Jump to content

[ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ] Subaru Impreza STI vs Mitsubishi EVO X


Deltonakias
 Κοινοποίηση

Ποιο σας αρεσει?  

184 members have voted

  1. 1. Ποιο σας αρεσει?

    • Impreza STI
      48
    • EVO X
      136


Recommended Posts

  • Απαντήσεις 500
  • Δημιουργία
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοφιλείς μέρες

Top Posters In This Topic

Τα θεωρώ και τα 2 ΠΟΛΥ άσχημα αυτοκίνητα...

Γιατι ρε παιδιά έτσι?? Επειδη βγάζουν αλογα ?:cry::cry:

 

απλα ειναι ''κ@υλ@''!&απο επιδοσεις&απο ομορφια(σε αλλους αρεσει,σε αλλους οχι)!για να καταλαβεις εμενα οι επιδοσεις σε συνδυασμο με τα φουσκωματα,τις φτερουγες,την τετρακινηση&δεν ξερω&εγω τι αλλο,μου θυμιζουν ανημερα,αγρια θηρια ετοιμα να σου χημιξουν σε καθε ευκαιρια ειτε οδηγεις saxo ειτε lamborghini!&αυτο ειναι που με τρελαινει..ασε που ειναι σχεδον αγωνιστικα!ουτε πολυτελειες,ουτε τιποτα!&μαρεσει πολυ αυτο!γιαυτο εχω ψιλοξενερωσει με τα τελευταια μοντελα!..

 

και σιγα να μην χτυπησει το s3,impreza ειναι,δεν ειναι και κανενα υπεραυτοκινητο.

το s3 εχει ομορφια ομορφο εσωτερικο,ποιοτητα που βαζει γυαλια στους ιαπωνες και ονομα με αιγλη.

προσωπικα θελω να δω το evo,το impreza για μενα ηταν κινηση βλακειας με αυτο το σχημα.

 

το impreza εχει επιδοσεις&ηχο που βαζουν γυαλια στους γερμανους&απευθυνεται σε ενα αλλο κοινο!αλλα εγω εννοουσα οτι οταν το s3 κανει 42κ&με τα extra φτανει τα 45κ γιατι να μην παρεις το impreza που κανει 47κ?αναλογα τι σαρεσει θα επιλεξεις!εγω πχ το impreza θα επαιρνα!το ειδα προχτες στο δρομο&ελεγα τι τουμπανο ειναι αυτο!&να φανταστεις η audi ειναι η αγαπημενη μου γερμανικη μαρκα...

 

χμ... το κατεβασανε το βιντεο...

Απλα για να παρεις μια γευση δες στα παρακατω Link...

http://www.bmwblog.com/2008/06/13/video-vishnu-135i-vs-lamborghini-gallardo/

http://www.m5board.com/vbulletin/showthread.php?t=120411

και γενικα κανε seach για "Vishnu 135i vs. Lamborghini Gallardo"...:X

 

μιλας για φτιαγμενη μπεμπα...

[sIGPIC][/sIGPIC]TOYOTA COROLLA AE86..&τα μυαλα στα καγκελα!!!
Link to comment
Share on other sites

_____________________ BMW______EVO____

2.74-mi road course lap | 163.93 sec | 153.44 sec

 

 

http://images.motortrend.com/roadtests/coupes/112_0806_25z+BMW_135_vs_lancer_evolution_MR+lap_diagram.jpg

 

:X:X:X και διαβασε και αυτο... http://www.motortrend.com/roadtests/coupes/112_0806_bmw_135_mitsubishi_evo_mr_comparison/index.html

 

Δεν θέλω να ξεκινήσω Flame, αλλά υπάρχουν πιο "όμορφα" αυτοκίνητα απο το EVO... Δεν μετράνε μόνο τα άλογα και οι επιταχύνσεις... βεβαια στο τελος οτι αγοράζεις παίρνεις...

Το πρώτο σχόλιο μου αφορούσε τις γραμμές, την σχεδίαση και την "υποκειμενική" ομορφιά των 2 αυτοκινήτων που γράφονται στον τιτλο...

Τα επομενα ακολουθησαν προβαλοντας ενα βιντεο (ναι, απο μια 135 φταγμενη, η οποια "παταει" μια Λαμπο...) λέγοντας οτι με ενα βιντεο - οπως μου εγραψε ο φιλος fnwokke που με παρότρυνε να δω την υπογραφή του, λέγοντας το ΕVO "το απόλυτο σπορ αυτοκίνητο και "φονευς των γιγαντων"" - δεν μπορεις να βγαλεις ολοκληρωμένη άποψη για ενα αυτοκίνητο.:cry:

Link to comment
Share on other sites

Δεν θέλω να ξεκινήσω Flame, αλλά υπάρχουν πιο "όμορφα" αυτοκίνητα απο το EVO... Δεν μετράνε μόνο τα άλογα και οι επιταχύνσεις

 

H ομορφια ειναι υποκειμενικη.Για παραδειγμα εμενα δεν μου αρεσει καθολου η bmw series 1,3(εκτος απο την coupe 335,Μ3),vw Golf,audi TT(το παλιο),αυτοκινητα τα οποια θεωρουνται σχεδον απ ολους πανεμορφα,αλλα εμενα δεν μου αρεσουν.Οσο για τα αλογα και τις επιταχυνσεις αναλογα τι θελει ο καθενας.Αν καποιος ειναι τρελαμενος με την οδηγηση και θελει να πηγαινει καπως γρηγορα θα παρει ενα EVO,αν θελει να κανει ταξιδια και ηρεμες βολτες θα παρει μια Ε200.

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

H ομορφια ειναι υποκειμενικη.Για παραδειγμα εμενα δεν μου αρεσει καθολου η bmw series 1,3(εκτος απο την coupe 335,Μ3),vw Golf,audi TT(το παλιο),αυτοκινητα τα οποια θεωρουνται σχεδον απ ολους πανεμορφα,αλλα εμενα δεν μου αρεσουν.Οσο για τα αλογα και τις επιταχυνσεις αναλογα τι θελει ο καθενας.Αν καποιος ειναι τρελαμενος με την οδηγηση και θελει να πηγαινει καπως γρηγορα θα παρει ενα EVO,αν θελει να κανει ταξιδια και ηρεμες βολτες θα παρει μια Ε200.

 

Μα καλά, θελεις να μου πεις οτι η 320i (που δεν σου αρεσει:X!) εχει διαφορες απο την 335i (που σου αρεσει...!:D) ????? - (εκτός απο τις 2 μπουκες πισω???)

Μεταξυ του καποιου που θελεις να παει γρηγορα και αυτου που θελει να κανει ταξιδια, υπαρχουν ουκ ολιγα αυτοκίνητα που θα μπορούσε να παρει για να μη καταληξη ουτε στο EVO ουτε ομως και στην Ε200 :D (πχ, εκτός απο το 135, το S3, ίσως ενα Α5, 330, Brera, κλπ)

Link to comment
Share on other sites

Μα καλά, θελεις να μου πεις οτι η 320i (που δεν σου αρεσει:X!) εχει διαφορες απο την 335i (που σου αρεσει...!:D) ????? - (εκτός απο τις 2 μπουκες πισω???)

Μεταξυ του καποιου που θελεις να παει γρηγορα και αυτου που θελει να κανει ταξιδια, υπαρχουν ουκ ολιγα αυτοκίνητα που θα μπορούσε να παρει για να μη καταληξη ουτε στο EVO ουτε ομως και στην Ε200 :D (πχ, εκτός απο το 135, το S3, ίσως ενα Α5, 330, Brera, κλπ)

 

Ακριβως γι αυτο ειπα 335,για τις 2 μπουκες πισω.:D

Ε καλα σιγουρα υπαρχουν πολλες επιλογες αλλα αν ο αλλος θελει να παρει ΕVO γιατι να μην το παρει???

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

Ακριβως γι αυτο ειπα 335,για τις 2 μπουκες πισω.:D

Ε καλα σιγουρα υπαρχουν πολλες επιλογες αλλα αν ο αλλος θελει να παρει ΕVO γιατι να μην το παρει???

 

Βρε..:D δεν διαφωνώ, οτι θέλει θα πάρει... απλά ξαναλέω οτι το θεωρώ "καγουστο" αυτοκίνητο, και οτι εαν δεν είχε τις επιδόσεις που έχει... δεν θα το κοίταζε ουτε η Θεια μου η Κατερινα! (όποιος κατάλαβε.. κατάλαβε!)

