Jump to content

All about Fiat


Deadly_Sin1629395575
 Κοινοποίηση

Σας αρεσει ???  

102 members have voted

  1. 1. Σας αρεσει ???

    • Ναι.!!
      82
    • Οχι
      20


Recommended Posts

Παίδες καλησπέρα.Έχω κάποιες απορίες που ελπίζω να μπορέσετε να μου λύσετε :(

Το λοιπόν..1) Τις τελευταίες μέρες όταν σταματάω και ανοίγω την πόρτα να βγώ απ' το αυτοκίνητο, πιάνοντας το πλαινό μέρος της πόρτας με τινάζει ελαφρώς το ρεύμα :confused: Τί μπορεί να συμβαίνει? :(

2)Μετά απο service που του έκανα (πρίν περίπου 10 μέρες) τα μπροστά φρένα σφυρίζουν ελεινά..Απ' όσο μου είπε o μηχανικός αλλάξαμε τακάκια μπρός-πίσω..Μήπως θέλουν λίγο καιρό μέχρι να φαγωθούν? :confused:

Ευχαριστω!! :D

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 368
  • Δημιουργία
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Παίδες καλησπέρα.Έχω κάποιες απορίες που ελπίζω να μπορέσετε να μου λύσετε :(

Το λοιπόν..1) Τις τελευταίες μέρες όταν σταματάω και ανοίγω την πόρτα να βγώ απ' το αυτοκίνητο, πιάνοντας το πλαινό μέρος της πόρτας με τινάζει ελαφρώς το ρεύμα :confused: Τί μπορεί να συμβαίνει? :(

2)Μετά απο service που του έκανα (πρίν περίπου 10 μέρες) τα μπροστά φρένα σφυρίζουν ελεινά..Απ' όσο μου είπε o μηχανικός αλλάξαμε τακάκια μπρός-πίσω..Μήπως θέλουν λίγο καιρό μέχρι να φαγωθούν? :confused:

Ευχαριστω!! :D

1)Aυτο λεγεται στατικος ηλεκτρισμος.

[sIGPIC][/sIGPIC]

ΤΗΕΟ in normal mode

Με εκνευρίζουν οι "στόκοι"

Μετά το " Slide Τo Unlock " δεν υπάρχει επιστροφή

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Φιλε μου,σχετικο ειναι αυτο

 

εχουμε γυρισει την Ελλαδα με λιγοτερα αλογα,και με βαρυτερο αμαξωμα :p

 

απο την αλλη τωρα που καλομαθαμε στα 120++ του Golf,δεν υπαρχει γυρισμος...

 

Δεν μιλαμε μονο για αλογα ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΙΛΑ αυτοκινητου......οταν λες για ενα αμαξι 1000 κιλα 120ps δεν εχει καμμια σχεση με ενα 1300 κιλα και 120 ps.

Aν μιλας για το 1,4 TSI 122 PS,ισα που σπρωχνει το κορμακι του......:lol:

 

Το ντεπόζιτο όντως είναι πολύ μικρό :( Αλλα πραγματικά το χαίρομαι που βλέπεις το παντάκι και ξεφεύγει με απίστευτη ευκολία απο κάποια ακριβότερα και μετά το κοιτάνε και απορούν... :P Τα Goodyear Τeo πότε τα άλλαξες?Τί έβαλες?

 

Για πες ενα ακριβοτερο για παραδειγμα....

Edited by Nikos_s3

huawei p8,nexus 5x,xiaomi note 4x 4/64

[sIGPIC][/sIGPIC] ΑΕΚ!

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 2 weeks later...

γνωριζει καποιος ποσο περιπου θα κοστισει το πρωτο μεγαλο service για το Fiat 500 sport??

ηρεμα μονο...μην μου ερθει κανενα εγκεφαλικο και ειμαι και σε κρισιμη ηλικια :lol:

Beauty Lies In The Eyes Of The Beholder
Link to comment
Share on other sites

~250 υπολόγιζε..

κάνε μια τηλεφωνική έρευνα στις αντιπροσωπείες για να δείς ποια σε συμφαίρει(οικονομικά) ..

και όπου πας,καλό θα ήταν να είσαι από πάνω τους γιατί παίζει πολύ κλέψιμο (άλλα βάζουν,άλλα χρεώνουν)

Link to comment
Share on other sites

Εγώ 120 για λάδια, φίλτρα αέρα - λαδιού κάρτα καυσαερίων.. Λογική τιμή μου φάνηκε :)
Link to comment
Share on other sites

~250 υπολόγιζε..

