Jump to content

All about Alfa Romeo


GTV
 Κοινοποίηση

Σας αρέσει η Μi.To;  

175 members have voted

  1. 1. Σας αρέσει η Μi.To;

    • Ναι
      125
    • Οχι
      50


Recommended Posts

Ποια ειρωνεια ρε φιλε?Αντε ολοι ετοιμοι για μαχη εδω μεσα...

 

Και τι σχολιο ειναι αυτο?Στο δημοτικο ειμαστε?Μηπως θα με πεις και "παλιοχαρακτηρα"™?Αν εχεις να πεις κατι επι της ουσιας

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 4,4χιλ.
  • Δημιουργία
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ποια ειρωνεια ρε φιλε?

 

Ξέρεις εσύ.

 

 

Και τι σχολιο ειναι αυτο?Στο δημοτικο ειμαστε?Μηπως θα με πεις και "παλιοχαρακτηρα"™?Αν εχεις να πεις κατι επι της ουσιας

 

Τα δικά σου σχόλια ήταν καλύτερα;;'Η μήπως είχαν ουσία;;;

 

Μήπως ήθελαν απλά να προκαλέσουν;;Εεεε;;;Άντε λοιπόν...

Ζήσε τη ζωή σου!!!!

 

Bubby's Community : www.viennas.net/cs

 

Blogs, συζητήσεις, photo galleries και άλλα πολλά!

Link to comment
Share on other sites

Καλα δες ποιος φτιαχνει τους V6 της αγαπημενης σου εταιρειας και κανε και μια κωλοτουμπα για μενα

 

http://www.thecarconnection.com/Industry/Auto_Shows/GM_Stars_Shine_at_Sydney_Show.S176.A6557.html

 

 

 

Meanwhile, Holden's all-new engine factory in Melbourne is set to start production of the High Feature V-6 engine family on October 29. First recipients of the engines will be Buick Rendezvous SUVs, with Saab, Alfa Romeo, Fiat, and other GM brands queuing up for the engines. Holden won't get to use the HFV6 derivatives until this time next year for the final iteration of the VT Commodore series, dubbed VZ. The HF V-6 will be fitted to all Holden products from early 2005.

 

κι αλλη μια για την υπολοιπη "Νεα"γκαμα κινητηρων της ΑΛΦΑ

 

http://www.autozine.org/html/Alfa/159.html

 

The same story goes for the inline-4 engines. Alfa replaced its 1.6 twin-spark and 2.0 JTS engine with a couple of new engines based on GM's L850 engine (see various Opel). The L850 has all alloy construction thus is 20% lighter than the outgoing engines. Its dual continuous variable valve timing is also much more advanced than the outgoing two-step, intake side only VVT, ensuring at least 88% maximum torque available from 2000 rpm. Like the old engines, it has twin balancer shafts to eliminate vibration normally associated with inline-4 engines. Again, Alfa added its own cylinder head and intake manifolds to produce a lovely engine note. JTS direct injection raises compression ratio to 11.3:1. The 1.9-litre version produces 160 hp and 140 lbft of torque, compare with the old 1.6 twin-spark's 120 hp / 107 lbft. The 2.2-litre version produces 185 hp and 170 lbft, up from the old 2.0 JTS' 165 hp / 152 lbft. These offset the 200 kg weight gain the 159 got.

 

τουλαχιστον θα ναι πιο αξιοπιστοι απο την τρεχουσα γενια ;) Καλο για την Αλφα

Link to comment
Share on other sites

Καλα δες ποιος φτιαχνει τους V6 της αγαπημενης σου εταιρειας και κανε και μια κωλοτουμπα για μενα

 

http://www.thecarconnection.com/Industry/Auto_Shows/GM_Stars_Shine_at_Sydney_Show.S176.A6557.html

 

 

 

Meanwhile, Holden's all-new engine factory in Melbourne is set to start production of the High Feature V-6 engine family on October 29. First recipients of the engines will be Buick Rendezvous SUVs, with Saab, Alfa Romeo, Fiat, and other GM brands queuing up for the engines. Holden won't get to use the HFV6 derivatives until this time next year for the final iteration of the VT Commodore series, dubbed VZ. The HF V-6 will be fitted to all Holden products from early 2005.

 

Κατ'αρχήν "κωλοτούμπες" και τα ρέστα κομμένα. Πρόσεχε πώς μιλάς, σε εμένα τουλάχιστον.

 

Για τα υπόλοιπα, θα σε παραπέμψώ στις προηγούμενες σελίδες του topic και στον sakisss. Για να σε προστατέψω απ'το να πετάς αρλούμπες, γι'αυτό.;)

Ζήσε τη ζωή σου!!!!

 

Bubby's Community : www.viennas.net/cs

 

Blogs, συζητήσεις, photo galleries και άλλα πολλά!

Link to comment
Share on other sites

Στην εγκυκλοπαιδεια που εχει ποσταρει ο σακης?Ασε εχω και δουλειες.Και τι λεει περιπου?Οτι οι κινητηρες τροποποιουνται καταλληλα στην Ιταλια για να συναντησουν τα στανταρ της Αλφα σε ηχο και επιδοσεις?

 

Τεσπα δε θα πω αλλες "αρλουμπες"Ουτως η αλλως το συγκεκριμενο τοπικ εχει αλλεργια στις αληθειες

Link to comment
Share on other sites

Στην εγκυκλοπαιδεια που εχει ποσταρει ο σακης?Ασε εχω και δουλειες.Και τι λεει περιπου?Οτι οι κινητηρες τροποποιουνται καταλληλα στην Ιταλια για να συναντησουν τα στανταρ της Αλφα σε ηχο και επιδοσεις?

 

Τεσπα δε θα πω αλλες "αρλουμπες"Ουτως η αλλως το συγκεκριμενο τοπικ εχει αλλεργια στις αληθειες

 

ΟΚ. Πήγαινε στις δουλειές σου τότε, καλύτερα θα είναι για όλους.

 

Το συγκεκριμένο topic έχει αλλεργία στους έχοντες κακοπροαίρετη διάθεση για κριτική. Κάθε κριτική σε καλοπροαίρετο κλίμα είναι ευπρόσδεκτη. Η δική σου διάθεση έδειξε το αντίθετο. Byezz!

Ζήσε τη ζωή σου!!!!

 

Bubby's Community : www.viennas.net/cs

 

Blogs, συζητήσεις, photo galleries και άλλα πολλά!

Link to comment
Share on other sites

Part A

 

Στην εγκυκλοπαιδεια που εχει ποσταρει ο σακης?Ασε εχω και δουλειες.Και τι λεει περιπου?Οτι οι κινητηρες τροποποιουνται καταλληλα στην Ιταλια για να συναντησουν τα στανταρ της Αλφα σε ηχο και επιδοσεις?

 

Τεσπα δε θα πω αλλες "αρλουμπες"Ουτως η αλλως το συγκεκριμενο τοπικ εχει αλλεργια στις αληθειες

 

Σε αυτη την χωρα ο καθενας μπορει να πουλα πνευμα ποσταρωντας 2 links και μετα να νομιζει οτι εχει το αλαθητο του Παπα.

