Jump to content

Nέο σχολικό βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ΄Δημοτικού


Bayern4
 Κοινοποίηση

Recommended Posts

Σε ευχαριστώ Πάνο. Θα μπορούσα να το αναλύσω περισσότερο αλλα μόνο προφορικά. Σε γραπτό κουράζει.

Οσο για την εκκλησία, έχω και εγώ πολλές ενστάσεις. Κυρίως για την ηγεσία. Το πατριαρχείο. Οχι όμως για όλους τους τότε Πατριάρχες. Υπήρξαν και κάποιοι πατριώτες ανάμεσά τους.

Και παιδιά, μην ξεχνάμε και το εξής για την Τουρκοκρατία. 250 τόσες επαναστάσεις κάναμε σε όλα αυτά τα χρόνια, δίχως την απόλυτη επιτυχία. Μην νομίζουμε πως καθόμασταν επαναπαυμένοι 370 χρόνια στην σκλαβιά και ενα πρωϊ ξυπνήσαμε και είπαμε φτάνει πιά.

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 215
  • Δημιουργία
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοφιλείς μέρες

Top Posters In This Topic

Η χθεσινή παρέμβαση μέλους του Myphone.gr υπέρ της "παρεξηγημένης" τακτικής του Παιδομαζώματος ή των εκπαιδευτικών και θρησκευτικών ελευθεριών που απολάμβαναν οι ραγιάδες υπό το πολυπολιτισμικό καθεστώς του Σουλτάνου και των Γενίτσαρων είναι ενδεικτική της φιλοσοφίας των νέων σχολικών βιβλίων Ιστορίας και των υποστηρικτών τους (δουλειά δεν είχαν οι άνθρωποι 25η Μαρτίου και βρήκαν...)

Η τελευταία του αναφορά ιδίως στον "περιζήτητο" θεσμό του Γενιτσαρισμού, μου έφερε στο νου πρόσφατο άρθρο του Δρ. Φ. Μαλιγκούδη, ομότιμου καθηγητή της Ιστορίας στο ΑΠΘ, το οποίο και αναδημοσιεύω αυτούσιο:

 

 

----------------------------

 

Περί ιστορικού ρεβιζιονισμού

 

«Και οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία». Λίγα τεκμήρια από το παρελθόν έχουν αποτυπώσει με τόση ενάργεια το πνεύμα του πολυτάραχου 20ού αιώνα, που μόλις αποχαιρετήσαμε, όσο η λέξη «ρεβιζιονισμός», που καθιερώθηκε στη διεθνή γλωσσική χρήση (στα ελληνικά χρησιμοποιείται εναλλακτικά και το, ταυτόσημο, μεταφραστικό δάνειο «αναθεωρητισμός») στις αρχές του αιώνα. Ως τεχνικός όρος αποτελεί το νεολατινικό revisionismus (re-=«ανά-»+ «videre»= «επισκοπώ, θεωρώ») μια, αρνητική συνήθως, κατηγορία, η οποία σημαίνει την προσπάθεια μιας ομάδας ατόμων να παρεκκλίνει από βασικές και κοινά παραδεκτές αρχές, επανεξετάζοντας τα δεδομένα κάτω από ένα δικό της, καινοφανές, πρίσμα.

 

Παρακάμπτοντας εδώ, λόγω οικονομίας χώρου, την αναφορά στον «κλασικό» ρεβιζιονισμό (που στο ιδιόλεκτο του πολιτικού λόγου χρησιμοποιείται, από τις αρχές του αιώνα, από τους «ορθόδοξους» μαρξιστές για να στιγματίσουν όσους θεωρούν αιρετικούς αναθεωρητιστές) θα παραμείνουμε σε μια σχετικά πρόσφατη παραλλαγή του ρεβιζιονισμού. Ο λόγος λοιπόν εδώ για τον «ακαδημαϊκό» αναθεωρητισμό της Ιστορίας.

 

Ο πιο προβεβλημένος εκπρόσωπος της «ακαδημαϊκής» παραλλαγής του ρεβιζιονισμού είναι ασφαλώς ο Βρετανός ιστορικός David Irving, ο οποίος αφέθηκε ελεύθερος με αναστολή τον περασμένο Δεκέμβριο από τις φυλακές της Αυστρίας, όπου είχε καταδικαστεί σε επταετή εγκλεισμό, επειδή στα βιβλία του προβάλλει τον ισχυρισμό ότι τόσο το Αουσβιτς όσο και τα άλλα ναζιστικά στρατόπεδα δεν είχαν υπάρξει ποτέ.

 

Μια άλλη παραλλαγή του «ακαδημαϊκού» ρεβιζιονισμού, που βρίσκεται σε άμεση συνάφεια με το δικό μας ιστορικό παρελθόν, θεραπεύεται ιδιαίτερα στην υπερατλαντική κοσμοκράτειρα. Εκεί, στο πλαίσιο του «πολυπολιτισμικού» μοντέλου, που έχουν ήδη επιβάλει από το 1967 με θεσμικά νομοθετήματα στην εκπαίδευση τα μέχρι τότε λιγότερα ευνοημένα εθνο-κοινωνικά στρώματα, δηλαδή μαύροι, Λατινοαμερικάνοι, Εβραίοι (Bilingual Education Act, to 1967 και National Ethnic Heritage Studies, το 1974), υπάρχουν ήδη πολυάριθμα ΑΕΙ που θεραπεύουν τις «Εθνοφυλετικές Σπουδές» (Ethnic Studies). Μια σύλληψη που έχει πλέον καθιερώσει και θεσμικά τον ιστορικό ρεβιζιονισμό στις ΗΠΑ, αφού είναι εκ προοιμίου αντίθετη προς κάθε τι που θυμίζει τον ευρωκεντρικό «πολιτιστικό ιμπεριαλισμό» και τις αρχαιοελληνικές ρίζες του. Σε αυτό ακριβώς το πνευματικό κλίμα , το οποίο μηχανικά μεταφέρει τον πολυφυλετισμό που χαρακτηρίζει τη σημερινή αμερικανική κοινωνία στο ιστορικό παρελθόν, αναπτύχθηκε και η «σχολή» εκείνη του ρεβιζιονισμού που «ανακάλυψε» τις αφρο-ασιατικές ρίζες του αρχαιοελληνικού πολιτισμού, με τη «Μαύρη Αθηνά» ως εμβληματική μορφή της.

