Jump to content

Τη γλώσσα, μου έδωσαν ελληνική...


Aisopos
 Κοινοποίηση

Recommended Posts

φιλε μου εμενα περασε ο καιρος μου

και που εμαθα τα computer σε αυτη την ηλικια ειναι κατι

μακαρι να ταξερα τα νεα ειναι μαλλον αργα.....

αλλωστε ετσι εμαθα.....τοτε ητανε της μοδας να μιλας περιφραστικα εντυπωσιαζες τις γκομενες

δε λες καλα που ξεχασα την 'ξυλινη γλωσσα΄'

εφαγα αποβολη φιλε γιατι δεν εγραφα καθαρευουσα...

και κουρεμα βεβαιως.

Αν και δεν είναι το θέμα μας η καθαρεύουσα (σχολιάστηκε και πιο πάνω κι από μένα), δεν νομίζεις ότι είναι άδικο εξ' αιτίας της να καταδικάζουμε και την καθ' ομιλουμένη;

Εσένα τουλάχιστον, έστω και με το ζόρι έμειναν κάποια πράγματα στο μυαλό σου (δεν επικροτώ βέβαια τις τότε μεθόδου "αναγκαστικής εκμάθησης". Έφαγα κι εγώ μπόλικες με τον χάρακα).

Δεν σε απογοητεύει όμως το σημερινό φαινόμενο, οι πιτσιρικάδες να μην μπορούν να εκφραστούν όπως εσύ και να μην μπορούν να χρησιμοποιήσουν άλλους όρους και εκφράσεις πέρα των υπολογιστών και των ΜΜΕ; Παραπάνω αναφέρθηκε, πως σύμφωνα με έρευνα οι πιτσιρικάδες σήμερα χρησιμοποιούν το πολύ 800-1000 λέξεις. Kρίνεται ικανοποιητικό αυτό;

Τέλος πάντων, πάμε και σε άλλα χωράφια τώρα και ίσως βγούμε εκτός θέματος αν το συνεχίσουμε.

Μέγιστο μέγεθος εικόνας υπογραφής 420x150 pixels και 16ΚΒytes.
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 213
  • Δημιουργία
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοφιλείς μέρες

Top Posters In This Topic

Κάθε γενιά "κατηγορεί" την επόμενη ότι "καταστρέφει τη γλώσσα" και ότι δεν έχει ιερό και όσιο και δεν σέβεται τίποτα και δεν ξέρω τι άλλο.

 

Ο Περσέας μάς λέει ότι κατηγορήθηκε ως νεαρός επειδή δεν πήγε με την "επίσημη" εκδοχή της γλώσσας αλλά υποστήριξε την καθομιλουμένη.

 

Το πως μιλά η πιτσιρικαρία και το αν χρησιμοποιεί 1000 ή λιγότερες λέξεις δεν είναι πρόβλημα από μόνο του. Το πρόβλημα είναι αμορφωσιά και η έλλειψη καλλιέργειας που εξαπλώνεται συνεχώς. Βλέπεις είναι μεγάλη μαγκιά να έχεις home cinema και TV Plasma, όχι όμως και βιβλιοθήκη. Με απογοητεύει το γεγονός αλλά δεν κατηγορώ κανέναν άλλον πέρα από τους γονείς και τους δασκάλους.

http://www.projectforum.com/img/maclogo.gifSwitched to Mac
Link to comment
Share on other sites

Κάθε γενιά "κατηγορεί" την επόμενη ότι "καταστρέφει τη γλώσσα" και ότι δεν έχει ιερό και όσιο και δεν σέβεται τίποτα και δεν ξέρω τι άλλο.

 

Ο Περσέας μάς λέει ότι κατηγορήθηκε ως νεαρός επειδή δεν πήγε με την "επίσημη" εκδοχή της γλώσσας αλλά υποστήριξε την καθομιλουμένη.

 

Το πως μιλά η πιτσιρικαρία και το αν χρησιμοποιεί 1000 ή λιγότερες λέξεις δεν είναι πρόβλημα από μόνο του. Το πρόβλημα είναι αμορφωσιά και η έλλειψη καλλιέργειας που εξαπλώνεται συνεχώς. Βλέπεις είναι μεγάλη μαγκιά να έχεις home cinema και TV Plasma, όχι όμως και βιβλιοθήκη. Με απογοητεύει το γεγονός αλλά δεν κατηγορώ κανέναν άλλον πέρα από τους γονείς και τους δασκάλους.

