Jump to content

Παιδεία: Το "φιλανδικό θαύμα" και η "ελληνική τραγωδία"


Lospsi
 Κοινοποίηση

Recommended Posts

Από capital.gr

 

6/3/2009

08:53

Των Σταμάτη Ζαχαρού και Νεκτάριου Νώτη

 

Στη χώρα μας αντιστοιχούν μόλις 8,2 μαθητές ανά εκπαιδευτικό, πολύ λιγότεροι δηλαδή απ’ ό,τι στη Φινλανδία, τη χώρα που το όνομά της έγινε συνώνυμό του «εκπαιδευτικού θαύματος», οπού ο αντίστοιχος δείκτης είναι 12,5 και οι επιδόσεις των μαθητών οι καλύτερες στον κόσμο. Στη χώρα μας οι επιδόσεις των μαθητών στις φυσικές επιστήμες και τα μαθηματικά είναι 28ες στο σύνολο των 30 χωρών του ΟΟΣΑ και στην κατανόηση κειμένου 27ες στις 30.

 

Η εξήγηση είναι απλή. Ελλιπής σχεδιασμός, αιματηρή «οικονομία» στις δαπάνες, ανεπαρκείς υποδομές, παραπαιδεία, ελλείψεις διδακτικού προσωπικού

Διαβάστε το υπόλοιπο κείμενο

και... υπεράριθμοι δάσκαλοι, συνθέτουν το παράλογο σκηνικό της ελληνικής παιδείας και φυσικά υποθηκεύουν το μέλλον της χώρας. Διαβάστε πώς καταρρίπτονται οι μύθοι που για χρόνια ακολουθούν την δραματική κατάσταση της ελληνικής εκπαίδευσης.

 

Ένας από τους μεγαλύτερους μύθους που συντηρούν το απαρχαιωμένο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, αφορά τις καλές επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών που έρχονται σε αντιδιαστολή με τις ελλείψεις του συστήματος. Στην πραγματικότητα, τα στοιχεία του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) για τις επιδόσεις των Ελλήνων Μαθητών, που βασίζονται στη διεθνή έρευνα PISA καταδεικνύουν ακριβώς το αντίθετο.

 

Στη συγκεκριμένη έρευνα, οι Έλληνες μαθητές βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις. Από τις 30 χώρες του ΟΟΣΑ κατατάσσονται στην 28η θέση στις φυσικές επιστήμες και τα μαθηματικά, και στην 27η στην κατανόηση κειμένου. Ποια χώρα είναι πρώτη; Η Φιλανδία. Μια ευρωπαϊκή χώρα με περίπου το μισό πληθυσμό από αυτόν της Ελλάδας και η οποία θα αποτελέσει στη συνέχεια το σημείο αναφοράς μας.

 

Ένας δεύτερος μύθος αφορά τις ελλείψεις διδακτικού προσωπικού που για πολλούς ευθύνονται για την άσχημη κατάσταση της χώρας. Πρόκειται για έναν μύθο που συντηρείται εδώ και δεκαετίες. Όχι άδικα βεβαίως καθώς στην έναρξη κάθε σχολικής χρονιάς, πολλά είναι τα σχολεία που δεν διαθέτουν καθηγητές και δασκάλους για να καλύψουν το πρόγραμμα διδασκαλίας.

 

Παρ’ όλ αυτά, η χώρα μας έχει τη δεύτερη καλύτερη επίδοση στον ΟΟΣΑ σε ό,τι αφορά την αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό λειτουργό. Στην Ελλάδα αναλογούν 8,2 μαθητές ανά εκπαιδευτικό, όταν στη Φιλανδία ο αριθμός είναι κατά 50% υψηλότερος, και διαμορφώνεται σε 12,5 μαθητές ανά εκπαιδευτικό. Ο μέσος όρος των χωρών του ΟΟΣΑ είναι 13,2 και η καλύτερη επίδοση (αυτή της Πορτογαλίας με 8 μαθητές ανά εκπαιδευτικό) είναι πολύ κοντά στη δική μας. Είναι προφανές ότι πρόκειται για έλλειψη σχεδιασμού και όχι για ελλείψεις προσωπικού.

 

Η κυβέρνηση ωστόσο αν και διαμήνυσε προς πάσα κατεύθυνση ότι πρόκειται να παγώσει τις προσλήψεις σε όλους τους τομείς, εξαίρεσε αυτούς της παιδείας και της υγείας, οπότε αναμένεται να βελτιωθεί περαιτέρω ο συγκεκριμένος δείκτης.

