Jump to content

Προτάσεις για καλυτέρευση του εκπαιδευτικού συστήματος


konstadinoc
 Κοινοποίηση

Recommended Posts

Κάποιοι μαθητές πήραμε την πρωτοβουλία να συστηματοποιήσουμε ,να διαδώσουμε και να προσπαθήσουμε να πείσουμε του υπευθύνους να εφαρμόσουν ,ορισμένες προτάσεις ,οι οποίες αποσκοπούν στη βελτίωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Αν σας ενδιαφέρει μπείτε εδώ ( http://www.besproject.blogspot.com ) και υποστηρίξτε μας (και) υπογράφοντας στο σχετικό σύνδεσμο.

Αν όχι καλό ύπνο.

 

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων

Το blog μου -> lalala.blogs.gr
Link to comment
Share on other sites

Οποιοσδήποτε τελειόφοιτος επιτύχει βαθμό άνω του δέκα ( 10 ) θα έχει δικαίωμα εισαγωγής σε οποιοδήποτε ανώτερο εκπαιδευτικό ίδρυμα αλλά και σε οποιοδήποτε ινστιτούτο επαγγελματικής αποκατάστασης?

πολυ γενικοτητες μωρε, ωραια αυτα που λενε αλλα δεν γινονται..

Ότι δεν σε σκοτώνει :rocket: σε κάνει δυνατότερο

Όσο ζω μαθαίνω

Link to comment
Share on other sites

1-> ΔΙΑΦΩΝΩ: δεν ξερω τι ακριβως θελει να πει ο ποιητης αλλα μου δινει την εντυπωση πως καποος μπορει να μπει ιατρικη με 11 βαθμο προσβασης:wacko: ακομη οι σχολες εχουν συγκεκριμενο αριθμο φοιτητων καθε χρονια. και με βαση τον βαθμο του τελευταιου οριζεται η βαση. δε μπορει να παει ο καθενας οπου θελει.

 

2->ΣΥΜΦΩΝΩ: φετος ειμαστε 27 παιδια στο τμημα:down:

 

3-> ?: αυτο ειναι αυτονοητο...& αυτο προσπαθουν να επιτυχουν ολες οι κυβερνησεις σε ολα τα κρατη;)

 

4->ΣΥΜΦΩΝΩ: αλλωστε ηδη στο πανεπιστημιο οι φοιτητες με προσανατολισμο την εκπαιδευση κανουν μαθηματα παιδοψυχολογιας. παρολ αυτο υπαρχουν ορισμενοι καθηγητες πραγματικα μ@λακ3ς! δεν αξιζουν να ειναι καθηγητες, οχι γιατι δεν εχουν γνωσεις πανω στο αντικειμενο τους, αλλα γιατι απλα δεν εχουν μεταδοτικοτητα γνωσεων αλλα ουτε και επιγνωση τους γεγονοτος οτι ασκουν λειτουργημα..

 

5->ΣΥΜΦΩΝΩ: επιτελους ας απελευθερωθει η εκθεση να μπορεσουμε να γραψουμε και στοιχεια πολιτικης μεσα, χωρις να φοβομαστε αν ο βαθμολογητης θα μας κοψει επειδη υποστηριζει διαφορετικη παραταξη!

 

6-> δεν εχω ασχοληθει με λογοτεχνια και δεν εκφερω γνωμη

 

7->ΣΥΜΦΩΝΩ ΕΝ ΜΕΡΗ:καλο θα ηταν η υπαρξη διαιτολογου, αλλα παραπεμπει σε διαφορετικου ειδους εκπαιδευση. συγκεκριμενα μου θυμιζει ιδιωτικο σχολειο της αμερικης οπου οι μαθητες χτυπανε 12ωρα στο σχολειο. οσο για το ψυχολογος...πολυ 'ευτυχισμενοι μαζι' δεν βλεπετε?:p

 

8->ΔΙΑΦΩΝΩ: αυτο ειναι υπερεξειδικευση και ερχεται σε συγκρουση με την φιλοσοφια του γενικου λυκειου!

 

:)

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

Καλή η Βουλή των Εφήβων (αυτό μου θύμισε) για 16άρηδες, λογικό οι έφηβοι να ειναι ονειροπόλοι, αλλά και λίγο ρεαλισμός ώστε οι προτάσεις σας να είναι πραγματοποιήσιμες δεν έβλαψε ποτέ κανέναν.΄

 

Πόσο δίκιο έχετε όμως όταν γράφετε πως:

 

Το τωρινό εκπαιδευτικό σύστημα “σκοτώνει” τις πνευματικές ικανότητες των μαθητών. Δεν φροντίζει να καλλιεργηθούν είναι η πιο επιεικής διαπίστωση.
Link to comment
Share on other sites

πολυ γενικοτητες μωρε, ωραια αυτα που λενε αλλα δεν γινονται..

 

α) Δε γνωρίζω αν γίνονται η όχι ,γνωρίζω ότι θα προσπαθήσουμε.

β) Προσωπικά νομίζω ότι τι κείμενο είναι απλό και δεν έχει γενικότητες. Αν μου ζητήσεις να σου αποσαφηνίσω κάτι ,θα το κάνω ευχαρίστως και πιθανότατα να με βοηθήσεις να βελτιώσω το κείμενο.

γ)Σκοπός μας δεν είναι να επιβάλλουμε τις απόψεις μας ,αλλά να ακούσουμε και να διαμορφώσουμε ιδέες.

