Jump to content

Η νέα νομοθεσία της ΕΕ μπορεί να επαναφέρει αφαιρούμενες μπαταρίες


Nagata
 Κοινοποίηση

Recommended Posts

Σειρά αλλαγών θα εφαρμόσει η ΕΕ με πρώτη εκτέλεσε την επιθυμία της να αναγκάσει κάθε κατασκευαστή να ανοίξει τις συσκευές του σε καταστήματα εφαρμογών τρίτων από τον Ιανουάριο του 2024, έπειτα θα καταστήσει υποχρεωτικό το πρότυπο USB-C για κάθε mobile συσκευή από τέλη του 2024, ενώ τώρα έχει φτάσει σε προσωρινή συμφωνία που θα απαιτεί οι φορητές συσκευές να διαθέτουν μπαταρίες που μπορούν να αντικατασταθούν από τον χρήστη.

Η συμφωνία καλύπτει μπαταρίες σχεδόν όλων των μεγεθών – από φορητές μπαταρίες, μπαταρίες εκκίνησης, φωτισμού και ανάφλεξης για οχήματα (μπαταρίες SLI), μπαταρίες ελαφρών μέσων μεταφοράς, (LMT, ηλεκτρικά σκούτερ και ποδήλατα), μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων (EV) και ακόμη βιομηχανικές μπαταρίες.

Αυτή η νομοθεσία – εάν εγκριθεί – θα δώσει στους κατασκευαστές 3,5 χρόνια για να επεξεργαστούν ξανά τις φορητές συσκευές τους με τέτοιο τρόπο ώστε οι χρήστες να μπορούν να αφαιρούν και να αντικαθιστούν εύκολα τις μπαταρίες τους.

Οι μπαταρίες με δυνατότητα αντικατάστασης από τον χρήστη ήταν ένας παλαιότερος γενικός κανόνας στα smartphones, αλλά σήμερα είναι εξαιρετικά σπάνιες αυτές οι περιπτώσεις.

Τα αναδιπλούμενα τηλέφωνα μπορεί να είναι μια πρόκληση, ωστόσο, καθώς συχνά διαθέτουν δύο ξεχωριστές μπαταρίες, μία σε κάθε “μισή” για να εξισορροπηθεί ο χώρος και το βάρος. Συνδέονται με καλώδια με ειδική μικρή κορδέλα και η σχεδίαση που επιτρέπει την εύκολη πρόσβαση στους χρήστες θα είναι δύσκολη. Οι δημιουργοί θα έχουν 3,5 χρόνια για να το καταλάβουν και πάλι, εάν και πότε η νομοθεσία εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο.

Κάθε μπαταρία θα πρέπει να φέρει ετικέτες και κωδικούς QR που περιέχουν πληροφορίες σχετικά με τη χωρητικότητα, την απόδοση, την αντοχή, τη χημική σύνθεση και ένα σύμβολο “ξεχωριστή συλλογή”. Επίσης, οι μπαταρίες θα έχουν ψηφιακά διαβατήρια με πληροφορίες για το γενικό μοντέλο μπαταρίας καθώς και για την μεμονωμένη μπαταρία.

Αυτή η συμφωνία υποκινήθηκε έντονα από περιβαλλοντικές ανησυχίες. Το σχέδιο ορίζει ελάχιστα επίπεδα ανακυκλωμένων υλικών για μπαταρίες: 16% για το κοβάλτιο, 85% για τον μόλυβδο, 6% για το λίθιο και 6% για το νικέλιο.

Για να τροφοδοτήσει τη διαδικασία ανακύκλωσης, η ΕΕ θα απαιτήσει τη συλλογή παλιών μπαταριών: τουλάχιστον το 45% των παλαιών μπαταριών πρέπει να συλλέγεται (δωρεάν) έως το 2023, το 63% έως το 2027 και το 73% έως το 2030 για τις φορητές μπαταρίες. Για τις μπαταρίες LMT οι αριθμοί είναι 51% έως το 2028 και 61% έως το 2031.

Στην πραγματικότητα, όλες οι άλλες μπαταρίες, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών και βιομηχανικών μπαταριών, πρέπει να συλλέγονται χωρίς κόστος για τον καταναλωτή, ανεξάρτητα από τη μάρκα, την προέλευση και την κατάστασή τους. Επίσης, οι κατασκευαστές που πωλούν τα προϊόντα τους στην ΕΕ θα πρέπει να αναπτύξουν μια πολιτική δέουσας επιμέλειας για την “αντιμετώπιση των κοινωνικών και περιβαλλοντικών κινδύνων που συνδέονται με την προμήθεια, την επεξεργασία και την εμπορία πρώτων υλών και δευτερογενών πρώτων υλών”.

[via]

back to the Article

Κυριακή 18.06.23 Νέο meeting @ Thessaloniki

Συζητήσεις, διαγωνισμοί, εκπλήξεις... σας περιμένουμε!