 

Τις επιδόσεις των Φιλανδών μαθητών εξηγεί το γεγονός ότι ο αριθμός των μαθητών ανά αίθουσα, στη χώρα μας ανέρχεται σε 24,2 μαθητές και στη Φιλανδία σε 19,9. Αυτό εξηγείται φυσικά από ένα άλλο «στατιστικό» μέγεθος που ακούει στο όνομα «δαπάνες για την παιδεία ως ποσοστό επί του ΑΕΠ».

 

Η παιδεία είναι ένας από τους κλάδους όπου η χώρα μας πραγματοποιεί... αιματηρές οικονομίες. Έτσι το 2008 οι δαπάνες δεν ξεπέρασαν το 3,5% του ΑΕΠ, όταν στη Φιλανδία έφτασαν το 6,1%. Στην Ευρώπη των «27», η χώρα μας βρίσκεται στην 25η θέση σε ό,τι αφορά το ποσοστό του ΑΕΠ που διατίθεται για την εκπαίδευση. Στο ποσοστό αυτό πρέπει κανείς να συνυπολογίσει και το κόστος μισθοδοσίας των υπεράριθμων εκπαιδευτικών (πάντα με μέτρο σύγκρισης την Φινλανδία) που βελτιώνει έτι περαιτέρω το συγκεκριμένο δείκτη. Με λίγα λόγια αν είχαμε την ίδια αναλογία εκπαιδευτικών με την Φινλανδία, το ποσοστό της συνολικής δαπάνης επί του ΑΕΠ θα ήταν ακόμη μικρότερο.

 

Όσον αφορά την ετήσια δαπάνη της κάθε χώρας-μέλους ανά μαθητή/φοιτητή (εξαιρώντας τις ερευνητικές δραστηριότητες), στην «κορυφή» βρίσκονται οι ΗΠΑ με 12.000 δολάρια. Η Ελλάδα βρίσκεται προς το τέλος της κατάταξης, με δαπανώμενο ποσό λίγο πάνω από τα 5.000 δολάρια.

 

Μπορεί το κράτος να μην δαπανά πολλά χρήματα για την παιδεία αλλά δεν συμβαίνει το ίδιο και με τους ιδιώτες. Σε ένα πρωτοφανές φαινόμενο που αδυνατεί ακόμη και να αναφέρει οποιαδήποτε Κυβέρνηση εδώ και δεκαετίες, η παραπαιδεία ζει και βασιλεύει. Εκατοντάδες φροντιστήρια ή «ιδιαίτερα» μαθήματα προετοιμάζουν τους μαθητές αλλά και τους φοιτητές για να παρακολουθήσουν τη διδασκαλία του σχολείου ή του πανεπιστημίου καθώς και για κάθε είδους εξετάσεις που το ίδιο το κράτος έχει θεσπίσει. Παράλληλα μεγάλο είναι το κόστος για όσους δεν εμπιστεύονται συνολικά το εκπαιδευτικό σύστημα και μπορούν να επιλέξουν ιδιωτικά σχολεία και κολλέγια.

 

Το συνολικό κόστος μόνο για φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης και ιδιαίτερα μαθήματα για μαθητές γυμνασίου - λυκείου - ΤΕΕ (χωρίς την όποια παραοικονομία) σύμφωνα με ανεπίσημα στοιχεία ανεξάρτητων ερευνητών (συγκεκριμένα του εκπαιδευτικού-ερευνητή Χρήστου Κάτσικα που συστηματικά καταγράφει τις ιδιωτικές δαπάνες για την παιδεία) ανήλθε σε 650 εκατ. ευρώ το 2008. Επιπλέον 45 εκατ. ευρώ στοίχισαν τα φροντιστήρια κάθε είδους για μαθητές δημοτικού.

 

Σ’ αυτά πρέπει να συνυπολογίσουμε και περίπου 850 εκατ. ευρώ για φροντιστήρια ξένων γλωσσών και ιδιωτικά μαθήματα, καθώς η διδασκαλία τους στα σχολεία κρίνεται από την πλειοψηφία των γονέων ελλιπής.

 

Τα ιδιωτικά σχολεία στοίχισαν στους έλληνες 580 εκατ. ευρώ, τα δίδακτρα σε δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ 15 εκατ. ευρώ και τα κέντρα ελευθέρων σπουδών και κολλέγια 150 εκατ. ευρώ.