 

ps. πάντως το οτι την διαφορά την κάνουν οι 2 μπούκες... δεν με πειθεις. ή σου αρέσει το σουλούπι ενός αμαξιού ή δεν σου αρέσει!:D

Link to comment
Share on other sites

Απ οτι εχω καταλαβει ειναι σα να λες οτι το impreza(προηγουμενης γενιας) οταν το βλεπουμε σε 1600 κ.ε χωρις τα σπορ χαρακτηριστικα πανω του δεν το δινουμε σημασια ενω οταν το βλεπουμε σε STi με τις τεραστιες δαγκανες και την μεγαλη αεροτομη παθαινουμε πλακα.Αυτο νομιζω οτι θες να πεις.
[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

Απ οτι εχω καταλαβει ειναι σα να λες οτι το impreza(προηγουμενης γενιας) οταν το βλεπουμε σε 1600 κ.ε χωρις τα σπορ χαρακτηριστικα πανω του δεν το δινουμε σημασια ενω οταν το βλεπουμε σε STi με τις τεραστιες δαγκανες και την μεγαλη αεροτομη παθαινουμε πλακα.Αυτο νομιζω οτι θες να πεις.

 

Ειδικα για το παράδειγμα σου θέλεις να σου απαντήσω εγώ ???:lol::lol::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

εγω παντως το evo x θεωρω οτι τα σπαει απο εμφανιση!πολυ τουμπανο...
[sIGPIC][/sIGPIC]TOYOTA COROLLA AE86..&τα μυαλα στα καγκελα!!!
Link to comment
Share on other sites

:X:X:X και διαβασε και αυτο... http://www.motortrend.com/roadtests/coupes/112_0806_bmw_135_mitsubishi_evo_mr_comparison/index.html

 

Δεν θέλω να ξεκινήσω Flame, αλλά υπάρχουν πιο "όμορφα" αυτοκίνητα απο το EVO... Δεν μετράνε μόνο τα άλογα και οι επιταχύνσεις... βεβαια στο τελος οτι αγοράζεις παίρνεις...

Το πρώτο σχόλιο μου αφορούσε τις γραμμές, την σχεδίαση και την "υποκειμενική" ομορφιά των 2 αυτοκινήτων που γράφονται στον τιτλο...

Τα επομενα ακολουθησαν προβαλοντας ενα βιντεο (ναι, απο μια 135 φταγμενη, η οποια "παταει" μια Λαμπο...) λέγοντας οτι με ενα βιντεο - οπως μου εγραψε ο φιλος fnwokke που με παρότρυνε να δω την υπογραφή του, λέγοντας το ΕVO "το απόλυτο σπορ αυτοκίνητο και "φονευς των γιγαντων"" - δεν μπορεις να βγαλεις ολοκληρωμένη άποψη για ενα αυτοκίνητο.:cry:

 

Απαντησε μου εσυ που πως γινεται ενα αυτο που παταει ενα αλλο στην πιστα με μεγαλη διαφορα απο το αλλο να βγαινει δευτερο!!!!

 

Και οσο για την ομορφια εμενα η 135 δεν μου αρεσει το EVO το λατρευω!!!!

 

Οταν παρει μια στροφη με 190 με το 135 πες σε πιο συνεργειο θα το πας να το δω το αμαξι!!!

 

ΕΙΝΑΙ Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΟΛΟΙ ΜΕΣΑ ΣΕ ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ!!!!

Link to comment
Share on other sites

Απαντησε μου εσυ που πως γινεται ενα αυτο που παταει ενα αλλο στην πιστα με μεγαλη διαφορα απο το αλλο να βγαινει δευτερο!!!!

 

Και οσο για την ομορφια εμενα η 135 δεν μου αρεσει το EVO το λατρευω!!!!

 

Οταν παρει μια στροφη με 190 με το 135 πες σε πιο συνεργειο θα το πας να το δω το αμαξι!!!

 

ΕΙΝΑΙ Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΟΛΟΙ ΜΕΣΑ ΣΕ ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ!!!!

 

Απλα σου έδωσα καποια λινκ να διαβασεις. Ενα χελιδόνι δεν φέρνει την άνοιξη φιλε μου οπως και ενα βιντεο δεν λεει πολλα. Θα πρεπει να καθησεις και να τα ψηρισεις για να βγαλεις συμπερασμα. Ο στοχος ομως δεν ειναι αυτος.:X

Ξαναγραφω οτι το σχολιο μου ΗΤΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΗΜΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΓΡΑΜΜΕΣ του, και ΟΧΙ για τις επιδωσεις του.

Στο εαν η 135 στρίβει καλύτερα με 190 χμλ δεν το ξέρω, αλλά δεν το ξερεις ουτε και εσυ οπότε μη ρωτας πραγματα που δεν μπορεις να απαντησεις ουτε και εσυ.

Link to comment
Share on other sites

Για να το παμε με την μεθοδο της "εις άτοπον απαγωγης" :) :

Εαν λοιπον η εκδοση MR που παντα ηταν η κορυφαια των εκδοσεων του EVO, στην εκδοση 8, καταφερνει μεσα σε πιστα και αναγκαζει σε "ντροπη" μια murcielago άραγε η δεκατη εκδοση τι θα κανει?

 

Χμ..για να δουμε (θα κουρασω μαλλον) εδω ολα τα πληρη τεχνικα χαρακτηριστικα και το τι καινουργιο εχει συμβει στην καινουργια γενια:

 

Αμάξωμα:

Δημιουργήθηκε στο Ευρωπαϊκό κέντρο σχεδίασης της μάρκας (Mitsubishi Design Europe).

Βασίζεται στο πρωτότυπο 2005 Concept-X.

Κοινά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά με το νέο Lancer Sports Sedan

Η πρώτη μάσκα τύπου αεριωθούμενου “Jet Fighter” στην οικογένεια Lancer.

Μήκος 450.5 cm x πλάτος 181.0 cm

Μεταξόνιο 265.0 cm

Νέα δομή:

Στρεπτική ακαμψία: + 39 % έναντι του Lancer Evolution IX

Αντοχή στην κάμψη: + 64 % έναντι του Lancer Evolution IX

Χρήση αλουμινίου στην οροφή, στο καπό, τα εμπρός φτερά και το πλαίσιο της πίσω αεροτομής.

Δομή RISE (Reinforced Impact Safety Evolution)

Μέχρι 9 αερόσακοι (ανάλογα με την αγορά / τις προδιαγραφές), συμπερ. αερόσακου γονάτου οδηγού.

Στόχος η βαθμολογία 5 αστεριών στο EURO-NCAP (εσωτερική δοκιμή)

 

 

Κινητήρας 4B11:

Κορυφαίος στην οικογένεια των μοντέλων Lancer

Η πιο δυναμική εφαρμογή της MMC στην οικογένεια του ‘Παγκόσμιου Κινητήρα’

Εντελώς νέα έκδοση του τύπου 4G63

Αλουμινένια δομή ó 12 kg ελαφρύτερος από τον 4G63

Επιτρέπει χαμηλότερο κέντρο βάρους

Ισχύς: 295 ps @ 6,500 rpm

Ροπή: 366 Nm @ 3,500 rpm

Τελική ταχύτητα (όπου το επιτρέπει ο νόμος): 242 km/h (Twin Clutch SST)

 

 

Μετάδοση:

Full time 4WD

Κιβώτια:

5 M/T ή,

Twin Clutch SST:

Η πρώτη εφαρμογή της τεχνολογίας διπλού συμπλέκτη για την MMC

Επιλογή μεταξύ Μηχανικής ή Αυτόματης λειτουργίας (Manual ή Automatic mode)

Επιλογή μεταξύ ρυθμίσεων Normal, Sport και Super Sport

Έξοχη μετάδοση ισχύος με ελάχιστες απώλειες ισχύος, όπως επιβεβαιώνεται από τους χρόνους των εν κινήσει επιταχύνσεων

 

 

 

Πλαίσιο:

Εμπρός ανάρτηση: γόνατα MacPherson, σπειροειδή ελατήρια.

Πίσω ανάρτηση: ανεξάρτητη πολλαπλών συνδέσμων

Βελτιστοποίηση γεωμετρίας και μεγαλύτερη ακαμψία για τη μεγιστοποίηση της επιφάνειας επαφής του ελαστικού με το δρόμο, για βέλτιστη λειτουργία του S-AWC, για ευστάθεια σε ευθεία πορεία και στις στροφές, καθώς και οδηγική άνεση.

