Jump to content

Κατανάλωση καυσίμων


argosxolos
 Κοινοποίηση

Recommended Posts

Έχω ένα seat ibiza 1.2. Στο επίσημο site της seat(http://www.seat.com/su/com/ibiza/site/facts/techtables/main.html εκεί που λέει techtables) αναφέρει ότι η κατανάλωση καυσίμου είναι 7.6 - 7.7 μέσα στην πόλη 5.1 εκτός πόλης και μικτός κύκλος 5.9-6.0.Ως εδώ καλώς.Στην πράξη όμως βλέπω ότι με 40lt κάνω περίπου 400km.Κάτι που σημαίνει κατανάλωση καυσίμου 10.Πολύ πάνω από τις τιμές που αναφέρει το site ακόμα και για τον κύκλο πόλης.

Γιατί μπορεί να σημβαίνει αυτό;

Είναι θέμα του πώς οδηγάω;(αν πατάω πολύ το γκάζι ας πούμε,αν και σπάνια ξεπερνάω τις 3500 στροφές γιατί δεν έχω κάνει ακόμα ούτε 3000km).

Παίζει κάποιο ρόλο ότι το αμάξι είναι καινούργιο;Δεν νομίζω ότι κάτι τέτοιο ισχύει αλλά κάπου το άκουσα.

Μήπως είναι η ποιότητα του καυσίμου που βάζω(δηλαδή μήπως ο βενζινάς τη νοθεύει;)

 

Κάτι άλλο:Ποιός είναι ο πιο οικονομκός τρόπος οδήγησης και ποιός ο πιο καλός για τον κινητήρα; Σε χαμηλές στροφές(1500-2500) ή κοντά στην μέγιστη ροπή(που είναι περί τις 3000 στροφές);

 

Και κάτι τελευταίο που μου έκανε εντύπωση.

Είχα πάει να βάλω βενζίνη όταν ο δείκτης ήταν στο 1/4(και δεν είχε ανάψει η ένδειξη της ρεζέρβας που χωράει 7 λίτρα σύμφωνα με το εγχειρίδιο του κατασκευαστή το οποίο λέει επίσης ότι το ρεζερβουάρ είναι 45lt).Του είπα να το γεμίσει και το μηχάναμα έδειξε ότι έβαλε 43,5 lt!! Τι μπορεί να συνέβει;

 

Ευχαριστώ εκ των προτέρων όσους με βοηθήσουν και συγγνώμη για το μέγεθος του post.

"Ο μόνος τρόπος γιά να απαλλαγείς από ένα πειρασμό...είναι να ενδώσεις σ' αυτόν!"

Oscar Wilde

Γιατί να λέμε βίαια τα νερά ενός ποταμού και όχι τις όχθες που τα περιορίζουν;Μ.Μπρέχτ

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 102
  • Δημιουργία
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοφιλείς μέρες

Top Posters In This Topic

Sth megisth rph bebaia....genika an deis to curve ths power h roph vs. rpm 8a deis ta optimum simeia gia katanalwsh benzinis. Ta noumera pou dinoun einai gia to kalitero dunaton....Stis polu xamiles strofes pantws den einai kalo. Se strofes pou einai pslh roph, xreiazese pio ligo gazi gia to idio apotelesma epitaxinsis kai alla.

Gia to mege8os tou depozitou den 3erw giati to kanei.

Link to comment
Share on other sites

Χωρίς να είμαι ειδικός, απαντάω με βάση τη δική μου ενασχόληση με την κατανάλωση του αυτοκινήτου μου...

 

Κατ'αρχήν μετράς σωστά την κατανάλωση? Το ποιο σωστό είναι να φουλάρεις, να μηδενίσεις τον μετρητή και αφού καταναλώσεις το καύσιμο να πας να ξαναφουλάρεις και να δεις πόσα λίτρα θα σου πάρει και πόσα χιλιόμετρα έχει γράψει ο μετρητής από το προηγούμενο γέμισμα.

 

Από 'κει και πέρα... Αν δεν κάνω λάθος, παίζει ρόλο το γεγονός ότι είναι καινούργιο το αυτοκίνητο γιατί η μηχανή είναι σχετικά πιο "σκληρή". Αν δεν κάνω λάθος...

Μετά, ο τρόπος χρήσης του πεντάλ της βενζίνης (γκάζι) παίζει το ρόλο του. Όταν είναι κρύα η μηχανή ρουφάει άφθονη βενζίνη και δεν πρέπει να ανεβάζεις στροφές μέχρι να ζεσταθεί και να έρθει η κατανάλωση στα φυσιολογικά της επίπεδα. Σ'αυτή τη φάση (αλλά και γενικότερα κατά την οδήγηση) ο γνωστός "κανόνας του αυγού" είναι must για χαμηλή κατανάλωση. Εννοώ το προοδευτικό πάτημα του γκαζιού σαν να έχουμε ένα αβγό κάτω απ'το δεξί πόδι...