💡"ο κάθε άνθρωπος είναι ευτυχισμένος τόσο... όσο του επιτρέπει το μυαλό του..."

Α.Lincoln

μεετινγγ.jpg

Link to comment
Share on other sites

Πραγματικά ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΑ νέα!

Μακάρι να περάσει!

Πολύ θετικό μετρο για την κινητή τηλεφωνία αφού δεν θα υποχρεώνεσαι να πας σε σέρβις για να αλλάξεις μια μπαταρία.... αυτές που οι ίδιοι οι κατασκευαστές χαλάνε επίτηδες με τα updates τους...

Αλλά και για τα ηλεκτροκινητα αυτοκίνητα. Ο μοναδικός τρόπος να γίνουν αποδεκτα στον κοσμο είναι να μπορείς να αλλάζεις μπαταρία στο αμάξι στο βενζινάδικο του μέλλοντος. Έτσι και θα "φουλαρεις" μέσα σε λίγα λεπτά αλλά και δεν θα είναι παντελώς άχρηστα ολόκληρα αμάξια σε 7-8 χρόνια (και με μηδενική αξία μεταπώλησης)

Edited by MAD 13
Link to comment
Share on other sites

Μέχρι να υλοποιηθούν όλα αυτά η ΕΕ θα είναι ανάμνηση

Sent from my Redmi 7 using Tapatalk

Καλύτερα μιας ώρας ελεύθερη ζωή,
παρά σαράντα χρόνια σκλαβιά και φυλακή.

Link to comment
Share on other sites

Οταν θα σταματήσουμε να αγοράζουμε τα πανάκριβα σκουπίδια τους, τότε μπορεί να αλλάξει κάτι

Link to comment
Share on other sites

On 5/1/2023 at 11:44 ΠΜ, jlian said:

Οταν θα σταματήσουμε να αγοράζουμε τα πανάκριβα σκουπίδια τους, τότε μπορεί να αλλάξει κάτι

Ποτέ δηλαδή... 

Samsung Galaxy  A52s 128/6GB 🙂

Link to comment
Share on other sites

H τεχνολογία της μπαταρίας έχει προχωρήσει τόσο που πραγματικά λίγο με ενδιαφέρει κάτι τέτοιο. Πολλοί λίγοι αλλάζουν πλέον μπαταρίες και δε θεωρώ το κόστος τόσο μεγάλο πια! 50-60Ε και έχεις νέο τηλέφωνο.

Easy2Install:Easy2Integrate:Easy2Scale :: /// PD Baseband Developer

[sIGPIC][/sIGPIC]

Link to comment
Share on other sites

2 ώρες πριν, mixtri said:

H τεχνολογία της μπαταρίας έχει προχωρήσει τόσο που πραγματικά λίγο με ενδιαφέρει κάτι τέτοιο. Πολλοί λίγοι αλλάζουν πλέον μπαταρίες και δε θεωρώ το κόστος τόσο μεγάλο πια! 50-60Ε και έχεις νέο τηλέφωνο.

σε 2-4 χρονια που η μπαταρια θα θελει αλλαγη... με 50-60€ θα εχει παλιο τηλεφωνο με νεα μπαταρια ... χωρις αναβαθμισεις ανα μηνα και OS updates. Και αυτο για μια μεση τιμη συσκευης. Υπαρχουν και μοντελα (λίγα) που φτανουν εως τα 2 χιλιαρικα.

προσωπικα το θεωρω πολυ απιθανο να γινει αυτο που θελει η ΕΕ. Ολοκληρη η βιομηχανια απο το 2015 εχει αλλαξει το design στα smartphones με πλατες απο γυαλι - σπανια και μεταλλικες- και ο κοσμος εχει εθιστει σε αυτην την πολυτελεια της εμφανισης. Δηλαδη τι ??? να ξανασχεδιασουν samsung galaxy S3 με πλαστικες πλατες ωστε να ανοιγουν ???

πιο λογικο ειναι να εχουν σε λιγα χρονια μπαταριες με charge cycles 3000 και μετα ανακυκλωση συσκευης.

Link to comment
Share on other sites

Χαλάει οτιδήποτε, θα το πετάς. Εκεί το πάνε. Θα αναγκάζεσαι να αγοράζεις άλλο. Δεν θα φτιάχνουν τίποτα. Όχι μόνο στα κινητά αλλά σε όλα τα ηλεκτρονικά και μηχανήματα!!! 