 

Αν, όμως, η «Μαύρη Αθηνά» αποτελεί σήμερα το μακρινό απόηχο ενός «ακαδημαϊκού» συρμού του ρεβιζιονισμού που έχει πια κοπάσει, δεν συμβαίνει το ίδιο και με μια νέα παραλλαγή του, η οποία έχει καταστήσει ήδη αισθητή την παρουσία της και εντός των τειχών. Πρόκειται για την repetita lectio, την εκ νέου ανάγνωση, των ιστορικών πηγών που αναφέρονται στην ιστορία των Βαλκανίων και στην οποία μας παροτρύνει το Κέντρο για τη Δημοκρατία και τη Συμφιλίωση στη ΝΑ Ευρώπη (CDRSE). Πρόκειται για μια Μη Κυβερνητική Οργάνωση (που αντλεί ωστόσο τους πόρους της τόσο από το υπουργείο Εξωτερικών της Αμερικής όσο, κυρίως, και από τον Οργανισμό των ΗΠΑ για τη Διεθνή Ανάπτυξη), πρόεδρος της οποίας είναι ένα υψηλό στέλεχος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, ο βοηθός-υφυπουργός Εξωτερικών, πρέσβης Ρίτσαρντ Σίφερ, και γενικός γραμματέας- εισηγητής για το πρόγραμμα της Ιστορίας ο Κώστας Καρράς, γόνος οικογένειας εφοπλιστών από το Λονδίνο.

 

Εναν «αφοπλισμό της Ιστορίας» προτείνει το Κέντρο αυτό με τα τέσσερα βιβλία-εργασίες για την Ιστορία των Βαλκανίων που έχει ήδη εκδώσει, προωθώντας ένα (νεο)ρεβιζιονιστικό μοντέλο μιας «συναινετικής» θεώρησης του ιστορικού παρελθόντος των βαλκανικών λαών. Ενα σχεδόν ειδυλλιακό ιστορικό παρελθόν, στο οποίο ο Οθωμανός δυνάστης εμφανίζεται ως ο νόμιμος κάτοχος της κεντρικής εξουσίας σε ολόκληρο το χώρο των Βαλκανίων.

 

Αφήνοντας εδώ κατά μέρος το ερώτημα για το ποιον άραγε ευνοεί η «συναινετική» αυτή θεώρηση της Ιστορίας, θα επισημάνουμε ότι η δραστηριότητα του Κέντρου και, κυρίως, οι συστάσεις του για τον τρόπο θεώρησης του ιστορικού μας παρελθόντος έχουν ήδη καταστήσει και θεσμικά αισθητή την παρουσία τους στο σχολικό εγχειρίδιο της Ιστορίας για την Στ' Δημοτικού, που επιβλήθηκε ως διδακτικό με την έγκριση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και την ανοχή του υπουργείου Εθνικής Παιδείας.

 

Συνένοχοι και αδαείς, οι Μοιραίοι που «βλάπτουν εξ ίσου την Αποικίαν».

 

http://malingoudis.blogspot.com/2007/02/blog-post_22.html

http://malingoudis.blogspot.com/2007/03/blog-post.html

 

-------------------------------------------------------------

Link to comment
Share on other sites

den exo parakolu8isei thn oli kubenta apthn arxi...apla ena msg na ekfraso k ego thn apogohteusi mu k synama thn ahdia giauto to aisxos pu tolmisan na onomasun Neo Sxoliko biblio ST dhmotikou..krima......poly fovamai dystixos oti epetai synexeia!!!!!
:alien: we r not alone! :secret:.... :yahoo:!!!! :yinyang:
Link to comment
Share on other sites

Εγώ νομίζω ότι με όλο αυτό τον εξωραϊσμό της ιστορίας από τους προοδευτικούς κύκλους (έστω με τις καλύτερες προθέσεις) υπό τον πολιτικό μανδύα της καλής γειτνίασης Ελλήνων - Τούρκων, τελικά κερδισμένοι βγαίνουν στα μάτια της Ελληνικής κοινωνίας οι Εθνικιστές και η προπαγάνδα τους περί αντί-εθνικών συνωμοσιών..

Συνεπώς το άτοπο όπως φαίνεται βιβλίο ιστορίας της ΣΤ' Δημοτικού (αν και περιλαμβάνει πολλές αλήθειες..) δίδει ένα ακόμα αβαντάζ στους Εθνικιστικούς κύκλους καλλιεργώντας το έδαφος της ρητορείας τους και αυτό ειρωνεία της τύχης βέβαια σε αντίθεση με ότι ήλπιζαν ότι θα πετύχεναν οι συγγραφείς του βιβλιού και φυσικά οι πολιτικοί τους προϊστάμενοι.

