Jump to content

Βορειοδυτική Οδός Πελλοπονήσου (Κορίνθος - Πάτρα - Πύργος)


MsK
 Κοινοποίηση

Recommended Posts

Οδικός Άξονας Ελευσίνας - Κορίνθου - Πάτρας και Πύργου - Τσακώνας

 

Ο συγκεκριμένος δρόμος ανήκει στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο των σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων και οι προδιαγραφές του, σύμφωνα με το ΥΠΕΧΩΔΕ, θα είναι καλύτερες από αυτές που ορίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Από την αρχική προκήρυξη προβλεπόταν το πλάτος του να είναι 24,5 μέτρα, όποια κι ήταν η χάραξη. Τελικά, ο δρόμος θα έχει πλάτος 26,5 μέτρα, με 3 λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε ρεύμα και με διαχωριστικό διάζωμα ανάμεσα στα δύο ρεύματα. Σύμφωνα με τους ειδικούς, ο δρόμος αυτός θα εξυπηρετεί άνετα, με πλήρη ασφάλεια, υπερτριπλάσια κίνηση από τη σημερινή και θα επιτρέπει σε όλα τα σημεία του την ανάπτυξη ταχύτητας 120 χλμ. την ώρα.

 

O Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιάς ανέφερε ότι το πλάτος του τμήματος Κόρινθος – Πάτρα θα είναι μεγαλύτερο από το πλάτος της Εγνατίας Οδού και του μεγαλύτερου μέρους της ΠΑΘΕ που έχουν πλάτος 24,5 μέτρα. Από όλο το εθνικό δίκτυο μόνο το τμήμα Κόρινθος-Αθήνα-Σχηματάρι και το τμήμα Κατερίνη-Θεσσαλονίκη έχουν μεγαλύτερο πλάτος γιατί και σήμερα αλλά και μελλοντικά εξυπηρετούν πολλαπλάσιους κυκλοφοριακούς φόρτους.

 

Για την διαδρομή Κόρινθος – Πάτρα και σχεδόν σε όλα τα τμήματά της μελετήθηκαν κατά μέσο όρο πέντε (5) εναλλακτικές λύσεις. Η κάθε μία από αυτές τις λύσεις θα στοίχιζε, σύμφωνα με το ΥΠΕΧΩΔΕ, εκατοντάδες εκατομμύρια εώς και 1 δις ευρώ περισσότερο από την λύση που επιλέχθει, δηλαδή η χρηματοδότηση του έργου θα ήταν αδύνατη. Πέραν αυτού οι λύσεις αυτές περιλάμβαναν την κατασκευή σε δύσκολα εδάφη μεγάλων σηράγγων που ξεπερνούσαν τα 6 χιλιόμετρα μήκος. Αυτό, σύμφωνα με τους ειδικούς, δημιουργούσε αυξημένο βαθμό κατασκευαστικής αβεβαιότητας και οι λύσεις αυτές κρίθηκαν απρόσφορες τόσο από γεωλογική, οικολογική και οικονομική άποψη όσο και για λόγους ασφαλείας σε έκτακτα περιστατικά. Το ΥΠΕΧΩΔΕ τόνισε ότι με τις λύσεις αυτές θα υπήρχε περιβαλλοντική βλάβη της περιοχής και καταστροφή περιουσιών της τοπικής κοινωνίας. Επίσης, τεράστιο θα ήταν το κόστος των αναγκαίων απαλλοτριώσεων. Ο σημερινός δρόμος έχει εκατέρωθεν ζώνες που είναι ήδη απαλλοτριωμένες, και καλύπτουν τις ανάγκες του νέου αυτοκινητοδρόμου.

 

Μετά από αρκετή «δουλειά», σύμφωνα με τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, την περασμένη εβδομάδα οι υποψήφιοι όμιλοι παρέλαβαν τα τελικά τεύχη δημοπράτησης και τη διακύρηξη για το έργο Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα και Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα και κλήθηκαν να υποβάλλουν τις δεσμευτές τους προσφορές έως τις 9 Οκτωβρίου 2006, με στόχο την ανάδειξη προσωρινού ανάδοχου του έργου μέχρι το τέλος του έτους.

 

Από το σχετικό δελτίο τύπου του ΥΠΕΧΩΔΕ παραθέτονται τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Οδικού Άξονα Ελευσίνας - Κορίνθου - Πάτρας και Πύργου - Τσακώνας.

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Έργου

 

Ο Οδικός Άξονας Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα και Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα έχει συνολικό μήκος 365,4 χλμ. και το έργο παραχώρησης περιλαμβάνει :

 

  • α) Την κατασκευή νέων τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου συνολικού μήκους 283,7 χλμ.
  • β) Την συμπλήρωση και βελτίωση υφιστάμενων τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου συνολικού μήκους 81,7 χλμ.

