Jump to content

Μετρό - Γραμμή 3 (Αιγάλεω - Δ. Πλακεντίας)


MsK
 Κοινοποίηση

Recommended Posts

Μετρό Γραμμή 3

 

Η «τρίτη γραμμή» του Μετρό της Αθήνας με «μπλε χρώμα» ξεκίνησε να κατασκευάζεται (όπως και το σύνολο του βασικού έργου του Μετρό) το Νοέμβριο του 1991. Το τμήμα της γραμμής Σύνταγμα - Εθνική Άμυνα (σταθμοί Σύνταγμα, Ευαγγελισμός, Μέγαρο Μουσικής, Αμπελόκηποι, Πανόρμου, Κατεχάκη, Εθνική Άμυνα) τέθηκε σε λειτουργία τον Ιανουάριο του 2000, ενώ το τμήμα Μοναστηράκι - Σύνταγμα με 1,4 χλμ. σύραγγας και ένα σταθμό (Μοναστηράκι) παραδόθηκε τον Απρίλιο του 2003 - ολοκληρώνοντας με αυτόν τον τρόπο το βασικό έργο της γραμμής 3 του Μετρό.

 

Στα τέλη του Ιουλίου του 2004 δόθηκε σε λειτουργία η επέκταση της Γραμμής 3 από το σταθμό Εθνική Άμυνα προς το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος με τρεις νέους σταθμούς (Χαλάνδρι, Δουκίσσης Πλακεντίας και Αεροδρόμιο).

 

Στα τέλη του Μαίου του 2007 δόθηκε σε λειτουργεία η επέκταση της Γραμμής 3 από το σταθμό Μοναστηράκι προς το σταθμό Αιγάλεω με τρεις νέους σταθμούς (Κεραμεικός - αρχικά Βοτανικός -, Ελαιώνας και Αιγάλεω).

 

 

Η Γραμμή 3 του Μετρό περιλαμβάνει σήμερα (Μάιος 2007) τους ακόλουθους σταθμούς:

 

Αιγάλεω - Ελαιώνας - Κεραμεικός - Μοναστηράκι ([thread=169105]1[/thread]) - Σύνταγμα ([thread=160508]2[/thread]) - Ευαγγελισμός - Μέγαρο Μουσικής - Αμπελόκηποι - Πανόρμου - Κατεχάκη (P) - Εθνική Άμυνα (P) - Χαλάνδρι (P) - Δουκ. Πλακεντίας (P) --- Αεροδρόμιο

 

Επεκτάσεις Γραμμής 3 - προς Δουκ. Πλακεντίας και Αεροδρόμιο

 

Οι τρεις σταθμοί, Χαλάνδρι, Δουκίσσης Πλακεντίας και Αεροδρόμιο δόθηκαν σε λειτουργία στα τέλη του Ιουλίου του 2004. Η διαδρομή από το σταθμό της Εθνικής Άμυνας έως και το σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας είναι υπόγεια και έχει μήκος 5,9 χλμ. Στη συνέχεια και μέχρι το Αεροδρόμιο γίνεται χρήση της επιφανειακής γραμμής του προαστιακού σιδηρόδρομου μήκους 20,7 χλμ. Οι συρμοί του Μετρό με ειδικούς χώρους για αποσκευές καλύπτουν σε 37 λεπτά την απόσταση από το Μοναστηράκι έως το Αεροδρόμιο.

 

Οι σταθμοί Χαλάνδρι και Δουκίσσης Πλακεντίας βρίσκονται υπογείως της Λεωφόρου Δουκ. Πλακεντίας - ο πρώτος στο ύψος της οδού Γρεβενών και ο δεύτερος στο ύψος της Αττικής Οδού. Και στους δύο σταθμούς λειτουργούν χώροι στάθμευσης ΙΧ ενώ έχουν κατασκευαστεί και Σταθμοί Μετεπιβίβασης από και προς τις λεωφορειακές γραμμές.

 

Τον Ιούλιο του 2004 στο σταθμό Κατεχάκη παραδόθηκε για χρήση η πεζογέφυρα Calatrava και χώρος στάθμευσης ΙΧ.

 

Μέσα στο 2007 2008 αναμένεται να προστεθούν στη Γραμμή 3 και οι σταθμοί Χολαργός και Νομισματοκοπείο (καλοκαίρι του 2008). Για την κατασκευή του σταθμού Αγ. Παρασκευή θα διακοπεί υποχρεωτικά η λειτουργία της γραμμής στο τμήμα Νομισματοκοπείο - Χαλάνδρι. Οι τρεις αυτοί σταθμοί βρίσκονται ανάμεσα στην Εθνική Άμυνα και το Χαλάνδρι. Η λειτουργία του σταθμού Αγ. Παρασκευή αναμένεται να ξεκινήσει το καλοκαίρι του 2009. Στο έργο των τριών σταθμών (Χολαργός, Νομισματοκοπείο, Αγ. Παρασκευή), ολοκληρώθηκαν οι σχετικές μελέτες την άνοιξη του 2006. Οι εργασίες ξεκινήσαν το φθινόπωρο του 2006.