Old programmers never die. They just terminate and stay resident.

Link to comment
Share on other sites

H γνώμη μου είναι πως κάνεις λάθος. Διοτι στον ίδιο "άξονα" του συστήματος βρίσκονται και οι Φασιστικοί κύκλοι και οι ακροαριστεροί. Δράση και αντίδραση στο στημένο παιχνίδι της εξουσίας.
Link to comment
Share on other sites

Εγώ νομίζω ότι με όλα αυτά τα άκομψα "μαγειρέματα" της ιστορίας από τους προοδευτικούς κύκλους (έστω με τις καλύτερες προθέσεις) τελικά κερδισμένοι βγαίνουν στα μάτια της Ελληνικής κοινωνίας οι Εθνικιστές και η προπαγάνδα τους περί αντί-εθνικών συνωμοσιών..

 

Θα μπορούσες να γίνεις πιο σαφής?Ελπίζω να μην αναφέρεσαι στο παραπάνω άρθρο του συγκεκριμένου (αντι-εθνικιστή) ακαδημαϊκού στην "Ελευθεροτυπία" :)

Link to comment
Share on other sites

@SakisPlayer:

Εξαρτάται πόσο μπορεί να αντέξει ένα σύστημα υπό την άσκηση ακραίων πιέσεων μέχρι να γίνει ανεξέλεγκτο για τον φορέα εξουσίας οδηγώντας τον στην ανατροπή υπέρ της ισχυρότερης τελικά τάσεως. Η εξουσία δεν αλλάζει, οι φορείς της όμως; Εκεί ακριβός ποντάρουν πια από όσο έχω καταλάβει οι Εθνικιστικοί Κύκλοι, στο κρίσιμο σημείο καμπής της Πραγματικότητας.. (εκείνοι θα στο πουν ως "αφύπνιση των Ελλήνων").

 

@Antiochos:

Απλά πράγματα, το βιβλίο με τον τρόπο που έχει γραφθεί ενισχύει την Συνομωσιολογία των εθνικιστικών κύκλων καθιστώντας την πιο τεκμαρτή στα μάτια της μάζας, συνεπώς δίδει απτά ερίσματα στους Εθνικιστικούς κύκλους και την προπαγάνδα (ή αγκιτάτσια) τους.

Old programmers never die. They just terminate and stay resident.

Link to comment
Share on other sites

 

@Antiochos:

Απλά πράγματα, το βιβλίο με τον τρόπο που έχει γραφθεί ενισχύει την Συνομωσιολογία των εθνικιστικών κύκλων καθιστώντας την πιο τεκμαρτή στα μάτια της μάζας, συνεπώς δίδει απτά ερίσματα στους Εθνικιστικούς κύκλους και την προπαγάνδα (και αγκιτάτσια) τους.

 

Συμφωνώ πως οτιδήποτε γράφεται ατεκμηρίωτα αποτελεί συνωμοσιολογία.Όταν όμως αναφέρεσαι σε "προπαγάνδα και αγκιτάτσια" καλό θα ήταν να εξειδικεύεις, ώστε να αποφεύγονται τυχόν παρεξηγήσεις.

Link to comment
Share on other sites

http://www.phileleftheros.com/main/main.asp?gid=137&id=465783

 

Παρατηρήσεις στα σχολεία για «Το κυπριακό ζήτημα»

 

Τα σχόλια του υπ. Παιδείας για το βιβλίο θα δοθούν στους δασκάλους

ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ το κείμενο με τις διορθώσεις που θα ζητήσουμε να γίνουν στο βιβλίο «Στα σύγχρονα και νεότερα χρόνια» της Στ' Δημοτικού και αρχές τις ερχόμενης βδομάδας θα σταλούν στο υπουργείο Παιδείας της Ελλάδας. Σε χθεσινές του δηλώσεις, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Χριστόδουλος Πασιαρδής, επιβεβαιώνοντας τα δημοσιεύματα του «Φ» είπε ότι το υπουργείο Παιδείας της χώρας μας, θα διαβιβάσει προς το αντίστοιχο ελλαδικό υπουργό τα σχόλια και τις παρατηρήσεις του στο επίμαχο κεφάλαιο («Το κυπριακό ζήτημα») του επίμαχου βιβλίου Ιστορίας. Πρόσθεσε μάλιστα, ότι αυτές οι παρατηρήσεις θα κυκλοφορήσουν και στα σχολεία ώστε να μπορούν οι δάσκαλοι να ελέγξουν τις ιστορικές ανακρίβειες και να διδάξουν τα πραγματικά γεγονότα. Ο κ. Πασιαρδής σημείωσε ότι «για το μάθημα της κυπριακής Ιστορίας, το βιβλίο που δικαιολογημένα προκάλεσε τόση αντίδραση, δεν είναι το μόνο που χρησιμοποιείται στα σχολεία μας».

.....Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΔΗΚΟ Μάριος Καρογιάν είπε πως τα βιβλία της ιστορίας δεν πρέπει να παραποιούν την ιστορία, ούτε να αποκρύβουν ή να παραγράφουν και να διαγράφουν ιστορικά γεγονότα. «Οι νέες γενιές», είπε, «πρέπει να μαθαίνουν σωστά την ιστορία, γιατί ΅Ολβιος όστις της ιστορίας έσχεν μάθησιν'» . Σημείωσε ότι το ΔΗΚΟ έχει την άποψη ότι πρέπει να διορθωθούν κάποιες αναφορές κρίσιμης σημασίας που υπάρχουν στα νέα βιβλία της ιστορίας».

