispute, and then click 'Continue.'

6. Enter additional information on the 'Provide Additional Information' page, and then click 'Continue.'

7. Click 'Go to Resolution Center.'

 

After the dispute is opened, you have 20 days to communicate with the seller. If you can't resolve the problem, you can ask us to investigate by escalating your dispute to a claim in your Resolution Center.

 

To escalate a dispute, follow the steps below:

 

1. Log in to your PayPal account at http://www.paypal.com.

2. Click 'Resolution Centre' near the top of the page.

3. Click 'View' next to the dispute you want to escalate.

4. Click 'Escalate this dispute to a PayPal claim' near the bottom of the page.

5. Follow the instructions.

6. Click 'Escalate to a Claim'.

 

Note:

• To learn more about PayPal Buyer Protection, click 'Legal Agreements' at the bottom of any PayPal page

 

 

B. Why can't I open a dispute any longer?

You need to open a dispute within the 180-day deadline in which PayPal can investigate buyer complaints.

This timeframe is outlined in our legal agreements and as such, we cannot investigate a dispute that was opened after 180 days. We cap the timeframe for opening a buyer complaint to let sellers know that they should keep their postal information and other relevant transaction details for this period. We have found that in most cases 180 days is a sufficient timeframe for a buyer to notify PayPal that they have not received their item, or that there is a problem with the item that they have received.

Although we cannot investigate a transaction after 180 days, you can open a buyer dispute. Your dispute will be noted on the seller's records. This may encourage your seller to communicate with you and try to reach a resolution in this matter. In some exceptional cases, we may be able to investigate the claim at a later time. This normally only occurs if we receive a large volume of complaints against the seller.

Here's how to open a dispute:

1. Go to http://www.paypal.com and log in to your account.

2. Click 'Resolution Center' near the top of the page.

3. Click 'Dispute a Transaction.'

4. Select the transaction you want to dispute, then click 'Continue.'

5. Select the reason for your dispute, and then click 'Continue.'

6. Enter additional information on the 'Provide Additional Information' page, and then click 'Continue.'

7. Click 'Go to Resolution Center.'

If you'd like more information, please have a look at our User Agreement. You can find it by clicking on the 'Legal Agreements' link at the bottom of any PayPal page.

 

 

C. I want to open a dispute but I can't find my payment. What can I do?

 

If you cannot find your payment in your PayPal account, but you used PayPal to complete the transaction, you may have sent a guest transaction.

 

If you are not satisfied with this transaction and wish to open a claim to receive a refund of your payment, please respond to this email with more details about your payment, and we will log your complaint in our system. Please state the amount, date and the email address of the seller and we will create a claim within 24-72 hours. We will then notify you by email about the progress of your claim.

 

If you have never signed up for a full PayPal account, you will need to open an account before disputing this transaction. We ask you to open a PayPal account so that both buyer and seller have accepted our User Agreements before we investigate your buyer complaint.

To open a PayPal account, you will need to have your email purchase receipt. If you don't have that receipt, simply let us know and we can send it to you again.

To open your PayPal account:

 

1. Open your email receipt detailing your purchase.

2. Click on the 'sign up now' or 'save my Information' link within the email.

3. Enter the billing information for the credit/debit card used.

4. Click 'Submit'.

 

When you have opened your PayPal account, you can open a buyer dispute by following these steps:

 

1. Click 'Resolution Center' near the top of the page on your Account Overview.

2. Click 'Dispute a Transaction.'

3. Select 'Item Dispute' and click 'Continue.'

4. Click 'Find transaction ID.'

5. Click the transaction ID for the transaction you want to dispute.

6. Click 'Continue' and follow the instructions.

 

You have 180 days from the transaction date to open a dispute. If you can't reach an agreement with the seller within 20 days of opening the dispute, you can ask us to investigate by escalating the dispute to a claim.

 

 

D. Am I eligible for Buyer Protection?

 

You are eligible for PayPal Buyer Protection if:

 

• You used PayPal or clicked the 'Pay Now' button to purchase the item.

• You paid for the item with one payment (items purchased with multiple payments are not eligible for Buyer Protection).

• The dispute is for tangible, physical goods that can be posted and are not prohibited by PayPal.

• The dispute is for intangibles, services, licences and other digital content.

• You open a dispute in your PayPal account via the Resolution Centre within 180 days of the payment. You can work with the seller in the Resolution Centre to resolve the problem.

 

 

E. Can I re-open my claim if I closed it?

 

Once you cancel a claim, it's considered resolved and can't be reopened.

If, in the future, you need to open another claim, we suggest that you do not cancel the claim until you've received either the merchandise or a refund.

PayPal's Buyer Protection offers an additional layer of security, however this does not affect your consumer rights and we advise that you contact your countries Consumer Advice for further information.

If you purchased the goods on an auction site you could also contact the customer support for that auction site to find out if they have a protection policy in place. We also recommend that you stay in contact with your seller in order to reach a resolution.

 

 

Copyright © 1999-2015 PayPal. All rights reserved.