 

Αναλυτικότερα :

 

α) Η κατασκευή των νέων τμημάτων του έργου


  • Τα νέα τμήματα του σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου που θα κατασκευαστούν έχουν συνολικό μήκος 283,7 χιλιόμετρα. Αναλυτικότερα θα κατασκευαστούν :
     
  • Τα 120 χλμ. του τμήματος Κόρινθος – Πάτρα, με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και μεσαίο διαχωριστικό διάζωμα. Ο αυτοκινητόδρομος αυτός θα έχει πλάτος 26,5 μέτρα με εξαίρεση το τμήμα Έξοδος Πάτρας – Διόδια Ρίου μήκους 6 χλμ που θα διαθέτει 4 Λωρίδες κυκλοφορίας (αστικού τύπου) ανά κατεύθυνση με συνολικό πλάτος 33,15μ.
     
  • Τα 163,7 χλμ., του τμήματος Πάτρα – Πύργος- Αλφειός - Τσακώνα, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) και μεσαίο διαχωριστικό διάζωμα.
     
  • 31 νέοι πλήρεις ανισόπεδοι κόμβοι
     
  • Η πλήρης οργάνωση δευτερεύοντος οδικού δικτύου μέσω ανισόπεδων διαβάσεων και παράπλευρων οδών στον Αυτοκινητόδρομο για την αποκατάσταση επικοινωνίας, την εξυπηρέτηση των τοπικών μετακινήσεων και την σύνδεση με τον Αυτοκινητόδρομο.

 

Τεχνική Περιγραφή:

 

1. Στο τμήμα Κόρινθος – Πάτρα μήκους 120 χλμ.

 

Η χάραξη του δρόμου σε άλλα σημεία δεν ακολουθεί την υφιστάμενη εθνική οδό και σε άλλα την ακολουθεί όπου το σημερινό πλάτος των 12,5 μέτρων γίνεται 26,5 μέτρα και αλλάζουν με νέα βελτιωμένη χάραξη οι καμπύλες του δρόμου ώστε να επιτρέπεται σε αυτές η ασφαλής διέλευση με ταχύτητα 120 χλμ./ώρα.

 

Η χάραξη του δρόμου δεν ακολουθεί την χάραξη της υφιστάμενης εθνικής οδού και παραλλάσσεται στις θέσεις Κιάτο, Γεληνιάτικα, Ξυλόκαστρο, Λυκοποριά, Μαύρα Λιθάρια, Αιγείρα, Πλάτανος, Ελίκη, Αίγιο, Σελιανίτικα, Άβυθος, Παναγοπούλα και Αραχωβίτικα.

 

Επίσης στα πλαίσια του τμήματος Κόρινθος – Πάτρα πρόκειται να κατασκευαστούν:

 

  • Σήραγγες συνολικού μήκους 10.375μ. και λοιπά υπόγεια τμήματα (cut and cover), συνολικού μήκους 3.374μ.
  • 61 γέφυρες άνω των 20μ. μήκους 4.500μ.
  • 13 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι με σύγχρονα γεωμετρικά χαρακτηριστικά
  • 135 Ανισόπεδες διαβάσεις τοπικού δικτύου (δεν περιλαμβάνονται τα τεχνικά των Ανισόπεδων κόμβων).

 

2. Στο τμήμα Πάτρα – Πύργος- Αλφειος μήκους 87,5 χλμ.,

 

Ο νέος αυτοκινητόδρομος ακολουθεί νέα χάραξη και όχι τον υφιστάμενο εθνικό δρόμο, εκτός από τα 14,5 πρώτα χιλιόμετρα έξω από την Πάτρα.

 

Επίσης στα πλαίσια του τμήματος αυτού πρόκειται να κατασκευαστούν :

 

  • 35 Γέφυρες άνω των 20μ. μήκους 2200μ.
  • Σήραγγες συνολικού μήκους 820 μ.
  • 10 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι με σύγχρονα γεωμετρικά χαρακτηριστικά
  • 57 Ανισόπεδες διαβάσεις τοπικού δικτύου

 

3. Στο τμήμα Αλφειός – Καλό Νερό – Τσακώνα, μήκους 76,2 χλμ.,

 

Ο νέος αυτοκινητόδρομος ακολουθεί στα 46,2 χλμ. την χάραξη της υφιστάμενης εθνικής οδού, με πλήρη ανακατασκευή, υπερδιπλασιασμό του πλάτους και νέα βελτιωτική χάραξη σε όλες τις καμπύλες.

 

Η χάραξη του δρόμου δεν ακολουθεί την χάραξη της υφιστάμενης εθνικής οδού και παραλλάσσεται σε μήκος 30 χλμ. στις θέσεις : Επιτάλιο, Σαμικό, Ζαχάρω, Καλό Νερό, Κοπανάκι.