Επίσης παίζουν κάποιο ρόλο τα ελαστικά σου. Πρέπει να έχουν σωστή πίεση και αν βέβαια έχεις βάλει μεγαλύτερη διάσταση απ'αυτή που φοράει "απ'τη μάνα του" δε μπορείς να συγκρίνεις με την κατανάλωση που δίνει η εταιρεία.

Ακόμα κι αν οδηγείς με ανοιχτά παράθυρα ή έχεις σχάρα στην οροφή υπάρχει μια κάποια επιβάρυνση στην κατανάλωση γιατί χαλάει η αεροδυναμική του αυτοκινήτου... Επίσης αν δουλεύεις συνεχώς το air condition...

 

 

Ξαναλέω ότι δεν είμαι πιο ειδικός... Αν κάποιος εντοπίσει λάθος στα παραπάνω ας διορθώσει...

Link to comment
Share on other sites

καλά τα λέει ο csk4023. Εγώ να συμπληρώσω ότι στο astra έχω δει μέχρι και 12 λίτρα κατανάλωση μέσα στη πόλη και ποτέ δεν πέφτει κάτω από 10 (στην πολή πάλι)

Αντιθέτως στην εθνική έχω δει κοντά στις εργοστασιακές τιμές (με κλιματισμό μάλιστα) = 6.8 λίτρα.

Και κάτι τελευταίο που μου έκανε εντύπωση.

Είχα πάει να βάλω βενζίνη όταν ο δείκτης ήταν στο 1/4(και δεν είχε ανάψει η ένδειξη της ρεζέρβας που χωράει 7 λίτρα σύμφωνα με το εγχειρίδιο του κατασκευαστή το οποίο λέει επίσης ότι το ρεζερβουάρ είναι 45lt).Του είπα να το γεμίσει και το μηχάναμα έδειξε ότι έβαλε 43,5 lt!! Τι μπορεί να συνέβει;

Εδώ έχεις 2 εκδοχές. Είτε ότι ο βενζινάς σου σε κλέβει, ή ότι το ρεζερβουαρ σου έχει πολύ παράξενο σχήμα οπότε το 1/4 του δείχτη δεν σημαίνει ότι έχει 1/4 των 45 λίτρων σου. Εγώ αντιμετωπίζω την άλλη άκρη του προβλήματος. Κάθε φορά πάω με το φωτάκι αναμμένο και βάζω max 44 λίτρα ενώ έχω 52άρι ρεζερβουαρ. Και οι δύο περιπτώσεις ( η δικια μου και η δικια σου) μάλλον σημαίνουν ότι η ρεζέρβα (τα 7-8 λίτρα) είναι μέρος του ρεζερβουαρ (των 45 λίτρων)

[imgalign]http://www.rigasplastika.gr/nicolas/320ci.jpg[/imgalign]

rigasnic :: The ex-night shift ::

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ με όλα τα παραπάνω αλλά τον τελευταίο καιρό έκανα μια διαπίστωση: παίζει μεγάλο ρόλο το βενζινάδικο. Πολλή νοθεία τώρα τελευταία!!! Κάνω την ίδια διαδρομή κάθε μέρα με την ίδια περίπου κίνηση και ανάλογα από ποιο βενζινάδικο έχω βάλει βενζίνη άλλες φορές μου τελειώνει σε μία βδομάδα και άλλες σε 3-4 μέρες.Ύποπτο...
Link to comment
Share on other sites

Αρχικό Μήνυμα από το μέλος rigasnic (10 Ιαν. 2004 , 20:30)

 

καλά τα λέει ο csk4023. Εγώ να συμπληρώσω ότι στο astra έχω δει μέχρι και 12 λίτρα κατανάλωση μέσα στη πόλη και ποτέ δεν πέφτει κάτω από 10 (στην πολή πάλι)

Αντιθέτως στην εθνική έχω δει κοντά στις εργοστασιακές τιμές (με κλιματισμό μάλιστα) = 6.8 λίτρα.

 

 

 

Τα αυτονοητα δηλαδη...

Παντως οταν ο κινητηρας ειναι καινουριος μην περιμενεις να δεις και τις καλυτερες τιμες καταναλωσης..!

