Jump to content

Γρίφοι - Σπαζοκεφαλιές - Προβλήματα


Spyros86
 Κοινοποίηση

Recommended Posts

  • Απαντήσεις 1,6χιλ.
  • Δημιουργία
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοφιλείς μέρες

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...
Δυο φιλοι πανε σε ενα μαγαζι και πληρωνουν 10 ευρω ο καθενας. Παιρνει το γκαρσονι τα 20Ε και τα παει στο ταμειο. Εκει το αφεντικο του λεει οτι εδωσαν πολλα, να τους παει 3 ευρω πισω. Το γακρσονι επιστρεφοντας τα 3Ε κραταει το ενα για παρτη του και δινει τα αλλα δυο. Παρατηρουμε ομως οτι οι δυο φιλοι πληρωσαν 9Ε εκαστος, δηλ. 18 ευρω συν το ενα του σερβιτορου 19! Που ειναι το αλλο ευρω;
Link to comment
Share on other sites

Εφοσον ο σερβιτορος επεστρεψε ενα ευρω λιγοτερο τοτε οι 2 φιλοι πληρωσαν απο 8.5 ευρω εκαστος για το φαι τους και εχει ο καθενας απο 1 ευρω ρεστα.

Το αλλο ευρω ειναι καβαντζα του σερβιτορου αλλα οι ιδιοι νομιζουν οτι πληρωσαν απο 9 ευρω για το φαι τους και οχι 8.5 που ειναι στην πραξη

The Future Belongs To The Brave
Link to comment
Share on other sites

Το έφαγε ο πληθωρισμός :p

Έπρεπε να πληρώσουν απο 8,5€ Χ2 = 17€

2€ τους επέστρεψε το γκαρσόνι,1€ κράτησε για πάρτυ του αρα σύνολο 20€ :)

Πάντως δεν μου μοιάζει για μαθηματικό πρόβλημα.

http://img404.imageshack.us/img404/9686/bestiolnv6nd7.gif
Link to comment
Share on other sites

Αν υποθέσουμε οτι το γκαρσόνι δεν γκαβάτζωνε το 1 ευρώ θα έπερναν τα φιλαράκια από 1,5 ευρώ ο καθένας άρα 10-1,5=8,5€ ο καθένας

 

Βέβαια υπάρχει μία τρύπα στον όλο υπολογισμό.. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Μην μπερδευεσαι!Εξ αρχης υπηρχαν 20 ευρω (10+10) και στο τελος παλι υπηρχαν 20(17 το αφεντικο+1 ο σερβιτορος +1 ο ενας φιλος +1 ο αλλος) Επομενως ποιο το προβλημα μας; :confused:

...Πάντως δεν μου μοιάζει για μαθηματικό πρόβλημα.

Ουτε και σε μενα! :O Μαλλον θα ηταν καλυτερο αναλογες αποριες να τις εκφραζεις

εδω

Ο αρνηθείς δεν μετανοιώνει. Aν ρωτιούνταν πάλι,

όχι θα ξαναέλεγε. Κι όμως τον καταβάλλει

εκείνο τ’ όχι — το σωστό — εις όλην την ζωή του.

Link to comment
Share on other sites

Μαλλον θα ηταν καλυτερο αναλογες αποριες να τις εκφραζεις

εδω

 

Σωστός! Συγχωνεύτηκε το «πρόβλημα» με το θέμα αυτό :)

Μα που ξέρεις, μπορεί,

να ταξιδέψουμε μια μέρα ή μια νύχτα μαζί.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Ρε παιδιά, δείτε το παρακάτω πρόβλημα:

"Σε ένα σημείο της γής βρίσκεται μια αρκούδα η οποία πεφτει σε ένα γκρεμό και το βάθος του γκρεμού είναι 44 μέτρα. Ένας ερευνητής που παρατηρεί την αρκούδα την βλέπει ξαφνικά να εξαφανίζεται και μετά απο 3 δευτερόλεπτα ακούει ένα μπάμ(προφανώς τότε έφτασε στον πάτο η αρκούδα)."