Σε ό,τι αφορά στο διδακτικό εγχειρίδιο της Στ' Δημοτικού, θυμίζουμε ότι η συγγραφική ομάδα, καλύπτει υπεραπλουστευμένα τα γεγονότα του ΅55-'59 και του ΅74, μέσα σε τρεις σελίδες. Για την εισβολή αναφέρονται τέσσερις μόλις γραμμές, ενώ πουθενά δεν γίνεται λόγος για αγνοούμενους. Γίνεται επίσης αναφορά σε «ένα τουρκοκυπριακό κράτος το οποίο δεν αναγνωρίζεται από τη διεθνή κοινότητα» και τα κατεχόμενα αναφέρονται ως «βόρειο τμήμα»

Σημειώνεται ότι και στην Ελλάδα προκλήθηκε θύελλα αντιδράσεων για το εν λόγω σύγγραμμα και ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι μαζεύονται υπογραφές για την απόσυρσή του. Στο μεταξύ, το ΕΥΡΩΚΟ επιρρίπτει ευθύνες τόσο στις ελλαδικές αρχές όσο και στο υπουργείο Παιδείας της Κύπρου, υποστηρίζοντας ότι θα έπρεπε να είχε προηγηθεί διαβούλευση για τα βιβλία.

 

http://www.antibaro.gr/deltiotupou12032007.doc

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ πως οτιδήποτε γράφεται ατεκμηρίωτα αποτελεί συνωμοσιολογία.Όταν όμως αναφέρεσαι σε "προπαγάνδα και αγκιτάτσια" καλό θα ήταν να εξειδικεύεις, ώστε να αποφεύγονται τυχόν παρεξηγήσεις.

 

Αν ειδικεύσω φίλε Antiochos θα πέσει λουκέτο στο θέμα διότι θα υπεισέλθουμε σε θέματα Πολιτικής, Αρχαιολογίας, Ιστορίας, Θεολογίας, Φυλετικών Διακρίσεων, Θεωριών Μίσους, Τεχνολογίας κτλ.

Για αυτό όσοι κατάλαβαν - κατάλαβαν μια χαρά τι εννοώ "στις άκρες" περί Εθνικιστικής Συνομωσιολογίας, προπαγάνδας και πως το βιβλίο βοηθά τους Εθνικιστικούς Κύκλους τελικά.. - για τους υπόλοιπους όμως που δεν κατέχουν δεν μπορώ να κάνω τίποτε.

Old programmers never die. They just terminate and stay resident.

Link to comment
Share on other sites

@SakisPlayer:

Εξαρτάται πόσο μπορεί να αντέξει ένα σύστημα υπό την άσκηση ακραίων πιέσεων μέχρι να γίνει ανεξέλεγκτο για τον φορέα εξουσίας οδηγώντας τον στην ανατροπή υπέρ της ισχυρότερης τελικά τάσεως. Η εξουσία δεν αλλάζει, οι φορείς της όμως; Εκεί ακριβός ποντάρουν πια από όσο έχω καταλάβει οι Εθνικιστικοί Κύκλοι, στο κρίσιμο σημείο καμπής της Πραγματικότητας.. (εκείνοι θα στο πουν ως "αφύπνιση των Ελλήνων").

 

Είναι σωστή σε γενικές γραμμές η άποψή σου για τις πεποιθήσεις και τις επιδιώξεις των εθνικιστικών κύκλων.

Απορώ μόνο γιατί δεν κατακρίνεις και την αντίστοιχη επιχειρηματολογία και θεωρία και της άλλης πλευράς...

Προσωπικά πιστεύω πως είναι ανάγκη να αποφεύγουμε όλες τις ακραίες απόψεις γενικότερα και όχι μόνο όταν κάνουμε συζητήσεις για ιστορικά ή άλλης φύσεως θέματα.

 

@Antiochos:

Απλά πράγματα, το βιβλίο με τον τρόπο που έχει γραφθεί ενισχύει την Συνομωσιολογία των εθνικιστικών κύκλων καθιστώντας την πιο τεκμαρτή στα μάτια της μάζας, συνεπώς δίδει απτά ερίσματα στους Εθνικιστικούς κύκλους και την προπαγάνδα (ή αγκιτάτσια) τους.

Πώς θα έπρεπε να έχει γραφτεί το βιβλίο της ιστορίας της 6ης δημοτικού (και κατ' επέκτασιν και όλα τα βιβλία ιστορίας που διδάσκονται στους μαθητές) κατά τη γνώμη σου????

Now I'm cutting the anchor away, and I won't look back, I'm starting a new life today. Now I see where I belong...
Link to comment
Share on other sites

1. Διότι θεωρώ την "άλλη πλευρά" λιγότερο επικίνδυνη σε ότι αφορά τις ατομικές και δημοκρατικές ελευθερίες δίχως βέβαια να αγνοώ πως υπάρχουν και οι ακραίοι εκφραστές της που τελικά εξισώνονται πλήρως με τους Εθνικιστικούς Κύκλους defacto με τις πράξεις βιας τους (Αναρχισμός ή Πολιτικά συστήματα Υπαρκτού Σοσιαλισμού που τόσο ομοιάζουν με τα Εθνικιστικά Καθεστώτα).

 

2. Με γνώμονα την Ιστορική Αλήθεια, πλήρως τεκμηριωμένη και προσαρμοσμένη κάθε φορά στην νοητική ικανότητα των μαθητών (διανοητικές φάσεις του Πιαζέτ).