δ) όσο για τη βάση του δέκα (10) δεν καταλαβαίνω πού είναι το πρόβλημα. Οι μαθητές θα πηγαίνουν σε όποια σχολή θέλουν και θα κόβονται μέσα. Άλλωστε σύντομα θα μπορεί να πηγαίνει κανείς σε σχολή της επιλογής του ( επί πληρωμι ) με τα ιδιωτικά

 

ευχαριστούμε για το χρόνο σας:)

Το blog μου -> lalala.blogs.gr
Link to comment
Share on other sites

Οι μαθητές θα πηγαίνουν σε όποια σχολή θέλουν και θα κόβονται μέσα.

 

Γιατί τώρα ΜΕ βάσεις και ΔΕΝ ΧΩΡΑΝΕ οι φοιτητές στις σχολές. Εσύ μου λες ότι θα πηγαίνουν όπου θέλουν (άρα στις λεγόμενες "καλές" σχολες θα αυξηθεί στάνταρ ο αριθμός) και θα κόβονται εκεί. Αλλά πως θα χωρέσουν μέχρι να κοπούν; :confused:

 

Επίσης, τι θα κάνει ο μαθητής που θα πάει σε κάποια σχολή που θέλει καλή γνώση πχ μαθηματικών έχοντας βαθμό 11, θα περάσει εκεί 1-2 εξάμηνα και θα ανακαλύψει ότι (φυσικά) ΔΕΝ έχει τις απαραίτητες βάσεις στα μαθηματικά. Έτσι θα έχει χάσει 1 χρόνο από τη ζωή του αλλά και το πανεπιστήμιο θα έχει χαλάσει χρήματα που δεν του περισσεύουν σε κάποιον που ήταν σαφές από την αρχή ότι δεν έχει μέλλον σε μια συγκεκριμένη κατεύθυνση ...

Link to comment
Share on other sites

. Αλλά πως θα χωρέσουν μέχρι να κοπούν; :confused:

 

Επίσης, τι θα κάνει ο μαθητής που θα πάει σε κάποια σχολή που θέλει καλή γνώση πχ μαθηματικών έχοντας βαθμό 11, θα περάσει εκεί 1-2 εξάμηνα και θα ανακαλύψει ότι (φυσικά) ΔΕΝ έχει τις απαραίτητες βάσεις στα μαθηματικά.

 

Η οπτική σου γωνία είναι λανθασμένη. Το εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο προτείνουμε έχεις ως στόχο ο κάθε μαθητής να μπορεί να αντιληφθεί να τις δυνατότητες του ,ως υπεύθυνο άτομο. ( βλ. και μέτρα όπως η διδασκαλία του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού από την πρώτη γυμνασίου. )

Επίσης στο κείμενο αναφέρονται ξεκάθαρα οι διαδικασίες που θα ακολουθούνται ,ώστε να αποφευχθεί η συσσώρευση σπουδαστών σε συγκεκριμένα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Πάντως μην υποτιμάς και την νοημοσύνη τους ( αναλογιζόμενος την πιθανότητα να πάνε όλοι σχεδόν σε μία σχολή )

Το blog μου -> lalala.blogs.gr
Link to comment
Share on other sites

Η οπτική σου γωνία είναι λανθασμένη. Το εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο προτείνουμε έχεις ως στόχο ο κάθε μαθητής να μπορεί να αντιληφθεί να τις δυνατότητες του ,ως υπεύθυνο άτομο. ( βλ. και μέτρα όπως η διδασκαλία του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού από την πρώτη γυμνασίου. )

Επίσης στο κείμενο αναφέρονται ξεκάθαρα οι διαδικασίες που θα ακολουθούνται ,ώστε να αποφευχθεί η συσσώρευση σπουδαστών σε συγκεκριμένα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Πάντως μην υποτιμάς και την νοημοσύνη τους ( αναλογιζόμενος την πιθανότητα να πάνε όλοι σχεδόν σε μία σχολή )

 

Το θέμα όμως είναι ότι ζούμε στην Ελλάδα, στην οποία πολλοί γονείς πιέζουν τα παιδιά τους να σπουδάσουν και σε συγκεκριμένες σχολές όπως Ιατρική, Νομική κτλ. Πολλοί θα πιέσουν τα παιδιά τους να πάνε στις «καλές» σχολές και θα έχουμε το αδιαχώρητο εκεί. Ανεξάρτητα από τον ΣΕΠ, πολλά παιδιά ακόμα και στα 18 τους δεν ξέρουν τι θέλουν να κάνουν στην ζωή τους... ο ΣΕΠ δεν είναι πανάκεια.

 

Άλλο μειονέκτημα του να επιλέγει ο καθένας την σχολή της αρεσκείας του αρκεί να έχει πιάσει το 10, θα είναι η υποβάθμιση των «καλών» σχολών έστω και για τα 1-2 πρώτα χρόνια. Εύκολα μπορώ να φανταστώ την Ιατρική Αθήνας π.χ. να γίνεται... παιδική χαρά μιας και θα μπορεί να πάει εκεί κάθε καρυδιάς καρύδι.

 

Δεν ξέρω, για μένα κάτι τέτοιο θα είχε ως μοναδικό αποτέλεσμα να αυξηθεί δραματικά ο αριθμός των εισακτέων στις περιζήτητες σχολές και το λουκέτο σε πάρα πολλές.

Link to comment
Share on other sites

Η οπτική σου γωνία είναι λανθασμένη. Το εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο προτείνουμε έχεις ως στόχο ο κάθε μαθητής να μπορεί να αντιληφθεί να τις δυνατότητες του ,ως υπεύθυνο άτομο. ( βλ. και μέτρα όπως η διδασκαλία του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού από την πρώτη γυμνασίου. )

 

H διδασκαλία (αν γίνει σωστά) επαγγελματικού προσανατολισμού είναι ένα μέτρο προς τη σωστή κατεύθυνση.

