Jump to content

Ημέρα Μνήμης Ποντιακής Γενοκτονίας


bomber21
 Κοινοποίηση

Recommended Posts

Υπαρχει μια διορθωση στο πρωτο μου ποστ γιατι μπερδευτηκα με τους μηνες, ειχα απαντησει μολις το ειδα και δεν ειχα χρονο να σκεφτω.

 

Περα απο αυτο, λυπαμαι αλλ αδεν μπορω να ειμαι σιγουρος οτι εχει γινει γενοκτονια κατα των Ποντιων. Δεν ειμαι σε θεση να το αμφισβητησω αλλα

και μονο ο γεγονος οτι δεν εχει αναγνωριστει απο κανεναν αλλο (ισως εκτος

των Αρμενιων), με κανει να ειμαι επιφυλακτικος. Δεν αμφισβητειται βεβαια το

γεγονος οτι πολλοι ανθρωποι εχασαν τι ζωη τους κατω απο αδιευκρινιστες συνθηκες αλλα δεν ξερω αν μπορει να χαρακτηριστει ως γενοκτονια. Ειμαι ανοιχτος ομως σε καθε αποψη που θα αποδεικνυει το αντιθετο. Επισης, αν καποιος ξερει θα ηθελα να μαθω γιατι πρωτη φορα που εγινε λογος απο τους ποντιους για γενοκτονια ηταν στα μεσα 1990 και οχι νωριτερα?

Γενικα θα πρεπει να ειμαστε επιφυλακτικοι με τετοιου ειδους βαριες εκφρασεις, οπως γενοκτονια, γιατι και οι Ελληνες στρατιωτες που ξεκινησαν τη Μικρασιατικη εκστρατεια δεν ηταν τα καλυτερα παιδια.

A man is walking home one dark night in Belfast. Suddenly a figure with a gun moves out of the shadows and says:

"What religion are you?"

The fellow replies "I'm an atheist", to which the gunman replies,

"Yeah, but a catholic or protestant atheist?"

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 51
  • Δημιουργία
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοφιλείς μέρες

Top Posters In This Topic

Exeis teleiws mperdepsei tin istoria, i Mikrasiatiki katastrofi einai teleiws diaforetiki istoria, gia auto kai den thewreitai genoktonia. Oson afora to oti psifistike episima apo tin elliniki bouli i 19i Maiou san mera timis to 1994 kai oxi nwritera, auto egine meta apo dekaeteis prospa8eies tou pontiakou ellinismou, apla gia na min pligwsoume tous geitones to anaballame oso ginotan! Skepsou mono oti simera milame gia genoktonia twn bosniwn mousoulmanwn apo tous serbous, otan eginan ekka8ariseis ston polemo merikwn ekatontadwn, i estw ligwn xiliadwn.

Osoi exoun megalwsei me ta moirologia twn giagiadwn gia ti genoktonia auti katalabainoun, oi upoloipoi pragmatika euxomai na min to zisoun pote.

 

Πατρίδα μ΄ αραεύω σε, αμων καταραμένος

Πατρίδα μ΄ αραεύω σε, αμων καταραμένος

Σα ξένα είμαι Έλληνας και στην Ελλάδαν ξένος

Σα ξένα είμαι Έλληνας και στην Ελλάδαν ξένος

Link to comment
Share on other sites

Χωρίς να έχω πρόθεση να κάνω flame το topic...

 

Στην Instabul, την μεγαλύτερη πόλη της Τουρκίας (99% μουσουλμάνοι), βρίσκεται το ορθόδοξο πατριαρχείο.

 

Θέλω να φανταστώ και να μου απαντήσουν κάποιοι ελληναράδες αν θα δεχόντουσαν να υπάρχει το αντίστοιχο μουσουλαμανικό πατριαρχείο στην Αθήνα.. Δυστυχώς αμφιβάλω, εδώ μια κοινότοιτα μουσουλμανική έχουμε, ούτε καν τούρκικη, και την έχουμε φερθεί με έναν απίστευτο ρατσισμό...

[sIGPIC][/sIGPIC]

Link to comment
Share on other sites

Χωρίς να έχω πρόθεση να κάνω flame το topic...

 

Στην Instabul, την μεγαλύτερη πόλη της Τουρκίας (99% μουσουλμάνοι), βρίσκεται το ορθόδοξο πατριαρχείο.

 

Θέλω να φανταστώ και να μου απαντήσουν κάποιοι ελληναράδες αν θα δεχόντουσαν να υπάρχει το αντίστοιχο μουσουλαμανικό πατριαρχείο στην Αθήνα.. Δυστυχώς αμφιβάλω, εδώ μια κοινότοιτα μουσουλμανική έχουμε, ούτε καν τούρκικη, και την έχουμε φερθεί με έναν απίστευτο ρατσισμό...

Συμφωνω οτι τους εχουμε φερθει με απιστευτο ρατσισμο αλλα οι ιδιοι με συνεχεις ενεργειες και δηλωσεις τους δηλωνουν Τουρκοι.

Αυτη ειναι μια πραγματικοτητα που δεν μπορει να αμφισβητηθει απο κανεναν.

 

Οσο για το Πατριαρχειο,προφανως σου διαφευγουν οι εκδηλωσεις ''λατρειας'' των ''Τουρκαλαραδων'' (κατα το ''Ελληναραδων'' που χρησιμοποιησες).

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνω οτι τους εχουμε φερθει με απιστευτο ρατσισμο αλλα οι ιδιοι με συνεχεις ενεργειες και δηλωσεις τους δηλωνουν Τουρκοι.

Αυτη ειναι μια πραγματικοτητα που δεν μπορει να αμφισβητηθει απο κανεναν.

 

Οσο για το Πατριαρχειο,προφανως σου διαφευγουν οι εκδηλωσεις ''λατρειας'' των ''Τουρκαλαραδων'' (κατα το ''Ελληναραδων'' που χρησιμοποιησες).

 

 

Και επειδή δηλαδή, έστω κάποιοι δηλώνουν οτί είναι Τούρκοι πρέπει να του εξανθραποδήσουμε??

 

Μα δεν νομίζεις οτι προκαλεί στην Instabul ένα ορθόδοξο πατριαρχείο. ??