 

Θα διαφωνήσω μερικώς γιατί πιστεύω ότι όσο "μαγκιά" είναι να έχεις home cinema και ηλεκτρονικά κλαπατσίμπανα, άλλο τόσο λαμψη και κύρος σου δίνει μια προσεγμένη βιβλιοθήκη. Οι πιτσιρικάδες ότι και να θεωρούν μαγκιά, δεν έχουν τα λεφτά να το αποκτήσουν οπότε δικαίως η ευθύνη ανήκει στους γονείς.

Οι δάσκαλοι τι φταίνε όμως ;

iPhone XS-Max 256GB | iPhone 7 128GB | Xiaomi Redmi Note 3 32GB
Link to comment
Share on other sites

Κάθε γενιά "κατηγορεί" την επόμενη ότι "καταστρέφει τη γλώσσα" και ότι δεν έχει ιερό και όσιο και δεν σέβεται τίποτα και δεν ξέρω τι άλλο.

 

Ο Περσέας μάς λέει ότι κατηγορήθηκε ως νεαρός επειδή δεν πήγε με την "επίσημη" εκδοχή της γλώσσας αλλά υποστήριξε την καθομιλουμένη.

 

Το πως μιλά η πιτσιρικαρία και το αν χρησιμοποιεί 1000 ή λιγότερες λέξεις δεν είναι πρόβλημα από μόνο του. Το πρόβλημα είναι αμορφωσιά και η έλλειψη καλλιέργειας που εξαπλώνεται συνεχώς. Βλέπεις είναι μεγάλη μαγκιά να έχεις home cinema και TV Plasma, όχι όμως και βιβλιοθήκη. Με απογοητεύει το γεγονός αλλά δεν κατηγορώ κανέναν άλλον πέρα από τους γονείς και τους δασκάλους.

καλη η προσεγγιση σου νομιζω

φτωχα ενδιαφεροντα παραγουν φτωχη επικοινωνια

νομιζω οτι ειναι συμπτωμα της ελληνικης κοινωνιας και του εφυσηχασμου της

δηλ λεω μακαρι τα ελληνικα πιτσιρικια να παραγουν νεα γλωσσα οταν ασχολουνται με τα ηλεκτρονικα

Link to comment
Share on other sites

Οι δάσκαλοι τι φταίνε όμως ;

Αναλογικά και καθ' υπερβολήν αυτοί είναι πιο στόκοι απ' τους πιτσιρικάδες που "κατηγορούμε". Πρώτα πρέπει να καθήσουν οι ίδιοι ξανά στα θρανία και μετά να βγουν να διδάξουν τους υπόλοιπους.

Καμία σχέση με το επίπεδο μόρφωσης που είχαν οι παλαιότεροι εκπαιδευτικοί.

Δεν το γενικεύω, αλλά θεωρώ ότι αφορά ένα σημαντικό κομμάτι των σημερινών εκπαιδευτικών και το επίπεδο κατάρτισής των.

Το μόνο ελαφρυντικό που θα τους δώσω είναι ότι κινούνται μέσα σε ένα σαθρό εκπαιδευτικό σύστημα για το οποίο ευθύνονται άλλοι.

Μέγιστο μέγεθος εικόνας υπογραφής 420x150 pixels και 16ΚΒytes.
Link to comment
Share on other sites

Θα διαφωνήσω μερικώς γιατί πιστεύω ότι όσο "μαγκιά" είναι να έχεις home cinema και ηλεκτρονικά κλαπατσίμπανα, άλλο τόσο λαμψη και κύρος σου δίνει μια προσεγμένη βιβλιοθήκη. Οι πιτσιρικάδες ότι και να θεωρούν μαγκιά, δεν έχουν τα λεφτά να το αποκτήσουν οπότε δικαίως η ευθύνη ανήκει στους γονείς.

Οι δάσκαλοι τι φταίνε όμως ;

νομιζω φιλε αισωπε οτι εχουν τεραστιο μεριδιο ευθυνης οι δασκαλοι.το μεγαλυτερο

καλοι και φωτισμενοι δασκαλοι βγηκαν την γενια του 30 και μετα τελος.δημοσιουπαλληλικι και δεν βαριεσαι........

Link to comment
Share on other sites

Προφανώς Περσέα απευθύνεσαι στον ALR ή επέλεξες κατά λάθος την απάντησή του :)
Μέγιστο μέγεθος εικόνας υπογραφής 420x150 pixels και 16ΚΒytes.
Link to comment
Share on other sites

Αναλογικά και καθ' υπερβολήν αυτοί είναι πιο στόκοι απ' τους πιτσιρικάδες που "κατηγορούμε". Πρώτα πρέπει να καθήσουν οι ίδιοι ξανά στα θρανία και μετά να βγουν να διδάξουν τους υπόλοιπους.