 

Αλλά το να περιμένεις ότι οι μαθητές θα μπορούν μετά μόνοι τους να αντιληφθούν τις δυνατότητές τους είναι ουτοπικό, όπως αναφέρει και ο ΤΝΤ.

 

Πάντως μην υποτιμάς και την νοημοσύνη τους ( αναλογιζόμενος την πιθανότητα να πάνε όλοι σχεδόν σε μία σχολή )

 

Δεν είπα ότι θα πάνε όλοι ή οι περισσότεροι σε μία σχολή, αλλά σίγουρα θα πάνε στις καλές σχολές περισσότεροι από ότι πάνε σήμερα. Δε μου απάντησες λοιπόν αυτοί πως θα χωρέσουν (έστω και 10% παραπάνω) με βάση ότι οι σχολές σήμερα είναι ήδη πάνω από το 100% της χωρητικότητάς τους.

Link to comment
Share on other sites

Παίδες, μην ασχολείστε μωρέ τώρα με τον καθέ ονειροπόλο.

Λίγο σοβαρότητα δεν θα έβλαπτε, βγαίνει το κάθε αμούστακο παιδάκι που δεν γνωρίζει ακόμα ακόμα τα βασικά περί πανεπιστημίων και "προτείνει λύσεις"

Να χαρώ εγώ λύσεις τύπου "έκθεση γυμνασίου"

έλεος.

Link to comment
Share on other sites

Παίδες, μην ασχολείστε μωρέ τώρα με τον καθέ ονειροπόλο.

Λίγο σοβαρότητα δεν θα έβλαπτε, βγαίνει το κάθε αμούστακο παιδάκι που δεν γνωρίζει ακόμα ακόμα τα βασικά περί πανεπιστημίων και "προτείνει λύσεις"

Να χαρώ εγώ λύσεις τύπου "έκθεση γυμνασίου"

έλεος.

 

Eνώ δε συμφωνώ με κάποιες από τις προτάσεις, δε νομίζω ότι είναι σωστό να απαξιώνουμε τα ίδια τα παιδιά. Προτιμώ τους "ονειροπόλους" από την πλειοψηφία των μαθητών που είναι εντελώς σταρχ*διστές.

Link to comment
Share on other sites

Παίδες, μην ασχολείστε μωρέ τώρα με τον καθέ ονειροπόλο.

Λίγο σοβαρότητα δεν θα έβλαπτε, βγαίνει το κάθε αμούστακο παιδάκι που δεν γνωρίζει ακόμα ακόμα τα βασικά περί πανεπιστημίων και "προτείνει λύσεις"

Να χαρώ εγώ λύσεις τύπου "έκθεση γυμνασίου"

έλεος.

 

Συμφωνώντας με τον gmac, δεν είναι κακό που το παιδί άνοιξε την συζήτηση. Καλά κάνει και μακάρι και άλλα παιδιά στην ηλικία του να είχαν περισσότερους προβληματισμούς και να τους συζητούσαν μαζί μας. Μεταξύ μας, τα προτιμώ έτσι από το να ασχολούνται με το πότε η Nokia θα βγάλει το επόμενο κινητό της κτλ.

Link to comment
Share on other sites

Καλο ειναι να εχεις ανησυχιες για τετοια σοβαρα θεματα σε μικρη ηλικια.Αλλοι αυτη την εποχη σκεφτονται πως θα κανουν την μια @4%$κια μετα την αλλη.

Οντως πολλα ειναι αδυνατα..Δεν ξερω σε τι σχολειο πανε τα παιδια που συνεταξαν τις προτασεις αλλα στο δικο μου,απολυτηριο με 10 επαιρναν και αυτοι που δεν ηξεραν τα μαθηματα που εχει η Γ ταξη και ειχαν οκτακοσιες απουσιες.Απλα ηθελαν οι καθηγητες να τους ξεφορτωθουν...Τωρα να τους δινεται η επιλογη να κοροιδευουν τους γονεις τους για αλλα 4 χρονια μου φαινεται :X

Παντως και απευθειας εισαγωγη να γινεται,η παραπαιδεια παλι θα λυνει και θα δενει(με περισσοτερα κερδη γιατι θα ειναι πανεπιστημιακα μαθηματα αρα ακριβοτερα διδακτρα)

Ολα τα αλλα τα βρισκω ΟΚ.

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

Εντάξει, δε λέω, έχετε δίκιο σαυτό, εγώ αντέδρασα στη λογική "πάμε με 0 εμπειρία, χωρίς να γνωρίζουμε πάνω στο θέμα να πρωτείνουμε 2 πράγματα τα οποία δεν έχουν καμία λογική"

Και ναι συμφωνώ, καλύτερα να προβληματίζονται παρά να σκέφτονται για το ποιο κινητό βγαίνει.

Και εγώ προσωπικά απεχθάνομαι τα κινητά, δεν ασχολούμαι καθόλου (οξύμωρο ε?)

+1 στα κίνητρα και μόνο, τίποτα άλλο

Link to comment
Share on other sites

Έχει γίνει αυτοσκοπός το πανεπιστήμιο στην κοινωνία μας. Γιατί κάποιος μέτριος μαθητής με βαθμό 11 προτιμάει να χάσει 5-6-7-8 χρόνια από την ζωή του για να γίνει ένας άνεργος πτυχιούχος; Που φυσικά δεν θα μπορεί να ανταγωνιστεί στην αγορά εργασίας τους λίγους καλούς; Μπαίνουν 1000, 500 παίρνουν πτυχίο και από αυτούς οι περισσότεροι απλά περισσεύουν.