 

Επίσης, στο τμήμα αυτό πρόκειται να κατασκευαστούν:

 

  • 20 γέφυρες μεγάλες άνω των 20μ. σε μήκος 1700μ.
  • Σήραγγες και λοιπά υπόγεια τμήματα (cut and cover), συνολικού μήκους 600μ.
  • 8 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι με σύγχρονα γεωμετρικά χαρακτηριστικά
  • 58 Ανισόπεδες διαβάσεις

 

β) Συμπλήρωση και βελτίωση υφιστάμενων τμημάτων

 

Στα Υφιστάμενα τμήματα Αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα – Κόρινθος μήκους 63,4 χλμ. και Παράκαμψη Πάτρας μήκους 18,3 χλμ., που θα συμπληρωθούν και θα βελτιωθούν από τον παραχωρησιούχο, προβλέπεται:

 

  • Αντιολισθηρά οδοστρώματα με δομικές βελτιώσεις και εξασφάλιση απορροής επιφανειακών υδάτων
  • Αντικατάσταση των μεταλλικών στηθαίων ασφαλείας με new jersey και στη μεσαία νησίδα εξασφάλιση λωρίδων καθοδήγησης
  • Βελτίωση όλων των Ανισόπεδων Κόμβων
  • Εργασίες ασφάλειας της κυκλοφορίας (safety audit)
  • Έργα αντιπλημμυρικής προστασίας
  • Ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις
  • Σήμανση (Οριζόντια και κατακόρυφη) με σύγχρονες προδιαγραφές
  • Εργασίες Βαριάς συντήρησης, σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές
  • Ευστάθεια πρανών ορυγμάτων και επιχωμάτων
  • Επισκευή και Συντήρηση όλων των Τεχνικών του Έργου
  • Πλευρικές διαμορφώσεις με αποκατάσταση πρανών, καθαρισμό, φυτεύσεις, εξοπλισμό ασφαλείας.

 

γ) Εξυπηρέτηση Οδηγών – Υποστηρικτικές λειτουργίες

 

Για την καλύτερη διαχείριση του αυτοκινητόδρομου και την εξυπηρέτηση των οδηγών σε όλο τον οδικό άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα και Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα προβλέπεται η ανάπτυξη των ακόλουθων υποστηρικτικών λειτουργιών:

 

  • Πλήρες ηλεκτρονικό σύστημα σε όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου για ενημέρωση οδηγών, διαχείριση της κυκλοφορίας και παρακολούθηση από τα Κέντρα Λειτουργίας και Συντήρησης καθώς και την ενεργοποίηση σε περίπτωση εκτάκτων συνθηκών.
  • Δημιουργία 8 Κέντρων Λειτουργίας και Συντήρησης με διάθεση εγκαταστάσεων στην Πυροσβεστική και στην Τροχαία καθώς και χώρων για εγκατάσταση εξοπλισμού συντήρησης.
  • Ανάπτυξη 10 Αμφίπλευρών Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ).

 

δ) Περιβαλλοντικά έργα

 

Σε όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου προβλέπεται η κατασκευή έργων περιβαλλοντικής προστασίας όπως:

 

  • Ηχοπετάσματα , στις περιοχές με οικιστική δόμηση.
  • Στις περιοχές ορυγμάτων αποφεύγεται ο εκβραχισμός για γεωλογικούς και περιβαλλοντικούς λόγους με κατασκευή cut and cover.
  • Στις περιοχές μεγάλου ύψους πρανών επιχωμάτων για τον περιορισμό της ζώνης κατάληψης προβλέπεται η κατασκευή τοίχων ή/και οπλισμένης γης.

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

Για την ολοκλήρωση του έργου προβλέπονται οι ακόλουθες αποκλειστικές προθεσμίες :

 

  • Εντός 50 μηνών: ολοκληρώνεται το τμήμα Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος

Αναλυτικότερα:

  • Εντός 12 μηνών: ολοκλήρωση εργασιών στην Εθνική Οδό Κορίνθου – Πατρών για άρση επικινδυνότητας και βελτίωση κυκλοφοριακών συνθηκών.
  • Εντός 20 μηνών: ολοκλήρωση αναβάθμισης του Αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα – Κόρινθος.
  • Εντός 32 μηνών:
    • Ολοκλήρωση 15 χλμ. του Αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Αραχωβίτικα – Πάτρα περιλαμβανομένων και των νέων Ανισόπεδων κόμβων Ρίου και Αραχωβίτικων.
    • Ολοκλήρωση 20 χλμ. του Αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Κόρινθος – Ζευγολατιό – Κιάτο.
    • Ολοκλήρωση Αυτοκινητόδρομου 18 χλμ. στο τμήμα Πέρας Περιμετρικής Πάτρας – Κάτω Αχαΐα.

    [*]Εντός 40 μηνών: ολοκλήρωση 75χλμ. του Αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Κιάτο – Δυτικός κόμβος Αιγίου.