Καμία σχέση με το επίπεδο μόρφωσης που είχαν οι παλαιότεροι εκπαιδευτικοί.

Δεν το γενικεύω, αλλά θεωρώ ότι αφορά ένα σημαντικό κομμάτι των σημερινών εκπαιδευτικών και το επίπεδο κατάρτισής των.

Το μόνο ελαφρυντικό που θα τους δώσω είναι ότι κινούνται μέσα σε ένα σαθρό εκπαιδευτικό σύστημα για το οποίο ευθύνονται άλλοι.

μπραβο.και για τη συνταξη και για την θεση.παλι μπραβο

Link to comment
Share on other sites

Προφανώς Περσέα απευθύνεσαι στον ALR ή επέλεξες κατά λάθος την απάντησή του :)

ναι φιλεμου συγνωμη ειμαι καινουργιος στα¨" διαβολικα μηχανηματα" και στ勤αντρο των παιδεραστων¨"οπως παρουσιαζει η τηλεοραση και πολλα εντυπα το ιντερνετ

ελπιζω να καταλαβαινουν ολοι οτι κανω χιουμορ οικτιροντας και εμενα μαζι!

Link to comment
Share on other sites

Δεν πειράζει. Συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες :)

Εδώ κάποιος άλλος παλαιότερα είχε απαντήσει (καταλάθος βέβαια) στον...εαυτό του (και διαφώνησε κιόλας)! :lol:

Μέγιστο μέγεθος εικόνας υπογραφής 420x150 pixels και 16ΚΒytes.
Link to comment
Share on other sites

Δεν πειράζει. Συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες :)

Εδώ κάποιος άλλος παλαιότερα είχε απαντήσει (καταλάθος βέβαια) στον...εαυτό του (και διαφώνησε κιόλας)! :lol:

καλο καλο

τωρα για να σου πω με παραδειγματα τι εννοω για του πιτσιρκαδες και δημιουργια

σε μεσσεντζερ και σμς ειχα δει ΙΜΗΟ

τι ειναι αυτο τι ειναι αυτο ελεγα.

μαθαινω λοιπον οτι ειναι 'in my humple opinion'.

ελληνιστι ΄'κατα την ταπεινη μου γνωμη'.

εγω τι διαβαζω σε αυτο και τι καταλαβαινω οταν μου το λενε?

1 ειρωνια απειρης λεπτοτητας

2προσκληση- παρακληση συμμορφωσης

3 εμμεση υποδειξη οτι δεν εχεις καταλαβει

4 ασε μαγκα δεν σε παιρνει

5το ιντερνετ δεν εχει αφεντικα απο κατασκευης και εξ ορισμου.αρα σου λεει

'οτι πεις εσυ αφεντικο'

και αλλες αναγνωσεις πιθανες

μη μου πεις οτι δεν ειναι ποιηση?

Link to comment
Share on other sites

Tελικά δικαιώνεται η αναφορά μου ορισμένων "ακροτήτων", καθώς αρκετοί έκριναν σκόπιμο να τις αναπαράγουν.. Αλλά ας προχωρήσω σε ορισμένες ερωτήσεις-παρατηρήσεις..

 

α) Τί θα πει "περισσότερο μαθηματική" γλώσσα? Μήπως είναι και περισσότερο κβαντική? Στην πραγματικότητα ο χαρακτηρισμός αυτός δεν είναι τίποτα άλλο παρά μια τσιχλόφουσκα, που αναμασάται απλώς για να χαρίσει λίγο από το κύρος της μαθηματικής επιστήμης στην γλώσσα μας. Πρόκειται για μεγαλειώδη ανοησία. Όταν ρωτήσεις κάποιον από τους υποστηρικτές της "μαθηματικής" δομής της Ελληνικής γλώσσας να σου εξηγήσουν τί εννοούν (μιλώ για δημόσια πρόσωπα που αναπαράγουν αυτή την θεωρία, όχι τους φίλους του φορουμ), ανακαλύπτεις ότι

 

-- δεν έχουν γνώσεις μαθηματικών που θα τους επέτρεπαν να αναπτύξουν ένα τέτοιο αλλοπρόσαλλο επιχείρημα

-- επικαλούνται ρήσεις αυθεντιών οι οποίες δεν διατυπώθηκαν ποτέ

-- δεν ξέρουν ούτε και οι ίδιοι τί εννοούν, καθώς πρόκειται για πρόταση χωρίς νόημα.

