Jump to content

Nέο σχολικό βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ΄Δημοτικού


Bayern4
 Κοινοποίηση

Recommended Posts

http://www.antibaro.gr/istoria_1821.jpg

 

Μπραβο bayern η ατακα του αιωνα!!!!!

Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΝΕΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 215
  • Δημιουργία
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοφιλείς μέρες

Top Posters In This Topic

Προφανώς αγνοείς το γεγονός οτί ο τουρκικός στρατός ήταν σε θέση αυτοάμυνας..

 

αυτοάμυνα ονομάζεις τη μαζική σφαγή και την καταστροφή μιας ολόκληρης πόλης? Επίσης πόσο αυτοάμυνα είναι αυτή που γίνεται σε κατεκτημένο έδαφος?

 

Το λιγότερο που μπορούσα να κάνω ήταν να υπογράψω τη διαμαρτυρία.

http://www.myphone.gr/gallery/data/500/9260sakalogo.gif

 

 

Α proud member of the Alliance, opposed to members of the Horde!

Link to comment
Share on other sites

Όπως φαντάζομαι ξέρετε τα κάθε είδους πολιτικά σχόλια απαγορεύονται ρητώς στο φόρουμ,και γι' αυτόν τον λόγο διαγράφηκε ένα post.

Για οποιαδήποτε απορία μόνο με πμ.

Link to comment
Share on other sites

τοτε θα χρειαστει να το επαναλαβω κ να δικαιολογησω με links

την αιτια που χρησιμοποιηθηκαν τα ονοματα.

Link to comment
Share on other sites

Εχει διαβασει κανεις το βιβλιο "Το Τουρκακι, Εγω και το Αραπακι" ?

(Βραβειο Ειρηνης Ιπεκτσι)

 

Θυμαμαι οταν το ειχα διαβασει ειχα σκασει στο κλαμα στο τελος στη γεφυρα! :p

Ο ανθρωπος ειναι ικανος για το καλυτερο αλλα και το χειροτερο τελικα...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Διορθώσεις στο βιβλίο της έκτης δημοτικού

 

«Θα κάνουμε αυτό που πρέπει σε σχέση με το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ’ Δημοτικού» δήλωσε η υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Μαριέττα Γιαννάκου, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του ανεξάρτητου βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης, Στέλιου Παπαθεμελή.

 

Όπως είπε η κ. Γιαννάκου, το βιβλίο έχει ελαττώματα, ωστόσο έχουμε τη δυνατότητα, πριν αυτό αξιολογηθεί συνολικά την επόμενη χρονιά, να ενθέσουμε συμπληρωματικό φυλλάδιο και να καλέσουμε τη συγγραφέα για να τροποποιήσει ορισμένα σημεία. Σύμφωνα με την υπουργό, η Ιστορία της έκτης Δημοτικού δεν μπορεί να είναι 500 σελίδες και να αφηγείται τα πάντα. "Δεν μπορείτε να γράψετε όλες τις αλήθειες στις 150 σελίδες του. Το βιβλίο έχει ελαττώματα και εμείς θα κάνουμε αυτό που πρέπει, αλλά εγώ δεν θα αποσύρω άλλο ένα βιβλίο Ιστορίας όπως έγινε στο παρελθόν με σχολικά εγχειρίδια που περιείχαν κραυγαλέες ανακρίβειες", είπε η κ. Γιαννάκου.

 

Από την πλευρά του, ο κ. Παπαθεμελής είπε ότι δεν αντιτίθεται στη λιτότητα του βιβλίου αλλά στην περιγραφή γεγονότων όπως η έξοδος του Μεσολογγίου και τη σφαγή της Σμύρνης. Όπως είπε ο κ. Παπαθεμελής η πρώτη περιγράφεται ως κίνηση των πολιορκημένων να βγουν από την πολιορκημένη πόλη ενώ η δεύτερη ως συνωστισμό χιλιάδων Ελλήνων στο λιμάνι προσπαθώντας να μπουν στα πλοία και να φύγουν για την Ελλάδα. Αυτό το βιβλίο χαρακτηρίζεται από προσπάθεια «αποεθνοποίησης και αποχριστιανοποίησης της ιστορίας» της Ιστορίας είπε ο κ. Παπαθεμελής.

 

Ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε επίσης στο τετράτομο «εναλλακτικό εκπαιδευτικό υλικό» του Κέντρου για τη Δημοκρατία και τη Συμφιλίωση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη (CDRSEE) που εστάλη στο υπουργείο Παιδείας για διανομή στους εκπαιδευτικούς. Οι συγγραφείς του, περιγράφουν το παιδομάζωμα ως πρωτότυπη οθωμανική πρακτική για τη στρατολόγηση ανθρώπων που θα στελέχωναν τις υπηρεσίες του σουλτάνου επισήμανε ο κ. Παπαθεμελής. Τέτοια κείμενα κινούνται στα πλαίσια της περιβόητης άγριας παγκοσμιοποίησης, όπου η έννοια του έθνους-κράτους είναι εχθρική σημείωσε ο βουλευτής.

 

Απαντώντας, η υπουργός είπε ότι οι τόμοι αυτοί έχουν χρηματοδοτηθεί από τα υπουργεία Εξωτερικών των ΗΠΑ και της Γερμανίας, τον Οργανισμό των ΗΠΑ για τη Διεθνή Ανάπτυξη (USAID), το Σύμφωνο Σταθερότητας για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και το Ίδρυμα «Α.Γ. Λεβέντη», αλλά διαπιστώθηκε ότι δεν έχουν σημαντική αναφορά στις πηγές. Όπως είπε η κ. Γιαννάκου, τα βιβλία αυτά δεν εστάλησαν στους εκπαιδευτικούς, παρά την πρόταση της υπηρεσίας που βασίστηκε σε θετική γνώμη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Ο αρμόδιος υφυπουργός δεν υπέγραψε την αποστολή σημείωσε η κ. Γιαννάκου και συνέχισε: Αυτό θα μπορούσε να γίνει υπό τις προϋποθέσεις να καταγραφούν οι πηγές και να υπάρξει προλογικό σημείωμα. Διευκρίνισε, δε, ότι «το τετράτομο δεν έχει σχέση με το βιβλίο της Ιστορίας της στ’ δημοτικού. Υπηρετεί άλλο σκοπό, που αντιλαμβάνεστε, στη περιοχή μας [..] Δεν έχει σταλεί, και παρά τη θετική απόφαση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου επανεξετάζεται από μένα προσωπικά» είπε η κ. Γιαννάκου.