[sIGPIC][/sIGPIC]

Link to comment
Share on other sites

Μα δεν νομίζεις οτι προκαλεί στην Instabul ένα ορθόδοξο πατριαρχείο. ??

Μα τι λες φιλε μου;;;

Αδυνατω να πιστεψω οτι αυτο το γραφει ενας Ελληνας! :wacko::wacko::(:(

Link to comment
Share on other sites

Μα τι λες φιλε μου;;;

Αδυνατω να πιστεψω οτι αυτο το γραφει ενας Ελληνας! :wacko::wacko::(:(

 

Το γεγονός οτι δεν την αποκαλεί Κωνσταντινούπολη πιστοποιεί αυτο που λες ;)

Link to comment
Share on other sites

Το γεγονός οτι δεν την αποκαλεί Κωνσταντινούπολη πιστοποιεί αυτο που λες ;)

 

Μα δεν υπάρχει πόλη Κωνσταντινούπολη... Αναγνωρισμένη παγκόσμια και απο την Ελλαδά η πόλη αυτη με το όνομα Instabul. Αν θα πας στο αεροδρόμιο θα δείς πως ανακοινώνουν την πόλη αυτή.

 

Και για μένα bomber21 είναι απίστευτο που υποστηρίζεις οτί αν κάποιος είναι μουσουλμάνος και δηλώνει Τούρκος πρέπει να του φερόμαστε ρατσιστικά.

[sIGPIC][/sIGPIC]

Link to comment
Share on other sites

Exeis teleiws mperdepsei tin istoria, i Mikrasiatiki katastrofi einai teleiws diaforetiki istoria, gia auto kai den thewreitai genoktonia

 

γιατι ειναι εντελως διαφορετικη ιστορια μπορεις να μου εξηγησεις?

 

Μα δεν υπάρχει πόλη Κωνσταντινούπολη... Αναγνωρισμένη παγκόσμια και απο την Ελλαδά η πόλη αυτη με το όνομα Instabul. Αν θα πας στο αεροδρόμιο θα δείς πως ανακοινώνουν την πόλη αυτή.

Οταν μιλας αγγλικα δεν μπορεις να πεις Constantinople γιατι ειναι λαθος. Οι πιο πολλοι θα καταλαβουν οτι αναφερεσαι στην προ 1453 εποχη. Αλλα οταν μιλας ελληνικα ειναι επισης λαθος να πεις Ιστανμπουλ. Anyway, και το Ιστανμπουλ βγαινει απο το ελληνικοτατο "εις την Πολη"

A man is walking home one dark night in Belfast. Suddenly a figure with a gun moves out of the shadows and says:

"What religion are you?"

The fellow replies "I'm an atheist", to which the gunman replies,

"Yeah, but a catholic or protestant atheist?"

Link to comment
Share on other sites

Μα δεν υπάρχει πόλη Κωνσταντινούπολη... Αναγνωρισμένη παγκόσμια και απο την Ελλαδά η πόλη αυτη με το όνομα Instabul. Αν θα πας στο αεροδρόμιο θα δείς πως ανακοινώνουν την πόλη αυτή.

 

Και για μένα bomber21 είναι απίστευτο που υποστηρίζεις οτί αν κάποιος είναι μουσουλμάνος και δηλώνει Τούρκος πρέπει να του φερόμαστε ρατσιστικά.

 

Ωραία... αφού τουλάχιστον εσύ ξέρεις τι είναι σωστό... μάθε οτι δεν λέγεται Instabul αλλα Istanbul.

Link to comment
Share on other sites

Μα δεν υπάρχει πόλη Κωνσταντινούπολη... Αναγνωρισμένη παγκόσμια και απο την Ελλαδά η πόλη αυτη με το όνομα Instabul. Αν θα πας στο αεροδρόμιο θα δείς πως ανακοινώνουν την πόλη αυτή.

 

Και για μένα bomber21 είναι απίστευτο που υποστηρίζεις οτί αν κάποιος είναι μουσουλμάνος και δηλώνει Τούρκος πρέπει να του φερόμαστε ρατσιστικά.

Καταρχην λεγεται Istanbul.Οσο για το πώς την αποκαλεις,αναφερεσαι στο Λονδινο ως ''Λοντον'' ή στη Νεα Υορκη ως ''Nιου Γιορκ'';

 

Υστερα,ποτε δεν υποστηριξα οτι πρεπει να φερομαστε ρατσιστικα σε Τουρκους ή μουσουλμανους.

Θα ηθελα μονο να ξερω πως να τους αποκαλω.Πως θελουν αυτοι να τους αποκαλω.

Ελληνες;Toυρκους;

Link to comment
Share on other sites

γιατι ειναι εντελως διαφορετικη ιστορια μπορεις να μου εξηγησεις?

 

Από την ιστορία κανείς μπορεί να μαθεί οτί ο Ελ.Βενιζέλος(ο οποίος 5σιάσε την έκταση της Ελλάδας με την διπλωματία-έκανε μέχρι και την Σμυρνη ελληνική) έχασε την εξουσία του για να την αναλάβει ο βασιλιάς ο οποίος υλοποιώντας την υπόσχεση του, προχώρησε σε επεκτατικό πολεμο στην Τουρκία. 45χλμ έξω από την Άγκυρα και ενώ ο ανοργάνωτος ελληνικός βασιλικός στρατός πίστεψε οτί είχε κυριέψει τους Τούρκους ξεκινάει η αντεπίθεση τους. Η συνεχή υποχώρηση των ελληνικών δυνάμεων οδήγησε στην Σμύρνη - την οποία οι Τουρκοί κατέστρεψαν γιατί υπερασπιζόνταν το δικό τους έδαφος, τη δικιά τους θρησκεία, τα σπίτια τους και την οικογένεια τους..

[sIGPIC][/sIGPIC]

Link to comment
Share on other sites

Ωραία... αφού τουλάχιστον εσύ ξέρεις τι είναι σωστό... μάθε οτι δεν λέγεται Instabul αλλα Istanbul.

 

Το πιο εύκολο είναι να παίζουμε με τα γράμματα. Τουλαχίστον κατάλαβες τι εννοώ.