 

Επεκτάσεις Γραμμής 3 - προς Αιγάλεω

 

Η επέκταση της Γραμμής 3 προς το Αιγάλεω έχει μήκος 4.200 μέτρα (4,2 χλμ.) και περιλαμβάνει τους σταθμούς Βοτανικός Κεραμεικός, Ελαιώνας και Αιγάλεω. Η γραμμή αυτή της επέκτασης ακολουθεί τον άξονα της Ιεράς Οδού. Με την παράδοση στο επιβατικό κοινό των παραπάνω έργων στις 24 Μαίου του 2007, ολοκληρώθηκε η Α' Γενιά Επεκτάσεων της Γραμμής 3. Παράλληλα, αναμένεται να επεκταθεί η γραμμή προς το Χαιδάρι σηματοδοτώντας έτσι την εκκίνηση της Β' Γενιάς των επεκτάσεων.

 

  • Αναλυτικά στοιχεία για την επέκταση της Γραμμής 3 προς το Αιγάλεω μπορείτε να βρείτε στο σχετικό μήνυμα.

 

Τον Απρίλιο του 2006 είχαν εγκατασταθεί τέσσερα εργοτάξια για την επέκταση της Γραμμής 3 και οι εργασίες σύμφωνα με το ΥΠΕΧΩΔΕ προχωρούσαν με εντατικούς ρυθμούς σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Εκτός από την εκπόνηση των μελετών μετατόπισης των δικτύων κοινής ωφέλειας και την εκτέλεση των απαραίτητων αρχαιολογικών διερευνητικών τομών, είχαν προχωρήσει με εντατικούς ρυθμούς και οι χωματουργικές εργασίες στην περιοχή του Αμαξοστασίου του Ελαιώνα. Τόσο η επένδυση της σήραγγας όσο και οι κατασκευές από οπλισμένο σκυρόδεμα των τριών σταθμών (Βοτανικός Κεραμεικός, Ελαιώνας, Αιγάλεω) ολοκληρώθηκαν τον Μάιο του 2006 και ξεκίνησαν οι εργασίες των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων και των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων στους σταθμούς. Δύο από τα εφτά φρέατα είχαν ολοκληρωθεί έως τις αρχές του 2007, ενώ είχε ξεκινήσει η κατασκευή των υπολοίπων πέντε. Οι εργασίες για την τοποθέτηση των σιδηροτροχιών και την εγκατάσταση των σύνθετων ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων έχουν ξεκινήσει από τις αρχές του 2006. Η διάνοιξη της σήραγγας σε αρκετά σημεία του έργου της επέκτασης και ιδιαίτερα κάτω από την Ιερά Οδό ήταν μια πολύ μεγάλη τεχνική πρόκληση, σύμφωνα με τις δηλώσεις του αρμόδιου Υπουργού. Ενδεικτικά αναφέρθηκε, ότι για την κατασκευή της σήραγγας το Μετρό χρειάστηκε να διέλθει κάτω από τον Κηφισό ποταμό, αλλά και να αντιμετωπίσει τα υπερκείμενα αρχαία πηγάδια στην περιοχή του Κεραμεικού.

 

Στόχος του ΥΠΕΧΩΔΕ ήταν τότε να τεθεί σε λειτουργία η επέκταση της Γραμμής 3 έως και το Αιγάλεω τον Απρίλιο του 2007 στις αρχές Μαΐου του 2007, με βάση το εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Στις 19 Απριλίου του 2007 πραγματοποιήθηκε η πρώτη δοκιμαστική διαδρομή με συρμό του Μετρό από το Αιγάλεω έως τον Κεραμεικό. Τελικά, το έργο παραδόθηκε στο επιβατικό κοινό στις 24 Μαίου του 2007.

 

 

Σταθμοί επέκτασης Γραμμής 3 προς Αιγάλεω

 

  • Περισσότερες πληροφορίες για τους σταθμούς της επέκτασης Γραμμής 3 από το Μοναστηράκι προς το Αιγάλεω μπορείτε να βρείτε στο
    .

 

Αρχαιότητες

 

Η κατασκευή των έργων του Μετρό σε αυτήν την επέκταση είχε να αντιμετωπίσει και την πρόκληση των μεγάλων σε έκταση και μακροχρόνιων αρχαιολογικών ανασκαφών, καθώς η χάραξη της Γραμμής κινείται στον άξονα της αρχαίας Ιερά Οδού. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι αρχαιολογικές ανασκαφές της επέκτασης προς το Αιγάλεω κάλυψαν συνολική έκταση που ξεπέρασε τα 7.000 τ.μ. (3 Σταθμούς και φρεάτια). Η διαδικασία υπήρξε επίπονη και μακροχρόνια αλλά χάρις στην ανασκαφή του Μετρό ήρθαν στο φως σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα.

