Jump to content

myphone Into the Future: Apple, η σωτηρία του πλανήτη στα χέρια της


vlachaquito
 Κοινοποίηση

Recommended Posts

Αγαπητοί φίλοι του myphone.gr καλώς ήλθατε σε μια νέα, mini στήλη του αγαπημένου μας forum. Η συγκεκριμένη στήλη όπως βλέπετε ονομάζεται Into the future και ο στόχος της απλός: Θα προσπαθήσουμε να ερμηνεύσουμε τις χιλιάδες ειδήσεις του τελευταίου καιρού, φήμες, εικασίες και να καταλάβουμε ποιο θα είναι το μέλλον των κολοσσών της τεχνολογίας. Google, Microsoft Facebook και όχι μόνο θα είναι οι εταιρείες που θα πάρουν τον κόσμο από το χέρι και θα τον οδηγήσουν στις επόμενες δεκαετίες. Μια μικρή δόση μελλοντολογίας λοιπόν στο myphone.gr

 

Σήμερα θα ξεκινήσουμε με την Apple. Την εταιρεία κολοσσό από το Cupertino που έχει βάλει σαν σκοπό να σώσει τον πλανήτη (με το αζημίωτο φυσικά). Πάμε να δούμε πως.

 

Apple

 

http://content.myphone.gr/photo/full/37858/apple-carplay1-740x425.jpg

 

Η εταιρεία με σήμα το φαγωμένο μήλο δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Η αμερικάνικη εταιρεία περνάει μια από τις καλύτερες περιόδους της ιστορίας της, με τις πωλήσεις των iPhone να δείχνουν καλύτερες από ποτέ, ενώ τα Apple Watch πουλάνε σαν ζεστά ψωμάκια. Ποιό είναι λοιπόν το επόμενο βήμα για την Apple;

 

Θα περίμενε κανείς ότι θα συνεχίσει να απλώνει τα πλοκάμια της στον τεχνολογικό τομέα. Εκεί όπου αναγέννησε το smartphone, δημιούργησε τα tablet και έβαλε τα smartwatch στη μόδα. Τα πράγματα όμως δεν φαίνεται να πηγαίνουν προς τα εκεί. Τον τελευταίο καιρό, φαίνεται ότι η Apple ρίχνει κλεφτές ματιές προς την αγορά των αυτοκινήτων. Αρχικά παρουσίασε το Apple CarPlay, ένα λειτουργικό σύστημα αποκλειστικά για αυτοκίνητα, θέλοντας να μεταφέρει την εμπειρία χρήσης του iOS από τα smartphone στους τέσσερις τροχούς. Φαίνεται όμως ότι δεν σταματάει εκεί, μια και πριν περίπου ένα μήνα κυκλοφόρησαν φήμες ότι η Apple ενδιαφέρεται να κάνει το άνοιγμα στην αγορά των αυτοκινήτων ώστε να κατασκευάσει το Apple Car, με πιθανή ημερομηνία κυκλοφορίας το 2030.

 

Δύσκολο

 

http://content.myphone.gr/photo/full/37857/apple-car.png

 

Αρχικά ας αναλύσουμε την συγκεκριμένη φήμη, και κατά πόσο μπορεί να είναι εφικτή. Στην Apple σίγουρα κοιτάνε με πονηρό μάτι τη συγκεκριμένη αγορά. Μιλάμε για μια παγκόσμια παραγωγή της τάξεως των 87 εκατομμυρίων αυτοκινήτων το χρόνο, με τις αναπτυσσόμενες αγορές να ζητάνε όλο και περισσότερα αυτοκίνητα όσο περνάνε οι μέρες. Μια αγορά με τζίρο 9 τρισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο! Ποιος λοιπόν δεν θα ήθελε ένα κομμάτι από μια τόσο μεγάλη πίτα;

 

Η αγορά των αυτοκινήτων όμως δεν είναι… smartphone. Το να φτιάξεις ένα αυτοκίνητο από την αρχή είναι αρκετά δύσκολο. Καταρχάς, υπάρχει ένας πολύ μεγάλος ανταγωνισμός, με τις εταιρείες κατασκευάστριες χρόνο με τον χρόνο να συρρικνώνονται και να απορροφούνται από τις μεγαλύτερες, φτιάχνοντας groups. General Motors, Daimler Benz, Fiat Group κλπ είναι μόνο λίγα από τα παραδείγματα όπου άλλοτε μεγάλες εταιρείες, όπως πχ Lancia, Alfa Romeo, Ferrari δεν κατάφεραν να εδραιωθούν και κατέληξαν να αγοραστούν από κάποιον άλλον (Fiat).

 

Ένα άλλο παράδειγμα δυσκολίας καινούργιων εταιρειών να εισχωρήσουν στην αγορά είναι οι κινέζικες εταιρείες. Τα κινέζικα προϊόντα έχουν πλέον εισχωρήσει παντού, καταλαμβάνοντας σχεδόν πάντα τις πρώτες θέσεις πωλήσεων. Όχι όμως στα αυτοκίνητα, όπου οι πωλήσεις των συγκεκριμένων εταιρειών είναι πενιχρές ακόμα και στην ίδια την Κίνα, με τα ονόματά τους να μας είναι παντελώς άγνωστα (SAIC, DongFeng Motors, Chery κλπ). Η εξέλιξη και παραγωγή είναι ιδιαίτερα πολύπλοκη, ενώ και το αγοραστικό κοινό τοποθετεί «ετικέτες» που δύσκολα ξεκολλάνε.

