Jump to content

Μετρό στον Πειραιά (επέκταση Γραμμής 3)


MsK
 Κοινοποίηση

Το Μετρό έρχεται στον Πειραιά...  

62 members have voted

  1. 1. Το Μετρό έρχεται στον Πειραιά...

    • Πιστεύω ότι το Μετρό θα οφελήσει τον Πειραιά
      52
    • Πιστεύω ότι το Μετρό ΔΕ θα οφελήσει τον Πειραιά
      7
    • Δεν έχω ακόμη άποψη
      3


Recommended Posts

Μετά το [thread=99354]Τραμ[/thread] και το Μετρό «κατεβαίνει» στον Πειραιά... Το παράδοξο ωστόσο στη συγκεκριμένη υπόθεση είναι ότι τόσο το Τραμ όσο και το Μετρό θα έχουν ακριβώς την ίδια χάραξη. Εκεί λοιπόν που το κέντρο του Πειραιά δεν είχε κανένα μέσο σταθερής τροχιάς... στο μέλλον θα έχει δύο. Ε, μετά από αυτό, το Τραμ, νομίζω δεν έχει λόγω ύπαρξης στη Τζαβέλα, όπου και έχουν αναρτήσει σχετικό αφοριστικό πανό...

 

Bάζουν... ράγες για Πειραιά

Πηγή: http://ta-nea.dolnet.gr/print_article.php?e=A&f=18470&m=N16&aa=1

 

Φουντώνει η μάχη μεταξύ Μετρό και Τραμ για το ποιο θα φτάσει... πρώτο στον λιμάνι του Πειραιά. Χθες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς ανακοίνωσε αλλαγή της χάραξης στον Πειραιά και δημοπράτηση του έργου σε έναν μήνα, ενώ η Τραμ A.E. θα δημοπρατήσει τον Ιούνιο τη δική της επέκταση, που θα περνάει «ξυστά» από τον τερματικό σταθμό του Μετρό.

 

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ επισήμανε ότι ο σχεδιασμός της επέκτασης άλλαξε λόγω «σημαντικών τεχνικών δυσκολιών κατασκευής δίπλα στο λιμάνι και του αναμενόμενου μεγάλου αριθμού αρχαιοτήτων», ενώ για τον νέο σταθμό υπογράμμισε πως «εξυπηρετεί μια πυκνοκατοικημένη περιοχή του Πειραιά και ταυτόχρονα διασφαλίζεται η μελλοντική επεκτασιμότητα του έργου». Στη μελλοντική «επεκτασιμότητα» όμως φαίνεται πως το Μετρό ενδέχεται να κινηθεί «παράλληλα» προς την μελλοντική επέκταση του Τραμ, το οποίο - σύμφωνα με τις μετρήσεις του ΟΑΣΑ - «αν δεν επεκταθεί προς Πειραιά, δεν είναι βιώσιμο».

 

Κι ενώ η μάχη για το λιμάνι του Πειραιά αρχίζει, σ' ένα άλλο «θερμό» επίσης παραλιακό μέτωπο του Μετρό, υπάρχει ύφεση. Ο κ. Σουφλιάς ανακοίνωσε χθες ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αλλά και η ελληνική Δικαιοσύνη έδωσαν πράσινο φως στον προσωρινό ανάδοχο για το Μετρό της Θεσσαλονίκης και υποσχέθηκε εργοτάξια στη συμπρωτεύουσα τον Μάιο. H παράδοση του έργου παραπέμπεται στο 2012.

 

Χθες υπεγράφη η σύμβαση για την επέκταση του Μετρό στο Χαϊδάρι, ενώ ο υπουργός ανακοίνωσε ότι τον Μάρτιο θα υπογραφεί η σύμβαση με τον προσωρινό ανάδοχο για την επέκταση προς το Ελληνικό. H ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ δεσμεύθηκε για έναρξη εργασιών και στο Χαϊδάρι και στο Ελληνικό περί τον Απρίλιο ή τον Μάιο και παράδοσή τους το 2008 και το 2009 αντίστοιχα. Ωστόσο ορισμένα στελέχη του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, όπως και μέλη ενώσεων των εργοληπτικών εταιρειών θεωρούν «όχι ρεαλιστική» τη δέσμευση των εν λόγω χρονοδιαγραμμάτων. Οι ίδιοι κύκλοι θεωρούν ότι και τα δύο «θα πάνε έναν χρόνο αργότερα, δηλαδή από το 2009 το Χαϊδάρι και από το 2010 το Ελληνικό».