    [*]Εντός 50 μηνών (προθεσμία που αποτελεί στοιχείο προσφορών):

    • Ολοκλήρωση και των τελευταίων 22 χλμ. του Αυτοκινητόδρομου Κόρινθος – Πάτρα στο τμήμα Δυτικός Κόμβος Αιγίου – Αραχωβίτικα (περιοχή Παναγοπούλας με σήραγγες)
    • Ολοκλήρωση του τμήματος Πάτρα - Πύργος

 

Το υπόλοιπο τμήμα Πύργος – Τσακώνα μήκους 90 χλμ. θα περαιωθεί μέσα στη συνολική προθεσμία των 70 μηνών.

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

Οι υποψήφιοι όμιλοι

 

Στην τελική φάση του διαγωνισμού συμμετέχουν 4 (τέσσερις) προεπιλεγέντες όμιλοι :

 

  • Ο όμιλος ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ στον οποίο συμμετέχουν οι εταιρείες Vinci S.A., Ελληνική Τεχνοδομική Α.Ε., J & P ΑΒΑΞ Α.Ε. κ.α.
  • Ο όμιλος ΑΠΟΛΛΩΝ στον οποίο συμμετέχουν οι εταιρείες ΑΘΗΝΑ, CRUPO DRAGADOS OP, HOCHTIEF GMBH, LAMDA S.A κ.α
  • Ο όμιλος HELLENIC AUTOPISTAS στον οποίο συμμετέχουν οι εταιρείες CITRA, ACS, ΓΕΚ Α.Ε, ΤΕΡΝΑ Α.Ε κ.α.
  • Ο όμιλός ΟΔΟΠΟΙΗΣΙΣ στον οποίο συμμετέχουν οι εταιρείες MOTA, ENGIL, ****ONA, MHXANIKH A.E., ΘΕΜΕΛΙΟΔΟΜΗ Α.Ε κ.α.

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Κατατέθηκαν στις 18 Δεκεμβρίου οι τελικές προσφορές των υποψηφίων

για τον Οδικό Άξονα Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα & Πάτρα–Πύργος-Τσακώνα. Στο συνημμένο αρχείο θα βρείτε έναν χάρτη που δημοσίευσε το ΥΠΕΧΩΔΕ στον οποίο επισημαίνονται τα νέα τμήματα προς κατασκευή, καθώς και τα υφιστάμενα προς βελτίωση.

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Στα σκαριά το μεγαλύτερο οδικό έργο

Σε έναν υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο θα έχει μετατραπεί μέχρι το 2011 ένα από τα πλέον επικίνδυνα τμήματα του εθνικού οδικού δικτύου.Πρόκειται για το μεγαλύτερο οδικό έργο που έχει πραγματοποιηθεί στη χώρα (Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσάκωνα) και θα κοστίσει 2,7 δις ευρώ,δηλαδή όσα χρήματα χρειάστηκαν για την κατασκευή της Αττικής οδού και της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου μαζί!

Η παράδοση στις αρχές του 2011 του νέου αυτοκινητόδρομου που θα αντικαταστήσει την επικίνδυνη εθνική οδό Αθήνας-Πάτρας,πέραν των προδιαγραφών ασφαλείας που θα τηρεί,αναμένεται να μειώσει και την σχετική απόσταση σε μία μόλις ώρα και τρία τέταρτα.Η Αθήνα τότε θα ενώνεται με την Κόρινθο,την Πάτρα και τον Πύργο με έναν σύγχρονο κλειστό αυτοκινητόδρομο,ο οποίος μέχρι τα τέλη του 2013 θα έχει επεκταθεί μέχρι την Τσάκωνα για να συνδεθεί με τον άξονα Κόρινθος-Καλαμάτα.

Το χρονοδιάγραμμα των έργων που παρουσίασε προχθές ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς,βρίσκεται ήδη σε εφαρμογή.Προσωρινός ανάδοχος ανακηρύχτηκε η κοινοπραξία ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ στην οποία μετέχουν οι εταιρείες Vinci,Ελληνική Τεχνοδομική ΤΕΒ,Άκτωρ,J&P Άβαξ,Hochtief,Αθηνά

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Στις 5 Φεβρουαρίου μπήκε στην τελική ευθεία για την κατασκευή του το μεγαλύτερο και δυσκολότερο από τα μεγάλα έργα που προωθεί το ΥΠΕΧΩΔΕ με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης. Αναδείχθηκε ο ανάδοχος για τον Οδικό Άξονα Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, που πλέον θα ονομάζεται «Βορειοδυτική Οδός Πελοποννήσου», και εάν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις λόγω προσφυγών, θα υπογραφεί η σύμβαση του έργου μέχρι τις αρχές Μαΐου. Με την ανάδειξη αναδόχου στη Βορειοδυτική Οδό Πελοποννήσου ολοκληρώνονται όλοι οι διαγωνισμοί για τα 6 μεγάλα οδικά έργα του προγράμματος «Δρόμοι Ανάπτυξης» που γίνονται στην Περιφέρεια.

