Jump to content

Φώτα Xenon


Dejan457
 Κοινοποίηση

Recommended Posts

ma oli i diafora einai o glompos (kateyntiras desmis) apo kai epeita k i texnologia kai oi lamptires einai akribos ta idia!

 

Επειδη μαλλον δεν εχεις πολυασχοληθει με το θεμα ισως θα ηθελες να ψαξεις το ποσο ρευμα δινουν τα εργοστασιακα Xenon καθως και τι εξαρτηματα εχουν σε σχεση με τα δευτερων εταιρειων.

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 657
  • Δημιουργία
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοφιλείς μέρες

Top Posters In This Topic

Αν θυμάμαι καλά 21000 v..... Να ρωτήσω κάτι εγώ...Έχουμε μια BMW Ε90 με ξένον αλλα δεν είναι τοσο μπλε πρέπει να είναι γύρω στους 4700Κ οι λάμπες της και επείδη θα αλλάξω φανάρι επειδή με το συγκεκριμένο προέκυψε ενα πρόβλημα...μπορώ να βάλω λάμπα με 6000Κ...? ή δεν γίνεται....? για πείτε...?
D.G.
Link to comment
Share on other sites

Αυτοι ειναι οι πιο ασχετοι απο όλους...Ο τεχνικός μου είπε οτι η μπλε αίσθηση γίνεται απο τον καθρέπτη που χρησιμοποιείται και όχι απο τη λάμπα...:lol:

 

τι να του πω τώρα για ρεύμα κλπ...HE HE....

 

Εστειλα ενα email στην Worldwide BMW και περιμένω να μου απαντήσουν....

D.G.
Link to comment
Share on other sites

Στα περιοδικά αυτοκινήτου και συγκεκριμένα στις παρουσιάσεις νέων μοντέλων αναφέρονται ως ατού. Πολλοί οδηγοί αποφασίζουν μάλιστα να τα αγοράσουν θεωρώντας πως βελτιώνουν την εμφάνισή του αυτοκινήτου τους αλλά γιατί όχι και την ασφάλειά τους. Ο λόγος για τα φώτα Xenon που ολοένα και περισσότερο συναντάμε στα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους, Είναι εκείνα τα φώτα που εκπέμπουν ένα δυνατό εκτυφλωτικό μπλε χρώμα (στην πραγματικότητα είναι λευκό και φαίνεται σαν μπλε σε σύγκριση με τα κανονικά φώτα) που σύμφωνα με τις αυτοκινητοβιομηχανίες πλησιάζει περισσότερο από κάθε άλλο το φως της ημέρας και βοηθάει στην πρόληψη των κινδύνων που καραδοκούν σε ένα σκοτεινό δρόμο. Είναι έτσι, όμως, τα πράγματα;

 

Αν και δεν μας αρέσουν τα πολύ τεχνικά θέματα, πρέπει να αναφερθούμε κατ' αρχήν στην βασική τους λειτουργία. Οι λάμπες Xenon βασίζουν τη λειτουργία τους στο βολταϊκό τόξο. Κάθε λάμπα έχει δύο ακίδες βολφραμίου (ηλεκτρόδια) εσωτερικά, σε απόσταση μεταξύ τους. Το εκπεμπόμενο φως προέρχεται από την υπερπήδηση του ηλεκτρικού ρεύματος ανάμεσα στις δύο ακίδες. Ανάμεσά τους κυκλοφορεί ευγενές αέριο (Xenon) υπό αρκετά μεγάλη πίεση που καθιστά δυνατή την μεταφορά του ηλεκτρικού ρεύματος. Η λάμπα τροφοδοτείται από ηλεκτρονικό κύκλωμα που μετατρέπει το συνεχές ρεύμα της μπαταρίας του αυτοκινήτου σε εναλλασσόμενο υψηλής συχνότητας, έτσι ώστε να μπορέσει να γίνει η υπερπήδηση του ρεύματος ανάμεσα στις δύο ακίδες της λάμπας.

