Jump to content

[F1] Ayrton Senna da Silva


Alexel
 Κοινοποίηση

Recommended Posts

Ayrton Senna da Silva

In memoriam...

 

Το Grand Prix Αγίου Μαρίνου την 1η Μαΐου του 1994 αποτελεί σταθμό στη σχεδόν 55άχρονη ιστορία της Formula 1. Ήταν η χρονιά που η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού βίωσε το χειρότερο και πιο τραγικό τριήμερο στην ιστορία της. Αυτός ήταν ο τελευταίος, ανολοκλήρωτος, επίγειος αγώνας του Ayrton Senna da Silva. Του ανθρώπου που κόσμησε με την παρουσία του τις πίστες της και θεωρείται, ακόμα και σήμερα, από τους περισσότερους, ως ο κορυφαίος οδηγός όλων των εποχών.

 

Δέκα χρόνια μετά και αυτή η καταραμένη πρωτομαγιά παραμένει χαραγμένη στη μνήμη όλων όσων λάτρεψαν τον Βραζιλιάνο οδηγό. Ήταν η μέρα που συνέβη το αναπάντεχο, αυτό που κανείς ποτέ δεν είχε φανταστεί και ουδείς βέβαια ήθελε να πιστέψει. Στον έβδομο γύρο η Williams FW16 που οδηγούσε ο Ayrton Senna, στο πέρασμά της από τη στροφή Tamburello, φεύγει εκτός πίστας και προσκρούει στο τσιμεντένιο τοίχο με σχεδόν 300χλμ./ώρα. Η εικόνα συγκλονίζει. Ο αγώνας -προσωρινά- διακόπτεται και ο Βραζιλιάνος μεταφέρεται με ελικόπτερο στο νοσοκομείο της Μπολόνια. Λίγες ώρες αργότερα -στις 6:40μ.μ.- η καρδιά του σταματά να χτυπά και ανακοινώνεται επίσημα ο θάνατός του.

 

"Ήταν ένας οδηγός τόσο τέλειος, που ποτέ κανείς δεν σκέφτηκε ότι θα μπορούσε να του συμβεί κάτι", είχε δηλώσει μετά το ατύχημα ο πρώην teammate του στην ομάδα της McLaren, Gerhard Berger.

 

Εκείνη την Κυριακή ο κόσμος έγινε φτωχότερος, όχι μόνο γιατί έχασε έναν οδηγό με εκπληκτικές ικανότητες εντός πίστας, αλλά διότι -όπως λένε αυτοί που τον γνώρισαν- έχασε ένα σπάνιο και χαρισματικό άνθρωπο. Έναν άνθρωπο που αποτέλεσε το ίνδαλμα για ένα ολόκληρο έθνος και πρότυπο για χιλιάδες δοκιμαζόμενα παιδιά της Βραζιλίας.

 

"Ο Ayrton ήταν παθιασμένος με την Βραζιλία και ήταν φυσικό να σκεφτεί να δώσει και σε άλλους τις ευκαιρίες που ο ίδιος είχε στη ζωή του", δηλώνει η αδερφή του αξέχαστου οδηγού, Viviane Senna, και πρόεδρος του μη κερδοσκοπικού ιδρύματος, που η οικογένεια ίδρυσε μετά το θάνατό του.

 

Το ίδρυμα εδρεύει στο Sao Paulo και αυτή τη στιγμή βοηθάει περισσότερα από τετρακόσιες χιλιάδες παιδιά της Βραζιλίας να μορφωθούν και να ξεφύγουν από την εγκληματικότητα που μαστίζει τις φτωχογειτονιές του Sao Paulo. Η ιδέα της ίδρυσης ενός τέτοιου ιδρύματος ανήκε φυσικά στον Ayrton Senna και την είχε εκμυστηρευτεί ο ίδιος, δύο μήνες πριν το θάνατό του, στην αδερφή του. Δυστυχώς όμως, ο ίδιος δεν έζησε αρκετά, για να δει το όραμά του να υλοποιείται.

 

"Για την Βραζιλία, ήταν κάτι περισσότερο από είδωλο, ήταν ένας μύθος, ένας υπερήρωας. Ο Senna έκανε τους καλούς και τους κακούς ανθρώπους στη Βραζιλία να χαμογελούν και έκανε όλες αυτές τις Κυριακές των αγώνων ξεχωριστές, ημέρες γεμάτες τιμή και περηφάνια για το λαό της Βραζιλίας", δηλώνει ο Rubens Barrichello, εξηγώντας την αμφίδρομη σχέση αγάπης που είχε αναπτύξει ο Ayrton Senna -ο μέντοράς του όπως έχει πει επανειλημμένα ο οδηγός της Ferrari- με τους συμπατριώτες του.