 

Πιθανολογώ ότι μια ατελής γνώση περί του φιλοσοφικού-θρησκευτικού συστήματος των Πυθαγορείων, όπως και του μυστικιστικού συστήματος της Καμπαλλά, επιδεινώνει την σύγχυση. Ένα ακόμα επιχείρημα για την επέκταση της διδασκαλίας της Φιλοσοφίας στα σχολεία.

 

β) Η άλλη ανοησία, είναι η ανεκδιήγητη υπόθεση με το σημαίνον και το σημαινόμενο. Και πάλι ξεφεύγουμε σε περίπου μυστικιστικές "μαγικές" διατυπώσεις, εκτός αν κάποιος πιστεύει στις αιώνιες ιδέες του Πλάτωνα, και υποστηρίζει ότι τα ιδεατά πρωτότυπα είναι γραμμένα στην Ελληνική (άρα πρωτογενώς)... μαζί με το αυθεντικό τραπέζι, το αυθεντικό λειτουργικό σύστημα, και το αυθεντικό αυτοκίνητο. Σε κάθε άλλη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με μια ψευδεπιστημονική θεωρία χωρίς περιεχόμενο.

 

Πώς δηλαδή διαχωρίζετε την "συμβατική χρήση" που γίνεται, ας πούμε, στα Αγγλικά, από την "νοηματική χρήση" των Ελληνικών? Δηλαδή αν πω ότι βρέχει, αντί να πω "it is raining", με κάποιο μαγικό τρόπο (ήτοι πρωτογενής/=/συμβατική) απέδωσα το τεκταινόμενο σωστότερα ή λιγότερο συμβατικά? Οποιοσδήποτε επιστήμονας γλωσσολόγος θα επιβεβαιώσει την γραφικότητα αυτής της θεωρίας.

 

γ) Η παγκόσμια διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής και της Λατινικής. Τα έγραψα και προηγουμένως, αλλά προσπεράστηκε.

Η Αρχαία Ελληνική και η Λατινική αποτελούσαν μέρος του corpus των ανώτατων σπουδών στις Δυτικές χώρες για δεκαετίες, αλλά σήμερα, κάτι τέτοιο δεν υφίσταται, καθώς έχουν σε μεγάλο βαθμό αντικατασταθεί από τις θετικές επιστήμες.

 

δ) Να αναφέρουμε τις κλίσεις ως δείγμα πλούτου της γλώσσας είναι, κατά την γνώμη μου, λάθος. Δηλαδή η γλώσσα έχασε από τον πλούτο της όταν έπεσε σε αχρησία η δοτική ή ο δυικός αριθμός?

 

Κάποιες άλλες παρατηρήσεις. Ένας φίλος ρώτησε εάν η Ελληνική γλώσσα έχει τον ίδιο πλούτο λέξεων με εκείνη της φυλής των Παπούα, ή την Αγγλική. Απαντώ στο ρητορικό του ερώτημα. Η φυλή των Παπούα δεν έχει εκτεταμένη πολιτιστική παραγωγή (πιθανώς ούτε και γραφή), και αυτό αντανακλάται και στην γλώσσα της, η οποία είναι απείρως πτωχότερη της Ελληνικής. Η Αγγλική γλώσσα, αντίθετα, έχει και ικανή πολιτιστική παραγωγή και εκτεταμένο γλωσσικό πλούτο. Πιθανώς να μην φτάνει το επίπεδο της Ελληνικής (ξέχασα τον χάρακά μου στο σπίτι), αλλά ήταν αρκετός για να γραφούν, για παράδειγμα, κάποιες από τις σημαντικότερες τραγωδίες όλων των εποχών (του Shakespeare), οι οποίες άνετα ανταγωνίζονται τα αριστουργήματα του Αισχύλου και του Σοφοκλή. Όπως και άλλες γλώσσες, επί παραδείγματι η Ρωσική, στην οποία έγραψαν κάποιοι από τους σπουδαιότερους λογοτέχνες και συγγραφείς (Ντοστογιέβσκυ, Τολστόι, Σολτζενίτσιν). Ή η Γερμανική, στην οποία αναπτύχθηκε μεγάλο τμήμα της νεότερης φιλοσοφίας που ανταγωνίζεται σε βάθος και εμβρίθεια εκείνην των Αρχαίων Ελλήνων. Quod erat demonstrandum.