 

Τα βασικότερα από αυτά είναι :

  • Τμήματα της Αρχαίας Ιεράς οδού στο πλήρες πλάτος του οδοστρώματος της, ιδιαίτερα των κλασσικών χρόνων (5ος Αιώνας)

  • Τμήματα συνοικιακών Νεκροταφείων

  • Συγκροτήματα κατοικιών και εργαστηρίων από τα Αρχαϊκά έως και τα Βυζαντινά χρόνια

  • Τμήματα αρχαίων τοίχων με ιδιαίτερα καλή τοιχοδομία που πιθανότατα ανήκουν σε αρχαίους ναούς

  • Αρχαίοι αποθέτες με πολλά ευρήματα όλων των εποχών (Μαρμάρινες επιτύμβιες στήλες, κεφαλές αγαλμάτων και πάρα πολλά χάλκινα νομίσματα)

  • Βάθρα θεμελίωσης αρχαίας γέφυρας του Κηφισού στο ανατολικό φρέαρ του σταθμού Ελαιώνα

Η Αττικό Μετρό ΑΕ, με απόλυτο σεβασμό στην πολιτιστική κληρονομιά, προχωρεί σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού, στην ανάδειξη τμήματος των αρχαιολογικών ευρημάτων σε κατάλληλα διαμορφωμένες προθήκες στον Σταθμό Αιγάλεω, όπως και στο επίπεδο της κεντρικής πλατείας του Αιγάλεω, αλλά και σε κατάλληλα διαμορφωμένα στέγαστρα στον Σταθμό Ελαιώνα και στο παρακείμενο φρέαρ εξαερισμού πάνω στην Ιερά Οδό.

 

Β' Γενιά Επεκτάσεων Γραμμής 3

 

Με την ολοκλήρωση της Α' Γενιά Επεκτάσεων της Γραμμής 3 είχε γίνει γνωστό ότι θα ξεκινήσουν τα έργα για τη Β' Γενιά. Έτσι, μετά το Αιγάλεω, αναμένεται να προστεθούν οι σταθμοί Χαιδάρι - οι εργασίες έχουν ξεκινήσει, ενώ τον Απρίλιο του 2007 η ανάδοχος κοινοπραξία έχει διανοίξει 205 μέτρα σήραγγας - , Αγ. Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Ταμπούρια, Πειραιάς (λιμάνι), Δημοτικό Θέατρο και Ευαγγελίστρια. Περισσότερες πληροφορίες για αυτήν την επέκταση θα βρείτε στο [thread=101300]σχετικό θέμα[/thread]. Σύμφωνα με τις δηλώσεις του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ στο τέλος του 2008 θα παραδοθεί ο σταθμός Χαϊδάρι και στη συνέχεια οι δύο επιπλέον σταθμοί στο Περιστέρι: Περιστέρι και Ανθούπολη.

 

Το έργο της επέκτασης προς τις υπόλοιπες περιοχές (προς Πειραιά) βρίσκονταν τον Μάιο του 2007 στη φάση του διαγωνισμού. Στα τέλη του Ιουνίου 2007 ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση του Διαγωνισμού και προεπιλέχθηκαν όλοι οι υποψήφιοι που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον και οι οποίοι θα κληθούν να μελετήσουν και να υποβάλουν Οικονομική Προσφορά για το έργο: Aβαξ J&P-FCC Construction, ΑΕΓΕΚ-Impergilo-Seli-Anslado, Άκτωρ-Siemens-Vinci, Μηχανική, Παντεχνική-SC Soareas Da Costa-Zagope-Construtora Do Tamega, ΤΕΡΝΑ-Ghella. Η δεύτερη φάση του διαγωνισμού θα ξεκινήσει εντός του Φθινοπώρου του 2007, καθώς o Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς έκανε δεκτές τις αντιρρήσεις του Μητροπολίτη Πειραιά Σεβασμιότατου Σεραφείμ σχετικά με την όχληση του Γηροκομείου Πειραιά κατά τη φάση κατασκευής του έργου και μελετάται η τροποποίηση της τεχνικής λύσης του τερματικού σταθμού της γραμμής στην Ευαγγελίστρια. Ο διαγωνισμός προβλέπεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2008 (υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν ενστάσεις, προσφυγές, κλπ. από τις διαγωνιζόμενες τεχνικές εταιρείες) και αμέσως μετά θα ξεκινήσει η κατασκευή της περαιτέρω επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας.

 

Λοιπές πληροφορίες

 

Στις 26 Μαρτίου του 2007 άνοιξε για τους χιλιάδες καθημερινούς επιβάτες του Μετρό ο [thread=169111]αρχαιολογικός χώρος[/thread] στο δεύτερο υπόγειο επίπεδο του Σταθμού Μοναστηράκι. Ο αρχαιολογικός χώρος είναι έκτασης 300 τ.μ. Μία γυάλινη πεζογέφυρα μήκους 24 μέτρων διασχίζει τον αρχαιολογικό χώρο όπου δεσπόζει η θολοσκεπαστή κοίτη του Ηριδανού ποταμού, του οποίου τα νερά ακούγονται ακόμα να ρέουν! Παράλληλα, οι επισκέπτες μπορούν, επίσης, να θαυμάσουν τον αρχαιολογικό χώρο του Σταθμού από το επίπεδο της ομώνυμης πλατείας μέσα από ένα ειδικά διαμορφωμένο γυάλινο πλαίσιο.

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 148
  • Δημιουργία
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοφιλείς μέρες

Top Posters In This Topic

Στο έργο των τριών σταθμών (Χολαργός, Νομισματοκοπείο, Αγ. Παρασκευή), ολοκληρώθηκαν οι σχετικές μελέτες και η δεύτερη φάση της δημοπράτησης θα ξεκινήσει εντός των επόμενων ημερών. Οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν το Φθινόπωρο.