This email is sent to you by the contracting entity to your User Agreement, either PayPal Inc, PayPal Pte. Ltd or PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A. Société en Commandite par Actions, Registered Office: 5th Floor 22-24 Boulevard Royal L-2449, Luxembourg RCS Luxembourg B 118 349. "

Αυτο τι ειναι ?? αυτοματοποιημενη απαντηση του συστηματος.Δλδ να περιμενω απαντηση απο υπαλληλο του Paypal ??τι αλλο μπορω να κανω μηπως ξανανοιξει το θεμα ??

 

Για να παρεις απάντηση απο υπάλληλο πρέπει να απαντήσεις σε αυτο το e-mail.Ελπίζω να κράτησες οτι τους εγραψες για να μην τα ξαναγραφείς. Γιατί αν δεν απαντήσεις σε αυτο το e-mail δεν πρόκειται να παρεις απάντηση.Αν και δεν ανοίγουν dispute δεύτερη φορα...Γιαυτο προσέχουμε ποτε ανοίγουμε το dispute!!!Κανε μια προσπαθεια μιπως και καταφερεις τιποτα.

Link to comment
Share on other sites

Για να παρεις απάντηση απο υπάλληλο πρέπει να απαντήσεις σε αυτο το e-mail.Ελπίζω να κράτησες οτι τους εγραψες για να μην τα ξαναγραφείς. Γιατί αν δεν απαντήσεις σε αυτο το e-mail δεν πρόκειται να παρεις απάντηση.Αν και δεν ανοίγουν dispute δεύτερη φορα...Γιαυτο προσέχουμε ποτε ανοίγουμε το dispute!!!Κανε μια προσπαθεια μιπως και καταφερεις τιποτα.

 

Το εχω κρατησει το email που μυ εστειλα και ξερω οτι ειναι δυσκολο να ξανανοιξει το θεμα απλα αν σε καποιον παλιοτερα αν εχει ξανανοιξει ας μου το πειπως το εκανε μπας και καταφερω κατι.Τους απαντησα σ'αυτο το email που μου ειπες μολις τωρα.

Το θεμα αρχικα το ανοιξα μ αυτο το καταστημα διοτι τους εστειλα δυο email για να ακυρωσω την παραγγελια ενω ειχα περασει 10 μερες και δεν μου ειχα στειλει το τηλεφωνο ενω το ειχα σε αποθεμα οπως λεγανε.Τι να εκανα δλδ ?? να μην ανοιγα θεμα να παραω τα λεφτα μου πισω εφοσον δεν μου το εστελναν και δεν μου τα επεστρεφαν.Μολις το ανοιξα την επομενη μερα το εστειλαν.

Link to comment
Share on other sites

Σε κάθε περίπτωση μετά από 180 ημέρες από την αρχική παραγγελία κανένα claim δεν μπορεί να ανοίξει .

Αν πλήρωσες όπως λες τον Μάρτιο , δεν υπάρχει καμιά δυνατότητα πλέον.

Link to comment
Share on other sites

Γεια σας, έχω συνδέσει στο PayPal μία Visa Eurobank πιστωτική. Όσες φορές προσπάθησα να κάνω κάποια αγορά, «έτρωγα πόρτα» λόγω των capitals controls. Σήμερα πριν από λίγο, προσπάθησα για άλλη μία φορά να δοκιμάσω κάποια αγορά, της τάξεως μερικών ευρώ και συγκεκριμένα θέλω να αγοράσω μία θήκη για το smartphone μου. Ήμουν σχεδόν σίγουρος ότι θα έτρωγα άκυρο πάλι, αλλά ως εκ θαύματος, η αγορά έγινε με την ίδια πάντα κάρτα. Να υποθέσω ότι, κατά καιρούς περνάει κάπου κάπου κάποια αγορά και ότι οι Ελληνικές τράπεζες «λασκάρουν» που και που τα λουριά, εγκρίνοντας κάποιες αγορές, όπως άλλωστε έχουμε διαβάσει αρκετές φορές και εδώ τον τελευταίο καιρό. Παρατήρησα όμως και κάτι άλλο, που ίσως να είναι τυχαίο. Οι αγορές που προσπαθούσα μάταια να κάνω μέχρι τώρα, αφορούσαν πάλι την αγορά θήκης, από Κίνα. Τη θήκη που αγόρασα σήμερα, την πήρα από Αγγλία. Μήπως εντός Ευρώπης το PayPal επιτρέπει στους Έλληνες να χρησιμοποιούμε τις κάρτες για αγορές, ενώ τις μπλοκάρει για χώρες εκτός Ευρώπης;
Link to comment
Share on other sites

Η πετυχημένη ή όχι αγορά, μέσω paypal, οφείλεται, κυρίως, στην κατηγοριοποίηση κάθε μαγαζιού/πωλητή που κάνει η τράπεζα.
Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα! Όταν πατάμε να για να βάλουμε τα στοιχεία της κάρτας, το όνομα μου μπορώ να το αλλάξω ενώ το επίθετο όχι. Αλλάζω το όνομα και βάζω όπως είναι στην κάρτα τα αρχικά η το αφήνω έτσι?
Link to comment
Share on other sites

θελω να στειλω χρηματα στο paypal με την μεθοδο request money.