 

 

http://www.forthnet.gr/templates/newsPosting.aspx?p=188068

[sIGPIC][/sIGPIC]

::Alma Libre - My Blog

A blog by an IT student

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ελλείψεις και αδυναμίες εντόπισε στο βιβλίο Ιστορίας της Στ’ Δημοτικού το ανώτατο πνευματικό ίδρυμα της χώρας, στο οποίο προσέφυγε το υπουργείο Παιδείας.

Στη γνωμοδότηση της Ακαδημίας Αθηνών, που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΠΑΡΟΝ», αναφέρεται ότι το βιβλίο είναι προβληματικό, καθότι δεν είναι επιμελημένο ως κείμενο όπως θα πρέπει να είναι ένα σχολικό βιβλίο ιστορίας, έχει αποκλίσεις από τους ιστοριογραφικούς κανόνες, δεν είναι αρκούντως ελκυστικό για τους μαθητές και δεν κερδίζει εύκολα την εμπιστοσύνη των μελών της οικογένειας, των δασκάλων και των ενδεχομένων τυχαίων αναγνωστών.

 

Η Ακαδημία Αθηνών εκτιμά ότι «οι συγγραφείς δεν έχουν αρκετές ιστορικές γνώσεις, καθόλου ιστορική σκέψη ούτε και εμπειρία συγγραφής βιβλίων» και διαπιστώνει πολλές παραλείψεις γεγονότων και αοριστίες, οι οποίες «απισχναίνουν την ιστορία».

 

Σύμφωνα με την Ακαδημία, το νέο βιβλίο εξυπηρετεί ένα συγκεκριμένο σκοπό, ο οποίος είναι μάλλον η «προσπάθεια καλλιέργειας φιλικών σχέσεων με γειτονικούς λαούς, με τους οποίους οι Έλληνες είχαν διαφορές και πολέμησαν κατά το παρελθόν».

 

Καταληκτικά, η Ακαδημία κρίνει το βιβλίο «απογοητευτικό».

 

Πηγή:http://www.contra.gr

Link to comment
Share on other sites

 

Σύμφωνα με την Ακαδημία, το νέο βιβλίο εξυπηρετεί ένα συγκεκριμένο σκοπό, ο οποίος είναι μάλλον η «προσπάθεια καλλιέργειας φιλικών σχέσεων με γειτονικούς λαούς, με τους οποίους οι Έλληνες είχαν διαφορές και πολέμησαν κατά το παρελθόν».

 

Ακριβώς με αυτόν τον σκοπό διαφωνώ προσωπικά και όλοι όσοι έχουν πρόβλημα με αυτό το σχολικό βιβλίο φαντάζομαι.

Διότι, σε οτι αφορά τουλάχιστον την Τουρκία, οι διαφορές μας δεν ανήκουν καθόλου στο παρελθόν, αντιθέτως είναι εξαιρετικά επίκαιρες.

MyName: Γιάννης.

Samsung s22 ultra ~ Samsung Tab S7 ~ Dell XPS 9350

Link to comment
Share on other sites

το έβαλα με ειρωνική διάθεση ως προς αυτούς που εγκρίνανε το βιβλίο. και μετά σου λένε οτι στο σχολείο μαθαίνεις...

 

Ιδού μερικές ακόμα προτάσεις για τα μελλοντικά βιβλία της Ιστορίας

 

1. Το 1940 οι Γερμανοί χάρις στο πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού του Χίτλερ συνέρρεαν μαζικά στις Νότιες χώρες.

 

2. Την περίοδο 1940-1944 λόγω της οικονομικής κρίσης που μάστιζε την Ελλάδα, οι Έλληνες Εβραίοι συνωστίζονταν στους σταθμούς των τραίνων για να βρουν ένα μεταφορικό μέσο για τη Γερμανία για να βρουν καμιά δουλίτσα. Πολλοί πέθαναν από την ταλαιπωρία και το συνωστισμό.

 

3. Την περίοδο της Οθωμανικής αυτοκρατορίας η παραπαιδεία είχε μεγάλη άνθιση. Ο Σουλτάνος ανέθεσε την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας στην Ορθόδοξη Εκκλησία η οποία άνοιξε με τη σειρά της ιδιωτικά φροντιστήρια. Το ονομαστότερο ήταν στη χαράδρα του Λούσιου πάνω στο γκρεμό λόγω της καταπληκτικής θέας. Τα παιδιά εκτός από Ελληνική γλώσσα παρακολουθούσαν σύμφωνα με το πρόγραμμα του παιδαγωγικού ινστιτούτου του Σουλτάνου και το μάθημα της Ελληνικής ιστορίας, του Βυζαντίου, θρησκευτικά και Ελληνική φιλοσοφία.

 

4. Λόγω της κακής εκπαίδευσης που υπήρχε από το Βυζάντιο πολλοί

 

έστελναν τα παιδιά τους στο εξωτερικό για σπουδές. Όταν επεκράτησε η Οθωμανική Αυτοκρατορία οργάνωσε πολλά κολλέγια ανώτερης εκπαίδευσης οι απόφοιτοι των οποίων έβρισκαν αμέσως δουλειά στο Δημόσιο. Πολλοί Έλληνες έστελναν τα παιδιά τους σε αυτά τα κολέγια για να κάνουν καριέρα. Οι απόφοιτοί τους ονομάζονταν δε Γενίτσαροι.

 

5. Στις 15 Αυγούστου του 1940 όπου η Μύκονος δεν είχε ακόμα αναπτυχθεί τουριστικά ο κόσμος συνέρρεε στην Τήνο όπου διασκέδαζε στο πανηγύρι της Μεγαλόχαρης καθώς επίσης και πολλοί τουρίστες. Μάλιστα έγινε και ένα ατύχημα όταν ένα Ιταλικό κρουαζιεροϋποβρύχιο έπεσε από αμέλεια του κυβερνήτη στο Ελληνικό πλοίο Έλλη.

 

6. Το 1940-44 είχε ξεσπάσει στην Ελλάδα φοβερός ρατσισμός και

 

ξενοφοβία σε βάρος των Γερμανών οικονομικών μεταναστών. Μόνο λίγοι Έλληνες είδαν τους Γερμανούς σαν ισότιμους Ευρωπαίους πολίτες κρατώντας ταυτόχρονα την Ελληνική τους ταυτότητα. Ήταν οι γνωστοί Γερμανοτσολιάδες που εργάστηκαν για το όραμα της Ενωμένης Ευρώπης.