 

Α, μάλιστα τώρα ΘΑ πάμε στη δημοπράτηση...

 

Έχει πλάκα γιατί πριν από 2 χρόνια περίπου είχαν πει τελεσίδικα, μετά από πολλές μεταθέσεις ημερομηνιών και καθυστερήσεις*, ότι το έργο θα είναι έτοιμο το 2007.

 

Anyway, αρκεί που θα γίνει στο Χολαργό ο σταθμός αν και δεν θα προλάβω να το χαρώ ως φοιτητής...

 

*κανονικά θα έπρεπε να παραδοθούν μαζί με Δουκίσης Πλακεντίας-Χαλάνδρι

Link to comment
Share on other sites

Και οτι σημερα κατεβηκα στην γραμμη απο Μοναστηρακι για Αιγαλεω! Cool!!!!

Μπηκα απο το σταθμο στο Γκαζι και βγηκα απο ενα φρεατιο στην Γεωπονικη.

Προχωρανε πολυ γρηγορα! Μονο που ο εξυπνος ο πρυτανης δεν ηθελε σταθμο εκει.....

Τι χαζο, αφου θα εξυπηρετουσε και τη σχολη του αλλα και το ΤΕΙ Αθηνας στο Σαρακακη.

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

Και οτι σημερα κατεβηκα στην γραμμη απο Μοναστηρακι για Αιγαλεω! Cool!!!!

Μπηκα απο το σταθμο στο Γκαζι και βγηκα απο ενα φρεατιο στην Γεωπονικη.

Προχωρανε πολυ γρηγορα! Μονο που ο εξυπνος ο πρυτανης δεν ηθελε σταθμο εκει.....

Τι χαζο, αφου θα εξυπηρετουσε και τη σχολη του αλλα και το ΤΕΙ Αθηνας στο Σαρακακη.

'Οταν λες μπήκες εννοείς ότι ταξίδεψες μέσα στο τούνελ ;

Έχεις κάποια φωτογραφία ;

Σου είπαν πότε πραγματικά θα ολοκληρωθεί το έργο ;

Link to comment
Share on other sites

Στην διαδρομη που μπηκα, Βοτανικο προς Αιγαλεω, την περπατησα.

Αυτες τις μερες ριχνουν τσιμεντο για να τελειοποιησουν τις ραγες (τη μια γραμμη) Φυσικα προχωρανε αρκετα σιγα, μιας και δεν ριχνουν απλα μια πλακα τσιμεντο! Τους αφησα σε καποιο σημειο κατω απο τη Σπυρου Πατση.

Εχω και φωτο.

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Σε εμάς στο Ελληνικό έχουν ήδη αρχίσει οι εργασίες επέκτασης του Μετρό και ευτυχώς φασαρία μέχρι τώρα δεν έχουμε. Αλλά να δούμε που θα μπούνε οι είσοδοι καθώς δεν έχει και πολύ χώρο σε εμάς.

Όσον αφορά τον Βοτανικό, (αν και είναι πολύ νωρίς να γνωρίζει κάποιος), λογικά θα έχει και σταθμό στο νέο γήπεδο του Παναθηναικού ε? Πότε περίπου θα είναι έτοιμο εκεί το μετρό?

Namaste!
Link to comment
Share on other sites

Όσον αφορά τον Βοτανικό, (αν και είναι πολύ νωρίς να γνωρίζει κάποιος), λογικά θα έχει και σταθμό στο νέο γήπεδο του Παναθηναικού ε? Πότε περίπου θα είναι έτοιμο εκεί το μετρό?

ο σταθμός που θα είναι πλησίον του νέου γηπέδου του ΠΑΟ λέγεται ''Ελαιώνας'' (σε παλαιότερα φυλλάδια θα τον βρείς σαν ''Αγ.Σάββας'') .

Το Μετρό μέχρι το Αιγάλεω τελέιωνει αν όλα πάνε καλά τον Απρίλιο του 2007 ,ήδη έχουν προχωρήσει στις τελευταίες εργασίες.

Αυτά ,ελπίζω να σε κάλυψα.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Α, μάλιστα τώρα ΘΑ πάμε στη δημοπράτηση...

 

Έχει πλάκα γιατί πριν από 2 χρόνια περίπου είχαν πει τελεσίδικα, μετά από πολλές μεταθέσεις ημερομηνιών και καθυστερήσεις*, ότι το έργο θα είναι έτοιμο το 2007.

 

Anyway, αρκεί που θα γίνει στο Χολαργό ο σταθμός αν και δεν θα προλάβω να το χαρώ ως φοιτητής...

 

*κανονικά θα έπρεπε να παραδοθούν μαζί με Δουκίσης Πλακεντίας-Χαλάνδρι

 

Κι εγώ την ίδια ακριβώς εντύπωση είχα. Μάλιστα όποτε ανέβαινα Mall, έλεγα στους φίλους μου ότι σύντομα ανοίγουν οι νέοι σταθμοί... Που να 'ξερα...

 

Αναφορικά με τον σταθμό "Ελαιώνας", για τον οποίο ο φίλτατος plati αναφέρει πως θα ανοίξει μέχρι το 2007, κρατάω μικρό καλάθι και ελπίζω να ανοίξει μέχρι τα εγκαίνια του νέου γηπέδου του Παναθηναϊκού...