Super-All Wheel Control (“S-AWC”):

Active Stability Control (ASC), Active Yaw Control (AYC), προσθήκη αισθητήρων ελέγχου πέδησης και περιστροφής αμαξώματος στο Active Center Differential (ACD), Sport-ABS και AYC.

Προγράμματα λειτουργίας: Άσφαλτος, Χώμα ή Χιόνι

GSR:

Ελαστικά 245/40R18 σε ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, 12 ακτίνων Enkei

Αεριζόμενα δισκόφρενα Brembo 350 mm μπροστά / 330 mm πίσω.

Το MR εφοδιάζεται με ένα εργοστασιακό Πακέτο Υψηλών Επιδόσεων (High Performance Package):

Μονοσωλήνια αμορτισέρ Bilstein

Σπειροειδή ελατήρια Eibach

Αλουμινένιοι τροχοί BBS 18 ιντσών από σφυρήλατο αλουμίνιο

Εμπρός πλευστά δισκόφρενα Brembo

 

 

Βασικά στοιχεία εξοπλισμού (διαθεσιμότητα ανάλογα με τις αγορές):

Δύο εκδόσεις εσωτερικού / εξωτερικού / εξοπλισμού: GSR και MR

GSR:

S-AWC

Προβολείς Bi-Xenon με λειτουργία φωτισμού στροφών

Αυτόματος έλεγχος φωτισμού & και αυτόματοι καθαριστήρες με αισθητήρα βροχής

Σύστημα προσαρμοζόμενου εμπρόσθιου φωτισμού

Εμπρός καθίσματα Recaro

Πλήρες σετ 9 αερόσακων

Πλήρες Ηλεκτρονικό Σύστημα Ελέγχου Αυτοκινήτου (Electronic Total Automobile Control System)

Το MR φέρει επιπλέον:

High Performance Package (βλέπε παραπάνω)

Ηχοσύστημα κορυφαίας ποιότητας 650 W Rockford FosgateÔ

Σύστημα πλοήγησης με Σκληρό Δίσκο - Hard Disk Drive (HDD) και μόνιτορ LCD 7-ιντσών

Κιτ τηλεφώνου hands-free συμβατό με BluetoothÔ

Δερμάτινο σαλόνι

Θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα

Cruise Control

Σύστημα Λειτουργίας Χωρίς Κλειδί - Keyless Operation System

Πακέτο εξωτερικού εξοπλισμού MR

Κινητήρας 4B11:

 

Ο θρυλικός, δίλιτρος, 4-κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας της Mitsubishi 4G63 χάρισε την ισχύ του σε διαδοχικές γενιές του Lancer Evolution μέχρι το IX.

 

 

Καθώς αυτό το κεφάλαιο κλείνει, ο νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 4B11 DOHC MIVEC παραλαμβάνει τη σκυτάλη, παρέχοντας ισχύ στο νέο Lancer Evolution. Κατά την εξέλιξη αυτού του κινητήρα, οι προσπάθειες επικεντρώθηκαν στην υψηλή απόδοση της ισχύος με χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές ρύπων, ο οποίος όμως, πρωτίστως, θα ήταν άκρως ανταγωνιστικός στην αρένα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

 

 

Μέλος της οικογένειας του ‘Παγκόσμιου Κινητήρα’ (“World Engine”) που αποτελεί προϊόν συνεργασίας με την Chrysler και τη Hyundai Motor Company (κάθε εταίρος εξελίσσει τις δικές τις εκδόσεις, όπως αυτή εδώ), ο κινητήρας παράγει περισσότερη ροπή και έχει καλύτερη απόκριση από τον προκάτοχό του 4G63.

 

 

Οι συνολικές τιμές επιδόσεων είναι (Ευρωπαϊκές προδιαγραφές / εκκρεμεί τελική έγκριση τύπου:

 

Ισχύς: 295 ps @ 6,500 rpm

Ροπή: 366 Nm @ 3,500 rpm

Τελική ταχύτητα (TC-SST / όπου επιτρέπεται): 242 km/h

Επιταχύνσεις (5 M/T έναντι. SST):

0 – 100 km/h: 5“4 vs. 6“3

 

60 – 100 km/h: * 5”1 vs. 3”4

 

 

 

*εσωτερική δοκιμή

 

 

Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 4B11 DOHC MIVEC υπερέχει του προκατόχου του, 4G63, με σημαντική βελτίωση στην απόκριση:

 

Συγκριτικά με τον 4G63 που αντικαθιστά, η νέα κινητήρια μονάδα παράγει περισσότερη ροπή

(366 Nm @ 3,500 rpm, αντί 355 Nm @ 3,500 rpm), ενώ είναι ρυθμισμένη για να παράγει αυξημένη ροπή στις χαμηλότερες στροφές. Σε συνδυασμό με την καλύτερη κλιμάκωση σχέσεων, προσφέρει στο αυτοκίνητο υποδειγματικές επιδόσεις.

 

 

Το κυριότερο χαρακτηριστικό του νέου κινητήρα είναι ότι χρησιμοποιεί ένα μπλοκ κυλίνδρων από χυτό αλουμίνιο. Αυτό επιτυγχάνει μείωση βάρους περίπου 12 kg σε σχέση με ένα παρόμοιο κινητήρα με μπλοκ από χυτοσίδηρο.

 

 

Μία ακόμα διαφορά είναι στη διάταξη των αυλών εισαγωγής και εξαγωγής: ο κινητήρας 4B11 χρησιμοποιεί τώρα αυλούς εισαγωγής με κατεύθυνση προς τα εμπρός και αυλούς εξαγωγής με κατεύθυνση προς τα πίσω. Με αυτή την αλλαγή, ο σωλήνας εξαγωγής δε χρειάζεται να περνά κάτω από τον κινητήρα, έτσι ο κινητήρας μπορεί να χαμηλώσει κατά 10 mm, επιτρέποντας ένα χαμηλότερο κέντρο βάρους.

 

 

Αναλυτικότερα:

 

 

-> Μπλοκ κυλίνδρων

 

Το μπλοκ κυλίνδρων από χυτό αλουμίνιο χρησιμοποιεί χιτώνια από χυτοσίδηρο με τη διάμετρο και τη διαδρομή να έχουν ίδιο μέγεθος στα 86.0 mm. Μέσα στο μπλοκ τοποθετείται ένας μη-συντονισμένος αισθητήρας κρουστικής καύσης που πραγματοποιεί πιο ακριβή αντικροτικό έλεγχο από τον συντονισμένο αισθητήρα που χρησιμοποιούσε ο κινητήρας 4G63.

 

 

Ο κινητήρας φέρει πλήρως πλευστά έμβολα της Mahle, που είναι διάσημα στη F1 και σε άλλες κατηγορίες του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Κατασκευασμένα από πολύ σκληρό και ανθεκτικό κράμα αλουμινίου, τα έμβολα μπορούν να διαχειρίζονται τα υψηλότερα φορτία που αναπτύσσονται σε αγωνιστικές συνθήκες.

 

 

-> Κυλινδροκεφαλή

 

Η κυλινδροκεφαλή κατασκευάζεται επίσης από χυτό αλουμίνιο και χρησιμοποιεί την τεχνολογία συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού MIVEC για τους εκκεντροφόρους εισαγωγής και εξαγωγής. Το σύστημα άμεσης ενεργοποίησης των βαλβίδων είναι πιο απλό σε σχέση με τα κοκοράκια βαλβίδων και επιτυγχάνει μείωση βάρους πάνω από 1 kg.

 

 

Η εφαρμογή της τεχνολογίας MIVEC στους εκκεντροφόρους εισαγωγής και εξαγωγής στον κινητήρα 4B11 αντί μόνο στους εκκεντροφόρους εισαγωγής όπως στον προκάτοχό του, επιτρέπει τη βελτιστοποίηση του χρονισμού των βαλβίδων σύμφωνα με τις στροφές και τα φορτία του κινητήρα και συμβάλλει στην υψηλότερη απόδοση ισχύος και στη χαμηλότερη κατανάλωση.

 

 

Κάθε μπουζί φέρει το δικό το πολλαπλασιαστή, που εγγυάται την πιο αποτελεσματική ανάφλεξη. Η χρήση μπουζί Ιριδίου Μ12 επιτρέπει την αύξηση του μήκους χιτωνίων ψύξης, για βελτιωμένη απόδοση, αξιοπιστία και πιο σταθερά χαρακτηριστικά καύσης.