 

7. Όταν οι Τούρκοι ήλθαν στα Βαλκάνια οι λαοί των Βαλκανίων τους

 

αντιμετώπισαν με προκατάληψη και τρομο-υστερία. Πολλοί ρατσιστές δε αντέδρασαν στις προθέσεις της Οθωμανικής κυβέρνησης να κτίσει και τζαμιά σε κεντρικά σημεία της χώρας. Οι μόνοι που έδειξαν ανωτερότητα ήταν μια μερίδα των βορείων Αλβανών που υποδέχτηκαν με τέτοια αγάπη τους Τούρκους ώστε έγιναν και οι ίδιοι Μουσουλμάνοι, οι γνωστοί Τουρκαλβανοί. Οσοι Αλβανοί ήσαν ρατσιστές αναγκάστηκαν να καταφύγουν στη Νότια Ιταλία και την Ήπειρο.

 

8. Το 1941 είχε αναπτυχθεί ο φτηνός τουρισμός στην Κρήτη. πολλοί

 

μάλιστα Γερμανοί από χαμηλότερα οικονομικά στρώματα έβρισκαν πάμφθηνες πτήσεις τσάρτερ, χωρίς κατάλυμα στο νησί. Για να γλυτώσουν δε και τους φόρους αεροδρομίου έπεφταν στο νησί με αλεξίπτωτο. Σε πολλούς Κρητικούς δεν άρεσε ο τουρισμός αυτός που δεν απέφερε συνάλλαγμα στο νησί και κακοδέχτηκαν τους Γερμανούς στο νησί. Έτσι έγινε η μάχη της Κρήτης.

 

9. Ενα εορταστικό τριήμερο του 1826 συνέβη ένα τρομερό δυστύχημα όταν κατά την μαζική έξοδο από την πόλη του Μεσολογγίου πολλοί κάτοικοι ποδοπατήθηκαν στο μεγάλο μποτιλιάρισμα όταν ένας αμελής Τούρκος υπάλληλος αμέλησε να ανοίξει το ένα φύλο της θύρας της εξόδου της πόλης. Ανάλογο περιστατικό έγινε το 1981 με τη θύρα 7 του Ολυμπιακού.

Link to comment
Share on other sites

Ακριβώς με αυτόν τον σκοπό διαφωνώ προσωπικά και όλοι όσοι έχουν πρόβλημα με αυτό το σχολικό βιβλίο φαντάζομαι.

Διότι, σε οτι αφορά τουλάχιστον την Τουρκία, οι διαφορές μας δεν ανήκουν καθόλου στο παρελθόν, αντιθέτως είναι εξαιρετικά επίκαιρες.

 

Συμφωνώ, οι προκλήσεις τους συνεχίζονται μέχρι και σήμερα, εμεις δλδ πρέπει να μάθουμε να τους έχουμε στα ώπα ώπα??? Λίγο κουλό ακούγεται... Αν ένα βιβλίο ιστορίας δεν παρουσιάζει την ιστορία ως έχει τότε δεν είναι και δεν μπορεί να ονομάζεται βιβλίο ιστορίας είναι παραμύθια!!

Μέλος της θεατρικής

ομάδας Όχι Παίζουμε

 

"Ποτάμι: Διολίσθηση ύδατος εντός χάντακος ούτινος διαμορφούνται δύο όχθε εκατέρωθεν"

Link to comment
Share on other sites

Ας γράψω και εγώ την γνώμη μου σε αυτό το πολύ σοβαρό θέμα.

 

 

Το θέμα με την κυρία Ρεπούση και την παρέα της δεν είναι οτι έχουν αυτές τις απόψεις, αυτό είναι ενα δευτερεύον θέμα.

 

Είμαι διατεθειμένος να δεχθώ ότι στην δημοκρατία μας μπορεί κάποιος να έχει την άποψή του, δεν είναι η δική μου, θεωρώ οτι είναι εσφαλμένη άποψη, θεωρώ αν θέλετε, οτι είναι μια προκατειλημμένη άποψη, θεωρώ οτι είναι μια άποψη η οποία είναι γεμάτη απο ιδεολογική εμπάθεια και προσπαθεί χρησιμοποιώντας ουσιαστικά μηχανισμούς κοινωνικής "τεχνολογίας", να διαμορφώσει μια άλλη συνείδηση στα Ελληνόπουλα.

 

Το πρόβλημα όλο με το βιβλίο της ΣΤ' Δημοτικού, δεν είναι οι ακρότητες που γράφει. Οπως οτι καταλήγει να λέει οτι η σφαγή της Μικράς Ασίας για παράδειγμα, η σφαγή της Σμύρνης ήταν ένας συνωστισμός στην προκυμαία. Δεν είναι δηλαδή αυτές οι ακραίες προσεγγύσεις. Είναι το εξής. Οτι εαν η κυρία Ρεπούση αυτά τα έλεγε ιδιωτικώς και είχε βάλει τα λεφτά της και είχε βρεί τον εκδότη της, για να βγάλει ενα βιβλίο το οποίο λέει αυτές τις απόψεις, τότε κάποιος θα μπορούσε να επιλέξει να διαβάσει η να μην διαβάσει το βιβλίο της, να το αγοράσει η να μην το αγοράσει, θα'ταν η "αιρετική" άποψη στον χώρο της ιστοριογραφίας, η οποία προερχόμενη απο τον συγκεκριμένο χώρο που προέρχεται, δηλαδή απο τον χώρο της άκρας αριστεράς, θα επηρέαζε αυτούς τους ανθρώπους στους οποίους απευθύνεται.

Ως εκεί τα θέματα είν'καλά. Διοτι είμαι της άποψης οτι ο καθένας έχει δικαίωμα να έχει άποψη και να μιλά ελεύθερα. Και θα πρέπει να υπερασπιστούμε την ελευθερία του λόγου, ειδικά στα ζητήματα των πολιτικών απόψεων. Ακόμα και σε απόψεις σαν της κυρίας Ρεπούση με τις οποίες εγώ προσωπικά διαφωνώ σφοδρότατα, εντούτοις έχει το δικαίωμα να τις λέει. Και δικαίωμά μου φυσικά να τις αντικρούσω, στα πλαίσια ενός πολιτισμένου δημοσίου διαλόγου.