 

Βεβαίως η Ελληνική είναι μια γλώσσα με μεγάλο πλούτο, πάνω στην οποία αναπτύχθηκε η εξαιρετική και σπάνια πολιτιστική παραγωγή της Κλασσικής Αρχαιότητας. Και συμφωνώ ότι είναι ανόητο να χρησιμοποιούμε ξένες εκφράσεις εκεί όπου υπάρχουν αντίστοιχες Ελληνικές. Θεωρώ όμως επίσης αφελή την εξιδανίκευση της γλώσσας μας σε βαθμό που να γράφουμε και να αναπαράγουμε αστήρικτους ισχυρισμούς όπως ότι έχουμε "την μοναδική πλούσια γλώσσα στον κόσμο", συγκριτικά με την οποία όλες οι άλλες δυσκολεύονται να διατυπώσουν βαθιά νοήματα.

 

Κάποιος φίλος έκανε την παρομοίωση της Ελληνικής γλώσσας με μια όμορφη γυναίκα. Θα συμφωνήσω με τα λεγόμενά του καθώς, υπό τη βάσανο της κριτικής εξέτασης, μοιάζουν με τα λόγια του ερωτευμένου που νομίζει ότι το αντικείμενο του πόθου του είναι μοναδικό σε ολόκληρη την οικουμένη, ως προς την ομορφιά και την γοητεία του. Και στην μια και στην άλλη περίπτωση, έχουμε να κάνουμε με μια συμπαθητική μεν, αφελή δε, υπερβολή.

Link to comment
Share on other sites

 

α) Τί θα πει "περισσότερο μαθηματική" γλώσσα? Μήπως είναι και περισσότερο κβαντική? Στην πραγματικότητα ο χαρακτηρισμός αυτός δεν είναι τίποτα άλλο παρά μια τσιχλόφουσκα, που αναμασάται απλώς για να χαρίσει λίγο από το κύρος της μαθηματικής επιστήμης στην γλώσσα μας. Πρόκειται για μεγαλειώδη ανοησία. Όταν ρωτήσεις κάποιον από τους υποστηρικτές της "μαθηματικής" δομής της Ελληνικής γλώσσας να σου εξηγήσουν τί εννοούν (μιλώ για δημόσια πρόσωπα που αναπαράγουν αυτή την θεωρία, όχι τους φίλους του φορουμ), ανακαλύπτεις ότι

 

Επειδη εγω ανεφερα οτι τα αρχαια ειναι μαθηματικη γλωσσα θα ηθελα να σε βεβαιωσω οτι πραγματι ειναι μαθηματικη γλωσσσα.Αυτο εξαλλου το αντικειμενο του διδακτορικου μου και θελω να πιστευω οτι οι καθηγητες που το διορθωσαν ηξεραν ποιο πολλα απο σενα (το διδακτορικο εγινε σε ξενη χωρα για μην νομιζεις οτι υπηρχαν προκαταληψεις).Αυτο ειναι παγκοσμιως δεκτο και δεν ξερω γιατι καποια ατομα στο φορουμ με μισος θα ελεγα προσπαθουν να αποδειξουν το αντιθετο.Καλο πραγμα ειναι να διαφωνουμε αλλα δεν μπορουμε να βγαζουμε χαζους επιστημονες απο ολο τον κοσμο και για να μην παρεξηγηθουμε μιλαω παντα για την αρχαια ελληνικη γλωσσα

Η συζήτηση έχει υπερεκτιμηθεί ως μέσο επίλυσης διαφορών
Link to comment
Share on other sites

Για επίκληση της αυθεντίας δεν μιλούσα? Για πες μου ποιοί καθηγητές είναι αυτοί που υποστηρίζουν την "παγκοσμίως αποδεκτή" θεωρία? Ποιά η διεθνής βιβλιογραφία? Ποιός είναι ο τίτλος του διδακτορικού σου και σε ποιό επιστημονικό αντικείμενο έγινε? Ποιό Πανεπιστήμιο? Τέλος πάντων δώσε μας ορισμένες κατευθύνσεις να ακολουθήσουμε εμείς που θέλουμε να ενημερωθούμε για το θέμα.
Link to comment
Share on other sites

Για επίκληση της αυθεντίας δεν μιλούσα? Για πες μου ποιοί καθηγητές είναι αυτοί που υποστηρίζουν την "παγκοσμίως αποδεκτή" θεωρία? Ποιά η διεθνής βιβλιογραφία? Ποιός είναι ο τίτλος του διδακτορικού σου και σε ποιό επιστημονικό αντικείμενο έγινε? Ποιό Πανεπιστήμιο? Τέλος πάντων δώσε μας ορισμένες κατευθύνσεις να ακολουθήσουμε εμείς που θέλουμε να ενημερωθούμε για το θέμα.