Samsung Galaxy  A52s 128/6GB 🙂

Link to comment
Share on other sites

Χαλάει οτιδήποτε, θα το πετάς. Εκεί το πάνε. Θα αναγκάζεσαι να αγοράζεις άλλο. Δεν θα φτιάχνουν τίποτα. Όχι μόνο στα κινητά αλλά σε όλα τα ηλεκτρονικά και μηχανήματα!!! 
Έβλεπα έναν ταλαίπωρο με ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο Αμέρικα

...έλεγε ότι του ζήτησαν 23.000 δολάρια για να του αλλάξουν χαλασμένη μπαταρία σε Tesla

Ένας άλλος 7.000 ευρώ για μπαταρία στην Φιλανδία για ένα Nissan leaf δεκαετίας

Όμορφες καταστάσεις του μέλλοντος

Sent from my Power 3 using Tapatalk

Καλύτερα μιας ώρας ελεύθερη ζωή,
παρά σαράντα χρόνια σκλαβιά και φυλακή.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, HEO said:

Έβλεπα έναν ταλαίπωρο με ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο Αμέρικα

...έλεγε ότι του ζήτησαν 23.000 δολάρια για να του αλλάξουν χαλασμένη μπαταρία σε Tesla

Ένας άλλος 7.000 ευρώ για μπαταρία στην Φιλανδία για ένα Nissan leaf δεκαετίας

Όμορφες καταστάσεις του μέλλοντος

Sent from my Power 3 using Tapatalk
 

Αυτές οι όμορφες καταστάσεις θα συνεχιστούν και στα Smartphones και αλλού! Θα εύχεσαι να μη σου χαλάσει σχετικά γρήγορα. 

Samsung Galaxy  A52s 128/6GB 🙂

Link to comment
Share on other sites

13 ώρες πριν, HEO said:

Έβλεπα έναν ταλαίπωρο με ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο Αμέρικα

...έλεγε ότι του ζήτησαν 23.000 δολάρια για να του αλλάξουν χαλασμένη μπαταρία σε Tesla

Ένας άλλος 7.000 ευρώ για μπαταρία στην Φιλανδία για ένα Nissan leaf δεκαετίας

Όμορφες καταστάσεις του μέλλοντος

Sent from my Power 3 using Tapatalk
 

τα ηλεκτρικα αυτοκινητα ΔΕΝ ειναι το μελλον, ειναι το παρον. Στο μελλον ... ολα ειναι πιθανα. Παιζουν λυσεις οπως το υδρογονο και τα συνθετικα καυσιμα, ισως και κατι αλλο που δεν το γνωριζουμε εως σημερα. Το τεραστιο προβλημα που εχουν τα ηλεκ. αυτοκ. ειναι - ο κινδυνος της φωτιας σε περιπτωσεις συγκρουσης και συμπιεσης του δαπαδου (που εχει τις μπαταριες). Ενος οχηματος που οι κατασκευαστες "επιτηδες" σχεδιαζουν να παραμορφωνεται .... και καλα για να σωθουν οι επιβατες .... με ταχυτητες στα 45km σε σταθερο σημειο.

ας μην βγαλουμε απο το μυαλο μας, πως τα ηλεκτρικα αυτοκ., που ειναι γεματα και απο ηλεκτρονικα, εχουν διπλασιο κοστος απο τα κλασικα μηχανικα / αναλογικα αυτοκινητα.

συνθετικα καυσιμα      https://www.zougla.gr/automoto/moto/article/sin8etika-kafsima-gia-tis-motosikletes

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, lneam said:

τα ηλεκτρικα αυτοκινητα ΔΕΝ ειναι το μελλον, ειναι το παρον. Στο μελλον ... ολα ειναι πιθανα. Παιζουν λυσεις οπως το υδρογονο και τα συνθετικα καυσιμα, ισως και κατι αλλο που δεν το γνωριζουμε εως σημερα. Το τεραστιο προβλημα που εχουν τα ηλεκ. αυτοκ. ειναι - ο κινδυνος της φωτιας σε περιπτωσεις συγκρουσης και συμπιεσης του δαπαδου (που εχει τις μπαταριες). Ενος οχηματος που οι κατασκευαστες "επιτηδες" σχεδιαζουν να παραμορφωνεται .... και καλα για να σωθουν οι επιβατες .... με ταχυτητες στα 45km σε σταθερο σημειο.

ας μην βγαλουμε απο το μυαλο μας, πως τα ηλεκτρικα αυτοκ., που ειναι γεματα και απο ηλεκτρονικα, εχουν διπλασιο κοστος απο τα κλασικα μηχανικα / αναλογικα αυτοκινητα.

συνθετικα καυσιμα      https://www.zougla.gr/automoto/moto/article/sin8etika-kafsima-gia-tis-motosikletes

Τώρα είναι αλλά είναι ακόμα η μειοψηφία των οχημάτων! Αυτο δεν αναιρεί ότι το πάνε για εκεί που είπα πιο πάνω. Ότι θα σε αναγκάζουν να αγοράζεις αναγκαστικά. Service τέλος. 