 

 

Η κυλινδροκεφαλή και το μπλοκ χρησιμοποιούν ξεχωριστά συστήματα ψύξης με ατομικά χιτώνια νερού για κάθε κύλινδρο, με αποτέλεσμα βελτιωμένη αξιοπιστία. Η αντλία νερού του συστήματος χρησιμοποιεί μια πλαστική φτερωτή ακτινικού τύπου impeller που έχει δοκιμαστεί στο νέο Outlander.

 

 

Οι απώλειες βάρους και τριβής έχουν μειωθεί με τη χρήση μιας καδένας χρονισμού που κινεί τους εκκεντροφόρους και με την κατάργηση των αντικραδασμικών αξόνων.

 

 

-> Συστήματα εισαγωγής & εξαγωγής

 

Το Lancer Evolution φέρει νέα αλουμινένια πολλαπλή εισαγωγής με κοντό αυλό και μία ψηλά τοποθετημένη ηλεκτρονικά ελεγχόμενη πεταλούδα γκαζιού.

 

 

Το σύστημα εξαγωγής χρησιμοποιεί μία πολλαπλή από ανοξείδωτο ατσάλι με υπερσυμπιεστή από τιτάνιο/αλουμίνιο, χαμηλά τοποθετημένο. Η βελτιστοποίηση του συμπιεστή έχει βελτιώσει την απόκριση κατά 18% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.

 

 

Για τη μείωση των απωλειών όσο το δυνατόν περισσότερο, έχει αναβαθμιστεί το σύστημα σωληνώσεων μέσω του οποίου ο αέρας που συμπιέζεται από τον υπερσυμπιεστή τροφοδοτείται στην πολλαπλή εισαγωγής, αφού ψυχθεί από τον εναλλάκτη θερμότητας (intercooler).

 

 

Το σύστημα εξαγωγής προσφέρει σημαντικά μικρότερη πίεση επιστροφής καυσαερίων. Η προς τα πίσω διάταξη της πολλαπλής εξαγωγής επιτρέπει σημαντική μείωση του μήκους του. Ο νέος εμπρός σωλήνας εξαγωγής διαμέτρου 65 mm είναι κατά 5 mm μεγαλύτερος από αυτόν του τρέχοντος μοντέλου.

 

 

Ο καταλυτικός μετατροπέας χρησιμοποιεί έναν υψηλής απόδοσης μεταλλικό καταλύτη. Σε μία νέα σχεδίαση, ο κύριος σιγαστήρας όγκου 21 λίτρων τοποθετείται εγκάρσια και χρησιμοποιεί αριστερές και δεξιές απολήξεις εξαγωγής. Η προς τα πίσω διάταξη της πολλαπλής εξαγωγής αποτρέπει την ψύξη των καυσαερίων, κυρίως σε ένα κρύο ξεκίνημα και φέρνει τον καταλυτικό μετατροπέα ταχύτερα στη θερμοκρασία λειτουργίας του, για πιο άμεσο καθαρισμό των καυσαερίων.

 

 

Το γεγονός ότι το νέο μοντέλο μπορεί να πετυχαίνει εξαιρετικά μειωμένες εκπομπές ρύπων παρά την κατάργηση του συστήματος ανακύκλωσης καυσαερίων, αποδεικνύει τον ανώτερο έλεγχο καύσης που απορρέει από νέο σύστημα διαχείρισης του κινητήρα. Η απόδοση των περιφερειακών συστημάτων του κινητήρα έχει επίσης αντιμετωπιστεί με την εισαγωγή ενός νέου, ισχυρού εναλλάκτη.

 

 

Twin Clutch SST (Sport Shift Transmission)

 

Η Mitsubishi Motors έχει δημιουργήσει το Twin Clutch SST για να συνδυάσει την οικονομία και την απόλαυση ενός μηχανικού κιβωτίου με τις ανέσεις του αυτόματου κιβωτίου.

 

 

Με το συμβατικό μηχανικό κιβώτιο, η ταχύτητα της διαδικασίας αλλαγής εξαρτάται από την ικανότητα και την τεχνική κάθε οδηγού. Επειδή η αλλαγή γίνεται αυτόματα, το Twin Clutch SST δεν απαιτεί καμία λειτουργία του συμπλέκτη ή αλλαγή από την πλευρά του οδηγού και επομένως ο χρόνος και η ταχύτητα της διαδικασίας αυτής δεν εξαρτάται από τον εκάστοτε οδηγό. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να συγκεντρώνεται στον τιμόνι για μία ασφαλέστερη και πιο ακριβή λειτουργία του αυτοκινήτου.

 

 

Όπως έχει προαναφερθεί, το Twin Clutch SST προσφέρει ανώτερη απόδοση μετάδοσης, με μικρή απώλεια κινητήριας ισχύος, όπως φαίνεται στις εν κινήσει επιταχύνσεις, δηλαδή εκεί που πραγματικά μετράει:

 

 

5 M/T SST

 

0 – 100 km/h: 5“4 6“3

 

60 – 100 km/h: 5”1* 3”4*

 

 

*εσωτερική δοκιμή

 

 

Κατά την εξέλιξη του Twin Clutch SST για το Lancer Evolution, κύριες προτεραιότητες ήταν το βάρος και οι συμπαγείς διαστάσεις.

 

 

Όπως υποδηλώνει το όνομά του, το Twin Clutch SST χρησιμοποιεί δύο συμπλέκτες, για μία άνετη, ομαλή και χωρίς καθυστέρηση διαδικασία αλλαγών ταχυτήτων. Βασικά είναι σαν μία διάταξη δύο 3-τάχυτων μηχανικών κιβωτίων.

 

 

Το Twin Clutch SST φέρει έναν πρωτεύοντα άξονα και ένα συμπλέκτη για τις μονές σχέσεις (1η, 3η, 5η) και από έναν για τις ζυγές (2η, 4η και 6η), οι οποίοι στη συνέχει μεταφέρουν τη ροπή στον δευτερεύοντα άξονα. Η ύπαρξη 3 πιο κοντών αξόνων μείωσε το συνολικό μέγεθος ενώ προσφέρει και μια δομή που μπορεί να αντέχει τις υψηλές γωνιακές ταχύτητες.

 

 

Το Twin Clutch SST χρησιμοποιεί δύο υγρούς πολύδισκους συμπλέκτες. Όταν οδηγείτε με ζυγή ταχύτητα, για παράδειγμα, ο υπολογιστής του συστήματος παρακολουθεί την ταχύτητα του αυτοκινήτου και το άνοιγμα του γκαζιού και προεπιλέγει είτε μία μεγαλύτερη ή μία μικρότερη μονή ταχύτητα ανάλογα. Το κιβώτιο, στη συνέχεια, αλλάζει ταχύτητα αποσυμπλέκοντας τη ζυγή και συμπλέκοντας τη μονή.

 

 

Με τον υψηλής απόδοσης υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα του, το Lancer Evolution παράγει πλούσια ροπή 366 Nm κάτι που σημαίνει ότι το κιβώτιο θα έπρεπε να αντέχει τα αντίστοιχα φορτία. Αυτό αντιμετωπίστηκε με τη χρήση δύο υγρών πολύδισκων συμπλεκτών της ίδιας διαμέτρου και σε παράλληλη διάταξη – παγκόσμια πρωτιά.

 

 

Λειτουργικά, το Twin Clutch SST μπορεί να χρησιμοποιείται είτε σαν σειριακό μηχανικό κιβώτιο ή σαν πλήρως αυτόματο:

 

Στο Μηχανικό πρόγραμμα (Manual mode), ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιεί είτε τους μοχλούς στην κολόνα του τιμονιού ή τον επιλογέα. Οι ταχύτητες ανεβαίνουν με το δεξιό μοχλό και κατεβαίνουν με τον αριστερό. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει να αλλάζει τις ταχύτητες μηχανικά χρησιμοποιώντας τους μοχλούς, ακόμα και όταν το Twin Clutch SST βρίσκεται στο αυτόματο πρόγραμμα (automatic mode). Το σύστημα χρησιμοποιεί έναν ηχητικό σήμα και δεν εκτελεί την αλλαγή για να προστατεύσει το κιβώτιο αν ο οδηγός προσπαθήσει να κατεβάσει ταχύτητα με τον κινητήρα σε πολύ υψηλές στροφές.

