TrobocopR Δημ. January 17, 2006 Κοινοποίηση Δημ. January 17, 2006 Πάντα η εισαγωγική τιμή μιας κονσόλας είναι τέτοια που να επιτρέπει μερική μόνο απόσβεση αλλά γρήγορη διείσδυση. Τα σπασμένα τα βγάζουν μετά από δικαιώματα κτλ. Οπότε, ειδικά μάλιστα αν έχει εξαρχής βλου ρέυ, όπως απειλεί η σώνει, η τιμή θα είναι στα συνηθισμένα επίπεδα,απλά η σώνει θα αργήσει να κάνει απόσβεση λίγο παραπάνω. Θα κάνει όμως μεγαλύτερη απόσβεση, αφού πλέον θα εισπράτει δικαιώματα για κάθε δισκάκι βλου ρέυ που παράγεται. Για αυτό καίγεται να το επιβάλλει. bottom line: Μην αγχώνεστε, ξέρουν καλύτερα από όλους ότι αν το βάλουν 800$ θα πιάσουν πάτο. Εξάλλου και η MSείχε τρελλή χασούρα όταν έβγαλε το xbox στην αγορά, δεν ήταν όμως απλησιάστο. Παράθεση Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
dumspirospero28 Δημ. January 18, 2006 Κοινοποίηση Δημ. January 18, 2006 Αν και απο ο,τι διαβασα εδω http://www.gameover.gr/ μερικοι αναλυτες λενε για Μαρτιο του 2007 στην Ευρωπη το PS3 οποτε οσο και να κανει εχουμε καιρο να μαζεψουμε τα λεφτα :X Παράθεση ΤΡΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΔΕΝ ΓΥΡΙΖΟΥΝ ΠΙΣΩ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΕΙΠΩΘΗΚΑΝ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΕ ΚΑΙ Η ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΠΟΥ ΧΑΘΗΚΕ Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
dmkias_46 Δημ. January 18, 2006 Κοινοποίηση Δημ. January 18, 2006 i timi tou ps3 apoklietai na kseperasei ta 400 euro...den einai xazi i sony... Παράθεση Μέγιστο μέγεθος εικόνας υπογραφής 420Χ150 και 16Κ Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
mcde Δημ. January 22, 2006 Author Κοινοποίηση Δημ. January 22, 2006 Τα off-topic posts έχουν μεταφερθεί εδώ: http://www.myphone.gr/forum/showthread.php?t=93083 Παράθεση http://mcde.gr/tw/twitter-bird-light-bgs.png Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
arfi-gorgona Δημ. January 27, 2006 Κοινοποίηση Δημ. January 27, 2006 United States Patent Application:20060017729 IBM/SONY Method to improve photorealistic 3D rendering of dynamic viewing angle by embedding shading results into the model surface representation Claims 1. A method for photorealistic three-dimensional rendering of dynamic viewing angles, the method comprising: precalculating shading results for a selected viewing angle; creating a formula for the precalculated shading results; matching a surface to the formula wherein a scene comprises a plurality of surfaces; and rendering the scene by rendering the plurality of surfaces. 2. The method of claim 1 further comprising compressing the formulas of the nearby surfaces. 3. The method of claim 2 wherein compressing the formulas of the nearby surfaces further comprises selecting a decompression calculation to satisfy a real-time requirement. 4. The method of claim 1 wherein further comprising fixing all conditions except for a viewing angle. 5. The method of claim 1 wherein precalculating shading results of the selected viewing angle further comprises: pre-calculating the radiosity and raytraced results for the selected view point; and defining a two-dimensional surface using the value of the radiosity and raytraced results. 6. The method of claim 1 wherein matching a surface to the formula wherein a scene comprises a plurality of surfaces further comprises calculating the coefficients of a polynomial equation. 7. The method of claim 1 wherein obtaining a projected viewing pixel value by placing the viewing angle into a formula representing a subsurface further comprises using eye pixel ray-triangle intersection. 8. The method of claim 1 wherein obtaining a projected viewing pixel value by placing the viewing angle into a formula representing a subsurface further comprises using eye ray-pixel intersection. 9. A system for photorealistic three-dimensional rendering of dynamic viewing angles, the system comprising: a means for precalculating shading results for a selected viewing angle; a means for creating a formula for the precalculated shading results; a means for matching a surface to the formula wherein a scene comprises a plurality of surfaces; and a means for rendering the scene by rendering the plurality of surfaces. 10. The system of claim 1 further comprising a means for compressing the formulas of the nearby surfaces. 11. The system of claim 2 wherein a means for compressing the formulas of the nearby surfaces further comprises a means for selecting a decompression calculation to satisfy a real-time requirement. 12. A computer program product for photorealistic three-dimensional rendering of dynamic viewing angles, the computer program product having a medium with a computer program embodied thereon, the computer program comprising: computer code for precalculating shading results for a selected viewing angle; computer code for creating a formula for the precalculated shading results; computer code for matching a surface to the formula wherein a scene comprises a plurality of surfaces; and computer code for rendering the scene by rendering the plurality of surfaces. 