 

 

 

Επειδή οι λάμπες αυτές είναι ιδιαίτερα ευαίσθητες το ηλεκτρονικό κύκλωμα τους δίνει ελεγχόμενη ισχύ, ώστε να μην τις φέρει έξω από τα όρια λειτουργίας τους. Πρέπει να λεχθεί πως η πίεση του αερίου μέσα στην λάμπα και η θερμοκρασία της, αυξάνονται πάρα πολύ, και μάλιστα σε επικίνδυνο βαθμό, και έτσι οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν πολύ χοντρούς προστατευτικούς φακούς, από ειδικό θερμοαγώγιμο γυαλί, αγωγούς εξαερισμού και αισθητήρες θερμοκρασίας, για να αποφύγουν (όχι πάντα με επιτυχία) τυχόν έκρηξη της λάμπας. Στις ΗΠΑ, μάλιστα, απαγορεύεται η εκ των υστέρων τοποθέτησή τους, ενώ γίνεται μία εξαίρεση για τα μοντέλα εκείνα που έχουν τέτοιες λάμπες, από την μάνα τους, δηλαδή από το εργοστάσιο. Οι ευρωπαϊκές και άλλες εταιρείες που εξάγουν αυτοκίνητα στις ΗΠΑ, ωστόσο, αποφεύγουν να τις τοποθετούν για να μην συναντήσουν τυχόν προβλήματα καθώς εκεί οι έλεγχοι είναι ιδιαίτερα αυστηροί.

 

Πόσο επικίνδυνες μπορεί να γίνουν αυτές οι λάμπες; Σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν οι ίδιοι οι κατασκευαστές σε σχετικά έντυπα οι κίνδυνοι προέρχονται από:

1) Τις πιθανές εκρήξεις της λάμπας

2) Το ηλεκτρικό ρεύμα

3) Την υπέρυθρη ακτινοβολία

4) Την υπεριώδη ακτινοβολία

5) Την εκπομπή όζοντος (σε κλειστούς χώρους) και

6) Τις υψηλές αναπτυσσόμενες θερμοκρασίες.

Οι συμβουλές που δίνουν, μάλιστα, είναι οι εξής:

1) Φοράτε πάντα προστατευτικά προσώπου και γυαλιά όταν ασχολείσθε με μία τέτοιου είδους λάμπα

2) Μην στρέφετε το βλέμμα σας ποτέ κατευθείαν σε μία αναμμένη λάμπα

3) Αφήστε την λάμπα να κρυώσει επί αρκετή ώρα πριν την ακουμπήσετε καθώς μέρη της φθάνουν σε θερμοκρασία πολλές εκατοντάδες βαθμούς Κελσίου

4) Φορέστε προστατευτικά γάντια και προστατευτικές στολές πριν ξεκινήσετε την ενασχόλησή σας με την λάμπα και

5) το αυτονόητο ... Κλείστε την παροχή ρεύματος προς την λάμπα

 