 

Η Apple πάντως, σύμφωνα με τις φήμες που κυκλοφόρησαν φαίνεται ότι ξέρει τις δυσκολίες και δεν στοχεύει στην παραδοσιακή αγορά αυτοκινήτων, αλλά σε μια άλλη, εκκολαπτόμενη και πολλά υποσχόμενη. Αυτή των υβριδικών – ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

 

Electricity is the answer

 

http://content.myphone.gr/photo/full/37854/2011-09-i8.jpg

 

Η συγκεκριμένη αγορά φαίνεται να αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια, και να μπαίνει αργά μεν, καταλυτικά δε στην ζωή μας. Οι μεγάλες εταιρείες με αρχηγό την Toyota και το γνωστό πια Prius και συνεχιστές τους Ευρωπαίους BMW, Mercedes κλπ φαίνεται σιγά σιγά να επενδύουν σε αυτή την κατηγορία. Η τεχνολογία είναι πραγματικά σε βρεφικό στάδιο, αντιμετωπίζοντας πολλά προβλήματα, με το μεγαλύτερο από αυτά να είναι, τι άλλο, οι μπαταρίες, που δεν προσφέρουν ακόμα μεγάλη αυτονομία και δύναμη για να τροφοδοτήσουν τα αυτοκίνητα. Φυσικά, η Apple είναι σίγουρο ότι θα συνεισφέρει στην συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων με την τεχνογνωσία της στο θέμα μπαταριών (η διαφορά smartphone- ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο συγκεκριμένο θέμα δεν είναι και τόσο μεγάλη) με όλες τις εταιρείες να κερδίζουν από έναν τέτοιο πιθανό ανταγωνισμό. Και όταν μιλάμε για ανταγωνισμό δεν μπορούμε να παραλείψουμε τον μεγαλύτερο ανταγωνιστή της Apple στην συγκεκριμένη κατηγορία, την Tesla. Τι είναι όμως η Tesla;

 

Tesla

 

http://content.myphone.gr/photo/full/37859/tesla-s.jpg

 

Καταρχήν Tesla ήταν ο γνωστός σερβοαμερικάνος φυσικός και εφευρέτης Nikola Tesla. Πρωτοπόρος στον ηλεκτρισμό εκτός από τις πολλές εφευρέσεις, έδωσε το όνομά του (αλλά και σχέδια για τον κινητήρα) σε μια ανερχόμενη αμερικάνικη εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Με έδρα το γνωστό Palo Alto, μια εταιρεία αμιγώς τεχνολογική, έκανε τα πρώτα της βήματα σε συνεργασία με τον πολύ γνωστό εφευρέτη (και CEO) Elon Musk, ο οποίος είδε στην Tesla μια εταιρεία που μπορεί να πραγματοποιήσει τα όνειρά του για έναν πλανήτη που δεν θα εξαρτάται άμεσα από την βενζίνη για την μεταφορά του.

 

Φυσικά τα εμπόδια είναι πολλά. Η Tesla πασχίζει να κόψει ένα κομμάτι πίτας από τους κολοσσούς της Αμερικής, έχει καταφέρει να κατασκευάσει μόνο 2 μοντέλα (Roadster και Model S) τα οποία λόγω του υψηλού κόστους παραγωγής έχουν και την αντίστοιχη τιμή πώλησης, κάνοντάς τα προϊόντα για λίγους. Η μετοχή της εταιρείας παλεύει να κρατηθεί σε ικανοποιητικά επίπεδα, ενώ η ημερομηνία κυκλοφορίας του επόμενου μοντέλου, έχει μετατοπιστεί από το 2012 στο δεύτερο εξάμηνο του 2015.

 

Apple + Tesla= Love?

 

http://content.myphone.gr/photo/full/37860/tesla-and-apple-620x339.jpg

 

Και κάπου εδώ μπαίνει στην μέση η Apple. Μέσα στις άλλες φήμες που κυκλοφόρησαν ήταν και αυτή ότι η Apple μπορεί να ενδιαφέρεται για την εξαγορά της Tesla. Συγκεκριμένα, μέτοχοι ρώτησαν επανειλημμένως τον Tim Cook αν θα ενδιαφερθεί η εταιρεία για μια τέτοια αγορά, ενώ και ο ίδιος ο Elon Musk ανέφερε ότι τον πλησίασαν από την Apple για να τον ρωτήσουν αν θα ενδιαφερόταν για μια τέτοια συνεργασία.

 

Ένα εγχείρημα το οποίο δεν φαίνεται πολύ εύκολο. Καταρχήν τα λεφτά είναι πολλά. Όταν η Beats Audio στοίχισε στην Apple 3 δις δολάρια, η Tesla, με τις μετοχές τις να πέφτουν λόγω των χαμηλών κερδών θα στοιχίσει πολύ περισσότερο στην εταιρεία από το Cupertino. Με 180 δις απόθεμα, δεν φαίνεται να είναι ένα πρόβλημα για την Apple, αλλά το σίγουρο είναι ότι θα πρόκειται για μια επένδυση που θα στοιχίσει στην Apple σε περίπτωση αποτυχίας. Και τέτοιες μεγάλες αποτυχίες μπορούν να φέρουν οποιαδήποτε εταιρεία στο χείλος του γκρεμού.