[sIGPIC][/sIGPIC]

Link to comment
Share on other sites

Exeis teleiws mperdepsei tin istoria, i Mikrasiatiki katastrofi einai teleiws diaforetiki istoria, gia auto kai den thewreitai genoktonia. Oson afora to oti psifistike episima apo tin elliniki bouli i 19i Maiou san mera timis to 1994 kai oxi nwritera, auto egine meta apo dekaeteis prospa8eies tou pontiakou ellinismou, apla gia na min pligwsoume tous geitones to anaballame oso ginotan!

 

Μετά το σύμφωνο φιλίας Βενζέλου-Ινονού, η πολιτική του ελληνικού κράτους υπήρξε σταθερά προσανατολισμένη προς το ιδεολόγημα της "ελληνοτουρκικής φιλίας".

Κάθε συζήτηση για αναγνώριση της ποντιακής γενοκτονίας είτε μπήκε στο ράφι είτε αντιμετωπίστηκε με έκδηλη καχθποψία από την επίσημη Ελλάδα.

Εξίσου εχθρική υπήρξε και η στάση μέρους της ελλαδίτικης αριστεράς.

Βλέπεις ο Κεμάλ στα πρώτα του βήματα είχε την άμεση στήριξη των Λένιν&Τρότσκι, οπότε το δίλημα δεν ήταν δύσκολο.

Βάφτισαν τους Πόντιους "αιμοσταγείς Έλληνες ιμπεριαλιστές, συμμάχους των Άγγλων" και έκλεισαν τη συζήτηση.Έτσι βρεθήκατε με καθυστέρηση 80 ετών να προσπαθείτε να πείσετε για τα αυτονόητα

Link to comment
Share on other sites

http://www.netschoolbook.gr/asiaminor.html

 

Μικρά Ασία και αμφισβήτηση της Ιστορίας

Η δυσκολία του επίσημου ελληνικού κράτους και της ιστοριογραφίας να αντιμετωπίσει τη γενοκτονία εις βάρος των ελληνικών πληθυσμών

 

Του Βλάση Αγτζίδη, Ph.D

 

 

 

Η προσπάθεια αμφισβήτησης της γενοκτονίας των Ελλήνων στη Μικρά Ασία που έγινε πριν από λίγο καιρό και η εκκρεμότητα του προεδρικού διατάγματος που ενεργοποιούσε τον νόμο, που ομόφωνα ψήφισε η Βουλή των Ελλήνων, ανέδειξε πλήθος προβλημάτων. Μερικά από τα προβλήματα αυτά συνδέονται με την έλλειψη σεβασμού προς το δημοκρατικό πολίτευμα και τις αποφάσεις της Βουλής, άλλα συνδέονται με τη δυνατότητα κύκλων, που λειτουργούν με παρακρατικούς όρους, να υπαγορεύουν τη συμπεριφορά της πολιτείας. Σημαντικά όμως είναι και τα προβλήματα που σχετίζονται με τη δυνατότητα της σύγχρονης Ελλάδας και της ιστοριογραφικής επιστήμης, να αντιμετωπίσει με υπευθυνότητα μεγάλα ζητήματα, όπως η γενοκτονία των Ελλήνων -αλλά και των υπόλοιπων χριστιανικών ομάδων της νεοτουρκικής Οθωμανικής Αυτοκρατορίας- από τον τουρκικό εθνικισμό. Στην Ελλάδα φάνηκε να επικρατεί η τάση της άρνησης της Ιστορίας, η οποία τα τελευταία χρόνια συγκροτεί ένα ευρύτερο ρεύμα ιστορικών αναθεωρήσεων.

 

Η αναθεωρητική στάση επί της Ιστορίας εμφανίζεται τα τελευταία χρόνια ως απόπειρα αμφισβήτησης των γενοκτονιών που διέπραξαν αυταρχικές εξουσίες κατά εθνικών μειονοτήτων και άλλων κοινωνικών ομάδων. Η πιο πρόσφατη αναθεωρητική σχολή είναι αυτή που αμφισβητεί το Ολοκαύτωμα των Εβραίων και συνδέεται είτε με νεοναζιστικούς κύκλους, είτε με τον αντισημιτικό ισλαμισμό. Χαρακτηριστική μορφή της σχολής αυτής υπήρξε ο Ροζέ Γκαροντί, πάλαι ποτέ θεωρητικός του ευρωκομμουνισμού, του ρεύματος δηλαδή που στη χώρα μας εξελίχτηκε στην λεγόμενη «εκσυγχρονιστική αριστερά».

 

Κρατικός αναθεωρητισμός

 

Σημαντική αναθεωρητική σχολή επίσης είναι αυτή που αμφισβητεί τη Γενοκτονία των Αρμενίων και εκφράζεται από λίγους Αμερικανούς πανεπιστημιακούς, οι οποίοι οικονομικά συνδέονται άμεσα με τις τουρκικές μυστικές υπηρεσίες.

 

Παλαιότερα, υπήρχε διαδομένη η τάση της κρατικής άρνησης της Ιστορίας, κυρίως σε χώρες που δημιουργήθηκαν από αποικισμό και χαρακτηρίστηκαν από την πολιτική εξόντωσης των ιθαγενών. Στην κατηγορία αυτή ανήκαν οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Αυστραλία, η Νότια Αφρική, καθώς και οι παραδοσιακές αποικιακές χώρες, όπως η Μεγάλη Βρετανία, η Ρωσία, η Τουρκία, η Ιαπωνία, κ.ά. Στις περιπτώσεις αυτές, η επίσημη κρατική προπαγάνδα προσπαθούσε να υποβαθμίσει τη σημασία των γεγονότων και να δημιουργήσει στερεότυπα που θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν την εξόντωση των «βάρβαρων απολίτιστων ιθαγενών». Στη νεοτουρκική περίπτωση είχε χρησιμοποιηθεί η έκφραση: «Τα έθνη που απέμειναν από παλιά στην Αυτοκρατορία μας μοιάζουν με ξένα και βλαβερά χόρτα που πρέπει να ξεριζωθούν».