 

Απροσδιόριστο είναι επίσης το μέγεθος για πανεπιστημιακά φροντιστήρια, αυτά που αφορούν διαγωνισμούς ΑΣΕΠ καθώς και άλλες εξειδικευμένες περιπτώσεις.

 

Είναι φανερό ότι η διατήρηση των δαπανών ως ποσοστό του ΑΕΠ για την παιδεία δεν αρκεί. Προφανώς δεν αρκεί ούτε η αύξησή τους καθώς ο τρόπος που γίνεται η διαχείριση αυτών των χρημάτων δεν είναι ορθολογικός. Το κράτος υπόσχεται νέες προσλήψεις που σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ δεν χρειάζονται αλλά προφανώς εξυπηρετούν μικροκομματικούς και άλλους στόχους, όπως η μείωση της κλαδικής αλλά και γενικής ανεργίας. Την ίδια ώρα οι ελλείψεις σε υποδομές είναι εμφανείς και η αποτελεσματικότητα της δημόσιας εκπαίδευσης αμφίβολη. Πιο επίκαιρο από ποτέ είναι το ερώτημα «σε τι κόσμο θα φέρουμε τα παιδιά μας»;

 

Και συνεχίζω το επίκαιρο ερώτημα από το βιβλίο του Ζ.-Κ. Μισεά, Η Εκπαίδευση της Αμάθειας:

«Όταν ο οικολόγος πολίτης ισχυρίζεται ότι θέτει το πιο ενοχλητικό ερώτημα: ποιον κόσμο θα αφήσουμε στα παιδιά μας;, αποφεύγει να θέσει ένα άλλο πραγματικά ανησυχητικό ερώτημα: Σε τι είδους παιδιά θα αφήσουμε τον κόσμο;»

 

Θερμή παράκληση μην καταντήσει προσωπική αντιπαράθεση και με λίγα λόγια πανηγύρι! Είναι ένα θέμα που αφορά τους πάντες! Είναι το μέλλον της χώρας μας και όχι μόνο.

Link to comment
Share on other sites

H εκπομπή του Παύλου Τσίμα "Έρευνα" με σχετικό θέμα πριν από λίγο καιρό.

Το Mega έχει online όλη την εκπομπή -αξίζει να τη δει όποιος έχει όρεξη και χρόνο.

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικα δεν νομιζω οτι το εκπαιδευτικο συστημα στην ελλαδα, μεχρι και το λυκειο, ειναι τοσο χαλια. Οταν τελειωσα εγω (υπολογιστε 1-2 δεκαετιες) η υλη που διδασκομασταν ειδικα σε κατι μαθηματικα-φυσικες κτλ ηταν προχωρημενη. Φανταζομαι οτι τωρα που και οι υποδομες ειναι καλυτερες τα πραγματα ειναι καλυτερα. Ας κανουν και οι μαθητες οτι περναει απο το χερι τους για να διορθωθουν τα πραγματα.

A man is walking home one dark night in Belfast. Suddenly a figure with a gun moves out of the shadows and says:

"What religion are you?"

The fellow replies "I'm an atheist", to which the gunman replies,

"Yeah, but a catholic or protestant atheist?"

Link to comment
Share on other sites

@captum

Είδα το video και οφείλω να ομολογήσω οτι ούτε καν είχα φανταστεί την διαφορά που έχουμε ακόμα και στο λύκειο. Εάν και έχω σπουδάσει εξωτερικό η σύγκριση που μπορούσα να κάνω ήταν για τα πανεπιστήμια μόνο.

Συμπέρασμα...

Ελλάδα ποσότητα Φιλανδία ποιότητα...

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικα δεν νομιζω οτι το εκπαιδευτικο συστημα στην ελλαδα, μεχρι και το λυκειο, ειναι τοσο χαλια. Οταν τελειωσα εγω (υπολογιστε 1-2 δεκαετιες) η υλη που διδασκομασταν ειδικα σε κατι μαθηματικα-φυσικες κτλ ηταν προχωρημενη. Φανταζομαι οτι τωρα που και οι υποδομες ειναι καλυτερες τα πραγματα ειναι καλυτερα. Ας κανουν και οι μαθητες οτι περναει απο το χερι τους για να διορθωθουν τα πραγματα.

Νομίζω η αλήθεια είναι κάπου ανάμεσα.