κάνε μια τηλεφωνική έρευνα στις αντιπροσωπείες για να δείς ποια σε συμφαίρει(οικονομικά) ..

και όπου πας,καλό θα ήταν να είσαι από πάνω τους γιατί παίζει πολύ κλέψιμο (άλλα βάζουν,άλλα χρεώνουν)

δεν σε αφηνουν να εισαι απο'πανω τους νομιζω...γιατι δεν τους συμφερει!!

και κυριω΅ς αμα δουν οτι εισαι γυναικα...καλα την πατησαμε!!

και να πω οτι δεν ειμαι και τελειως ανιδεη...5 πραγματα τα ξερω;)

Beauty Lies In The Eyes Of The Beholder
Link to comment
Share on other sites

δεν σε αφηνουν να εισαι απο'πανω τους νομιζω...γιατι δεν τους συμφερει!!

και κυριω΅ς αμα δουν οτι εισαι γυναικα...καλα την πατησαμε!!

και να πω οτι δεν ειμαι και τελειως ανιδεη...5 πραγματα τα ξερω;)

 

Ανάλογα που θα πας λογικά.. Εγώ στην τιμή που είπα, μου δώσανε τα λάδια που περίσσεψαν (σχεδόν 1,5 L) χωρίς να τους πω τίποτα και μου αλλάξανε τα πίσω ζαντολάστιχα με τα μπροστινά αμέσως όταν τους το είπα χωρίς να φέρουν κάποια αντίρρηση!

Και όλα αυτά ενώ ήμουν δίπλα στο αυτοκίνητό μου συνέχεια. Πολλά ακούγονται πως γίνονται στα συνεργεία, οπότε καλύτερα να είσαι από πάνω και να βλέπεις τι γίνεται. Φυσικά και μιλάμε πάντα για το επίσημο συνεργείο της αντιπροσωπίας της FIAT (και Abarth ήταν αυτό που πήγα).

 

Αξίζει να περιμένεις 2-3 ώρες στο συνεργείο και να βλέπεις τι γίνεται.. εσύ πληρώνεις άλλωστε και θέλεις σωστή δουλειά ;)

Link to comment
Share on other sites

παιδια γνωριζεται σχετικα με την επεκταση εγγυησης της fiat?

αν έχεις κανει πχ μονο τα μεγαλα σερβις (30.000 κ 60.000 χλμ) και τα ενδιαμεσα (λαδια-φιλτρα τα οποια δεν χρειαζονται κατι το ιδιαιτερο για να το κανεις) σε συνεργειο ισχυει κανονικα?

Link to comment
Share on other sites

Εχει κάποιος γνώμη σχετικά με την αξιοπιστία του fiat punto 2 μοντελο 2000-2003? Για το sporting 1250. Ευχαριστώ!
Samsung S8
Link to comment
Share on other sites

Το έχω μεταχειρισμένο εδώ και 4 χρόνια.

Το πήρα με 56.000χλμ και έχω περίπου 125.000χλμ.

Το μόνο που μου έχει χαλάσει είναι θερμοστάτης που μου πήγε γύρω στα 60Ε.

Πολλά έβγαζαν και πρόβλημα στο ηλεκτρικό τιμόνι αλλά στα πρώτα χιλιόμετρα. Ρώτα τον ιδιοκτήτη αν έχει αλλάξει μοτέρ ή κολόνα.

Proud owner of: Master System III , SNES , Mega Drive , Saturn , PSone , N64 , Dreamcast , PS2 , GameCube , XBox , XBox 360 , Wii , PS3 , PSP , DS .....

PC: CPU Phenom II 955 - MB MSI 790FX-GD70 - Corsair Vengeance 1x4GB - Sapphire 5850 Xtreme - WD800ADFD - COOLERMASTER RS-1000 SILENT PRO M 1000W

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Link to comment
Share on other sites

Τέλειο! Ειδικά το εσωτερικό δεν παίζεται... Ξέρουμε αν θα βγει κι αυτό 4x4; :)
Link to comment
Share on other sites

Τέλειο! Ειδικά το εσωτερικό δεν παίζεται... Ξέρουμε αν θα βγει κι αυτό 4x4; :)