Αυτό που κατακρίνω σε κάθε περίπτωση είναι η αντικατάσταση της Ιστορίας από Μυθιστορήματα τα οποία τελικά όταν φτάνουμε στο Πανεπιστήμιο τα βρίσκουμε μπροστά μας, μαθαίνουμε το άτοπο τους και συνεπώς τα απορρίπτουμε μέχρι να τα ξανά διδαχθούν εν καιρό, τα παιδιά μας ;)

Old programmers never die. They just terminate and stay resident.

Link to comment
Share on other sites

@Antiochos:

Αν ειδικεύσω φίλε Antiochos θα πέσει λουκέτο στο θέμα διότι θα υπεισέλθουμε σε θέματα Πολιτικής, Ιστορίας, Θεολογίας, Φυλετικών Διακρίσεων, Θεωριών Μίσους και σιγά σιγά θα φτάσουμε ως του Εξωγήινους (πλήρης φαιδρότητα φυσικά) κτλ.

Για αυτό όσοι κατάλαβαν - κατάλαβαν μια χαρά τι εννοώ "στις άκρες" για τους υπόλοιπους δεν μπορώ να κάνω τίποτε.

Καλή συνέχεια.

 

Αγαπητέ Directx,

το λουκέτο αργά ή γρήγορα θα μπει σε όλα τα πολιτικά θέματα του forum.Και ίσως δικαίως.

Θορυβώδεις ανθυπομειοψηφίες από τα δύο άκρα του πολιτικού φάσματος,οπαδοί της δήθεν "απομυθοποιητικής" γραμμής Λιάκου, αρνητές γενοκτονιών τύπου Irving και προσβλητικά υπονοούμενα περί "συνωμοσιολογίας" και οπαδών της ομάδας "Ε" γνωρίζουν ήδη πεδίον δόξης λαμπρόν στο παρόν thread.

Αυτά τα λίγα από μένα και αν έχεις οποιαδήποτε ένσταση σε κάτι που έγραψα ή αναδημοσίευσα σήμερα, ευχαρίστως να το συζητήσουμε ιδιαιτέρως σε προσωπικό μήνυμα.

 

Φιλικά

Link to comment
Share on other sites

Δεν έχω ουδεμία ένσταση απέναντι σου, νομίζω μάλιστα ότι καταφέραμε όλοι οι συνομιλητές, με αφορμή το αρχικό σχόλιο μου, να παρουσιάσουμε τις απόψεις μας σε αυτά τα ευαίσθητα ζητήματα κατά τον πλέον πολιτισμένο τρόπο.

 

Καλή συνέχεια λοιπόν σε όλους και από εμένα.

 

:)

Old programmers never die. They just terminate and stay resident.

Link to comment
Share on other sites

1. Διότι θεωρώ την "άλλη πλευρά" λιγότερο επικίνδυνη σε ότι αφορά τις ατομικές και δημοκρατικές ελευθερίες δίχως βέβαια να αγνοώ πως υπάρχουν και οι ακραίοι εκφραστές της που τελικά εξισώνονται πλήρως με τους Εθνικιστικούς Κύκλους defacto με τις πράξεις βιας τους (Αναρχισμός).

 

2. Με γνώμονα την Ιστορική Αλήθεια προσαρμοσμένη κάθε φορά στην νοητική ικανότητα των μαθητών (3 διανοητικές φάσεις του Πιαζέτ). Αυτό που κατακρίνω είναι την αντικατάσταση της Ιστορίας από Μυθιστορήματα τα οποία τελικά όταν φτάνουμε στο Πανεπιστήμιο το βρίσκουμε μπροστά μας και γελάμε ;)

 

1. Εδώ κάνεις το λάθος κατ' αρχήν να θεωρείς τη μία ακραία ομάδα πιο επικίνδυνη από την άλλη. Η άποψή μου είναι το ίδιο επικίνδυνες και οι δύο οδοί και δεν τις έχουμε ανάγκη αν θέλουμε να συγκροτήσουμε μία κοινωνία της αλληλοκατανόησης και της πραγματικής προόδου.

Κατά δεύτερον στην άλλη άκρη φαίνεται ότι εντάσσεις μόνο τους αναρχικούς ή εν πάσει περιπτώσει το κίνημα του αντιεξουσιασμού. Δεν ανήκουν μόνο αυτοί σε αυτή την άλλη άποψη, αλλά και όσοι γενικώς έχουν μια κακώς εννούμενη προοδευτική αντίληψη των πραγμάτων, σύμφωνα με την οποία θεωρούν ως θέσφατο και κατοχυρωμένο τους δικαίωμα να θεοποιούν την αμφισβήτηση αξιών και ιδεών μόνο και μόνο επειδή θεωρούν trendy να αποτελούν εξαίρεση και μειοψηφία. Ααμφισβητούν αξίες που η συντριπτική πλειοψηφία της κοινωνίας μέχρι στιγμής ασπάζεται. Και όλα αυτά χωρίς να παραθέτουν σοβαρά στοιχεία για την ορθότητα των λεγομένων τους. Και σαν να μην έφτανε αυτό, πάγια τακτική της επιχειρηματολογίας τους είναι η ταμπελοποίηση καθενός διαφωνούντος με τις ιδέες τους.