This blessed plot, this earth, this realm, this England...

William Shakespeare: King Richard II Act 2, Sc 1

 

London is a state of mind

Link to comment
Share on other sites

Αναφορικά με τον σταθμό "Ελαιώνας", για τον οποίο ο φίλτατος plati αναφέρει πως θα ανοίξει μέχρι το 2007, κρατάω μικρό καλάθι και ελπίζω να ανοίξει μέχρι τα εγκαίνια του νέου γηπέδου του Παναθηναϊκού...

 

Πάντως στο σταθμό ''Αιγάλεω'' το έργο βρίσκεται στην τελευταία φάση του ,

ο ψηλός γερανός έχει αποσυρθεί και το έως πρότεινος ανοιχτό όρυγμα του σταθμού έχει κλέισει και φαίνονται οι εισόδοι του σταθμού.

Υ.Γ. Η πλατεία Εσταυρωμένου στο Αιγάλεω είναι κατηλλειμένη από εργοτάξια από το 1998 (αρχαιολογικές μελέτες) και από το Σεπτέμβριο του 2002 από την Παντεχνικη (Αττικό Μετρό).

Όλα αυτά από προσωπικές παρατηρήσεις.

Link to comment
Share on other sites

Ο σταθμός "Αιγάλεω", είναι ο τελευταίος της γραμμής; Δηλαδή μετά το Μοναστηράκι θα έχει άλλους δύο και μετά αυτός;

This blessed plot, this earth, this realm, this England...

William Shakespeare: King Richard II Act 2, Sc 1

 

London is a state of mind

Link to comment
Share on other sites

Ο σταθμός "Αιγάλεω", είναι ο τελευταίος της γραμμής; Δηλαδή μετά το Μοναστηράκι θα έχει άλλους δύο και μετά αυτός;

 

Η γραμμή θα είναι ''Μοναστηράκι'' (εν λειτουργεία σταθμός) , ''Βοτανικός'' (υπό κατασκευή) , ''Ελαιώνας''-πρώην ονομασία Αγ.Σάββας- (υπό κατασκευή), "Αιγάλεω" (υπό κατασκευή).

 

Μετά η γραμμή θα συνεχιστεί με το σταθμό ''Χαιδαρι'' (΄τώρα εγκαταστάθηκαν τα εργοτάξια και οι γερανοί) ο οποίος είναι απέναντι από το δημαρχείο Αιγάλεω στα σύνορα Χαιδαρίου-Αιγάλεω-Αγ. Βαρβάρας στην Ιερά Οδό λιγι πιο κάτω από το Practiker.

 

 

Υ.Γ. Αν δείτε παλαιά σχέδια για την γραμμή υπήρχε και ένας ακόμη σταθμός με το όνομα ''Γεωπονική'' στην Ιερά Οδό στο ύψος του Γεωπονικού Πανεπιστημίου αλλά το σχέδιο αυτό εγκαταλήφθηκε λόγω της χαμηλής πρόσελευσης επιβατών τους καλοκαιρινούς μήνες που η σχολή κλείνει.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Στις 13 Δεκεμβρίου 2006 ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για την κατασκευή των σταθμών Χολαργός, Νομισματοκοπείο και Αγία Παρασκευή και αναδείχθηκε ο προσωρινός ανάδοχος.

 

Όπως είχε προαναγγελθεί - εφόσον δεν είχε προηγηθεί καμία κατασκευαστική εργασία - θα απαιτηθεί η διακοπή της λειτουργίας τμήματος της Γραμμής 3 προκειμένου να κατασκευαστεί το κέλυφος του σταθμού Αγία Παρασκευή για χρονική περίοδο που το ΥΠΕΧΩΔΕ εκτιμά ότι δεν θα υπερβεί τους 6 μήνες.

 

Την άνοιξη του 2007 θα ξεκινήσει ταυτόχρονα η κατασκευή των τριών σταθμών και σταδιακά έως τις αρχές του 2009 θα παραδοθούν στο επιβατικό κοινό.

 

Σύμφωνα με τον κ. Σουφλιά, Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ:

«Η συγκοινωνιακή σημασία αυτών των τριών σταθμών είναι ιδιαίτερα μεγάλη καθώς προβλέπεται να εξυπηρετούν καθημερινά περισσότερους από 60.000 επιβάτες, μειώνοντας δραστικά τον χρόνο μετακίνησης πχ. Αγ. Παρασκευή – Σύνταγμα μόλις σε 12 λεπτά, ενώ σήμερα χρειάζονται τουλάχιστον 45 λεπτά με ΙΧ σε ώρα αιχμής! Ιδιαίτερα στον σταθμό ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ, ο οποίος είναι ο πρώτος σταθμός Μετρό επί της Λεωφ. Μεσογείων που συναντούν οι προερχόμενοι από την Αγ.Παρασκευή, τα Μεσόγεια και τα Ανατολικά παράλια της Αττικής, θα κατασκευαστεί Σταθμός Μετεπιβίβασης από και προς λεωφορειακές γραμμές καθώς και υπόγειος χώρος στάθμευσης συνολικής χωρητικότητας 470 θέσεων ΙΧ οχημάτων.»