 

Καθυστερήσεις αναμένονται και στην επέκταση του Μετρό προς Ανθούπολη - Περιστέρι, αλλά και στην παράδοση των σταθμών Χολαργός, Νομισματοκοπείο και Αγία Παρασκευή, καθώς στην πρώτη μόλις έγινε η δημοπράτηση, ενώ όσον αφορά τους σταθμούς, ο διαγωνισμός έχει «παγώσει» από τις 14/1/2005 χωρίς να έχει ολοκληρωθεί ούτε η προεπιλογή. Ο κ. Σουφλιάς ωστόσο εξέφρασε χθες αισιοδοξία ότι και τα δύο έργα θα έχουν ανάδοχο το καλοκαίρι, υπογραμμίζοντας όμως για άλλη μια φορά ότι αυτό θα συμβεί υπό την προϋπόθεση να μη γίνουν ενστάσεις και προσφυγές. Για την επέκταση στην Ανθούπολη η καθυστέρηση στη δημοπράτηση αποδίδεται στην ανάγκη μετατόπισης του σταθμού στο Περιστέρι κατά 350 μέτρα λόγω ακαταλληλότητας του εδάφους.

 

http://www.tanea.gr/docs/metropeiraia.jpg

http://www.tanea.gr/docs/metropeiraia.jpg

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Από σημερινό δελτίο τύπου του ΥΠΕΧΩΔΕ:

 

Ξεκίνησε η Δημοπράτηση της επέκτασης του ΜΕΤΡΟ προς Πειραιά

 

Tα έργα των επεκτάσεων του Γραμμών του Μετρό της Αθήνας συνεχίζονται με τη δεύτερη γενιά των επεκτάσεων του δικτύου και πρώτη προτεραιότητα του ΥΠΕΧΩΔΕ αποτελεί η περαιτέρω επέκταση της Γραμμής 3 στα δυτικά προάστια, από το Χαϊδάρι στον Πειραιά. Το έργο αυτό δημοπρατήθηκε σήμερα και η νέα επέκταση του Μετρό θα ξεκινάει από τον Σταθμό Χαϊδάρι και θα καταλήγει στο Σταθμό Ευαγγελίστρια του Πειραιά, διαθέτοντας 7 νέους Σταθμούς και συνολικό μήκος 8,2 χλμ.

 

Η επέκταση αυτή θα εξυπηρετεί τόσο τα δυτικά προάστια του Λεκανοπεδίου (Αγία Βαρβάρα, Νίκαια, Κορυδαλλός) όσο και τον Πειραιά, ο οποίος πλέον θα διαθέτει 4 νέους σύγχρονους Σταθμούς Μετρό (Ταμπούρια, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο και Ευαγγελίστρια) και θα αναβαθμίσει σημαντικά την ποιότητα ζωής των κατοίκων σε Δήμους που σήμερα έχουν σημαντική δυσκολία πρόσβασης στις κεντρικές περιοχές της Αθήνας και του Πειραιά.

 

Η επέκταση της Γραμμής 3 από το Χαϊδάρι προς τον Πειραιά αναμένεται να εξυπηρετεί περισσότερους από 160.000 επιβάτες σε ημερήσια βάση, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να μετακινούνται με άνεση, ασφάλεια και ταχύτητα με το Μετρό. Τόσο το Λιμάνι του Πειραιά όσο και η κεντρική και εμπορική περιοχή του Πειραιά με 3 νέους Σταθμούς (Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο και Ευαγγελίστρια) θα εξυπηρετούνται συγκοινωνιακά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ενώ σημαντικά θα είναι τα οφέλη για την εξυπηρέτηση του Πανεπιστημίου Πειραιά.