 

2. Αρχικά, για την τάξη, θα μου επιτρέψεις να σε διορθώσω λέγοντας ότι οι διανοητικές φάσεις κατά Piaget είναι 4 και όχι 3 (0-2 ετών αισθησιοκινητική φάση, 2-7 προσυλλογιστική φάση, 7-11 φάση συγκεκριμένων νοητικών ενεργειών και 11-15 φάση τυπικών λογικών ενεργειών ή αφαιρετικής σκέψης).

Έπειτα να σε ρωτήσω; με ποια λογική και με ποια ιστορική έρευνα που έχεις κάνει εσύ προσωπικά παίρνεις την πρωτοβουλία να χαρακτηρίσεις την ιστορία που διδασκόμαστε ως μυθιστορήματα. Επίσης ποιοι είστε ακριβώς εσείς οι οποίοι "γελάτε" με αυτά τα "μυθιστορήματα"??? Εκπροσωπείς το σύνολο των μαθητών ή κάτι άλλο????

Now I'm cutting the anchor away, and I won't look back, I'm starting a new life today. Now I see where I belong...
Link to comment
Share on other sites

...καταφέραμε όλοι οι συνομιλητές, με αφορμή το αρχικό σχόλιο μου, να παρουσιάσουμε τις απόψεις μας σε αυτά τα ευαίσθητα ζητήματα κατά τον πλέον πολιτισμένο τρόπο.

 

:)

 

"...Και να αδελφε μου, που μαθαμε να κουβεντιαζουμε,

ησυχα-ησυχα κι απλα.

Καταλαβαινομαστε τωρα-δε χρειαζονται περισσοτερα.

Κι αυριο λεω θα γινουμε ακομα πιο απλοι"

 

Γιάννης Ρίτσος

Link to comment
Share on other sites

@panosz75:

Καταρχήν θα σου πω είναι πως η Πρωτοβάθμια εκπαιδευτική κλίμακα ξεκινά από την 2 φάση και όχι από την πρώτη για προφανής λόγους, συνεπώς συνήθως τις λογίζουμε ως 3 όσο και αν αυτό σου κάνει εντύπωση -για αυτό και διόρθωσα πριν δημοσιεύσεις την απάντηση σου το post μου ώστε να μην έχουμε και εδώ διαφωνίες ;)

 

Δεύτερον, δεν θα σου πω τίποτε άλλο διότι ο τρόπος που γράφεις φαντάζει εξαιρετικά επιθετικός εναντίον μου.

Σε αφήνω λοιπόν με αυτά και εύχομαι και σε σένα καλή συνέχεια..

 

:)

 

Υ.Γ.

Όσον αφορά το "Γελάμε" δέχθηκα πριν μου το υποδείξεις εσύ πως ήταν ατυχής έκφραση για αυτό και διορθώθηκε νωρίτερα της απάντησης σου.

Old programmers never die. They just terminate and stay resident.

Link to comment
Share on other sites

@SakisPlayer:

Εξαρτάται πόσο μπορεί να αντέξει ένα σύστημα υπό την άσκηση ακραίων πιέσεων μέχρι να γίνει ανεξέλεγκτο για τον φορέα εξουσίας οδηγώντας τον στην ανατροπή υπέρ της ισχυρότερης τελικά τάσεως. Η εξουσία δεν αλλάζει, οι φορείς της όμως; Εκεί ακριβός ποντάρουν πια από όσο έχω καταλάβει οι Εθνικιστικοί Κύκλοι, στο κρίσιμο σημείο καμπής της Πραγματικότητας.. (εκείνοι θα στο πουν ως "αφύπνιση των Ελλήνων").

 

@Antiochos:

Απλά πράγματα, το βιβλίο με τον τρόπο που έχει γραφθεί ενισχύει την Συνομωσιολογία των εθνικιστικών κύκλων καθιστώντας την πιο τεκμαρτή στα μάτια της μάζας, συνεπώς δίδει απτά ερίσματα στους Εθνικιστικούς κύκλους και την προπαγάνδα (ή αγκιτάτσια) τους.

Εξαρτάται τι εννοείς εθνικιστικούς κύκλους. Διότι υπάρχει η Χρυσή αυγή, υπάρχει και το κόμμα ΛΑ.Ο.Σ. Στις μέρες μας, η "αριστερίζουσα" λογική που είναι παντού εξαπλωμένη, κάθε τι πατριωτικό το έχει βεβηλώσει με υπερβολικούς (και όχι μόνο) χαρακτηρισμούς-ταμπέλες τύπου φασισμός, χουντικός κλπ σε οποιονδίποτε μιλήσει εθνικά.

Διότι άλλο ΛΑ.Ο.Σ. και άλλο Χ.Αυγή. Καμιά σχέση. Οι δεύτεροι καπηλεύονται πατριωτικές θέσεις και αξίες και τα χρησιμοποιούν για σκοπούς που δεν συνάγουν με το δημοκρατικό μας πολίτευμα.

Link to comment
Share on other sites

Εθνικιστικούς Κύκλους ονομάζω όλους εκείνους που στο όνομα ενός κακού εννοούμενου Πατριωτισμού ευχαρίστως θα έπρατταν κατά τρόπο που δεν συνάδει με το Δημοκρατικό Πολίτευμα και γενικότερα την ανεκτικότητα προς την "άλλη άποψη" (όχι κατ' ανάγκη και την αποδοχή βέβαια) και κατ' επέκταση προς τα Ανθρώπινα Δικαιώματα των αντιφρονούντων αυτών.