 

 

Στο Automatic mode, με την τοποθέτηση του επιλογέα στη θέση “D” ενεργοποιείται το “Auto-shift”, που αντιστοιχεί στη θέση “D” ενός αυτόματου κιβωτίου. Παράλληλα, ένας διακόπτης που βρίσκεται στη βάση του επιλογέα επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει μεταξύ των προγραμμάτων “Normal”, “Sport” και “Super Sport”:

 

 

Το “Normal” mode είναι ιδανικό για την καθημερινή οδήγηση, με χαρτογράφηση αλλαγών που μειώνει τα τινάγματα και επιτυγχάνει ομαλή και άνετη επιτάχυνση, όπως ένα αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής. Το πρόγραμμα αυτό προσφέρει έξοχη οικονομία καυσίμου (πάνω από 10% καλύτερη σε σχέση με ένα συμβατικό, αυτόματο κιβώτιο) επειδή το Twin Clutch SST δεν περιλαμβάνει μετατροπέα ροπής.

 

 

Στο “Sport” mode, η χαρτογράφηση προσφέρει υψηλότερα σημεία αλλαγής και αλλάζει ταχύτερα. Αυτό σημαίνει ότι το κιβώτιο κατεβάζει ταχύτητα πιο ζωηρά από ότι στο πρόγραμμα “Normal” για υποβοήθηση της πέδησης σε δρόμους με απότομες στροφές ή σε κατηφόρες, όπου απαιτείται φρένο του κινητήρα, ή όταν ο οδηγός πατάει φρένο.

 

 

Τέλος, το “Super Sport” mode φροντίζει ο κινητήρας να λειτουργεί σε υψηλότερες στροφές και λειτουργεί τους δύο συμπλέκτες με μέγιστη ταχύτητα. Αυτό σημαίνει ότι το κιβώτιο μπορεί να λειτουργεί σαν μηχανικό σε μία αγωνιστική πίστα.

 

 

Από αυτή την άποψη, το “Super Sport” mode συνιστάται για χρήση σε κλειστό δρόμο ή άλλες οδικές συνθήκες εκτός δημόσιων δρόμων.

 

 

Το Twin Clutch SST διατίθεται στην Ευρώπη (διαθεσιμότητα ανάλογα με την αγορά) με τις εκδόσεις GSR και MR.

 

 

5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο

 

Για οδηγούς που επιθυμούν πιο άμεσο έλεγχο των εργαλείων τους, το GSR διατίθεται με ένα νέο 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.

 

 

Χάρη στην τεχνογνωσία που η Mitsubishi Motors έχει αποκτήσει από το χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, το νέο μηχανικό κιβώτιο προσφέρει υψηλότερη ικανότητα μετάδοσης ροπής για τη διαχείριση των υψηλότερων φορτίων που παράγει ο νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας, χωρίς ανάλογη αύξηση του μεγέθους του κελύφους. Η ικανότητα μετάδοσης της ροπής έχει αυξηθεί με τη χρήση γραναζιών μεγαλύτερου πλάτους.

 

 

Η κλιμάκωση είναι πυκνή μεταξύ της 1ης και της 4ης σχέσης. Η 1η είναι πιο κοντή από πριν, για καλύτερη επιτάχυνση από στάση, ενώ η 5η πιο μακριά για πιο άνετα ταξίδια με υψηλές ταχύτητες. Το νέο κιβώτιο χρησιμοποιεί συγχρονιζέ πολλαπλών κώνων σε όλες τις σχέσεις για ομαλότερη διαδικασία αλλαγών, πιο θετική αίσθηση καθώς και βελτιωμένη αντοχή.

 

 

Αυτό που παρουσιάζει ενδιαφέρον είναι ότι αυτό το νέο κιβώτιο καταργεί τα ξεχωριστά γρανάζια όπισθεν και αντί αυτών χρησιμοποιεί την 1η και 3η σχέση σε συνδυασμό με ένα γρανάζι ελεύθερης περιστροφής για αντιστροφή της φοράς.

Link to comment
Share on other sites

και δω..:

 

Super All Wheel Control (S-AWC)

 

Η Mitsubishi Motors δεν έχει περιορίσει την εφαρμογή του συστήματος ελέγχου δυναμικής οχήματος 4WD στα εργαλεία με τα οποία συμμετέχει στο Ράλι Παρίσι-Ντακάρ ή στο WRC.

 

 

Κάνοντας το ντεμπούτο του στο Galant VR που λανσαρίστηκε το 1987, το σύστημα έχει εξελιχθεί μέσω του 1996 Galant VR4, του πρώτου μοντέλου της Mitsubishi που χρησιμοποιεί ενεργό έλεγχο περιστροφής - active yaw control (AYC) και στη συνέχεια σε όλες τις γενιές του Lancer Evolution από το 2001, με τη μορφή του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου ενεργού διαφορικού (ACD) + AYC που επιτυγχάνει σημαντικά βελτιωμένο έλεγχο ροπής και επιδόσεων στις στροφές.

 

 

Σήμερα, το Lancer Evolution λανσάρει την πιο εξελιγμένη έκδοση του S-AWC μέχρι σήμερα.

 

 

Το S-AWC εξελίχθηκε με στόχο την ουδέτερη συμπεριφορά και την απόλυτη ευστάθεια αξιοποιώντας όλες τις δυνατότητες και των τεσσάρων τροχών, χρησιμοποιώντας ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα για την πιστή μεταφορά των προθέσεων του οδηγού στο δρόμο.

 

 

Το S-AWC είναι ένα σύστημα ελέγχου δυναμικής οχήματος που περιλαμβάνει και διαχειρίζεται πλήρως τέσσερα συστήματα:

 

ACD (Active Center Differential): Το Active Center Differential (Ενεργό Κεντρικό Διαφορικό) χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο υδραυλικό πολύδισκο συμπλέκτη για τη βελτιστοποίηση της κατανομής της ροπής στους εμπρός/πίσω τροχούς και επομένως επιτυγχάνει την καλύτερη ισορροπία μεταξύ πρόσφυσης και απόκρισης διεύθυνσης.

 

 

AYC (Active Yaw Control): Το AYC χρησιμοποιεί ένα μηχανισμό κατανομής ροπής στο πίσω διαφορικό για τον έλεγχο της ροπής στους πίσω τροχούς, υπό διαφορετικές οδηγικές συνθήκες, έτσι ώστε να περιορίζεται η τάση υπερστροφής του αμαξώματος και να βελτιώνεται η απόδοση στις στροφές. Το AYC προσφέρει συνεχή έλεγχο μέσω ανάδρασης από τον αισθητήρα περιστροφής, ώστε να προσδιορίζει με μεγαλύτερη ακρίβεια τη δυναμική στις στροφές σε πραγματικό χρόνο. Επιπλέον, η προσθήκη του ελέγχου πίεσης πέδησης επιτρέπει στο σύστημα να παρακολουθεί από κοντά τις προθέσεις του οδηγού.

 

 

Active Stability Control (ASC): Το σύστημα ASC σταθεροποιεί το όχημα διατηρώντας βέλτιστη πρόσφυση, με ρύθμιση της κινητήριας ισχύος και της πίεσης πέδησης σε κάθε τροχό. Το ASC αυξάνει την ευστάθεια του οχήματος καταστέλλοντας την τάση ολίσθησης σε έναν ελιγμό έκτακτης ανάγκης για την αποφυγή εμποδίου ή σαν αποτέλεσμα άλλων απότομων εντολών στο τιμόνι. Επίσης, βελτιώνει την πρόσφυση κατά την επιτάχυνση, εμποδίζοντας την ολίσθηση των κινητήριων τροχών σε ολισθηρές επιφάνειες. Το ASC του Lancer Evolution μπορεί να απενεργοποιηθεί.

 

 

Sport ABS: Το ABS επιτρέπει στον οδηγό να διατηρεί τον κατευθυντικό έλεγχο και να διασφαλίζει τη σταθερότητα του οχήματος, αποτρέποντας το μπλοκάρισμα των τροχών σε ένα απότομο φρενάρισμα ή κατά το φρενάρισμα σε ολισθηρές επιφάνειες. Η προσθήκη των αισθητήρων περιστροφής αμαξώματος, των αισθητήρων διεύθυνσης και των αισθητήρων πίεσης πέδησης στο Sport ABS έχει βελτιώσει τις επιδόσεις στο φρενάρισμα στις στροφές.

 

 

Το S-AWC παρέχει ολοκληρωμένο και ενιαίο έλεγχο αυτών των συστημάτων για ασφαλέστερο στρίψιμο, πρόσφυση και ευστάθεια οχήματος, όχι μόνο κατά την επιτάχυνση αλλά ακόμα στις στροφές με κανονική ταχύτητα, στο φρενάρισμα στις στροφές και κάτω από όλες τις οδηγικές συνθήκες.