 

Το πρόβλημα λοιπόν όλο ξεκινάει οτι αυτό, ούτε είναι ένας διάλογος μέσα στην επιστημονική κοινότητα, ούτε είναι μια άποψη η οποία κατατέθηκε μέσα στην κοινωνία. Αυτή είναι η άποψη του υπουργείου Παιδείας για το τι θέλουνε να μαθαίνουνε τα Εληνόπουλα.

Το βιβλίο της Κας Ρεπούση δεν τυπώθηκε με τα λεφτά της. Τυπώθηκε με λεφτά της Ε.Ε. και με λεφτά του Ελληνικού δημοσίου. Κατα συνέπεια, το πρόβλημα μας με την Κα Ρεπούση είναι ακριβώς αυτό. Και εν τέλη το πρόβλημα με το βιβλίο της ΣΤ'Δημοτικού δεν είναι πρόβλημα με την Κα Ρεπούση, ούτε πρόβλημα με την άκρα αριστερά.

Είναι πρόβλημα με την Κα Γιαννάκου. Είναι πρόβλημα με την υπουργό Παιδείας. Η υπουργός Παιδείας είναι αυτή που επιτρέπει να κυκλοφορεί ενα τέτοιο απαράδεκτο βιβλίο, γιατι η υπουργός Παιδείας είναι εκείνη που επιμένει οτι δεν τίθεται ενα ζήτημα συνολικής αποσύρσεως αλλα κάποιων διορθώσεων, ενώ είναι σαφές οτι αυτό είναι ενα βιβλίο που απο την αρχή μέχρι το τέλος διαπνέεται απο ενα συγκεκριμένο πνεύμα, απο το πνεύμα της εχθρότητας απέναντι στον Ελληνισμό, απο το πνεύμα της εχθρότητας απέναντι στην εθνικότητα, στην υπεράσπιση της εθνικής ταυτότητας και επομένως είναι ενα πνεύμα αντίθετο με όλους τους εθνικούς αγώνες που πρέπει να εξιστορήσει.

 

Πώς να εξιστορίσεις την σημασία της επαναστάσεως του 1821 που ήταν ουσιαστικά η προσπάθεια των Ελλήνων για την δημιουργία εθνικού κράτους εθνικής κυριαρχίας, εθνικής απελευθέρωσης, την στιγμή που ακριβώς δεν θές να δώσεις σημασία στο εθνικό;

 

Πως να εξηγήσεις με επάρκεια την σημασία των αγώνων του 1912-13 που ήταν ουσιαστικά η απελευθέρωση και η ολοκλήρωση, εν μέρη ολοκλήρωση της Ελλάδος, την στιγμή που ακριβώς, δεν θέλεις να μιλήσεις γι'αυτό, γιατι θέλεις να αναπτύξεις μια άλλου τύπου συνείδηση.

 

Πως να μιλήσεις για τους μεγάλους ήρωες του Ελληνικού έθνους την στιγμή που θέλεις να καταργήσεις την ίδια την ιδέα του έθνους;

Μα είναι προφανές οτι αυτούς που πρωταγωνίστησαν στους εθνικούς αγώνες πρέπει να τους καταργήσεις και να αναδείξεις... "άλλους" που σε πηγαίνουν σε μια διαφορετική κατεύθυνση.

 

Το πρόβλημα λοιπόν είναι πως η κυβέρνηση ανέχεται αυτού του τύπου τα βιβλία μέσα στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Και δεν κομματικοποιώ την κουβέντα. Έτυχε τώρα να βρίσκεται η συγκεκριμένη κυβέρνηση στα πράγματα, αντίστοιχα έχουμε δεί παρόμοιες πρακτικές και απο προηγούμενες κυβερνήσεις. Πρόσφατες μάλιστα.

 

Νομίζω οτι υπάρχουν όμως απο την άλλη μεριά φωνές αντίστασης θά'λεγα σε αυτό το βιβλίο και αυτό είναι αισιόδοξο. Ενα κίνημα που ξεκινά απο φωνές στην άκρα αριστερά, απο ανθρώπους όπως είναι ο Ευθύμιος ο Παπανικολάου με το Ρεσάλτο και ο Γιώργος ο Καραμπελιάς, μέχρι απο ανθρώπους που βρίσκονται στο πατριωτικό κίνημα, και όλο αυτό το πράγμα ακριβώς συγκλίνει στην διαμόρφωση ενός τέτοιου πόλου, αυτό που θα λέγαμε ενός πόλου απέναντι στην παγκοσμιοποίηση, απέναντι στα συγκεκριμένα βιβλία, απέναντι σε κείνες τις κοινωνικές τεχνολογίες που θέλουνε να μας "λοβοτομήσουν", που θέλουνε να μας γράψουνε μια ιστορία η οποία δεν είναι η δική μας ιστορία, που θέλουνε να επέμβουνε στην γνώση των παιδιών μας και ακριβώς αυτό είναι που θα πρέπει ο καθένας μας να δώσει την δική του μάχη, να κάνει την δική του προσπάθεια.

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ, οι προκλήσεις τους συνεχίζονται μέχρι και σήμερα, εμεις δλδ πρέπει να μάθουμε να τους έχουμε στα ώπα ώπα??? Λίγο κουλό ακούγεται... Αν ένα βιβλίο ιστορίας δεν παρουσιάζει την ιστορία ως έχει τότε δεν είναι και δεν μπορεί να ονομάζεται βιβλίο ιστορίας είναι παραμύθια!!

 

Εμεις και καλα ειμαστε υπερ ανω και διδασκουμε ανωτεροτητα.Αυτες οι βλακιες θα μας φταινε και εχουμε σκυψει το κεφαλι. :confused:

[sIGPIC][/sIGPIC]

 

Οτι αξίζει, πονάει και είναι δύσκολο !!!

Link to comment
Share on other sites

Εμεις και καλα ειμαστε υπερ ανω και διδασκουμε ανωτεροτητα.Αυτες οι βλακιες θα μας φταινε και εχουμε σκυψει το κεφαλι. :confused:

 

Δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα.

Δεν το κάνουμε γιατί είμαστε υπεράνω και καλά.

Απλά, κάποιοι, είτε γιατί έτσι πιστεύουν, είτε και γιατί τα έχουν αρπάξει υποστηρίζουν συγκεκριμένες πολιτικές.Αυτό είναι όλο που συμβαίνει.

MyName: Γιάννης.

Samsung s22 ultra ~ Samsung Tab S7 ~ Dell XPS 9350

Link to comment
Share on other sites

Διαβασα ολο το βιβλιο και πραγματικα νομιζω οτι ειναι ενα πολυ καλο βιβλιο χωρις ανακριβειες. Μερικα σημεια ισως χρειαζονται αναδιατυπωση, οπως για παραδειγμα αυτο που λεει για το συνωστισμο κτλ.