 

Ξημερώματα Τετάρτης, 4 Μαίου 1994, ο Ayrton da Silva Senna επέστρεφε για τελευταία φορά στη γενέτειρά του, το Sao Paolo. Με εντολή του τότε προέδρου της Βραζιλίας, Itamar Franco, η πτήση RG723 από το Παρίσι κατευθύνεται, με τη συνοδεία μαχητικού αεροσκάφους, στο αεροδρόμιο Guarulhos μεταφέροντας τη σωρό του. Εκατομμύρια Βραζιλιάνοι κατέκλυσαν την κεντρική λεωφόρο από όπου θα πέρναγε η πομπή, πριν φθάσει στο χώρο για το λαϊκό προσκύνημα.

 

Ήταν τόσο μεγάλη η προσέλευση του κόσμου που, σύμφωνα με μαρτυρίες πολλών, είχε ξεπεράσει και την κηδεία του Tancredo Neves -του άνθρωπου που είχε οδηγήσει στην ανατροπή της στρατιωτικής δικτατορίας της χώρας- εννέα χρόνια πριν. Ο κόσμος, απλοί άνθρωποι από κάθε γωνιά της Βραζιλίας, κρατούσε στα χέρια του πλακάτ και σημαίες που ανέγραφαν μόλις μια λέξη: Obrigado (σ.σ.: Ευχαριστώ).

 

Για εκείνους ο Ayrton Senna δεν ήταν ένας συνηθισμένος άνθρωπος. Ήταν ένας θρύλος, το πρότυπο ενός ολόκληρου λαού και ο κορυφαίος -εκείνη την εποχή- σε αυτό που είχε επιλέξει για να αφιερώσει τη ζωή του, τη Formula 1. Δυστυχώς, όπως άλλωστε συνέβη με τους περισσότερους θρύλους, ο Βραζιλιάνος έφυγε πρόωρα. Ο Θεός, αυτός που σύμφωνα με τον ίδιο τον καθοδηγούσε σε κάθε βήμα της ζωής του, επέλεξε να τον πάρει κοντά του σε ηλικία μόλις 34 ετών, πριν προλάβει να ολοκληρώσει το έργο του αφήνοντας αναπάντητα κάποια ερωτήματα.

 

Τι θα συνέβαινε στην F1 αν ο A. Senna επιβίωνε από την σύγκρουση; Θα είχε ισοφαρίσει το ρεκόρ των πέντε πρωταθλημάτων του Juan Manuel Fangio πριν από τον Michael Schumacher; Τον επόμενο μεγάλο στόχο που είχε θέσει στον εαυτό του. Θα είχε επιτύχει ο Γερμανός πολυπρωταθλητής όλα αυτά τα ρεκόρ εάν είχε αντιμέτωπο τον A.Senna για μερικά χρόνια ακόμα; Αρκετοί από εμάς έχουμε φανταστεί τους δύο πιλότους να μάχονται σε κάποια πίστα, αλλά στα ερωτήματα αυτά δεν θα μπορέσει ποτέ κανείς να απαντήσει με βεβαιότητα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο θάνατός του άλλαξε ριζικά τον κόσμο της Formula 1, θέτοντας την αύξηση της ασφάλειας των οδηγών ως πρωταρχικό στόχο για τα επόμενα χρόνια.

 

"Τα γεγονότα της Imola ήταν αναμφίβολα αυτά που οδήγησαν στο να γίνει η ασφάλεια κορυφαία προτεραιότητα για τη Formula 1. Από την περίοδο εκείνη η ασφάλεια άρχισε να εξελίσσεται επιστημονικά, συστηματικά και σε συνεχή βάση, όπως ακριβώς και τα μονοθέσια", δηλώνει ο πρόεδρος της FIA, Max Mosley.

 

Το δόγμα αυτό ακολουθείται πιστά ακόμα και σήμερα. Μόλις πριν λίγες μέρες άλλωστε, η FIA πρότεινε νέα μέτρα για να αντιμετωπιστεί η περαιτέρω αύξηση της ταχύτητας των μονοθεσίων τα δύο τελευταία χρόνια. Τα μέτρα που εφαρμόστηκαν αυτή τη δεκαετία ήταν πολλά και κοινός παρανομαστής τους ήταν η ασφάλεια. Οι πίστες βελτιώθηκαν, απέκτησαν μεγαλύτερους και καλύτερους χώρους διαφυγής, τα crash-test των μονοθεσίων έγιναν αυστηρότερα, οι κινητήρες, τα ελαστικά και οι κανονισμοί για τη συμπεριφορά των οδηγών μέσα στην πίστα άλλαξαν προς το καλύτερο, βελτιώνοντας κατά πολύ τις συνθήκες για τους σημερινούς οδηγούς.