 

Καταρχας τις συγκεκριμενες αποροιες σου τις εχω συζητησει μαζι με αλλους 100 εκνευρισμενους ιταλους alfisti εδω και 1 χρονο με ερωτηματα που θεσαμε σε tester της 159 και σε εναν απο του υπευθυνους του τμηματος marketing του Groupo....διαβαζαν οι ανθρωποι διαφορες δικτυακες βλακειες και μετα νομιζαν οτι οι νεοι κινητηρες ειναι της Holden :lol:

 

Καταρχας να σε ενημερωσω οτι ειναι γελοιο καποιος να ισχυριζεται οτι οι κινητηρες ειναι της Holden αφου η Holden εχει μονο εργοστασιο συναρμολογησης και χυτευσης των μπλοκ και οχι σχεδιασης και εξελιξης :!: Στη συνεχεια σε ενημερωνω οτι τα μπλοκ σχεδιαστηκαν το 2001 απο την Fiat-Gm Powertrain στο Τορινο και στο Detroit η οποια Fiat-Gm powertrain ιδρυθηκε το 2000.Τελος επειδη φροντιζω για την προσωπικη σου ενημερωση σου λεω οτι από τους 25.500 περίπου εργαζομένους του Fiat-GM Powertrain, οι 14.000 υπολογίζεται ότι ήταν της Fiat και οι υπόλοιποι 11.500 της GM. Από αυτούς στην Ιταλία απασχολούνταν οι 9.500.

Link to comment
Share on other sites

Part b

 

Αρα το μονο προβλημα σου ειναι τα μπλοκ τα οποια εχουν μεγαλυτερο ποσοστο R&D απο τους Ιταλους.ΗAlfa Romeo ειναι ο μοναδικος οικος που βαζει 100% μονη της τους μανοβελισμους στο μπλοκ και τροποποιει την δομη σε σχεση με την saab/opel που τα παιρνουν 80% ετοιμα απο την Gm....ας μιλησουμε για τα μπλοκ που θες να μας την βγεις και απο πανω!

 

Mονο το μπλοκ ειναι απο το Join Venture Fiat-Gm Powertrain δηλαδη το αψυχο μερος του κινητηρα αλλα και παλι η συμβολη της Fiat ειναι πιο ουσιωδης μπροστα στην τεχνικη μετριοτητα Gm.Φαντασου οτι στην Fiat ποτε δεν παιρνουν υποψιν τα τεστ που κανουν με αυτοκινητα του ανταγωνισμου αυτα της Gm γιατι τα θεωρουν απαραδεκτα.Γι'αυτο και ειρωνικα οταν υπηρχε η συνεργασια αποκαλουσαν το joint venture Fiat powertrain.....To οτι η συναρμολογιση θα γινεται στο αυστραλιανο εργοστασιο της holden ειναι επειδη ειναι πιο συγχρονο απο την μοναδα παραγωγης του v6 arese και φυσικα για μειωση του κοστους αφου αυτα τα μπλοκ θα χρησιμοποιηθουν και απο την Gm.Το νεο μπλοκ ειναι πιο συγχρονο απο το μπλοκ της Fiat(Pratola Serra) με χυτοσιδηρο αλλα ειναι νεας σχεδιασης απο αλουμινιο με μειωμενο βαρος-κραδασμους και καλυτερη θερμοδυναμικη....Περα απο το μπλοκ ολα οι υπολοιποι μανοβελισμοι ειναι Alfa Romeo.Οι νεοι Jts θα εχουν πιο παραδοσιακο ηχο και οσοι εχουν ακουσει τον καινουριο V6 διαπιστωσαν οτι διατηρει την ξεχωριστη χροια του 25χρονου v6 arese ενω μερικα site κανουν λογω οτι revarei σαν v12 ferrari....μετα ο 2.2jts ακουγεται ακριβως σαν τον παραδοσιακο euro 2 2.0 twin spark.....εχω οδηδησει την νεα 3αρα 2.0 και ο ηχος του κινητηρα απλως δεν κανει αισθητη την παρουσια του ενω η 330 με την οποια με εχουν βολταρει πρεπει να χτυπησει κοφτες για να ακουσεις εστω εναν υποτυπωδη ξεροβηχα....και μετα μου μιλας για τον ηχο των Jts?

Link to comment
Share on other sites

Part c

 

v6

Χρησιμοποιει τεχνολογια αμεσου ψεκασμου για να ικανοποιει τις νορμες EURO4 και εχει επιπλεον ενα εξελιγμενο συστημα μεταβλητου χρονισμου των βαλβιδων twin phaser εισαγωγης και εξαγωγης που επιτρεπει την αλλαγη χρονισμου και των τεσσαρων εκκεντροφορων εως και 50 μοιρες βελτοιωνοντας τις επιδοσεις και μειωνοντας τους ρυπους και την καταναλωση.Παρολα αυτα αποδιδει 20 ιππους περισσοτερους(+8%) απο τον παλιο v6 Arese,32,8kgm στις 4500σαλ(+3,3kgm...+11%) και μαλιστα τα 29,5kgm απο τις 1800σαλ μολις και διατηρειται μεχρι τις 6250σαλ.Οι εκκεντροφοροι παιρνουν κινηση μεσω 2 αλυσιδων και ρυθμιζονται απο δυο υδραυλικους τεντωτηρες εφ'ορου ζωης....επιπλεον εχει αυξηθει η σχεση συμπιεσης στο 11,25/1,αποδιδει και με βενζινη 95 οκτανιων και λυνει το προβλημα στην αποκριση του γκαζιου που εχουν οι κινητηρες αμεσου ψεκασμου...Το κερασακι στην τουρτα ειναι οτι πλεον χρησιμοποιει ενα συγχρονο μπλοκ αλουμινιου εξελιγμενο απο την Fiat Gm Powertrain(Detroit-Torino-2001) και φυσικα δεν εχει χασει σε τιποτα απο τον μεθυστικο του ηχο revarwntas σαν v12 Ferrari οπως εγραψε το βρετανικο Autocar.....

 

 

Autocar

Ο μικρόσωμος τύπος με τα γυαλιά είχε δίκιο. Ο ήχος του κινητήρα της Alfa Romeo Brera που οδηγούμε ακούγεται σαν V12 της Ferrari. Το ίδιο διακριτικό μηχανικό γουργουρητό στις χαμηλές στροφές, το ίδιο μουγκρητό από την εισαγωγή του κινητήρα στις μεσαίες, το ίδιο ουρλιαχτό όταν ο δείκτης του στροφόμετρου πλησιάζει την κόκκινη γραμμή στις 6.800 σ.α.λ.

 

Αutocar

"The engines - all of them- feel exactly like Alfa engines should. The V6 you could easily mistake for the outgoing unit, with the same all-encompassing smoothness and wide power band, the same growl progressing into a snart when you ask for serious power, except that there's more of it now. This is a serious rival for the finest BMW straight six and performance is well up to the class standard (150mph, 0-62mph in 7.0 sec)."

 

4car comment on new v6

 

...Clearly the V6 is fastest - it does 149mph and reaches 62mph in 7.0 seconds - and its flat torque curve makes the performance easy to exploit. It sounds delicious, too, the usual Alfa V6 note reproduced convincingly on this all-new engine....

Link to comment
Share on other sites

Part D

 

Αφιερωμενο εξαιρετικα επειδη ειρωνευεσαι περι εγκυκλοπαιδειας

...+30hp οι κινητηρες της Alfa Romeo

 

159 vs Bmw 3

 

1858cm3 L4 16v JTS TwinPhaser 160hp/6500rpm 190nm/4500rpm(168nm/2000rpm)

'18i' 1998cm3 L4 16v Valvetronic 129hp/5750rpm 180nm/3250rpm

 

2198cm3 L4 16v JTS TwinPhaser 185hp/6500rpm 230nm/4500rpm(203nm/2000rpm)

'20i' 1998cm3 L4 16v valvetronic 150hp/6200rpm 200nm/3600rpm

 

3195cm3 V6 24v JTS TwinPhaser 260hp/6200rpm 322nm/4500rpm(285nm/2000rpm)

'30i' 2995cm3 L6 24v valvetronic 258hp/6600rpm 300nm/2500rpm

 

Το συστημα TwinPhaser προσφερει το 85% της ροπης μεταξυ 1500 & 6000rpm και το 90% μεταξυ 2500 & 6000rpm.