 

Η Βορειοδυτική Οδός Πελοποννήσου είναι ένα έργο μαμούθ, και από πλευράς κόστους και από πλευράς δυσκολίας. Ο προϋπολογισμός του είναι μεγαλύτερος από τον προϋπολογισμό της Αττικής οδού και της γέφυρας Ρίου –Αντιρρίου μαζί. Από τεχνικής πλευράς είναι ένα ιδιαίτερα απαιτητικό έργο 365,4 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 283,7 θα κατασκευαστούν από την αρχή και τα υπόλοιπα 81,7 χλμ θα βελτιωθούν. Βάσει της προσφοράς του αναδόχου, το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε 2,7 δις ευρώ. Η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου είναι 550 εκ. ευρώ, σε τρέχουσες τιμές, εκ των οποίων τα μισά θα προέλθουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

 

Η Βορειοδυτική Οδός Πελοποννήσου ανήκει στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο των σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων και οι προδιαγραφές της είναι καλύτερες από αυτές που ορίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Από την αρχική προκήρυξη προβλεπόταν το πλάτος της να είναι 24,5 μέτρα, όποια κι αν ήταν η χάραξη. Τελικά, ο δρόμος από Κόρινθος έως Πάτρα θα έχει πλάτος 26,5 μέτρα, με 3 λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε ρεύμα και με διαχωριστικό διάζωμα ανάμεσα στα δύο ρεύματα.

 

Σύμφωνα με τους ειδικούς, ο δρόμος αυτός θα εξυπηρετεί άνετα, με πλήρη ασφάλεια, υπερτριπλάσια κίνηση από τη σημερινή και θα επιτρέπει σε όλα τα σημεία του την ανάπτυξη ταχύτητας 120 χλμ. την ώρα.

 

Αναλυτικότερα :

 

Για το διαγωνισμό, είχαν προεπιλεγεί 4 όμιλοι οι οποίοι εκλήθησαν να καταθέσουν προσφορές. Τελικά κατέθεσαν προσφορές οι 2 όμιλοι: ο όμιλος «HELLENIC AUTOPISTAS» και ο όμιλος «ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ».

 

Στον όμιλο «HELLENIC AUTOPISTAS» συμμετέχουν οι εταιρίες: CINTRA S.A, ΓΕΚ Α.Ε., IRIDIUM CONCESSIONES DE INFRAESTRUCTRURAS S.A, DRAGADOS S.A., FERROVIAL AGROMAN S.A., ΤΕΡΝΑ Α.Ε.

 

Στον όμιλο «ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ» συμμετέχουν οι εταιρίες: VINCI S.A., ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ-ΤΕΒ Α.Ε., ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, J&P ΑΒΑΞ Α.Ε., HOCHTIEF Projektentwicklung GMBH, ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ.

 

Προσωρινός ανάδοχος του έργου, με την πλέον συμφέρουσα για το ελληνικό δημόσιο προσφορά, αναδείχθηκε ο Όμιλος «ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ» με μεγαλύτερες πληρωμές προς το Δημόσιο και χρόνους κατασκευής κατά 6 έως 8 μήνες μικρότερους στα κρίσιμα τμήματα Κορίνθου-Πατρών και Πατρών – Πύργου.

 

Βάσει της προσφοράς του προσωρινού αναδόχου, το κατασκευαστικό κόστος του έργου, σε τρέχουσες τιμές, ανέρχεται σε 2,098 δισ. ευρώ και το συνολικό κόστος στα 2,7 δις ευρώ. Στο συνολικό κόστος περιλαμβάνονται επιπλέον οι τόκοι κατασκευαστικής περιόδου, το κόστος λειτουργίας κατά την κατασκευή κ.α. Η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου είναι 550 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα μισά θα προέλθουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ελπίζω να μην αργήσει να υπογραφεί και το τελευταίο μεγάλο οδικό έργο.

Ειδικά το τμήμα Πύργος-Πάτρα είναι καρμανιόλα, αφού έχει μεάλες ευθείες και ξεθαρρεύουν οι Αθηναίοι οδηγοί, με αποτέλεσμα αν τους πεταχτεί κανένα τρακτέρ να έχουμε θύματα. :(

Παρακαλούνται τα fanboys των Samsung, Sony, Microsoft να σταματήσουν να μου γράφουν πμ με προσβολές γιατί γέμισε το inbox και πλέον δε θα τα λαμβάνω.

[sIGPIC][/sIGPIC]

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Υπεγράφη η σύμβαση για την κατασκευή της Βορειοδυτικής Οδού Πελοποννήσου.

 

Οι σχετικές δηλώσεις του Υπουργού: http://www.minenv.gr/download/2007-07-24.dilosis.g.souflia.gia.ypografi.symbasis.elefsina-korinthos-patra-pyrgos-tsakona.doc

 

Και ο χάρτης του έργου: http://www.minenv.gr/download/2007-07-24.BOREIODYT_OD_PELOP2.pdf

 

 

Επιτέλους! :yahoo:

Παρακαλούνται τα fanboys των Samsung, Sony, Microsoft να σταματήσουν να μου γράφουν πμ με προσβολές γιατί γέμισε το inbox και πλέον δε θα τα λαμβάνω.