εχω καποιο ποσο τωρα στο paypal που ειναι σε δολλαρια.

αυτο που θα στειλω με request θα παει σε ευρω ή δολαρια? με ποια ισοτιμια θα γινει η αλλαγη?

(δολλαρια θελω να εχω στο balance)

 

thanks

Link to comment
Share on other sites

θελω να στειλω χρηματα στο paypal με την μεθοδο request money.

εχω καποιο ποσο τωρα στο paypal που ειναι σε δολλαρια.

αυτο που θα στειλω με request θα παει σε ευρω ή δολαρια? με ποια ισοτιμια θα γινει η αλλαγη?

(δολλαρια θελω να εχω στο balance)

 

thanks

Θα πρεπει να κανείς primary νόμισμα το $ στο balance, και όταν θα κανεις request, το ποσό που θα ζητήσεις να επιλέξεις να είναι σε $. Στην περίπτωση αυτή τη μετατροπή θα την κάνει η τράπεζα, με βάση την ισοτιμία που χρεώνει η τράπεζα και ή οποία είναι πιο συμφέρουσα από αυτή του paypal.

The day is my enemy, the night my friend
Link to comment
Share on other sites

Για όσους στέλνουν χρήματα στον "ευατό τους" με τη μέθοδο του request στο Paypal καλό είναι να προσέχουν και να μη το παρακάνουν. Τι θέλω να πώ ? Οταν ζητάμε χρήματα πρέπει να βάλουμε είτε για Αγορές είτε για service . Καθε φορά με την αποδοχή των χρημάτων εκδίδεται και εγγραφή τιμολογίου. Δε μας λέει κανείς όταν αυτό το ποσό είναι μεγάλο (πάνω απο 1000€ συνολικά) ότι δε θα υπάρχει επέμβαση απο το "τίμιο" κράτος μας για φορολόγιση ως εσοδα απο επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου και πληρώσουμε και φόρο για τις αγοροπωλησίες με τον ευατό μας.!!!!!!!!!!
Link to comment
Share on other sites

Γνωριζει καποιος περιπου ποςες ημερες χρειαζονται για να γινει επιςτροφη χρηματων ςε πιςτωτικη καρτα απο την ημερα που ανοιγουμε dispute ςτο παυπαλ?

μπορειτε να μου πειτε απο την στιγμη που κανουμε claim στο paypal σε ποσες ημερες μπαινουν τα χρηματα στην πιστωτικη?
Άλλο dispute/claim και άλλο επιστροφή χρημάτων. Το ένα δεν συνεπάγεται απαραίτητα το άλλο. Τα χρήματα θα τα πάρεις πίσω αν και μόνο αν το paypal αποφασίσει υπέρ σου. Αν πχ δικαιώσει τον πωλητή δεν θα πάρεις τίποτα ή θα πάρεις ένα μέρος του ποσού ή ό,τι άλλο τέλως πάντων συμφωνηθεί.
Link to comment
Share on other sites

ok αυτο ρωταω σε περιπτωση που κρινει οτι πρεπει να παρω τα χρηματα ποσες μερες για να ξαναμπουν στην καρτα?

 

περιπου 5 με 7 εργασιμες

Link to comment
Share on other sites

paidia μολισ ψωνισα από το honorbuy από το eurowarehouse που εχουν με paypal κανονικα όπως συνηθως , χωρισ την διαδικασια του balance !!!!:D

 

η καρτα μου είναι visa alphabank στο λογαριασμο μου ,το μονο που θελω να επισημανω εινα ι οτι οι τιμες των τηλεφωνων του είναι σα ντις κινεζικεσ και ποιο κατω απο μερικα αναλογα κινεζικα σατι αλλα χρεωνει 35 ευρω μεταφορικα στο πσιτι με την dhl χωρις φορους κλπ φυσικα λογω eurowarehouse ....

Link to comment
Share on other sites

paidia μολισ ψωνισα από το honorbuy από το eurowarehouse που εχουν με paypal κανονικα όπως συνηθως , χωρισ την διαδικασια του balance !!!!:D

 

η καρτα μου είναι visa alphabank στο λογαριασμο μου ,το μονο που θελω να επισημανω εινα ι οτι οι τιμες των τηλεφωνων του είναι σα ντις κινεζικεσ και ποιο κατω απο μερικα αναλογα κινεζικα σατι αλλα χρεωνει 35 ευρω μεταφορικα στο πσιτι με την dhl χωρις φορους κλπ φυσικα λογω eurowarehouse ....

Ποιο καταστημα ειναι αυτο ειπαμε.........?Και πουλανε τοσο χαμηλα ε..............??

Και ποιος χρεωνει 35 ευρο μεταφορικα ............?

Βλέπουμε διαβάζουμε και ακούμε ΠΑΝΤΑ.......ANT1 (Tv Web and Radio)

Mήν βαράτε εμάς τους δημοσιογράφους τήν δουλεία μας κάνουμε......

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Κοινοποίηση

×
×
  • Create New...