Τωρα για οσους εχουν διαβασει ιστορια, κρυφο σχολειο δεν υπηρχε, οπως επισης ειναι ακριβες οτι πολλοι ελληνες επιδιωκαν τα παιδια τους να συμπεριληφθουν στο "παιδομαζωμα" αλλα και πολλοι μουσουλμανοι εδιναν τα παιδια τους σε χριστιανικες οικογενειες μονο και μονο για να γινουν γενιτσαροι (εφοσον οι μουσουλμανοι δεν περιλαμβανονταν στο παιδομαζωμα).

Επαναλαμβανω, οσο και αν εψαξα δεν βρηκα ανακριβειες. Το βιβλιο ειναι βεβαια απλοικο, αλλα εφοσον απευθυνεται σε μαθητες 11-12 χρονων νομιζω ειναι καλο.

A man is walking home one dark night in Belfast. Suddenly a figure with a gun moves out of the shadows and says:

"What religion are you?"

The fellow replies "I'm an atheist", to which the gunman replies,

"Yeah, but a catholic or protestant atheist?"

Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι το θέμα αν έχει ανακρίβειες (που ναι, δεν μπορώ να πω ότι έχει), αλλά οι παραλείψεις και ο «φτιασιδωμένος»-τηλεγραφικός τρόπος που παρουσιάζονται τα ιστορικά γεγονότα.

Και μην πει κανένας, ότι εντάξει έκτη δημοτικού είναι, δεν θα τους βάλουν και βιβλίο των 1000 σελίδων. Τα κομικς που αγοράζουν απ' τα περίπτερα έχουν περισσότερη ύλη.

Και για να το βρίσκει κάποιος αυτό το βιβλίο μια χαρά, κατά πάσα πιθανότητα σημαίνει ότι αγνοεί κάποια βασικά και κομβικά σημεία της ιστορίας μας.

Συγνώμη, αλλά δεν μπορώ να ακούω από τους 12-15χρονους κριτικές για το βιβλίο και την ιστορία. Με βάση ποια εμπειρία και γνώση κρίνουν;

Δεν είναι σε θέση να κρίνουν, είτε τους αρέσει είτε όχι. Ας ανοίξουν πρώτα καμιά φυλλάδα και μετά το συζητάμε.

 

Από την άλλη θα συμφωνήσω με κάποιες παραλείψεις του βιβλίου, είτε αυτές μπορεί να εξυπηρετούν κάποιες σκοπιμότητες είτε όχι.

Όντως το κρυφό σχολείο είναι ένας μύθος.

Όντως η Επανάσταση δεν έγινε την 25η Μαρτίου.

Καλώς αφαιρέθηκαν οι όποιες αναφορές στην «συμβολή» της Εκκλησίας. Χωρίς να θέλω να πλατιάσω στο θέμα αυτό και πάρει άλλη τροπή η συζήτηση, δεν μπορώ να μην αναφέρω ότι η Εκκλησία είχε καταδικάσει την Επανάσταση, ή για να το πω πιο κομψά, δεν την ενθάρρυνε από φόβο μήπως χάσει τα κεκτημένα της.

Από κει πέρα το να τονίζεται το «λιώσιμο των σκευών» (λες κι αυτά δεν ήταν του κοσμάκη) και να θεωρήται «ύψιστη» συνεισφορά στον Αγώνα το θεωρώ τουλάχιστον προκλητικό απέναντι στον ανώνυμο Έλληνα που έδωσε περιουσία, παιδιά και την ίδια του την ζωή στον Αγώνα.

 

Για όσους θέλουν να «μορφωθούν» το βιβλίο υπάρχει και εδώ

http://rapidshare.com/files/22497382/Istoria_Ektis_Dimotikou.zip

Μέγιστο μέγεθος εικόνας υπογραφής 420x150 pixels και 16ΚΒytes.
Link to comment
Share on other sites

Ρε παιδιά, αφού ξέρετε ότι το θέμα μοιραία θα καταλήξει σε αντιπαράθεση πολιτικών/κομματικών θέσεων και ιδεολογιών.

 

Τι ανοίγετε τέτοια threads???? :X

 

Δεν ξέρετε ότι κάποιοι και από τις δύο ακραίες πλευρές θα βγάλουν τα οπλοπολυβόλα????

 

Κλείστε το thread ΤΩΡΑ :!:

 

Edit:

Όντως το κρυφό σχολείο είναι ένας μύθος.

Όντως η Επανάσταση δεν έγινε την 25η Μαρτίου.

Καλώς αφαιρέθηκαν οι όποιες αναφορές στην «συμβολή» της Εκκλησίας. Χωρίς να θέλω να πλατιάσω στο θέμα αυτό και πάρει άλλη τροπή η συζήτηση, δεν μπορώ να μην αναφέρω ότι η Εκκλησία είχε καταδικάσει την Επανάσταση, ή για να το πω πιο κομψά, δεν την ενθάρρυνε από φόβο μήπως χάσει τα κεκτημένα της.

Από κει πέρα το να τονίζεται το «λιώσιμο των σκευών» (λες κι αυτά δεν ήταν του κοσμάκη) και να θεωρήται «ύψιστη» συνεισφορά στον Αγώνα το θεωρώ τουλάχιστον προκλητικό απέναντι στον ανώνυμο Έλληνα που έδωσε περιουσία, παιδιά και την ίδια του την ζωή στον Αγώνα.

 

Πω πω, πολλή χολή ρε παιδί μου.... :X

 

Για όσους έχουν "διαβάσει" ιστορία και έχουν "ψάξει" και έχουν "ερευνήσει" για να καταλήξουν στα όσα ωραία λέει και ο φίλος Aisopos πο πάνω αλλά και όλα τα υπόλοιπα, να προτείνω να "ψάξουν" και να "ερευνήσουν" με τον ίδιο ζήλο για το ιδεολογικό προφίλ στο οποίο πρεσβεύει η συγγραφική ομάδα του νέου βιβλίου της ιστορίας της 6ης Δημοτικού... ;)

Now I'm cutting the anchor away, and I won't look back, I'm starting a new life today. Now I see where I belong...
Link to comment
Share on other sites

Ρε παιδιά, αφού ξέρετε ότι το θέμα μοιραία θα καταλήξει σε αντιπαράθεση πολιτικών/κομματικών θέσεων και ιδεολογιών.