13. A processor for photorealistic three-dimensional rendering of dynamic viewing, the processor including a computer program comprising: computer code for precalculating shading results for a selected viewing angle; computer code for creating a formula for the precalculated shading results; computer code for matching a surface to the formula wherein a scene comprises a plurality of surfaces; and computer code for rendering the scene by rendering the plurality of surfaces Description BACKGROUND OF THE INVENTION [0001] 1. Field of the Invention [0002] The present invention relates generally to three-dimensional (3D) rendering in a computer program and, more particularly, to a method to improve photorealistic 3D rendering fast enough for real-time application. [0003] 2. Description of the Related Art [0004] The computation required to render photorealistic 3D images, such as raytracing and radiosity, is usually too high for interactive applications where view angles change constantly. Raytracing can be generally defined is a technique used in computer graphics to create realistic images by calculating the paths taken by rays of light entering the observer's eye at different angles. Raytracing mimics the way light travels to the eye. Therefore the computer has to figure out how each light interacts. [0005] Radiosity is another technique for rendering a three dimensional ("3D") scene that provides realistic lighting. Generally, the theory behind radiosity mapping is that you should be able to approximate the radiosity of an entire object by precalculating the radiosity for a single point in space, and then applying it to every other point on the object. This is because, among other things points in space that are close together all have approximately the same lighting. Radiosity programs are usually complementary to raytracing programs, with the radiosity calculations forming a pre-rendering section. [0006] Many optimization methods have been used in the past to try to improve the real-time photorealistic rendering performance. Most methods optimize the update of model data structure in dealing with the dynamic aspect. Ray-caching or Render-caching approaches are similar but are limited to the previously viewed angle. In addition, the approximation is not utilized to speed up the calculation. One way to optimize raytracing is by fixing the lighting and fixing the viewing angle. In doing so, when a surface changes, you can cache the previously calculated result for a point in space. However, if the viewing angle does change, even if the rest of the data does not change, raytracing forces you to traverse each triangle again. [0007] Another optimization method would be to precompute the result for a specific material so another calculation becomes unnecessary. A main concern with raytracing is to organize the algorithm, so that not all of the triangles have to be visited during calculation, particularly those not visible to the screen. [0008] Another approach is similar to precomputation but different in the method of precomputation and the way to store the precomputed ideas. This approach is found in "Precomputed Radiance Transfer for Real-Time Rendering in Dynamic, Low-Frequency Lighting Environments" (Sloan, Kuatz, and Snyder) Proc. of SIGGRAPH '02, pp. 527-536, 2002. This approach exploits the characteristics of the low variant order of lighting environment. It precomputes the transfer scalar function and vector matrix which can significantly accelerate the final rendering stage. However, the radiance transfer function and vector matrix was a sampled space of the actual model surface. It approximates across the sample space. However, the idea in "Precomputed Radiance Transfer for Real-Time Rendering in Dynamic, Low-Frequency Lighting Environments" is not surface point based. [0009] Creating a surface based sampling method would be able to approximate across the lighting values across viewing angles. Because of this, an invention with surface based sampling would be capable of dealing with high order lighting detail of a model with very complex surfaces. [0010] Therefore, there is a need for a method to improve photorealistic 3D rendering of dynamic viewing angle by embedding shading results into the model surface representation that addresses at least some of the problems associated with conventional 3D rendering. SUMMARY OF THE INVENTION [0011] The present invention provides for improving photorealistic three-dimensional rendering of dynamic viewing angles selects a viewing angle. A viewing angle corresponds to a number of subsurfaces. Shading results of the viewing angle for each subsurface are precalculated. A surface is formed using the shading results. This surface has nearby subsurfaces and the surface can be defined by a polynomial equation or formula. By placing a viewing angle into a formula representation of the subsurface, a projected viewing pixel value can be obtained. BRIEF DESCRIPTION OF THE DRAWINGS [0012] For a more complete understanding of the present invention, and the advantages thereof, reference is now made to the following Detailed Description taken in conjunction with the accompanying drawings, in which: [0013] FIG. 1 illustrates a line drawing depicting an exemplary scene at a first viewing angle; [0014] FIG. 2 illustrates a line drawing depicting an exemplary scene at a second viewing angle; [0015] FIG. 3 illustrates a computer system employable to render a plurality of viewing angles; [0016] FIG. 4 illustrates pre-calculating shading results; and [0017] FIG. 5 further illustrates forming a surface from the shading results. DETAILED DESCRIPTION OF THE INVENTION [0018] The