Κοιτα να δεις φιλε μου δεν θα κατσω να συζητησω με σενα μεσα στο φορουμ το διαδοκτορικο μου για να μου πεις αν το εγκρινεις.Οι αρμοδιοι το διορθωσαν και αυτο μου αρκει.Αν θελεις βιβλιογραφια ψαξε στο internet και θα βρεις μπολικη

Η συζήτηση έχει υπερεκτιμηθεί ως μέσο επίλυσης διαφορών
Link to comment
Share on other sites

Ειλικρινα δεν ξερω αν η γλωσσα μας ειναι μαθηματικη η φυσικη ή χημικη. Βρισκω ομως αξιοπεριεργο ανθρωπος με διδακτορικο δε ενα τομεα να μην μπορει να αρθρωσει ενα εστω επιχειρημα μισης γραμμης για να υποστηριξει τις αποψεις του. Το να λες "ετσι ειναι γιατι στο λεω εγω που εκανα διδακτορικο", ειναι οντως επικληση αυθεντιας.
Link to comment
Share on other sites

Ειλικρινα δεν ξερω αν η γλωσσα μας ειναι μαθηματικη η φυσικη ή χημικη. Βρισκω ομως αξιοπεριεργο ανθρωπος με διδακτορικο δε ενα τομεα να μην μπορει να αρθρωσει ενα εστω επιχειρημα μισης γραμμης για να υποστηριξει τις αποψεις του. Το να λες "ετσι ειναι γιατι στο λεω εγω που εκανα διδακτορικο", ειναι οντως επικληση αυθεντιας.

Θα ημουν αυθεντια αν σε μιση γραμμη μπορουσα να σε πεισω οτι τα αρχαια ειναι μαθηματικη γλωσσα.Βλεπεις εμενα μου πηρε 3,5 χρονια να γραψω το διαδακτορικο και εσυ θελεις σε μιση γραμμη να στο εξηγησω.Μαλλον εσυ εισαι αυθεντια και οχι εγω οπως ειρωνευεσαι.Aλλα επειδη θελεις ενα επιχειρημα της μισης γραμμης θα σου γραψω ενα

"Δυο αρνησεις ισον μια καταφαση-Δυο αρνητικοι αριθμοι πολ/μενοι ισον ενας θετικος"

Η συζήτηση έχει υπερεκτιμηθεί ως μέσο επίλυσης διαφορών
Link to comment
Share on other sites

Μπορεις να μας πεις μια γλωσσα που δυο αρνησεις ισοδυναμουν με αρνηση; Γιατι και στα αγγλικα-γαλλικα που ξερω κατι λιγα, δυο αρνησεις ειναι μια καταφαση.

Κατα τα αλλα, το επιχειρημα στο ζητησα εγω, κι οχι ο gtlzs. Το επιχειρημα σου δε, μαλλον δεν αποδεικνυει κατι, μιας και αυτο το γνωρισμα της ελληνικης συνανταται σε παμπολες γλωσσες.

Κατι μοναδικο εχει η ελληνικη που να την χαρακτηριζει ως 'μαθηματικη';

Και κατι ακομη: εγω δεν ειρωνευτηκα κανενα. Η αμφισβητηση αυτων που λες δεν ειναι ειρωνεια. Αν δεν το καταλαβαινεις αυτο, τσαμπα το διδακτορικο στη γλωσσολογια (αυτο ειναι ειρωνεια).

 

ΥΓ. ο gltzs ειναι μαγος γιατι μαντευει την ηλικια σου, εσυ που μαντευεις τις σπουδες του τι εισαι;

Link to comment
Share on other sites

Ένας φίλος ρώτησε εάν η Ελληνική γλώσσα έχει τον ίδιο πλούτο λέξεων με εκείνη της φυλής των Παπούα, ή την Αγγλική. Απαντώ στο ρητορικό του ερώτημα. Η φυλή των Παπούα δεν έχει εκτεταμένη πολιτιστική παραγωγή (πιθανώς ούτε και γραφή), και αυτό αντανακλάται και στην γλώσσα της, η οποία είναι απείρως πτωχότερη της Ελληνικής. Η Αγγλική γλώσσα, αντίθετα, έχει και ικανή πολιτιστική παραγωγή και εκτεταμένο γλωσσικό πλούτο. Πιθανώς να μην φτάνει το επίπεδο της Ελληνικής (ξέχασα τον χάρακά μου στο σπίτι), αλλά ήταν αρκετός για να γραφούν, για παράδειγμα, κάποιες από τις σημαντικότερες τραγωδίες όλων των εποχών (του Shakespeare), οι οποίες άνετα ανταγωνίζονται τα αριστουργήματα του Αισχύλου και του Σοφοκλή. Όπως και άλλες γλώσσες, επί παραδείγματι η Ρωσική, στην οποία έγραψαν κάποιοι από τους σπουδαιότερους λογοτέχνες και συγγραφείς (Ντοστογιέβσκυ, Τολστόι, Σολτζενίτσιν). Ή η Γερμανική, στην οποία αναπτύχθηκε μεγάλο τμήμα της νεότερης φιλοσοφίας που ανταγωνίζεται σε βάθος και εμβρίθεια εκείνην των Αρχαίων Ελλήνων. Quod erat demonstrandum.