Λογικά 1 χρόνο μετα το λανσάρισμα.Με τον κινητηρα στα 0.9λ θα ειναι το νεο best seller στην κατηγορια.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

http://www.fiatpress.com/actionphp/thumb.output.php?src=2011%2FFIAT%2FMODELLI_ATTUALI%2FPanda%2F110830_F_NuovaPanda_01.jpg&wmax=1280&hmax=1280&quality=80&bgcol=FFFFFF&type=2&sid=fe126f067dba0f6e60b87ab861796d8a

http://www.fiatpress.com/actionphp/thumb.output.php?src=2011%2FFIAT%2FMODELLI_ATTUALI%2FPanda%2F110830_F_NuovaPanda_02.jpg&wmax=1280&hmax=1280&quality=80&bgcol=FFFFFF&type=2&sid=82d037f98c7d3a87464f257a1e766173

http://www.fiatpress.com/actionphp/thumb.output.php?src=2011%2FFIAT%2FMODELLI_ATTUALI%2FPanda%2F110830_F_NuovaPanda_03.jpg&wmax=1280&hmax=1280&quality=80&bgcol=FFFFFF&type=2&sid=a0ac626daaccce6a4405abf771766895

http://www.fiatpress.com/actionphp/thumb.output.php?src=2011%2FFIAT%2FMODELLI_ATTUALI%2FPanda%2F110830_F_NuovaPanda_04.jpg&wmax=1280&hmax=1280&quality=80&bgcol=FFFFFF&type=2&sid=4d4413637bd15e0d4b9f04431972dd26

http://www.fiatpress.com/actionphp/thumb.output.php?src=2011%2FFIAT%2FMODELLI_ATTUALI%2FPanda%2F110830_F_NuovaPanda_05.jpg&wmax=1280&hmax=1280&quality=80&bgcol=FFFFFF&type=2&sid=f189ffb5e8f8961675831f96052b4a80

Link to comment
Share on other sites

Πραγματικά πολύ όμορφο

 

Send from my Sexy Gt Galaxy S Plus using Tapatalk

Η υπομονή είναι πικρή,αλλά ο καρπός της είναι γλυκός.

Link to comment
Share on other sites

Κινητηρες Fiat Panda (λανσάρισμα)

 

βενζίνης

0.9 TwinAir (NA) 65hp

1.2 69hp

0.9 TwinAir (Turbo) 85hp

ντήζελ

1.3 multijet II 75hp

βενζίνη/φυσικό αέριο

1.2 easy power 69hp

βενζίνη/μεθάνιο

0.9 TwinAir (Turbo) Natural Power 80hp

Link to comment
Share on other sites

http://www.abarthpress.com/actionphp/thumb.output.php?src=2011%2FABARTH%2FMODELLI_ATTUALI%2F110830_AB_500CCabrioItalia_01.jpg&wmax=1280&hmax=1280&quality=80&bgcol=FFFFFF&type=2&sid=a80282683320ed225ac0a93e0d53518d

http://www.abarthpress.com/actionphp/thumb.output.php?src=2011%2FABARTH%2FMODELLI_ATTUALI%2F110830_AB_500CCabrioItalia_02.jpg&wmax=1280&hmax=1280&quality=80&bgcol=FFFFFF&type=2&sid=2754fbf2f7ccc214ee57b38201ccdd97

http://www.abarthpress.com/actionphp/thumb.output.php?src=2011%2FABARTH%2FMODELLI_ATTUALI%2F110830_AB_500CCabrioItalia_03.jpg&wmax=1280&hmax=1280&quality=80&bgcol=FFFFFF&type=2&sid=c0933b48e5c0da54d2b7e9d67b802460

 

Νέα έκδοση του 500c που διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό της αλλαγές του πακέτου SS

Abarth 500 "Cabrio Italia"

 

Sportiness is interpreted with Abarth elegance and style by the first car on display: the Abarth 500 "Cabrio Italia" in a special Blu Abu Dhabi livery - tribute to Italian design in the year of the 150th anniversary of Italian unity - combined with an electrically operated black top and tinted rear windows.

Born with a strong "Turismo" vocation, it will accompany the 2011 Automotive Giro d'Italia after the world debut in Frankfurt. This is a legendary sporting event that returns after 110 years since the first epic edition to celebrate the 150 year anniversary of Italian Unification, travelling more than 1,500 km, just like the Abarth Limited Edition.

Distinguished by a special chrome "500 Cabrio Italia" plate with satin effect, 150 cars will be produced with a 1.4 Turbo T-Jet engine that delivers an impressive 160 HP (118 kW) and maximum torque of 230 Nm at 3,000 rpm in Sport mode.