 

Υπάρχει όμως και ένα άλλο εμπόδιο. Ο αινιγματικός CEO της εταιρείας, Elon Musk δεν ξέρουμε κατά πόσο θα ήταν θετικός στο να πουλήσει ένα από τα πιο αγαπημένα δημιουργήματά του. Τα λεφτά δεν είναι τα πάντα, και ο Elon Musk είναι ένας από αυτούς που σίγουρα το ενστερνίζεται πολύ. Με εταιρείες όπως το PayPal, Space X και Tesla, στόχος του φαίνεται να είναι η ποιότητα ζωής του πλανήτη (πάντα με το αζημίωτο).

 

And what if?

 

http://content.myphone.gr/photo/full/37856/apple-car-image-01-750x500.jpg

 

Εδώ λοιπόν ξεκινάνε οι δικές μας εικασίες. Όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά. Και η Apple έχει πλέον πολλά λεφτά να ξοδέψει, με όλους να περιμένουν ένα μεγάλο μπαμ, πολλαπλάσιο από αυτό των Beats Audio. Και επειδή η Apple θέλει να μπει στον χώρο των αυτοκινήτων (και γιατί να μην θέλει δηλαδή), δεν έχει την τεχνογνωσία, την πείρα, αλλά και την υπομονή να φτιάξει κάτι τόσο πολύπλοκο σε έναν χώρο τόσο άγνωστο για αυτήν. Η εξαγορά θα είναι πιο εύκολη για αυτή, η Tesla ταιριάζει τέλεια στο προφίλ της Apple (αρκεί να δει κανείς την τεχνολογία και το design που κουβαλάει κάθε μοντέλο) και η τεχνολογία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι αυτή που θα ακολουθήσει έτσι και αλλιώς η ίδια για την δικιά της πρόταση. Όσο για το κόστος; Το να φτιάξεις ένα αυτοκίνητο από την αρχή και να το τελειοποιήσεις όπως ακριβώς θέλει η Apple φαντάζει πολύ πιο δύσκολο και ακριβό από το να αναπτύξεις ένα ήδη αξιόλογο υπόβαθρο.

 

Η σωτηρία του κόσμου courtesy of Apple

 

Πάμε λοιπόν αυτό το εγχείρημα λίγο παραπέρα. Τι θα σημαίνει μια πιθανή είσοδος της Apple στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων; Βόμβα μεγατόνων. Η Apple πλέον δεν είναι μια απλή εταιρεία παραγωγής smartphone, έχει αρχίσει να γίνεται ένας τρόπος ζωής. Φανατικοί χρήστες σε όλο τον κόσμο σπεύδουν να αγοράσουν οτιδήποτε έχει πάνω του το δαγκωμένο μήλο, ανεξαρτήτως κόστους. Είναι γεγονός ότι οποιαδήποτε κατηγορία ακουμπάει η Apple αναζωογονείται, ή πρακτικά την δημιουργεί η Apple.

 

Θα γίνει το ίδιο και με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Πιθανότατα ναι. Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο made by Apple θα δημιουργήσει τον πάταγο που έκανε το πρώτο Model T της Ford, πάνω από 100 χρόνια πριν. Η απαγορευτική του τιμή (μην ξεχνάμε ότι τα Tesla κατατάσσονται στην high-end κατηγορία αυτοκινήτων) δεν θα επιτρέπει σε όλους να αγοράζουν ένα, αλλά το σίγουρο είναι ότι αρκετός κόσμος που θα αγοράζει αυτοκίνητο υψηλής κατηγορίας θα έχει στις πρώτες επιλογές του το Apple Car. Μην ξεχνάμε ότι ο ηλεκτρικός του κινητήρας θα βοηθήσει και στην προώθηση του, με τους αγοραστές να μην πλησιάζουν ποτέ ένα βενζινάδικο, ένα αρκετά σημαντικό πλεονέκτημα στην εποχή της ακριβής βενζίνης παγκοσμίως.

 

Αυτός ο ανταγωνισμός στην υψηλή κατηγορία, σίγουρα δεν θα αφήσει ατάραχους τους μεγάλους παίκτες παγκοσμίως. Mercedes, BMW, Audi, GM, δεν θα αφήσουν έτσι εύκολα την Apple να τους κλέψει μερίδιο, εντείνοντας την εξέλιξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Και όπως είναι γνωστό, ο ανταγωνισμός έχει πάντα έναν νικητή: Τον καταναλωτή.

 

And we have a winner: Us!