Το σχολικό πρόγραμμα δεν είναι άσχημο, αλλά σίγουρα σηκώνει αρκετές και σημαντικές βελτιώσεις (κυρίως στην αναβάθμιση κάποιων μαθημάτων...). Εκεί που πάσχει, κατά τη γνώμη μου, είναι στη σοβαρή και (κυρίως) μοντέρνα προσέγγιση από το καθηγητικό σύστημα. Και, κατά τη γνωμη μου, το πρώτο που πρέπει να αλλάξει είναι ο τρόπος εισαγωγής στη τριτοβάθμεια εκπαίδευση, δίνοντας επιτέλους τον έλεγχο των εξετάσεων στα ίδια τα ανώτατα ιδρύματα.

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω η αλήθεια είναι κάπου ανάμεσα.

Το σχολικό πρόγραμμα δεν είναι άσχημο, αλλά σίγουρα σηκώνει αρκετές και σημαντικές βελτιώσεις (κυρίως στην αναβάθμιση κάποιων μαθημάτων...).

Φυσικα, βελτιωση μπορει παντα να υπαρχει. Απλα νομιζω οτι το ρεπορταζ και το αρθρο ειναι λιγο παραπλανητικα (και τι αλλο θα ηταν ως δημοσιογραφικη δουλεια?).

Απο τη μια η αναγνωση των εκθεσεων του ΟΑΣΑ ειναι μαλλον επιφανειακη και απο την αλλη δεν λειπουν οι πολλες υπερβολες, του στυλ "ο ελληνας μαθητης πεθαινει καθημερινα απο το αγχος", "δουλευει 12(!!!) ωρες τη μερα" κτλ, κατι που ισχυει μονο για αυτους που ειναι στην τριτη λυκειου, και αν...

 

(ΥΓ.οπως ειχε πει και η συζυγος μυλωνα, μια βαλιτσα γεματη με 500αρικα ειναι θεαμα ικανο να σε κανει να τα χασεις. Αν και σε εκεινη την περιπτωση ειχαν ζητησει να μην εχουν μεγαλα χαρτονισματα, οι δραστες οχι μονο τα πηραν οταν τα ειδαν αλλα τα χρησιμοποιησαν κιολας. Η απληστια σκοτωσε τη γατα)

A man is walking home one dark night in Belfast. Suddenly a figure with a gun moves out of the shadows and says:

"What religion are you?"

The fellow replies "I'm an atheist", to which the gunman replies,

"Yeah, but a catholic or protestant atheist?"

Link to comment
Share on other sites

Φυσικα, βελτιωση μπορει παντα να υπαρχει. Απλα νομιζω οτι το ρεπορταζ και το αρθρο ειναι λιγο παραπλανητικα (και τι αλλο θα ηταν ως δημοσιογραφικη δουλεια?).

Απο τη μια η αναγνωση των εκθεσεων του ΟΑΣΑ ειναι μαλλον επιφανειακη και απο την αλλη δεν λειπουν οι πολλες υπερβολες, του στυλ "ο ελληνας μαθητης πεθαινει καθημερινα απο το αγχος", "δουλευει 12(!!!) ωρες τη μερα" κτλ, κατι που ισχυει μονο για αυτους που ειναι στην τριτη λυκειου, και αν...

 

(ΥΓ.οπως ειχε πει και η συζυγος μυλωνα, μια βαλιτσα γεματη με 500αρικα ειναι θεαμα ικανο να σε κανει να τα χασεις. Αν και σε εκεινη την περιπτωση ειχαν ζητησει να μην εχουν μεγαλα χαρτονισματα, οι δραστες οχι μονο τα πηραν οταν τα ειδαν αλλα τα χρησιμοποιησαν κιολας. Η απληστια σκοτωσε τη γατα)

 

Αμφισβητείς τα αποτελέσματα της έρευνας; Αν ναι, θα ήθελα να ακούσω την γνώμη σου, γιατί είναι κάτι που το είχα ψάξει αρκετά και είχα διαβάσει την μεθοδολογία του testing (που φυσικά δεν θυμάμαι τώρα). By the way, ούτε καν διάβασα το συγκεκριμένο άρθρο. Προτιμώ να διαβάζω κατ'ευθείαν τα αποτελέσματα και τις εκθέσεις του ΟΑΣΑ.

 

Σε κάποια στιγμή θα παραθέσω κι εγώ την άποψη μου για την εκπαίδευσή μας, καθώς έγω ακολούθησα το Βρετανικό σύστημα και έχω ένα μέτρο σύγκρισης (επίσης μπορώ να συγκρίνο και το Αμερικάνικο, καθώς στο σχολείο μου υπήρχε κι αυτό).