 

"Βέβαια όλα αυτά δεν σημαίνουν ότι δεν πρόκειται να ξανασυμβεί ένα σοβαρό ατύχημα. Στην πραγματικότητα μάλιστα σταθήκαμε και τυχεροί κάποιες φορές. Απλά όλα αυτά τα μέτρα μειώνουν τις πιθανότητες" συνεχίζει ο Max Mosley.

 

Πριν την Imola του 1994, η Formula 1 είχε δώδεκα χρόνια να ζήσει ένα θανατηφόρο ατύχημα και όλοι οι ιθύνοντες είχαν αρχίσει να πιστεύουν πως οι αγώνες ήταν τόσο ασφαλείς που τα τραγικά ατυχήματα ήταν οριστικά παρελθόν. Τα γεγονότα εκείνου του τριημέρου διέψευσαν, με τον χειρότερο ίσως τρόπο, αυτούς τους ισχυρισμούς, οι οποίοι ενισχύθηκαν αρχικά όταν ο Rubens Barrichello, στο σοβαρό ατύχημα που είχε στις δοκιμές της Παρασκευής, βγήκε από το μονοθέσιο της Jordan ευτυχώς μόνο με μερικές μελανιές και σπασμένη μύτη.

 

Οι κακοί οιωνοί για αυτό που θα ακολουθούσε την επόμενη ημέρα συνεχίστηκαν και κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών του Σαββάτου, όταν ο Αυστριακός οδηγός της Simtek, Roland Ratzenberger, σκοτώθηκε ακαριαία, μετά την αποκόλληση της πίσω πτέρυγας του μονοθεσίου του και την έξοδό του από την πίστα. Η εικόνα αυτή έφερε τα πάνω κάτω στη Formula 1. O Ayrton Senna ήταν ο μόνος οδηγός που επισκέφθηκε τον τόπο του δυστυχήματος και τα όσα είδε -σε συνδυασμό με το ατύχημα του καλού του φίλου R.Barrichello- τον έκαναν για πολλές ώρες σκεπτικό για το αν θα πρέπει να αγωνιστεί. Ήταν μάλιστα η πρώτη φορά που ο Βραζιλιάνος σκέφτηκε να σταματήσει οριστικά την καριέρα του. Τις σκέψεις του αυτές τις μοιράστηκε με την γραμματέα του, Benise Head αλλά και τον Frank Williams, ο οποίος του είχε επισημάνει πως δεν ήταν ανάγκη να αγωνιστεί εάν ο ίδιος δεν ένοιωθε καλά.

 

Ο Βραζιλιάνος πέρασε το τελευταίο του πρωινό σε συσκέψεις των οδηγών και των ιθυνόντων με κύριο θέμα συζήτησης την αύξηση των μέτρων ασφαλείας στους επόμενους αγώνες. Αρκετές μέρες μετά το δυστύχημα στο μυαλό των υπολοίπων οδηγών υπήρχε μόνο μια σκέψη: "Αφού συνέβη στον Senna μπορεί να συμβεί στον οποιονδήποτε".

 

Την Κυριακή η ατμόσφαιρα στην πίστα ήταν βαριά και το ατύχημα στην εκκίνηση την επιβάρυνε ακόμα περισσότερο. Το μονοθέσιο του J.J. Lehto δεν καταφέρνει να ξεκινήσει και η Lotus του Pedro Lamy έπεσε πάνω του, η πίστα γέμισε συντρίμμια και ένας από τους τροχούς κετέληξε στις κερκίδες τραυματίζοντας μερικούς θεατές. Το safety car, το οποίο έκανε τότε την πρώτη του εμφάνιση στη Formula 1, μπήκε στην πίστα και παρέμεινε σε αυτή για τους επόμενους πέντε γύρους.

 

Στην επανεκκίνηση του αγώνα, στον έκτο γύρο, ο Ayrton Senna βρισκόταν στην πρώτη θέση και είχε πίσω του το νεαρό τότε Michael Schumacher, να τον πιέζει με το μονοθέσιο της Benetton. Στον επόμενο γύρο, οι αναπηδήσεις στο οδόστρωμα της στροφής Tamburello αποσταθεροποίησαν το πίσω μέρος της FW16, η οποία παρά τις προσπάθειες του οδηγού της "αρνήθηκε" να στρίψει και κατευθύνθηκε στον τσιμεντένιο τοίχο που βρισκόταν σε μικρή απόσταση από το οδόστρωμα. Ένα κομμάτι από τη δεξιά μπροστινή ανάρτηση είχε διαπεράσει το χαρακτηριστικό κιτρινοπράσινο κράνος του, προκαλώντας του σοβαρές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις. Από εκεί ο A.Senna μεταφέρεται στο νοσοκομείο, κλινικά νεκρός.