 

---

 

Γενικές πληροφορίες για τους 3 νέους σταθμούς του Μετρό

 

Το έργο περιλαμβάνει τη μελέτη, κατασκευή, και θέση σε λειτουργία του Σταθμού Αγία Παρασκευή καθώς και την ολοκλήρωση της κατασκευής και θέση σε λειτουργία των Σταθμών Χολοαργός και Νομισματοκοπείο, στους οποίους έχει κατασκευασθεί μεγάλο τμήμα των έργων πολιτικού μηχανικού. Προσωρινός ανάδοχος αναδείχθηκε ο όμιλος ΑΕΓΕΚ – IMPREGILO S.p.A. - ALSTOM Transport S.A.

 

Σταθμός Χολαργός

 

Ο Σταθμός Χολαργός είναι ο αμέσως επόμενος σταθμός μετά τον Εθνική Άμυνα και οριοθετείται υπογείως της Λεωφόρου Μεσογείων στο ύψος της συμβολής της με την οδό Φανερωμένης.

 

Οι βασικές εργασίες που υπολείπονται για να τεθεί σε λειτουργία ο σταθμός είναι :

  • η κατασκευή του κυρίου φρέατος (Α' επίπεδο) του σταθμού, εντός του οποίου χωροθετείται ο χώρος έκδοσης εισιτηρίων
  • η κατασκευή των δύο εισόδων/εξόδων
  • η εγκατάσταση των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων
  • η εγκατάσταση των ηλεκτρομηχανολογικών και σιδηροδρομικών συστημάτων του σταθμού.

 

Σύμφωνα με τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, ο σταθμός αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία «λίγους μήνες αργότερα» από το καλοκαίρι του 2008 (σύμφωνα με ανακοίνωση Μαρτίου 2007).

 

Σταθμός Νομισματοκοπείο

 

Ο Σταθμός Νομισματοκοπείοοριοθετείται επί της Λεωφόρου Μεσογείων στη συμβολή της με την οδό Ίριδος, ακριβώς δίπλα από το Εθνικό Νομισματοκοπείο. Οι βασικές εργασίες που υπολείπονται για να τεθεί σε λειτουργία ο σταθμός είναι:

  • η κατασκευή της ανατολικής εισόδου/εξόδου
  • η εγκατάσταση των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων
  • η εγκατάσταση των ηλεκτρομηχανολογικών και σιδηροδρομικών συστημάτων του σταθμού.

Στον επιφανειακό χώρο του σταθμού Νομισματοκοπείο, θα κατασκευαστεί σταθμός μετεπιβίβασης από και προς λεωφορειακές γραμμές, καθώς και υπόγειος χώρος στάθμευσης συνολικής χωρητικότητας 470 θέσεων ΙΧ οχημάτων. Σύμφωνα με τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, ο σταθμός αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το καλοκαίρι του 2008 (σύμφωνα με ανακοίνωση Μαρτίου 2007).

 

Σταθμός Αγία Παρασκευή

 

Ο σταθμός της Αγίας Παρασκευής θα είναι ο τρίτος σε σειρά σταθμός της επέκτασης της Γραμμής 3 από την Εθνική Άμυνα, μεταξύ των σταθμών Νομισματοκοπείο και Χαλάνδρι. Χωροθετείται σε επιφάνεια περίπου 4 στρεμμάτων μεταξύ των οδών Αγίας Παρασκευής, Πολυδούρη, Θεσσαλονίκης και Εθνάρχου Μακαρίου, στα όρια των Δήμων Αγίας Παρασκευής και Χαλανδρίου και σε απόσταση περίπου 700 μέτρων από την πλατεία Αγίας Παρασκευής.

 

Σε αντίθεση με τους Σταθμούς Χολαργός και Νομισματοκοπείο που το κέλυφος τους έχει ήδη κατασκευαστεί και μπορούν να ολοκληρωθούν χωρίς να επηρεαστεί η λειτουργία του Μετρό, στον σταθμό της Αγίας Παρασκευής δεν έχει προηγηθεί καμία κατασκευή. Για το λόγο αυτό, σε μία φάση της κατασκευής του σταθμού, όπου θα απαιτηθεί η καθαίρεση τμήματος της σήραγγας, είναι αναπόφευκτη η διακοπή λειτουργίας τμήματος της Γραμμής 3 του Μετρό.

 

Ο σταθμός θα έχει δύο εισόδους, εκατέρωθεν της οδού Αγίας Παρασκευής, η οποία συνδέει την πλατεία Αγίας Παρασκευής με την πρώην πλατεία Κένεντυ στο Χαλάνδρι. Αναπτύσσεται σε 4 επίπεδα: το επίπεδο τροχιών, το επίπεδο αποβαθρών, το επίπεδο έκδοσης και ελέγχου εισιτηρίων και τέλος ένα «μεσοπάτωμα» με πρόβλεψη να μπορεί να καθαιρεθεί σε περίπτωση που μελλοντικά αποφασισθεί η δημιουργία νέου οδικού άξονα στην περιοχή. Σύμφωνα με τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, ο σταθμός αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το καλοκαίρι του 2009 (σύμφωνα με ανακοίνωση Μαρτίου 2007).

