Jump to content

All about Vespa (funs,εντυπωσεις,συζητησεις)


ταξιδιωτης22
 Κοινοποίηση

Recommended Posts

ενα θεματακι που πιστευω οτι καλο θα ηταν να υπηρχε σε αυτο το forum μιας και υπαρχουν τοσα αλλα,ασχετα και μη σχετικα με τα μηχανοκινητα.

ενα θεματακι που αφορα την ιστορια ενος δικυκλου θρυλου που υπαρχει και κυκλοφορει ακομα και μεχρι σημερα στους δρομους μας.

οι εμπειριες μας σχετικα με τα συγκεκριμενα μηχανακια η scooter πλεον καθως επισης και καποιους απο μας που εχουν απο παλια καποια αναπαλαιωμενη η οχι vespa.περιμενουμε φωτογραφικο υλικο.

ολα τα μοντελα της.

 

Historic models

 

* Paperino - the original prototype made in 1945 at Biella

* AMCA Troupes Aeról Portées Mle. 56 - A Vespa modified by the French military that incorporated an anti tank weapon.

* VNC Super 125

* VBC Super 150

* VLB Sprint 150

* VBA Standard 150

* VBB Standard 150

* 125 GT

* V9A

* VNA

* VNB 125

* Vespa U - U is for utilitaria (English - economic). 1953 model with a price of 110 mila Lira, 7,000 were produced

* GS 150

* SS180

* GS160

* Standard 90 (3 spd)

* Standard 50 (3 spd)

* SS50 (4 spd)

* SS90 (4 spd)-90 SS Super Sprint

* 150 GL

* 90 Racer

* 125 TS

* 100 Sport

* 125 GTR

* 150 Sprint

* 150 Sprint Veloce

* 180 SS Super Sport

* Rally 180

* Rally 200

* 125 Nuova (VMA-1T) - Prelude to Primavera

* Primavera 125 also ET3 (3 port version)

* PK 50

* PK 50 XL

* PK 50 Roma (Automatic)

* 50 S

* 50 Special

* 50 Special Elestart

* 50 Sprinter / 50 SR (D)

* 50 Special Revival (Limited to 3000 Italy-only numbered units, released in 1991)

* COSA 1 - 125cc, 150cc, 200 cc

* COSA 2 - 125cc, 150cc, 200 cc

* P80 / P80 E (France)

* P80X/PX80 E (France)

* PK 80 S / Elestart

* PK 80 S Automatica / Elestart

* PK100 S / Elestart

* PK100 S Automatica

* PK100 XL

* PK125 XL / Elestart

* PK 125 S

* PK 125 E

* PK 125 automatica (automatic transmission)

* P 125 X

* PX125E/Electronic

* P200E

* PX200EFL

* PX200 Serie Speciale (Limited to 400 UK-only numbered units)

* T5 / Elestart (5 port engine 125 cc P series)

* T5 Classic (5 port engine 125 cc P series)

* T5 Millennium (5 port engine 125 cc P series) (Limited to 400 UK-only numbered units)

 

[edit] Recent models

 

* ET2 50 - 2stroke

* ET4 50 - 4stroke

* ET4 125 (Euro Model)

* ET4 150 (Euro Model)

* ET4 150 (US model)

* GT 125 (Granturismo 125)

* GT 200 (Granturismo 200)

* PX 125

* PX 150 (reintroduced to US and Canadian Markets in 2004)

* PX 200

 

[edit] Current models

2008 Vespa LX150

 

* LX 50

* LX 125

* LX 150

* LXV 50 (60th anniversary variant of LX50)

* LXV 125 (60th anniversary variant of LX125)

* GT60° 250 cc Limited Edition. 999 produced worldwide in unique colours and each one receiving a commemorative badge, personalized with the owner’s initials. Features the front fender mounted headlight, shared only with the GTV 250.

* GTS 125 (Not available in USA)

* GTS 250ie

* GTS 250ie abs (Not available in USA)

* GTS 300 Super (2008) (Not available in USA)

* GTV 125 (60th anniversary variant of GTS 125) (Not available in USA)

* GTV 250 (60th anniversary variant of GTS 250) Features the fender mounted headlight as a tribute to the original Vespas.