 

Σήμερα, η πολιτική του κρατικού αναθεωρητισμού για τις περισσότερες από τις χώρες που αναφέρθηκαν, έπαψε να ισχύει και αντικαταστάθηκε από την παραδοχή του αρνητικού παρελθόντος, την πολυπολιτισμική προσέγγιση και τον πολιτισμό τους. Χώρες, όπως η Ρωσία, που βρίσκεται σήμερα σε ένα πολιτικό και κοινωνικό μεταίχμιο, γεγονότα των δύο περασμένων αιώνων που σχετίζονται με τη ρωσική επέκταση, κυρίως στον Νότο (Κριμαία, Καύκασος) και συνοδεύτηκαν από γενοκτονίες των γηγενών λαών, καλύπτονται ακόμα πίσω από τη φιλολογία του αντιισλαμικού αγώνα.

 

Η πλέον έντονη περίπτωση οργανωμένης κρατικής πολιτικής αναθεώρησης της Ιστορίας μπορεί να εντοπιστεί σήμερα στην επίσημη Τουρκία, η οποία όχι μόνο δεν αποδέχεται τα δυσάρεστα γεγονότα του παρελθόντος, αλλά προσπαθεί να τα αντιστρέψει πλήρως. Ετσι, ισχυρίζεται και χρηματοδοτεί έρευνες που προσπαθούν να κατασκευάσουν Ιστορία και να αποδείξουν ότι οι Τούρκοι υπέστησαν γενοκτονία, είτε από τους Αρμένιους, είτε από τους Ελληνες του Πόντου.

 

Η νεοελληνική περίπτωση

 

Η προσπάθεια για κατηγοριοποίηση των περιπτώσεων άρνησης της Ιστορίας οδηγεί σε παράδοξα συμπεράσματα για την Ελλάδα. Η Ελλάδα συγκροτεί μια ιδιαίτερη κατηγορία χώρας, η οποία αρνείται τη δική της ιστορία και αποκρύπτει ή αμφισβητεί γενοκτονία που υπέστη μέρος του πληθυσμού της. Αποτελεί εξαιρετικά ενδιαφέρον θέμα μελέτης η μεγάλη διαφορά συμφερόντων μεταξύ κράτους -ως αυτονομημένου από την κοινωνία μηχανισμού- και των προσφυγικών ομάδων την επαύριο της Μικρασιατικής Καταστροφής. Ενδιαφέρον επίσης αποτελεί το γεγονός ότι εκείνη την εποχή και τα κόμματα της Αριστεράς είχαν την ίδια αντίληψη με τα συντηρητικά κόμματα (βλέπε το άρθρο: «Οι ευθύνες της Αριστεράς στο 1922», εφημ. «Η Καθημερινή», 21 Νοεμβρίου 1999, σελ. 31).

 

Για πρώτη φορά η παράδοση συγκάλυψης των γεγονότων που σχετίζονταν με τη Μικρασιατική Καταστροφή και τη γενοκτονία των ελληνικών πληθυσμών ανετράπη το 1994 με την αναγνώριση της γενοκτονίας στον Πόντο. Ομως η ολοκλήρωση της προσπάθειας των προσφυγικών οργανώσεων με τον νόμο του 1998 για τη γενοκτονία στο σύνολο της Μικράς Ασίας συνάντησε τη λυσσώδη και ίσως επιτυχή αντίδραση των συγκεκριμένων κύκλων που εξέφραζαν τον παραδοσιακό ελλαδικό συντηρητισμό.

 

Η προσπάθεια αμφισβήτησης της γενοκτονίας των Ελλήνων στη Μικρά Ασία πλέκεται γύρω από ένα καμβά, που μοιάζει πολύ με αυτόν που χρησιμοποιούν οι Αμερικανοί πανεπιστημιακοί, που χρηματοδοτούνται από το τουρκικό κράτος. Καταρχάς η γενοκτονία, είτε των Ελλήνων, είτε των Αρμενίων, δικαιολογείται με το πρόσχημα ότι αποτελεί σύμπτωμα του εθνικισμού και του έθνους - κράτους, ότι υπάρχει αμοιβαιότητα στις αγριότητες και δικαιολογημένη αντίδραση στην κατοχή της Σμύρνης από τα ελληνικά στρατεύματα. Οι «αρνητές» των ιστορικών γεγονότων αποκρύπτουν πλήρως το γεγονός της ύπαρξης πρόθεσης του νεοτουρκικού κράτους για εξόντωση των χριστιανικών πληθυσμών, επίσημα δηλωμένης από το 1911, οκτώ ολόκληρα χρόνια πριν από την απόβαση του ελληνικού στρατού στη Σμύρνη. Αποκρύπτουν επίσης τον πραγματικό αριθμό των θυμάτων, που στην πλέον συντηρητική καταμέτρηση ξεπερνά τις οκτακόσιες χιλιάδες με βάση τη μελέτη Κιτρομηλίδη - Αλεξανδρή. Οτι η γενοκτονία είχε ήδη ξεκινήσει από το 1915 με πεντακόσιες χιλιάδες θύματα περίπου μέχρι το τέλος του Α' Παγκοσμίου Πολέμου, όπως προκύπτει από τη «Μαύρη Βίβλο» του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Οτι η ελληνική επέμβαση ήταν συνέχεια του Α' Παγκοσμίου Πολέμου υπήρξε άποψη των νικητών της Αντάντ. Οτι τη συγκεκριμένη ιστορική στιγμή, αναδιατασσόταν πλήρως ο γεωπολιτικός χάρτης της περιοχής μας με την κατάρρευση και τη διάλυση της πολυεθνικής και μουσουλμανικής Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Οτι ο μετασχηματισμός του πολυεθνικού οθωμανικού χώρου σε τουρκικό εθνικό αποτελούσε βιασμό της φυσικής και ιστορικής παράδοσης των επιμέρους περιοχών. Για την αναγκαιότητα απελευθέρωσης των υπόδουλων εθνών, είχε γράψει με έναν εξαιρετικά διορατικό τρόπο η Ρόζα Λούξεμπουργκ: «Η σημερινή μας θέση στο Ανατολικό Ζήτημα είναι να αποδεχτούμε τη διαδικασία διάλυσης της Τουρκίας σαν μια υπαρκτή πραγματικότητα και να μην κάνουμε τη σκέψη ότι θα μπορούσε ή έπρεπε κανείς να τη σταματήσει και να εκδηλώσουμε στους αγώνες για αυτοδιάθεση των χριστιανικών εθνών την απεριόριστη συμπαράστασή μας».