 

Νικητής από μια τέτοια κόντρα θα είναι σίγουρα οι καταναλωτές. Φανταστείτε την αγορά των αυτοκινήτων με την Apple μέσα, σαν την αγορά των smartphone πριν και μετά από αυτή. Η Apple ποτέ δεν πούλησε οικονομικά smartphone, αλλά ο ανταγωνισμός έχει φέρει κορυφαίες τεχνολογίες ακόμα και σε εμάς τους κοινούς θνητούς που κινούμαστε στην αγορά των smartphone των 200 ευρώ. Κάπως έτσι θα γίνει και με τα αυτοκίνητα. Όλο και περισσότερες εταιρείες θα ασχοληθούν ενεργά με την τεχνολογία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με τις τιμές να πέφτουν γεωμετρικά, την τεχνολογία να κάνει τεράστια βήματα και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να γίνονται μήνα με τον μήνα και πιο δημοφιλή.

 

Σίγουρα σε βάθος χρόνου, θα δούμε μείωση της πώλησης των «παραδοσιακών» μοντέλων και αύξηση των ηλεκτρικών. Προσωπική εκτίμηση είναι ότι σε διάστημα 5-8 χρονών από την μέρα κυκλοφορίας του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου Apple οι καταναλωτές θα έχουν ένα σοβαρό δίλημμα μεταξύ ηλεκτρικού ή μη ηλεκτρικού. Και αυτό, μόνο καλό μπορεί να κάνει. Περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημαίνει λιγότεροι ρύποι. Σημαίνει καλύτερη τεχνολογία στις μπαταρίες και τόσα άλλα που μπορεί να φέρει μια τέτοια επανάσταση. Apple saves the planet.

 

Bonus: H Apple θα σώσει και την υγεία των ανθρώπων!

 

http://content.myphone.gr/photo/full/37855/apple-health.png

 

Οκ, τώρα ίσως τα παραλέμε. Το σίγουρο είναι όμως ότι η Apple έχει μεγαλεπήβολα σχέδια και για την Health App που έχει λανσάρει εδώ και λίγο καιρό και θα ενσωματώσει και στο Apple Watch. Η εφαρμογή της Apple να θυμίσουμε ότι ελέγχει πολλές παραμέτρους από την υγεία του χρήστη, και προτείνει τρόπους να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής. Η προώθηση αυτής της εφαρμογής σημαίνει ότι δίνει την ευκαιρία στην Apple να συλλέξει στοιχεία υγείας εκατοντάδων εκατομμυρίων χρηστών, προσφέροντας σε τρίτους την ευκαιρία να δημιουργήσουν μια βάση δεδομένων που δεν υπήρχε άλλος τρόπος να υπάρξει, βοηθώντας την εξέλιξη θεραπειών όσο κανείς άλλος.

 

Μάλιστα η Apple θα δώσει ένα καινούργιο εργαλείο σε άλλους developers εφαρμογών υγείας, ώστε να υπάρχει μια κοινή πορεία και λειτουργία προς όφελος της έρευνας της ιατρικής και της εξέλιξης των υπάρχοντων θεραπειών σε πολλές ασθένειες.

 

Αν κανείς σκεφτεί ότι οι περισσότερες ιατρικές έρευνες χρησιμοποιούν στοιχεία από το πολύ μερικές χιλιάδες άτομα, καταλαβαίνουμε τι σημαίνει αυτό για την ιατρική έρευνα το νούμερο... εκατομμυρίων χρηστών της Apple. Θα πρόκειται για μια επανάσταση στην έρευνα, που θα λύσει τα χέρια στους ερευνητές που ψάχνουν με το σταγονόμετρο αυτά τα δεδομένα. Φυσικά θα βοηθήσει απεριόριστα και φαρμακευτικές εταιρείες για την εξέλιξη των φαρμάκων τους αλλά αυτό είναι ένα άλλο τεράστιο θέμα που δεν χωράει στο συγκεκριμένο άρθρο.

 

Περισσότερα δεδομένα σημαίνει καλύτερη έρευνα. Πιο ακριβή δεδομένα σημαίνει καλύτερη έρευνα. Πολλαπλασιάστε τα παραπάνω επί... εκατομμύρια και θα καταλάβετε για τι επανάσταση μιλάμε.

 

Επίλογος

 

Κάπου εδώ θα πρέπει να αφήσουμε λοιπόν τις σαμπάνιες κατά μέρους. Η μελλοντολογία είναι πρακτικά ένας τομέας τελείως θεωρητικός. Και η σκέψη μας πάνω στο μέλλον της Apple είναι τελείως θεωρητική και αυτή. Το θέμα είναι ότι μια εταιρεία τόσο μεγάλη, έχει τα φόντα και την ικανότητα να βελτιώσει την ποιότητα ζωής μας σε όλους τους τομείς (με το αζημίωτο πάντα). Άμεσα ή έμμεσα. Ελπίζουμε κάτι τέτοιο να γίνει.

 

Περιμένουμε λοιπόν τα σχόλιά σας και τα ξαναλέμε στο επόμενο Into the future. Καλή συνέχεια!

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά μου αρέσει αυτό το στιλ γραφής, έξυπνη στήλη παιδιά! Μπράβο :) Αν και apple hater βέβαια :p
Link to comment
Share on other sites

Γιατί θα πρέπει να ξεχωρίζουμε τα μέλη σε hater και fun?:confused:

 

Πολύ ωραίο το άρθρο.

Φιλικά Γιώργος
Link to comment
Share on other sites

Καταρχήν μπράβο για τη νέα στήλη.