* PX30 125 (A limited edition, only 1000 produced to celebrate the 30 years of the P range[14])

* S50 and S125 new model 2007, introduced at Milan Motorshow November 2006

 

Η υπομονή είναι πικρή,αλλά ο καρπός της είναι γλυκός.

Link to comment
Share on other sites

Η ιστορία πριν τη γέννηση

 

Το διαχρονικό σχέδιο της Vespa προέρχεται από μια εξίσου διαχρονική κατασκευαστική εταιρεία, την Piaggio. Ένα διακεκριμένο καινοτόμο στον τομέα της μεταφοράς για 120 έτη. Η Piaggio ιδρύθηκε στη Γένοβα το 1884 από τον εικοσάχρονο τότε Rinaldo Piaggio. Η επιχείρηση του Rinaldo άρχισε με τη συναρμολόγηση σκαφών πολυτελείας. Αλλά μέχρι το τέλος του αιώνα, επεκτάθηκε στην παραγωγή σιδηροδρομικών ραγών, λεωφορείων πολυτέλειας, αμαξωμάτων φορτηγών, μηχανών και τραίνων.

 

Με την αρχή του Πρώτου Παγκόσμιου Πολέμου, η επιχείρηση ξεκίνησε την κατασκευή αεροπλάνων και υδροπλάνων. Το 1917 ο Piaggio αγόρασε νέες εγκαταστάσεις στην Πίζα, και τέσσερα χρόνια μετά αφόρεσε μικρότερες εγκαταστάσεις στην Pontedera, στην περιοχή της Τοσκάνης. Αυτές οι εγκαταστάσεις έγιναν το κέντρο της αεροναυτικής παραγωγής, όπως έλικες, μηχανές και πλήρη αεροσκάφη.

 

Κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου, οι εγκαταστάσεις στην Pontedera κατασκεύασαν το πρωτοποριακό αεροσκάφος P108 με τέσσερις μηχανές, που παρήχθη σε επιβατικές και πολεμικές εκδόσεις. Εντούτοις, οι εγκαταστάσεις καταστράφηκαν εντελώς από τα συμμαχικά βομβαρδιστικά λόγω της στρατιωτικής τους σημασίας.

 

Η Piaggio βγήκε από τη πολεμική σύγκρουση με τις εγκαταστάσεις της Pontedera σε πλήρη καταστροφή. Ο Enrico Piaggio ανέλαβε τα ηνία της εταιρείας, αντικαθιστώνατας τον πατέρα του Rinaldo. Ανήσυχος για την απογοητευτική κατάσταση των δρόμων και της ιταλικής οικονομίας, ο Enrico αποφάσισε να στρέψει την προσοχή της επιχείρησης στα επιβατικά οχήματα.

 

Το πρώτο σχέδιο

 

Η πρώτη Vespa σχεδιάστηκε από τον Corradino D'Ascanio, έναν ευφυή μηχανικό της Piaggio που είχε σχεδιάσει και οδηγήσει το πρώτο σύγχρονο ελικόπτερο. Ο D'Ascanio ξεκίνησε με την ιδέα να ενός απλού, ανθεκτικού και οικονομικού οχήματος το οποίο να διαθέτει άνεση και κομψότητα.

 

Ο D'Ascanio, έτρεφε μια απέχθεια προς τις μοτοσικλέτες και ονειρευόταν ένα επαναστατικό όχημα. Αντλώντας στοιχεία από την αεροναυτική τεχνολογία, οραματίστηκε ένα όχημα που να στηρίζεται σε ένα ενιαίο σκελετό. Επιπλέον, το μπροστινό πιρούνι σχεδιάστηκε έτσι ώστε να προσομοιώσει το εμπρός σύστημα προσγείωσης αεροπλάνου. Αυτό επέτρεψε την εύκολη αλλαγή τροχών.