 

"Ο Θεός είχε το χέρι του επάνω από τη Formula 1 για αρκετό καιρό. Αυτό το Σαββατοκύριακο το τράβηξε μακριά". Η δήλωση του Niki Lauda, λίγες ώρες μετά το δυστύχημα, περιγράφει με τον καλύτερο τρόπο τον τρόμο και την απόγνωση που σκέπασε την πίστα της Imola.

 

Λίγη ώρα αργότερα ο αγώνας ξεκινά και πάλι -τα συμφέροντα είναι μεγάλα και το show έπρεπε να μεταδοθεί κανονικά, σαν να μη συνέβη τίποτα. Ο Michael Schumacher τερμάτισε πρώτος, αλλά κανείς δεν είχε διάθεση για πανηγυρισμούς. Με την ολοκλήρωση του αγώνα οι οδηγοί πληροφορούνται ότι ο Ayrton Senna δεν θα ξαναβρεθεί ποτέ πια στο grid.

 

Δέκα χρόνια μετά και ύστερα από εκατοντάδες ώρες ανακρίσεων, ερευνών και δικαστικών διαμαχών, το κύριο ερώτημα παραμένει αναπάντητο. Κανείς δε μπορεί να αποφανθεί με σιγουριά για ποιο λόγο ο Βραζιλιάνος δεν κατάφερε να στρίψει σε μια στροφή την οποία είχε περάσει δεκάδες φορές εκείνο το διήμερο.

 

Ήταν η κολόνα του τιμονιού που είχε υποστεί πρόχειρες μετατροπές, μετά από αίτημα του ίδιου του οδηγού, προκειμένου να δημιουργηθεί περισσότερος χώρος για τα πόδια του στο cockpit της FW16 και βρέθηκε σπασμένη μετά το ατύχημα; Ήταν η πίεση των ελαστικών που είχε μειωθεί -λόγο του αργού ρυθμού που επέβαλε το safety car στους πρώτους γύρους του αγώνα- και είχε μεταβάλει την οδική συμπεριφορά του μονοθεσίου ή μήπως τελικά "υπεύθυνη" ήταν η ψυχολογική κατάσταση του Βραζιλιάνου, που είχε επηρεαστεί από τα γεγονότα των δύο προηγούμενων ημερών και τις αποκαλύψεις για τις εξωσυζυγικές σχέσεις της τότε συντρόφου του, Adriane Galisteu;

 

Όσοι έχουν δει το βλέμμα του Βραζιλιάνου λίγο πριν κατέβει η ζελατίνα του κράνους του και ξεχυθεί στην πίστα για να σημειώσει μια ακόμα pole posisiton -το δικό του ρεκόρ, των 65 pole posisiton δεν έχει καταρριφθεί ακόμα- δυσκολεύονται να πιστέψουν ότι υπήρχε κάτι που θα μπορούσε να διαταράξει την αυτοσυγκέντρωσή του.

 

"Μπορούσες πάντα να το διακρίνεις στο βλέμμα του. Όταν έφευγε από το pitlane στα μάτια του καθρεφτιζόταν η απόλυτη αυτοσυγκέντρωση. Η συγκέντρωσή του και η προσπάθειά του για την απόλυτη επίδοση σε ένα και μόνο γύρο, ήταν το πιο συγκλονιστικό πράγμα στο οποίο μπορούσες να γίνεις μάρτυρας σε μια πίστα της Formula 1", τονίζει ο Frank Williams, ανασύροντας από τη μνήμη του κάποιες από τις λίγες στιγμές που πρόλαβε να ζήσει στα τρία πρώτα GP του 1994 με τον Ayrton Senna.

 

Στο τελικό του πόρισμα, τo 1999, το ιταλικό δικαστήριο που ασχολήθηκε με την υπόθεση επέρριψε τις ευθύνες στην κολόνα του τιμονιού, αλλά κανείς δεν μπορεί να αποδείξει εάν αυτή έσπασε πριν ή μετά τη σύγκρουση. Το "μαύρο κουτί" που παραδόθηκε στις ανακριτικές αρχές από τη Williams δεν περιείχε τα δεδομένα της τηλεμετρίας από τα τελευταία κρίσιμα δευτερόλεπτα -η βρετανική ομάδα υποστήριξε ότι αυτό καταστράφηκε κατά τη σύγκρουση-, όπως επίσης δεν υπήρχε και το incar πλάνο από την τηλεόραση που θα αποκάλυπτε τις τελευταίες απεγνωσμένες κινήσεις του Βραζιλιάνου να διορθώσει την πορεία της FW16.