present invention is described to a large extent in this specification in terms of methods and systems for improving photorealistic three-dimensional rendering of dynamic viewing angles. However, persons skilled in the art will recognize that a system for operating in accordance with the disclosed methods also falls within the scope of the present invention. The system could be carried out by a computer program or parts of different computer programs. [0019] This invention may also be embodied in a computer program product, such as a diskette or other recording medium, for use with any suitable data processing system. Persons skilled in the art would recognize that any computer system having suitable programming means will be capable of executing the steps of the method of the invention as embodied in a program product. Although most of the exemplary embodiments described in this specification are oriented to software installed and executing on computer hardware, persons skilled in the art would recognize alternative embodiments implemented as firmware or as hardware are within the scope of the present invention. [0020] Turning now to FIG. 1, illustrated is a line drawing depicting an exemplary computer rendered scene viewed at a specific viewing angle. The example of FIG. 1 includes a monitor 102 displaying a scene including a room 108 containing a statue 104 and a table 106. FIG. 1 displays the statue 104 and the table 106 from a selected viewing angle. Both the statue and table are composed of surfaces which reflect or refract light. [0021] Turning now to FIG. 2, illustrated is a computer rendered scene ........................... [0027] Turning now to FIG. 4, illustrated is a method for photorealistic three-dimensional rendering of dynamic viewing angles. Photorealistic rendering is capable of rendering diffusion surfaces, lighting, shadows, shading, and other characteristics of photorealism. In this specification "dynamic viewing angles" refers to viewing angles that can be continually changed and is not fixed. [0028] The method of FIG. 4 begins by first selecting any viewing angle in a step 302. Selecting a viewing angle can be carried out by a computer program, a user accessing a computer thru a keyboard and a mouse or any others that would occur to those of skill in the art. The viewing angle is one of many parameters that are typically included in photorealistic three-dimensional rendering. Examples of a parameter include the number of light sources, the number of objects in a scene, any moving objects, and so on. [0029] After selecting a viewing angle in step 302, the method of FIG. 4 also includes pre-calculating shading results in step 304. Pre-calculating shading results can be typically carried out by computing the shading results for each subsurface of the scene. [0030] After the precalculating the shading results, the method of FIG. 4 includes creating a formula for the shading results in step 306. A formula for the shading results can be in the form of a polynomial equation. The formula also typically defines a surface with nearby surfaces that can be defined by another formula in the form of a polynomial equation. [0031] After the creating a formula for the shading results in step 306, the method of FIG. 4 includes matching a surface to the formula in step 308 and rendering the surface and other surfaces in the scene in step 310. [0032] Turning now to FIG. 5, illustrated is a line drawing illustrating an exemplary method for photorealistic three-dimensional rendering of dynamic viewing angles in 4 phases. In the example of FIG. 5, the first phase is the precalculation phase 402. The pre-calculation phase 402 includes pre-calculating the shading results obtained from radiosity and raytracing. Radiosity of a scene can be typically carried out using the Monte Carlo method, the Stochastic Ray Method or any others that would occur to those of skill in the art. [0033] Types of raytracing include, forward, backwards and distributed raytracing and any others that may occur to those of skill in the art. Forward raytracing simulates rays of light that emanate from a light source and determines where they end up by following a number of reflections on scene surfaces. Backwards raytracing operates by a scene casting rays into different directions until the rays strike a surface in the scene. At this point, the total amount of light at that surface is calculated by evaluating the distance to one or more light sources. A combination of both forward and backward raytracing named distributed raytracing or stochastic raytracing can be used to simulate scenes of extreme complexity. Various algorithms exist in the art for calculating each of these raytracing techniques and can be used to precalculate the raytracing shading results. Raytracing algorithms include recursive computer functions and functions incorporated into three-dimensional rendering software such as 3DSMAX, SoftImage, etc. [0034] The next phase after the precalculation phase 402 is the approximation phase 404. In this phase, the precalculated shading results with the viewing angle as a variable is used to create a formula representing a surface. The approximation phase 404 also includes matching a surface to the formula representing a surface. [0035] As an example, if the three dimensional scene to be rendered by