 

Η διαφορα μεταξυ 95 και 98 Ron μεταφραζεται σε 1,5-2%+/- σε ροπη και ιπποδυναμη.Τα test της Bmw3 και του Α4 ειναι με 98Ron ενω της 159 ειναι με 95Ron,δηλαδη ο 2.2jts αποδιδει με 98Ron 190hp και ο 3.2jts 265hp.Εκτος των αλλων ο νεος 2.2jts που αντικαθιστα τον ''λαθος'' 2.0jts ακουγεται ακριβως οπως ο 2.0Twin Spark που ικανοποιουσε τις Euro2 νορμες και φυσικα ειναι η μερα με τη νυχτα σε θεμα καταναλωσης χαρη στο TwinPhaser(σε σχεση με το απλο που χρησιμοποιουν οι Fsi-δεν επιτρεπει ταυτοχρονο χρονισμο ολων των εκκεντροφορων και ειναι ευαισθητο στην 95Ron οπως και το Valvetronic-Γι'αυτο η Bmw θα παρει ολους τους νεους κινητηρες απο 1.6lt μεχρι 2.2lt αμοντιφαριστους απο την Psa[Για να ακουσω σχολιο τωρα γιατι μας ζαλησανε τοσο καιρο με τα μπλοκ της Gm που στην πραγματικοτητα ειναι Fiat-Gm Powertrain μπλοκ],για να χρησιμοποιησει την τεχνολογια στοιχειομετρικου ψεκασμου την οποια αγνοει και μην αναφερουμε οτι η Lexus εχει αντιγραψει το Jts-1ης γενιας) και η ροπη ειναι διαθεσιμη στο μεγαλυτερο ποσοστο της σε μεγαλυτερο φασμα στροφων.Eπισης ο 2.2jts καταφερνει να επιταχυνει την κατα 70kg βαρυτερη 159 σε σχεση με την 166-2.0twin spark,σχεδον 1 δευτερο πιο γρηγορα και της δινει 10km παραπανω τελικη.

 

Για π.χ ο 2.0 της Bmw με 95Ron βενζινη αποδιδει 147hp & 196nm σε σχεση με τα 150hp & 200nm.

 

3.2 Jts V6-Πρεπει να αναφερουμε οτι η 159 3.2 Q4 παρολα τα +300kg σε σχεση με την 156Gta εκτος του οτι εχει την ιδια επιταχυνση και καλυτερες ρεπριζ καταναλωνει μολις 12,1lt/100km και μην ξεχναμε οτι το Q4 προσθετει +15%!!!....χωρις Q4 Θα ηταν 9,7lt/100km.....Γι'αυτο τα περιοδικα αν θελουν να δουμε ξεκαθαρο νικητη με ιδια μετρα και σταθμα θα πρεπει να συγκρινουν της 159 3.2jts Q4 με την 330xi αν και τα μηχανικα διαφορικα της 159 προσθετουν μεγαλυτερο βαρος σε σχεση με τον ηλεκτρονικο επεξεργαστη της Bmw3.

 

Π.χ ο 2.0 της Bmw με 95Ron βενζινη αποδιδει 147hp & 196nm σε σχεση με τα 150hp & 200nm.

Link to comment
Share on other sites

Part E

 

159

 

Mε βενζινη 98 οκτανιων.

159 1.9JTS 163hp/6500rpm 194nm/4500rpm

159 2.2JTS 189hp/6500rpm 235nm/4500rpm

159 3.2JTS Q4 265hp/6200rpm 328nm/4500rpm

 

Και αν με ρωτησεις γιατι συγκρινω την 2.2jts με την 320i εκτος απο παρομοια τιμη σου απαντω εγκυκλοπαιδικα :lol:

Ο 1.9jts εχει σχεδον ιδιες επιδοσεις με τον 2.0 της 320i παρολο που υστερει σε κυβισμο και ειναι μια κατηγορια κατω.

 

Απο το 1997 που παρουσιαστηκε η 156 ολα τα περιοδικα συνεκριναν την

1.8ts με την 318ι(2.0) και την 2.0ts με την 320(2.2)....το ιδιο συμβαινει και στις μερες μας οπου διαβασαμε συγκριτικα μεταξυ Gt coupe 1.8ts,2.0jts με 318ci και 320ci....η εκδικηση ειναι ενα πιατο που σερβιρεται κρυο....

 

 

Προσεξε...Ο 1.9jts ειναι 1858cm3 και τιθεται αντιμετωπος με το νεο συνολο της 3αρας την 318i ο οποιος ειναι και παλι διλιτρος και θα εμφανιστει το 2006.Ο νεος 2.2jts(2198cm3) εχει λυσει τα προβληματα του 2.0jts και εχει ηχο παρομοιο με τον 2.0ts(euro2) vs 320i...H Bmw προσφερει ως βαση τον ιδιο διλιτρο σε 2 διαφορετικες εκδοσεις και το A4 εχει ως entry σε ολη την Ευρωπη τον 2.0-130hp και συνεχιζει με 1.8T ενω η Merc εχει ως entry δυο compressor την C180 και C200 που ειναι 2 διαφορετικες εκδοσεις του ιδιου 1.8cc.Oι Γερμανοι μας εχουν μπερδεψει...Η Alfa ξεκινα με τον 1.9 που ειναι ξεκαθαρα 1858cm3 και τον 2.2jts- 2198cm3 που ανταγωνιζεται τα διλιτρα.

 

 

Aν η Bmw υστερει σε ιπποδυναμη και σε ροπη ειναι δικο τους προβλημα...τα ιδια μετρα και σταθμα θα πρεπει να ισχυουν οπως ισχυαν τοσα χρονια.Συνομιλησα με τον Χατζηπαναγιωτου και ειναι τοσο ανημερωτοι που τον Σεπτεμβριο θα δουμε συγκριτικο 1.9jts με 320i(mark my words)

 

1858cm3 159 1.9JTS 160hp/190nm VS 1995cm3 318i 129hp/180nm(A4 2.0,C180 Kompressor...)

 

2198cm3 159 2.2JTS 185hp/230nm VS 1995cm3 320i 150hp/200nm(A4 1.8T,C200 Kompressor,X type 2LITRE 2.1V6)

 

 

Alfa Romeo vs Bmw

 

159 1.9JTS BMW 318i bmw-2006

159 2.2JTS BMW 320i

159 2.8JTS-230hp BMW 325i Alfa Romeo- 2006

159 2.8JTS Q4 BMW 325xi

159 3.2JTS Q4 BMW 330xi

 

159 1.9JTDm 120 BMW 318d 2.0

159 1.9JTDm 150 BMW 320d

159 2.4JTDm BMW 320d

159 3.0JTDm Q4 BMW 330xd

Link to comment
Share on other sites

Part F

 

Eπειδη μερικοι ασχετοι λενε οτι η 159 ειναι βαρυτερη της 3αρας...

Σε σχεση με την σειρα 3 εχει...

 

1)Μεγαλυτερες διαστασεις.

alfa 159 / 1828mm / 1578mm

BMW 3 / 1817mm / 1500mm

BMW 5 / 1846mm / 1558mm

BMW 6 / 1855mm / 1558mm

2)Το διπλο σε παχος γυαλι προσθετει 50kg.

3)To Q4 προσθετει 150kg στην 3.2

4)Η 159 ειναι πιο εξοπλισμενη ακομα και στην βασικη της εκδοση.