 

Το σύστημα που έχει περάσει στην κοινωνία είναι "σατανικό". Τους βάζει όλους στην διαδικασία "περάστε κάπου, όπου να'ναι" και μετά, αν δεν πάρουν πτυχίο γιατί δεν τους ενδιέφερε η σχολή ή δεν βρίσκουν δουλειά τους λέει "εσείς φταίτε". Το ότι το σχολείο και οι κοινωνία βάζει τον κόσμο να κάνει κάτι που πολλές φορές δεν θέλει (δεν θέλουν όλοι να πήξουν 4-5 χρόνια στο διάβασμα...εδώ το σχολείο βαριούνται και έχουν βαθμούς 10, 11) δεν του δίνουμε σημασία.

Read The F...ing Manual First
Link to comment
Share on other sites

Έχει γίνει αυτοσκοπός το πανεπιστήμιο στην κοινωνία μας. Γιατί κάποιος μέτριος μαθητής με βαθμό 11 προτιμάει να χάσει 5-6-7-8 χρόνια από την ζωή του για να γίνει ένας άνεργος πτυχιούχος; Που φυσικά δεν θα μπορεί να ανταγωνιστεί στην αγορά εργασίας τους λίγους καλούς; Μπαίνουν 1000, 500 παίρνουν πτυχίο και από αυτούς οι περισσότεροι απλά περισσεύουν.

 

Το σύστημα που έχει περάσει στην κοινωνία είναι "σατανικό". Τους βάζει όλους στην διαδικασία "περάστε κάπου, όπου να'ναι" και μετά, αν δεν πάρουν πτυχίο γιατί δεν τους ενδιέφερε η σχολή ή δεν βρίσκουν δουλειά τους λέει "εσείς φταίτε". Το ότι το σχολείο και οι κοινωνία βάζει τον κόσμο να κάνει κάτι που πολλές φορές δεν θέλει (δεν θέλουν όλοι να πήξουν 4-5 χρόνια στο διάβασμα...εδώ το σχολείο βαριούνται και έχουν βαθμούς 10, 11) δεν του δίνουμε σημασία.

 

Ερώτηση κρίσεως: όλοι εμείς εδώ, ποιον θεωρούμε πιο κοινωνικά/επαγγελματικά καταξιωμένο:

(1) κάποιον που πήγε στη σουπερ/ντουπερ σχολή, έκανε μεταπτυχιακό και διδακτορικό και δουλεύει με 800 Ευρώ (ή έστω βρήκε μια δουλειά στο δημόσιο με 1000).

(2) κάποιον που έγινε υδραυλικός και βγάζει 3 χιλιάρικα το μήνα.

 

Τα ποσά είναι τυχαία και δε θα ήθελα να κολλήσουμε σε αυτά.

 

Προσωπικά ψηφίζω το 2. Και όχι μόνο για τα χρήματα.

 

Το ερώτημα φυσικά είναι εξαιρετικά απλοϊκό :)

Link to comment
Share on other sites

Ειλικρινά ευχαριστώ πολύ για την κριτική σας ,η οποία μου δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξω συχνά της ιδέες μου =)

Θα σας παρακαλούσα πάντως να με αντιμετωπίζεται ως ένα απλό μέλος του forum και όχι σαν ¨αμούστακο παιδάκι"

 

Απαντώντας στην απόλυτα λογική ερώτηση "τι θα γίνει αν αυξηθεί κατά ν% ο αριθμός των σπουδαστών κάπου" παραθέτω το εξής από το κείμενο μας

 

"Στη δεύτερη τάξη του λυκείου θα βολιδοσκοπούνται οι προθέσεις των μαθητών ,ώστε να προετοιμαστούν κατάλληλα ,αν κριθεί απαραίτητο τα πανεπιστήμια"

"Λύσεις πάντως προφανώς υπάρχουν. Θα ενημερωθούν οι μαθητές για τον κίνδυνο τις ανεργίας ,θα κλιθούν να συμπληρώσουν ξανά τα μηχανογραφικά τους"

 

Προφανώς και υπάρχει ένα κόστος αν η νομική Αθηνών προσλάβει 3 νέους καθηγητές παραπάνω ,αλλά δε νομίζω να είναι υπερβολικό. ( μία λύση για την ανεργία είναι και η προσλήψεις παρεπιπτόντως)

 

2. Οι περισσότεροι έχετε συνδέσει το 10 με την αφασία. Στο κείμενο όμως γράφει ξεκάθαρα

"Φυσικά η δυσκολία των εξετάσεων θα πρέπει να είναι τέτοια ,ώστε το δέκα ( 10 ) να διασφαλίζει την αξιοπρεπή παρουσία όσων μαθητών το πέτυχαν."

 

Παρακαλώ απαντήστε μου αν σας κάλυψα και δώστε μου μία ευκαιρία αν όχι

Το blog μου -> lalala.blogs.gr
Link to comment
Share on other sites

Χωρίς να θέλω να φανώ κακός (πραγματικά) με κάθε διευκρίνηση νομίζω ότι απομακρυνόμαστε όλο και περισσότερο από τη σφαίρα του πραγματικού προς τη σφαίρα της φαντασίας.