[sIGPIC][/sIGPIC]

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
θα χαλασουν το δασος και τη λιμνη του καιαφα. τοσα χρονια τα προστατευαμε απο τους εμπρηστες και τωρα θα ερθει μια υπουργικη αποφαση να τα καταστρεψει. :cry::cry: :mad::mad:

Desktop: Acer Aspire X-Cruiser, ThermalTake PurePower460W, Core 2 Duo E6400, Gigabyte 965PS3, 2xCrucial 2GB (800MHz, CL4), Gigabyte 9600GT

http://www.cardomain.com/ride/2667388

Link to comment
Share on other sites

Κατατέθηκε την 1η Αυγούστου 2007 στη Βουλή προς κύρωση η σύμβαση για την κατασκευή της Βορειοδυτική Οδό Πελοποννήσου, ένα έργο μήκους 365 χλμ. και συνολικού κόστους 2,8 δισ. ευρώ. Το έργο, μετά την κύρωση της σύμβασης στη Βουλή, θα αρχίσει να κατασκευάζεται τον Δεκέμβριο.

 

Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται στα 2,8 δισ. ευρώ. Η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου είναι 550 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 20% του συνολικού κόστους, εκ των οποίων τα μισά θα προέλθουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

 

Η σύμβαση έχει διάρκεια 30 χρόνια και η συνολική προθεσμία για την ολοκλήρωση της κατασκευής των έργων που περιλαμβάνονται στην σύμβαση παραχώρησης είναι 70 μήνες.

 

Παράλληλα, όμως, προβλέπονται οι ακόλουθες αποκλειστικές προθεσμίες για την ολοκλήρωση τμημάτων του έργου:

 

Εντός 42 μηνών (Ιούνιος 2011): ολοκληρώνεται το τμήμα Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος και η αναβάθμιση του Τμήματος Ελευσίνα – Κόρινθος

 

Το υπόλοιπο τμήμα Πύργος – Τσακώνα μήκους 90 χλμ. θα περαιωθεί μέσα στη συνολική προθεσμία των 70 μηνών (Οκτώβριος 2013).

 

Επισυνάπτεται η σχετική αιτιολογική έκθεση.

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
τωρα που το δασος του καιαφα δεν υπαρχει μπορουν να περασουν ανετα τον δρομο χωρις να εχουν τυψεις για τυχον καταστροφη..

Desktop: Acer Aspire X-Cruiser, ThermalTake PurePower460W, Core 2 Duo E6400, Gigabyte 965PS3, 2xCrucial 2GB (800MHz, CL4), Gigabyte 9600GT

http://www.cardomain.com/ride/2667388

Link to comment
Share on other sites

θα χαλασουν το δασος και τη λιμνη του καιαφα. τοσα χρονια τα προστατευαμε απο τους εμπρηστες και τωρα θα ερθει μια υπουργικη αποφαση να τα καταστρεψει. :cry::cry: :mad::mad:

 

No comments....

Read The F...ing Manual First
Link to comment
Share on other sites

No comments....

Με την ίδια λογική τα ορεινά δάση της Ζαχάρως καταστράφηκαν για να περάσει η λεγόμενη ανατολική χάραξη της εθνικής οδού.Έλεος μην απλοποιούμε τοσο την καταστροφή που συνέβη στον τόπο μας.

Κοιτάζοντας την ανατολή,θλίβομαι βλεποντας τα πρώην καταπράσινα βουνά,κατάμαυρα χωρίς το παραμικρό ίχνος πρασίνου.Γυρίζοντας προς τη δύση,λυπάμαι διακρίνοντας ανάμεσα στους καρβουνιασμένους κορμούς τους αμμόλοφους της απέραντης παραλίας.

Οδηγόντας όμως στους ορεινούς δρόμους του δήμου μας,οργίζομαι,αγανακτώ,κλαίω για τους ανθρώπους που χάθηκαν άδικα,για τους μόχθους μιάς ζωής που έγιναν αποκαϊδια σε ένα και μόνο απόγευμα του Αυγούστου.

Με ΣΕΒΑΣΜΟ όμως στους νεκρούς,τα μόνα φαντάσματα που στοιχειώνουν μέσα μου είναι το δολοφονικό χέρι του εμπρηστή και οι σκασμένες ρίζες των ελιών που υπέκυψαν στην πύρινη λαίλαπα που πέρασε απο πάνω τους.

Δεν τον προστατέψαμε φίλε μου όπως φαίνεται τον τόπο μας απο τους εμπρηστές και μάλιστα όχι μόνο τον Καϊαφα,αλλά ούτε τα ορεινά πευκοδάση της Σμέρνας,της Μηλέας,της Άρήνης,του Λεπρέου,της Αρχαίας Σαμίας ούτε και τους απέραντους ελαιώνες της Αρτέμιδας,της Μακίστου ,τουΠροφήτη Ηλία, της Καλίδονας του Ανήλιου.