Μάλιστα αυτές τους τις πράξεις εκμεταλλεύτηκαν οι "Προοδευτικοί" στο πρόσφατο παρελθόν, οπότε εδραιώθηκαν στα πράγματα διαστρεβλώνοντας, όπως σωστά παρατηρείς, έννοιες κλειδιά και αυτονόητα πράματα για κάθε ευνομούμενη πολιτεία (πχ. Αγάπη για την Πατρίδα) και οδηγώντας τον εαυτό τους σταδιακά εκτός της σύγχρονης Ελληνικής Κοινωνικής Πραγματικότητας όπως είναι όλο και περισσότερο εμφανές.

Old programmers never die. They just terminate and stay resident.

Link to comment
Share on other sites

Εθνικιστικούς Κύκλους ονομάζω όλους εκείνους που στο όνομα ενός κακού εννοούμενου Πατριωτισμού ευχαρίστως θα έπρατταν κατά τρόπο που δεν συνάδει με το Δημοκρατικό Πολίτευμα και γενικότερα την ανεκτικότητα προς την "άλλη άποψη" (όχι κατ' ανάγκη και την αποδοχή βέβαια) και κατ' επέκταση προς τα Ανθρώπινα Δικαιώματα των αντιφρονούντων αυτών.

Μάλιστα αυτές τους τις πράξεις εκμεταλλεύτηκαν οι "Προοδευτικοί" στο πρόσφατο παρελθόν, οπότε εδραιώθηκαν στα πράγματα διαστρεβλώνοντας, όπως σωστά παρατηρείς, έννοιες κλειδιά και αυτονόητα πράματα για κάθε ευνομούμενη πολιτεία (πχ. Αγάπη για την Πατρίδα) και οδηγώντας τον εαυτό τους σταδιακά εκτός της σύγχρονης Ελληνικής Κοινωνικής Πραγματικότητας όπως είναι όλο και περισσότερο εμφανές.

 

Καλό θα ήταν τους εν λόγω κύκλους να τους ονομάζουμε φασιστικούς.

Η λέξη εθνικισμός έχει τελείως άλλη έννοια.:)

MyName: Γιάννης.

Samsung s22 ultra ~ Samsung Tab S7 ~ Dell XPS 9350

Link to comment
Share on other sites

Στις μέρες μας, η "αριστερίζουσα" λογική που είναι παντού εξαπλωμένη, κάθε τι πατριωτικό το έχει βεβηλώσει με υπερβολικούς (και όχι μόνο) χαρακτηρισμούς-ταμπέλες τύπου φασισμός, χουντικός κλπ σε οποιονδίποτε μιλήσει εθνικά.

+1.

 

Καλό θα ήταν τους εν λόγω κύκλους να τους ονομάζουμε φασιστικούς.

Η λέξη εθνικισμός έχει τελείως άλλη έννοια.:)

+1.

Now I'm cutting the anchor away, and I won't look back, I'm starting a new life today. Now I see where I belong...
Link to comment
Share on other sites

Και να συμπληρώσω ότι ιστορικά η σημερινή, κοινοβουλευτικού τύπου, δημοκρατία είναι συνυφασμένη με τα εθνικιστικά κινήματα της Αναγέννησης(που οδήγησαν στη δημιουργία των εθνικών κρατών όπως τα γνωρίζουμε σήμερα).

Off topic τέλος:D

MyName: Γιάννης.

Samsung s22 ultra ~ Samsung Tab S7 ~ Dell XPS 9350

Link to comment
Share on other sites

OFF TOPIC ON :D

 

Καλό θα ήταν τους εν λόγω κύκλους να τους ονομάζουμε φασιστικούς.

Η λέξη εθνικισμός έχει τελείως άλλη έννοια.:)

Όσο οι συγκεκριμένοι κύκλοι θα αυτοπροσδιορίζονται ως Εθνικιστικοί (έχεις ακούσει ποτέ να χρησιμοποιούν την "κακία" λέξη Φασιστικοί ή ακόμα πιο εύστοχα *Ναζιστικοί -αντίθετα προτιμούν το Εθνικισμός που ούτως ή άλλως εμπεριέχεται στην έννοια του Φασισμού - http://el.wikipedia.org/wiki/Φασισμός) το ίδιο θα πράττω και εγώ σεβόμενος τον αυτοπροσδιορισμό τους μέχρι ότου οι υπόλοιποι καλοί πατριώτες, που δεν είναι εθνικιστές , Ελληναράδες ή καλύτερα υπερΕθνικιστές, να αντιδράσουν εναντίων τους, όπως τώρα καλή ώρα ;)

 

Υ.Γ.

Για περισσότερα σχετικά με τις έννοιες Εθνικισμός, Εθνοκεντρισμός και Ελληνοκεντρισμός μπορείτε να επισκεφτείτε τα παρακάτω link:

http://el.wikipedia.org/wiki/Ελληνοκεντρισμός

http://el.wikipedia.org/wiki/Εθνοκεντρισμός

http://el.wikipedia.org/wiki/Εθνικισμός

 

*Βέβαια αντί της λέξης Ναζισμός προτιμούν ορθότερα συνήθως το Εθνικοσοσιαλισμός.. (http://en.wikipedia.org/wiki/Nazism)

 

Το θέμα ξεφεύγει από υπαιτιότητα μου οπότε εδώ θα διακόψω ώστε να δοθεί ευκαιρία στους υπόλοιπους να προβούν σε κρίσεις περί του βιβλίου -ότι είχα άλλωστε να πω περί αυτού και των πολιτικών συστημάτων, νομίζω ότι το είπα, άλλοι συμφωνούν άλλοι διαφωνούν, αυτό είναι τελικά Δημοκρατία, καλό είναι αυτή η συζήτηση να γίνει split.