Τελειώνουν μήπως εκεί οι κίνδυνοι; Όχι βέβαια. Προσέξτε την συμβουλή Νο 2: Μην στρέφετε το βλέμμα σας ποτέ κατευθείαν σε μία αναμμένη λάμπα. Γιατί άραγε; Γιατί το φως είναι εξαιρετικά δυνατό και η εκπεμπόμενη ακτινοβολία μπορεί να προκαλέσει βλάβη του κερατοειδούς. Και αν μεν ο οδηγός μπορεί να προφυλαχθεί από αυτό πως μπορεί να κάνει το ίδιο ο ερχόμενος οδηγός από το αντίθετο ρεύμα ή ο ανυποψίαστος πεζός; Έχει κι άλλο όμως. Έρευνες βιολόγων έχουν δείξει πως οδηγοί των οποίων τα αυτοκίνητα έχουν φώτα Xenon κουράζονται εύκολα κατά την διάρκεια της οδήγησης (σε αντίθεση με όσα υποστηρίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες) και εκνευρίζονται το ίδιο εύκολα. Η απάντηση σύμφωνα με τους επιστήμονες βρίσκεται σε αυτό που αποκαλούμε βιολογικό ρολόι. Η λειτουργία του ανθρώπινου ματιού διαφοροποιείται τη νύκτα και μία πηγή φωτός κοντά στην ηλιακή ακτινοβολία είναι δυνατόν να προκαλέσει εγκεφαλική αναστάτωση και ανεξέλεγκτες εκκρίσεις αδρεναλίνης. Γιατί, λοιπόν, οι εταιρείες συνεχίζουν να τοποθετούν τέτοια φώτα στα αυτοκίνητά τους; Απλά γιατί επένδυσαν σε αυτά και δεν προτίθενται για κανένα λόγο να μην πάρουν τα χρήματά τους πίσω. Επιχειρηματικώς μεν αποδεκτό, ηθικώς δε απαράδεκτο. Γιατί, τέλος, εμείς οι ... ψυχάκηδες κυνηγάμε να βάλουμε τέτοια κιτς στα αυτοκίνητά μας; Εδώ η επιστήμη σηκώνει ψηλά τα χέρια ... Αν κάποιος έχει απάντηση στο φιλοσοφικό αυτό ερώτημα εδώ είμαστε να την ακούσουμε.

http://www.imageshack.gr/files/61ds253tht5lqjmqm8sd.jpg

"Οι έρωτές μου είναι γεμάτοι από σταυρούς..."

Link to comment
Share on other sites

Αχ δεν αντέχω άλλο, φίλε saroy, δεν αναφέρομαι σε εσένα αλλά στο άρθρο που αναφέρεις. Σίγουρα η τεχνολογία είναι πολύ νεότερη από τους συμβατικούς λαμπτήρες. Αλλά το άρθρο είναι λίγο υπερβολικό για εμένα. Δεν θα κάνω τον γνώστη και δεν θέλω να προβάλλω επιχειρήματα σε ένα ένα. Θα μείνω στο υπερβολικότατο σημείο σχετικά με την αλλαγή του βιολογικού ρολογιού! Το ζητούμενο μας δεν είναι τη νύχτα να βλέπουμε καλύτερα? Αυτό πολύ απλά πετυχαίνουν οι λάμπες ΧΕΝΟΝ, τίποτα λιγότερο τίποτα περισσότερο. Τώρα αν βάζοντας τες, αρχίζουν για τον χρήστη οι πληγές του Φαραώ, τί να πω? Χίλια δυο προβλήματα μπορεί κάθε αυτοκ/χανία να αντιπαραθέσει για κάθε after sale αξεσουάρ!!!!!!!!! Εγώ έβαλα ΧΕΝΟΝ, έχω λίγο το φόβο μικρής πυρκαγιάς (απ'ότι λένε), αλλά από δω και πέρα δεν μπορώ να οδηγήσω βράδυ άλλο αυτοκίνητο που δεν έχει ΧΕΝΟΝ. Με λίγα λόγια "η μέρα με τη νύχτα" !!!!!!!!
Link to comment
Share on other sites

Αν και εχω ξαναδιαβασει σε ενα αλλο φορουμ ενα αναλογο αρθρο θα πω μονο πως υπαρχουν πολλες διαφορετικες λαμπες Xenon τοσο απο τα 5.000k φτανοντας και τα 8.000k+ οποτε και οι ζημιες που μπορει να δημιουργηθουν στο ματι ποικιλουν...

Ακομα και μεταξυ εργοστασιακων Xenon και δευτερων εταιρειων βλεπουμε πολλες διαφορες τοσο στο χρωμα οσο και γενικα σε ολο το συστημα το οποιο των δευτερων εταιρειων δεν ειναι τοσο προσεγμενο.