the method of photorealistic three-dimensional rendering of dynamic viewing angles scene only had light as, a component, then the polynomial equation or formula could be represented by a one order polynomial equation or formula. If more elements were added such as reflective or specular elements, the order of the polynomial equation or formula would be increased as well to a 2.sup.nd or 3.sup.rd order polynomial equation or formula. The order of the polynomial equation that represents a surface also depends on the storage restriction. [0036] Matching a surface to a formula includes calculating the coefficients of the polynomial equation or formula can be accomplished by solving for the coefficients of the polynomial equation. One exemplary method of calculating the coefficients of the polynomial equation or formula is by dropping from the polynomial equation or the formula the coefficients that can be considered insignificant due to their order. So in this exemplary method reality, only the dominating coefficient needs to be picked. [0037] Following the approximation phase 404 is the compression phase 406. The surface matched to the formula representing a surface in the precalculation phase 404 has nearby subsurfaces defined by a formula or a polynomial equation. The polynomial equations or formulas of the nearby subsurfaces can be compressed when certain nearby subsurfaces can be reused in a scene. As an example, if a nearby surface has the same projected pixel values as another nearby surface, the formula that corresponds to the first nearby surface could be compressed to save storage space in the computer. Projected pixel values can be obtained by evaluating the polynomial equation or formula using a selected viewing angle. The viewing angles can be any viewing angle. Compressing means transforming data or in this example the data storing the formula to minimize the space required for storage or transmission. A limit needs to be set on the level of compression of the nearby surfaces. [0038] Compressing the polynomial equations or formulas of the nearby surfaces typically requires selecting a decompression calculation to satisfy a real-time requirement. If the compression is too high or a high number of formulas for nearby surfaces have been compressed, the rate of decompression may be too slow to achieve the rendering results in real-time. Compressing formulas of nearby surfaces depends upon the storage size. As an example, the storage may only have 4 "words" to fit the polynomial equation or formula. In this example, an appropriate compression algorithm is used to compress the polynomial equation or formula into those 4 words. Typical compression algorithms useful for this process include the `zip`, `rar` and any other algorithms that would occur to those of skill in the art. [0039] "Words," in programming, means the natural data size of a computer. The size of a word varies from one computer to another, depending on the central processing unit (CPU). For computers with a 16-bit CPU, a word is 16 bits (2 bytes). On large mainframes, a word can be as long as 64 bits (8 bytes) and so on. [0040] Real-time refers to events simulated by a computer at the same speed that they would occur in real life. For example, a real-time program would display objects moving across the screen at the same speed that they would actually move. In graphics rendering, real-time typically requires frame rates of 15 frames per second or more. [0041] The last phase in the example of FIG. 5 is the real-time rendering phase 410. In the rendering phase, pixels can be projected on the screen by calculating the pixel value. Rendering pixels can be carried out by using a triangle to eye ray-pixel intersection or by an eye to pixel-ray triangle intersection. These two intersection methods of rendering are not a limitation of the present invention. Other methods for rendering that occur to those of skill in the art can also be used with the present invention and is well within the scope of the invention. [0042] As an example, under an eye to pixel ray-triangle intersection, the ray is tested by going from the eye through each pixel for an intersection with any object. There are many different methods to perform eye to pixel ray-triangle intersection. A recursive algorithm can be used to calculate the results of an eye to pixel ray-triangle intersection. In the exemplary embodiment using an eye to pixel ray triangle intersection, the value of a pixel in the figure can be calculated by simply applying the dynamic viewing angle into the formula associated with the corresponding triangle that results from the calculation by an eye to pixel ray/triangle intersection. [0043] Unlike traditional raytracing methods which require multiple trips and analyzing reflection and refraction when a ray is shot out, an exemplary embodiment of the present invention enables the raytracing method with only one trip. In this exemplary embodiment, shooting out a ray once is enough because plugging the viewing angle into the equation with calculated coefficients for each point, the viewing angle along with the coefficients describes the color value of each visited point. [0044] It will be understood from the foregoing description that modifications and changes may be made in various embodiments of the present invention without departing from its true spirit. The descriptions in this specification are for purposes of illustration only and are not to be construed in a limiting sense. The scope of the present invention is limited only by the language of the following claims http://appft1.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO2&Sect2=HITOFF&p=1&u=%2Fnetahtml%2FPTO%2Fsearch-bool.html&r=2&f=G&l=50&co1=AND&d=PG01&s1=%22Sony+Computer%22&OS="Sony+Computer"&RS="Sony+Computer" Nai nai einai terastio (kai ekopsa kai kamposo),alla opoios endiaferete as to diabasei ;) VARX gia esena einai auto. Παράθεση http://www.myphone.gr/gallery/data/500/10396meerjungfrau.gif Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