Θα απαντήσω εγώ, μιας και σε μένα ανήκει αυτό το ρητορικό ερώτημα.

Αν κάνεις τον κόπο, να διαβάσεις όλες τις σελίδες αυτού του θέματος, θα διαπιστώσεις ότι κανένας μέχρι τώρα δεν έθιξε θέμα ανωτερότητας. Εγώ προσωπικά είπα ότι κάτι τέτοιο ίσως υποτιμά την γλώσσα μας να την βάζουμε σε έναν διαγωνισμό καλλιστείων για την ανάδειξη της Μις Παγκόσμιας Γλώσσας. Έχει νόημα κάτι τέτοιο;

Tο ακραίο ίσως παράδειγμα με τους Παπούα το έδωσα για να "διαμαρτυρηθώ" για το ισοπεδωτικό της άποψης πως "όλες οι γλώσσες είναι ισότιμες".

Όχι, για μένα δεν είναι όλες ισότιμες. Θεωρώ την ελληνική γλώσσα ξεχωριστή και δεν την βάζω σε ένα καζάνι με τις υπόλοιπες ή τουλάχιστον με πολλές απ' αυτές. Αν το "ξεχωριστή" σκοπίμως συγχέεται με το "ανώτερη", είναι κάτι για το οποίο δεν θα απολογηθώ εγώ.

Κάποια πράγματα θεωρώ πως είναι αυτονόητα και δεν θα μπω στην διαδικασία του "να αποδείξω ότι δεν είμαι ελέφαντας"..

Το αν δεν κατανοεί κάποιος (όχι εσύ προσωπικά) την αξία της γλώσσας που μιλάει, είναι πρόβλημα δικό του και όχι δικό μου.

Τέλος θα σε παρακαλούσα να διαβάσεις την πρώτη σελίδα (αν δεν το έχεις κάνει ήδη) για να καταλάβεις ποιο είναι το κεντρικό θέμα της συζήτησης.

 

 

Στο επιχείρημα ότι οι αρχαίοι Έλληνες δεν είχαν αρνητικούς αριθμούς, ας μου επιτραπεί να γίνω λίγο πικρόχολος και να πω, πως άλλοι λαοί της εποχής δεν είχαν καν αριθμούς, πόσο μάλλον θετικές επιστήμες.

Ας μην τα μηδενίζουμε όλα.

Αυτά τα ολίγα..

Μέγιστο μέγεθος εικόνας υπογραφής 420x150 pixels και 16ΚΒytes.
Link to comment
Share on other sites

Ότι οι Αρχαίοι Έλληνες δεν είχαν αρνητικούς αριθμούς γράφηκε ως απάντηση σε συγκεκριμένο επιχείρημα σχετικά με την "μαθηματική δομή της γλώσσας", και όχι για να... επικρίνω τους Αρχαίους, όπως φαίνεται να κατάλαβες.

 

Και όταν οι σβήνονται κάποια μηνύματα, καλό θα ήταν οι υπεύθυνοι συντονιστές να αναφέρουν τους λόγους, έστω με προσωπικό μήνυμα, αντί να κάνουν hit and run.

 

Τώρα για τον ισχυρισμό σου ότι "κανένας μέχρι τώρα δεν έθεσε θέμα ανωτερότητας" της Ελληνικής γλώσσας, φαίνεται πως δεν παρακολουθούμε την ίδια συζήτηση.

Link to comment
Share on other sites

Μπορεις να μας πεις μια γλωσσα που δυο αρνησεις ισοδυναμουν με αρνηση; Γιατι και στα αγγλικα-γαλλικα που ξερω κατι λιγα, δυο αρνησεις ειναι μια καταφαση.

Κατα τα αλλα, το επιχειρημα στο ζητησα εγω, κι οχι ο gtlzs. Το επιχειρημα σου δε, μαλλον δεν αποδεικνυει κατι, μιας και αυτο το γνωρισμα της ελληνικης συνανταται σε παμπολες γλωσσες.

