Jump to content

Οδήγηση με αυτόματο ή χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων;


HellasLover
 Κοινοποίηση

Recommended Posts

η διαφορα απο ενα σειριακο αυτοματο κιβωτιο και ενα καθαρα αυτοματο κιβωτιο ποια ειναι;
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 272
  • Δημιουργία
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ας ξαναπώ την άποψή μου για τα σασμάν μιάς και έχουν περάσει αρκετές δεκάδες αυτοκίνητα από τα χέρια μου.Τα τελευταία 10 περίπου χρόνια οδηγώ μόνο αυτόματα ή ημιαυτόματα.Πάντα όμως χωρίς συμπλέκτη στό πόδι.Απορώ τόσα χρόνια γιατί ανακάτευα την σούπα με το χέρι.Μην παρασείρεστε από τα τεστ που γράφουν στα 0-100 ότι το αυτόματα είναι 0,5 ή 1 δευτερόλεπτο αργότερα.Στην πράξη το αυτόματο είναι γρηγορότερο.Στο μηχανικό σασμάν η επίδοση στο 0-100 αφορά τις τέλειες αλλαγές.Στο αυτόματο το 0-100 το κάνει και η γιαγιά σας.Επίσης στο προσπέρασμα μπορεί να κατεβάσει ακόμη και 3 σχέσεις και να προσπεράσεις ακαριαία.Δέν είναι τυχαίο ότι σχεδόν όλα τα λεγόμενα supercars βγαίνουν μόνο με αυτόματα η με ημιαυτόματα.Ακόμη και η Ferrari θα καταργήσει μάλλον φέτος το χτένι.Ακόμη και τα WRC είναι ημιαυτόματα.Πιστεύω ότι σε λίγα χρόνια τα μηχανικά σασμάν θα είναι παρελθόν.
Link to comment
Share on other sites

Ας ξαναπώ την άποψή μου για τα σασμάν μιάς και έχουν περάσει αρκετές δεκάδες αυτοκίνητα από τα χέρια μου.Τα τελευταία 10 περίπου χρόνια οδηγώ μόνο αυτόματα ή ημιαυτόματα.Πάντα όμως χωρίς συμπλέκτη στό πόδι.Απορώ τόσα χρόνια γιατί ανακάτευα την σούπα με το χέρι.Μην παρασείρεστε από τα τεστ που γράφουν στα 0-100 ότι το αυτόματα είναι 0,5 ή 1 δευτερόλεπτο αργότερα.Στην πράξη το αυτόματο είναι γρηγορότερο.Στο μηχανικό σασμάν η επίδοση στο 0-100 αφορά τις τέλειες αλλαγές.Στο αυτόματο το 0-100 το κάνει και η γιαγιά σας.Επίσης στο προσπέρασμα μπορεί να κατεβάσει ακόμη και 3 σχέσεις και να προσπεράσεις ακαριαία.Δέν είναι τυχαίο ότι σχεδόν όλα τα λεγόμενα supercars βγαίνουν μόνο με αυτόματα η με ημιαυτόματα.Ακόμη και η Ferrari θα καταργήσει μάλλον φέτος το χτένι.Ακόμη και τα WRC είναι ημιαυτόματα.Πιστεύω ότι σε λίγα χρόνια τα μηχανικά σασμάν θα είναι παρελθόν.

 

το ημιαυτοματο τι διαφορα εχει απο το αυτοματο;το σειριακο αυτοματο πως ειναι;

Link to comment
Share on other sites

η διαφορα απο ενα σειριακο αυτοματο κιβωτιο και ενα καθαρα αυτοματο κιβωτιο ποια ειναι;

 

Το σειριακό αυτόματο των αυτοκινήτων παραγωγής* (γνωστό και ως "ημιαυτόματο") είναι ένα κλασσικό χειροκίνητο κιβώτιο μόνο που οι αλλαγές των ταχυτήτων και το πάτημα του συμπλέκτη αντί να γίνονται από τον οδηγό γίνονται "ρομποτικά".