5)Oχι μονο καλυτερη στρεπτικη ακαμψια στην κατηγορια αλλα και απο αυτοκινητα οπως Jaguar Xj,A8.H πλατφορμα της προοριζοταν για αυτοκινητα μεγαλυτερης κατηγοριας e/f και θα εχει την καλυτερη στρεπτικη ακαμψια στην κατηγορια της.31.400nm/degree ειναι μια τιμη μεγαλυτερη ακομα και απο την 7series,S class και μονο η Quattroporte εχει πιο ακαμπτο πλαισιο απο ατσαλι.Μιλαμε για εξωπραγματικο επιπεδο ποιοτητας κυλισης,οδηγικης συμπεριφορας και παθητικης ασφαλειας,πρωογνωρο για την κατηγορια

6)Η 159 ειναι μετρημενη κατα Din ready to drive που περιλαμβανει 100% fuel tank+75kg=οδηγος+αποσκευες+liquids ενω η Bmw ανακοινωνει στο site της για την σειρα 3 μονο οτι ειναι γεμισμενη 90% με καυσιμο και δεν γνωριζουμε αν εχει τα liquids και 75kg οδηγου και μαλλον ανακοινωνει το ΕU empty.

7)To γεγονός ότι η βασική έκδοση της 159 έχει διπλά κρύσταλλα(μόνη στη κατηγορία) ηλεκτρικά παράθυρα πίσω και κλιματισμό που είναι εξτρα στις βασικές εκδόσεις των γερμανικών μοντέλων στη γερμανία απο τα οποία γίνεται η ομολογκασιόν για το βάρος σημαίνει οτι θα πρέπει να προσθέσουμε τουλάχιστον 50χγρ στα 3 Α4 C για να έχουμε το βάρος του συγκρίσιμο με την 159.

8)Μην ξεχναμε οτι η 159 εχει σημειωσει την μεγαλυτερη ταχυτητα στην αλλαγη πορειας χαρη στην εξαιρετικη πλατφορμα της.

The fastest LANE CHANGE = 135 km/h

http://www.147virtualclub.it/public/159lane.jpg

http://www.repubblica.it/2003/l/motori/gallerie/alfaromeo/alsagva05/lapresse58855720203132435_big.jpg

 

Technical

VDA Lane Change Test

 

http://www.vda.de/en/vda/intern/organisation/abteilungen/technik_04.

 

9)Το καλυτερο φρεναρισμα με μολις 36m στο 100-0

10)Την καλυτερη ηχομονωση....67db στα 120km/h

Link to comment
Share on other sites

Part G

 

Για να δουμε τι γραφει και ο ξενος τυπος για την 159...ελπιζω να ξερεις αγγλικα ωστε να διαβασεις λιγη ακομα εγκυκλοπαιδεια....

 

Λιγο πριν κατακτησει την αγορα το νεο Benchmark παιρνει Αριστα και απο το Auto Motor & Sport....μερικες φορες η ξεκαθαρη ανωτεροτητα δεν αφηνει περιθωρια αμφισβητησης.....Η νεα 159 ηδη εχει δεχτει πληθωρα κολακευτικων σχολιων απο περιοδικα οπως...

autoplus(καλυτερη ποιοτητα υλικων και φινιρισμα στην κατηγορια)

autojournal(σε δικη της κλαση σε θεμα ενεργητικης ασφαλειας)

autocar(ενας καλος λογος για να μην προτιμησετε γερμανικο)

car(το καλυτερο sedan της Alfa Romeo ολων των εποχων και θα κονταροχτυπηθει με την σειρα 3 για την κορυφη στο D segment)

car express(εχει ολες τις δυνατοτητες για να εκθρονησει την σειρα 3)

car visie

what car

etc......

 

Ams.de

1)New 159 seems the Dirty Harry of the road.

2)Οχι μονο οι Alfisti θα συγκινηθουν απο την πενα του Giugiaro.

3)Ενα απο τα λιγα αυτοκινητα που σε πρωτη προτεραιοτητα ειναι ο οδηγος.Στην 159 ειναι ο απολυτος Μοναρχης.

Link to comment
Share on other sites

Part H

 

1)Independent

a)Simple notions for people with simple prejudices. Now, please, welcome Alfa Romeo's handsome, engaging, tuneful and rather daring (to those secure in their big-brand Germans) 159. And face up to reality

 

b)To the road. And have no fears about the new engine's Alfa-ness, because this one sounds almost exactly like the old 2.0 Twin Spark, (possibly the most charismatic four-cylinder production engine of recent years) with a lovely edge to its exhaust note and a crisp, eager response. It pulls better from low speed than its predecessor, too, although the 159's ample mass "just shy of a ton-and-a-half" blunts the thrust a bit.

 

So far, so excellent. It gets better. The 156 had an unusual steering response, initially soft then very fast. It held the road well but made a real meal out of some bumps, especially the too-stiff Sport-suspension versions. All is fixed in the 159. The steering is more progressive in its response, although still keen and a little too light, and apart from a bit of fidget on ripply roads, the 159 rides well.

 

 

c)This is it. This is the best Alfa Romeo saloon there has ever been, the car whose halo will best dazzle the German opposition. Not only is it rapid, with smooth torque across a broad rev-range and lots of energy at the top of it, but it flows round corners with the nonchalance of an Audi laced with the point-and-drift thrills of a BMW. It's taut, responsive, interactive, all those driver-pleasing things, yet it rides comfortably too.

 

Here is the Alfa that we have wanted for years. This top 159 will probably cost about £28,000, but the range should begin at about £10K below that. If you're bored with the obvious German rivals, it looks like there's an enticing escape route at last.

 

2)Autoexpress-bmw's magazine

 

a)Should Italy's most famous sporty saloon be better than Germany's? Alfa says its 159 - the eagerly anticipated replacement for the 156 - has got what it takes to finally beat the BMW 3-Series; and there is good reason for the firm's optimism.

 

b)So has Alfa finally created a model that will leave the BMW 3-Series bloodied? It is a tough call. Although the Italian certainly has the style and performance, reliability will not be proven overnight and buyer confidence will take time to build. However, the 159 is definitely a step forward from the 156; we cannot wait to drive one in the UK.

John Simister

Link to comment
Share on other sites

Part I

 

3)Autocar

 

We found the reason not to buy German

"The engines - all of them- feel exactly like Alfa engines should. The V6 you could easily mistake for the outgoing unit, with the same all-encompassing smoothness and wide power band, the same growl progressing into a snart when you ask for serious power, except that there's more of it now. This is a serious rival for the finest BMW straight six and performance is well up to the class standard

 

4)4car

 

a)If this doesn't do it, it's hard to know what will. We're talking about Alfa Romeo's eternal quest to create a car able to rival BMW's ubiquitous 3-Series: not an Italian BMW, but a car of equivalent worth and desirability which retains its Italian characteristics (the good ones, at least).

 

b) The four-wheel drive transmission means there's none of the bad behaviour suffered by the 156 GTA, which aimed to channel 250bhp through its front wheels alone, and the V6 Q4's handling is a delight. It points like a rear-wheel drive car and corners quickly with a gentle tail-out stance, yet the front wheels pull it straight should too much be asked of the rears. Similarly, there's almost no understeer when entering a corner quickly, because the Torsen-C centre differential diverts torque rearwards if the front wheels have too much to cope with. That 47/53 torque split is just the starting point, alterable as needed. It all makes for a highly enjoyable, very fluid drive.

 

The steering is very quick to respond, high-geared like the 156's, but the action is more progressive now and the turning circle is no longer bus-like

 

 

c)Clearly the V6 is fastest - it does 149mph and reaches 62mph in 7.0 seconds - and its flat torque curve makes the performance easy to exploit. It sounds delicious, too, the usual Alfa V6 note reproduced convincingly on this all-new engine. The 2.2 JTS also sounds correctly Alfa-esque, this time much like the old 2.0 Twin Spark

Link to comment
Share on other sites

Part J

 

Περα απο τον αγγλικο τυπο ας δουμε τι γραφουν και οι υπολοιποι......