pneuma1629398144 Δημ. January 28, 2006 Κοινοποίηση Δημ. January 28, 2006 Αν μπορεις πες πανω κατω τι λεει γιατι αγγλικα δεν ξερουν ολοι!:wacko: Παράθεση Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
TrobocopR Δημ. January 28, 2006 Κοινοποίηση Δημ. January 28, 2006 Αν μπορεις πες πανω κατω τι λεει γιατι αγγλικα δεν ξερουν ολοι!:wacko: πάνω κάτω Παράθεση Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
arfi-gorgona Δημ. February 3, 2006 Κοινοποίηση Δημ. February 3, 2006 Έχω μερικά φρέσκα νέα από το PSM magazine.Προβλέπω να το αγοράζουν ακόμα και η πέτρες.Εκτος και αν κάνει 1000E :whistle: * PS3 will have online service that goes beyond xbox live * PS3 will be a DVR * It will connect with psp * There are alot of games being worked on for it right now in the US (alot more then what people know about) * The final ps3 dev kit is alot faster than they thought (according to the developer) * The ps3 will have an itunes type service to let you download HI DEF movies, music, etc * The Ps3 will take the media center functionality the 360 has even further * PS3 will serve as a location free player for the psp, means you can watch the dvd's that you have in your ps3 on your psp (from anywhere in the world), or any other video files you have on your ps3, though this is still only being planned. * PSP will be able to send its files straight to the psp from anywhere in the world, and it can also control its DVR functionalities * Firmware updates will add more functionality, much like with the psp * The Blu Ray Player functionality doesnt cost as much as a stand alone player because the Cell and RSX can take care of alot of the stuff the ps3 will need to do to be able to read the disks * Fall release date for ps3, no release date for online service, but expected to launch w/ the system http://www.gamereports.net/showthread.php?t=414 Aλλο ένα cool feature από την sony για το ps3 μας (μέσο eyetoy). Από ότι θυμάμαι θα μπορείς μέσο eyetoy,η μέσο scanning ktlp,να βάζεις και τον εαυτό σου στα games όταν αυτά στο επιτρέπουν.Πολύ super feature έτσι? http://dl.qj.net/Motion-Portrait-Technology-Demo-General-Videos-Gaming-Consoles-PlayStation-3-Videos-Trailers/pg/12/fid/1428/catid/206 Παράθεση http://www.myphone.gr/gallery/data/500/10396meerjungfrau.gif Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
unforgiven Δημ. February 3, 2006 Κοινοποίηση Δημ. February 3, 2006 Δεν είμαι αντι-PS3, όπως δεν είμαι fan της Microsoft (και καμίας άλλης εταιρίας) Έχω 360, όπως είχα και XBOX και PS2 και θα έχω PS3... Μερικές παρατηρήσεις: PS3 will have online service that goes beyond xbox live Δηλαδή; Αόριστη υπόσχεση δεν είναι; Το ίδιο είχαν υποσχεθεί και για το PS2 και όσο είδατε εσείς online παιχνίδια, είδα και εγώ... PS3 will be a DVR Προφανώς εννοεί Digital Video Recorder. Αλλά από πού θα γράφει; Από ποιές εισόδους; It will connect with psp Ε, και; Με το PSP μέχρι και AV ενισχυτές συνδέονται. There are alot of games being worked on for it right now in the US (alot more then what people know about) Εντελώς αόριστο και δεν σημαίνει τίποτα... The final ps3 dev kit is alot faster than they thought (according to the developer) Και γιατί αυτό είναι πλεονέκτημα; Επειδή τα dev kits είναι πιο γρήγορα απ' ό,τι περίμεναν; Εδώ οι πρώτες ράδιο-αρβύλες έλεγαν για δυνατότητες grid κτλ... The ps3 will have an itunes type service to let you download HI DEF movies, music, etc Ξέρει κανένας τι σημαίνει από πλευράς χωρητικότητας το "Hi Def movie"; Και όταν κατεβάσουμε όλα αυτά τα GB τι θα τα κάνουμε; Θα τα δούμε και μετά θα τα σβήσουμε; Θα κατεβάζουμε καμία εβδομάδα ταινία, αντί να την αγοράσουμε ή να την νοικιάσουμε; The Ps3 will take the media center functionality the 360 has even further Κάτι πιο συγκεκριμένο...;;; PS3 will serve as a location free player for the psp, means you can watch the dvd's that you have in your ps3 on your psp (from anywhere in the world), or any other video files you have on your ps3, though this is still only being planned Για να καταλάβω, θα είμα ταξίδι στην Αγγλία και θα παίρνω τηλέφωνο "Μάνα, βάλε καμία ταινία στο PS3" και θα την βλέπω στο PSP; :lol: Και τι bandwidth χρειάζεται; Και το κυριότερο, από πού το βρίσκω; Και αυτό θα γίνεται από το Wifi του PSP ή θα πρέπει να ψάξω PC; Και να βρω PC, γιατί να μην δω εκεί την ταινία να τελειώνουμε; PSP will be able to send its files straight to the psp from anywhere in the world, and it can also control its DVR functionalities Βλέπε τα πιο πάνω... Firmware updates will add more functionality, much like with the psp Αυτή τη δυνατότητα, κάποια στιγμή θα την καταριέστε! ;) The Blu Ray Player functionality doesnt cost as much as a stand alone player because the Cell and RSX can take care of alot of the stuff the ps3 will need to do to be able to read the disks Το "stuff the ps3 will need to do to" το κάνει και ένας PIV/2.8... Σιγά τα ωά δηλαδή. Τα stand-alone players φυσικά και απευθύνονται σε άλλο κοινό και έχουν και άλλες δυνατότητες και απόδοση... Και το PS2 έχει τη δυνατότητα να παίζει DVD, αλλά δεν έχει καμία σχέση σε απόδοση και δυνατότητες σε σύγκριση με τα επιτραπέζια DVDp Fall release date for ps3, no release date for online service, but expected to launch w/ the system Μου αρέσει που έχουν σίγουρη την ημερομηνία για το PS3 και αμφιβάλλουν για το online...:lol: Παράθεση Ποτέ μην λογομαχείς με έναν βλάκα... Θα σε ρίξει στο επίπεδό του και θα σε νικήσει λόγω πείρας. Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