 

Το αποτέλεσμα ήταν ένα εμπνευσμένο σχέδιο σαν αεροσκάφος- που ακόμα και σήμερα παραμένει πρωτοποριακό σε σχέση με άλλες μοτοσικλέτες. Όταν είδε το όχημα ο Enrico Piaggio αναφώνησε το περίφημο “Sembra una Vespa” (μοιάζει με μια σφήκα)!

 

Ήταν ένας πραγματικά εύχρηστο δίκυκλο που δεν έμοιαζε με τις γνωστές θορυβώδεις μοτοσικλέτες. Το σχέδιο του χαλύβδινου πλαισίου προστάτευσε τον αναβάτη από τους ρύπους και τα μικροαντικείμενα του δρόμου και ήταν πολύ περισσότερο εύκολο στην οδηγηση από άλλα δίκυκλα.

 

Η επιτυχία

 

Μέχρι το τέλος του 1949, είχαν παραχθεί 35.000 μονάδες. Η Ιταλία ανέκαμπτε από τις πολεμικές τις πληγές και μάθαινε να κυκλοφορεί με Vespa. Σε δέκα χρόνια η παραγωγή είχε φτάσει το ένα εκατομμύριο κομμάτια. Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του '50, η Vespa παραγόταν στη Γερμανία, στη Μεγάλη Βρετανία, στη Γαλλία, στο Βέλγιο και στην Ισπανία. Φυσικά και στην Ιταλία.

 

Η Vespa πέρασε από γενιά σε γενιά αλλάζοντας ανεπαίσθητα το σχέδιο της. Στην αρχή ήταν το μέσο μεταφοράς σε μια κατεστραμμένη χώρα. Στη συνέχεια έγινε συνώνυμη της οικονομικής ανάπτυξης στην Ιταλία και σε ολόκληρη την Ευρώπη. Στη δεκαετία του 70 έγινε το σύμβολο των επαναστατικών ιδεών. Σήμερα με τη νέα γενεά των προτύπων Vespa, από το PX των φανατικών του ρετρό με το χειροκίνητο κιβώτιο στις εκδόσεις Granturismo και Granturismo Sport (GTS), τις μεγαλύτερες και ισχυρότερες Vespa, στο LX, το πιο πρόσφατη επανέκδοση του κλασικού σχεδίου Vespa.

 

Η Vespa δεν είναι απλώς ένα δίκυκλο. Είναι ένα σύμβολο σχεδιασμού κομψότητας και με πάνω από 16 εκατομμύρια μονάδες από τα πιο αναγνωρίσιμα οχήματα σε όλο τον κόσμο. Για περισσότερο από 50 έτη, η Vespa έχει συναρπάσει εκατομμύρια ανθρώπους και έχει γίνει συνώνυμο της ελευθερίας.

 

Η Vespa... celebrity

 

Η Vespa είναι ο τέλειος συνδυασμός του παλιού με το καινούριο, του παρελθόντος με το παρόν και του κλασσικού με το πρωτοποριακό. Η επιτυχία του φαίνεται πως θα κρατήσει χρόνια.

 

Σύμβολο της πεμπτουσίας του ιταλικού σχεδιασμού, δεδομένου ότι πρωτοκυκλοφόρησε πριν πέντε δεκαετίες, η Vespa γρήγορα έγινε αντικείμενο λατρείας. Έγινε συνώνυμο με την οικονομική άνθηση της δεκαετίας του '50 και του '60 και αγαπήθηκε από φτωχούς τε και πλούσιους.

 

Έχει πρωταγωνιστήσει σε αξέχαστες ταινίες. Από τα κλασικά «Γλυκιά Ζωή» του Φελίνι και «Διακοπές στη Ρώμη» έως σύγχρονες επιτυχίες όπως το «Όστιν Πάουερς». Εκτός από τους αιώνιους εραστές της όπως ο Νάνι Μορέτι, ο Λεονάρντο ντι Κάπριο, η Μίλα Γιόβοβιτς και ο Στίβεν Σπίλμπεργκ, η Vespa έχει ενώσει τις δυνάμεις της με το πρακτορείο μοντέλων ελίτ για την αναζήτηση νέων προσώπων πάνω στη διαχρονική της σέλα.