Αντί όμως να ψάχνω ενόχους ΠΕΙΣΜΩΝΩ και λέω στο χέρι μας είναι τουλάχιστον την φύση που μπορούμε,να την κάνουμε πανέμορφη όπως ήταν και να την περιφρουρήσουμε πλεον σαν"κόρη οφθαλμού",αποτελεσματικά αυτή την φορά και όχι σαν υπνωτισμένοι δράκοι που αυτάρεσκα την θαυμάζουν χωρίς να κάνουν τίποτα για να την προστατεύσουν.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

τωρα ενδιαφερθηκατε που καηκαν ή τωρα μαθατε οτι υπηρχε δασος γιατι για προστασια ουτε λογος.

υποθετω πως προτιματε τον υπαρχον δρομο απο 30μ.φαγωμα?

να μην πω οτι μακαρι να υπηρχε δρομος μπας κ δεν περναγε η φωτια ,μιας κ θα δημιουργοταν αντιπυρικη ζωνη

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
αντιπυρικη ζωνη φιλε μου στο δασος του καιαφα στη θεση τσακαλια ανοιξαν οι μπουλντοζες πριν τη φωτια σε πλατος οσο μιαμιση φορα ο εθνικος δρομος. κι ομως η φωτια περασε...

Desktop: Acer Aspire X-Cruiser, ThermalTake PurePower460W, Core 2 Duo E6400, Gigabyte 965PS3, 2xCrucial 2GB (800MHz, CL4), Gigabyte 9600GT

http://www.cardomain.com/ride/2667388

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Γεια σας

 

Γνωρίζει κάποιος αν έχει εκπονηθεί η νέα χάραξη του τμήματος Πάτρα-Πύργος

Ναι φυσικά. Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα ακολουθεί νέα χάραξη και όχι τον υφιστάμενο εθνικό δρόμο, εκτός από τα 14,5 πρώτα χιλιόμετρα έξω από την Πάτρα.

Λεπτομερής χάρτης για τη χάραξη δεν υπάρχει διαθέσιμος.

 

Edit:

Ορίστε και χάρτης:D

http://www.greek-motorway.net/assets/images/Greece_A9_Map2.gif

[sIGPIC][/sIGPIC] Το δικαίωμά σας να ομιλείτε δεν περιλαμβάνει και υποχρέωσή μας να σας πάρουμε στα σοβαρά.

⦁ Nokia 7650, Nokia 6600, Nokia 7610, Nokia E60, Nokia E51, iPhone 3G, Nokia 5800, iPhone 3GS, iPhone 5, iPhone 6S Plus, iPhone 8 Plus, iPhone 11 Pro Max

⦁ iPad 4th Gen, iPad Pro 10.5″

Link to comment
Share on other sites

λολ... με αυτη τη χαραξη ο δρομος περνα ακριβως πανω απο το σπιτι μου...!

Desktop: Acer Aspire X-Cruiser, ThermalTake PurePower460W, Core 2 Duo E6400, Gigabyte 965PS3, 2xCrucial 2GB (800MHz, CL4), Gigabyte 9600GT

http://www.cardomain.com/ride/2667388

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Η ΝΕΟ Κορίνθου - Πατρών (26/05/2008)

 

Το ΥΠΕΧΩΔΕ επανεξετάζει τον αρχικό σχεδιασμό του νέου Αυτοκινητόδρομου Κορίνθου – Πάτρας, με στόχο να αυξηθούν οι λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, ώστε να καλύπτονται και τα μελλοντικά κυκλοφοριακά φορτία.

Το παραπάνω προέκυψε από την απάντηση που έδωσε ο υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ Θεμιστοκλής Ξανθόπουλος, σε παρέμβαση του βουλευτή Αχαϊας του ΠΑΣΟΚ Κώστα Σπηλιόπουλου , κατά τη συζήτηση – κύρωση της κωδικοποίησης της Νομοθεσίας Κατασκευής Δημοσίων ΄Εργων.

Ο κ. Ξανθόπουλος απάντησε ως εξής: «Το ζήτημα που θέτετε είναι πολύ σοβαρό για την απρόσκοπτη για τον χρήστη υλοποίηση του έργου. Αυτή τη στιγμή το μελετάμε και πιστεύω ότι θα μπορέσω σε μια επόμενη συνάντησή μας , είτε εδώ, είτε σε ερώτησή σας, να σας δώσω μια συγκεκριμένη απάντηση. Πάντως, είναι υπό μελέτη, τίποτα δεν αποκλείεται, τίποτα δεν έχει καθοριστεί. Απλώς πράγματι, η κυκλοφορία και σε αυτό συμφωνώ μαζί σας, αυξάνεται θεαματικά».