arfi-gorgona Δημ. February 3, 2006 Κοινοποίηση Δημ. February 3, 2006 Δεν είμαι αντι-PS3, όπως δεν είμαι fan της Microsoft (και καμίας άλλης εταιρίας) Έχω 360, όπως είχα και XBOX και PS2 και θα έχω PS3... Μερικές παρατηρήσεις: φαντάσου ρε unforgiven να ήσουν δηλαδή :p Δηλαδή; Αόριστη υπόσχεση δεν είναι; Το ίδιο είχαν υποσχεθεί και για το PS2 και όσο είδατε εσείς online παιχνίδια, είδα και εγώ... Και είναι φταίξιμο τις sony που τους κρέμασε η AOL?Το σίγουρο είναι ότι μετά τις εξωφρενικές πωλήσεις που είχε το ps2 θα τραβάνε τις "λολοτριχες" τους τώρα!Το PSM είναι έγκυρο περιοδικό και ως τώρα ποτε δεν έχει γράψει κουταμάρες,τι θέλεις να σπάσουν το NDA και να σου δώσουν ακριβής πληροφορίες? Προφανώς εννοεί Digital Video Recorder. Αλλά από πού θα γράφει; Από ποιές εισόδους; Το ps3 θα έχει Tivo και DVR δυνατότητες από ότι λέγεται.E τώρα λες να ξεχάσουν να βάλουν τις εισόδους?Η sony είπε ότι το μηχάνημα δεν είναι μονο παιχνιδομηχανή.. Ε, και; Με το PSP μέχρι και AV ενισχυτές συνδέονται. Προφανώς η σύνδεση του με το psp θα είναι κάτι περισσότερο από μια απλή σύνδεση...Όπως φαίνεται και παρακάτω. Εντελώς αόριστο και δεν σημαίνει τίποτα... Έντάξει για να σε ευχαριστήσουν ας σπάσουν το NDA για να τους μηνύσει η sony.:lol: Και γιατί αυτό είναι πλεονέκτημα; Επειδή τα dev kits είναι πιο γρήγορα απ' ό,τι περίμεναν; Εδώ οι πρώτες ράδιο-αρβύλες έλεγαν για δυνατότητες grid κτλ... Τώρα αν δεν βρίσκεις πλεονέκτημα ότι το final hardware του ps3 είναι δυνατότερο από ότι περίμεναν...vα το εντάξουμε και αυτό στα μειονεκτήματα; :confused:Όταν λες grid εννοείς σύνδεση με αλλα Ps3 αν δεν κάνω λάθος;.Γιατί radio αρβυλα?Είπε κανένας ότι αυτό δεν ισχύει? Ξέρει κανένας τι σημαίνει από πλευράς χωρητικότητας το "Hi Def movie"; Και όταν κατεβάσουμε όλα αυτά τα GB τι θα τα κάνουμε; Θα τα δούμε και μετά θα τα σβήσουμε; Θα κατεβάζουμε καμία εβδομάδα ταινία, αντί να την αγοράσουμε ή να την νοικιάσουμε; Πολλά από τα features δεν "κάνουν" για ελλάδα,αυτό όμως τα ακυρώνει? Κάτι πιο συγκεκριμένο...;;; θες να μάθεις κάτι πιο συγκεκριμένο;περίμενε την επίσημη ανακοίνωση. Για να καταλάβω, θα είμα ταξίδι στην Αγγλία και θα παίρνω τηλέφωνο "Μάνα, βάλε καμία ταινία στο PS3" και θα την βλέπω στο PSP; Και τι bandwidth χρειάζεται; Και το κυριότερο, από πού το βρίσκω; Και αυτό θα γίνεται από το Wifi του PSP ή θα πρέπει να ψάξω PC; Και να βρω PC, γιατί να μην δω εκεί την ταινία να τελειώνουμε; Βλέπε παραπάνω :) Το "stuff the ps3 will need to do to" το κάνει και ένας PIV/2.8... Σιγά τα ωά δηλαδή. Τα stand-alone players φυσικά και απευθύνονται σε άλλο κοινό και έχουν και άλλες δυνατότητες και απόδοση... Και το PS2 έχει τη δυνατότητα να παίζει DVD, αλλά δεν έχει καμία σχέση σε απόδοση και δυνατότητες σε σύγκριση με τα επιτραπέζια DVDp Εδώ η συμβουλή μου είναι.Ότι όταν δεν γνωρίζεις τις δυνατότητες του μηχανήματος ΜΗΝ προβαίνεις σε συμπεράσματα.Τα "ωά" πες τα αργότερα αφού δεις τις δυνατότητες του. :) Παράθεση http://www.myphone.gr/gallery/data/500/10396meerjungfrau.gif Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
unforgiven Δημ. February 3, 2006 Κοινοποίηση Δημ. February 3, 2006 Ωραία όλα αυτά που πιστεύεις, αλλά... Δεν ζήτησα να σπάσει κανένα NDA, αλλά ούτε πρόκειται να πιστέψω κάτι, ούτε θα ενθουσιαστώ με αερολογίες επειδή υπάρχει NDA... Αν το "κάτι θα κάνει, αλλά δεν μπορώ να πω τι", σε ικανοποιεί, πάω πάσο. Τώρα αν δεν βρίσκεις πλεονέκτημα ότι το final hardware του ps3 είναι δυνατότερο από ότι περίμεναν...vα το εντάξουμε και αυτό στα μειονεκτήματα; Όταν λες grid εννοείς σύνδεση με αλλα Ps3 αν δεν κάνω λάθος;.Γιατί radio αρβυλα?Είπε κανένας ότι αυτό δεν ισχύει? Αν δεν κάνω λάθος, δεν αναφέρονται στο final hardware, αλλά στο dev kit. Και αυτό έχει διαφορά. Δηλαδή, το PS3 θα κάνει όλα αυτά που έλεγαν στην αρχή; Ό,τι θα συνδέονται πολλά μαζί και θα διαμοιράζουν την επεξεργαστική ισχύ; Ότι θα έχει ένα σωρό Cell μέσα; Πολλά από τα features δεν "κάνουν" για ελλάδα,αυτό όμως τα ακυρώνει? Αυτή τη λατρεία σας με το τι γίνεται έξω και όχι με το τι μπορούμε εμείς να χρησιμοποιήσουμε, δεν το καταλαβαίνω. Αλλά δεν μου είπες... Τις ταινίες που θα κατεβάζουμε, τι θα τις κάνουμε μετά; Θα τις σβήνουμε; Μην ενθουσιαζόμαστε με ό,τι φαντασιώνονται οι εταιρείες. Ας προσπαθούμε να σκεφτούμε κατά πόσο έχουν πρακτική λύση... θες να μάθεις κάτι πιο συγκεκριμένο;περίμενε την επίσημη ανακοίνωση Εσύ γιατί ενθουσιάστηκες χωρίς να ξέρεις κάτι συγκεκριμένο; Εδώ η συμβουλή μου είναι.Ότι όταν δεν γνωρίζεις τις δυνατότητες του μηχανήματος ΜΗΝ προβαίνεις σε συμπεράσματα.