Όντως σε όποια κατηγορία υπάρχει προϊόν Apple αλλάζουν πολλά, αλλά ακόμη και αν δεν υπάρχει δημιουργεί κατηγορία και βέβαια οι funs του Μήλου τρέχουν και το αγοράζουν.

Η αυτοκινητοβιομηχανια είναι όμως άλλο πράγμα... Ως τώρα, πιθανον να αρχίζει να αλλάξει αυτό στο κοντινό μέλλον γιατί θα αλλάξει και το αυτοκίνητο ο τρόπος λειτουργίας και κυκλοφορίας του.

Τότε θα έχει νόημα να μπούνε και κάποιος τεχνολογικό κολλοσος, ως partner αρχικά και ως αυτόνομο μετά.

"Η επανάσταση δεν είναι ένα φρούτο που θα πέσει όταν είναι ώριμο. Πρέπει να κουνήσουμε το δέντρο για να το κάνουμε να πέσει."

Ernesto "Che" Guevara

Link to comment
Share on other sites

Κάπου θα πρέπει να επενδύσει η Apple το πλεόνασμα που έχει στα ταμεία της. Η οικολογική μεταφορά είναι ένα παρθένο πεδίο που χρειάζεται και χρηματοδότηση αλλά και προβολή. Νομίζω ότι θα επωφεληθούν και τα δύο μέρη με αυτήν την συνεργασία. Ούτως ή άλλως και η Google έχει εμπλακεί με την αυτοκίνηση (από άλλη βέβαια σκοπιά) οπότε αναμένεται όλοι οι τεχνολογικοί κολλοσοί να εμπλακούν στο άμμεσο μέλλον.
Μάκης
Link to comment
Share on other sites

Εγω πιστευω το "ο καθενας στο ειδος του,κι ο Λουμιδης στους καφεδες"

Τωρα αυτοκινητο apple ποιος θα εμπιστευτει να αγορασει;Κι ουτε η Apple,ουτε κανενας δεν ελυσε το προβλημα της αυτονομιας των μπαταριων.

Απο την αλλη καλο για μας ειναι να υπαρχει περισσοτερος ανταγωνισμος.Ειτε για καινοτομιες,ειτε για φτηνοτερες τιμες.

Samsung S23 Ultra - Samsung Tab S8+

Link to comment
Share on other sites

ενα δυσκολο αλλα οχι ακατορθωτο εγχειρημα που θα μπορουσε να γινει απο την πλευρα της apple μιας και εχει αρκετα λεφτα
Link to comment
Share on other sites

Eπί Jobs ίσως κάτι να μπορούσε να κάνει. Πλέον, με την τρέχουσα κατάσταση, ολοένα και απομακρύνεται από την πρωτοπορία των τεχνολογικών εξελίξεων.

 

Όπως έχω γράψει χαρακτηριστικά στο παρελθόν:

Πλέον, μόνο οι Google και Microsoft τολμούν να βρεθούν εκτός comfort zone και να καινοτομήσουν πραγματικά. Ο τρίτος της παρέας των κολοσσών της τεχνολογίας (Apple) έχει χάσει τη στρατηγική ευελιξία και πλέον βαδίζει εξαιρετικά συντηρητικά. Στα μάτια μου φαντάζει σαν βαριεστημένος, υπέρβαρος μεσήλικας.

 

Το iOS κινδυνεύει να ξεπεραστεί από τις εξελίξεις συνολικά όπως έχουν τα πράγματα και όχι επειδή το Android μπόρεσε να προσφέρει καλύτερη εμπειρία χρήσης, αλλά κυρίως διότι η Apple απώλεσε τη στρατηγική ευελιξία και θυμίζει συνταξιούχο που τρέχει την τελευταία ημέρα της προθεσμίας να πληρώσει τον ΕΝΦΙΑ.

 

Όσον αφορά την «πρόοδο» που φέρνει η Apple στον τομέα health care και biomedical systems (οϊμέ)

 

Θα σταθώ στο ResearchKit που αποτελεί εξαιρετικά επικίνδυνη εξέλιξη στην πορεία ανάπτυξης των βιοιατρικών συστημάτων. Δεν αναφέρομαι στα πιθανά θέματα ασφαλείας, αυτά μπορεί να υπάρξουν σε οποιοδήποτε σύστημα χρησιμοποιείται μαζικά. Ασχολούμαι ενεργά με τα βιοιατρικά συστήματα με τη διπλή ιδιότητα του ηλεκτρολόγου μηχανικού και μηχανικού υπολογιστών και του ιατρού. Η αποδοτική δόμηση της ιατρικής πληροφορίας με σκοπό την εφαρμογή σε πληροφοριακά συστήματα μεγάλης κλίμακας είναι ο μόνιμος «πονοκέφαλος» όσων ασχολούνται με το θέμα. Υπάρχουν αρκετά propriety πρωτόκολλα και μια κατακερματισμένη αγορά που καθιστά δυσχερή την όλη προσπάθεια ανάπτυξης robust λύσεων. Το να έρθει η Apple και με το έτσι θέλω (λόγω υψηλού profile και δυνατότητα καθοδήγησης σημαντικού μεριδίου της αγοράς) να επιβάλλει άλλη μία propriety πλατφόρμα με τους όποιους περιορισμούς οδηγεί σε εξελίξεις που μπορούν να διαταράξουν προσπάθειες ετών σχετικά με τη συμμόρφωση σε ενιαίες πλατφόρμες.
http://imageshack.com/a/img854/9724/9yva.jpg

Link to comment
Share on other sites

Μιας και παρακολουθώ χρόνια τον αυτοκινητιστικό τύπο, ας κάνω κι εγώ την τοποθέτησή μου.