Και η ερώτηση είναι η εξείς:

"Ποιό είναι το χρώμα της αρκούδας;" :confused:

 

Aρχικά έψαξα να βρώ ποιά είναι τα είδοι μιας αρκούδας ως προς το χρώμα της αλλα δυστηχώς όλα τα links που βρήκα αναφαίρονταν γενiκά; Μήπως ξέρετε που μπορώ να βρώ περισσότερες πληροφορίες; Τώρα άν μπορείτε να βοηθήσετε στο πρόβλημα ή έχετε κάποια ιδέα.. :O

http://briefcase.pathfinder.gr/download/383320/234.gif
Link to comment
Share on other sites

Υπολογίζεις το g και από εκεί καταλαβαίνεις αν βρίσκεται πχ βόρειο πόλο(άσπρη) ή κάπου αλλού(καφέ). Το είχα ακούσει παλιότερα δε το σκέφτηκα τώρα :p
Link to comment
Share on other sites

χχμμμ,για να δούμε το θυμάμαι καλά...

γνωστός νόμος φυσικής g=s/t2( g=επιτάχυνση της ταχύτητας, s=απόσταση , t=χρόνος)

άρα g=s/t2δηλαδή g=44/3*3=44/9=4.88m/sec2

 

αν το g βγει 9,81m/sec2 (ίσον η επ. της βαρύτητας στον ισημερινό) τότε η αρκούδα είναι καφέ.....ενώ αν έβγαινε 9,85m/sec2 (η επ. της βαρύτητας στους πόλους) τότε λογικά η αρκούδα είναι λευκή(πολική)...:)

 

τώρα ή κάτι λάθος θυμάμαι ή κάτι λάθος με τα νούμερα παίζει...:O

Link to comment
Share on other sites

Έχετε δίκιο, αυτό πρέπει να είναι!! :up:

Όσο για τα νούμερα θα τα ξανακοιτάξω μήπως παίζει κάποιο λάθος..

http://briefcase.pathfinder.gr/download/383320/234.gif
Link to comment
Share on other sites

Έχετε δίκιο, αυτό πρέπει να είναι!! :up:

Όσο για τα νούμερα θα τα ξανακοιτάξω μήπως παίζει κάποιο λάθος..

Να κάνω μια παρατήρηση καθότι είμαι και Φυσικός. Ο τύπος που έπρεπε να χρησιμοποιήσετε είναι ο S=1/2*a*t^2 , όπου a η επιτάχυνση της βαρύτητας, t ο χρόνος πτώσης και S το ύψος της πτώσης. Αν λύσουμε ως προς a θα βρούμε το αποτέλεσμα να είναι (g=) 9,77777777778. Τέλος προβλήματος.

http://www.egs-avatars.com/e_gs_images/divers/gifs_jeux/image01.gif
Link to comment
Share on other sites

Να κάνω μια παρατήρηση καθότι είμαι και Φυσικός. Ο τύπος που έπρεπε να χρησιμοποιήσετε είναι ο S=1/2*a*t^2 , όπου a η επιτάχυνση της βαρύτητας, t ο χρόνος πτώσης και S το ύψος της πτώσης. Αν λύσουμε ως προς a θα βρούμε το αποτέλεσμα να είναι (g=) 9,77777777778. Τέλος προβλήματος.

 

 

Τώρα είναι οκ!

Που αντιστοιχεί όμως αυτή η επιτάχυνση της βαρύτητας; Ίσως στον ισημερινό; Δηλαδή είναι καφέ;

http://briefcase.pathfinder.gr/download/383320/234.gif
Link to comment
Share on other sites

Τώρα είναι οκ!

Που αντιστοιχεί όμως αυτή η επιτάχυνση της βαρύτητας; Ίσως στον ισημερινό; Δηλαδή είναι καφέ;

Ναι στον ισημερινό. Στους πόλους είναι περίπου 9,83 (αν δε με απατά η μνήμη μου).

 

Οπότε η αρκούδα είναι καφέ... ;)

seventh_heaven

http://www.myphone.gr/mp1/support/myphoneuser.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ! :)

 

Μιας και ξέρετε καλά απο φυσική, ας αναφαίρω άλλο ένα μικρό προβληματάκι.