Τα κλασσικά αυτόματα αντιθέτως δεν έχουν συμπλέκτη αλλά μετατροπέα ροπής, διαφέρει δηλαδή ο μηχανισμός με τον οποίο μεταφέρουν την κίνηση από τους τροχούς στη μηχανή.

 

Γενικώς τα κλασσικά αυτόματα είναι πιο ομαλά στις αλλαγές των σχέσεων και ταιριάζουν σε πιο χαλαρή οδήγηση σε σχέση με τα ημιαυτόματα (που συχνά δεν είναι τόσο ομαλά στην αλλαγή των σχέσεων). Βέβαια αυτό πλέον τείνει να αλλάξει μιας και ένα καλό αυτόματο όπως το 7σχέσεων της Mercedes ή τα ημιαυτόματα με διπλούς συμπλέκτες όπως το DSG της VW-Audi τείνουν να εξαλείψουν τα όποια μειονεκτήματα της εκάστοτε διάταξης. Τα μεν αυτόματα τείνουν να γίνουν πιο γρήγορα στις αλλαγές ταχύτητας και τα σειριακά επίσης πιο γρήγορα αλλά και πιο ομαλά, ενώ αμφότερα μπορούν να εκτιμούν καλύτερα τί είναι αυτό που θέλει ο οδηγός στην αυτόματη λειτουργία τους.

 

Να σημειωθεί ότι το κλασσικό αυτόματο λόγω τρόπου λειτουργίας μειώνει ελαφρώς την ιπποδύναμη του κινητήρα και αυξάνει την κατανάλωση. Από την άλλη, έχει πιο φτηνή συντήρηση (δεν χρειάζεται πολυέξοδη αλλαγή συμπλέκτη, απλά περιοδικά αλλαγή των λαδιών του)

 

*Τα σειριακά των αγωνιστικών και των μηχανών πρέπει να έχουν κάποιες διαφορές όμως δε γνωρίζω περισσότερα...

Link to comment
Share on other sites

Το σειριακό αυτόματο των αυτοκινήτων παραγωγής* (γνωστό και ως "ημιαυτόματο") είναι ένα κλασσικό χειροκίνητο κιβώτιο μόνο που οι αλλαγές των ταχυτήτων και το πάτημα του συμπλέκτη αντί να γίνονται από τον οδηγό γίνονται "ρομποτικά".

Τα κλασσικά αυτόματα αντιθέτως δεν έχουν συμπλέκτη αλλά μετατροπέα ροπής, διαφέρει δηλαδή ο μηχανισμός με τον οποίο μεταφέρουν την κίνηση από τους τροχούς στη μηχανή.

 

Γενικώς τα κλασσικά αυτόματα είναι πιο ομαλά στις αλλαγές των σχέσεων και ταιριάζουν σε πιο χαλαρή οδήγηση σε σχέση με τα ημιαυτόματα (που συχνά δεν είναι τόσο ομαλά στην αλλαγή των σχέσεων). Βέβαια αυτό πλέον τείνει να αλλάξει μιας και ένα καλό αυτόματο όπως το 7σχέσεων της Mercedes ή τα ημιαυτόματα με διπλούς συμπλέκτες όπως το DSG της VW-Audi τείνουν να εξαλείψουν τα όποια μειονεκτήματα της εκάστοτε διάταξης. Τα μεν αυτόματα τείνουν να γίνουν πιο γρήγορα στις αλλαγές ταχύτητας και τα σειριακά επίσης πιο γρήγορα αλλά και πιο ομαλά, ενώ αμφότερα μπορούν να εκτιμούν καλύτερα τί είναι αυτό που θέλει ο οδηγός στην αυτόματη λειτουργία τους.