Ωστοσο γενικα παντου ο καθενας κοιταει την παρτη του και οχι τον απεναντι η τον μπροστα οδηγο και γιαυτο εχουμε βαλθει ολοι να τις βαζουμε....

Εδω το 80% των οδηγων στις εθνικες οδους οδηγανε με μεγαλες σκαλες τυφλωνοντας ετσι τους παντες στα Xenon θα κολησουν ?

Link to comment
Share on other sites

Εγώ έβαλα ΧΕΝΟΝ, έχω λίγο το φόβο μικρής πυρκαγιάς (απ'ότι λένε), αλλά από δω και πέρα δεν μπορώ να οδηγήσω βράδυ άλλο αυτοκίνητο που δεν έχει ΧΕΝΟΝ. Με λίγα λόγια "η μέρα με τη νύχτα" !!!!!!!!

Ακριβώς. Και αν στρίβουν κιόλας εκεί να δείς διαφορά.

Αφού πολλές φορές λέω στον πατέρα μου πώς μπορεί και βλέπει τον δρόμο με το δικό του, που δεν εχει ΧΕΝΟΝ...

Εν αναμονή φυσικά των φωτιστικών με LED, που για την ώρα βρίσκονται μόνο σε λίγα -πειραματικά/δοκιμαστικά- μοντέλα. Έχουν βγεί μάλιστα και κίτ μετατροπής με LED, όπως ακριβώς τα κίτ με ΧΕΝΟΝ...

http://arcadia.ceid.upatras.gr/arkadia/thumbs/places/agiorgit/agiorg5p.jpg
Link to comment
Share on other sites

Αν θυμάμαι καλά 21000 v..... Να ρωτήσω κάτι εγώ...Έχουμε μια BMW Ε90 με ξένον αλλα δεν είναι τοσο μπλε πρέπει να είναι γύρω στους 4700Κ οι λάμπες της και επείδη θα αλλάξω φανάρι επειδή με το συγκεκριμένο προέκυψε ενα πρόβλημα...μπορώ να βάλω λάμπα με 6000Κ...? ή δεν γίνεται....? για πείτε...?

 

 

Αυτοι ειναι οι πιο ασχετοι απο όλους...Ο τεχνικός μου είπε οτι η μπλε αίσθηση γίνεται απο τον καθρέπτη που χρησιμοποιείται και όχι απο τη λάμπα...:lol:

 

....

 

 

 

Tι πρόβλημα σου προέκυψε σε καινούργιο αμάξι και πρέπει νάλλαξεις φανάρι ?

 

Οσο αφορά τα Xenon της ΒMW στην Ε90 είναι καινούργιας γενιάς που παρέχουν φωτισμό daylight ενώ στα παλιότερα BMW είναι μπλε φωτισμού coollight.-Το daylight παρέχεται από μίξη χρώματος των δακτυλιδιών του πλαισίου των φαναριών, που δίνουν πορτοκαλί χρώμα...ενώ όταν τα πρωτοανάβεις είναι μπλέ, μετά γίνεται μίξη....Το ίδιο γίνεται από την σειρά 5 ,και δεν αλλάζει ,είναι σχεδιαστικά ετσι.

Είναι πιό ξεκούραστα θεωρητικά από προδιαγραφές για τα αντίθετα αυτοκίνητα

Link to comment
Share on other sites

Lipon htes egatestisa ena kit H4 bi-xenon se ena C2.

Ola kala, poli euharistimenos.

To mono arnitiko pou mporo na po einai oti hrisimopoiontas to katoptro pou idi iparhei apla kanei kapies diatlaseis to fos, dimiourgei kentra ktl.

Auto pou thelo na po, einai pos den einai diahito to fos, san auto pou vgazoun ta ergostasiaka.