Ι need a six month vacation, twice a year.
Link to comment
Share on other sites

Κατ'αρχήν μετράς σωστά την κατανάλωση? Το ποιο σωστό είναι να φουλάρεις, να μηδενίσεις τον μετρητή και αφού καταναλώσεις το καύσιμο να πας να ξαναφουλάρεις και να δεις πόσα λίτρα θα σου πάρει και πόσα χιλιόμετρα έχει γράψει ο μετρητής από το προηγούμενο γέμισμα.

 

Καταρχήν,ευχαριστώ για τις απαντήσεις.Νομίζω ότι ήταν αρκετά διαφωτιστικές.

Για το πώς μετράω την κατανάλωση βλέπω πόσα λίτρα βάζω όταν το ντεπόζιτο είναι σχεδόν άδειο και πόσα χιλιόμετρα έχω κάνει όταν το ντεπόζιτο ξαναδειάζει.Σαφώς δεν μπορείς να μετρήσεις με απόλυτη ακρίβεια αλλά οι αποκλείσεις είναι πολύ μικρές(αν υποθέσουμε ότι η βενζίνη είναι OK).

Πάντως σαφώς παίζει τεράστιο ρόλο και ο τρόπος οδήγησης αφού στο αυτοκίνητο του πατέρα μου με ένα ντεπόζιτο βγάζει 100-150km παραπάνω από εμένα(με τελείως παθητική οδήγηση βέβαια,χαράς την υπομονή του).

"Ο μόνος τρόπος γιά να απαλλαγείς από ένα πειρασμό...είναι να ενδώσεις σ' αυτόν!"

Oscar Wilde

Γιατί να λέμε βίαια τα νερά ενός ποταμού και όχι τις όχθες που τα περιορίζουν;Μ.Μπρέχτ

Link to comment
Share on other sites

Λαβε υποψην σου και αυτο που λεει ο elteo !!! Οι καινουριοι κινητηρες θελουν καποια χλμ για να δειξουν πραγματικες επιδοσεις και καταναλωσεις!!!
Link to comment
Share on other sites

Θα συμφωνισω με ολους. Οσον αφορα τη ακριβη καταναλωση της βενζινης καλο ειναι να κανεις αυτο ακριβως που ειπε ο csk4023... Αυτα απο εμενα. Καλες βολτες...
[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

Κρατα τις RPM σε χαμηλα επιπεδα και μακρια απο την ροπη του κινητηρα ετσι θα δεις λιγοτερη καταναλωση. Εαν εισαι μεσα στην πολη ξεκινα-σταματα τοτε καλυτερα παρε bus θα κοστιζει λιγοτερο.

 

Για παραδειγμα το ML θελει 12.5/14.0 οταν ειμαι στην αργολιδα και οταν παω Αθηνα το 17.0 στην κινηση το εχω για το καλημερα.

Link to comment
Share on other sites

Αλλα λεει ο ενας κι αλλα ο αλλος εδω. Στη συγκεκριμενη περιπτωση ο nhp1023 και ο baggy λενε ακριβως το αντιθετο για το που ειναι καλυτερα να κραταει ο argosxolos τις στροφες της μηχανης στο seat του...
[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

Re paidia mias kai anoiksame sizitisi gia venzines,na rotiso kai ego pio nomizete oti einai to ftinotero venzinadiko horis ipopsies notheias??

 

Nomizo oti tairiazei edo gia na min kano neo thread.

Mutilator :shifty:
Link to comment
Share on other sites

Αρχικό Μήνυμα από το μέλος argosxolos (11 Ιαν. 2004 , 01:14)

Για το πώς μετράω την κατανάλωση βλέπω πόσα λίτρα βάζω όταν το ντεπόζιτο είναι σχεδόν άδειο και πόσα χιλιόμετρα έχω κάνει όταν το ντεπόζιτο ξαναδειάζει.Σαφώς δεν μπορείς να μετρήσεις με απόλυτη ακρίβεια αλλά οι αποκλείσεις είναι πολύ μικρές(αν υποθέσουμε ότι η βενζίνη είναι OK).