 

Να σημειωθεί ότι το κλασσικό αυτόματο λόγω τρόπου λειτουργίας μειώνει ελαφρώς την ιπποδύναμη του κινητήρα και αυξάνει την κατανάλωση. Από την άλλη, έχει πιο φτηνή συντήρηση (δεν χρειάζεται πολυέξοδη αλλαγή συμπλέκτη, απλά περιοδικά αλλαγή των λαδιών του)

 

*Τα σειριακά των αγωνιστικών και των μηχανών πρέπει να έχουν κάποιες διαφορές όμως δε γνωρίζω περισσότερα...

 

κατσε το σειριακο δηλαδη εχει συμπλεκτη και λεβιε ταχυτητων;εχω μπερδευτει τωρα

Link to comment
Share on other sites

Τα κλασσικά αυτόματα δεν έχουν δίσκο-πλατώ αλλά μετατροπέα ροπής.

Τα ημιαυτόματα έχουν κανονικό σασμάν με δίσκο πλατώ αλλά ηλεκτρουδραυλική λειτουργία του συμπλέκτη(F1,SMG,DSG).Σε αυτά είτε αλλάζεις ταχύτητες χειροκίνητα (ή padles πίσω από το τιμόνι,ή με τον μοχλό αν υπάρχει + -) η το βάζεις στην Θέση auto και γίνονται όλα αυτόματα.

Link to comment
Share on other sites

Τα κλασσικά αυτόματα δεν έχουν δίσκο-πλατώ αλλά μετατροπέα ροπής.

Τα ημιαυτόματα έχουν κανονικό σασμάν με δίσκο πλατώ αλλά ηλεκτρουδραυλική λειτουργία του συμπλέκτη(F1,SMG,DSG).Σε αυτά είτε αλλάζεις ταχύτητες χειροκίνητα (ή padles πίσω από το τιμόνι,ή με τον μοχλό αν υπάρχει + -) η το βάζεις στην Θέση auto και γίνονται όλα αυτόματα.

 

οποτε ενα σειριακο αυτοματο μπορει να βολεψει καλυτερα εναν οδηγο δικιο δεν εχω;

Link to comment
Share on other sites

είτε αλλάζεις ταχύτητες χειροκίνητα (ή padles πίσω από το τιμόνι,ή με τον μοχλό αν υπάρχει + -) η το βάζεις στην Θέση auto και γίνονται όλα αυτόματα.

 

Aυτό μπορεί να γίνει και στα κλασσικά αυτόματα.

 

kostakis_7 τα πάντα είναι θέμα επιλογών αλλά και του πόσο καλή υλοποίηση είναι το κάθε κιβώτιο.

 

Το καλύτερο κιβώτιο μεταξύ αυτόματων/ημιαυτόματων είναι το DSG αν ψάχνεις μια απάντηση...

Αν στο μέλλον βγει τριπλόδισκο ημιαυτόματο (το DSG είναι διπλόδισκο και έχει πάντα επιλεγμένη τη σχέση που έχεις στο κιβώτιο και μια άλλη, την οποία μπορεί να επιλέξει αστραπιαία, αν όμως αυτό έχει επιλέξει χαμηλότερη σχέση και εσύ επιλέξεις να ανεβάσεις θα του πάρει λίγο χρόνο όπως στα υπόλοιπα μονού συμπλέκτη ημιαυτόματα) θα είναι καλύτερο.

 

Το ιδανικό κιβώτιο ταχυτήτων σαν αρχή λειτουργίας είναι τα "συνεχώς μεταβαλόμενης σχέσης μετάδοσης" ή CVT. Έχουν άπειρες σχέσεις μετάδοσης, και μπορούν ανά πάσα στιγμή να σου δώσουν το 100% του κινητήρα προσφέροντάς σου την μέγιστη δυνατή επιτάχυνση αλλά και σε οικονομική οδήγηση τη μέγιστη δυνατή οικονομία.

Στην πράξη όμως και αυτά έχουν πολλές τριβές στη λειτουργία τους όπως τα κλασσικά αυτόματα άρα μειώνουν την ιπποδύναμη και αυξάνουν την κατανάλωση είναι βαρία, κοστίζουν, και δύσκολα αντέχουν σε υψηλές ιπποδυνάμεις. Τέτοιο είναι το αυτόματο κιβώτιο του Honda Jazz.