 

Το πρόβλημα των υπεράριθμων φοιτητών δεν είναι (μόνο) η έλειψη καθηγητών και προσωπικού, αυτό ίσως είναι το τελευταίο. Αλλά για περισσότερους φοιτητές χρειάζονται περισσότερες αίθουσες, περισσότερα εργαστήρια, περισσότερα βιβλία κτλ.

 

Ακόμα κι αν "προειδοποιήσεις" τα πανεπιστήμια από 1-2 χρόνια νωρίτερα (και 5 χρόνια νωρίτερα σου βάζω εγώ :lol:) δεν πρόκειται να έχουν αρκετά χρήματα ή τα υπόλοιπα resources που χρειάζονται για να τα φτιάξουν όλα αυτά.

 

Προφανώς και υπάρχει ένα κόστος αν η νομική Αθηνών προσλάβει 3 νέους καθηγητές παραπάνω ,αλλά δε νομίζω να είναι υπερβολικό. ( μία λύση για την ανεργία είναι και η προσλήψεις παρεπιπτόντως)

 

Προσλήψεις εκεί που χρειάζονται και εκεί που υπάρχουν και χρήματα. Αλλιώς θα προσλάμβανε το κράτος όλους τους ανέργους και θα λυνόταν το πρόβλημα της ανεργίας.

 

2. Οι περισσότεροι έχετε συνδέσει το 10 με την αφασία. Στο κείμενο όμως γράφει ξεκάθαρα

"Φυσικά η δυσκολία των εξετάσεων θα πρέπει να είναι τέτοια ,ώστε το δέκα ( 10 ) να διασφαλίζει την αξιοπρεπή παρουσία όσων μαθητών το πέτυχαν."

 

Αυτό που σου διαφεύγει όμως είναι ότι άλλο επίπεδο Μαθηματικών (πχ!) χρειάζεται για να σταθείς αξιοπρεπώς σε μια θετική σχολή κι άλλο επίπεδο για να σταθείς αξιοπρεπώς σε μια σχολή Μαρκετινγκ (που κι εκεί χρειάζεται, αλλά σε διαφορετικό επίπεδο). Για αυτό και δεν μπορεί να υπάρξει μια και μόνο βάση.

 

 

"Λύσεις πάντως προφανώς υπάρχουν. Θα ενημερωθούν οι μαθητές για τον κίνδυνο τις ανεργίας

 

Kαι σήμερα οι μαθητές είναι ενήμεροι (εκτός αν έχουν έρθει από τον Άρη) ότι στους αποφοίτους της Νομικής υπάρχει τεράστια ανεργία και ετεροαπασχόληση. Κι όμως είναι από τις πρώτες προτιμήσεις.

 

Καμία ενημέρωση και κανένας επαγγελματικός προσανατολισμός δεν μπορεί να αλλάξει το ξερό κεφάλι του Έλληνα (και κυρίως των γονιών του).

 

θα κλιθούν να συμπληρώσουν ξανά τα μηχανογραφικά τους"

 

Και γιατί θα τα συμπληρώσουν διαφορετικά από την 1η φορά;; :X

Link to comment
Share on other sites

Το πρόβλημα των υπεράριθμων φοιτητών δεν είναι (μόνο) η έλειψη καθηγητών και προσωπικού, αυτό ίσως είναι το τελευταίο. Αλλά για περισσότερους φοιτητές χρειάζονται περισσότερες αίθουσες, περισσότερα εργαστήρια, περισσότερα βιβλία κτλ.

 

Αυτό που σου διαφεύγει όμως είναι ότι άλλο επίπεδο Μαθηματικών (πχ!) χρειάζεται για να σταθείς αξιοπρεπώς σε μια θετική σχολή κι άλλο επίπεδο για να σταθείς αξιοπρεπώς σε μια σχολή Μαρκετινγκ (που κι εκεί χρειάζεται, αλλά σε διαφορετικό επίπεδο). Για αυτό και δεν μπορεί να υπάρξει μια και μόνο βάση.

 

Kαι σήμερα οι μαθητές είναι ενήμεροι (εκτός αν έχουν έρθει από τον Άρη) ότι στους αποφοίτους της Νομικής υπάρχει τεράστια ανεργία και ετεροαπασχόληση. Κι όμως είναι από τις πρώτες προτιμήσεις.

 

Και γιατί θα τα συμπληρώσουν διαφορετικά από την 1η φορά;; :X

 

1. Δεν μπορώ να δεχτώ την έλλειψη χρημάτων ως δικαιολογία για το σημαντικότερο κοινωνικό αγαθό.

2.Προφανώς. Γιαυτό αν προσπαθήσεις θα αποτύχεις και θα κοπείς από τη σχολή. ( πού είναι το παράξενο? :))

3.Σήμερα το εκπαιδευτικό σύστημα είναι διαφορετικό. Αν καταργηθούν οι πανελλήνιες ,θα εξασθενίσει ο χρησιμοθηρικός χαρακτήρας του σχολείου και θα συμβούν πολλές αλλαγές. Μην κρίνεις με βάση τη σημερινή κατάσταση.

4.Επειδή κανένας φαντάζομαι δε θα ήθελε να πάει στην ιατρική λόγου χάρη ενώ δεν είναι αυτό το όνειρο ,μόνο για να κερδίσει χρήματα αν ξέρει για την ανεργία.

 

ΥΓ. Δεν ισχυρίζομαι ότι όλα ξαφνικά θα αλλάξουν. Αλλά αλλαγές θα συμβούν ( με την κατάργηση των πανελληνίων ) Οι μαθητές είναι οι επόμενοι πολίτες οπότε ή το σχολείο θα τους δώσει πνευματικά εφόδια ( ώστε να μην πάνε σε μία σχολή πέρα από τις δυνατότητες ή τα όνειρα τους ) ή η κοινωνία θα παρακμάσει περεταίρω ( ή να πω καλύτερο θα συνεχίζει να παρακμάζει ?)