 

1)http://www.autobild.de/test/neuwagen/artikel.php?artikel_id=9058&A_SESS=eb53d32752e390f27389bef0e938b53a

 

2)According to the best Dutch car magazine, the 159 is a very good car and to give you some quotes:

 

It is without a doubt the best mass produced Alfa Romeo ever made.

The 159 is in a class of its own when it comes to handling

None of the competitors give the meaning to the term Sports saloon so briljantly as Alfa does.

 

When it comes to handling:

The nicest handling car on the Nordschleife (old Nurburgring in Germany) is the 185 bhp 2.2 JTS with not too much weight in the nose and therefore perfectly balanced.

The JTD can be oversteered in corners (on the track) and the nose dives a bit much due to the heavy diesel engines.

The 3.2 has a heavy nose as well, but the 4 wheel drive makes the car handle very nicely.

 

 

3)http://www.lautomobilemagazine.com/images/710.jpg

 

It wins in comparison tHE 407.....when French people think German-italians cars as rubbish compared to theirs...Also 159 was First theme and second was the new clio....The article does not speak for a german alternative but they beleive that it is the new benchmark.

 

4)Autoweek

Alfa Romeo introduces new 159 to the press in Munich, or Bmw-city

 

159 is the D new premium leader… the English press speaks about equal comparison in all terms with the 3 for the top of the segment… and autoexpress quite it leaves to foresee that 159 is able to hold the head and to be the new leader…

Auto Plus(F)

"Materiali di eccellente fattura,buon livello degli equipaggiamenti e un ottimo telaio,incredibilmente rigido"

 

Autocar(GB)

"Verdetto,una buona ragione per non comprare tedesco"

"L'Alfa 159 conserva la bellezza immediata della 156 e l'abitacolo θ a misura del conducente.Da oggi,la sfida alla BMW serie 3 θ lanciata."

 

Auto Bild(D)

"La nuova Alfa mostra temperamento e diversi contenuti tecnici"

 

Auto Express(GB)

"Look da vincitore.Dopo tanti tentativi falliti,finalmente l'Alfa θ riuscita a realizzare un'auto dotata di anima,grinta,sostanza.Stavolta sembra davvero in grado di tener testa alla BMW."

 

Auto Motor und Sport(D)

"Finalmente dall'Italia arriva un modello capace di andare oltre la pura moda del design.Non solo estetica,dunque,ma anche e soprattutto affidabilitΰ e concretezza per una vettura che si inserisce di prepotenza nel mercato".

 

AutoFoco(P)

"Bellezza e sostanza"

 

L'Auto-journal(F)

"Provocazione muscolosa,carattere e passione latina,grazie al turbodiesel da 200 CV.Il comportamento dinamico θ eccellente."

 

 

 

 

 

Steering wheel

 

1)Independent

So far, so excellent. It gets better. The 156 had an unusual steering response, initially soft then very fast. It held the road well but made a real meal out of some bumps, especially the too-stiff Sport-suspension versions. All is fixed in the 159. The steering is more progressive in its response, although still keen and a little too light, and apart from a bit of fidget on ripply roads, the 159 rides well

 

2)Autoexpress

All variants cope with bumps better than a 156, though. The steering response is still ultra-quick, but it is more progressive and the turning circle - woeful in the previous-generation cars - is usefully tighter.

 

 

3)4car

The steering is very quick to respond, high-geared like the 156's, but the action is more progressive now and the turning circle is no longer bus-like. It feels slower in the nose-heavy, front-drive version of the 2.4 JTD, and there's more understeer as you'd expect, but the 2.2 JTS has the agility of the V6 if not quite the flowing style. This four-cylinder car's steering is a little too light for its directness and accuracy, though. All three 159 variants, the ones samples by 4Car to date, are a responsive, eager drive.

 

4)Autocar

The steering of the new Alfa 159 has a more direct response for the driver, more responsive steering and better stability control. The high double wishbone was already used on the 156 and has been further improved on the new Alfa 159.

 

 

 

 

Και επειδη μας ζαλησες με το μπλοκ ασχολησου με τους μελλοντικους 4κυλινδρους της bmw που απο 1.6 εως 2.2cc θα ειναι αμοντιφαριστοι απο την psa με καπακι bmw :lol:....και οταν ξαναπουλησεις πνευμα να το κανεις χωρις ειρωνειες γιατι τσιμπαω ευκολα.

 

Η μηπως θελεις να μιλησουμε για την 3αρα που η εταιρια δινει για την 320 0-100 9sec και εχει μετρηθει 9,8 σε ολα τα περιοδικα ενω η 330 απο τα 6,3 εχει μετρηθει στα απο 6.8 μεχρι 7sec....τουλαχιστον οι μετρησεις των ιταλων ειναι οπως τις ανακοινωνουν χωρις μεγαλες αποκλισεις...O Ιταλος οχι μονο σεβεται περισσοτερο τον καταναλωτη καθως εκτος του οτι αναφερει συγκεκριμενα πραγματα στο πως κανει τις μετρησεις(Για π.χ. ηξερες οτι η Porche κανει τις μετρησεις κατα Empty Din-dry δηλαδη χωρις οδηγο!,χωρις liquids και οριακο καυσιμο) δινει και περισσοτερες επιλογες στον καταναλωτη και καλυτερο εξοπλισμο....π.χ 2 diesel στον φασμα των 150hp και 200hp και οχι ενα διλιτρο με 163hp οπως η Bmw.....και οταν ερθει ο Οκτωβρης και αρχισουν τα συγκρητικα θα παει ο καθε ''τυχαρπαστος'' δημοσιογραφος,θα κοιταξει τα επισημα στοιχεια χωρις να γνωριζει τι ειναι το καθενα και θα πει-1500kg για π.χ η 3αρα,1700kg για π.χ η 159.....12lt καταναλωνει η 159 3.2 Q4,8lt η 330........και καπως ετσι ξεκινα το πιπιλισμα της καραμελας απο κατι σχετικους-ασχετους καλη η ωρα σαν και εσενα....περα απο το μπλοκ ανεφερα και μερικα αλλα πραγματακια για την 159 γιατι σταθηκες στα μπλοκ και ειρωνευτηκες γενικοτερα....

Link to comment
Share on other sites

paradock pwned by sakiss... :p

[imgalign]http://icons.iconarchive.com/icons/iconshock/social-media/96/twitter-icon.png[/imgalign]"Some hearts are different than others. Like crystal in a world of glass... Even the way they shatter is beautiful..."

 

Wannabe Editor? Reviewer? Columnist?

Join the Unwired Revolution, now!

Link to comment
Share on other sites

Το βασικο σου μειωνεκτημα sakiss ειναι οτι κολλας με την BMW! Πραγματικα δεν μπορω να καταλαβω τον λογο...(υποθετω πως απλα το βλεπεις ανταγωνιστικα)! Αναφερεις πολυ ενδιαφεροντες πληροφοριες αλλα οταν βαζεις μεσα στο παιχνιδι την BMW το χανεις! ;) Δεν υπαρχει κανενας λογος!

ps: Στα 3,2 υπαρχει και το μοτερακι της Μ3 με 343 αλογα...

Link to comment
Share on other sites

Το βασικο σου μειωνεκτημα sakiss ειναι οτι κολλας με την BMW! Πραγματικα δεν μπορω να καταλαβω τον λογο...(υποθετω πως απλα το βλεπεις ανταγωνιστικα)! Αναφερεις πολυ ενδιαφεροντες πληροφοριες αλλα οταν βαζεις μεσα στο παιχνιδι την BMW το χανεις! ;) Δεν υπαρχει κανενας λογος!