 

Ο νέος Φρύνιχος

 

Ισως το πλέον συμβολικό παράδειγμα για τις προσπάθειες συγκάλυψης της Μικρασιατικής Γενοκτονίας υπήρξε η πορεία της ταινίας «1922» του γνωστού σκηνοθέτη Νίκου Κούνδουρου. Η περιπέτεια της συγκεκριμένης ταινίας αποτελεί την πλέον αποκαλυπτική πράξη του νεοελληνικού αναθεωρητισμού. Βασισμένη σε αυθεντικές μαρτυρίες, γυρίστηκε το 1977-1978 με τη χρηματοδότηση του κρατικού Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ΕΚΚ). Από την εποχή των γυρισμάτων (τρία μόλις χρόνια μετά την τουρκική εισβολή στην Κύπρο) η Χουριέτ είχε καταγγείλει την ταινία, υποστηρίζοντας ότι έτσι «υπονομεύονται» οι ελληνοτουρκικές συνομιλίες. Φυσικά το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών γνώριζε καλύτερους και αποτελεσματικότερους τρόπους διαμαρτυρίας. Οι τουρκικές αντιδράσεις απέδωσαν! Το ελληνικό υπουργείο Προεδρίας αρνήθηκε να δώσει άδεια προβολής στην ταινία, κάτι που ήταν απαραίτητο για να βγει στις αίθουσες. Επί πλέον, το ΕΚΚ, το οποίο ήταν ιδιοκτήτης της ταινίας και είχε ως προϊστάμενη αρχή το υπουργείο Βιομηχανίας, δέσμευσε την ταινία στο εργαστήριο. Μια κόπια που παρανόμως κατάφερε να εξασφαλίσει ο Κούνδουρος προβλήθηκε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, αποσπώντας 9 βραβεία. Το υπουργείο Προεδρίας φοβούμενο την κατακραυγή δεν τόλμησε να απαγορεύσει την προβολή της ταινίας, η οποία παρέμενε δεσμευμένη στα συρτάρια του ΕΚΚ.

 

Η λαθραία κόπια στάλθηκε το 1982 (οκτώ χρόνια από την τουρκική εισβολή στην Κύπρο) στο Διεθνές Φεστιβάλ Βουδαπέστης. Μισή ώρα πριν από την προβολή της, κατέφθασε από το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών εντολή προς τον Ελληνα πρέσβη να εμποδίσει την προβολή της ταινίας. Ο Ελληνας πρέσβης ζήτησε με τη σειρά του από το ουγγρικό υπουργείο Εξωτερικών να εμποδίσει την προβολή της ταινίας. Πράγμα που έγινε! Λίγο αργότερα, με παρέμβαση του Μικρασιάτη, τότε υπουργού, Γιάννη Καψή έλαβε τέλος η ομηρία της ταινίας και το ΕΚΚ την παρέδωσε στον Νίκο Κούνδουρο.

..................Τα γεγονότα που προαναφέρθηκαν συγκροτούν μέρος των σύγχρονων Λευκών Σελίδων. Η εξάλειψή τους αποτελεί ιστοριογραφικό καθήκον, που αφορά παράλληλα τη συλλογική μνήμη του νεότερου ελληνισμού. Διαπίστωση αποτελεί ότι, η ελλιπής ιστορική γνώση επηρεάζει τη σύγχρονη ελληνική ταυτότητα, με αποτέλεσμα να λαμβάνει διάφορες μορφές, πολλές φορές αλληλοαποκλειόμενες. Η εθνική ολοκλήρωση -με την έννοια της ισότιμης συμμετοχής όλων των ελληνικών ομάδων, καθώς και η σύνθεση των διαφορετικών ιστορικών εμπειριών σε μια ενιαία σύγχρονη ταυτότητα- μέσα στα στενά όρια του εθνικού κράτους στον Νότο της βαλκανικής χερσονήσου, αλλά και σ' ότι απέμεινε στην Κύπρο, παραμένει ακόμα ζητούμενο.

Link to comment
Share on other sites

Τρίτη, 7.6.2005

Τα χρόνια που οι Αρμένιοι έσφαζαν τους… Τούρκους!

Άρθρο για Εκτύπωση

 

Τουρκική προπαγάνδα με dvd, το οποίο διανέμεται δωρεάν στους αναγνώστες του «Time».

 

ΤΟΥ Π. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

 

Οι αιμοσταγείς Αρμένιοι κατέσφαξαν τους αθώους Τούρκους. Οι Αρμένιοι ξαφνικά απέκτησαν εθνικιστικές τάσεις, ενώ επί αιώνες ζούσαν «αρμονικά» στους κόλπους της «ειρηνικής» οθωμανικής αυτοκρατορίας.

 

Φυσικά οι Αρμένιοι ήταν και συνεργάτες των… ναζιστών.

Δεν τα υποστηρίζει κάποιος ανώνυμος και ανιστόρητος Τούρκος σωβινιστής. Αλλά ένα πανάκριβο τουρκικό ντοκιμαντέρ για τον «μύθο» της γενοκτονίας των Αρμενίων, το οποίο πάλι δεν απευθύνεται απλώς σε Τούρκους ή φιλότουρκους.

 

Περιλαμβάνεται αυτούσιο – διαρκεί μία ολόκληρη ώρα – στο ειδικό dvd που ετοίμασε η τουρκική κυβέρνηση για την προώθηση του τουρισμού. Και προσφέρεται δωρεάν στο τελευταίο τεύχος του πασίγνωστου αμερικανικού περιοδικού «Time», σε τετρασέλιδη πληρωμένη διαφήμιση για τα αξιοθέατα της γείτονος.