Η υπομονή είναι πικρή,αλλά ο καρπός της είναι γλυκός.

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Η υπομονή είναι πικρή,αλλά ο καρπός της είναι γλυκός.

Link to comment
Share on other sites

Ειναι αυτα που τα καναν με κοματια αεροπλανων?? Τα παλια ηταν εργα τεχνης. Τα καινουρια εχουν πολυ πλαστικουρα γι αυτο δεν θα μεινουν στην ιστορια γιατι σπαν και διαλυονται.
Link to comment
Share on other sites

μια χαρα ειναι και οι καινουριες.και αποστασεις καταπινουν και ικανοποιητικα πανε.

Η υπομονή είναι πικρή,αλλά ο καρπός της είναι γλυκός.

Link to comment
Share on other sites

Pisteuo to kalitero mixanaki pou vgike pote apo apopsis leitourgikotitas-sxediasmou-antoxis ston xrono.Exei ena o theios mou kai thelo na to ftiakso ksana olo apo tin arxi kai na to kano na kikloforei kanonika xoris provlimata.Stin Agglia pou eimai tora exoun kollima me tis palies kai tis kanoun terma kai mixanika me giristes eksatmiseis malossi kai kilindra kai dell orto carbirater pano kai kanoun sigentroseis se plateies kata ekatontades.
Link to comment
Share on other sites

αυτες ειναι ωραιες φασεις.

δεν ξερω ομως αν σε ενα κλασσικο μηχανακι θα εβαζα γυριστες και φασαριοζικες εξατμισεις.ο θορυβος στην μηχανη μου αρεσει αλλα στην vespa δεν νοιζω οτι ταιριαζει.

περιμενουμε φωτογραφιες.

Η υπομονή είναι πικρή,αλλά ο καρπός της είναι γλυκός.

Link to comment
Share on other sites

Το πρωτο μου μηχανακι ηταν Vespa 80 με ποδοφρενο.

επισης ειχα και μια Cosa 200 αλλα επεσα και πηρε φωτια καη καηκε ολοκληρη.

σας βαζω 2 φωτογραφιες Vespa ενος Φιλου μου :up:

 

vespa arcobaleno 1985

 

http://www.imageshack.gr/files/kvts1gr8f9whvb8jajj7_thumb.jpg http://www.imageshack.gr/files/fhidzwefrlgrk6fd1gep_thumb.jpg

 

http://www.imageshack.gr/files/mgm7ga1ubzz8c5g32top_thumb.jpg

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

αυτες ειναι ωραιες φασεις.

δεν ξερω ομως αν σε ενα κλασσικο μηχανακι θα εβαζα γυριστες και φασαριοζικες εξατμισεις.ο θορυβος στην μηχανη μου αρεσει αλλα στην vespa δεν νοιζω οτι ταιριαζει.

περιμενουμε φωτογραφιες.

 

Kathe kiriaki diorganonoun ekdromes s oli tin Agglia.Prin merikes evdomades vrika sto leeds mazemenes kamia 200aria ap ola ta modela.Vespa kai Lambretta.Eidika me tis 2es exoun pio megalo kollima.Exei kai merikes pou tis kanoun chopper-style.

Link to comment
Share on other sites

Ειναι αυτα που τα καναν με κοματια αεροπλανων?? Τα παλια ηταν εργα τεχνης. Τα καινουρια εχουν πολυ πλαστικουρα γι αυτο δεν θα μεινουν στην ιστορια γιατι σπαν και διαλυονται.

 

vespa και πλαστικουρα δεν υπαρχει..μεταλικο σασι εχουν ολες

απο την πρωτη μεχρι την καινουρια 300αρα

 

μαλλον εννοεις τα αλλα scooter

tsak8 - Χρήστος

LG G6 / LG G Pad 8,3"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Κοινοποίηση

×
×
  • Create New...