 

Απλά για να σας προιδεάσω, πιστεύω πως σε ΚΑΘΕ χώρα (και ειδικότερα σε αυτές που έχουν μέτρια/κακά αποτελέσματα σε τέτοιου είδους έρευνες) υπάρχει πλασματικά καλή εντύπωση για το επίπεδο του συστήματός της- αν είχα ένα σεντ για κάθε φορά που μου έλεγαν Ιταλοί και Έλληνες ότι το επίπεδο τους στα Μαθηματικά είναι καλύτερο από τις πιο ανεπτυγμένες χώρες... Για μένα το κυρίως πρόβλημα δεν είναι το επίπεδο των μαθημάτων (θα το δικαιολογήσω και αυτό), αλλά ο τρόπος διδασκαλίας και το εξεταστικό σύστημα (ο καρκίνος που λέγεται Πανελλήνιες).

 

Να σημειώσω επίσης πως έγω τελείωσα σχολείο το 1995 (και άρα ο Ντίπλοματ είναι παππούς), οπότε οι παραστάσεις που έχω είναι από τότε.

http://www.thesimpsons.com/bios/images/bios_family_snowball2.gif
Link to comment
Share on other sites

Βλέποντας τις λίγες ώρες που ξοδεύουν οι Φινλανδοί μαθητές στο σχολείο και συγκρίνοντάς τις με όσες περνούν οι Έλληνες μαθητές σε σχολείο & φροντιστήριο, οι δικές μας είναι όπως και να το κάνουμε πολλές, ιδίως σε σχέση με το φτωχό αποτέλεσμα που έχουν.

 

Diplomat λες ότι 12 ώρες την ημέρα είναι υπερβολικές. Πράγματι έτσι είναι, όμως δυστυχώς τόσες περνούν οι μαθητές σε σχολείο, φροντιστήριο & διαβασμα. Και ευθύνη γι' αυτό έχουν και οι οικογένειες, οι οποίες στέλνουν τα παιδιά τους σε ιδιαίτερα/φροντιστήρια από το Γυμνάσιο. Όσο για το Λύκειο, και στις 3 τάξεις, πιστεύω 2 ώρες την ημέρα σε εξωσχολικά μαθήματα είναι σίγουρες. Μπορούν να το επιβεβαιώσουν ή να το διαψεύσουν και παιδιά που είναι μαθητές.

 

Όσο για τα προβλήματα του εκπαιδευτικού συστήματος, το κυριότερο είναι το περιεχόμενο των μαθημάτων & των βιβλίων. Τι να κάνουν ακόμα και οι καθηγητές που έχουν διάθεση, όταν πιέζονται να βγάζουν συγκεκριμένες ύλες σε περιορισμένο χρονικό διάστημα (τα λένε και στο βίντεο που παρέθεσα, αλλά τα θυμάμαι κι εγώ από το λύκειο πριν 7-10 χρόνια).

Tα τελευταία βιβλία του ΟΕΔΒ που χρησιμοποιούν δεν τα ξέρω, αν και δεν έχω ακούσει θετικά λόγια από κανέναν. Μάλλον πρέπει να είναι χειρότερα και από τα δικά μας (λάθη, ανακρίβειες κλπ).

 

Όντως, κάποια μαθήματα που διδάσκονται είναι προχωρημένα (πχ νομίζω ότι κάποια μαθηματικά είναι πανεπιστημιακού επιπέδου), αλλά τι νόημα έχει αυτό όταν η μάθηση δεν είναι αποδοτική;

Και γιατί παρέα με αυτά τα "προχωρημένα" μαθήματα πρέπει να διδάσκονται πχ επί 8 χρόνια τα θρησκευτικά ως υποχρεωτικό μάθημα, επιβαρύνοντας το ήδη φορτωμένο πρόγραμμα;

Καλύτερα λιγότερα και ουσιαστικά μαθήματα.

 

Τέλος, έχω ακούσει και από φίλους μου για τον τρόπο διδασκαλίας στο εξωτερικό: σαφώς καλύτερες υποδομές, πολύ πιο φιλικές προς τους μαθητές, όπου το μάθημα μπορεί να γίνει πιο ουσιαστικά. Εδώ όχι μόνο αυτό δεν γίνεται, αλλά ο Δάσκαλος εξακολουθεί να αποτελεί μορφή εξουσίας (όπως τα παλιά χρόνια) ενώ θα έπρεπε να είναι βοηθός τους για τη μάθηση.