 

Περί ηλεκτροκίνησης.

Δεν ξέρω τί διαβάζετε, αλλά ο ηλεκτρισμός στην αυτοκίνηση έχει (μέχρι στιγμής) αποτύχει παταγωδώς. Ο λόγος είναι απλός και οικείος. Η υποστήριξη από ανθρώπινο δυναμικό, στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, είναι συντριπτική. Η εξέλιξή τους είναι τέτοια που δεν αφήνει πλεονέκτημα ούτε στα υβριδικά, ούτε στα ηλεκτρικά. Τα πρώτα είναι σαν κανονικά αυτοκίνητα με εξτρά μηχανικά μέρη (γεννήτρια, κινητήρας, μπαταρίες) που εξοικονομούν, στην πράξη, 1-1.5 λίτρο καυσίμου. Μεγάλο κόστος για μικρό πλεονέκτημα. Γι' αυτό και οι πωλήσεις τους έχουν κολλήσει σε ένα μικρό μονοψήφιο μερίδιο αγοράς.

Τα δεύτερα όμως είναι που δεν έχουν, πραγματικά, καμία ελπίδα. Το αμάξι με μπαταρίες μπορεί να μην είναι ανέκδοτο, πλέον, αλλά τα μειονεκτήματά του παραμένουν: 5-8 ώρες για πλήρη φόρτιση (ένα κανονικό αυτοκίνητο θέλει 5 λεπτά), αυξημένο κόστος κτήσης και αντικατάστασης μπαταριών (>5000 ευρώ κάθε 7-8 χρόνια), και πλήρης ανυπαρξία υποδομών φόρτισης. Ειδικά για το τελευταίο, σκεφτείτε πόσο εφικτό είναι να μπαίνουν στην πρίζα όλα τα αμάξια της γειτονιάς, για ολονύχτια φόρτιση, με τρόπο που να είναι ασφαλής για παιδιά και από επιτήδειους. Αν φυσικά η ΔΕΗ μπορεί να υποστηρίξει την ταυτόχρονη φόρτιση 250 000 οχημάτων, στο Λεκανοπέδιο. Επομένως, μαζική χρήση και επικράτηση δεν πρόκειται να έχουμε για τουλάχιστον τα επόμενα 30 χρόνια.

 

Περί Apple Car.

Είναι αδύνατον για την Apple να φτιάξει ένα ανταγωνιστικό αυτοκίνητο από το μηδέν. Για δύο βασικούς λόγους. Πρώτον, δεν έχει σχέση με ότι έχει φτιάξει/ασχοληθεί στο παρελθόν. Δεν υπάρχει καμία απολύτως συγγένεια. Ότι και τα δύο προϊόντα θα έχουν μπαταρίες, μάλλον τονίζει τη διαφοροποίησή τους, μιας και είναι η μοναδική ομοιότητα. Ο δεύτερος λόγος συμπληρώνει και υποστηρίζει τον πρώτο: όταν φτιάχνεις αυτοκίνητο δεν επιτρέπονται τα λάθη. Αν λαγκάρουν τα φρένα, έστω και μία φορά στα 5 χρόνια, θα σκοτωθείς. Κάντε μία σύγκριση με τα περιθώρια λάθους που έχει κάποιος στην εξέλιξη sw ή hw μίας ηλεκτρονικής συσκευής. Τί πιθανότητες έχει να σχεδιάσει αλάνθαστα και από το μηδέν ένα αυτοκίνητο;

Αν λοιπόν εμπλακεί στον χώρο, είναι σαφές ότι θα το κάνει βασιζόμενη σε κάποιον άλλον που ήδη βρίσκεται εκεί και ήδη φτιάχνει αυτοκίνητα. Αυτός ο άλλος όμως ήδη κάνει ότι καλύτερο μπορεί, με την καλύτερη τεχνολογία που μπορεί να δημιουργήσει. Η Apple μη έχοντας τίποτα (τεχνολογικά) να δώσει στην αυτοκίνηση, μένει αναγκαστικά με μία και μόνη δυνατότητα: να παράγει ένα ακόμα αυτοκίνητο από τους ανθρώπους που παράγουν και όλα τα άλλα.

 

Δεν έχει τίποτα να προσφέρει ούτε στους καταναλωτές, ούτε στον εαυτό της αν ασχοληθεί με το αυτοκίνητο. Αντίθετα από τα κινητά και το διαδίκτυο που ήταν φρέσκια αγορά όταν έφερε το πρώτο iPhone, η ιδιωτική μετακίνηση έχει γίνει mainstream εδώ και πολλές δεκαετίες.

Edited by Stratosnen
Google, Microsoft, Apple... Choοse a color for your chains.
Link to comment
Share on other sites

Πρώτα απ όλα η κάθε εταιρία λεφτά θέλει να βγάλει και οχι να σώσει κανέναν (πόσο μάλλον τον πλανήτη).