 

 

κανει συγκρίσεις με την ΒΜW επειδη την εχει ως τον καλητερο αντίπαλο βασιλισα οπως την χαρακτιρίζει η car express.

Link to comment
Share on other sites

Tην συγκρινω με την Bmw που υποθετικα ειχε απο το 1996 το πιο ολοκληρωμενο sedan στην D segment....

 

Επισης ξεχασα να αναφερω οτι οι Ιταλοι εχουν δουλεψει πολυ στον τομεα της συναρμολογησης και οσοι δουν την 159/croma/punto θα διαπιστωσουν οτι η συναρμολογηση των εξωτερικων/εσωτερικων επιφανειων ειναι στα ιαπωνικα πρωτυπα.Οσον αφορα την ποιοτητα των υλικων η 159 ειναι σε δικη της κλαση με μαλακα υλικα ακομα και στα χαμηλα μερη της πορτας,μαζικη χρηση πραγματικου αλουμινιου και την καλυτερη ποιοτητα δερματος οταν η νεα σειρα 3 με τα μετρια πλαστικα της εχει χειροτερη ποιοτητα υλικων ακομα και απο το Α4 που ειναι 3 χρονια πισω σε εξελιξη.

 

θα ηθελα να μου εξηγησει ο φιλος paradock πως καταφερε να συνδιασει opel-holden και να καταληξει στο συμπερασμα οτι αφου γενικευσε οτι ολος ο κινητηρας ειναι της οπελ οτι ο Ιταλος θελει τον Γερμανο του...μιλαμε για την απολυτη παραφροσυνη οταν το εργοστασιο της Holden ανηκει στην Αμερικανικη Gm corp. :w00t: ...Aν ηθελε να μου την πει θα επρεπε να πει οτι ο Ιταλος θελει τον Αμερικανο του αφου συμμετειχαν στο R&D του μπλοκ....το που κολλαει η οπελ μονο αυτος το ξερει...Εγω παντως ξερω οτι τους εχουμε κανει μαγκες εκει στην οπελ/saab δινωντας τους τον βραβευμενο ως καλυτερο diesel της χρονιας 2004-1.9jtd-150hp ενω το corsaki περα απο την πλατφορμα/αναρτησεις του νεου punto που ειναι 80% εξελιγμενο απο τους Ιταλους θα φοραει και τον βραβευμενο κινητηρα-1.3jtd-90hp στην κατηγορια 1.0-1.4lt και ποιο οικονομικο κινητηρα της χρονιας-2005 ανεξαρτητως κατηγοριας περνωντας περισσοτερους ψηφους και απο τα υβριδικα των toyota/honda.

 

Oσον αφορα τον 3.2M3 μαλλον φιλε amelidis θα επρεπε να αναφερεις την καινουρια M3 με τον V8 που θα αποδιδει 400hp.....Eπειδη ομως οι Ιταλοι αφησαν σχεδον μια δεκαετια τους γερμανους να παιζουν μονοι τους σε αυτες τις κατηγοριες οταν ηταν συνεχως στην φαπα απο κατι veloce-Giulia-alfetta εφτασε η ωρα να επανελθουμε στις καρπαζιες.

 

Η μελλοντικη 159 Gta............

Οι λογοι που θα χρησιμοποιηθει ο V8 της Maserati εναντι του 3.2twin turbo.

 

1)Καταρχας για να μειωσουν το κοστος εξελιξης 2 κινητηρων διοτι στην αμερικη η Gta θα ηταν διαθεσιμη μονο με τον V8 επειδη η 3.2 λογω της θηριωδης ροπης δεν αντεχει σειριακο κιβωτιο.

 

2)Εχει πιο compact διαστασεις,ειναι ελαφρυτερος απο τον 3.2 TT(ο οποιος βασιζεται στον 3.2 V6 με 2

turbo,2 intercooler..κτλ) αρα καλυτερες επιδοσεις και φυσικα προσφερει μεγαλυτερη ηχητικη απολαυση που ειναι το ζητουμενο ειδικα στην αμερικη που λατρευουν τους v8.

 

3)Prestige και ευθεια αντιπαραθεση με M3 και RS4 για την 159Gta.

 

Ο V8 σαφως και θα εκσυγχρονιστει σε καθε τομεα(κραμματα-επιδοσεις-ροπη-ψεκασμο) και εν αρχη θα διατιθεται με400-408hp/7000σαλ και το 2008 με την προσθηκη Uniair 440-450hp/7000σαλ.

 

Στις 169Gta και 8c competizione,η μεγαλυτερη εκδοση του 4.3v8 της Maserati θα αποδιδει περισσοτερα απο 500hp.

 

Επισης μελετουνται λυσεις τμηματων απο ανθρακονηματα για μειωση του βαρους και ισως περα απο το Q4 να χρησιμοποιηθει και το e-diff της F430 καθως ο Montidgemelo δηλωσε οτι η νεα γενια των GTA Θα βασιστει στην

εμπειρια που αποκτηθηκε απο την εξελιξη/στησιμο των F430/612.

 

Ας πουμε και δυο λογια για το Μultiair που θα κανει τα συστηματα μεταβλητου χρονισμου των honda/toyota/bmw να δειχνουν παρωχημενα.........Οι jts ειναι οι μονοι κινητηρες που εχουν σχεδιαστει για να δεχτουν το Multiair....να ενας ακομα λογος για οσους αμφισβητουν την Ιταλικη συμμετοχη στα μπλοκ.

 

To Multiair επειδη θα εφαρμοστει και στα diesel και το 2008 θα μπει σε ολους τους diesel/Jts και φυσικα τους κινητηρες των Ferrari/Maserati.Kαμια αλλη εταιρια δεν θα παρουσιασει συμφωνα με το Groupo τοσο εξελιγμενο συστημα χρονισμου των βαλβιδων πριν το 2011/14.

 

Fiat Research center

http://www.autonews.com/files/eurocongress2005/presentations/Rinolfi_FiatResearchCentre.ppt#322,2,Slide 2

 

+10%hp,12,5-13,3% ροπη,-15% ρυπους.Οι κινητηρες του Groupo θα ικανοποιησουν πρωτοι τις Euro 5 νορμες και αυτη την φορα η Fiat δεν θα κανει το λαθος να πουλησει την πατεντα στην Bosh οπως εγινε με το Common Rail...Οι κινητηρες της θα ειναι 4 με 7 χρονια μπροστα απο τον ανταγωνισμο και η Fiat θεωρει οτι στα test του Euro 5 δεν θα χρειασθει καν φιλτρο NOx που ειναι το αγκαθι για τους diesel Euro 5 αφου θα πρεπει να μειωθει κατα 20%...απο 0.25-->0.20 gr/kilometer

 

JTS + Uniair

 

159 3.2JTS Q4 260hp/6200 11,5lt/100km 7,0sec 240km/h

159 3.2JTS Q4 my2008 300hp/6500 10lt/100km 6,0sec 260km/h

159 2.2JTS 185hp/6500 9,4lt/100km 8,8sec 222km/h

159 2.2JTS my2008 200hp/6500 8lt/100km 8,0sec 228km/h

 

2007

http://europe.autonews.com/search.cms?gq=start%3D0%26sort%3Ddate%3AD%3AS%3Ad1%26site%3Dautonews%26q%3D%20uniair%26output%3Dxml%26oe%3DUTF%2D8%26num%3D10%26keyword%3D%20uniair%26getfields%3DpubDate%2EpubTitle%2EpubSource%2EpubSummary%26filter%3D0%26client%3Ddefault%5Ffrontend%26access%3Dp

 

Περιληπτικα....