 

Δυστυχώς δεν είμαι αισιόδοξος για το μέλλον του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος...

Link to comment
Share on other sites

Αμφισβητείς τα αποτελέσματα της έρευνας; Αν ναι, θα ήθελα να ακούσω την γνώμη σου, γιατί είναι κάτι που το είχα ψάξει αρκετά και είχα διαβάσει την μεθοδολογία του testing (που φυσικά δεν θυμάμαι τώρα). By the way, ούτε καν διάβασα το συγκεκριμένο άρθρο. Προτιμώ να διαβάζω κατ'ευθείαν τα αποτελέσματα και τις εκθέσεις του ΟΑΣΑ.

Δεν αμφισβητω τα αποτελεσματα της ερευνας. Αμφισβητω τον τροπο με τον οποιο παρουσιαζονται τα τεστ της ερευνας. Καταρχας, η ερευνα για την παιδεια του ΟΑΣΑ περιλαμβανει δεκαδες επιμερους κατηγοριες, και η Ελλαδα σε μερικες ειναι πρωτη και αλλες τελευταια. Αν πεις γενικα οτι η Ελλαδα ειναι 28η σε αυτη την κατηγορια ή την αλλη, χανεις το γενικο νοημα. Επισης, εκτος απο την Τουρκια και το Μεξικο (εκτος αν ξεχναω καμμια) σχεδον ολες οι αλλες χωρες του ΟΑΣΑ ειναι ανεπτυγμενες χωρες. Αρα παλι το αποτελεσμα δεν μας λεει τπτ για το επιπεδο της παιδειας στην Ελλαδα imo.

 

Να σημειώσω επίσης πως έγω τελείωσα σχολείο το 1995 (και άρα ο Ντίπλοματ είναι παππούς), οπότε οι παραστάσεις που έχω είναι από τότε

Aν τελειωσεςτο σχολειο το 1995, αρα και εσυ τελειωσες 1-2 δεκαετιες πριν...αρα δεν εισαι και ΤΟ νιατο:D

A man is walking home one dark night in Belfast. Suddenly a figure with a gun moves out of the shadows and says:

"What religion are you?"

The fellow replies "I'm an atheist", to which the gunman replies,

"Yeah, but a catholic or protestant atheist?"

Link to comment
Share on other sites

Δυστυχώς δεν είμαι αισιόδοξος για το μέλλον του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος...

+1

 

 

παντως δεν ειναι θεμα υλης αλλα θεμα καθηγητων..τα ατομα ειναι απαιχτα!!απο τοσους που εχω γνωρισει ζητημα ειναι 2-3 να με βοηθησαν πραγματικα...αλλοι εχουν τσιμπήσει τη θεσουλα και ειναι αραχτοι,αλλοι σου διδασκουν και δεν καταλαβαινεις τιποτα,αλλοι απλα νομιζουν οτι διδασκαλια ειναι καθημερινα τεστ μονο, αλλοι διαλεγουν τα αγαπημενα τους παιδια και για ενα χρονο ασχολουνται μονο με αυτα:X:X

ελεος παντως το να δειχνουν συνεχεία στη τηλεόραση ρεπορταζ με αλλα(πολυ καλύτερα εκπαιδευτικα συστηματα) με εξωργιζει!!νιωθω σαν το χαζο που απο γκαντεμια κολλησε στο ελλαδισταν...

Link to comment
Share on other sites

λες ότι 12 ώρες την ημέρα είναι υπερβολικές. Πράγματι έτσι είναι, όμως δυστυχώς τόσες περνούν οι μαθητές σε σχολείο, φροντιστήριο & διαβασμα. Και ευθύνη γι' αυτό έχουν και οι οικογένειες, οι οποίες στέλνουν τα παιδιά τους σε ιδιαίτερα/φροντιστήρια από το Γυμνάσιο. Όσο για το Λύκειο, και στις 3 τάξεις, πιστεύω 2 ώρες την ημέρα σε εξωσχολικά μαθήματα είναι σίγουρες. Μπορούν να το επιβεβαιώσουν ή να το διαψεύσουν και παιδιά που είναι μαθητές.

Καταρχας να τονισω οτι δεν υπερασπιζομαι το εκπαιδευτικο συστημα της χωρας μας, σαφως και εχει τεραστια περιθωρια βελτιωσης. Απλα λεω οτι τα α)πραγματα δεν ειναι τοοοσο μαυρα και β) οτι και οι μαθητες εχουν τεραστιο μεριδιο ευθυνης.