 

OFF TOPIC OFF :D

Old programmers never die. They just terminate and stay resident.

Link to comment
Share on other sites

Αλλάζουν την ιστορία όλου του πλανήτη.

 

Το παραπάνω ενδιαφέρον άρθρο του Τάκη Μίχα νομίζω πως αξίζει να το διαβάσετε (ο τίτλος είναι πολύ ατυχής) και συνοψίζει σε μεγάλο βαθμό την άποψή μου για το θέμα.

 

Η σχολική ιστορία πάντα χρησιμοποιείται για να εξυπηρετεί σκοπιμότητες. Το επίμαχο βιβλίο το κάνει μάλλον σε μικρότερο βαθμό σε σχέση με τα εγχειρίδια που αντικατέστησε και οι στόχοι που εξυπηρετεί (συμφιλίωση, άνοιγμα οριζόντων) είναι σαφώς καλύτερα εναρμονισμένοι με την εποχή μας και τη σημερινή κατάσταση της Ελλάδας.

Τα αποτελέσματα της μέχρι σήμερα διδασκόμενης ιστορίας τα είδαμε για άλλη μια φορά και το Σάββατο στο Φάληρο.

 

Θυμάμαι χαρακτηριστικά πάντως ότι στην ιστορία που διδάχθηκα στο Λύκειο κάποια απ' αυτά που αναφέρει το επίμαχο βιβλίο αναφέρονταν κανονικά. Όπως ότι η επανάσταση του 1821 δεν ξεκίνησε στην Πελοπόννησο την 25/3 αλλά πολύ νωρίτερα στις λεγόμενες Παραδουνάβιες Ηγεμονίες από τον Υψηλάντη. Όπως το ότι η Θεσσαλονίκη δεν απελευθερώθηκε ακριβώς την 26η Οκτωβρίου αλλά λίγο νωρίτερα.

Ρητή άρνηση του "κρυφού σχολειού" δεν υπήρχε αλλά υπήρχαν πάρα πολλές αναφορές στη Μεγάλη του Γένους Σχολή, στη διδασκαλία Ελλήνων διανοουμένων της εποχής (και κληρικών μεταξύ άλλων) κλπ.

Τέλος, θυμάμαι την αρκετά ψύχραιμη αντιμετώπιση του Μικρασιατικού Πολέμου και της Καταστροφής της Σμύρνης στο βιβλίο της τότε Δέσμης της τρίτης Λυκείου.

Να αποσυρθούν και αυτά ή μας ενδιαφέρει η προπαγάνδα μόνο στα 11-12 που δεν έχει αναπτυχθεί ακόμα η κριτική σκέψη;

-Candygram.

-Candygram, my foot. You get out of here before I call the police. You're the shark, and you know it.

-Wait. I-I'm only a dolphin, ma'am.

Link to comment
Share on other sites

Εξαρτάται τι εννοείς εθνικιστικούς κύκλους. Διότι υπάρχει η Χρυσή αυγή, υπάρχει και το κόμμα ΛΑ.Ο.Σ. Στις μέρες μας, η "αριστερίζουσα" λογική που είναι παντού εξαπλωμένη, κάθε τι πατριωτικό το έχει βεβηλώσει με υπερβολικούς (και όχι μόνο) χαρακτηρισμούς-ταμπέλες τύπου φασισμός, χουντικός κλπ σε οποιονδίποτε μιλήσει εθνικά.

Διότι άλλο ΛΑ.Ο.Σ. και άλλο Χ.Αυγή. Καμιά σχέση. Οι δεύτεροι καπηλεύονται πατριωτικές θέσεις και αξίες και τα χρησιμοποιούν για σκοπούς που δεν συνάγουν με το δημοκρατικό μας πολίτευμα.

SakisPlayer,

 

Eγω αριστερος δεν ειμαι, αλλα τουλαχιστον μπορω να δω πως και οι δυο πλευρες, ας πουμε τα 2 ακρα, χρησιμοποιουν ακραιες επιχειρηματολογιες για να αντικρουσουν η μια την αλλη. Με λιγα λογια μπορει ο καθε εθνικιστης να χαρακτηριζεται φασιστας (και κατα την γνωμη μου στην Ελλαδα οι περισσοτεροι ειναι), αλλα και ο καθε αριστερος χαρακτηριζεται αναρχοαπλυτος, διεθνιστουλης, ψευτοκουλτουριαρης κτλ. Κατα την γνωμη μου και οι 2 πλευρες προσπαθουν να σκεπασουν την θεωρητικη τους υποβαθμιση απο πιο maınstream πολιτικες θεωριες.

 

Ακομα, το ΛΑΟΣ δεν ηταν που ειχε στα ψηφοδελτια του μελη της χρυσης αυγης? Με το ΛΑΟΣ δεν κατεβαινε ο Βελοπουλος που ειχε πει σε συγκεντρωση της Θεσσαλονικης "θα γυρισουμε φιλοι μου και θα τρεμει η γη", φραση που αποδιδεται στον Γκεμπελς?

 

Οχι και μερα με η νυχτα...

A man is walking home one dark night in Belfast. Suddenly a figure with a gun moves out of the shadows and says:

"What religion are you?"

The fellow replies "I'm an atheist", to which the gunman replies,

"Yeah, but a catholic or protestant atheist?"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Κοινοποίηση


×
×
  • Create New...