Μετα απο 10 χρονια αναπτυξης το Multiair σχεδιαστηκε για λυσει το προβλημα που εχουν οι παραδοσιακοι κινητηρες στην κατανομη του αερα στον καθε κυλινδρο.Στις περισσοτερες μηχανες ο ελεγχος γινεται στην εισαγωγη με μηχανικη πεταλουδα.Το συστημα Multiair θα ελεγχει ηλεκτρονικα την ροη του αερα σε καθε κυλινδρο με αισθητηρες και θα κατανεμει ισοποσα τον αερα απο ενα υδραυλικο συστημα που ωθει τις βαλβιδες εισαγωγης.θα πρωτοεμφανιστει σε 1.4 βενζινοκινητηρα το 2007.

 

Παρομοια συστηματα...

 

Honda-2013/14

Psa-2012

Daimler chrysler-2012

Η toyota επενδυει στα υβριδικα ενω η bmw χρησιμοποιει το Valvetronic αλλα σιγουρα θα παρει το συστημα απο την Psa.

Oπως ειπα αυτη την φορα η Fiat δεν θα πουλησει την πατεντα στην Bosh και θα πρεπει οι ανταγωνιστες να μην δημιουργησουν αντιγραφο αν θελουν να μην μπλεξουν σε δικαστικες μαχες αλλα κατι παρομοιο και εδω γενναται το ερωτημα αν θα μπορεσουν να ξεπερασουν το uniair/multiair

Link to comment
Share on other sites

Geia sou re Saki........to trelanes ton tipo....ade na doume ti tha apantisei.........

Millis συγνωμη αλλα δεν υπαρχουν αντιπαλα στρατοπεδα απλως συζητουμε με επιχειρηματα.Ο μονος λογος που συμμετεχω σε Forum ειναι μονο για την ενημερωση μου και οχι για να μου λενε μπραβο η να με ειρωνευονται.Toλμω να πω οτι το myphone ειναι απο τα πιο σοβαρα forum που συμμετεχω γιατι οι Moderator δεν εχουν κλικες με καποια μελη και ουτε ειναι κομπαρσοι.....για π.χ ο Mythozz με εχει 2 φορες προειδοποιησει για διαγραφη και με εχει ''μαλωσει'' αλλες τοσες on air....επισης δινω τα ευσημα και στους αλλους moderator που δεν επιτρεπουν να γινονται off topic τα topic οταν σε αλλα forum λογω των κλικων που υπαρχουν το 80% των topic ειναι offtopic οπου ο καθενας λεει το κοντο του και το μακρυ του,ξεχνωντας οτι υπαρχουν και αλλοι που δεν συμμετεχουν και παρακαλουθουν μονο για ενημερωση.

Link to comment
Share on other sites

FORZA ITALIA

 

http://img395.imageshack.us/img395/4366/asinoguittezoekentwee0494zb.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/7692/asinoguittezoekentwee0539tg.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/347/asinoguittezoekentwee0541bo.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/4660/asinoguittezoekentwee0580qa.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/4081/asinoguittezoekentwee0590kz.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/322/asinoguittezoekentwee0606wx.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/6163/asinoguittezoekentwee0641pz.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/8379/asinoguittezoekentwee0631ut.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/3273/asinoguittezoekentwee0651op.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/3912/asinoguittezoekentwee0671ei.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/826/asinoguittezoekentwee0684ln.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/4498/asinoguittezoekentwee0690nb.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/1237/asinoguittezoekentwee0711im.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/6721/asinoguittezoekentwee0726mo.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/982/asinoguittezoekentwee0755nl.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/9959/asinoguittezoekentwee0760dd.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/4912/asinoguittezoekentwee0781iz.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/9383/asinoguittezoekentwee0819tj.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/9749/asinoguittezoekentwee0837vv.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/3143/asinoguittezoekentwee0867ob.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/4492/asinoguittezoekentwee0878qj.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/7483/asinoguittezoekentwee0926gw.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/2238/asinoguittezoekentwee0917em.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/6702/asinoguittezoekentwee0931kl.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/5595/asinoguittezoekentwee0947qv.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/5595/asinoguittezoekentwee0947qv.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/4055/asinoguittezoekentwee0953cx.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/7881/asinoguittezoekentwee0966rj.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/4852/asinoguittezoekentwee0972qs.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/7996/asinoguittezoekentwee0982ql.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/5851/asinoguittezoekentwee0993yi.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/2523/asinoguittezoekentwee1009py.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/9513/asinoguittezoekentwee1016od.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/7284/asinoguittezoekentwee1021bs.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/9238/asinoguittezoekentwee1031zc.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/7902/asinoguittezoekentwee1069gb.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/3272/asinoguittezoekentwee1072lw.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/2993/asinoguittezoekentwee1091eg.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/4280/asinoguittezoekentwee1115fx.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/8716/asinoguittezoekentwee1126xi.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/9062/asinoguittezoekentwee1131qq.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/8550/asinoguittezoekentwee1147uv.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/5928/asinoguittezoekentwee1193cv.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/6858/asinoguittezoekentwee1201tk.jpg

http://www.granger-marketing.com/james/htgt_01.jpg

Link to comment
Share on other sites

4ws-four-wheel-steering(ενεργητικη τετραδιευθυνση 2ης γενιας)

 

http://img297.imageshack.us/img297/6346/4ws8vp.jpg

 

Πως λειτουργει....

 

The system, that has nothing to do with rear suspensions with wheel alignment stabilization, consits of a series of electrohydraulic actuators(ενεργοποιητης) and a processor that communicates actively with the ABS and VDC (ESP) processor: the processor controls the actuators in order to make the rear wheels steer for some degree angle.The result is a stabilising effect, improving handling without compromising the stability of the rearend that in fact increases. The 4WS system is fully automatic and it adapts itself "actively" to the various driving situations, working together with VDC to improve cornering and handling stability.

 

Το 4WS μελεταται εδω και 5 χρονια και εχει εφαρμοστει απο το κεντρο ερευνων της Fiat(CRF) στην 147 και στο πρωτοτυπο Visconti του Giugiaro.Σε 2 χρονια θα ειναι ετοιμο και θα αποτελεσει option σε ολη την γκαμα των μοντελων της AlfaRomeo και ισως τοποθετηθει σε Ferrari/Maserati.

Link to comment
Share on other sites

(Φιλε) Σακη.

 

Κατ'αρχας να αποδοκιμασω την τακτικη σου "κανω copy paste οτι παραγραφο βρω στο νετ η στα περιοδικα R&D που περιεχει τη φραση Alfa Romeo".Αδυνατεις να τεκμηριωσεις οτιδηποτε με την παντελη ελλειψη αναφορας επισημων πηγων η link(περαν των υποκεμενικων/δημοσιαγραφικων)Ποσταρεις κενες ανουσιες αραδες για να πεισεις.Ευτυχως για σενα στα τελευταια posts ανετρεξες απλα σε προηγουμενες σελιδες του αυτου thread.Παρολ'αυτα θα χρησιμοποιησω τηντα κτικη σου για να σου αποδειξω ποσο φαιδρη ειναι.

 

http://www.detnews.com/2005/autosinsider/0502/25/autos-97427.htm

 

Fiat to shut Alfa engine plant, buy GM motors

 

 

Reuters

 

 

Copyright © 2004 Reuters Ltd. Click for Restrictions.

Comment on this story

Send this story to a friend

Get Home Delivery

 

 

MILAN - Italian carmaker Fiat plans to close an Alfa Romeo motor plant near Milan and will instead power some of its sporty models with engines made by former partner General Motors, unions said on Tuesday.