Edited by evris2013

Samsung Galaxy  A52s 128/6GB 🙂

Link to comment
Share on other sites

Το παρόν δεν είναι τα ηλεκτρικά καθότι ακόμα και στην Αμερική ένα πολύ μικρό ποσοστό έχει ηλεκτρικά και όσοι έχουν, έχουν και κάποιο βενζινοκίνητο

Φαντάζομαι πάντως γειτονιές όπως το Παγκράτι που δεν βρίσκεις καν να παρκάρεις να έχουν πάνω στα πεζοδρόμια ηλεκτρικούς φορτιστές....λολ...σουρεαλ.... :)

Sent from my Redmi 7 using Tapatalk



Καλύτερα μιας ώρας ελεύθερη ζωή,
παρά σαράντα χρόνια σκλαβιά και φυλακή.

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, HEO said:

Το παρόν δεν είναι τα ηλεκτρικά καθότι ακόμα και στην Αμερική ένα πολύ μικρό ποσοστό έχει ηλεκτρικά και όσοι έχουν, έχουν και κάποιο βενζινοκίνητο

Φαντάζομαι πάντως γειτονιές όπως το Παγκράτι που δεν βρίσκεις καν να παρκάρεις να έχουν πάνω στα πεζοδρόμια ηλεκτρικούς φορτιστές....λολ...σουρεαλ.... :)

το παρον ειναι ... το παρον, δηλαδη αυτο που ζουμε τωρα. Και αυτη την στιγμη εχουμε και τα 2. Το ενα και καλα θα μειωθει και το αλλο θα αυξηθει μεσα σε λιγα χρονια. Δεν ειναι δικο μου, ετσι μας το λενε / επιβαλλουν, καπως ετσι.

το αλλο που λες δεν το καταλαβαινω. Δηλαδη σημερα με τα αυτοκ. βενζινης, εχουμε σε καθε πεζοδρομιο απο μια αντλια βενζινης ????? Ας φτιαξουν και αντιστοιχα σημεια "πωλησης" ενεργειας. Γιατι να θελουν ολοι απο ενα -σημεοα "πωλησης" ενεργειας - εξω απο το σπιτι τους - σε δημοσιο χωρο. Ας το κανουν εντος της οικιας τους, αν το θεωρουν αναγκαιο.

Link to comment
Share on other sites

Δεν ξέρω αν έχεις υπόψη σου η φόρτιση δεν είναι υπόθεση λίγων δευτερολέπτων όπως το βενζινάδικο

Sent from my Redmi 7 using Tapatalk



Καλύτερα μιας ώρας ελεύθερη ζωή,
παρά σαράντα χρόνια σκλαβιά και φυλακή.

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, HEO said:

Δεν ξέρω αν έχεις υπόψη σου η φόρτιση δεν είναι υπόθεση λίγων δευτερολέπτων όπως το βενζινάδικο

μαλλον καπου τα εχεις μπερδεψει. Εαν νομιζει πως τα πεζοδρομια ειναι για χρηση των κατοχων αυτοκινητων, να σου πως δεν ισχυει πουθενα στον πλανητη ΓΗ. Και μιας και στην χωρα μας ειναι τοσο μικρα, ασε να μπορουν ολοι οι ανθρωποι να "χωρανε". Απο τις μαμαδες με τα καροτσακια, τους ηλικιωμενους με τα καροτστακια ..... μεχρι και τους ανθρωπους με προβληματα σωματικης υγειας.

Link to comment
Share on other sites

Ειρωνικά το είπα.....αλλά δεν κατάλαβες

Ούτε έχεις καταλάβει ότι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο θέλει χρόνο για να φορτίσει και οι μπαταρίες είναι πανάκριβες και έχουν περιορισμένη ζωή...

Όπως οι μπαταρίες των κινητών....

Sent from my Redmi 7 using Tapatalk

Καλύτερα μιας ώρας ελεύθερη ζωή,
παρά σαράντα χρόνια σκλαβιά και φυλακή.

Link to comment
Share on other sites

Πολλά χρόνια θα κάνει η ηλεκτροκίνηση να γίνει πλειοψηφία στα αυτοκίνητα. Εκτός αν εφεύρουν κάτι πιο επαναστατικό πάνω σε αυτό. Δεν έχει αυτονομία όπως τα εσωτερικής καύσης και κάνουν περισσότερη ώρα για να φορτίσουν πλήρως σε σχέση με ένα συμβατικό όχημα. 

Samsung Galaxy  A52s 128/6GB 🙂

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 7/1/2023 at 4:40 ΜΜ, evris2013 said:

Ποτέ δηλαδή... 

Δεν είναι σίγουρο. Το μοντέλο της άεναης "αναπτυξης" με την παραγωγή σκουπιδιών για κατανάλωση εχει ήδη αρχίσει να τρίζει

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Κοινοποίηση

×
×
  • Create New...