 

Ο δημόσιος κατήγορος υποστήριξε ότι η κολόνα δεν είχε συγκολληθεί με τη δέουσα προσοχή και πως τα υλικά που είχαν χρησιμοποιηθεί ήταν ακατάλληλα (το πρόσθετο μεταλλικό κομμάτι ήταν μικρότερης διαμέτρου από το κανονικό). Οι συνήγοροι των ιθυνόντων της βρετανικής ομάδας συμφώνησαν με την άποψη αυτή, αλλά υποστήριξαν ότι το τιμόνι λειτουργούσε μέχρι τη στιγμή της σύγκρουσης. Ο κατήγορος δεν μπόρεσε να αντικρούσει τους ισχυρισμούς και έτσι οι Sir Frank Williams (ιδιοκτήτης της ομάδας), Patrick Head (υπεύθυνος της ομάδας) και Adrian Newey (επικεφαλής σχεδιαστής της ομάδας), στους οποίους είχαν αρχικά απαγγελθεί κατηγορίες αθωώθηκαν, ενώ αποσύρθηκαν και οι κατηγορίες που βάραιναν τους υπευθύνους της πίστας.

 

Πλέον, δεν υπάρχει κανένα ίχνος από το μονοθέσιο που οδήγησε τον Ayrton Senna στο θάνατο του. Το σασί και κάθε εξάρτημα της Williams Renault που επεστράφη στην ομάδα, έχει καταστραφεί παίρνοντας μαζί του κάθε απόδειξη που θα μπορούσε να ρίξει φως στην πιο σκοτεινή και θλιβερή υπόθεση στην ιστορία της Formula 1. Τον Μάρτιο του 2004, το ανώτατο ιταλικό δικαστήριο ανακοίνωσε το άνοιγμα της υπόθεσης και την επανάληψη της δίκης εξαιτίας κάποιων "λαθών" που εντοπίστηκαν στη διεξαγωγή της αρχικής και οδήγησαν στην αθώωση των κατηγορουμένων.

 

Υπήρξαν στο παρελθόν, αλλά θα υπάρξουν και στο μέλλον πολλοί που θα θελήσουν να εκμεταλλευτούν το τραγικό γεγονός για να κερδίσουν λίγη δημοσιότητα. Οι θεωρίες για τα αίτια αφθονούν, αλλά καμία από αυτές δεν μπορεί να τεκμηριωθεί με ακλόνητες αποδείξεις. Το μόνο που καταφέρνουν είναι να συντηρούν το μύθο που περικλείει η ζωή και κυρίως ο θάνατος ενός θρύλου, του Ayrton Senna.

 

"Δεν πιστεύω ότι ο Ayrton θα άλλαζε αυτό που συνέβη. Έχασε τη ζωή του κάνοντας κάτι με το οποίο ήταν παθιασμένος. Ήταν απόλυτα αφοσιωμένος σε αυτό που έκανε, αποκόμιζε τεράστια ικανοποίηση και νέες συναισθηματικές εμπειρίες από τους αγώνες και τις νίκες του σε αυτούς. Γνώριζε ότι δεν ήταν αόρατος, γνώριζε καλά τα όριά του, αντιλαμβανόταν τον κίνδυνο και τον αποδεχόταν" δηλώνει ο καλός του φίλος Ron Dennis, ο επικεφαλής της McLaren με την οποία ο Βραζιλιάνος κέρδισε τους τρεις παγκόσμιους τίτλους του.

Edited by sakiss
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 84
  • Δημιουργία
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοφιλείς μέρες

Ωραίο άρθρο. :up:

Θυμάμαι ρε παιδιά, μια συγκλονιστική φώτο απο κάποιο μνήμειο του Senna στην Βραζιλία. Ήταν μια σκισμένη βραζιλιάνικη σημαία κρεμασμένη σε ένα σύρμα. Την είχα scannarei απο το πρώτο τεύχος του Car που ήρθε στην Ελλάδα, αλλά έχασα και το περιοδικό και την φώτο. Μήπως την έχει κάνεις;

Link to comment
Share on other sites

eixe ολοκληρωμενο αφιερωμα κ στο traction...

μονο που δεν εβαλαν το στιγμιοτυπο μεσα απο το αυτοκινητο...

ξερει κανεις που συγκεκριμενα χτυπησε κ ειχε τοσα αιματα στο εδαφος?

καρφωθηκε κανα σιδερο?

Link to comment
Share on other sites

Λόγια του Ayrton...

 

Θάνατος:

Death:

 

"Αν είναι να έρθει, θα έρθει. Μπορεί να έρθει σήμερα, μπορεί και σε 50 χρόνια. Σίγουρα όμως θα έρθει."

 

"The day it arrives, it will arrive. It could be today or 50 years later. The only sure thing is that it will arrive."

 

 

Κίνδυνος (1989):

Danger (1989):

 

"Η αίσθηση που σου δίνει ο κίνδυνος είναι συναρπαστική. Η πρόκληση έγκειται στο να αναζητάς νέους κινδύνους."

 

"The danger sensation is exciting. The challenge is to find new dangers."