Κατι μοναδικο εχει η ελληνικη που να την χαρακτηριζει ως 'μαθηματικη';

Και κατι ακομη: εγω δεν ειρωνευτηκα κανενα. Η αμφισβητηση αυτων που λες δεν ειναι ειρωνεια. Αν δεν το καταλαβαινεις αυτο, τσαμπα το διδακτορικο στη γλωσσολογια (αυτο ειναι ειρωνεια).

 

ΥΓ. ο gltzs ειναι μαγος γιατι μαντευει την ηλικια σου, εσυ που μαντευεις τις σπουδες του τι εισαι;

Πρωτο το PHD ηταν στα μαθηματικα και οχι στην γλωσσολογια.Δευτερον και στα αγγλικα και γαλλικα που ξερω,οχι κατι λιγα,δυο αρνησεις ειναι μια καταφαση το θεμα ειναι οτι αυτες επηρεαστηκαν απο τα αρχαια.Και σιγουρα θα μου πεις πως επηρεστηκαν σου λεω αυτο,το οποιο βεβαια θα αμφισμητησεις,οτι το 12% του αγγλικου λεξιλογιου προερχεται απο τα αρχαια ελληνικα.Οσο γαι το επιχειρημα σου ξανααπαντω οτι ζητησατε επιχειρημα μισης γραμμης και σας το εδωσα ,δεν με ενδιαφερει αν δεν το καταλαβες

Η συζήτηση έχει υπερεκτιμηθεί ως μέσο επίλυσης διαφορών
Link to comment
Share on other sites

Kαι στα Κινέζικα που δεν επηρεάστηκαν καθόλου από τα Ελληνικά, δύο αρνήσεις ισοδυναμούν με μια κατάφαση. Φαίνεται είναι και αυτά μαθηματική γλώσσα..

 

Ακόμα περιμένω ονόματα και βιβλιογραφία επιστημόνων που υποστηρίζουν ότι η Ελληνική είναι ξεχωριστή, "μαθηματική" γλώσσα. Αλλά προφανώς, όπως κάθε σοβαρός "διαδόκτορας" (sic), θα πρέπει να τα αναζητήσω στο.. internet (ή τις εκπομπές Λιακόπουλου-Χαρδαβέλλα).

 

ΥΓ: Περνάει το μήνυμα τον έλεγχο καλής διαγωγής των moderators, ή θα σβηστεί και αυτό χωρίς ίχνος?

Link to comment
Share on other sites

ΟΤΑΝ

©2006 by pro

 

Οταν δεν παρουσιαζεις ουτε ενα επιχειρημα

Οταν φταινε ολοι οι αλλοι που δεν σε καταλαβαινουν

Οταν διαστρεβλωνεις τα λεγομενα των αλλων

Οταν αλλα σε ρωτανε και αλλα απαντας

Οταν θεωρεις οτι κατεχεις την απολυτη αληθεια

Οταν θεωρεις οτι οι αλλοι αδυνατουν να καταλαβουν την απολυτη αληθεια

Οταν, οταν, οταν,

Τοτε ΝΑΙ,

Η συζήτηση έχει υπερεκτιμηθεί ως μέσο επίλυσης διαφορών

Link to comment
Share on other sites

Kαι στα Κινέζικα που δεν επηρεάστηκαν καθόλου από τα Ελληνικά, δύο αρνήσεις ισοδυναμούν με μια κατάφαση. Φαίνεται είναι και αυτά μαθηματική γλώσσα..

 

Ακόμα περιμένω ονόματα και βιβλιογραφία επιστημόνων που υποστηρίζουν ότι η Ελληνική είναι ξεχωριστή, "μαθηματική" γλώσσα. Αλλά προφανώς, όπως κάθε σοβαρός "διαδόκτορας" (sic), θα πρέπει να τα αναζητήσω στο.. internet (ή τις εκπομπές Λιακόπουλου-Χαρδαβέλλα).

 

ΥΓ: Περνάει το μήνυμα τον έλεγχο καλής διαγωγής των moderators, ή θα σβηστεί και αυτό χωρίς ίχνος?

Ξερεις και κινεζικα;

Η συζήτηση έχει υπερεκτιμηθεί ως μέσο επίλυσης διαφορών
Link to comment
Share on other sites

Δεν υπάρχει γλώσσα στην οποία δύο αρνήσεις να μην ισοδυναμούν με μια κατάφαση φίλτατε. Δεν είναι γλωσσικό ζήτημα -- είναι απότοκο των κανόνων της λογικής.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Κοινοποίηση

Ανακοινώσεις



×
×
  • Create New...