 

Τι ανοίγετε τέτοια threads???? :X

 

Δεν ξέρετε ότι κάποιοι και από τις δύο ακραίες πλευρές θα βγάλουν τα οπλοπολυβόλα????

 

Κλείστε το thread ΤΩΡΑ :!:

 

Edit:

 

 

Πω πω, πολλή χολή ρε παιδί μου.... :X

 

Για όσους έχουν "διαβάσει" ιστορία και έχουν "ψάξει" και έχουν "ερευνήσει" για να καταλήξουν στα όσα ωραία λέει και ο φίλος Aisopos πο πάνω αλλά και όλα τα υπόλοιπα, να προτείνω να "ψάξουν" και να "ερευνήσουν" με τον ίδιο ζήλο για το ιδεολογικό προφίλ στο οποίο πρεσβεύει η συγγραφική ομάδα του νέου βιβλίου της ιστορίας της 6ης Δημοτικού... ;)

Ας μην το βλέπουμε έτσι...

 

Γνωρίζουμε ότι τέτοιου είδους θέματα είναι επιρρεπή σε εκτροπές και τσακωμούς, οπότε απαιτούν προσοχή από όλους όσοι συμμετέχουν, αλλά από την άλλη δε μπορούμε να τα κλείνουμε ευθύς εξαρχής.

 

Για τα καθαρά κομματικά/οπαδικά θέματα υπάρχει σχετικός όρος που το ρυθμίζει το θέμα και αποτελούν άλλη κατηγορία.

 

Προσωπική άποψη επί του θέματος: Κάθε τέτοιο θέμα που ανοίγει σε ένα τεχνολογικό forum, απλά επιβεβαιώνει τον κανόνα που το θέλει να εξελίσσεται σε πολιτικό/κομματικό/ρατσιστικό/... και να μη βρίσκει προκοπή. :p

 

 

Συνέχεια λοιπόν... :)

seventh_heaven

http://www.myphone.gr/mp1/support/myphoneuser.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ας γράψω και εγώ την γνώμη μου σε αυτό το πολύ σοβαρό θέμα.

 

 

Το θέμα με την κυρία Ρεπούση και την παρέα της δεν είναι οτι έχουν αυτές τις απόψεις, αυτό είναι ενα δευτερεύον θέμα.

 

Είμαι διατεθειμένος να δεχθώ ότι στην δημοκρατία μας μπορεί κάποιος να έχει την άποψή του, δεν είναι η δική μου, θεωρώ οτι είναι εσφαλμένη άποψη, θεωρώ αν θέλετε, οτι είναι μια προκατειλημμένη άποψη, θεωρώ οτι είναι μια άποψη η οποία είναι γεμάτη απο ιδεολογική εμπάθεια και προσπαθεί χρησιμοποιώντας ουσιαστικά μηχανισμούς κοινωνικής "τεχνολογίας", να διαμορφώσει μια άλλη συνείδηση στα Ελληνόπουλα.

 

Το πρόβλημα όλο με το βιβλίο της ΣΤ' Δημοτικού, δεν είναι οι ακρότητες που γράφει. Οπως οτι καταλήγει να λέει οτι η σφαγή της Μικράς Ασίας για παράδειγμα, η σφαγή της Σμύρνης ήταν ένας συνωστισμός στην προκυμαία. Δεν είναι δηλαδή αυτές οι ακραίες προσεγγύσεις. Είναι το εξής. Οτι εαν η κυρία Ρεπούση αυτά τα έλεγε ιδιωτικώς και είχε βάλει τα λεφτά της και είχε βρεί τον εκδότη της, για να βγάλει ενα βιβλίο το οποίο λέει αυτές τις απόψεις, τότε κάποιος θα μπορούσε να επιλέξει να διαβάσει η να μην διαβάσει το βιβλίο της, να το αγοράσει η να μην το αγοράσει, θα'ταν η "αιρετική" άποψη στον χώρο της ιστοριογραφίας, η οποία προερχόμενη απο τον συγκεκριμένο χώρο που προέρχεται, δηλαδή απο τον χώρο της άκρας αριστεράς, θα επηρέαζε αυτούς τους ανθρώπους στους οποίους απευθύνεται.

Ως εκεί τα θέματα είν'καλά. Διοτι είμαι της άποψης οτι ο καθένας έχει δικαίωμα να έχει άποψη και να μιλά ελεύθερα. Και θα πρέπει να υπερασπιστούμε την ελευθερία του λόγου, ειδικά στα ζητήματα των πολιτικών απόψεων. Ακόμα και σε απόψεις σαν της κυρίας Ρεπούση με τις οποίες εγώ προσωπικά διαφωνώ σφοδρότατα, εντούτοις έχει το δικαίωμα να τις λέει. Και δικαίωμά μου φυσικά να τις αντικρούσω, στα πλαίσια ενός πολιτισμένου δημοσίου διαλόγου.

 

Το πρόβλημα λοιπόν όλο ξεκινάει οτι αυτό, ούτε είναι ένας διάλογος μέσα στην επιστημονική κοινότητα, ούτε είναι μια άποψη η οποία κατατέθηκε μέσα στην κοινωνία. Αυτή είναι η άποψη του υπουργείου Παιδείας για το τι θέλουνε να μαθαίνουνε τα Εληνόπουλα.

Το βιβλίο της Κας Ρεπούση δεν τυπώθηκε με τα λεφτά της. Τυπώθηκε με λεφτά της Ε.Ε. και με λεφτά του Ελληνικού δημοσίου. Κατα συνέπεια, το πρόβλημα μας με την Κα Ρεπούση είναι ακριβώς αυτό. Και εν τέλη το πρόβλημα με το βιβλίο της ΣΤ'Δημοτικού δεν είναι πρόβλημα με την Κα Ρεπούση, ούτε πρόβλημα με την άκρα αριστερά.

Είναι πρόβλημα με την Κα Γιαννάκου. Είναι πρόβλημα με την υπουργό Παιδείας. Η υπουργός Παιδείας είναι αυτή που επιτρέπει να κυκλοφορεί ενα τέτοιο απαράδεκτο βιβλίο, γιατι η υπουργός Παιδείας είναι εκείνη που επιμένει οτι δεν τίθεται ενα ζήτημα συνολικής αποσύρσεως αλλα κάποιων διορθώσεων, ενώ είναι σαφές οτι αυτό είναι ενα βιβλίο που απο την αρχή μέχρι το τέλος διαπνέεται απο ενα συγκεκριμένο πνεύμα, απο το πνεύμα της εχθρότητας απέναντι στον Ελληνισμό, απο το πνεύμα της εχθρότητας απέναντι στην εθνικότητα, στην υπεράσπιση της εθνικής ταυτότητας και επομένως είναι ενα πνεύμα αντίθετο με όλους τους εθνικούς αγώνες που πρέπει να εξιστορήσει.