Απο εκεί και πέρα η apple είναι μια εταιρία που πουλάει φύκια για μεταξωτές κορδέλες. Έχει καλό τμήμα βιομηχανικού σχεδιασμού, εξαιρετικό τμήμα marketing και το κορυφαίο νομικό τμήμα ανάμεσα σε όλες τις εταιρίες τεχνολογίας.

Προσωπικά προτιμώ το αυτοκίνητο μου να το έχουν σχεδιάσει μηχανικοί και οχι industrial designers κάτω απο τις οδηγίες δικηγόρων και ειδικων του marketing... ;)

Link to comment
Share on other sites

ΘΑΣΟΣ το σμαραγδενιο νησι!

http://www.myphone.gr/gallery/data/500/12161p_goldenbeach1.JPG

Link to comment
Share on other sites

Η tesla δεν εξαγοραστηκε απο την google το 2013 που πηγαινε και χαλια, θα εξαγοραστει τωρα που παει καλα, απο την apple;

Το πιο πιθανο η apple να ξεκινησει με αυτοκινητα για γηπεδα golf και τιποτα μικρα αυτοκινητα για υπαλληλους σε εγκαταστασεις πολλων στρεματων, πριν βγαλει κατι εξω στον δρομο.

 

ΥΓ Παντως ειναι εντυπωσιακο το Hype της apple . Μιλανε για επιτυχια σε αυτοκινητοβιομηχανια και Υγεια, αλλα η Blackberry ,που το icar βασιζεται στο δικο της λειτουργικο, το qnx, που εχει μπει και στα συστηματα υγειας πολλων νοσοκομειων, παει για κλεισιμο. Τς τς τς...

Edited by songless_bird

[sIGPIC][/sIGPIC] 24F1A078

Το να κανεις λάθη είναι ανθρώπινο. Το να ρίχνεις το φταίξιμο στον άλλον ειναι στρατηγική

Link to comment
Share on other sites

τραγελαφικό στην καλύτερη των περιπτώσεων το άθρο. θεοποιείται μια εταιρεία που η μόνη της καινοτομία είναι να ξεπουλάει φύκια για μεταξωτές κορδέλες τα τελεταία χρόνια. και μόνο να συγκρίνεται η apple με εταιρείες σαν bmw και να γράφεται ότι την φοβούνται την apple είναι πραγματικά ανέκδοτο! η μόνη μας σωτηρία στο μέλλον είναι να κλεισει η apple μπας και σταματήσει αυτό το standard τιμών που υππάρχει λόγω apple...
Link to comment
Share on other sites

Μιας και παρακολουθώ χρόνια τον αυτοκινητιστικό τύπο, ας κάνω κι εγώ την τοποθέτησή μου.

 

Περί ηλεκτροκίνησης.

Δεν ξέρω τί διαβάζετε, αλλά ο ηλεκτρισμός στην αυτοκίνηση έχει (μέχρι στιγμής) αποτύχει παταγωδώς. Ο λόγος είναι απλός και οικείος. Η υποστήριξη από ανθρώπινο δυναμικό, στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, είναι συντριπτική. Η εξέλιξή τους είναι τέτοια που δεν αφήνει πλεονέκτημα ούτε στα υβριδικά, ούτε στα ηλεκτρικά. Τα πρώτα είναι σαν κανονικά αυτοκίνητα με εξτρά μηχανικά μέρη (γεννήτρια, κινητήρας, μπαταρίες) που εξοικονομούν, στην πράξη, 1-1.5 λίτρο καυσίμου. Μεγάλο κόστος για μικρό πλεονέκτημα. Γι' αυτό και οι πωλήσεις τους έχουν κολλήσει σε ένα μικρό μονοψήφιο μερίδιο αγοράς.

Τα δεύτερα όμως είναι που δεν έχουν, πραγματικά, καμία ελπίδα. Το αμάξι με μπαταρίες μπορεί να μην είναι ανέκδοτο, πλέον, αλλά τα μειονεκτήματά του παραμένουν: 5-8 ώρες για πλήρη φόρτιση (ένα κανονικό αυτοκίνητο θέλει 5 λεπτά), αυξημένο κόστος κτήσης και αντικατάστασης μπαταριών (>5000 ευρώ κάθε 7-8 χρόνια), και πλήρης ανυπαρξία υποδομών φόρτισης. Ειδικά για το τελευταίο, σκεφτείτε πόσο εφικτό είναι να μπαίνουν στην πρίζα όλα τα αμάξια της γειτονιάς, για ολονύχτια φόρτιση, με τρόπο που να είναι ασφαλής για παιδιά και από επιτήδειους. Αν φυσικά η ΔΕΗ μπορεί να υποστηρίξει την ταυτόχρονη φόρτιση 250 000 οχημάτων, στο Λεκανοπέδιο. Επομένως, μαζική χρήση και επικράτηση δεν πρόκειται να έχουμε για τουλάχιστον τα επόμενα 30 χρόνια.

 

Για το Prius έχει ακουστεί κόστος αντικατάστασης στα 6500 χιλιάρικα. Πράγμα που είναι και ο λόγος που τα Prius μεταχειρισμένα 8ετίας είναι τόσο φτηνα γιατί όποιος το πάρει θα πρέπει με το καλημέρα να επωμιστεί ένα τεράστιο έξοδο.