Ακομα και να δεχτω τις 2 ωρες εξωσχολικου διαβασματος, που δεν το θεωρω τραγικο, και παλι 2 και 5 ωρες στο σχολιο μας κανουν 7. Οχι 12 και 15.

 

παντως δεν ειναι θεμα υλης αλλα θεμα καθηγητων..τα ατομα ειναι απαιχτα!!απο τοσους που εχω γνωρισει ζητημα ειναι 2-3 να με βοηθησαν πραγματικα...αλλοι εχουν τσιμπήσει τη θεσουλα και ειναι αραχτοι,αλλοι σου διδασκουν και δεν καταλαβαινεις τιποτα,

Καλα, μην πας πανεπιστημιο. Θα απογοητευτεις.

A man is walking home one dark night in Belfast. Suddenly a figure with a gun moves out of the shadows and says:

"What religion are you?"

The fellow replies "I'm an atheist", to which the gunman replies,

"Yeah, but a catholic or protestant atheist?"

Link to comment
Share on other sites

5 ώρες δεν είναι. Εμείς 7ωρα είχαμε θυμάμαι και με ένα 3ωρο διάβασμα έφτανες 10ωρο καθημερινά.

12 κ 15 ώρες καθημερινά είναι υπερβολικά βέβαια αλλά φανταστείτε ότι υπάρχουν και μαθητές που πάνε για Αρχιτεκτονική πχ που κάνουν και σχέδιο ΕΞΤΡΑ σε φροντιστήριο (δεν γίνεται αλλού), δλδ ένα έξτρα 3ωρο. Άρα εκεί φτάνεις ενα 13ωρο τουλάχιστον.

Συν το ότι δεν είναι όλοι έξυπνοι και κάποιος μπορείς να χρειάζεται διπλάσιο χρόνο να διαβάσει (και είναι μεγάλο το ποσοστό αυτό)

Link to comment
Share on other sites

5 ώρες δεν είναι. Εμείς 7ωρα είχαμε θυμάμαι και με ένα 3ωρο διάβασμα έφτανες 10ωρο καθημερινά.

.

ΟΚ, εγω οταν πηγαινα σχολειο ξεκινουσαμε 8:10, και τελειωναμε 13:30. Αν τωρα τα παιδια πανε στις 8 και φευγουν στις 15¨00 (7ωρες) τοτε κανω λαθος εγω.

 

12 κ 15 ώρες καθημερινά είναι υπερβολικά βέβαια αλλά φανταστείτε ότι υπάρχουν και μαθητές που πάνε για Αρχιτεκτονική πχ που κάνουν και σχέδιο ΕΞΤΡΑ σε φροντιστήριο (δεν γίνεται αλλού), δλδ ένα έξτρα 3ωρο. Άρα εκεί φτάνεις ενα 13ωρο τουλάχιστον

Γιάυτο ειπα, αντε να συμβαινει στην τριτη λυκειου και αν.

A man is walking home one dark night in Belfast. Suddenly a figure with a gun moves out of the shadows and says:

"What religion are you?"

The fellow replies "I'm an atheist", to which the gunman replies,

"Yeah, but a catholic or protestant atheist?"

Link to comment
Share on other sites

The players make the systems.

 

Πιστεύω ότι το πρόβλημα της παιδείας μας είναι οι δάσκαλοι (μέτριοι και χωρίς κίνητρα απόδοσης ούτε αντικειμενική αξιολόγηση), μαθητές (ξέρουμε όλοι γιατί, το σχολείο η ώρα του παιδιού και του χαβαλέ και θα τα μάθουμε όλα στο φροντιστήριο) και οι γονείς (δεν πειράζει που το παιδάκι δεν γουστάρει τα γράμματα, θα το βάλουμε στο πανεπιστήμιο να γίνει επιστήμονας και βλέπουμε)...

 

Βέβαια για να λέμε και του στραβού το δίκιο, ο PISA έχει μεθοδολογία που δεν ταιριάζει με τις απαιτήσεις του δικού μας συστήματος από τους μαθητές. και έχω και μια ακόμη ένσταση σχετικά με το περίφημο ποσοστό του ΑΕπ στην παιδεία. Αν λάβει κανείς υπόψη τα φροντιστήρια, ιδιαίτερα, βοηθήματα κτλ. τότε σαν κοινωνία ξοδεύουμε αρκετά πάνω από το 3,5% του ΑΕΠ.