 

 

Λειτουργικά, ο επιλογέας προγράμματος “AWC” στο τιμόνι επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει το πρόγραμμα ελέγχου που ταιριάζει άριστα στις τρέχουσες οδικές συνθήκες:

 

“Tarmac” για στεγνούς ασφαλτοστρωμένους δρόμους

“Gravel” για βρεγμένους ή μη ασφαλτοστρωμένους δρόμους

“Snow” για χιονισμένες επιφάνειες.

 

 

Συγκριτικά με τον προκάτοχό του, το νέο σύστημα S-AWC του Lancer Evolution βελτιώνει περαιτέρω τις δυναμικές επιδόσεις σε όλες τις συνθήκες, από τις κανονικές μέχρι τις οριακές και τους ελιγμούς έκτακτης ανάγκης για την αποφυγή εμποδίου. Και το επιτυγχάνει με διακριτικές επεμβάσεις που σχεδόν δεν γίνονται αντιληπτές από τον οδηγό.

 

 

-> ACD/AYC

 

Επιπλέον των αισθητήρων που χρησιμοποιούνται στο Lancer Evolution IX (ταχύτητα κάθε τροχού, διαμήκης και πλευρική επιτάχυνση, γωνία διεύθυνσης), το σύστημα ACD/AYC εξοπλίζεται πλέον με αισθητήρες που παρακολουθούν το συντελεστή περιστροφής και την πίεση υγρών φρένων, ενώ λαμβάνει επίσης πληροφορίες για τη ροπή και τις στροφές του κινητήρα.

 

 

Έτσι μπορεί να αξιολογεί ταχύτερα τη συμπεριφορά του οχήματος και να προσφέρει πιο γρήγορο έλεγχο με ομαλό τρόπο.

 

 

Το σύστημα ACD/AYC πλέον ελέγχει μέσω του αισθητήρα περιστροφής και της γωνίας διεύθυνσης τις κινήσεις αμαξώματος, για να συγκρίνει την πραγματική πορεία του οχήματος με την πρόθεση του οδηγού. Ανάλογα με την μεταξύ τους απόκλιση, μπορεί να αποφασίσει για τη σχετική επέμβαση.

 

 

Πέρα από την παραδοσιακή κατανομή ροπής μεταξύ των πίσω τροχών, το σύστημα AYC ενσωματώνει τώρα τη νέα λειτουργία ελέγχου της πίεσης πέδησης που βοηθά στον έλεγχο της υπερστροφής αμαξώματος κυρίως όταν το όχημα οδηγείται στο όριο. Αν, για παράδειγμα, το σύστημα ανιχνεύσει ότι το εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου ολισθαίνει προς το εξωτερικό μιας στροφής, εφαρμόζει πίεση πέδησης στον εσωτερικό τροχό για να διορθώσει την υποστροφή και να επιτρέψει στον οδηγό να ακολουθήσει την επιθυμητή πορεία.

 

 

-> ASC / Sport ABS

 

Νέο στο Lancer Evolution, το σύστημα ASC περιλαμβάνει μία λειτουργία ελέγχου ευστάθειας, που σταθεροποιεί το όχημα, περιορίζοντας την ολίσθηση που προκαλείται σε ολισθηρές επιφάνειες ή από ξαφνικές εντολές στο τιμόνι και μία λειτουργία ελέγχου πρόσφυσης που βελτιώνει την πρόσφυση κατά την επιτάχυνση, αποτρέποντας την ολίσθηση των κινητήριων τροχών σε ολισθηρές επιφάνειες.

 

 

Ένας αισθητήρας πίεσης πέδησης σε κάθε τροχό και η χρήση γραμμικών υδραυλικών βαλβίδων ελέγχου επιτυγχάνει ομαλότερη και ακριβέστερη ρύθμιση της πίεσης πέδησης.

 

 

Το Sport ABS χρησιμοποιεί επίσης πληροφορίες από τους νέους αισθητήρες για τον ακριβή προσδιορισμό της συμπεριφοράς του οχήματος και τη λειτουργία των φρένων για όλες τις συνθήκες. Το αποτέλεσμα είναι μικρότερες αποστάσεις ακινητοποίησης και βελτιωμένη ευστάθεια, κυρίως στις στροφές.

 

Αμάξωμα & Ασφάλεια

Στο πλαίσιο της εξέλιξης της νέας οικογένειας Lancer, το Lancer Evolution χρησιμοποιεί το Lancer Sports Sedan σαν σημείο εκκίνησης και βελτιώνεται σημαντικά συγκριτικά με τους προκατόχους του.

 

 

-> Βασική δομή

 

Το νέο αμάξωμα του Lancer Evolution χρησιμοποιεί μετατρόχιο φαρδύτερο κατά 30 mm από του Lancer Evolution IX MR, για μεγαλύτερη ευστάθεια και μεταξόνιο αυξημένο κατά 25 mm.

 

 

Ωστόσο, καθώς οι πρόβολοι παραμένουν κατά το δυνατόν πιο κοντοί, το συνολικό μήκος του Lancer Evolution είναι σχεδόν το ίδιο με του προκατόχου του.

 

 

Επιπλέον, ο κινητήρας έχει κατέβει χαμηλότερα, χαμηλώνοντας έτσι και το κέντρο βάρους και βελτιώνοντας τις δυναμικές επιδόσεις.

 

 

Για τη βελτίωση της αναλογίας βάρους εμπρός/πίσω, η μπαταρία έχει μεταφερθεί στο πορτμπαγκάζ. Συγκριτικά με το Lancer Evolution IX MR, τα μοντέλα Twin Clutch SST επιτυγχάνουν μία βελτίωση 2% και τα μοντέλα με 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο αντίστοιχα 3% στην κατανομή βάρους εμπρός-πίσω.

 

 

Τα μέτρα μείωσης του βάρους περιλαμβάνουν τη χρήση αλουμινένιων πάνελ στο καπό, τα εμπρός φτερά και την οροφή, όπως στο προηγούμενο μοντέλο. Στο Lancer Evolution, οι εμπρός και πίσω προφυλακτήρες χρησιμοποιούν επίσης αλουμίνιο για πιο αποτελεσματική απόσβεση ενέργειας κρούσης. Η μείωση που σημειώνεται στο βάρος και τη ροπή αδρανείας συμβάλλει στις καλύτερες δυναμικές επιδόσεις.

 

 

 

-> Πιο άκαμπτο αμάξωμα

 

Ένα σπορ αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων απαιτεί πιο άκαμπτο αμάξωμα για μεγαλύτερες πλευρικές επιταχύνσεις στις στροφές, καλύτερο έλεγχο και άλλες παραμέτρους δυναμικών επιδόσεων, καθώς και για αύξηση της ποιότητας και άνεσης των επιβατών, βελτιώνοντας την οδηγική άνεση και μειώνοντας τους θορύβους και κραδασμούς.

 

 

Το αμάξωμα του Lancer Evolution παρέχει αυξημένη ακαμψία μετά την ενίσχυση των διαφόρων τμημάτων του, χάρη στη μέγιστη αξιοποίηση της ανάλυσης CAE (Computer Aided Engineering) και τις διεξοδικές δοκιμές πρωτοτύπων.

 

 

Η βασική δομή του αμαξώματος επιτυγχάνει αύξηση της αντοχής στη στρέψη και την κάμψη κατά 39% και 64% αντίστοιχα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Για να επιτύχει αυτό το αποτέλεσμα, το Lancer Evolution έχει βελτιώσει την ακαμψία του ως εξής:

 

Η χρήση ενισχύσεων στην οροφή και στο πλάι έχει βελτιώσει την ευστάθεια, την οδηγική άνεση και τα επίπεδα θορύβων και κραδασμών.

 

 

Η χρήση κάτω ενισχύσεων προσφέρει καλύτερη απόκριση στο τιμόνι και συμπεριφορά στις στροφές, βελτιώνοντας παράλληλα την οδηγική άνεση και μειώνοντας τους δυσάρεστους κραδασμούς.

 

 

Η τοποθέτηση ειδικά σχεδιασμένης εμπρός μπάρας θόλων αυξάνει την ακαμψία του εμπρός τμήματος και βελτιώνει περαιτέρω την ευστάθεια.

 

 

Η δομή των πίσω θόλων και βάσεων αυξάνει την ακαμψία της έδρασης της ανάρτησης στο πλαίσιο, ώστε πέρα από την οδηγική άνεση λόγω έλλειψης κραδασμών, να αυξάνεται και η σταθερότητα.