Aν και όποτε τελειοποιηθούν θα είναι το καλύτερο κιβώτιο που μπορεί να φτιαχτεί.

Link to comment
Share on other sites

symfono me ta parapano...ego pantos ena pote eperna automato CVT h analogos t0 ba8os ths tsepis tu ka8enos (DSG) 8a to eperna gia thn boli mu...exei katantisei psilokurastiko to xeirokinito mesa shtn poli me olh auth thn k@l@kinisi!!!!!...omorfa strota k xekurasta!
:alien: we r not alone! :secret:.... :yahoo:!!!! :yinyang:
Link to comment
Share on other sites

Aυτό μπορεί να γίνει και στα κλασσικά αυτόματα.

 

kostakis_7 τα πάντα είναι θέμα επιλογών αλλά και του πόσο καλή υλοποίηση είναι το κάθε κιβώτιο.

 

Το καλύτερο κιβώτιο μεταξύ αυτόματων/ημιαυτόματων είναι το DSG αν ψάχνεις μια απάντηση...

Αν στο μέλλον βγει τριπλόδισκο ημιαυτόματο (το DSG είναι διπλόδισκο και έχει πάντα επιλεγμένη τη σχέση που έχεις στο κιβώτιο και μια άλλη, την οποία μπορεί να επιλέξει αστραπιαία, αν όμως αυτό έχει επιλέξει χαμηλότερη σχέση και εσύ επιλέξεις να ανεβάσεις θα του πάρει λίγο χρόνο όπως στα υπόλοιπα μονού συμπλέκτη ημιαυτόματα) θα είναι καλύτερο.

 

Το ιδανικό κιβώτιο ταχυτήτων σαν αρχή λειτουργίας είναι τα "συνεχώς μεταβαλόμενης σχέσης μετάδοσης" ή CVT. Έχουν άπειρες σχέσεις μετάδοσης, και μπορούν ανά πάσα στιγμή να σου δώσουν το 100% του κινητήρα προσφέροντάς σου την μέγιστη δυνατή επιτάχυνση αλλά και σε οικονομική οδήγηση τη μέγιστη δυνατή οικονομία.

Στην πράξη όμως και αυτά έχουν πολλές τριβές στη λειτουργία τους όπως τα κλασσικά αυτόματα άρα μειώνουν την ιπποδύναμη και αυξάνουν την κατανάλωση είναι βαρία, κοστίζουν, και δύσκολα αντέχουν σε υψηλές ιπποδυνάμεις. Τέτοιο είναι το αυτόματο κιβώτιο του Honda Jazz.

Aν και όποτε τελειοποιηθούν θα είναι το καλύτερο κιβώτιο που μπορεί να φτιαχτεί.

 

το s-tronic της audi που βαζει τωρα στο α3 1.8 TFSI τι κιβωτιο ειναι αυτο ξερεις;

Link to comment
Share on other sites

το s-tronic της audi που βαζει τωρα στο α3 1.8 TFSI τι κιβωτιο ειναι αυτο ξερεις;

 

το γνωστο DSG(vw-audi-seat)σε πιο εξελιγμενη μορφη

Link to comment
Share on other sites

το σειριακο αυτοματο που υπαρχει στο tfsi της αουντι τα κανει ολα αυτοματα;δηλαδη χωρις να κουνας αριστερο ποδι και δεξι χερι σε συμπλεκτη και μοχλο αν υπαρχει δε ξερω.οταν υπαρχει μοχλος και εχεις επιλεξει αυτοματο ο μοχλος μετακινειται μονος του;συγνωμη ρε παιδια που ρωταω μυστηρια πραγματα αλλα ειμαι ασχετος εντελως στο θεμα του αυτοματου κιβωτιου.
Link to comment
Share on other sites

Το συγκεκριμενο ημιαυτοματο(οπως και πολλα αλλα) σου δινει τη δυνατοτητα να επιλεξεις μεταξυ full-automatic και χειροκινητου(αλλα χωρις συμπλεκτη).