 

 

Ρίσκο (Ιαν 1989):

Risk (Jan 1989):

 

"Δε γνωρίζω άλλον τρόπο οδήγησης πέραν του ριψοκίνδυνου. Καθένας οφείλει να βελτιώνεται και καθένας έχει τα όριά του. Τα δικά μου είναι λίγο πιο πέρα από των άλλων."

 

"I don't know driving in another way which isn't risky. Each one has to improve himself. Each driver has its limit. My limit is a little bit further than other's."

 

 

Νίκες (Ιαν '89):

Winning (Jan 1989):

 

"Να κερδίζεις είναι το παν. Τα πάντα ξεκινούν από αυτό."

 

"Winning is the most important. Everything is consecuence of that."

 

 

Βραζιλιάνοι αστέρες:

Brazilian stars:

 

(Ιούλ '89):

"Στη Βραζιλία είχαμε τον Emerson (Fittipaldi), τον Carlos Pace και τώρα εμένα. Αργότερα θα εμφανιστεί κάποιος άλλος. Δε χωράει αμφιβολία."

 

(Οκτ '91, κατακτώντας τον 3ο του τίτλο):

"Δε βλέπω τον εαυτό μου ως το μεγaλύτερο αστέρι της Βραζιλίας, ούτε κάποιον τόσο σημαντικό ώστε να του αφιερώνουν ολονύχτιο γλέντι."

 

(Jul '89)

"In Brazil we have had Emerson (Fittipaldi), Carlos Pace, and now it's me. After me there will be another one. This is unrefusable."

 

(Oct '91, achieving his 3rd title):

"I don't see myself as brazilian's main star. I don't think I'm so important so as to be the reason for a whole night party."

 

 

Λάθη (Σεπ '90):

Errors (Sep '90):

 

"Το μεγαλύτερο λάθος μου; Κάτι που δεν έχει συμβεί ακόμα."

 

"My biggest error? Something that is to happen yet."

 

 

300 χμ/ώρα (1991):

300 Km/h (1991):

 

"Συγκίνηση, διασκέδαση και πρόκληση."

 

"Emotion, pleasure and challenge."

 

 

Φόβος (1991):

Fear (1991):

 

"Ο φόβος με συναρπάζει! Είναι κομμάτι της ζωής. Μερικοί δεν γνωρίζουν πώς να τον κατανικήσουν, άλλοι -όπως εγώ- μαθαίνουν να συμβιώνουν μαζί του και να τον αντιμετωπίζουν, όχι αρνητικά, αλλά ως ένστικτο αυτοσυντήρησης."

 

"Fear is exciting for me. It is part of people's life. Some of them don't know how to face it, others -where I include myself- learn coexisting with it or face it, not as a negative thing, but like a autoprotection sensation."

 

 

Ατυχήματα:

****dents:

 

(Αυγ '91):

"Τα ατυχήματα είναι δυσάρεστα και συμβαίνουν ξαφνικά, αποτελούν όμως μέρος του παιχνιδιού. Όταν μπαίνεις στο μονοθέσιο για να αγωνιστείς στοχεύεις στη νίκη, η δεύτερη και η τρίτη θέση δεν αρκούν. Δεν χωράνε συμβιβασμοί, οδηγείς για τη νίκη ή για τίποτα. Που σημαίνει: ή είσαι οδηγός αγώνων ή δεν είσαι."

 

(1994, για τους νέους κανονισμούς):

"Θα είναι μια χρονιά γεμάτη ατυχήματα. Και θα ρισκάρω να πω ότι θα είμαστε τυχεροί αν δεν συμβεί κάτι πολύ σοβαρό."

 

(Aug '91):

"****dents are unsuspected and hated, but they are part of life. When you are fitted in a racing car and you race to win, second or third place is not enough. You must take the compromise to win, or else nothing. That means: you race or you do not."

 

(1994, pre-season)

"It's going to be a season with lots of ****dents, and I'll risk saying that we'll be lucky if something really serious doesn't happen."

 

 

Κίνητρα (Φεβ '94):

Motivation (Feb '94):

 

"Όταν υστερεί ο εξοπλισμός σου, είναι σημαντικό να πιστεύεις πάντα ότι ο επόμενος αγώνας σου θα είναι καλύτερος. Αυτό αποτελεί ένα από τα κίνητρά μου."

 

"It is important, when your techical equiptment is not the best, to believe there will always be a better race; that is a part of my motivation."

 

 

Είδωλα (Οκτ '91):

Idols (Oct '91):

 

"Δεν έχω είδωλα. Είμαι θαυμαστής της δουλειάς, της αφοσίωσης και της ικανότητας."

 

"I have no idols. I admire work, dedication an competence."

 

 

Γύρος προθέρμανσης (Ίμολα '94):

PreRace Imola (May 1st, 1994):

 

"Το μονοθέσιο αντιδράει νευρικά σε αυτή την πίστα. Έχει να κάνει με κάποιες ιδιαιτερότητες της αερδυναμικής του, αλλά και της ανάρτησης."