Λοιπόν έχουμε ένα μπουκάλι το οποίο είναι γεμάτο με νερό και με κλειστό το καπάκι. Του κάνουμε μια μικρή τρύπα στα πλάγια στο κάτω μέρος(όχι στην βάση απο κάτω, αλλα στα πλάγια). Το νερό δεν τρέχει επειδή είναι κλειστό το καπάκι. Ανοίγουμε λίγο το καπάκι και το νερό αρχίζει να τρέχει απο την τρυπούλα. Έτσι κατακόρυφο όπως το κρατάμε(δηλαδή με το καπάκι να είναι πρός τα επάνω) το πετάμε προς τα πάνω. Η ερώτηση είναι τι παρατηρούμε και γιατί;;

 

Το έκανα το πείραμα και παρατήρησα ότι όταν πετάω το μπουκάλι, τόσο όταν αναιβένει όσο και όταν κατεβαίνει το νερό ΔΕΝ τρέχει. Γιατί όμως;

http://briefcase.pathfinder.gr/download/383320/234.gif
Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ! :)

 

Μιας και ξέρετε καλά απο φυσική, ας αναφαίρω άλλο ένα μικρό προβληματάκι.

Λοιπόν έχουμε ένα μπουκάλι το οποίο είναι γεμάτο με νερό και με κλειστό το καπάκι. Του κάνουμε μια μικρή τρύπα στα πλάγια στο κάτω μέρος(όχι στην βάση απο κάτω, αλλα στα πλάγια). Το νερό δεν τρέχει επειδή είναι κλειστό το καπάκι. Ανοίγουμε λίγο το καπάκι και το νερό αρχίζει να τρέχει απο την τρυπούλα. Έτσι κατακόρυφο όπως το κρατάμε(δηλαδή με το καπάκι να είναι πρός τα επάνω) το πετάμε προς τα πάνω. Η ερώτηση είναι τι παρατηρούμε και γιατί;;

 

Το έκανα το πείραμα και παρατήρησα ότι όταν πετάω το μπουκάλι, τόσο όταν αναιβένει όσο και όταν κατεβαίνει το νερό ΔΕΝ τρέχει. Γιατί όμως;

Συγνώμη είσαι 19 χρονών? Που σου τα κάνουν αυτά τα προβλήματα?

Το λοιπόν όταν πετάμε το μπουκάλι πάνω ή το αφήνουμε να πέσει είναι σαν να σταματάμε την ροή του αέρα που γίνεται από το στόμιο του μπουκαλιού. Δεν μπορεί να βγει νερό από την τρυπούλα αν δεν υπάρχει αέρας να γεμίσει το κενό που δημιουργείται μέσα στο μπουκάλι. Ο αέρας δεν μπαίνει από το στόμιο γιατί υπάρχει μεγάλη τριβή καθώς το πετάμε ή το αφήνουμε και έτσι δεν μπορεί να μπεί ικανοποιητικός όγκος αέρα μέσα στο δοχείο του μπουκαλιού. Θα μπορούσαμε να πούμε αν όχι ικανοποιητικός αλλά και καθόλου αέρας. Βλέπεις πως ακόμα και ο αέρας μπορεί να ασκεί μεγάλες δυνάμεις!!!

http://www.egs-avatars.com/e_gs_images/divers/gifs_jeux/image01.gif
Link to comment
Share on other sites

Τό πρώτο είχε μπει σε τέστ φυσικής πριν 1-2 χρόνια στο σχολείο μου! λέτε να ξαναμπεί τώρα που ξέρω την απαντησή του; :rolleyes: Είναι ακριβώς το μάθημα μας για χ=1/2at^2 :)

btw, έχει σημασία αν το a & το t είναι κεφαλαία ή μικρά;

Link to comment
Share on other sites

Τό πρώτο είχε μπει σε τέστ φυσικής πριν 1-2 χρόνια στο σχολείο μου! λέτε να ξαναμπεί τώρα που ξέρω την απαντησή του; :rolleyes: Είναι ακριβώς το μάθημα μας για χ=1/2at^2 :)

btw, έχει σημασία αν το a & το t είναι κεφαλαία ή μικρά;

Να ακολουθείς τους συμβολισμούς του σχολικού βιβλίου, στο μέλλον δεν θα έχει σημασία αν είναι μεγάλα ή μικρά αλλά θα ανακαλύψεις πως με T κεφαλαίο θα δηλώνουμε άλλα φυσικά μεγέθη. Συνήθως στη φυσική γράφουμε με μικρά αλλά όπως σου είπα ακολούθησε το τυπολόγιο του σχολείου.