 

Στην αριστερη θεση του μοχλου ολα γινονται αυτοματα,δηλαδη το κιβωτιο ανεβοκατεβαζει ταχυτητες μονο του αναλογα με την ταχυτητα,τις στροφες και την πεταλουδα του γκαζιου.Στην δεξια θεση του μοχλου ο οδηγος μπορει να ανεβοκατεβαζει ταχυτητες απλα σπρωχνοντας το μοχλο προς τα πανω η προς τα κατω(δες εδω http://www.vwvortex.com/artman/publish/article_317.shtml?page=2 ) για φωτο ωστε να μη μιλαμε στον αερα.

 

Λογικα το κιβωτιο θα εχει καποιας μορφης "intelligence" ετσι ωστε να μη μπορεις να κανεις ατσαλες αλλαγες(πχ κατεβασμα κατα λαθος σε 2α στα 120km/h),οποτε το πιθανοτερο ειναι οτι δε θα δεχεται μια αλλαγη που θα ηταν επικινδυνη για τον κινητηρα.

 

 

Αν θες να διαβασεις γενικα για transmission δες αυτο το αρθρο στην wikipedia για τους τυπους μεταδοσης. http://en.wikipedia.org/wiki/Transmission_%28mechanics%29

Screw you guys,I'm going home.........
Link to comment
Share on other sites

το σειριακο αυτοματο που υπαρχει στο tfsi της αουντι τα κανει ολα αυτοματα;δηλαδη χωρις να κουνας αριστερο ποδι και δεξι χερι σε συμπλεκτη και μοχλο αν υπαρχει δε ξερω.οταν υπαρχει μοχλος και εχεις επιλεξει αυτοματο ο μοχλος μετακινειται μονος του;συγνωμη ρε παιδια που ρωταω μυστηρια πραγματα αλλα ειμαι ασχετος εντελως στο θεμα του αυτοματου κιβωτιου.

 

Όλα τα αυτόματα/ημιαυτόματα κιβώτια έχουν την επιλογή να τα κάνουν όλα μόνα τους και εσύ να πατάς μόνο γκάζι/φρένο.

Link to comment
Share on other sites

απο την στιγμη που οδηγησα ενα CLK με αυτοματο σειριακο σασμαν και ακομα καλυτερο το κορυφαιο triptronik του νεου A4 CABRIO δεν υπαρχει περιπτωση να ξαναεπιστρεψω σε manual αυτοκινητο.παντως στην κυπρο το 90% των αυτοκινητων ειναι κλασσικα αυτοματα και εχω να πω οτι το κορολα μου με εχει αφησει πολυ πολυ ικανοποιημενο μεστην πολη.γενικα το απλο αυτοματο ειναι καλο για μικρα-μικρομεσαια αυτοκινητα πολης και το σειριακο σε πιο μεγαλα-σπορ αμαξια.το manul πλεον δεν το συνιστω επουδενι...!!!

http://briefcase.pathfinder.gr/download/laios23/38168/578002

 

Το γούστο μου είναι πολύ απλό. Είμαι πάντα ικανοποιημένος, έχοντας το καλύτερο...''Oscar Wilde

Link to comment
Share on other sites

απο την στιγμη που οδηγησα ενα CLK με αυτοματο σειριακο σασμαν και ακομα καλυτερο το κορυφαιο triptronik του νεου A4 CABRIO δεν υπαρχει περιπτωση να ξαναεπιστρεψω σε manual αυτοκινητο.παντως στην κυπρο το 90% των αυτοκινητων ειναι κλασσικα αυτοματα και εχω να πω οτι το κορολα μου με εχει αφησει πολυ πολυ ικανοποιημενο μεστην πολυ.γενικα το απλο αυτοματο ειναι καλο για μικρα-μικρομεσαια αυτοκινητα πολης και το σειριακο σε πιο μεγαλα-σπορ αμαξια.το manul πλεον δεν το συνιστω επουδενι...!!!