 

Με την υλοποίηση αυτής της επέκτασης η Γραμμή 3 του Μετρό της Αθήνας θα έχει συνολικό μήκος 49 χλμ. (από τα οποία τα 28,5 χλμ υπόγεια), ξεκινώντας από τον Σταθμό Ευαγγελίστρια του Πειραιά και καταλήγοντας στο Αεροδρόμιο.

 

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 570 εκ. ευρώ και η χρηματοδότηση αναμένεται να εξασφαλισθεί σε πρώτη φάση από το Γ’ ΚΠΣ, από τα κονδύλια που δεν έχουν απορροφηθεί σε άλλα επιχειρησιακά προγράμματα. Στη δημοπράτηση του έργου περιλαμβάνεται :

 

  • η μελέτη εφαρμογής
  • τα έργα πολιτικού μηχανικού για την κατασκευή των 7 νέων Σταθμών και 8,2 χλμ σήραγγας,
  • τμήμα του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού της επέκτασης,
  • δοκιμές, θέση σε λειτουργία, εκπαίδευση προσωπικού και η συντήρηση της επέκτασης.

 

Η ανάδειξη του Αναδόχου και η έναρξη εργασιών κατασκευής της επέκτασης προσδιορίζονται στις αρχές του 2007 εφόσον δεν υπάρξουν εμπλοκές από τις γνωστές «ενστάσεις» των Εργολάβων.

 

Για την κατασκευή των Σταθμών θα χρησιμοποιηθούν κατά περίπτωση η μέθοδος του ανοικτού ορύγματος (cut and cover), της υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μέσα (ΝΑΤΜ) και της επικάλυψης και εκσκαφής με διαφραγματικούς τοίχους.

 

Η κατασκευή της σήραγγας θα πραγματοποιηθεί με Μηχάνημα Διάνοιξης Σηράγγων (ΤΒΜ) προκειμένου να μειωθεί στο ελάχιστο η όχληση στην λειτουργία της πόλης. Επιπλέον, κατά την Οριστική Μελέτη του έργου που θα είναι έτοιμη εντός του καλοκαιριού, θα εξετασθεί η δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί και δεύτερο ΤΒΜ προκειμένου να μειωθεί ο χρόνος κατασκευής του έργου, ο οποίος σήμερα εκτιμάται ότι θα φθάσει τους 62 μήνες.

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Στο φανάρι της Γρ.Λαμπράκη με την Ελ.Βενιζέλου υπάρχει αυτές τις μέρες συνεργείο γεωτεχνικής μελέτης για το υπέδαφος της περιοχής για να δουν προφανώς κατά πόσο είναι εφικτό να περάσει γραμμή μετρό απο κει.

 

Αυτό που δεν έχω καταλάβει είναι αφού θα φτάσει μέχρι την Ευαγγελίστρια γιατί δεν το συνεχίζουν λίγο ακόμα ώστε να ενωθεί με την παλιά γραμμή στο Ν.Φάληρο..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Μετά το [thread=99354]Τραμ[/thread] και το Μετρό «κατεβαίνει» στον Πειραιά... Το παράδοξο ωστόσο στη συγκεκριμένη υπόθεση είναι ότι τόσο το Τραμ όσο και το Μετρό θα έχουν ακριβώς την ίδια χάραξη.
Εμένα πάντως η νέα χάραξη μου δεν μου φαίνεται πολύ λογική. Για ποιό λόγο να πάει το μετρό από το Δημοτικό στην Ευαγγελίστρια? Πιο σωστό θα ήταν να πήγαινε μέχρι Χατζηκυριάκειο και Πειραϊκή που υπάρχει σοβαρό πρόβλημα, και να πήγαινε το τραμ Δημοτικό, Καραϊσκάκη και στη συνέχεια Δραπετσώνα - Κερατσίνι - Πέραμα.
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Η Γραμμή 3 επεκτείνεται προς την Αγία Βαρβάρα, τον Κορυδαλλό, τη Νίκαια, τα Μανιάτικα και τον Πειραιά, με 7 νέους Σταθμούς και 8,2 χλμ. υπόγειας γραμμής. Πρόκειται για μια επένδυση της τάξεως των 730.000.000 ευρώ σε περιοχές του Λεκανοπεδίου που έχουν λησμονηθεί και είναι εξαιρετικά υποβαθμισμένες συγκοινωνιακά τις τελευταίες δεκαετίες.