 

Ο μεγαλύτερος μύθος όμως είναι ότι ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο = φιλικότητα στο περιβάλλον. Το ηλεκτροκίνητο δεν παράγει καυσαέρια αλλά θέλει ηλεκτρισμό για να κινηθεί. Αν το καυσαέριο δεν παράγεται μέσα στην πόλη αλλά πολλαπλάσια στην Πτολεμαΐδα ή σε κάποιον πυρηνικό σταθμό δεν το κάνει πιο φιλικό στο περιβάλλον, αλλά το ακριβώς αντίθετο.

Και με δεδομένο ότι τα ηλεκτροκίνητα προς το παρόν έχουν δεκαπλάσιες και πλέον τιμές από αντίστοιχα με βενζινή/αέριο/πετρέλαιο, απόσβεση δεν θα κάνουν απολύτως ποτέ αφενός, και αφετέρου όποιος τα προωθεί ως δήθεν φιλικά στο περιβάλλον είτε είναι άσχετος, είτε ενεργεί εκ του πονηρού.

 

τραγελαφικό στην καλύτερη των περιπτώσεων το άθρο. θεοποιείται μια εταιρεία που η μόνη της καινοτομία είναι να ξεπουλάει φύκια για μεταξωτές κορδέλες τα τελεταία χρόνια. και μόνο να συγκρίνεται η apple με εταιρείες σαν bmw και να γράφεται ότι την φοβούνται την apple είναι πραγματικά ανέκδοτο! η μόνη μας σωτηρία στο μέλλον είναι να κλεισει η apple μπας και σταματήσει αυτό το standard τιμών που υππάρχει λόγω apple...

 

Ναι αλλά την κάνει τόσο καλά την πώληση φυκιών, που ως προς αυτό της αξίζει θεοποίηση και με το παραπάνω.

Link to comment
Share on other sites

Είχε κυκλοφορήσει το youporn ένα promo με ένα powerbank που θα έβγαζε, το οποίο το έδενες στο χέρι σου σαν ρολόι και υποτίθεται με την "κίνηση" του χεριού αυτό φόρτιζε την εσωτερική μπαταρία και αργότερα μπορούσες να φορτίσεις με αυτό τάμπλετ, ψηφιακές κάμερες, κινητά και οτιδήποτε άλλο φορτίζει με τάση 5V ..

 

Ε λοιπόν πρώτα θα σώσει το YOUPORN φίλε τον κόσμο και έπειτα η Apple !!! Εντάξει, εκτιμώ τον κόπο και τον χρόνο του γράφοντος αλλά ατάκες του τύπου "APPLE & TESLA = <3", τα ανεμιγμένα "Η σωτηρία του κόσμου courtesy of Apple" και το όλο στυλ "save the parrots αδερφέ" υπονομεύει σε τεράστιο βαθμό την συνολική δουλειά του άρθρου, κατ εμέ πάντα .. Κρατιέμαι να μην σχολιάσω τον τίτλο ... Έπειτα, η απουσία της λογικής από την άλλη είναι σαν το μαρτύριο της σταγόνας .. Ο γράφων λέει πως είναι δύσκολο γιατί είναι ρίσκο, γιατί δεν έχει την τεχνογνωσία, γιατί δεν έχει τίποτα απολύτως να προσφέρει εκεί που άλλες εταιρίες σκίζονται για να προσφέρουν ότι καλύτερο μπορούνε, φερ ειπείν TESLA, και στην επόμενη παράγραφο γίνεται λόγος για βόμβα μεγατόνων ... Μα αφού δεν έχει να προσφέρει τίποτα, ΠΩΣ και ΓΙΑΤΙ θα είναι βόμβα μεγατόνων ????? Γίνεται λόγος για "τελειοποίηση του αυτοκινήτου", πως και που ??? Πως γίνεται να τελειοποιήσει η Apple κάτι με το οποίο δεν είχε ασχοληθεί ποτέ, ούτε καν με παραπλήσιο του, όπως τεχνολογία μπαταριών στα κινητά ??? Που στα αυτοκίνητα δεν είναι η χωρητικότητα των μπαταριών το "κυρίως" πρόβλημα αλλά η συντήρηση και η φόρτιση όπως σωστά προείπε ο stratosnen .. Που να πιάσουμε κουβέντα για το ΠΟΣΟ ΚΑΛΑ πάνε οι μπαταρίες των iDevices, καπούτ πάνω στον χρόνο ... Μέσα και το αρνητικό πως καναδυό προιόντα αυταναφλέγονται αυθορμήτως ετησίως, Apple Devices και Tesla Vehicles ...

 

Πιο πολλά φράγκα θα βγάλει από οδοντόβουρτσες στους κύκλους των χιπστεράδων ...

 

Υ.Γ. ΛΟΙΠΟΝ, ο τίτλος είναι υπερβολικά βαρύγδουπος .. Υ-περ-βο-λι-κά όμως ...

Nokia N9 & S.E.X. Play User x )

 

Απελπισμένες ρητορικές διαστρεβλώσεις !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Κοινοποίηση

×
×
  • Create New...