Όσον αφορά το πρόβλημα με την αρκούδα είναι κάτι σαν αγαπημένο all time classic, δεν θα ήταν περίεργο αν ξαναέπεφτε

http://www.egs-avatars.com/e_gs_images/divers/gifs_jeux/image01.gif
Link to comment
Share on other sites

Συγνώμη είσαι 19 χρονών? Που σου τα κάνουν αυτά τα προβλήματα?

Το λοιπόν όταν πετάμε το μπουκάλι πάνω ή το αφήνουμε να πέσει είναι σαν να σταματάμε την ροή του αέρα που γίνεται από το στόμιο του μπουκαλιού. Δεν μπορεί να βγει νερό από την τρυπούλα αν δεν υπάρχει αέρας να γεμίσει το κενό που δημιουργείται μέσα στο μπουκάλι. Ο αέρας δεν μπαίνει από το στόμιο γιατί υπάρχει μεγάλη τριβή καθώς το πετάμε ή το αφήνουμε και έτσι δεν μπορεί να μπεί ικανοποιητικός όγκος αέρα μέσα στο δοχείο του μπουκαλιού. Θα μπορούσαμε να πούμε αν όχι ικανοποιητικός αλλά και καθόλου αέρας. Βλέπεις πως ακόμα και ο αέρας μπορεί να ασκεί μεγάλες δυνάμεις!!!

 

 

Καταρχήν ευχαριστώ για την βοήθεια.

Όσο για την ηλικία, ναι είμαι 19, αλλα τα προβλήματα τα έκανε ο αδερφός μου στο σχολείο και μου ζήτησε να του τα εξειγήσω, καθώς ο καθηγητής τους τους είπε ότι θα τους βοηθήσουν στην κατανόηση βασικών εννοιών..

http://briefcase.pathfinder.gr/download/383320/234.gif
Link to comment
Share on other sites

Αν επιτρέπεται τι ηλικίας είναι ο αδερφός σου; Άλλοστε, ακόμα και αν είναι 3η γυμνασίου (δλδ στην τάξη στην οποία κάνουμε τετοια πράγματα) αν ο καθηγητής δεν τους πει πως δεν είναι αμιγώς ασκηση φυσικής αλλά οτι πρέπει εφαρμόζοντας τους νόμους της φυσικής, να βγάλουν ένα αποτέλεσμα συγκρίνοντας το οποίο με κάποια δεδομένα στοιχεία θα πρέπει να καταλήξουν στην απάντηση, δεν υπάρχει περίπτωση να το βρούν... Επίσης αμα δεν τους πει την επιτάχυνση της βαρύτητας στούς πόλους και στον Ισημερινό, είναι δύσκολο να την λύσουν...
Link to comment
Share on other sites

Είναι 17 χρονών και πάει 3η λυκείου. Τώρα στην αρχή κάνουνε εξισώσεις κίνησης όπου μαθαίνουνε και για την επιτάχυνση της βαρύτητας.
http://briefcase.pathfinder.gr/download/383320/234.gif
Link to comment
Share on other sites

Ρε παιδιά, δείτε ακόμη ένα πρόβλημα:

"Η περίοδος της γής γύρο απο τον ήλιο είναι 365 ημέρες. Η απόσταση ανάμεσα στην γή και τον ήλιο είναι h=150x10^6km. H ακτίνα της γής είναι R=6500km, το γεωγραφικό πλάτος στο οποίο βρισκόμαστε είναι θ=40 μοίρες, περίοδος γής Τ=24h και επιτάχυνση βαρήτητας g=9.80m/s^2."

H ερώτηση είναι ποιά είναι η επιτάχηνση που ασκείται σε εμένα και ποιά σε ολόκληρη την γή;

http://briefcase.pathfinder.gr/download/383320/234.gif
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Κοινοποίηση


×
×
  • Create New...