Το blog μου -> lalala.blogs.gr
Link to comment
Share on other sites

Απαντώντας στην απόλυτα λογική ερώτηση "τι θα γίνει αν αυξηθεί κατά ν% ο αριθμός των σπουδαστών κάπου" παραθέτω το εξής από το κείμενο μας

 

"Στη δεύτερη τάξη του λυκείου θα βολιδοσκοπούνται οι προθέσεις των μαθητών ,ώστε να προετοιμαστούν κατάλληλα ,αν κριθεί απαραίτητο τα πανεπιστήμια"

"Λύσεις πάντως προφανώς υπάρχουν. Θα ενημερωθούν οι μαθητές για τον κίνδυνο τις ανεργίας ,θα κλιθούν να συμπληρώσουν ξανά τα μηχανογραφικά τους"

 

Γνωρίζεις πολλούς μαθητές στη Β' Λυκείου που να ξέρουν τι θέλουν;

 

Και τί ακριβώς θα προλάβουν να κάνουν τα ΑΕΙ που θα αναμένεται να δεχθούν τον κύριο όγκο εισακτέων, πότε και πως θα φτιάξουν νέες αίθουσες, νέα εργαστήρια, να παραγγείλουν νέο εξοπλισμό, περισσότερα συγγράματα; Και σκέψου ότι θα υπάρχει πάντα η πιθανότητα όλα αυτά να πάνε στράφι μιας και οι περισσότεροι θα τα παρατάνε.

 

Προφανώς και υπάρχει ένα κόστος αν η νομική Αθηνών προσλάβει 3 νέους καθηγητές παραπάνω ,αλλά δε νομίζω να είναι υπερβολικό. ( μία λύση για την ανεργία είναι και η προσλήψεις παρεπιπτόντως)

 

Μα οι καθηγητές είναι το μικρότερο κόστος... Είναι και θέμα αιθουσών, εξοπλισμού, συγγραμάτων κτλ, όπως λέω και παραπάνω. Μιλάμε για ολόκληρες και σημαντικές υποδομές! Μπορείς να διανοηθείς για πόσα λεφτά μιλάμε;

 

Και το ξαναλέω: θα πληρώνει η Πολιτεία (ο λαός δηλαδή) όλα αυτά τα κόστη για να «σπουδάσουν» μαθητές του 10 που κατά 95% θα τα παρατάνε μετά από 1-2 χρόνια;

 

2. Οι περισσότεροι έχετε συνδέσει το 10 με την αφασία. Στο κείμενο όμως γράφει ξεκάθαρα

"Φυσικά η δυσκολία των εξετάσεων θα πρέπει να είναι τέτοια ,ώστε το δέκα ( 10 ) να διασφαλίζει την αξιοπρεπή παρουσία όσων μαθητών το πέτυχαν."

 

Και πάλι, το 10/20 δεν είναι βαθμός για να μπει κανείς σε ΑΕΙ και μάλιστα πρωτοκλασσάτο. Πως να στο πω, είναι λίγο ξεφτίλα. Και καλώς ή κακώς, το να παίρνει κανείς απολυτήριο Λυκείου με 10 τί άλλο σημαίνει εκτός από το ότι δεν είναι καλός μαθητής, όσο δύσκολες και αν είναι οι εξετάσεις; Θα μπαίνει αυτός στην Ιατρική και από τα χέρια του θα περνάνε ανθρώπινες ζωές;

 

Δεν ξέρω, μπορεί να είμαι εγώ εκτός πραγματικότητας μιας και εγώ έδωσα πανελλήνιες το 1993 και είχα περάσει με 17,3 ενώ απολυτήριο Λυκείου πήρα με 17,1. Μπορεί τώρα το 10 να θεωρείται αξιοπρεπής βαθμός, τι να πω...

 

Παρακαλώ απαντήστε μου αν σας κάλυψα και δώστε μου μία ευκαιρία αν όχι

 

Δεν υπήρχε κάτι να καλύψεις, νομίζω ότι όλοι έχουμε καταλάβει τα επιχειρήματά σου. Απλά, σε ότι αφορά εμένα δεν βλέπω κάτι εφαρμόσιμο που θα λύσει ουσιαστικά τα προβλήματα της Παιδείας.

Link to comment
Share on other sites

1. Δεν μπορώ να δεχτώ την έλλειψη χρημάτων ως δικαιολογία για το σημαντικότερο κοινωνικό αγαθό.

2.Προφανώς. Γιαυτό αν προσπαθήσεις θα αποτύχεις και θα κοπείς από τη σχολή. ( πού είναι το παράξενο? )

3.Σήμερα το εκπαιδευτικό σύστημα είναι διαφορετικό. Αν καταργηθούν οι πανελλήνιες ,θα εξασθενίσει ο χρησιμοθηρικός χαρακτήρας του σχολείου και θα συμβούν πολλές αλλαγές. Μην κρίνεις με βάση τη σημερινή κατάσταση.

4.Επειδή κανένας φαντάζομαι δε θα ήθελε να πάει στην ιατρική λόγου χάρη ενώ δεν είναι αυτό το όνειρο ,μόνο για να κερδίσει χρήματα αν ξέρει για την ανεργία.