Τα "ωά" πες τα αργότερα αφού δεις τις δυνατότητες του Το playback δεν έχει να κάνει άμεσα με την υπολογιστική ισχύ του μηχανήματος. Από τη στιγμή που είναι αρκετή να παίξει HD, η περίσσειά της δεν θα επιφέρει καμία βελτίωση, ιδιαίτερα σε αυτή τη φάση. Όποια και να είναι η υπολογιστική ισχύς του PS3 (και κάθε PS3) δεν παίζει ρόλο. Ποιό παίζει πιο ποιοτικά DVD, ένα PC με PIV/2Ghz και μία GF των 200€ και 512Ram, ή ένα PC με dual Athlon FX, SLI με κάρτες των 600€ και 4Gb Ram; Ή ένα DVD player με Faroudja; Πίστευε ό,τι θέλεις για το αν είμαι fan της Microsoft και εχθρός της Sony. Προτιμώ να είμαι επιφυλακτικός, παρά να χαίρομαι που θα βλέπω DVD από την άλλη έκρη του κόσμου στο PSP... Λες να μην γούσταρα ένα μηχάνημα που υα κάνει τέτοια θαύματα; Λες να μου αρέσει τώρα που θα έχω ένα κάρο μηχανήματα στο rack μου; Λες να έχω κανένα βίτσιο να δώσω 1000€ για BluRay ή HD Dvd; Παράθεση Ποτέ μην λογομαχείς με έναν βλάκα... Θα σε ρίξει στο επίπεδό του και θα σε νικήσει λόγω πείρας. Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
arfi-gorgona Δημ. February 3, 2006 Κοινοποίηση Δημ. February 3, 2006 Εγώ για μια τελευταία φορα θα σου πω κάτι ανεξάρτητα με το αν είσαι fan η όχι...Av ΔΕΝ γνωρίζεις,ΜΗΝ βγάζεις συμπεράσματα!!.Aλλο το επιφυλακτικός και άλλο να καταργείς τα πάντα και να είσαι πλήρως αρνητικός για κάτι το οποιο επαναλαμβάνω δεν γνωρίζεις!.Όταν μας δίνουν κάτι δεν το κοιτάμε στα δόντια αν θέλεις το χρησιμοποιείς αν δεν θέλεις πάλι δεν το χρησιμοποιείς,το να το έχεις όμως κακό δεν κάνει!!Αυτό και κλείνω Παράθεση http://www.myphone.gr/gallery/data/500/10396meerjungfrau.gif Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
unforgiven Δημ. February 3, 2006 Κοινοποίηση Δημ. February 3, 2006 Εγώ για μια τελευταία φορα θα σου πω κάτι ανεξάρτητα με το αν είσαι fan η όχι...Av ΔΕΝ γνωρίζεις,ΜΗΝ βγάζεις συμπεράσματα!!.Aλλο το επιφυλακτικός και άλλο να καταργείς τα πάντα και να είσαι πλήρως αρνητικός για κάτι το οποιο επαναλαμβάνω δεν γνωρίζεις!Αυτό και κλείνω. Δεν νομίζω ότι είμαι αρνητικός όταν δεν πιστεύω ό,τι μου λένε... Και από αυτά που ανέφερες, έτυχε να μην πιστεύω τίποτα γιατί όλα μου φαίνονται λόγια του αέρα... Αυτό που έγραψες, διάβασέ το και εσύ: "ΔΕΝ γνωρίζεις,ΜΗΝ βγάζεις συμπεράσματα". Εκτός αν γνωρίζεις και δεν μας λες. Εκτός και αν είναι λογικό το να βγάζουμε συμπεράσματα μόνο υπέρ του PS3. Παράθεση Ποτέ μην λογομαχείς με έναν βλάκα... Θα σε ρίξει στο επίπεδό του και θα σε νικήσει λόγω πείρας. Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
arfi-gorgona Δημ. February 3, 2006 Κοινοποίηση Δημ. February 3, 2006 Εγώ δεν γνωρίζω και δεν βγάζω συμπεράσματα φιλε μου.Απλά Πόσταρα το νέο από το PSM.Τα συμπεράσματα τα έβγαλες εσύ :) Λόγια του αέρα η όχι,τα κρίνουμε επί του αποτελέσματος και όχι πριν. Παράθεση http://www.myphone.gr/gallery/data/500/10396meerjungfrau.gif Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
unforgiven Δημ. February 3, 2006 Κοινοποίηση Δημ. February 3, 2006 Έχω μερικά φρέσκα νέα από το PSM magazine.Προβλέπω να το αγοράζουν ακόμα και η πέτρες.Εκτος και αν κάνει 1000E :whistle: :rolleyes: Πάντως μακάρι τα όσα διαβάζουμε να βγουν αλήθεια... Παράθεση Ποτέ μην λογομαχείς με έναν βλάκα... Θα σε ρίξει στο επίπεδό του και θα σε νικήσει λόγω πείρας. Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
arfi-gorgona Δημ. February 3, 2006 Κοινοποίηση Δημ. February 3, 2006 Μακάρι,μην νομίζεις ότι δεν έχω τις επιφυλάξεις μου (είναι στην ανθρώπινη φύση αυτό),απλά είμαι αισιόδοξος :) Γιατί μετά από τόσους μήνες παρακολουθήσεις τον neon για ps3 αρχίζω και συνδέω το παζλ που λένε... Παράθεση http://www.myphone.gr/gallery/data/500/10396meerjungfrau.gif Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
MIB Δημ. February 4, 2006 Κοινοποίηση Δημ. February 4, 2006 http://www.gamelife.gr/cPages/news.asp?id=157 «Το μόνο που έκανα ήταν να σχολιάσω στοιχεία που ήταν κοινώς γνωστά. Δεν αποκάλυψα τεχνικά χαρακτηριστικά και δεν μίλησα για την ημερομηνία κυκλοφορίας του μηχανήματος», δήλωσε ο ίδιος. Συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο ο Josh Robinson είχε γράψει στο blog του ότι το παιχνίδι στο οποίο εργαζόταν έπεφτε από αναβολή σε αναβολή, ενώ το μόνο ίχνος από το πραγματικό hardware που είχε δει, ήταν ένα πρώιμο devkit που... έβγαζε φρικτούς θορύβους. Στο ίδιο άρθρο, ο Robinson αναφέρει ότι μιλώντας με διάφορους συναδέλφους του, άκουσε πολλές φορές την άποψη ότι το «Xbox 360 είναι καλύτερο. Απλά μπορεί να κάνει περισσότερα». Ο Robinson ισχυρίζεται επίσης ότι πριν δημοσιεύσει το άρθρο το είχε δείξει σε δύο υπαλλήλους της Sony και στον προϊστάμενό του, και κανείς δεν εξέφρασε κάποια αντίρρηση για τη δημοσίευσή του. Τα πράγματα όμως αποδείχθηκαν διαφορετικά όταν το άρθρο έφτασε σε κάποιο υψηλόβαθμο στέλεχος της Sony. Αν και ο Robinson απέσυρε το άρθρο μόλις του ζητήθηκε, παρόλα αυτά έχασε τελικά τη δουλειά του λόγω αποκάλυψης εμπιστευτικών πληροφοριών. Παράθεση So this is how liberty dies, with thunderous applause Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
arfi-gorgona Δημ. February 4, 2006 Κοινοποίηση Δημ. February 4, 2006 Ο Robinson ισχυρίζεται επίσης ότι πριν δημοσιεύσει το άρθρο το είχε δείξει σε δύο υπαλλήλους της Sony και στον προϊστάμενό του, και κανείς δεν εξέφρασε κάποια αντίρρηση για τη δημοσίευσή του :confused: :rolleyes: Παράθεση http://www.myphone.gr/gallery/data/500/10396meerjungfrau.gif Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