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Για το λόγο αυτό, σε μία φάση της κατασκευής του σταθμού, όπου θα απαιτηθεί η καθαίρεση τμήματος της σήραγγας, είναι αναπόφευκτη η διακοπή λειτουργίας τμήματος της Γραμμής 3 του Μετρό.

 

Ξέρω πως είναι σχετικά νωρίς, αλλά μήπως γνωρίζουμε πότε θα γίνει η διακοπή και πόσο καιρό θα κρατήσει;

This blessed plot, this earth, this realm, this England...

William Shakespeare: King Richard II Act 2, Sc 1

 

London is a state of mind

Link to comment
Share on other sites

Ξέρω πως είναι σχετικά νωρίς, αλλά μήπως γνωρίζουμε πότε θα γίνει η διακοπή και πόσο καιρό θα κρατήσει;

 

Όπως είχε προαναγγελθεί - εφόσον δεν είχε προηγηθεί καμία κατασκευαστική εργασία - θα απαιτηθεί η διακοπή της λειτουργίας τμήματος της Γραμμής 3 προκειμένου να κατασκευαστεί το κέλυφος του σταθμού Αγία Παρασκευή για χρονική περίοδο που το ΥΠΕΧΩΔΕ εκτιμά ότι δεν θα υπερβεί τους 6 μήνες.

 

:) ..

Link to comment
Share on other sites

Ξέρω πως είναι σχετικά νωρίς, αλλά μήπως γνωρίζουμε πότε θα γίνει η διακοπή και πόσο καιρό θα κρατήσει;

 

Όπως είχε προαναγγελθεί - εφόσον δεν είχε προηγηθεί καμία κατασκευαστική εργασία - θα απαιτηθεί η διακοπή της λειτουργίας τμήματος της Γραμμής 3 προκειμένου να κατασκευαστεί το κέλυφος του σταθμού Αγία Παρασκευή για χρονική περίοδο που το ΥΠΕΧΩΔΕ εκτιμά ότι δεν θα υπερβεί τους 6 μήνες.

:) ..

 

Δεν το είχα προσέξει... :O

 

Είχα πάει κατευθείαν εκεί που έλεγε για τους σταθμούς... Δεν ξέρουμε όμως πότε θα αρχίσει η διακοπή λειτουργίας της γραμμής έτσι;

This blessed plot, this earth, this realm, this England...

William Shakespeare: King Richard II Act 2, Sc 1

 

London is a state of mind

Link to comment
Share on other sites

Δεν το είχα προσέξει... :O

 

Είχα πάει κατευθείαν εκεί που έλεγε για τους σταθμούς... Δεν ξέρουμε όμως πότε θα αρχίσει η διακοπή λειτουργίας της γραμμής έτσι;

λεει σκετο την ανοιξη 2007...:)

Link to comment
Share on other sites

Στο Χαιδαρι ποτε θα φτασει?
Στα Τρικαλα στα δυο στενα σκοτωσανε τον Σακαφλια!!!!![sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Σύμφωνα με το ΥΠΕΧΩΔΕ, ένα ακόμα σημαντικό έργο του Μετρό της Αθήνας αρχίζει να υλοποιείται, μετά την σημερινή (16 Μαρτίου 2007) υπογραφή της σύμβασής του και αφορά την κατασκευή τριών σημαντικών σταθμών στο Χολαργό, στο Χαλάνδρι (Νομισματοκοπείο) και στην Αγία Παρασκευή.

 

To έργο έχει προϋπολογισμό 90 εκατ. ευρώ και η δημιουργία των 3 νέων σταθμών προβλέπεται να εξυπηρετεί σε καθημερινή βάση περισσότερους από 60.000 επιβάτες. Ενδεικτικά σημειώνεται ότι με το Μετρό θα απαιτούνται μόλις 13 λεπτά για να μεταβεί κάποιος με ασφάλεια και άνεση από το Νομισματοκοπείο στο Μοναστηράκι, μια διαδρομή που σήμερα σε ώρες αιχμής καλύπτεται το λιγότερο σε 45 λεπτά με ΙΧ αυτοκίνητο!

 

Το καλοκαίρι του 2008 θα τεθεί σε λειτουργία ο Σταθμός Νομισματοκοπείο, στον οποίο μάλιστα, με την ίδια εργολαβία, παράλληλα θα κατασκευαστεί Σταθμός Μετεπιβίβασης από και προς λεωφορειακές γραμμές καθώς και υπόγειος χώρος στάθμευσης συνολικής χωρητικότητας 470 θέσεων ΙΧ οχημάτων.

 

Λίγους μήνες αργότερα θα τεθεί σε λειτουργία ο Σταθμός Χολαργός, ενώ το καλοκαίρι του 2009 προβλέπεται να τεθεί σε λειτουργία και ο Σταθμός Αγία Παρασκευή.

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

Πάντως σήμερα, αν κατάλαβα καλά, πρέπει να έπεσα σε δοκιμές της γραμμής Μοναστηράκι - Αιγάλεω (δούλευε μόνο η μια αποβάθρα στο Μοναστηράκι)...