 

"My car reacts a bit nervously on this kind of surface. This stems from its special aerodynamics but it's also got to do with a difficulty in the suspension."

Link to comment
Share on other sites

Καταπληκτικό τόπικ!

 

Θα μείνει ΠΑΝΤΑ στις καρδιές μας ο Αyrton...

 

p.s. Bayern τι φωτο είναι αυτη στην υπογραφή σου..?!?!Θεέ μου..

Ι need a six month vacation, twice a year.
Link to comment
Share on other sites

Εκτός από εκπληκτικός οδηγός ήταν και εκπληκτικός άνθρωπος. Γιατί και ο Schumi είναι οδηγάρα... όμως, πέρα από την οικογένειά του δεν θα τον έκλαιγε κανένας αν κάτι κακό συνέβαινε.

 

Δεν έχασε μόνο ο κόσμος της F1 από την απώλειά του. Πιστέυω πως έχασε ο κόσμος όλος. Τέτοιοι άνθρωποι αποτελούν πρότυπα. Πεθαίνουν όμως νέοι...

Link to comment
Share on other sites

Αρχικό Μήνυμα από το μέλος Alexel ( 4 Μάι. 2004 , 08:54)

 

Εκτός από εκπληκτικός οδηγός ήταν και εκπληκτικός άνθρωπος. Γιατί και ο Schumi είναι οδηγάρα... όμως, πέρα από την οικογένειά του δεν θα τον έκλαιγε κανένας αν κάτι κακό συνέβαινε.

 

Δεν έχασε μόνο ο κόσμος της F1 από την απώλειά του. Πιστέυω πως έχασε ο κόσμος όλος. Τέτοιοι άνθρωποι αποτελούν πρότυπα. Πεθαίνουν όμως νέοι...

 

 

Έτσι νομίζεις εσύ.... :worry:

Forza scuderia
Link to comment
Share on other sites

Αρχικό Μήνυμα από το μέλος Alexel ( 4 Μάι. 2004 , 08:54)

 

... όμως, πέρα από την οικογένειά του δεν θα τον έκλαιγε κανένας αν κάτι κακό συνέβαινε.

 

 

Ποία;η οικογένεια του;Την γυναίκα του την παράτησε.Έιχα γνώρίσει μια γερμάνίδα σε κάποιο chat room παλιότερα και μου έλεγε πως ένα μεγάλο μέρος γερμανίδων τον μισεί γι'αυτο.Δεν ξέρω ακριβώς την ιστορία.Επίσης μου έλεγε πως μέγαλο μέρος γερμανών δεν τον γουστάρει γιατί είναι φοροφυγάς... :p

 

Πάντως προσωπικά δεν τολμώ να κάνω κάν συγκριση του ΘΕΟΥ με το Μιχαλάκη σε όλους τους τομείς....

[sIGPIC][/sIGPIC]

...Barcelona,such a beautiful horizon

Barcelona,like a jewel in the sun

Por ti sere gaviota de tu bella mar...

my blog

Link to comment
Share on other sites

Μα την γυναίκα του την Corina, την έφαγε απο τον Frentzen (νομίζω). Tι να λέμε τώρα... :p
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

13 χρόνια σήμερα και ακόμα μένει αναπάντητο το μεγάλο γιατί… Γιατί έφυγε έτσι ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ οδηγός όλων των εποχών στη Φόρμουλα 1. Ο άνθρωπος για χάρη του οποίου παρακολουθούσαν εκατομμύρια το συναρπαστικό αυτό άθλημα.

 

Θα τον θυμόμαστε πάντα για τα μαθήματα οδήγησης που παρέδωσε, σε βροχή και στεγνό δρόμο, για τη μαεστρία που οδηγούσε και κέρδιζε με κατώτερα αυτοκίνητα χωρίς ατελείωτα ηλεκτρονικά βοηθήματα και έχοντας να ανταγωνιστεί μεγάλους οδηγούς όπως τον Άλεν Προστ….

Θα σε θυμόμαστε Αύρτον….

 

http://senna.globo.com/memorialayrtonsenna/img/pil/fotos/f10.jpghttp://senna.globo.com/memorialayrtonsenna/img/pil/fotos/f11.jpghttp://senna.globo.com/memorialayrtonsenna/img/pil/fotos/f12.jpg

_____________________________________________

Be the change you want to see in the world.

Mahatma Gandhi

Link to comment
Share on other sites

:( πριν ανοίξω το τόπικ, κατάλαβα σε τι αναφέρεσαι...μου έχει γίνει βίωμα πλέον κάθε πρωτομαγιά να σκέφτομαι τον Άυρτον...

σαν χτες το θυμάμαι και πάνε ήδη 13 χρόνια...

σαν χτες θα το θυμάμαι και μετά από 50...