Αυτός ο τρόπος μέτρησης σίγουρα δεν είναι τόσο ακριβής... Ειδικά όταν ο δείκτης της βενζίνης σου "τρελαίνεται" λίγο όπως κι ο δικός μου. Που μερικές φορές ανάβει το ledάκι της ρεζέρβας και την άλλη μέρα είναι σβηστό και ανάβει ξανά μετά από 30χλμ. Ή μένει "κολλημένος" στα 3/10 σ'όλη τη διαδρομή και την άλλη μέρα βάζεις μπρος και είναι στο 1/10... :confused:

Link to comment
Share on other sites

Αρχικό Μήνυμα από το μέλος csk4023 (11 Ιαν. 2004 , 16:58)

 

...Ειδικά όταν ο δείκτης της βενζίνης σου "τρελαίνεται" λίγο όπως κι ο δικός μου. Που μερικές φορές ανάβει το ledάκι της ρεζέρβας και την άλλη μέρα είναι σβηστό και ανάβει ξανά μετά από 30χλμ. Ή μένει "κολλημένο" στα 3/10 σ'όλη τη διαδρομή και την άλλη μέρα βάζεις μπρος και είναι στο 1/10... :confused:

 

Αυτο συμβαινει σε ολα τα αυτοκινητα... :mad:
[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

Αρχικό Μήνυμα από το μέλος dBpanos (11 Ιαν. 2004 , 16:55)

 

Εννοεις σαν εταιρια π.χ. bp,shell... ή ενα συγκεκριμενο πρατηριο??

 

Gia sigekrimeno pratirio kalitera.

Mutilator :shifty:
Link to comment
Share on other sites

ο υπολογιστης ταξιδιου του Seat Ibiza 1.4, 75hp μου δινει καταναλωση περιπου 6,5lt/100km στην εθνικη, και 7,5-8,5lt/100km στην πολη αναλογα με την κινηση.

 

παρατηρωντας την στιγμιαια καταναλωση, δηλαδη το ποσο "καιει" ανα πασα στιγμη, μπορω να πω οτι "καιει" απιστευτα πολυ στα αποτομα ξεκινηματα... εκει που η καταναλωση ειναι χαμηλη ειναι το διαστημα 3000-3500 Rpm.

 

το μοναδικο μειονεκτημα του υπολογιστη ταξιδιου ειναι η αυτονομια που σου λεει οτι εχεις με το υπαρχον καυσιμο στο ρεζερβουαρ. δηλαδη μπορει να σου λεει 10χιλιομετρα, να πας να γεμισεις, οπου βλέπεις οτι ειχες μεσα 6-7 λιτρα ακομα... ;)

Link to comment
Share on other sites

Δεν ξέρω εάν παίζει ρόλο που είναι καινούργιο το αμάξι παντός τα 10 λίτρα πολλά μου φαίνονται με νορμάλ οδήγηση για αμάξι 1200cc Βέβαια παίζουν πολλά ρόλο, π.χ. άμα κίνησε μέσα στην πόλη και είσαι όλο σταμάτα ξεκίνα ανεβαίνει πόλη η κατανάλωση. Παντός παίζει και ρόλο η διάσταση των ελαστικών, άμα έχεις βάλει 15" με 195 λάστιχο ζάντα πανό φυσικό είναι να σου έχει μεγάλη κατανάλωση, οπός παίζει ρόλο και η μάρκα των ελαστικών. Εγώ έχω ένα Fabia 1,4 101hp όταν το πηρά είχε 15" ζάντα με 195/50 λάστιχο της DUNLOP η κατανάλωση στον υπολογιστή ταξιδιού ήταν 8 – 8,2 λίτρα, εδώ και 3 μήνες που εχω βάλει τα GoodGear F1 στην ίδια διάσταση η κατανάλωση ανέβηκε στα 9 λίτρα.
Link to comment
Share on other sites

Εχω καταλήξει και σε μια άλλη διαπίστωση: (που δεν έχει άμεση σχέση με τη περίπτωση του argosxolos γιατί το αυτοκίνητό του είναι καινούριο ακόμα)

Εχω ακούσει από πολλούς ότι ο εγκέφαλος προσαρμόζεται στον τρόπο οδήγησης. Έτσι αν το ζορίζεις συνέχεια το αυτοκίνητο, τότε ο εγκέφαλος κάνει ότι μπορεί (= δίνει πολύ βενζίνη) για να πάει όσο πιο γρήγορα μπορεί. Και αυτό σίγα σιγά το μαθαίνει και δεν το κάνει όταν το ζορίζεις μόνο, αλλά συνέχεια γιατί πιστεύει ότι θες maximum απόδοση.