Samsung Galaxy A52s 5G (SM-A5288/DS)

Samsung Galaxy Watch5 Pro (SM-R920)

 

★ ★ ★ ★ ★ ★

Link to comment
Share on other sites

Πάντως σήμερα, αν κατάλαβα καλά, πρέπει να έπεσα σε δοκιμές της γραμμής Μοναστηράκι - Αιγάλεω (δούλευε μόνο η μια αποβάθρα στο Μοναστηράκι)...

 

Και το προηγούμενο Σάββατο τα ίδια;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Στόχος του ΥΠΕΧΩΔΕ είναι να τεθεί σε λειτουργία η επέκταση της Γραμμής 3 έως και το Αιγάλεω τον Απρίλιο του 2007, με βάση το εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

 

Τι γίνεται με την επέκταση? Πότε αναμένεται να παραδοθεί?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Με την παρουσία του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργου Σουφλιά πραγματοποιήθηκε στις 19 Απριλίου 2007 η πρώτη διαδρομή με συρμό του Μετρό από το Αιγάλεω έως τον Κεραμεικό. Ο κ. Σουφλιάς ανέφερε ότι το έργο βρίσκεται πλέον στο τελικό στάδιο ολοκλήρωσής του, αφού ξεκίνησαν οι δοκιμές των τραίνων. Υπολογίζεται ότι εάν όλες οι δοκιμές πάνε καλά, στις αρχές Μαΐου η επέκταση του Μετρό προς Αιγάλεω θα παραδοθεί στο κοινό.

 

Με το Μετρό η διαδρομή από το Αιγάλεω έως το Σύνταγμα θα διανύεται μόλις σε 7 λεπτά, ενώ πλέον τα δυτικά προάστια της Αθήνας συνδέονται απευθείας με το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Η λειτουργία των τριών νέων Σταθμών του Μετρό αλλάζει δραστικά την εικόνα σε υποβαθμισμένες περιοχές της Πρωτεύουσας (π.χ. Ελαιώνας) και η ανάδειξη σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων στους Σταθμούς Αιγάλεω και Ελαιώνα θα αποτελέσει αδιαμφισβήτητο πόλο έλξης για χιλιάδες Έλληνες και ξένους επισκέπτες.

 

Η προσεκτική διοίκηση του έργου από την Αττικό Μετρό είχε ως αποτέλεσμα το έργο να ολοκληρωθεί χωρίς καμία υπέρβαση προϋπολογισμού. Μάλιστα, στις κύριες εργολαβίες του έργου, συνολικού προϋπολογισμού 303,7 εκ. ευρώ (233,5 εκ. ευρώ έργα Πολιτικού Μηχανικού + 70,2 εκ. ευρώ Ηλεκτρομηχανολογικά έργα) απορροφήθηκε μόλις το 6% (αντί του προβλεπόμενου στη σύμβαση 9%) των απρόβλεπτων δαπανών.

 

Ο κ. Σουφλιάς ανέφερε επίσης: «Αρκετοί προέβλεπαν σοβαρές αποκλίσεις του χρονοδιαγράμματος και του προϋπολογισμού και σήμερα διαψεύδονται. Τον Οκτώβριο του 2005 εδήλωσα ότι το έργο θα είναι έτοιμο τον Απρίλιο του 2007. Δεν μας πιστέψατε, σήμερα όμως βλέπετε ότι εμείς με λίγα λόγια και πολλή δουλειά όχι μόνο κατασκευάζουμε έργα σημαντικά για τους πολίτες, αλλά τηρούμε πιστά τα χρονοδιαγράμματα και τους προϋπολογισμούς.»

 

Το έργο του Μετρό ωστόσο δεν σταματά στο Αιγάλεω. Ήδη στην περαιτέρω επέκταση της Γραμμής προς το Χαϊδάρι, η ανάδοχος κοινοπραξία έχει διανοίξει 205 μέτρα σήραγγας (από τα 1.280μ. σήραγγας + 110μ. του σταθμού) και προχωράει παράλληλα από 4 διαφορετικά μέτωπα εκσκαφής σήραγγας με εντατικούς ρυθμούς την υλοποίηση του έργου. Οι εκσκαφές για την κατασκευή του Σταθμού Χαϊδάρι βρίσκονται σήμερα σε εξέλιξη και η επέκταση προς Χαϊδάρι αναμένεται να είναι έτοιμη στο τέλος του 2008.

 

Η περαιτέρω επέκταση της γραμμής συνεχίζεται προς Πειραιά με συνολικό μήκος 8,2 χλμ. και 7 σύγχρονους Σταθμούς, εξυπηρετώντας τόσο τα Δυτικά προάστια του Λεκανοπεδίου όσο και τον Πειραιά. Η δημοπράτηση του έργου βρίσκεται σε εξέλιξη και το έργο αναμένεται να ανατεθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2007, με την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν εμπλοκές στον Διαγωνισμό, λόγω ενστάσεων, προσφυγών κλπ.

 

Με την υλοποίηση αυτής της επέκτασης η Γραμμή 3 του Μετρό της Αθήνας θα έχει συνολικό μήκος 49 χλμ. (από τα οποία τα 28,5 χλμ. υπόγεια), ξεκινώντας από τον Πειραιά και καταλήγοντας στο Αεροδρόμιο.

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Κοινοποίηση


×
×
  • Create New...