 

 

Συνδέοντας μια ενίσχυση σχήματος V στην πλάτη των πίσω καθισμάτων, στη πάνω πίσω εγκάρσια δοκό, αυξάνεται η στρεπτική ακαμψία της καμπίνας κατά 30% για βελτιωμένη σταθερότητα και άνεση.

 

 

Το Lancer Evolution φέρει 50 επιπλέον ηλεκτροπόντες συγκόλλησης αριστερά και δεξιά από τα ανοίγματα των θυρών σε σχέση με το Lancer Sports Sedan, αυξάνοντας την ακαμψία για βελτιωμένη ευστάθεια και οδηγική άνεση.

 

 

Στην αυξημένη ακαμψία λόγω της λήψης αυτών των μέτρων, προστίθεται η στρατηγική τοποθέτηση σε όλο το αμάξωμα των πιο σύγχρονων ελαφρών ηχοαπορροφητικών και αντικραδασμικών υλικών, μεταξύ των οποίων πλήρωση αφρού στις κολώνες: η απόσβεση θορύβων και κραδασμών που επιτυγχάνεται ωφελεί μία νέα γενιά sedan υψηλών επιδόσεων, ενώ η αύξηση βάρους περιορίζεται στο ελάχιστο.

 

 

-> Αξιοπιστία στις συγκρούσεις

 

Το Lancer Evolution χρησιμοποιεί το αμάξωμα RISE (Reinforced Impact Safety Evolution) της Mitsubishi, το οποίο έχει εξελιχθεί περαιτέρω με τη χρήση νέων δομών και εξοπλισμού για μεγαλύτερη ασφάλεια σε συγκρούσεις πολλαπλών κατευθύνσεων:

 

Μέτρα μετωπικής σύγκρουσης:

Τα οκταγωνικής διατομής εμπρός πλαϊνά στοιχεία και η δομή 3 διαδρομών απόσβεσης διαχέει αποτελεσματικά την ενέργεια που εκλύεται σε μία μετωπική σύγκρουση για ελαχιστοποίηση της παραμόρφωσης της καμπίνας και προστασία των επιβατών.

 

 

Η χρήση πλαϊνών δοκών με στοιχεία παραμόρφωσης ελαχιστοποιεί τη ζημιά σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης με χαμηλές ταχύτητες.

 

 

Η αποσπώμενη εγκάρσια δομή πλαισίου ελαχιστοποιεί την παραμόρφωση της καμπίνας σε μια πλαγιομετωπική σύγκρουση υψηλών ταχυτήτων και προστατεύει τους επιβάτες.

 

 

Ένας μηχανισμός αποτρέπει την μετατόπιση του πεντάλ φρένου σε μία σύγκρουση με υψηλές ταχύτητες για να προστατεύσει τα πόδια του οδηγού.

 

 

Ο οδηγός και ο συνοδηγός έχουν αερόσακους δύο σταδίων, των οποίων η πίεση διόγκωσης ελέγχεται για να εναρμονίζεται με τη σφοδρότητα της σύγκρουσης. Η ενεργοποίηση των αερόσακων ελέγχεται από αισθητήρες σύγκρουσης και επιτάχυνσης, τοποθετημένους γύρω από το αμάξωμα, οι οποίοι προσδιορίζουν τη σφοδρότητα της σύγκρουσης.

 

 

Ο αερόσακος γονάτου του οδηγού ενεργοποιείται στο αρχικό στάδιο μιας σύγκρουσης για την προστασία των κάτω άκρων του, ενώ περιορίζοντας την κίνηση του κάτω μέρους του σώματος αυξάνεται η αποτελεσματικότητα των προεντατήρων ζωνών ασφαλείας και του αερόσακου.

 

 

Μέτρα για πλευρικές και οπίσθιες συγκρούσεις:

Οι πολυζωνικές ενισχύσεις ελαχιστοποιούν την παραμόρφωση της καμπίνας σε μία πλευρική σύγκρουση.

 

 

Η χρήση του ατσαλιού υψηλής αντοχής 590 MPa στις ενισχύσεις των εμπρός και κεντρικών κολόνων και στις εγκάρσιες δοκούς του πατώματος, σε συνδυασμό με τη χρήση ατσαλιού εξαιρετικά υψηλής αντοχής 980 MPa στα μαρσπιέ δημιουργεί μία πολύ άκαμπτη και ισχυρή δομή καμπίνας.

 

 

Πλευρικοί και αερόσακοι τύπου κουρτίνας παρέχουν προστασία σε μία πλευρική σύγκρουση.

 

 

Προστασία πεζών:

Στο καπό χρησιμοποιείται τώρα μια αυλακωτή δομή αντί της συμβατικής με διαμήκεις ενισχύσεις, προσφέροντας αποτελεσματικότερη απόσβεση της ενέργειας κρούσης και καλύτερη προστασία των πεζών από τραυματισμό στο κεφάλι.

 

 

Ο αεραγωγός στο καπό – ένα χαρακτηριστικό των γενεών Lancer Evolution - έχει βελτιστοποιημένο σχήμα και άνοιγμα, για να επιτύχει την επιθυμητή προστασία των πεζών αλλά και την απαιτούμενη ψύξη του κινητήρα και αεροδυναμική.

 

 

Επαρκής χώρος υποχώρησης παρέχεται μεταξύ του καπό και του κινητήρα. Χώροι υποχώρησης και απορρόφησης φορτιών έχουν προβλεφθεί επίσης στο εμπρός τμήμα και στα φτερά.

Πλαίσιο

Για ένα όχημα υψηλών επιδόσεων με απαράμιλλη συμπεριφορά και απόκριση, απαιτείται ένα ανώτερο σύστημα ανάρτησης που παρέχει μέγιστη επαφή ελαστικού/εδάφους και πρόσφυση.

 

 

Το ίδιο ισχύει για το σύστημα ελέγχου δυναμικής οχήματος S-AWC το οποίο αξιοποιεί όλες τις δυνατότητές του όταν οι τροχοί διατηρούν την άριστη επαφή με την επιφάνεια του δρόμου.

 

 

Για το σκοπό αυτό, το σύστημα ανάρτησης του Lancer Evolution έχει αναβαθμιστεί πλήρως και διατηρεί το μεγαλύτερο βαθμό επαφής ελαστικού/δρόμου. Έχει ρυθμιστεί για έξοχη συμπεριφορά στις στροφές, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει μία ποιότητα οδηγικής άνεσης, επιπέδου σπορ sedan νέας γενιάς.

 

 

-> Εμπρός ανάρτηση:

 

Το Lancer Evolution διατηρεί την αρχιτεκτονική εμπρός ανάρτησης με γόνατα MacPherson του προκατόχου του. Αν και έχει κληρονομήσει τα ανάστροφα αμορτισέρ, σχεδόν όλα τα εξαρτήματα έχουν επανασχεδιαστεί για να ανεβάσουν ψηλότερα τον πήχη των επιδόσεων.

 

 

Κατά την εξέλιξη του συστήματος αναβάθμισης της οδηγικής συμπεριφοράς αυτού του super-αυτοκινήτου, η ακαμψία της ανάρτησης έχει ανέβει στο όριο, προκειμένου να διαχειρίζεται τα υψηλότερα φορτία που παράγονται από το φαρδύτερο μετατρόχιο και τα μεγαλύτερα ελαστικά.

 

Έτσι επιτυγχάνεται η βέλτιστη ισορροπία μεταξύ υψηλότερων επιδόσεων στις στροφές, ευστάθειας και οδηγικής άνεσης:

 

Μία αλλαγή που έχει αυξήσει σημαντικά την ακαμψία της έδρασης του κάτω βραχίονα ελέγχου είναι η προσθήκη ειδικά σχεδιασμένων ενισχύσεων και άκαμπτων, επίπεδων εγκάρσιων δοκών, που δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο της νέας πλατφόρμας η οποία χρησιμοποιείται από το νέο Outlander και την οικογένεια Lancer.

 

 

Η βελτιστοποίηση της διατομής των πάνω σαϊλεντμπλόκ των γονάτων στους θόλους αύξησε την ακαμψία τους, επιτρέποντας τη διαχείριση μεγαλύτερων φορτίων κάμπερ, ώστε να ανταπεξέρχονται στις βελτιωμένες πλευρικές επιταχύνσεις του αυτοκινήτου.