 

Σύντομα σποτ

 

Το dvd αρχίζει παρουσιάζοντας καταρχάς στην αναγνώστη του «Time» τέσσερα σύντομα διαφημιστικά σποτ του τουρκικού υπουργείου Τουρισμού. Ακολουθεί, όμως, το ντοκιμαντέρ «Σαρί Γκελίν – Η αληθινή ιστορία». Οι Τούρκοι αναφέρουν ότι το Σαρί Γκελίν ήταν μία παραδοσιακή αζέρικη μελωδία, την οποία οικειοποιήθηκαν οι Αρμένιοι.

 

Διότι οι Αρμένιοι «βασάνιζαν» και τους Αζέρους. Το ντοκιμαντέρ αποτελεί μνημείο προπαγάνδας. Ακροβατεί διαρκώς μεταξύ ιστορικών υπεραπλουστεύσεων, εθνικών γενικεύσεων και απομονωμένων σχολίων ώστε να οδηγούν το προσδοκώμενο συμπέρασμα: ότι δεν υπήρξε γενοκτονία των Αρμενίων και ότι οι Τούρκοι είναι θύματα διεθνούς συνωμοσίας.

 

Ένας Τούρκος ιστορικός φαίνεται… μετριοπαθής: υποστηρίζει ότι κάποιοι Αρμένιοι σκοτώθηκαν μεν το 1915, αλλά αυτό συνέβη εξαιτίας των «λανθασμένων υπολογισμών» των εθνικιστικών ηγετών τους. Επιμένει βέβαια ότι η γενοκτονία είναι ένας μύθος που εφηύρε η ηγεσία του Ερεβάν για να δώσει μία ιστορική ταυτότητα στους Αρμενίους.

 

Με δραματικό τόνο ένας αγγλόφωνος αφηγητής διηγείται ακολούθως ότι οι τρομοκρατικές οργανώσεις των Αρμενίων έπνιξαν στο αίμα δεκάδες τουρκικά χωριά στην Ανατολία την δεκαετία του 1910. Ο ίδιος αφηγητής τονίζει ότι οι σύγχρονοι Αρμένιοι μιλούν σε νήπια δύο ετών για τον ένοπλο αγώνα αυτών των οργανώσεων, με συνέπεια να τους «ηρωποιούν» και να τους «μιμούνται».

 

Ακολουθούν δραματικές αναφορές για τους Αρμενίους που «έσπειραν τον θάνατο και την καταστροφή» στο αεροδρόμιο Ορλυ το 1983 και στην τουρκική πρεσβεία στο Παρίσι το 1981. «Όλα αυτά τα ξέχασαν οι Γάλλοι» βαρυγκωμά ο αφηγητής, καθώς η εικόνα πηγαίνει στην γαλλική εθνοσυνέλευση την ημέρα αναγνώρισης της γενοκτονίας των Αρμενίων. Ακολουθούν διάφοροι «ερευνητές». Αυτοί διαβεβαιώνουν ότι δεν υπήρξε γενοκτονία.

 

Ένας Ιταλός αναφέρει ότι «αν υπήρχαν νεκροί Αρμένιοι θα έπρεπε να υπάρχουν και τάφοι», αλλά δεν βρήκε «τέτοιους» πουθενά. Ένας άλλος θεωρεί ότι οι εκτοπίσεις των πληθυσμών των Αρμενίων στην Συρία και στο Ιράκ έγιναν για το καλό τους, διότι στην Ανατολία υπήρχε η εμπόλεμη κατάσταση με τους Ρώσους. Φυσικά, δεν αναφέρεται πουθενά το πέρασμα των Αρμενίων από τις ερήμους που τους αποδεκάτισαν…

 

Η γενοκτονία

 

Ο εξωραϊσμός της Τουρκίας είναι απροκάλυπτος. Οι Αρμένιοι εμφανίζονται ως συνεργάτες του Χίτλερ – ενώ οι Τούρκοι δεν υπήρξαν ποτέ. Αμερικανοεβραίοι δηλώνουν ότι σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε «γενοκτονία» των Αρμενίων – «διότι μόνο οι Εβραίοι ξέρουν τι θα πει γενοκτονία». Η οθωμανική αυτοκρατορία ήταν μία «ανεκτική αυτοκρατορία».

 

Εμφανίζεται να το λέει ο ίδιος ο Τζορτζ Μπους ο πρεσβύτερος – έχει απομονωθεί απόσπασμα ομιλίας του για τις διώξεις των Εβραίων στην Ευρώπη τον 15ο αιώνα και για το πώς αυτοί βρήκαν καταφύγιο στο Αιγαίο. Το («τουρκικό»…) Αιγαίο, που είναι ένας καλός προορισμός για τον τουρίστα αναγνώστη του «Time»…

 

(Από το «Βήμα»)

Link to comment
Share on other sites

την οποία οι Τουρκοί κατέστρεψαν γιατί υπερασπιζόνταν το δικό τους έδαφος, τη δικιά τους θρησκεία, τα σπίτια τους και την οικογένεια τους..

Τα γυναικοπαιδα γι αυτο τα σκοτωσαν;Ηταν απειλη οι γηγενεις κατοικοι της Σμυρνης για τους Τουρκους;

 

:wacko::wacko:

Link to comment
Share on other sites

Τα γυναικοπαιδα γι αυτο τα σκοτωσαν;Ηταν απειλη οι γηγενεις κατοικοι της Σμυρνης για τους Τουρκους;

 

:wacko::wacko:

 

 

Δεν καταλαβαίνεις οτί οι Έλληνες πρώτοι με επεκτατικό πόλεμο που κάναν, που διώξαν τον Αναγεννητή της Ελλάδος για αυτό το σκοπό ήταν αυτοί που σκότωσαν πρώτοι γυναικόπεδα??? Αυτά έχει ο πόλεμος, ποσο μάλλον όταν υπερασπίζεσαι το έδαφος σου.

[sIGPIC][/sIGPIC]

Link to comment
Share on other sites

Μπορούμε να παρακάμψουμε τα προσωπικά και να συνεχίσουμε στο θέμα?

seventh_heaven

http://www.myphone.gr/mp1/support/myphoneuser.jpg

Link to comment
Share on other sites

γιατι ειναι εντελως διαφορετικη ιστορια μπορεις να μου εξηγησεις?