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Egw evala Philips GT150 Power2Night H7, tis pariggeila apo Internet, einai mia ftini aftermarket lysi alla i diafora einai emfanis kai eimai poly ikanopoiimenos, tis sistinw anepifylakta!

http://www.autobulbsdirect.co.uk/product.php?productid=16327&cat=256&page=1

Link to comment
Share on other sites

Δεν κοροιδευω κανεναν.

Απλα ηθελα να δω τι γινεται στην αγορα.

Τα συγκεκριμενα που πηραμε, τα εχουμε δοκιμασει σε ενα Grand Vitara & C2.

Το Vitara, με τις βροχες το χωσαμε σε κατι λιμνες και το νερο εφτασε σε μερικα σημεια (στιγμιαια) μεχρι το καπο του κινητηρα.

Νομιζα οτι πλεον θα εμενα απο φωτα! Ανοιγω καπο, ολα μουσκεμα, εσταζαν.

Τα φωτα ομως δεν καταλαβαν τιποτα!

Τα δουλευω εδω και 5 μηνες, κανενα προβλημα.

Γιατι λοιπον να παω να δωσω 450++? Την ιδια λειτουργια εχουν ολα.

Αν καουν, θα το δειξει ο χρονος!

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

Capone μαζί σου. Δεν καταλαβαίνω γιατί να δώσω παραπάνω χρήματα για aftermarket XENON? Αν τα συγκρίνουμε με την ποιότητα της HELLA για παράδειγμα, καταλαβαίνω, αλλά ΟΛΑ τα άλλα aftermarket ΧΕΝΟΝ είναι τα ίδια πράγματα με διαφορετική τιμολογιακή πολιτική!!!
Link to comment
Share on other sites

Υπαρχουν καμια 20αρια εταιρειες που βγαζουν After Market Xeon οποτε το οτι αλλαζει μονο η τιμολογιακη πολιτικη δεν ισχυει.

Φυσικα και τα αντιπροσωπειας θεωρουνται τα καλυτερα και καλο ειναι ολοι να βαζουν αυτα εφοσον τηρουν πολλους περισσοτερους κανονες ασφαλειας ( Τοσο για το ιδιο το αμαξι οσο και για τους αλλους οδηγους ) απο οτι τα Aftermarket φωτα.

Καλο ειναι οταν καποιος θελει να βαλει XEON να παρει χαρακτηριστικα απο 2,3,4,5 διαφορετικους οικους και μετα να αποφασισει τι θελει να βαλει.

Ειδικα στα αμαξια παντως οτι πληρωνεις παιρνεις.

Link to comment
Share on other sites

Θα συμφωνησω με τα παραπανω αλλα: Τα πηρα απο Κινα απευθειας.

Πολλες φορες, το ιδιο εργοστασιο παραγει προιοντα για πολλους οικους.

Μπορει καποιος να αγορασει ενα no name προιον το οποιο ειναι πανομοιοτυπο με ενα γνωστης εταιρειας. Φυσικα δεν εχει την αναλογη εγγυηση αλλα και τιμη!

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

Τα XEON δεν ειναι δισκακια CDR ωστε ενα εργοστασιο να κατασκευαζει το ιδιο για διαφορετικους οικους...Ειδικα εξαρτηματα απο κινα δεν νομιζω πως θεωρουνται ποιοτικα...Το πανομοιοτυπο που λες ισως να ισχυει στα χαρτια αλλα στην αποδοση μαλλον οχι.
Link to comment
Share on other sites

Μην εισαι τοσο σιγουρος.....

Εχεις δει ποσα πραγματα κατασκευαζονται στην Κινα απο πολυεθνικες εταιρειες?

Τωρα μας πηραξε οτι τα κινεζικα δεν ειναι καλα?

Nike? Philips? Sony? Pioneer? Dell? θελετε να αναφερω και αλλες?

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Κοινοποίηση


×
×
  • Create New...