Αντιθέτως αν οδηγείς σαν ... "τους γονείς μας" :p τότε ο εγκέφαλος καταλαβαίνει ότι είσαι παθητικός οδηγός και απλά αφοσιώνεται στο να κάνει ο κινητήρας τη δουλεια του με την μικρότερη κατανάλωση. Αυτό βέβαια έχει σαν αποτέλεσμα ότι αν πας να οδηγήσεις αυτοκίνητο που οδηγιέται για αρκετό καιρό συντηρητικά, θα το δεις λίγο αδύναμο/μπουκομένο (αυτό είδα εγώ τουλάχιστον στου πατέρα μου)

[imgalign]http://www.rigasplastika.gr/nicolas/320ci.jpg[/imgalign]

rigasnic :: The ex-night shift ::

Link to comment
Share on other sites

Αρχικό Μήνυμα από το μέλος rigasnic (12 Ιαν. 2004 , 19:33)

 

Εχω καταλήξει και σε μια άλλη διαπίστωση: (που δεν έχει άμεση σχέση με τη περίπτωση του argosxolos γιατί το αυτοκίνητό του είναι καινούριο ακόμα)

Εχω ακούσει από πολλούς ότι ο εγκέφαλος προσαρμόζεται στον τρόπο οδήγησης. Έτσι αν το ζορίζεις συνέχεια το αυτοκίνητο, τότε ο εγκέφαλος κάνει ότι μπορεί (= δίνει πολύ βενζίνη) για να πάει όσο πιο γρήγορα μπορεί. Και αυτό σίγα σιγά το μαθαίνει και δεν το κάνει όταν το ζορίζεις μόνο, αλλά συνέχεια γιατί πιστεύει ότι θες maximum απόδοση.

Αντιθέτως αν οδηγείς σαν ... "τους γονείς μας" :p τότε ο εγκέφαλος καταλαβαίνει ότι είσαι παθητικός οδηγός και απλά αφοσιώνεται στο να κάνει ο κινητήρας τη δουλεια του με την μικρότερη κατανάλωση. Αυτό βέβαια έχει σαν αποτέλεσμα ότι αν πας να οδηγήσεις αυτοκίνητο που οδηγιέται για αρκετό καιρό συντηρητικά, θα το δεις λίγο αδύναμο/μπουκομένο (αυτό είδα εγώ τουλάχιστον στου πατέρα μου)

 

 

Ισχύει αυτό που λες, άλλα ο εγκέφαλος δεν θέλει πολλά χιλιόμετρα για να προσαρμοστεί. Εγώ είχα βγάλει τον πόλο της μπαταρίας για να περάσω ένα καλώδιο για έναν ενισχυτή και μετά παρατήρησα ότι το αμάξι είχε μεγαλύτεροι κατανάλωση από ότι πριν. Μετά από μερικά χιλιόμετρα που ξανά γέμισα το ντεπόζιτο παρακολούθησα την κατανάλωση και είχε ξανά έρθει στα κανονικά επίπεδα.

Γ’ αυτό ακριβός τον λόγο σε περίπτωση που αλλάξεις κάτι στο αυτοκίνητο π.χ. βάλεις μια φιλτροχοάνη πρέπει να βγάλεις τον πόλο της μπαταρίας για μερικά δευτερόλεπτα ώστε να μηδενίσει ο εγκέφαλος και να προσαρμοστεί με την φιλτροχοάνη που δίνει άλλες τιμές στον αισθητήρα που είναι στην εισαγωγή του αέρα.

Link to comment
Share on other sites

Αρχικό Μήνυμα από το μέλος dBpanos (11 Ιαν. 2004 , 16:44)

 

Αλλα λεει ο ενας κι αλλα ο αλλος εδω. Στη συγκεκριμενη περιπτωση ο nhp1023 και ο baggy λενε ακριβως το αντιθετο για το που ειναι καλυτερα να κραταει ο argosxolos τις στροφες της μηχανης στο seat του...

 

 

 

Αλλη ροπη ο κινητηρας του ML(3200cc V6) και αλλη στο SEAT. λογικα να δουλευουν διαφορετικα .Μην ξεχασω το δικο μου ειναι αυτοματο και εκει εχουμε μεγαλες διαφορες.

 

γενικα ομως οι χαμηλες στροφες ειναι καλυτερα το τσεκαρα και σε ενα 316i

Link to comment
Share on other sites

Ψιλοασχετο αλλα δες πως οδηγουν οι ταριφες...χαμηλες στροφες σε σημειο που να παει να σβησει για να μην καινε πετρελαιο!

Δεν ξερω αν ειναι σωστο..

Ι need a six month vacation, twice a year.
Link to comment
Share on other sites

Το οικονομικότερο από ότι έχω δει με τον υπολογιστή ταξιδιού είναι να έχεις μεγαλύτερη ταχύτητα στο κιβώτιο και λιγότερες στροφές.

Στην περίπτωση τον ταξιτσιδων πρέπει να σημειώσω ότι οι πετρελαιοκινητήρες έχουν πολύ ποιο μεγάλη ροπή από ότι ένας βενζινοκινητήρας.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Κοινοποίηση


×
×
  • Create New...