 

 

H genoktonia twn pontiwn ksekinise to 1916, den exei kamia sxesi me tin Mikrasiatiki katastrofi, prokeitai gia ena "ksekatharisma" olwn twn Xristianwn tis euruteris perioxis tou Pontou, gia auto allwste kai mialme gia genoktonia. H Mikrasiatiki katastrofi itan ena terastio elliniko la8os, xwris bebaia auto na simainei oti 8a prepei na ksexname tis tourkikes agriotites.

Link to comment
Share on other sites

Τρίτη, 7.6.2005

Τα χρόνια που οι Αρμένιοι έσφαζαν τους… Τούρκους!

Άρθρο για Εκτύπωση

 

Τουρκική προπαγάνδα με dvd, το οποίο διανέμεται δωρεάν στους αναγνώστες του «Time».

 

ΤΟΥ Π. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

 

Οι αιμοσταγείς Αρμένιοι κατέσφαξαν τους αθώους Τούρκους. Οι Αρμένιοι ξαφνικά απέκτησαν εθνικιστικές τάσεις, ενώ επί αιώνες ζούσαν «αρμονικά» στους κόλπους της «ειρηνικής» οθωμανικής αυτοκρατορίας.

 

Φυσικά οι Αρμένιοι ήταν και συνεργάτες των… ναζιστών.

Δεν τα υποστηρίζει κάποιος ανώνυμος και ανιστόρητος Τούρκος σωβινιστής. Αλλά ένα πανάκριβο τουρκικό ντοκιμαντέρ για τον «μύθο» της γενοκτονίας των Αρμενίων, το οποίο πάλι δεν απευθύνεται απλώς σε Τούρκους ή φιλότουρκους.

 

Περιλαμβάνεται αυτούσιο – διαρκεί μία ολόκληρη ώρα – στο ειδικό dvd που ετοίμασε η τουρκική κυβέρνηση για την προώθηση του τουρισμού. Και προσφέρεται δωρεάν στο τελευταίο τεύχος του πασίγνωστου αμερικανικού περιοδικού «Time», σε τετρασέλιδη πληρωμένη διαφήμιση για τα αξιοθέατα της γείτονος.

 

Σύντομα σποτ

 

Το dvd αρχίζει παρουσιάζοντας καταρχάς στην αναγνώστη του «Time» τέσσερα σύντομα διαφημιστικά σποτ του τουρκικού υπουργείου Τουρισμού. Ακολουθεί, όμως, το ντοκιμαντέρ «Σαρί Γκελίν – Η αληθινή ιστορία». Οι Τούρκοι αναφέρουν ότι το Σαρί Γκελίν ήταν μία παραδοσιακή αζέρικη μελωδία, την οποία οικειοποιήθηκαν οι Αρμένιοι.

 

Διότι οι Αρμένιοι «βασάνιζαν» και τους Αζέρους. Το ντοκιμαντέρ αποτελεί μνημείο προπαγάνδας. Ακροβατεί διαρκώς μεταξύ ιστορικών υπεραπλουστεύσεων, εθνικών γενικεύσεων και απομονωμένων σχολίων ώστε να οδηγούν το προσδοκώμενο συμπέρασμα: ότι δεν υπήρξε γενοκτονία των Αρμενίων και ότι οι Τούρκοι είναι θύματα διεθνούς συνωμοσίας.

 

Ένας Τούρκος ιστορικός φαίνεται… μετριοπαθής: υποστηρίζει ότι κάποιοι Αρμένιοι σκοτώθηκαν μεν το 1915, αλλά αυτό συνέβη εξαιτίας των «λανθασμένων υπολογισμών» των εθνικιστικών ηγετών τους. Επιμένει βέβαια ότι η γενοκτονία είναι ένας μύθος που εφηύρε η ηγεσία του Ερεβάν για να δώσει μία ιστορική ταυτότητα στους Αρμενίους.

 

Με δραματικό τόνο ένας αγγλόφωνος αφηγητής διηγείται ακολούθως ότι οι τρομοκρατικές οργανώσεις των Αρμενίων έπνιξαν στο αίμα δεκάδες τουρκικά χωριά στην Ανατολία την δεκαετία του 1910. Ο ίδιος αφηγητής τονίζει ότι οι σύγχρονοι Αρμένιοι μιλούν σε νήπια δύο ετών για τον ένοπλο αγώνα αυτών των οργανώσεων, με συνέπεια να τους «ηρωποιούν» και να τους «μιμούνται».

 

Ακολουθούν δραματικές αναφορές για τους Αρμενίους που «έσπειραν τον θάνατο και την καταστροφή» στο αεροδρόμιο Ορλυ το 1983 και στην τουρκική πρεσβεία στο Παρίσι το 1981. «Όλα αυτά τα ξέχασαν οι Γάλλοι» βαρυγκωμά ο αφηγητής, καθώς η εικόνα πηγαίνει στην γαλλική εθνοσυνέλευση την ημέρα αναγνώρισης της γενοκτονίας των Αρμενίων. Ακολουθούν διάφοροι «ερευνητές». Αυτοί διαβεβαιώνουν ότι δεν υπήρξε γενοκτονία.

 

Ένας Ιταλός αναφέρει ότι «αν υπήρχαν νεκροί Αρμένιοι θα έπρεπε να υπάρχουν και τάφοι», αλλά δεν βρήκε «τέτοιους» πουθενά. Ένας άλλος θεωρεί ότι οι εκτοπίσεις των πληθυσμών των Αρμενίων στην Συρία και στο Ιράκ έγιναν για το καλό τους, διότι στην Ανατολία υπήρχε η εμπόλεμη κατάσταση με τους Ρώσους. Φυσικά, δεν αναφέρεται πουθενά το πέρασμα των Αρμενίων από τις ερήμους που τους αποδεκάτισαν…

 

Η γενοκτονία

 

Ο εξωραϊσμός της Τουρκίας είναι απροκάλυπτος. Οι Αρμένιοι εμφανίζονται ως συνεργάτες του Χίτλερ – ενώ οι Τούρκοι δεν υπήρξαν ποτέ. Αμερικανοεβραίοι δηλώνουν ότι σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε «γενοκτονία» των Αρμενίων – «διότι μόνο οι Εβραίοι ξέρουν τι θα πει γενοκτονία». Η οθωμανική αυτοκρατορία ήταν μία «ανεκτική αυτοκρατορία».