The engine is a 1,368 cm3 4 cylinder 16 valve unit (turbocharged with a fixed-geometry IHI turbocharger) that delivers exhilarating performance. Top speed is 211 km/h while acceleration from 0 to 100 km/h takes place in just 7.4 seconds. This is partly achieved by the over boost function, activated by the "Sport" button that modulates control unit mapping and turbo pressure in addition to load on the steering wheel. Yet this typically Abarth performance comes with very frugal fuel consumption: 6.5 l/100 km over a combined cycle. For the first time combined with the 160 HP engine, the Abarth 500 "Cabrio Italia" also offers a 5-speed manual gearbox that exalts personal driving style through a more direct relationship with the car. In terms of safety, the Abarth 500 "Cabrio Italia" follows the Abarth 500C standards.

In addition, as on all the other Abarths, it offers standard the TTC (Torque Transfer Control) device that by improving the transfer of drive torque to the wheels, enhances the car road holding without compromising the fun to drive it. Finally, this new special series is equipped with the "esseesse" brake system - consisting of perforated self-ventilated front brake discs and fixed four-piston caliper - which makes this car even safer, higher performing and more fun than ever before. This special series is equipped with Xenon headlights with dipped and main beam functions for improved light emission and excellent efficiency under all weather conditions. These elements deliver three times the light intensity and duration of standard halogen lamp headlights.

The "Abarth Corsa by Sabelt" seats in natural leather with backrest in carbon fibre embellish the new Abarth 500 "Cabrio Italia". Thanks to this, these seats offer a perfect blend of racing characteristics - light weight (10 kg less than the standard seat) and the ability to restrain the body against lateral and longitudinal forces, thanks to body support strip elements filled with mono-layer padding - with the ergonomics and comfort of road seats. The interior is embellished by pedals and gear lever knob in Alutex aluminium glass fibre material and running board in carbon fibre with dedicated "Cabrio Italia" graphics. The dashboard is the same Blu Abu Dhabi shade as the body and a chrome plate with the same graphics is housed on the central console with sequential numbering to demonstrate the exclusive Limited Edition version.

Moreover, an Abarth Blue&MeTM MAP satellite navigation unit with a telemetric function developed in conjunction with Magneti Marelli is integrated in the dashboard.

Steering wheel in black leather with double stitching and the mirror covers in the shade of magnesium complete the aesthetic features. The 10-spoke 17" rims with diamond effect, also magnesium in colour, are embellished by the yellow Brembo front callipers.

Edited by sakiss
Link to comment
Share on other sites

Νέα έκδοση του Punto Abarth που περιλαμβάνει όλες τια αλλαγές του πακέτου essesse..

Abarth Punto "SuperSport"

 

"Heritage" is the element that distinguishes the special Abarth Punto "SuperSport" series, typified by a Grigio Campovolo two-tone livery enriched with a special matte black paintwork for the bonnet and roof, which interprets in its design an element in the past used on the racing cars to prevent the light reflections.

The exterior of the car is further enhanced by "supersport" graphics on the side panel and on the tailgate and by matt black mirror covers. The same colour also distinguishes the 18" alloy rims with dedicated Abarth esseesse design with red calipers and hub cap.

Powered by a 1.4 Multiair engine that develops 180 HP (132 kW) at 5,750 rpm and with 270 Nm of maximum torque at 2,500 rpm, the Abarth Punto "SuperSport" reaches a top speed of more than 216 km/h and accelerates from 0 to 100 km/h in just 7.5 seconds.

Further contributions to performance come from the modified suspension and safety (some of the features of the "Esseesse Abarth Koni" kit), as well as the adoption of floating, perforated and self-ventilated front disc brakes with oversized four-piston red brake calipers, perforated rear disc brakes, high performance front brake pads, front and rear Koni shock absorbers with FSD (Frequency Selective Dumping) valve and specially lowered springs. The exhaust pipe oversized in the centre segment is also taken from the "Esseesse" kit.

Inside, this special Abarth Punto supersport features "Abarth Corsa by Sabelt" black leather seats, with red and yellow stitchings and gloss black backrest (homologated and lightened in keeping with the car's racing spirit) and an Abarth Blue&MeTM MAP satellite navigation unit with a telemetric function developed in conjunction with Magneti Marelli. Enriching the interiors are the laser-treated aluminium kick plate with special "supersport" graphics, the stainless steel pedals with Abarth brand, and the leather steering wheel with double red and yellow stitching, just like the seats and the sporty Jaeger driving instruments.