+10000 :D Και τα κορυφαια κιβωτια πια οπως το SMG III και το DSG ειναι πιο γρηγορα στις αλλαγες απο τα manual, και αυτο φαινεται απο τις μετρησεις στα 0-100. Golf TSI manual 9.3, Golf TSI DSG 8.8 π.χ

Link to comment
Share on other sites

nomizo kalo tha itan na anaferoume analitika ta kivotia pou xrisimopoioun oi etaireies k tis entiposeis mas (mias k mesa sto xrono tha paro autokinito exei arxisei na me endiaferei to thema tou automatou)

 

FIAT Dualogic

HONDA CVT

LANCIA DFN

OPEL Easytronic

TOYOTA MMT

AUDI DSG/tiptronic

VW DSG/tiptronic

 

DSG k CVT einai ta kalitera nomizo

 

opoios allos kserei pos onomazoun ta automata tous oi ipoloipes etaireies as to anaferei...

epeidi skeftomai gia automato opos sas eipa poia i gnomi sas gia to dualogic?? skeftomai to grande punto...

 

episis dedomenou oti ta autokinita me automato apoteloun akoma distixos mia eidiki periptosi poia tha proteinate os kalitera me orio ta 15000euro k me orio ta 20000 euro autokinita me automato??

( to kalitero to theto poio poli os pros to thema metapolisis.p.x. ena golf tsi 1.4 DSG pisteuo tha to pouliseis pio eukola meta os metaxeirismeno apo ena Mercedes A.140 auto)

Link to comment
Share on other sites

Καθημερινά κάνω 50 με 60 χλμ..... μέσα στην πόλη και δεν θα συζητούσα καν την επιλογή του μηχανικού κιβωτίου. Το αυτόματο με έχει ξεκουράσει όσο τίποτα.

Αλλά και στα ταξίδια είναι μια χαρά, άνετη και ξεκούραστη οδήγηση, με μεγαλύτερη ασφάλεια. Και το λέω αυτό γιατί το αυτόματο δεν σε προτρέπει για τρέλες στην άσφαλτο αλλά το αντίθετο, σε αποτρέπει κιόλας...

 

Σημασία έχει το τι θέλει ο καθένας να κάνει.... σίγουρα στην ηλικία των 20, δεν θα επέλεγα αυτόματο, όπως και δεν είχα επιλέξει, τώρα όμως, στην ηλικία των 37, που η ασφαλής και ξεκούραστη οδήγηση είναι σημαντικό κριτήριο στην επιλογή του αυτοκινήτου μου, η επιλογή του αυτόματου κιβωτίου, είναι μονόδρομος, γιατί μόνο θετικά στοιχεία έχει για μένα.

 

Πάω γρήγορα, όταν θέλω να πάω γρήγορα και το σημαντικότερο... ξεκουράστηκα στην οδήγηση.

http://www.danasoft.com/sig/jgs69.jpg

JGS

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
τα νεα αυτοματα κιβωτια που υπαρχουν απως αυτο που φορανε τα μερσεντες ειναι πολυ καλυτερα απο τα χειροκινητα. οι στροφες κ η σχεση ρυθμιζονται αναλογα με το ποσο πατας το γκαζ!! απ τη αλλη ομως αν θες στροφιλικια κλπ καλυτερα χειροκινητο;)
[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
τα νεα αυτοματα κιβωτια που υπαρχουν απως αυτο που φορανε τα μερσεντες ειναι πολυ καλυτερα απο τα χειροκινητα. οι στροφες κ η σχεση ρυθμιζονται αναλογα με το ποσο πατας το γκαζ!! απ τη αλλη ομως αν θες στροφιλικια κλπ καλυτερα χειροκινητο;)

Δηλαδη με τα DSG kai ta SMG να ξεχασουμε τα στροφιλικια??:p Ειναι πολυ καλυτερα αμο χειροκινητα, σε οποιαδηποτε κατασταση. Και μιας και αναφερθηκες στη Mercedes, να σε πληροφορησω οτι στη CLS 350 που εχουμε, δεν θα ελεγα οτι ειναι και το καλυτερο κιβωτιο του κοσμου;) To DSG mou ειναι κλασεις ανωτερο:D

Link to comment
Share on other sites

Καθημερινά κάνω 50 με 60 χλμ..... μέσα στην πόλη

 

η ασφαλής και ξεκούραστη οδήγηση είναι σημαντικό κριτήριο στην επιλογή του αυτοκινήτου μου,

 

.