 

Εμφανίζεται να το λέει ο ίδιος ο Τζορτζ Μπους ο πρεσβύτερος – έχει απομονωθεί απόσπασμα ομιλίας του για τις διώξεις των Εβραίων στην Ευρώπη τον 15ο αιώνα και για το πώς αυτοί βρήκαν καταφύγιο στο Αιγαίο. Το («τουρκικό»…) Αιγαίο, που είναι ένας καλός προορισμός για τον τουρίστα αναγνώστη του «Time»…

 

(Από το «Βήμα»)

 

 

To anw DVD, to opoio kai exw dei, einai ena apo ta megalutera la8i tou TIME ston eikosto aiwna, kai apologi8ike dimosia gia auto polles fores. Prokeitai gia mia parafrasi tis istorias se ba8mo geleiotitas, pou eimai sigouros pws 8a ekane ka8e Armenio na trela8ei.

Sigoura omws stin Ellada 8a eixe tin upostiriksi tou Mpisti, tou Kounalaki kai twn allwn paromoiwn 8ilastikwn.

Link to comment
Share on other sites

To anw DVD, to opoio kai exw dei, einai ena apo ta megalutera la8i tou TIME ston eikosto aiwna, kai apologi8ike dimosia gia auto polles fores. Prokeitai gia mia parafrasi tis istorias se ba8mo geleiotitas, pou eimai sigouros pws 8a ekane ka8e Armenio na trela8ei.

Sigoura omws stin Ellada 8a eixe tin upostiriksi tou Mpisti, tou Kounalaki kai twn allwn paromoiwn 8ilastikwn.

 

Όντως.

Εισέπραξε τα τουρκικά κονδύλια και μόλις είδε το μέγεθος των Αρμενικών αντιδράσεων, έσπευσε να απολογηθεί για το "λάθος".

Ένα μεγάλο μέρος της τουρκικής προπαγάνδας περί Σεπτεμβριανών,Ασσυρίων,Ποντίων και Αρμενίων-δυστυχώς-γίνεται μέσω αμερικανικών πανεπιστημίων.

Ίσως έχεις διαβάσει την μαρτυρία του Δρ.Σπύρου Βρυώνη για τις γενναίες "δωρεές" που έχουν γίνει π.χ. στο Princeton από τουρκικής πλευράς για μια πιο "ψύχραιμη", και "ουδέτερη" θεώρηση των πραγμάτων.

"Δίχως, καλούς και κακούς, θύματα και θύτες"

 

Όσο για τους δικούς μας "προοδευτικούς" ταγους, δεν έχεις και άδικο.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

http://www.photo2box.com/images/vx1x98g0oifbegdu83g.jpg

 

Την συμβολική αυτή ημέρα εθνικής μνήμης, κάθε χρόνο η Παμποντιακή Ομοσπονδία Ελλάδος (Π.Ο.Ε) διοργανώνει ανοικτή πανελλαδική συγκέντρωση τιμής, διαμαρτυρίας και διεκδίκησης στην Πλατεία Αγίας Σοφίας. Εφέτος με κεντρικούς ομιλητές την κα. Thea Halo δημοσιογράφο, συγγραφέα, μέλος της Διεθνούς Ένωσης Ακαδημαϊκών για την Μελέτη των Γενοκτονιών και τον κ. Στέφανο Ταμβάκη πρόεδρο του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού. Η εκδήλωση θα γίνει 19 Μαϊου, ημέρα Δευτέρα και ώρα 7.30μ.μ , μπροστά στο μνημείο γενοκτονίας των Ποντίων, που ανήγειρε ο Δήμος Θεσσαλονίκης στην Πλατεία Αγίας Σοφίας.

Μέσα από την συγκέντρωση της Δευτέρας θα κληθεί η Τουρκία να αναγνωρίσει το διαπραχθέν έγκλημα της γενοκτονίας σε βάρος των Ελλήνων του Πόντου και να ζητήσει συγγνώμη. Θα προβληθεί το αίτημα για τη διεθνή αναγνώριση της γενοκτονίας. Θα ζητηθεί από την Ελληνική Κυβέρνηση να θέσει το αίτημα στην Τουρκική Κυβέρνηση και στους αρμόδιους διεθνείς οργανισμούς. Θα απαιτήσουμε την απομάκρυνση από την Ακρόπολη της Κερασούντας του ανδριάντα του ειδεχθέστερου εγκληματία, σφαγέα των Ποντίων Τοπάλ Οσμάν και θα διατρανώσουμε την απόφασή μας να αγωνιστούμε με σθένος και επιμονή για τη δικαίωση των προγόνων μας – θυμάτων της γενοκτονίας.

Καλούμε όλους τους Έλληνες να ενισχύσουν με την παρουσία τους τον ηθικά, ιστορικά και εθνικά δίκαιο αγώνα μας.

 

ΠΑΜΠΟΝΤΙΑΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ

ΤΑ ΝΕΥΡΑ ΜΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ!!!!!!!!!!:hunter:
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
Ομιλία του Νίκου Λυγερού για την αναγνώριση της Γενοκτονίας των Ποντίων (και όχι "Ποντιακής Γενοκτονίας" όπως γράφει ο τίτλος του θέματος). Πιστεύω πως είναι ενδιαφέρουσα, τουλάχιστον για τους πόντιους του myphone. Edited by siciliano

[sIGPIC][/sIGPIC]

dum spiro, spero...

Link to comment
Share on other sites

Εδώ ο κόσμος χάνεται.. για τη σημερινή γενοκτονία των Ελλήνων θα πει κάνεις;

If it isn't Amstrad, it isn't good enough

Amstrad CPC 6128, Zilog Z80, 4 MHz, 128 kb RAM, 64 kb ROM, 27 colours (16 on screen) 3+1 sound channels, Disk Drive 3" 178k, AMSDOS-CP/M

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Κοινοποίηση


×
×
  • Create New...