MIB Δημ. February 5, 2006 Κοινοποίηση Δημ. February 5, 2006 http://www.digital-games.net/content_more_news.php?s=xbox&id=92 kanena 8etiko neo ousiastiko gia to PS3 exoume? giati olo arnitika akouw apo pantou akoma kai o dimiourgos twn katapliktinwn grafikwn tou MGS4 eipe oti mporei na metafer8ei sto XBOX360 aneta!!! Παράθεση So this is how liberty dies, with thunderous applause Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
arfi-gorgona Δημ. February 5, 2006 Κοινοποίηση Δημ. February 5, 2006 Και για να έχουμε καλο ερώτημα.Το αρνητικό αυτό "νέο" για ποιον είναι;για το x360 η για το Ps3?Γιατί αν το x360 δεν είναι ικανό να βγάλει γραφικά παρόμοια με το alpha development kit του Ps3 τότε..Μάλλον για το x360 topic το προόριζες ;) Major edit!!Βρε κακια συνήθεια και αυτή... :lol: Παράθεση http://www.myphone.gr/gallery/data/500/10396meerjungfrau.gif Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
unforgiven Δημ. February 5, 2006 Κοινοποίηση Δημ. February 5, 2006 Και τι σημασία έχει αν μπορεί ή δεν μπορεί να βγάλει το 360 καλύτερα γραφικά από το Ps3; Μετά από πολύ μικρή (λόγω χρόνου) ενασχόληση με τα παιχνίδια, αλλά πολύ μεγάλη σε βάθος χρόνου, μιας και όταν έπαιζα, κάποιο από εσάς ήσασταν αγέννητοι, αυτά που κατάλαβα είναι: -Το πόσο θα διασκεδάσω με ένα παιχνιδι δεν έχει να κάνει με το πόσο ισχυρή είναι η κονσόλα που έχω. -Το πόσο θα διασκεδάσω δεν έχει να κάνει με το αν ο γείτονας έχει πιο καλή κονσόλα ή αν αυτός διασκεδάζει περισσότερο ή λιγότερο. -Το πόσο θα διασκεδάσω δεν έχει να κάνει με τα πόσα κομμάτια θα πουλήσει η συγκεκριμένη κονσόλα. -Το πόσο θα διασκεδάσω δεν επηρεάζεται με το τι κάνει η κονσόλα στην Ιαπώνια και πόσα παιχνίδια έχει για γιαπωνέζους, με ονόματα που ούτε καν μπορώ να προφέρω. (το γελοίο βέβαια της υπόθεσης είναι ότι πολλοί αναφέρονται στις πωλήσεις με τη δικαιολογία ότι όσο πο πολύ πουλάει, τόσο περισσότερο θα αναπτυχθεί. Ταυτόχρονα, το μόνο που τους νοιάζει είναι να βγει κανένα τσιπάκι να παίζουν τσάμπα, πληρώνοντας μόνο το κοράκι-αντιγραφέα. Ε, τότε παύουν να ενδιαφέρονται για την μελλοντική ανάπτυξη... :worry: ) Παράθεση Ποτέ μην λογομαχείς με έναν βλάκα... Θα σε ρίξει στο επίπεδό του και θα σε νικήσει λόγω πείρας. Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
arfi-gorgona Δημ. February 5, 2006 Κοινοποίηση Δημ. February 5, 2006 Σύμφωνο σε γενικές γραμμές,η μονη ένσταση είναι αυτό το σημείο.-Το πόσο θα διασκεδάσω δεν έχει να κάνει με τα πόσα κομμάτια θα πουλήσει η συγκεκριμένη κονσόλα. Εδώ διαφωνώ ριζικά,ο λόγος πιστεύω ότι είναι ξεκάθαρος. :) Βασικά τον αναφέρεις και μονος σου,όσο πο πολύ πουλάει, τόσο περισσότερο θα αναπτυχθεί,τώρα γιατί συνδέεις τους πειρατές με αυτό μονο εσύ το γνωρίζεις.. Παράθεση http://www.myphone.gr/gallery/data/500/10396meerjungfrau.gif Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
unforgiven Δημ. February 5, 2006 Κοινοποίηση Δημ. February 5, 2006 Σύμφωνο σε γενικές γραμμές,η μονη ένσταση είναι αυτό το σημείο. Εδώ διαφωνώ ριζικά,ο λόγος πιστεύω ότι είναι ξεκάθαρος. :) Βασικά τον αναφέρεις και μονος σου,όσο πο πολύ πουλάει, τόσο περισσότερο θα αναπτυχθεί,τώρα γιατί συνδέεις τους πειρατές με αυτό μονο εσύ το γνωρίζεις.. Δηλαδή δεν πέρασα καλά με το Forza Motorsport επειδή το PS2 πούλησε καλύτερα; Επειδή το Gamecube δεν πούλησε στην Ελλάδα, ο ανιψιός μου πρέπει να νιώθει άσχημα που την καταβρίσκει με το Mario; Γατί συνδέω την πειρατεία με τις πωλήσεις; Είναι υποκρισία (δεν αναφέρομαι σε σένα προσωπικά) να λες ότι "όσο πιο πολύ πουλάει, τόσο περισσότερο θα αναπτυχθεί" και να μην δέχεσαι ότι το ίδιο ισχύει για της εταιρίες ανάπτυξης παιχνιδιών. Αυτές δεν πρέπει να πουλάνε για να βγάλουν νέα προϊόντα; Αν υπήρχαν και μαϊμούδες κονσόλες, δεν θα τις αγόραζαν όλοι σαν τρελοί, αδιαφορώντας για τις πωλήσεις της γνήσιας κοσόλας; Απλά οι πωλήσεις είναι πρόσχημα για μια ακόμα αντιπαράθεση. Απορώ ακόμα πώς δεν έχει ξεσπάσει καυγάς για το βάρος! :) Παράθεση Ποτέ μην λογομαχείς με έναν βλάκα... Θα σε ρίξει στο επίπεδό του και θα σε νικήσει λόγω πείρας. Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
arfi-gorgona Δημ. February 5, 2006 Κοινοποίηση Δημ. February 5, 2006 Σύμφωνο γενικά,βασικά παίζει ρολο το ποσο χρόνο αφιερώνεις για το gaming,ας πούμε εγώ που αφιερώνω παρα πολύ χρόνο,ένα φόρτζα δεν μου αρκεί,με ενδιαφέρει το ποσο θα πουλήσει γιατί θα ακολουθήσουν και τα RPG από πίσω που παίζω εγώ.Τώρα για τους πειρατές είναι μεγάλη ιστορία (στο τι φταίει) και θέλει πολύ κουβέντα που δεν είναι του παρόντος ούτε και το topic κατάλληλο :) Παράθεση http://www.myphone.gr/gallery/data/500/10396meerjungfrau.gif Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
arfi-gorgona Δημ. February 8, 2006 Κοινοποίηση Δημ. February 8, 2006 FEB. 7 | Although Blu-ray Disc players might cost more than HD DVD players when the two high-definition formats launch later this year, movie prices are likely to be similar. Sony Pictures Home Entertainment president Benjamin Feingold said Tuesday that new release Blu-ray titles from the studio will carry a wholesale price to retailers of $23.45 while catalog titles will be priced at $17.95. That should put the top cash register prices at about $34.95 and $29.95, respectively. No other studio has yet announced retail prices for new releases, but Warner Home Video said recently that catalog prices for rival HD DVD releases also would be $29.95..... http://www.gamereports.net/showthread.php?t=457 Ops :X Τι έλεγα εγώ?Το θυμάται κανένας;:shifty: Παράθεση http://www.myphone.gr/gallery/data/500/10396meerjungfrau.gif Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.