 

 

Η βελτιστοποίηση του σχήματος των ακραξονίων μέσω υπολογιστή (ανάλυση CAE) πέτυχε μείωση του βάρους και αύξηση της ακαμψίας που απαιτείται για τη διαχείριση υψηλότερων φορτίων από το δρόμο. Σε συνδυασμό με τα μεγαλύτερα ρουλεμάν, επιτεύχθηκε μία αύξηση 7% στην ακαμψία κάμπερ και 23% αύξηση στην πλευρική ακαμψία.

 

 

Ως προς τη γεωμετρία της ανάρτησης, η χρήση μεγαλύτερων γωνιών κάστερ και μήκους του ίχνους προσφέρει πιο στιβαρή αίσθηση στο τιμόνι κατά την οδήγηση σε ευθεία πορεία με βελτιωμένη συμπεριφορά στις στροφές.

 

 

Η ελαστικότητα του σαϊλεντμπλόκ του κάτω βραχίονα επιλέχθηκε ώστε να μειώνει τους κραδασμούς που μεταδίδονται προς το αμάξωμα, βελτιώνοντας την οδηγική άνεση.

 

 

Το σύστημα διεύθυνσης έχει επίσης τροποποιηθεί για να ικανοποιεί τις απαιτήσεις της επόμενης γενιάς. Το σύστημα υδραυλικής υποβοήθησης έχει βελτιστοποιηθεί για το νέο μοντέλο, ώστε να προσφέρει άμεση απόκριση, αίσθηση και στιβαρότητα.

 

 

 

-> Πίσω ανάρτηση

 

Η χαμηλά τοποθετημένη πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων που χρησιμοποιήθηκε μέχρι το Lancer Evolution IX MR έχει ανασχεδιαστεί πλήρως. Η βασική διάταξη του βραχίονα ακολουθεί αυτή της διάταξης πολλαπλών συνδέσμων του προηγούμενου μοντέλου, αλλά έχουν γίνει σημαντικές αλλαγές στην τοποθέτηση των βάσεων και στη διάταξη των βραχιόνων για αύξηση της ακαμψίας και της επαφής ελαστικού/επιφάνειας:

 

Το εγκάρσιο υποπλαίσιο που συνδέεται σταθερά στο αμάξωμα σε έξι σημεία, έχει αναβαθμιστεί για τη δημιουργία μιας εξαιρετικά ισχυρής και άκαμπτης δομής.

 

 

Το εγκάρσιο αυτό στοιχείο χρησιμοποιείται επίσης για την έδραση του πίσω διαφορικού, ενώ η βελτιστοποίηση της θέσης των σαϊλεντμπλόκ στη δομή 3 διαδρομών αντιστάθμισης φορτίων έχει μειώσει τους κραδασμούς και τους θορύβους.

Τα σημεία άρθρωσης των βραχιόνων στο υποπλαίσιο είναι πλέον πιο μακριά μεταξύ τους. Η ακαμψία και η αντοχή έχουν αυξηθεί σημαντικά με τη χρήση μεγαλύτερων ρουλεμάν.

 

 

Ελαστικά σαϊλεντμπλόκ χρησιμοποιούνται για την έδραση του υστερούντα βραχίονα στο αμάξωμα, στην πίσω έδραση του άνω και του κάτω βραχίονα με αποτέλεσμα σημαντική αύξηση ακαμψίας κάμπερ και σύγκλισης κατά 56% και 53% αντίστοιχα. Επίσης, η πιο ομαλή διαδρομή των τροχών προσφέρει καλύτερη αντιστάθμιση των ανωμαλιών του οδοστρώματος και μέγιστες δυνατότητες για το σύστημα ελέγχου δυναμικής οχήματος S-AWC.

 

 

Το μεταλλικό κέλυφος των σαϊλεντμπλόκ των αλουμινένιων βραχιόνων ελέγχου είναι πιο παχύ στα σημεία έδρασης, για βελτιωμένη αξιοπιστία υπό σκληρές συνθήκες οδήγησης.

 

 

-> Αμορτισέρ & Ελατήρια:

 

Μπροστά, το Lancer Evolution διατηρεί τα ανάστροφα αμορτισέρ που προσφέρουν ανώτερη απόκριση και πλευρική ακαμψία:

 

Η τοποθέτηση των πίσω αμορτισέρ και ελατηρίων στα ακραξόνια έχει μειώσει την τάση δημιουργίας αντιδράσεων στην ανάρτηση και έχει αυξήσει την αποδοτικότητα της διαδρομής του τροχού. Αυτό προσφέρει επίσης καλύτερη αίσθηση, επαφή με το δρόμο, κράτημα και ποιότητα κύλισης.

 

 

Η χρήση μη γραμμικών ελατηρίων και η αύξηση της διαδρομής επαναφοράς βελτίωσε την επαφή του εσωτερικού του τροχού με το δρόμο στις στροφές, παράγοντας μια λιγότερο ξερή αίσθηση κατά τη διαδρομή του τροχού.

 

 

-> Πακέτα πλαισίου:

 

Το GSR κυκλοφορεί στάνταρ με ελαστικά 245/40R18 σε ζάντες αλουμινίου Enkei 12 ακτίνων 18 ιντσών και αεριζόμενα διασκόφρενα Brembo 350 mm μπροστά / 330 mm πίσω. Το αυξημένο μέγεθος των δίσκων συγκριτικά με του Lancer Evolution IX, βελτιώνει την ισχύ πέδησης, την αντίσταση στην κόπωση αλλά και την αίσθηση στο πεντάλ φρένου.

Το MR φέρει επιπρόσθετα ένα Πακέτο Υψηλών Επιδόσεων (High Performance Package) εργοστασιακής τοποθέτησης που βελτιώνει την πρόσφυση, την απόκριση διεύθυνσης, την ευστάθεια και το στρίψιμο. Περιλαμβάνει: Μονοσωλήνια αμορτισέρ Bilstein, ελατήρια Eibach, τροχούς BBS 18 ιντσών από σφυρήλατο αλουμίνιο, εμπρός πλευστά δισκόφρενα Brembo που επιτυγχάνουν οικονομία βάρους 1,3 kg σε κάθε τροχό και ελαστικά υψηλών επιδόσεων με πιο άκαμπτα τοιχώματα και καλύτερη πρόσφυση.

Link to comment
Share on other sites

Πολύ κατατοπιστικά όλα αυτά που έγραψε παραπάνω ο φίλος fnwokke.

Για όποιον φίλο θέλει να έχει όλα αυτά τα στοιχεία συγκεντρωμένα σε ένα αρχειο doc, καντε κλικ στην παρακάτω διεύθυνση: http://senduit.com/5e982a

Θα μεταφερθειτε σε μια σελιδα οπου θα σας δώσει για download ένα αρχείο word που περιέχει αυτούσια όλα τα παραπάνω. Το εν λόγω κείμενο υπάρχει στο site της εφημερίδας ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ, απο οπου και το κατέβασα, υποθετω οτι και ο φιλος fnwokke απο εκει το κατεβασε.

 

ΠΡΟΣΟΧΗ το αρχειο (Evo.zip) θα είναι διαθέσιμο μόνο για 1 εβδομάδα απο σήμερα. Μετά διαγράφεται αυτόματα απο τον server του sit "senduit"

Link to comment
Share on other sites

^μετα απο αυτο το βιντεο..ξαναψηφιζω evo δαγκωτο:D:cool:
[sIGPIC][/sIGPIC]TOYOTA COROLLA AE86..&τα μυαλα στα καγκελα!!!
Link to comment
Share on other sites

Τι ειπε ο Jeremy? Τα νεα μοντελα ειναι πλεον σαν...Τσελσι...με ...νοτιγχαμ φορεστ!

 

Ναι, παρομοίασε το (μπλέ) Evo με την (μπλέ και) πανίσχυρη Τσέλσι και το (κοκκινο) STi με την (κοκκινη και) αδύνατη (πια) Noτινγχαμ Φόρεστ.

Καλύτερα (και πιο Αγγλικά....) δεν θα μπορούσε να το πεί !

Link to comment
Share on other sites

Ούτε καν ...επιπεδου Μαντσεστερ Γιουναϊτεντ δηλαδη! Ενταξει, για να μην αδικουμε το STI εξακολουθει και προκειται για ενα πολυ καλο σπορ τετρακινητο αυτοκινητο...και υποθετω οποιου του το καναν δωρο, δεν νομιζω να ελεγε...οχι!
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Κοινοποίηση


×
×
  • Create New...