 

1. Κι εγώ δε μπορώ να δεχτώ ότι υπάρχουν άνθρωποι σαν το Αμπράμοβιτς ενώ την ίδια στιγμή κάποιοι κυριολεκτικά πεθαίνουν από την πείνα, ότι γίνονται πόλεμοι, ότι ο Μπους είναι (έστω για λίγο ακόμα) POTUS και ότι ο Ολυμπιακός παίρνει κάθε χρόνο το πρωτάθλημα. Θέλω να καταλάβω όμως αν μιλάμε για προτάσεις που να έχουν πεδίο εφαρμογής ή απλά για ένα ιδεολογικό μανιφέστο, για να τοποθετηθώ κι εγώ αναλόγως. Στο ιδεολογικό κομμάτι, ναι, στην Παιδεία δε χωράει οικονομία. Στο πρακτικό κομμάτι, ο κρατικός κορβανάς είναι πεπερασμένος και δυστυχώς δεν τείνει στο άπειρο. Άρα πρέπει τα όποια χρήματα να τα επενδύσουμε εκεί που θα πιάσουν τόπο. Όπως λέει και ο ΤΝ97 για ποιο λόγο να χαλάσουμε χρήματα για φοιτητές που θα αναγκαστούν μετά απο λίγο καιρό να τα παρατήσουν (έχω αναλύσει προηγουμένως γιατί θα τα παρατήσουν, αλλά θα το γράψω και παρακάτω).

 

2. Το παράξενο είναι ότι θα έχεις χάσει 1 χρόνο από τη ζωή σου προσπαθώντας για κάτι που από την αρχή δεν είχες τις δυνατότητες να πετύχεις. Κι εκτός από το να εχεις χάσει εσύ το χρόνο σου, θα έχει σπαταλήσει και το κράτος χρηματα.

 

3. Ανέφερα ένα συγκεκριμένο παράδειγμα, αυτό της Νομικής, τους αποφοίτους της οποίας μαστίζει η ανεργία. Αυτό δε χρειάζεται κανένα εκπαιδευτικό σύστημα και κανένα σχολείο να σου το πει. Το ξέρει μέχρι και η κουτσή Μαρία. Δε σου φταίει ο χρησιμοθηρικός χαρακτήρας του σχολείου, ούτε αν αλλάξει το εκπαιδευτικό σύστημα θα βγάζει ξαφνικά 18ρηδες που θα έχουν την ωριμότητα να ξέρουν από μόνοι τους πόσοι θα πρέπει να γίνουν δικηγόροι, πόσοι ιατροί, πόσοι οικονομολόγοι κτλ.

 

4. Και σήμερα γιατί το κάνουν;; Μη μου πεις γιατί δεν υπάρχει σωστός επαγγελματικός προσανατολισμός και το σχολείο είναι χρησιμοθηρικό. Επίσης δεν καταλαβαίνω που κολλάει η απάντησή σου σε αυτό που ρώτησα. Εγώ είπα γιατί να αλλάξει γνώμη στο μηχανογραφικό αν το συμπληρώσει 2η φορά. Δλδ τι είναι αυτό που θα του αλλάξει τη γνώμη; Αυτό που μου λες θα μπορούσε να ισχύει από την 1η φορά.

 

ΥΓ. Δεν ισχυρίζομαι ότι όλα ξαφνικά θα αλλάξουν. Αλλά αλλαγές θα συμβούν ( με την κατάργηση των πανελληνίων ) Οι μαθητές είναι οι επόμενοι πολίτες οπότε ή το σχολείο θα τους δώσει πνευματικά εφόδια ( ώστε να μην πάνε σε μία σχολή πέρα από τις δυνατότητες ή τα όνειρα τους ) ή η κοινωνία θα παρακμάσει περεταίρω ( ή να πω καλύτερο θα συνεχίζει να παρακμάζει ?)

 

Καταρχάς η κατάργηση των Πανελληνίων δεν είναι πανάκεια. Να σου το πω απλά, αν καταργηθούν οι πανελλήνιες και όλοι δίνουν (ουσιαστικά) εξετάσεις μέσα στο 1ο έτος της σχολής θα κάνουν από 2-3 χρόνια νωρίτερα φροντιστήριο στα μαθήματα του 1ου έτους και θα συνεχίσουν να έχουν γραμμένο το Λύκειο.

 

Δεύτερον: το σχολείο να δώσει πνευματικά εφόδια, ναι. Άλλο όμως να έχεις πνευματικά εφόδια κι άλλο να έχεις την πλήρη αυτογνωσία του γιατί είσαι ικανός και γιατί όχι. Ούτε ο Σωκράτης δεν είχε τέτοιο γνώθι σαυτόν (και όχι στα 18).

 

Έχω και μια απορία (επειδή δε χρειάζεται να ανακαλύψουμε την πυρίτιδα), εφαρμόζεται σε καμία χώρα του κόσμου αυτό το σύστημα - να πηγαίνει ο καθένας σε όποιο πανεπιστήμιο θέλει και μετά να κόβεται εκεί;

Link to comment
Share on other sites

Δεν χρειάζονται όλα αυτά τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ που συντηρουν μαζί με ένα ολόκληρο σύστημα την δωρεάν -δηθεν- παιδεία

Δεν χρειάζονται λεφτά για να σωθεί η παιδεία, όχι πολλά τουλάχιστον

διαρθωρτικές αλλαγές χρειάζεται

τα παιδια μας έχουν γίνει δρομείς μεγάλων αποστάσεων που απλά προετοιμάζονται να μπουν σε ενα εκπαιδευτικό ίδρυμα με σκοπό αργότερα να τα παντελωνιάσουν (οι πιο δραστήριοι) ή να μπουν στο δημόσιο (η πιο τεμπέληδες)

Αυτή τη ρημάδα τη Σιβιτανίδειο που ήταν η καλυτερη τεχνικη σχολή στα βαλκάνια την διέλυσαν?ΓΙΑΤΙ?