 

Στις 26 Ιουνίου ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση του Διαγωνισμού και προεπιλέχθηκαν όλοι οι υποψήφιοι που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον και οι οποίοι θα κληθούν να μελετήσουν και να υποβάλουν Οικονομική Προσφορά για το έργο: Aβαξ J&P-FCC Construction, ΑΕΓΕΚ-Impergilo-Seli-Anslado, Άκτωρ-Siemens-Vinci, Μηχανική, Παντεχνική-SC Soareas Da Costa-Zagope-Construtora Do Tamega, ΤΕΡΝΑ-Ghella.

 

Η δεύτερη φάση του διαγωνισμού θα ξεκινήσει εντός του Φθινοπώρου καθώς o Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς έκανε δεκτές τις αντιρρήσεις του Μητροπολίτη Πειραιά Σεβασμιότατου Σεραφείμ σχετικά με την όχληση του Γηροκομείου Πειραιά κατά τη φάση κατασκευής του έργου και μελετάται η τροποποίηση της τεχνικής λύσης του τερματικού Σταθμού της Γραμμής στην Ευαγγελίστρια. Ο Διαγωνισμός προβλέπεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2008 (υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν ενστάσεις, προσφυγές, κλπ από τις διαγωνιζόμενες τεχνικές εταιρείες) και αμέσως μετά θα ξεκινήσει η κατασκευή της περαιτέρω επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας.

 

Με την λειτουργία αυτής της επέκτασης, η Γραμμή 3 θα έχει συνολικό μήκος 50 χλμ., ξεκινώντας από τον Πειραιά και καταλήγοντας στο Αεροδρόμιο.

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Πρέπει να είμαι αό τους λίγους που ψήφισαν αρνητικά αλλά πιστέυω ότι η γραμμή 3 πρέπει να κινειθεί προς το κερατσίνι και το πέραμα και όχι προς το κέντρο. Φοβάμαι ότι αφενός η γραμμή 3 γίνεται από αριστούργημα σε τερατούργημα καθώς τείνει να καλύψει πολλές περιοχές μαζί χωρίς όμως να δείχνει τόσο κατάλληλα προετοιμάσμενη. Καλύτερα για το κέντρο του Πειραιά να σημιουργηθεί μία νέα γραμμή ή να σχεδιαστεί κατάλληλα η γραμμή 4 ώστε να τον προσεγγίζει.

Επίσης, αν η γραμμή 3 φτάσει με αυτή την χάραξει στον πειραιά εγκλωβίζεται στην φρεάττυδα με σχετικά μικρή πιθανότητα μελλοντικής επέκτασης.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Καλύτερα για το κέντρο του Πειραιά να σημιουργηθεί μία νέα γραμμή ή να σχεδιαστεί κατάλληλα η γραμμή 4 ώστε να τον προσεγγίζει.

Επίσης, αν η γραμμή 3 φτάσει με αυτή την χάραξει στον πειραιά εγκλωβίζεται στην φρεάττυδα με σχετικά μικρή πιθανότητα μελλοντικής επέκτασης.

Αν το μετρό φτάσει Πειραιά θα πρέπει να πάει από Δημοτικό Φρεαττύδα κι εκεί να τερματίζει. Η συνέχιση προς την Ευαγγελίστρια έχει νόημα μόνο αν έχουν σκοπό να τη συνεχίσουν προς Καμίνια, κι από κει προς τη Θηβών.

 

Για μένα πάντως θα ήταν προτιμότερο για τη γραμμή 3 να συνεχίσει προς Κερατσίνι, και ο Πειραιάς να εξυπηρετηθεί από το τραμ.