 

 

Κ τί είναι αυτό που κάνει το χειροκίνητο ''επικίνδυνο''; δεν νομίζω η περισσότερη σκέψη κ αυτοσυγκέντρωση να είναι επικίνδυνη ή κουραστική.Γ την πόλη χρειάζεται ''πατινάρισμα'' κ συχνές αλλαγες...

Γ μένα το χειροκίνητο είναι σιγουρια κ αίσθηση συμμετοχής στην οδήγηση κάτι που σε καμία περίπτωση δεν προσομοιώνουν τα αυτόματα κ τα ''αυτάκια'' πίσω απο το τιμόνι...Κ ας χάνω δευτερόλεπτα στα ''στροφιλίκια'',η αίσθηση που σου μένει είναι η καλύτερη ικανοποίηση. Όσο γ το ταξίδι τα πράγματα είναι απλά: 6η κ cruise control κ πάει λέγοντας...

ΤΕΖΑΜΥΓΑ η δουλειά!:wacko:
Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ με τον φίλο ακ89. Τ χειροκίνητο είναι άλλη φάση, σε κάνει να νοιώθεις ότι οδηγείς σε αντιθεση με το αυτόματο το οποίο σε ξενερώνει συνέχεια
Link to comment
Share on other sites

Για να δούμε, θα βγάλουν ποτέ σε αυτοκίνητο παρόμοιο κιβώτιο με αυτό που βάζει η SCANIA στα λεωφορεία και τα φορτηγά της; Είναι ένα λεβιεδάκι με τις εξής επιλογές: R (όπισθεν) N (Νεκρά) A (Αυτόματο) M (Χειροκίνητο) . Στην αυτόματη λειτουργία ο οδηγός δεν πατάει τίποτα άλλο εκτός από γκάζι και φρένο. Στο Manual μετακινείς αριστερά και δεξιά τον λεβιέ για να ανεβάσεις ή να κατεβάσεις ταχύτητα. Μέχρι εδώ όλα καλά, κλασσικό σειριακό. Η διαφορά όμως είναι ότι έχει και συμπλέκτη! Ο οδηγός μπορεί να αλλάξει ταχύτητα με δύο τρόπους:

α) δεν αφήνει καθόλου το γκάζι και μετακινεί τον λεβιέ δεξιά για να ανεβάσει ταχύτητα ή αριστερά για να κατεβάζει.

β) αφήνει το γκάζι, πατάει συμπλέκτη, μετακινεί δεξιά ή αριστερά τον λεβιέ (ανάλογα με το αν θέλει να ανεβάσει ή να κατεβάσει ταχύτητα) και μετά ξανά γκάζι. Με τον τρόπο Β η ταχύτητα αλλάζει επιτόπου, χωρίς καμία καθυστέρηση. Με τον τρόπο Α καθυστερεί ελάχιστα.

Αυτά τα έχω δει σε λεωφορεία Scania που έχουμε στο ΚΤΕΛ Θεσπρωτίας (συγκεκριμένα τα λεωφορεία είναι τα Hispano-Scania Divo για τους γνώστες) . Το κιβώτιο αυτό είναι 8 ταχυτήτων (8 κανονικές, μία η νεκρά, μία η όπισθεν) . Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα κάντε αναζήτηση στο google βάζοντας τα παρακάτω: scania opticruise .

Επισκεφθείτε το site μου για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας: http://www.leoforeia.gr/
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Κοινοποίηση


×
×
  • Create New...