 

http://www.abarthpress.com/actionphp/thumb.output.php?src=2011%2FABARTH%2FMODELLI_ATTUALI%2F110830_AB_PuntoSuperSport.jpg&wmax=1280&hmax=1280&quality=80&bgcol=FFFFFF&type=2&sid=ecdaf9146ecda6c7888a04dcdb627687

Link to comment
Share on other sites

Για όποιον δεν πρόλαβε το 695 Tributo Ferrari ή ήθελε τις τεχνικές αλλαγές έρχεται μια νέα έκδοση του 695 η Competizione...με τον γνώριμο 1.4Τ των 180+ ίππων παραμένει το ισχυρότερο εργοστασιακό 500 με 20 ίππους επιπλέον από το 500 SS...πιο ακραία σε επιδόσεις ακόμα με μειωμένο βάρος χάρη στην έλειψη πίσω θέσεων αλλά και με ενισχυμένη ακαμψία χάρη στο roll cage

 

In line with the philosophy that has identified Abarth for fifty years - the transfer of racing experience to the on-road car market and making the world of racing accessible - the Abarth 695 Competizione is born, the first "street legal" Scorpion racing car. This double-seat car best expresses a concept used to a great extent in the past, which connoted the Abarths as cars designed for the road but with the goal of being easily used on the track as well. It is for true sports car lovers as it has the track in its DNA and the road in its heart.

Inspired by the Abarth 500 Assetto Corsa, the exterior of the car flaunts an exclusive Grigio Competizione Opaco livery, embellished by a livery of racing appeal that however forgoes strong colour contrasts in favour of a refined tone-on-tone effect

. But the main distinguishing element is inside. Like a real racing car, this is a two seater in which the rear seats are replaced by a roll bar the same Grigio Competizione Opaco shade as the bodywork. In this way the car acquires additional sporting character because the roll bar decreases its weight, making it even better performing. The space left empty by the seats sports a trim reminiscent of the almond of the racing cars, which continues into the boot. The Abarth 695 Competizione has "Abarth Corsa by Sabelt" seats in black leather with Alcantara® red inserts and a carbon fibre shell and seat base. Red stitchings, "695" logo and "competizione" graphics respectively embroidered on the headrest and backrest further enrich the seats.

The black leather steering wheel is characterised by a tricolour hub and red inserts, and is fitted with 5-speed "Abarth Competizione" gearshift paddles, while the instrument panel is specially made by Jaeger. The carbon dashboard contains the Abarth Blue&MeTM MAP satellite navigation unit with a telemetric function developed in conjunction with Magneti Marelli and, on the central console, the chrome plate with sequential numbering to demonstrate the exclusivity of the Limited Edition version.

Attention to detail has also been given to the racing pedals, which are personalised with the Scorpion logo. Finally, the interior is also embellished with the carbon running board with "695 Competizione" graphics in a satin aluminium finish

 

This special series is also equipped with Xenon headlights with dipped and main beam functions for improved light emission and excellent efficiency under all weather conditions. The 17" rims whose design is borrowed from the "Abarth 695 Tributo Ferrari", matching the body, and Brembo brake calipers and hub cap, both red, complete the aesthetic features of the exterior.

In keeping with its racing vocation, the Abarth 695 Competizione is equipped with a 1.4 Turbo T-Jet 16v engine - tuned to develop more than 180 HP - combined with the "Abarth Competizione" gearbox, an electromechanical gearbox with race-inspired steering wheel controls that makes full use of the engine's performance by reducing gearshift times. In detail, this transmission has two operating modes: "Street" with automatic gearbox and "Track" where shifting is instead manual, in line with the car's vocation, "Sunday on the track, Monday at the office".

As on the 695 Tributo Ferrari, the suspension and braking systems have also been further strengthened to cope with the extra power: Brembo 305 mm disc brakes that can be dismantled with fixed four-piston caliper disc and special shock absorbers that guarantee performance in total safety. And of course there is a "Record Monza" variable back-pressure "dual mode" exhaust, designed to improve engine performance and sound over 3,000 rpm.

 

http://www.abarthpress.com/actionphp/thumb.output.php?src=2011%2FABARTH%2FMODELLI_ATTUALI%2F110830_AB_695Competizione_01.jpg&wmax=1280&hmax=1280&quality=80&bgcol=FFFFFF&type=2&sid=638e4bb52c38c54e0067532cfb8969d9

http://www.abarthpress.com/actionphp/thumb.output.php?src=2011%2FABARTH%2FMODELLI_ATTUALI%2F110830_AB_695Competizione_02.jpg&wmax=1280&hmax=1280&quality=80&bgcol=FFFFFF&type=2&sid=53c3f98b4d3b4423fcd95dd2c6125ad0

Edited by sakiss
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Κοινοποίηση


×
×
  • Create New...