Πρόσφατα είχα μια δυσάρεστη εμπειρία με το Paypal και την πολυδιαφημιζόμενή του (και τελικά ανύπαρκτη) προστασία καταναλωτή. Έχει ξαναγραφτεί ότι παλαιότερα (πριν ένα χρόνο) τα πράγματα ήταν αλλιώς στο Paypal, αλλά πλέον η κατάσταση έχει ξεφύγει και δεν το θεωρώ πλέον αξιόπιστο.
Πολύ σύντομα τι έγινε: είχα πάρει ένα PiPO X7 από το Gearbest.com και το μηχάνημα παρελήφθη στις 18 Φεβρουαρίου 2015, δούλεψε για περίπου 2 ώρες και δεν ξαναλειτούργησε έκτοτε. Μετά από πολλές αποτυχημένες προσπάθειες επικοινωνίας με το Gearbest - όπου έβρισκαν διάφορες δικαιολογίες και έκλειναν διαρκώς τη διένεξη στο site τους - απευθύνθηκα στο Paypal με dispute αρχικά και claim μετά. Ακολούθησα πλήρως τις οδηγίες του Paypal (αποστολή με trackable ID στη διεύθυνση που έδωσε το Paypal, τράβηξα φωτογραφίες πριν/μετά/στο ταχυδρομείο/την απόδειξη κ.λπ) και τους τα έστειλα, δεδομένου ότι στο e-mail που μου έστειλαν με οδηγίες έλεγε ότι καλύπτομαι και για το κόστος αποστολής (15 Ευρώ συστημένο ΕΛ.ΤΑ). Σήμερα (9-4-2015), μου ζήτησαν από το Paypal ξανά να τους δώσω τεκμήρια ότι έστειλα το αντικείμενο (!), το οποίο έκανα εκ νέου αυτή τη φορά μέσω του site τους (στο claim δεν μου έδινε τη δυνατότητα υποβολής των αρχείων από το site τους και αναγκάστηκα να τα ανεβάσω σε public image hoster). Η αποστολή είχε φθάσει κανονικά στην Κίνα από τις 6-4-2015 και το ID ανιχνεύονταν κανονικά τόσο από τα ΕΛ.ΤΑ, όσο και από το site της China Post (hxxp://track-chinapost.com/result_global.php) με το κλασσικό "κόλπο" των Κινέζων dealers: unsuccessful delivery (κοινώς, δεν πήγε να το πάρει για να καθυστερήσει όσο μπορεί την επιστροφή χρημάτων).
Προς μεγάλη μου έκπληξη και εντός 10 λεπτών από τη στιγμή που υπέβαλλα τα στοιχεία στο Paypal, η υπόθεσή μου απορρίφθηκε και έκλεισε με τη δικαιολογία "invalid proof" και με τη συμβουλή να έρθω σε επαφή με τον πωλητή, ενώ εξαρχής αυτός ήταν ο λόγος για το claim (ο πωλητής με έγραφε κανονικά). Υπέβαλα επισήμως αίτημα παραπόνου στο Paypal εξηγώντας την κατάσταση και ζητώντας να έρθουν σε επαφή με τον πωλητή και να μου επιστρέψουν τα χρήματά μου. Παράλληλα, υπέβαλα και παράπονο στην υπηρεσία Ευρωπαϊκού συνήγορου του καταναλωτή (hxxp://www.synigoroskatanaloti.gr/ecc_complaints_en.html - η φόρμα λειτουργεί ΜΟΝΟ με Adobe PDF Reader) και περιμένω.
Δεν ξέρω αν θα γίνει τίποτα, απλά ήθελα να ενημερώσω (και να επιβεβαιώσω όσους το έχουν πει) ότι το Paypal ΔΕΝ είναι πλέον αξιόπιστο σε θέματα προστασίας καταναλωτή, διότι αυτή η συμπεριφορά είναι ξεκάθαρα "αβανταδόρικη" στους πωλητές.