 

Από http://www.mypatra.gr

[sIGPIC][/sIGPIC] Το δικαίωμά σας να ομιλείτε δεν περιλαμβάνει και υποχρέωσή μας να σας πάρουμε στα σοβαρά.

⦁ Nokia 7650, Nokia 6600, Nokia 7610, Nokia E60, Nokia E51, iPhone 3G, Nokia 5800, iPhone 3GS, iPhone 5, iPhone 6S Plus, iPhone 8 Plus, iPhone 11 Pro Max

⦁ iPad 4th Gen, iPad Pro 10.5″

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
λολ... με αυτη τη χαραξη ο δρομος περνα ακριβως πανω απο το σπιτι μου...!

"under design" δρόμος ειναι.

Για να ανατρέψεις τα μοχθηρά σχέδια των "συμφερόντων" έχω ετοιμη την λύση: βρίσκεις άλλους 150 "φυσιολάτρες" που με τη νέα χάραξη ο δρόμος θα τους κοβει κανένα χωραφάκι και ιδρύεις έναν περιβαλλοντικό σύλλογο . Δεν προτείνεις την υπάρχουσα χάραξη (γιατί υπάρχουν ήδη "περιβαλλοντικοί"σύλλογοι που θα αντιταχθουν στα οπισθοδρομικά σχέδιά σου) και έτσι προτείνεις,μιας και αποχτησαμε τα τελευταία χρόνια την τεχνογνωσία, ο δρόμος να καταλήγει στο ΚΑΤΑΚΩΛΟ και απο'κει με γέφυρα θα καταλήγει ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ οπου δεν θα ενοχληθεί κανενός το χωράφι.Το τεκμηριώνεις και με έναν χάρτη σχεδιασμένο απο το http://www.koelnvideo.de,αλλά

ΜΗΝ νομίζεις οτι θα ησυχάσεις τόσο εύκολα,γιατί τότε εγώ θα βρώ άλλους 150 "θαλασσολάτρες" που θα κάνουμε προσφυγή στα ευρωπαικά όργανα και ασφαλιστικά μέτρα γιατί θα αποδεικνύουμε ότι α)η πρότασή σου καταστρέφει τα εκπληκτικά ηλιοβασιλέματα όλου του χρόνου και β)διαταράσσει το θαλάσσιο οικοσύστημα του Κυπαρισσιακού κόλπου.

ΠΡΟΤΕΙΝΩ λοιπόν,να μαζευτούμε όοολοι μαζί ,να ΑΠΑΙΤΗΣΟΥΜΕ να μην γίνει κανένας δρόμος και άν καμμια φορά δούμε το χάρο με τα μάτια μας,ξεχνώντας ποιοι ήταν υπεύθυνοι, να συχτιρίζουμε τους τότε κυβερνώντες (είδες δίνω και βάθος χρόνου) που υπέκυψαν στους άλλους δύο και δεν εφτιαξαν τον δρόμο όπως ΣΩΣΤΑ ο καθένας με τις προσωπικές του ευαισθησίες είχε προτείνει.

Α ρε ΕΛΛΑΔΑΡΑ.

Link to comment
Share on other sites

αστα να πανε φιλε. δεν ξερω τι ειναι το πιο σωστο. να φτιαχτει ενας μεγαλος δρομος, συμφωνοι, ομως απο την αλλη να καταστραφει το οικοσυστημα της περιοχης. μπορει να θελουμε την αναπτυξη ομως οχι εις βαρος του περιβαλλοντος. και το να φτιαχτει ο δρομος αυτος δεν ειναι εξισου σημαντικο με το να φτιαχτει για παραδειγμα η κορινθου πατρων..

αλλα και το να φτιαξουν εναν δρομο με 2 λωριδες και ΛΕΑ ανα κατευθυνση (με διαζωμα παντα) ειναι τεραστια καταστροφη για πολλες περιοχες.

Desktop: Acer Aspire X-Cruiser, ThermalTake PurePower460W, Core 2 Duo E6400, Gigabyte 965PS3, 2xCrucial 2GB (800MHz, CL4), Gigabyte 9600GT

http://www.cardomain.com/ride/2667388

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=925411&lngDtrID=244

Ετσι, από σήμερα «τρέχουν» οι ακόλουθες αποκλειστικές προθεσμίες για την ολοκλήρωση τμημάτων του έργου:

 

Εντός 12 μηνών: ολοκλήρωση εργασιών στην εθνική οδό Κορίνθου - Πατρών για άρση επικινδυνότητας και βελτίωση κυκλοφοριακών συνθηκών.

 

Εντός 20 μηνών: ολοκλήρωση αναβάθμισης του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα - Κόρινθος.

 

Εντός 42 μηνών: ολοκλήρωση του τμήματος Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος.

 

Το υπόλοιπο τμήμα Πύργος - Τσακώνα μήκους 90 χλμ θα περαιωθεί μέσα στη συνολική προθεσμία των 70 μηνών.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Κοινοποίηση

×
×
  • Create New...