 

Fiat's Powertrain unit announced its decision to workers, who reacted by throwing insults at Fiat Chairman Luca di Montezemolo.

 

"Powertrain told us today that Alfa Romeo engines will no longer be made in Arese. The assembly lines will be dismantled and the six-cylinder Alfa Romeo motor will be replaced with an engine GM produces in Australia," unionist Vincenzo Lilliu said.

 

The decision comes 10 days after Fiat and GM dissolved a five-year alliance and two joint ventures in powertrains and purchasing but said they would keep buying each other's engines.

 

GM benefits from the deal as it still has access to Fiat's small diesel engines while Fiat, which mainly sells smaller cars, can use GM's big petrol motors for larger vehicles.

 

Unionists have long been fighting the gradual closure of Alfa Romeo's historic plant in Arese, north of Milan, as Fiat moves more car production to its huge, underused plant in Turin, and south to a factory near Naples.

 

On Tuesday, Lilliu and other members of the small but aggressive Slai Cobas union attacked Montezemolo for banging the latest nail in Arese's coffin.

 

"You should be ashamed of yourself for taking engines away from Arese. And you call yourself an enlightened businessman!" they shouted as Montezemolo left a meeting.

 

The unions said the decision would probably mean 800 workers currently on temporary layoff would now lose their jobs once for all, leaving only 400 people working in Alfa Romeo's style centre at Arese.

 

In December, Fiat-GM Powertrain said it would lay off 706 workers as it halted production of old engines that no longer met environmental standards and started making new replacement motors in Latin America.

 

http://www.velocetoday.com/news/news_49.php

Alfa Contemplates the U.S. Market, Again

 

The good news is that Alfa Romeo has been verbally thinking about re-entering the US market. And, presumably, with a production derivative of the Giugiaro Brera, as seen at Geneva in February 2005.

 

Now, take that with a grain of salt. Alfa has pulled this one before. In 2001, Forbes magazine hailed the return of Alfa to the US, with the news of GM’s purchase of 20 percent of Fiat. It didn’t happen.

 

 

Alfa Romeo Brera. Nice but is it enough?

 

 

 

Since that time, GM, at a price of 2 billion US, pulled out of the Fiat purchase, Maserati was taken off the back of Ferrari, Giugiaro's Brera was introduced at Geneva three years ago, and ex-BMW exec Karl-Heinz Kalbfell was hired to do wonders with Alfa Romeo, which is now aligned with Maserati.

 

Add it all up and we have another attempt to invade the distant—and perilous shores of the U.S.

 

Sounds good so far. The downside is that this time the plans have a unique and ironic twist. The platform chassis for the new Brera is a legacy of the late GM/Fiat association. Designed as a premium chassis for SAAB (which GM owns), the chassis was too expensive for the Swedish company, and yet given to Alfa Romeo. Don't ask about the logic here.

 

In addition, the engine blocks—both the four and the V6, are also GM products. The V6 is reportedly produced by Holden in Australia, and is an aluminum block with Nikasil coating on the cylinder bores. Kalbfell, in an interview for Edmunds, put it this way: "The engines comply with GM emissions standards and the platform also complies with all international standards. But they are very much Alfa Romeo programs, too. Only we will use this platform, and the engines are also unique to Alfa Romeo — because of their components and tune." To clarify, apparently Alfa designed the heads and tuned the GM-based engines to their specs.

 

It is also unlikely that that expensive platform will be used solely by Alfa, and both the V6 and the GM platform may be seen in future Maseratis.

 

The new engines and chassis will first be seen on the 159 sedan, already launched in Europe. So far, the reviews have been good. But rather than import the sedan, the current plans for the U.S. involve only the Brera coupe, and later a Spyder version.

 

Traditional Alfa enthusiasts may feel a bit strange behind the wheel of what is ostensibly a GM based Italian performance car. For Fiat, who helped GM develop casting technology, it seems a shame.

 

But it is unlikely that the traditional Alfa enthusiast—the thousands whom today own old Spiders, 164s, Milanos and earlier cars—will be the prime buyers of the new Alfas. The new Brera will be expensive, below the Maserati line up and competitive with the BMW M3. While the price is speculative, the base price of the 159 sedan is $48,000 in Italy. Take it from there.

 

http://www.edmunds.com/insideline/do/Features/articleId=106445

Is this the only man in the world who can bring Alfa back to U.S. shores?

By: Gavin Green

 

Date Posted 07-14-2005

 

Karl-Heinz Kalbfell, 55, is the boss of both Alfa Romeo and Maserati. He is charged with making two of Italy's greatest carmakers profitable and successful again. A former BMW executive who ran the sporty M division (M3, M5, etc.) and later Rolls-Royce, Kalbfell joined the Fiat group at the beginning of this year to head up Alfa. It was, he said at the time, "an opportunity too good to refuse." A few months later, during a purge of non-Italian Fiat executives — Fiat Auto chief Herbert Demel (from Austria) and Maserati boss Martin Leach (U.K.) were both sacked — Kalbfell not only survived but was promoted. He was handed the top Maserati job, on top of his Alfa Romeo responsibility, in April. Inside Line's Gavin Green spoke to Kalbfell in the U.K., asking him first about the United States.

 

When will Alfa Romeo be back in America?

An international brand has to be in America, but we are not yet in shape to go to America. We don't have the resources, a big enough product range or the infrastructure. America is the strongest and most demanding market in the world. We have to be well prepared. We won't reenter America until we're ready, and I can't give you that date now. In the meantime, we must sell more cars in Europe, grow in other major markets outside Europe — Asia and the Middle East, for instance — and prepare carefully for America.

 

Alfa Romeo sold 175,000 cars last year worldwide, almost half in Italy. What are the sales goals?

Three hundred thousand in the medium term — but that's before America.

 

Would the Alfa 159 be a success in America, as it is?

I think so, yes. But it's not just the car. Everything around the car has also to be absolutely tops. We do not have an infrastructure in America.

 

Wouldn't the new Spider [to be unveiled this fall in Europe, and to go on sale in Europe next year — and to be based on the 159] seem an obvious car to spearhead Alfa Romeo into America?

The Spider is a very well-known model name in America, thanks to that movie [The Graduate]. I think the new Spider would give us a tremendous opportunity in America….

 

What are Alfa Romeo's strengths?

Amazing brand recognition around the world and excellent technology — absolutely on par with our rivals and maybe, with the 159, even better than our rivals. There is so much technical ability at Alfa Romeo. It surprised me when I joined. Alfa Romeo invented the common-rail diesel engine, not Mercedes, and Alfa Romeo also really invented the compact sport sedan market, not BMW. The innovation and technology is still very strong.

 

And the weaknesses?

Sales and marketing. Not just the dealers, but the whole network. Quality is also not good enough and we have to work on it. We need to improve our customer relationships, too. Alfa Romeo is very much a relationship brand. It is one of the most emotional brands in the world, the magic of rosso. But we need to give customers some good common sense, rational reasons to buy Alfa Romeos, too, like quality, ease of use and comfort.

 

The new Alfa Romeo 159 uses partly General Motors-developed engines and a part-GM-developed platform. Will this help with the car's U.S. launch?

For sure. The engines comply with GM emissions standards and the platform also complies with all international standards. But they are very much Alfa Romeo programs, too. Only we will use this platform, and the engines are also unique to Alfa Romeo — because of their components and tune

 

 

Και η λιστα φυσικα συνεχιζεται.Θα συνεχιζα και με αναφορες απο περιοδικα αλλα δεν ποσταρω απο το σπιτι μου.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Κοινοποίηση

Ανακοινώσεις



×
×
  • Create New...