....:(

Link to comment
Share on other sites

οταν εγινε αυτο το συμβαν ημουν 12 ομως τα περισσοτερα παιδια τοτε στο σχολειο και στην γειτονια τον ξεραμε και τον θαυμαζαμε κι ας ημασταν πιτσιρικια.

πραγματικα θα μεινει αξεχαστος.

αν θυμαμαι καλα κατι ειχε συμβει με το τιμονι ετσι?

Η υπομονή είναι πικρή,αλλά ο καρπός της είναι γλυκός.

Link to comment
Share on other sites

Όταν έτρεχε, ο Senna εκπροσωπούσε ένα ολόκληρο έθνος. Παρότι γόνος πλούσιας οικογένειας, είχε καταφέρει να αγγίξει και τον πιο φτωχό Βραζιλιάνο, που σε κάθε επιτυχία του ήρωά του, έβρισκε μία σύντομη απόδραση από την μιζέρια του. Και για αυτό θα αποτελεί για πάντα τον ήρωά τους.

 

Η Βραζιλία έπεσε σε πένθος. Ο Senna κηδεύτηκε με τιμές εθνικού ήρωα, παρουσία 250.000 συμπατριωτών του, που έσπευσαν να του πουν το ύστατο χαίρε. Άλλωστε, ήταν θεός τους. Μέσα στη μιζέρια που τους περιστοίχιζε έβρισκαν στο πρόσωπο του Ayrton ένα λόγο να νιώθουν υπερήφανοι.

 

Πέρα από τις νίκες, τις pole και τα stats, νομίζω πως αυτό ήταν και το μεγαλύτερο κατόρθωμά του τελικά.

 

 

 

"At a given day and a given circumstance, you think you have a limit.

And you then go for this limit, and you touch the limit, and you think "okay, this is the limit".

As soon as you touch this limit, something happens in you so that you can go a little bit further.

With your mind power, your determination, your instinct and your experience as well, you can fly very high."

 

 

RIP

Link to comment
Share on other sites

13 χρόνια χωρίς εΣΕΝΑ! :respect:

http://new.koolart.co.uk/catalog/images/1822.jpg

http://www.msprotege.com/vbb225/images/smilies/drive.gif

My love for you insatiable, not superficial

You 'LL never waLk aLone!

Link to comment
Share on other sites

 

"At a given day and a given circumstance, you think you have a limit.

And you then go for this limit, and you touch the limit, and you think "okay, this is the limit".

As soon as you touch this limit, something happens in you so that you can go a little bit further.

With your mind power, your determination, your instinct and your experience as well, you can fly very high."

 

 

RIP

 

Εκπληκτικο το video απο το Μονακο. Αν δε κανω λαθος οι νικες στο Πριγκηπατο ειναι ενα απο τα ρεκορ που εξακολουθει να κατεχει ο Αυρτον ετσι δεν ειναι?

_____________________________________________

Be the change you want to see in the world.

Mahatma Gandhi

Link to comment
Share on other sites

τρομερο πραγματικα το topic.το διαβασα με μεγαλη προσοχη και πραγματικα συγκινηθηκα.

δεν θα τον πω ΘΕΟ γιατι ο ΘΕΟΣ ειναι ΕΝΑΣ,ομως ηταν πιλοταρα και ασυγκρητος.

Η υπομονή είναι πικρή,αλλά ο καρπός της είναι γλυκός.

Link to comment
Share on other sites

ti na leme re paidia oloi ekeinis tis epohis itan pragmatikoi poilotoi me monothesia me terastia turbo lag, heirokinita kivotia k.a. pantos thumamai pou eihe stamatisei sta pit stop ohi gia na kanei kati sto monothesio tou, alla gia na euharistisei tous mihanikous tou sigouros gia tin proti thesi. gia emena apla sigoura apo tous kaluterous an ohi o 1os olon to epohon (kai o niki laouda mou aresei prosopika polu).

[sigpic][/sigpic]

I Am, by any practical defintion of the words, foolproof and incapable of error. - HAL9000

Link to comment
Share on other sites

http://www.youtube.com/watch?v=KO7TLawduHo&mode=related&search=

 

Τουλαχιστον πεθανε κανοντας αυτο που του αρεσε περισσοτερο....

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

Apple iPhone 3G, Nokia: 3110, 3210, 3330, 8210, 6150, 3410, 6610, 6230, 6670, 6270, N70, 6131, E50, 6500 slide, 1680, E51, 6220c, NEC N400i, Sharp GX17, ETEN: M600+ SE: T610, K800i, W580i(x2), K810i, P990i, W20i(zylo), X10 mini pro, ZTE Blade, LG Optimus Black Now: Apple iPhone 3G, Sony Xperia U
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Κοινοποίηση

Ανακοινώσεις



×
×
  • Create New...