δεν μπορούμε να γινουμε όλοι γιατροι δικηγόροι οικονομολόγοι πολιτικοι μηχανικοί.... (αυτό το λέω για τους γονείς ή τους ...μελλοντικούς γονείς εδώ μέσα). Χρειάζεται και ο υδραυλικός, ο ηλεκτρολόγος και μάλιστα να ειναι καλοί σε αυτό που κάνουν.

Το να πας σε μια τεχνική σχολή δε σημαίνει ότι κοινωνικά είναι λιγότερο αξιος η απαίδευτος

Επρηζα από μικρός τον πατέρα μου να γίνω ξυλουργός και επιπλοποιός όπως εκείνος αλλά φευ!!!ήθελε σπουδες

Προσωπικά για το παιδί μου θα το αφήσω ελεύθερο να επιλέξει

 

Θα ήθελα όλους σας να σας παραπέμψω στο φύλο των κυριακάτικων νέων (13-14 Σεπτεμβρίου) για την εκπαιδευση στη Δανία

Vita Brevis
Link to comment
Share on other sites

Καταρχάς η κατάργηση των Πανελληνίων δεν είναι πανάκεια. Να σου το πω απλά, αν καταργηθούν οι πανελλήνιες και όλοι δίνουν (ουσιαστικά) εξετάσεις μέσα στο 1ο έτος της σχολής θα κάνουν από 2-3 χρόνια νωρίτερα φροντιστήριο στα μαθήματα του 1ου έτους και θα συνεχίσουν να έχουν γραμμένο το Λύκειο.

 

Δεύτερον: το σχολείο να δώσει πνευματικά εφόδια, ναι. Άλλο όμως να έχεις πνευματικά εφόδια κι άλλο να έχεις την πλήρη αυτογνωσία του γιατί είσαι ικανός και γιατί όχι. Ούτε ο Σωκράτης δεν είχε τέτοιο γνώθι σαυτόν (και όχι στα 18).

 

Έχω και μια απορία (επειδή δε χρειάζεται να ανακαλύψουμε την πυρίτιδα), εφαρμόζεται σε καμία χώρα του κόσμου αυτό το σύστημα - να πηγαίνει ο καθένας σε όποιο πανεπιστήμιο θέλει και μετά να κόβεται εκεί;

 

Και να προσθεσω για το θεμα της ελευθερης προσβασης, που ειμαι κατα, οτι και λεφτα να υπηρχαν για να γινουν περισσοτερες αιθουσες κτλπ κτλπ, ολες αυτες οι εξτρα αιθουσες κτλπ κτλπ τι θα γινοντουσαν απο τη στιγμη που θα γινοταν το 'ξεσκαρταρισμα'? Θα σαπιζαν μαλλον, πεταμενα λεφτα.

Link to comment
Share on other sites

Έχω και μια απορία (επειδή δε χρειάζεται να ανακαλύψουμε την πυρίτιδα), εφαρμόζεται σε καμία χώρα του κόσμου αυτό το σύστημα - να πηγαίνει ο καθένας σε όποιο πανεπιστήμιο θέλει και μετά να κόβεται εκεί;

 

Φυσικά ,αν και απορώ για την ερώτηση σου. Στην Αμερική πρώτα και κύριο. ( Και από την Ελλάδα με ένα σχετικά καλό απολυτήριο μπορείς να πας σε αμερικανικά πανεπιστήμια)

 

Επίσης αδυνατώ να αντιληφθώ γιατί κάποιος που έχει μέτριες γνώσεις μαθηματικών ,αλλά με μεγάλη προσπάθεια καταφέρνει να τελειώσει την ιατρική είναι δημόσιος κίνδυνος. Νομίζω ότι κάποιες διαφωνίες οφείλονται απλά σε στερεότυπα.

Πιο αναλυτικά θα απαντήσω αργότερα

Το blog μου -> lalala.blogs.gr
Link to comment
Share on other sites

Επίσης αδυνατώ να αντιληφθώ γιατί κάποιος που έχει μέτριες γνώσεις μαθηματικών ,αλλά με μεγάλη προσπάθεια καταφέρνει να τελειώσει την ιατρική είναι δημόσιος κίνδυνος. Νομίζω ότι κάποιες διαφωνίες οφείλονται απλά σε στερεότυπα.

Πιο αναλυτικά θα απαντήσω αργότερα

 

 

Άλλο πράγμα να έχεις μέτριες γνώσεις σε ένα ή δύο μαθήματα και άλλο να παίρνεις απολυτήριο με 10. Απολυτήριο με 10 σημαίνει ότι είσαι μέτριος σε όλα τα μαθήματα και αυτό δεν νομίζω να είναι στερεότυπο.

 

Και επειδή μου δίνεις την εντύπωση ότι δεν ξέρεις πως λειτουργούν τα ελληνικά ΑΕΙ, διάβασε το εξής σενάριο: Μαθητής, γιος γιατρού, περνάει στην Ιατρική με βαθμό Λυκείου 10. Μέσα στην σχολή, λόγω πατέρα τα κάνει πλακάκια με καθηγητές, περνάει μαθήματα με «βοήθεια» και μετά από χρόνια γίνεται γιατρός. Εάν αυτό σου φαίνεται τραβηγμένο, επέτρεψέ μου να σου πω ότι έχουν γίνει και χειρότερα.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Κοινοποίηση

×
×
  • Create New...