 

Κι όσο για τους τραμοφοβικούς και τα πανώ τους, 10 άτομα είναι όλα κι όλα που κάνουν τη φασαρία. Κρίμα, γιατί σήμερα θα μπορούσαμε να έχουμε τραμ στον Πειραιά όπως κάθε άλλη ευρωπαϊκή πόλη.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Με πέντε και όχι τις έξι κοινοπραξίες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον και προεπιλέγησαν κατά την πρώτη φάση του, θα προχωρήσει τελικά ο διαγωνισμός για την ανάθεση του μεγαλύτερου εδώ και τρία χρόνια δημοσίου έργου.

 

Τη σύμβαση των 515 εκατ. ευρώ που αφορά στην κατασκευή της επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό από το Χαϊδάρι στον Πειραιά δεν θα διεκδικήσει η Μηχανική, καθώς η εισηγμένη τεχνική εταιρία – προφανώς λόγω των σοβαρών οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει – δεν κατάφερε να ανανεώσει την εγγυητική της επιστολή.

 

Έτσι, χθες Μεγάλη Δευτέρα δεν προσήλθε στην Αττικό Μετρό ΑΕ για να καταθέσει οικονομική προσφορά για το έργο, κάτι που έπραξαν οι άλλες πέντε προεπιλεγείσες κοινοπραξίες (Impregilo – ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική – Seli – Ansaldo STS, FCC Construccion – Alpine Bau, Dragados – Μοχλός, Άκτωρ – Τέρνα, J&P Άβαξ – Ghella SPA – Alstom Transport).

 

Το επόμενο διάστημα η επιτροπή διεξαγωγής του διαγωνισμού θα εξετάσει τη νομιμότητα των φακέλων – προσφορών των πέντε διεκδικητών και θα αποφανθεί για ενστάσεις που τυχόν θα υποβληθούν. Στη συνέχεια θα λάβουν γνώση των οικονομικών προσφορών, ώστε να επιλεγεί η χαμηλότερη και πλέον συμφέρουσα για το δημόσιο. Εκτιμάται πως ο ανάδοχος είναι δυνατόν να ανακοινωθεί μέχρι τον Ιούνιο.

 

Πάντως, οι κατασκευαστικές κοινοπραξίες που συμμετέχουν στο διαγωνισμό φέρονται δυσαρεστημένες από τους όρους που περιλαμβάνονται στα τεύχη δημοπράτησης (είχαν μάλιστα κατατεθεί σχετικές παρατηρήσεις προς την Αττικό Μετρό ΑΕ ώστε να υπάρξουν βελτιώσεις), γεγονός που δεν αποκλείεται να οδηγήσει σε εμπλοκή την υλοποίηση της σύμβασης.

 

Πληροφορίες αναφέρουν, μάλιστα, πως οι προσφορές των πέντε κοινοπραξιών είναι ιδιαίτερα «συντηρητικές» και όχι αρκετά ανταγωνιστικές, αφού οι κατασκευαστικές εταιρίες θεωρούν ότι το έργο με τους όρους που δημοπρατήθηκε θα είναι επιζήμιο για εκείνον που θα το αναλάβει με μεγάλη έκπτωση.

 

Έτσι, ενδέχεται οι προσφορές να κινούνται σε λογικά επίπεδα, χωρίς να αποκλείεται να υπάρξουν ακόμη και αρνητικές εκπτώσεις. Επισημαίνεται ότι τους τελευταίους μήνες τα δημόσια έργα ανατίθενται συνήθως με ποσοστά εκπτώσεων που ξεπερνούν το 40%, ακόμη και το 50% σε αρκετές περιπτώσεις.

 

Το έργο επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό από το Χαϊδάρι στον Πειραιά εκκρεμεί για περισσότερο από τρία χρόνια, καθώς ενεπλάκει σε ενστάσεις που υπέβαλαν μεταξύ τους οι τεχνικές εταιρίες. Ένσταση είχε υποβάλει και η Μηχανική, η οποία όπως αναφέρθηκε αποσύρθηκε τελικά από το διαγωνισμό.

 

Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή 7,6 χιλιομέτρων υπόγειας σήραγγας και έξι σταθμών σε Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς, και Δημοτικό Θέατρο. Όταν τεθεί σε λειτουργία θα εξυπηρετεί περισσότερους από 135.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση.

 

Πηγή: Euro2Day

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Κοινοποίηση

×
×
  • Create New...