 

Πώς να εξιστορίσεις την σημασία της επαναστάσεως του 1821 που ήταν ουσιαστικά η προσπάθεια των Ελλήνων για την δημιουργία εθνικού κράτους εθνικής κυριαρχίας, εθνικής απελευθέρωσης, την στιγμή που ακριβώς δεν θές να δώσεις σημασία στο εθνικό;

 

Πως να εξηγήσεις με επάρκεια την σημασία των αγώνων του 1912-13 που ήταν ουσιαστικά η απελευθέρωση και η ολοκλήρωση, εν μέρη ολοκλήρωση της Ελλάδος, την στιγμή που ακριβώς, δεν θέλεις να μιλήσεις γι'αυτό, γιατι θέλεις να αναπτύξεις μια άλλου τύπου συνείδηση.

 

Πως να μιλήσεις για τους μεγάλους ήρωες του Ελληνικού έθνους την στιγμή που θέλεις να καταργήσεις την ίδια την ιδέα του έθνους;

Μα είναι προφανές οτι αυτούς που πρωταγωνίστησαν στους εθνικούς αγώνες πρέπει να τους καταργήσεις και να αναδείξεις... "άλλους" που σε πηγαίνουν σε μια διαφορετική κατεύθυνση.

 

Το πρόβλημα λοιπόν είναι πως η κυβέρνηση ανέχεται αυτού του τύπου τα βιβλία μέσα στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Και δεν κομματικοποιώ την κουβέντα. Έτυχε τώρα να βρίσκεται η συγκεκριμένη κυβέρνηση στα πράγματα, αντίστοιχα έχουμε δεί παρόμοιες πρακτικές και απο προηγούμενες κυβερνήσεις. Πρόσφατες μάλιστα.

 

Νομίζω οτι υπάρχουν όμως απο την άλλη μεριά φωνές αντίστασης θά'λεγα σε αυτό το βιβλίο και αυτό είναι αισιόδοξο. Ενα κίνημα που ξεκινά απο φωνές στην άκρα αριστερά, απο ανθρώπους όπως είναι ο Ευθύμιος ο Παπανικολάου με το Ρεσάλτο και ο Γιώργος ο Καραμπελιάς, μέχρι απο ανθρώπους που βρίσκονται στο πατριωτικό κίνημα, και όλο αυτό το πράγμα ακριβώς συγκλίνει στην διαμόρφωση ενός τέτοιου πόλου, αυτό που θα λέγαμε ενός πόλου απέναντι στην παγκοσμιοποίηση, απέναντι στα συγκεκριμένα βιβλία, απέναντι σε κείνες τις κοινωνικές τεχνολογίες που θέλουνε να μας "λοβοτομήσουν", που θέλουνε να μας γράψουνε μια ιστορία η οποία δεν είναι η δική μας ιστορία, που θέλουνε να επέμβουνε στην γνώση των παιδιών μας και ακριβώς αυτό είναι που θα πρέπει ο καθένας μας να δώσει την δική του μάχη, να κάνει την δική του προσπάθεια.

 

Συμφωνώ φίλε. Αρτιότατα αυτά που γράφεις. Και χαρά στο κουράγιο σου που προσπαθείς να εξηγήσεις 2-3 αυτονόητα πράγματα σε κάποιους που ηθελημένα τηρούν την τακτική της στρουθοκαμήλου.

 

Να προσθέσω μόνο το εξής:

Είμαι πεποισμένος ότι οι περισσότεροι έχουμε αντιληφθεί το γεγονός ότι είμαστε πλέον σε μια κρίσιμη καμπή, στην οποία κάποιοι προσπαθούν να μεθοδεύσουν κάποια πράγματα. Δεν είμαστε ηλίθιοι. Το πώς θα αντιδράσουμε και το πόσο ασθεναρά θα απαντήσουμε θα κρίνει το αν θα αποθαρρυνθούν ή θα συνεχίσουν αυτές τις μεθοδεύσεις.

Στο χέρι μας είναι ;)

Now I'm cutting the anchor away, and I won't look back, I'm starting a new life today. Now I see where I belong...
Link to comment
Share on other sites

Συγνώμη, αλλά η ιστορία έχει πολλές πτυχές και δεν γίνεται να αγνοούμε κάποιες απ' αυτές, λόγω ΟΠΧ. Τότε οδηγούμαστε στην ημί-παραπληροφόρηση.

Προσπάθησα να το αγγίξω το θέμα (Εκκλησία) όσο πιο επιδερμικά γίνεται και δεν έχω σκοπό, προσωπικά τουλάχιστον, να αναφέρω κάτι περισσότερο πάνω σ' αυτό.

 

Τα περί χολής δεν με αγγίζουν ;)

Μέγιστο μέγεθος εικόνας υπογραφής 420x150 pixels και 16ΚΒytes.
Link to comment
Share on other sites

Συγνώμη, αλλά η ιστορία έχει πολλές πτυχές και δεν γίνεται να αγνοούμε κάποιες απ' αυτές, λόγω ΟΠΧ. Τότε οδηγούμαστε στην ημί-παραπληροφόρηση.

Προσπάθησα να το αγγίξω το θέμα (Εκκλησία) όσο πιο επιδερμικά γίνεται και δεν έχω σκοπό, προσωπικά τουλάχιστον, να αναφέρω κάτι περισσότερο πάνω σ' αυτό.

 

Τα περί χολής δεν με αγγίζουν ;)

 

Δικαίωμά σου να μη αγγίζουν τα περί χολής. Δικαίωμά μου να έχω τη συγκεκριμένη γνώμη.

Now I'm cutting the anchor away, and I won't look back, I'm starting a new life today. Now I see where I belong...
Link to comment
Share on other sites

Συγνώμη, αλλά η ιστορία έχει πολλές πτυχές και δεν γίνεται να αγνοούμε κάποιες απ' αυτές, λόγω ΟΠΧ. Τότε οδηγούμαστε στην ημί-παραπληροφόρηση.