 

Νομίζω η αλήθεια είναι κάπου ανάμεσα.

Το σχολικό πρόγραμμα δεν είναι άσχημο, αλλά σίγουρα σηκώνει αρκετές και σημαντικές βελτιώσεις (κυρίως στην αναβάθμιση κάποιων μαθημάτων...). Εκεί που πάσχει, κατά τη γνώμη μου, είναι στη σοβαρή και (κυρίως) μοντέρνα προσέγγιση από το καθηγητικό σύστημα. Και, κατά τη γνωμη μου, το πρώτο που πρέπει να αλλάξει είναι ο τρόπος εισαγωγής στη τριτοβάθμεια εκπαίδευση, δίνοντας επιτέλους τον έλεγχο των εξετάσεων στα ίδια τα ανώτατα ιδρύματα.

 

γενικά συμφωνώ απλά για το τελευταίο πρέπει να εξασφαλιστεί η αξιοκρατία...

 

+1

 

παντως δεν ειναι θεμα υλης αλλα θεμα καθηγητων..τα ατομα ειναι απαιχτα!!απο τοσους που εχω γνωρισει ζητημα ειναι 2-3 να με βοηθησαν πραγματικα...αλλοι εχουν τσιμπήσει τη θεσουλα και ειναι αραχτοι,αλλοι σου διδασκουν και δεν καταλαβαινεις τιποτα,αλλοι απλα νομιζουν οτι διδασκαλια ειναι καθημερινα τεστ μονο, αλλοι διαλεγουν τα αγαπημενα τους παιδια και για ενα χρονο ασχολουνται μονο με αυτα:X:X

ελεος παντως το να δειχνουν συνεχεία στη τηλεόραση ρεπορταζ με αλλα(πολυ καλύτερα εκπαιδευτικα συστηματα) με εξωργιζει!!νιωθω σαν το χαζο που απο γκαντεμια κολλησε στο ελλαδισταν...

 

Υπάρχουν Έλληνες μαθητές-φοιτητές κτλ που κερδίζουν βραβεία και υποτροφίες στο εξωτερικό αλλά δεν πολυασχολούνται με αυτούς...ίσως γιατί κανένας τους δεν θα γίνει δημοσιογράφος.

Read The F...ing Manual First
Link to comment
Share on other sites

Νομίζω η αλήθεια είναι κάπου ανάμεσα.

Το σχολικό πρόγραμμα δεν είναι άσχημο, αλλά σίγουρα σηκώνει αρκετές και σημαντικές βελτιώσεις (κυρίως στην αναβάθμιση κάποιων μαθημάτων...). Εκεί που πάσχει, κατά τη γνώμη μου, είναι στη σοβαρή και (κυρίως) μοντέρνα προσέγγιση από το καθηγητικό σύστημα. Και, κατά τη γνωμη μου, το πρώτο που πρέπει να αλλάξει είναι ο τρόπος εισαγωγής στη τριτοβάθμεια εκπαίδευση, δίνοντας επιτέλους τον έλεγχο των εξετάσεων στα ίδια τα ανώτατα ιδρύματα.

 

Το πρόβλημα όντως εντοπίζεται στα πανεπιστήμια, από όπου βγαίνουν οι αυριανοί δάσκαλοι και καθηγητές. Όταν σπούδαζα εγώ, το 80-90% πέρναγε τα μαθήματα αντιγράφοντας, για να θίξω μόνο μια πτυχή.

 

Η κατάσταση στα σχολεία από άποψη διδακτικού προσωπικού είναι τραγική και ως ποιότητα και ως ποσότητα.

Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι καθόλου υπερβολή οι 13 ώρες που περιλαμβάνουν σχολείο, φροντιστήριο και διάβασμα!

Λοιπόν, εγώ τελείωσα το λύκειο το 2005. Ξεκινούσαμε το μάθημα στις 8:15 και τελείωναμε στις 2:10 τις περισσότερες φορές και κάποιες 1:25. Από το δημοτικό είχα φροντιστήριο ξένων γλωσσών και στο λύκειο φροντιστήριο για τα μαθήματα του σχολείου.

Στο λύκειο πράγματι οι καθηγητές που άξιζαν ήταν λίγοι και οι πιο πολλοί στηριζόμασταν στο φροντιστήριο.

Σίγουρα χρειάζονται αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα αλλά αυτές πρέπει να γίνουν σε όλες τις βαθμίδες.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Κοινοποίηση

×
×
  • Create New...