Προσπάθησα να το αγγίξω το θέμα (Εκκλησία) όσο πιο επιδερμικά γίνεται και δεν έχω σκοπό, προσωπικά τουλάχιστον, να αναφέρω κάτι περισσότερο πάνω σ' αυτό.

 

Τα περί χολής δεν με αγγίζουν ;)

Σιγουρα πρεπει να κοιταμε την ιστορια απο ολες τις πτυχες αλλα περα απο την ημι-πληροφορηση υπαρχει και η παραπληροφορηση!;)

Link to comment
Share on other sites

Σιγουρα πρεπει να κοιταμε την ιστορια απο ολες τις πτυχες αλλα περα απο την ημι-πληροφορηση υπαρχει και η παραπληροφορηση!;)

Ολόκληρη η λέξη που χρησιμοποιήσα, ήταν ημι-παραπληροφόρηση.

Εσύ στην πορεία μου «έφαγες» το «παρα». Αυτό να το θεωρήσω ως διαστρέβλωση; :rolleyes:

 

Τώρα εάν πιστεύεις ότι παραπληροφορώ, ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα.

Κατέδειξέ το. Όχι όμως πετώντας πυροτεχνήματα. Εγώ αναφέρθηκα σε κάποια πολύ συγκεκριμένα σημεία. Αν πιστεύεις ότι είναι (είμαι) λάθος, αντέκρουσέ τα με επιχειρήματα και όχι με λεκτικές φωτοβολίδες, ή με σχόλια περί «χολής» όπως του φίλτατου panosz75.

Μέγιστο μέγεθος εικόνας υπογραφής 420x150 pixels και 16ΚΒytes.
Link to comment
Share on other sites

Ολόκληρη η λέξη που χρησιμοποιήσα, ήταν ημι-παραπληροφόρηση.

Εσύ στην πορεία μου «έφαγες» το «παρα». Αυτό να το θεωρήσω ως διαστρέβλωση; :rolleyes:

 

Τώρα εάν πιστεύεις ότι παραπληροφορώ, ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα.

Κατέδειξέ το. Όχι όμως πετώντας πυροτεχνήματα. Εγώ αναφέρθηκα σε κάποια πολύ συγκεκριμένα σημεία. Αν πιστεύεις ότι είναι (είμαι) λάθος, αντέκρουσέ τα με επιχειρήματα και όχι με λεκτικές φωτοβολίδες, ή με σχόλια περί «χολής» όπως του φίλτατου panosz75.

Για το πρωτο ηταν απλα τυπογραφικο λαθος. Οταν λεω παραπληροφοριση δεν εννοω εσενα αλλα γενικα αυτα που λεγονται κατα καιρους , οπως ειπα πρεπει να κοιταμε ολες τις πτυχες της ιστοριας αλλα πρεπει να κοιταμε ποιες απο αυτες ειναι πραγματικες και ποιες απλα ραδιοαρβιλες,γι'αυτα που ειπες πριν δεν θα συμφωνησω μαζι σου αλλα αυτο ειναι κατι αλλο, δεν θα κατσω να αναλυω εδω την ιστορια που εμαθα εγω και την ιστορια που εμαθες εσυ αλλωστε δεν ειμαι ιστορικος ουτε ζουσα σε εκεινη την εποχη, απλα δεν θα ηθελα το παιδι μου να μαθει την ιστορια απο αυτο το συγκεκριμενο βιβλιο γιατι στην ουσια δεν θα μαθει τιποτα!

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά, δεν θέλω να μπούμε στην συζήτηση αν η εκκλησία συνέβαλε η όχι και πόσο στην επανάσταση ή στην διατήρηση της εθνικής μας ταυτότητας. Όσοι λένε καθόλου μάλλον δεν συμπαθούν τους παπάδες, όσοι μάλλον τους συμπαθούν λένε άλλα, ίσως εξίσου ακραία. Πολλοί παπάδες πολέμησαν στην επανάσταση και πολλοί αγωνιστές ορκίστηκαν στην θρησκεία, μοναστήρια είναι αυτά που μετέφεραν την αρχαία γνώση στο σήμερα. Η αλήθεια όμως δεν είναι στα άκρα. Ακόμη και πριν από λίγα χρόνια γίνονταν σκοτωμοί και πόλεμοι με κυριότερο το θρησκευτικό παρά το εθνικό αίσθημα, βλέπε Β. Ιρλανδία, πρώην Γιουγκοσλαβία κτλ. προφανώς υπάρχει διασύνδεση θρησκείας και εθνολογίας, καλώς ή κακώς είναι άλλο ζήτημα. Προσωπικά πιστεύω κακώς πλέον ασχέτως του ότι αν δεν υπήρχε αυτή η θρησκευτική διαφορά τώρα ίσως είμασταν όλοι μας μια μεγάλη χαρούμενη Τουρκία.

 

Αλλά όπως και με τους "συνωστισμούς" πιστεύω ότι είναι χίλιες φορές καλύτερο να κοιτάξουμε κατάματα την αλήθεια παρά να προσπαθήσουμε να την κουκουλώσουμε. Χίλιες φορές καλύτερα να πούμε στα παιδιά και στους εαυτούς μας "έγιναν αυτά και αυτό είναι κακό γιατί οι λαοί πρέπει να ζουν ειρηνικά κτλ κτλ." παρά να λέμε ψέματα. Γιατί το παιδάκι της 6ης, 2-3 χρόνια αργότερα θα βρεθεί σε κάποια παρέα, θα ακούσει για το "κακό κράτος που κρύβει την αλήθεια" και κάποιος θα του πει "έλα ένα απόγευμα στην οργάνωση να μάθεις την αλήθεια" και έτσι θα γεννηθεί ένας φανατικός ακόμη...

 

Τα γράφει και ένας άλλος καθηγητής ιστορίας σε προσφυγικό site:

 

Οι Έλληνες και οι Τούρκοι μπορούν να γίνουν εταίροι σε μια ενιαία Ευρώπη μόνο αν συνειδητοποιήσουν το παρελθόν τους και μπορέσουν να αναθεωρήσουν τα σφάλματα που δυναμίτισαν τις μεταξύ τους σχέσεις. Δεν κερδίζεται η φιλία με «αποσιωπήσεις» του στυλ «χιλιάδες Έλληνες συνωστίζονται στο λιμάνι προσπαθώντας να μπουν στα πλοία και να φύγουν στην Ελλάδα». Η ιστορία είναι αμείλικτη, έχει τη δική της δυναμική

Read The F...ing Manual First
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Κοινοποίηση


×
×
  • Create New...