Jump to content

Άπoψη - Ανάλυση: Οι MVNOs πάνε παντού


andreasc
 Κοινοποίηση

Recommended Posts

Οι mobile operators έχουν διανύσει τα τελευταία χρόνια μια διαρκή εξελικτική πορεία, ξεκινώντας από την παροχή δικτύου, σε υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, φτάνοντας σήμερα σε παροχή συνδυαστικών υπηρεσιών δεδομένων. Η εξέλιξη δεν σταματάει εδώ. Τα επόμενα δύο χρόνια θα δούμε την ωρίμανση επιχειρηματικών μοντέλων που επιτρέπουν την μαζική εμφάνιση εικονικών εταιρειών δικτύου (Mobile Virtual Network Operators) που δρουν ως μεταπωλητές υπηρεσιών δικτύου με πολλά όπως θα δούμε πλεονεκτήματα, τόσο για την αγορά όσο και τους καταναλωτές.

 

Mobile Virtual Network Operators (MVNOs)

 

Οι MVNOs (όπως η Q-Telecom), αποτελούν ένα ανερχόμενο και επιτυχημένο επιχειρηματικό μοντέλο και εμφανίζονται κυρίως στην Ευρώπη. Στην πιο απλή τους μορφή βασίζονται σε καθιερωμένα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας, από τα οποία προαγοράζουν χρόνο ομιλίας για να τον μεταπωλήσουν οι ίδιοι στους συνδρομητές τους. Καθώς στηρίζονται σε υπάρχοντα δίκτυα και υποδομή, δραστηριοποιούνται κυρίως στον χώρο του marketing, των καναλιών διανομής και του branding. Οι MVNOs είναι απαλλαγμένοι από κόστος συντήρησης, αναβάθμισης του δικτύου (και τις ακριβοπληρωμένες άδειες 3G!) και έτσι επικεντρώνονται στο συνδυασμό προϊόντων, στο marketing, στα κανάλια διανομής, και στο χώρο της λιανικής. Με άλλα λόγια διαφοροποιούνται όχι με την ποιότητα του δικτύου, αλλά με χαμηλές τιμές, δημοφιλές multimedia περιεχόμενο και την έλξη του brand που έχουν μεγάλη και σταθερή αξία για τον πελάτη.

 

Η σχέση των MVNOs με τους κλασσικούς mobile network operators (MNOs) είναι μια σχέση αγάπης και μίσους. Οι MNOs κερδίζουν από την προπώληση χρόνου ομιλίας σε σταθερή βάση, χωρίς έξοδα απόκτησης και υποστήριξης πελατών. Παράλληλα γνωρίζουν ότι οι MVNOs μπορούν να τους αποσπάσουν πελάτες, και να δράσουν ανταγωνιστικά. Αμφότεροι πάντως κερδίζουν χαμηλώνοντας το επιχειρηματικό ρίσκο: οι MVNOs δεν χρειάζεται να επενδύουν στο δίκτυο, ενώ οι MNOs δεν χρειάζεται να αναλώνονται στο marketing και τις πωλήσεις για νέα target audiences.

 

Σύμφωνα με στοιχεία της συμβουλευτικής εταιρείας Τakashi Μobile, υπάρχουν πάνω από 50 ενεργοί MVNOs σε σύνολο 20 χωρών, με την Δανία, Νορβηγία, Γερμανία, Ολλανδία, Αγγλία και Αμερική να διατηρούν το προβάδισμα. Η Δανία αποτελεί ένα πολύ ενδιαφέρον παράδειγμα, όπου δύο MVNOs, η Telmore και η CBB Mobil, έχουν καταφέρει να προσελκύσουν πάνω από 40% των νέων συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας, από τα μέσα του 2000 ως τα μέσα του 2003. Λόγω του ανταγωνισμού, μέσα στο 2004, οι τιμές φωνητικής κλήσης έπεσαν από 0,17 ευρώ σε 0,09 ευρώ το λεπτό, ενώ η χρέωση SMS από 0,07 ευρώ σε 0,03 ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία της Strand Consulting.

 

Παράλληλα, αρκετές γνωστές μάρκες έχουν μπει στο παιχνίδι - το MTV για παράδειγμα λειτουργεί ως MVNO στην Σουηδία από τον Ιούνιο του 2003 με υπηρεσίες μουσικής για νέους. Η EasyMobile (χρησιμοποιώντας το δίκτυο της T-Mobile και το know-how της TeleDanmark) ξεκίνησε στην Αγγλία ως MVNO από τον Απρίλιο, ενώ ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να επεκταθεί και σε άλλες δέκα χώρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι και η Virgin Mobile, επιτυχημένο παράδειγμα MVNO, ανανέωσε το συμβόλαιό της με την T-Mobile για 10 χρόνια, αφότου επέλυσε τα δικαστικά προβλήματα με την δεύτερη, και σχεδιάζει να προσφέρει υπηρεσίες 3G στην Αγγλία μέχρι το τέλος του 2005. Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του CEO Tom Alexander, στην εφημερίδα The Guardian, σύμφωνα με την οποία η Virgin δεν θα χρειαστεί να διατυμπανίσει τις 3G υπηρεσίες της, μια και δεν χρειάστηκε να ξοδέψει δισεκατομμύρια για την άδεια ! Επίσης τους τελευταίους μήνες είδαμε καινούριες προσπάθειες στον χώρο των MVNO από την γαλλική Orange (που υπέγραψε συμφωνία με την TELE2), την αμερικανική Movida (που θα λανσάρει υπηρεσία για στους ισπανόφωνους) και την SK-Earthlink που στοχεύει σε όσους αμερικάνους θέλουν τηλέφωνο τελευταίας τεχνολογίας.

 

Το μέλλον των MVNO είναι λοιπόν λαμπρό, αφού φαίνονται έτοιμοι να κατακτήσουν την Ευρωπαϊκή αγορά τα επόμενα δύο χρόνια. Τα μόνα εμπόδια που καθυστερούν την ανάπτυξή τους είναι οι προκλήσεις της λειτουργικής υποστήριξης, από την προαγορά χρόνου ομιλίας και την ενεργοποίηση συσκευής, μέχρι το σύστημα πληρωμών και την υποστήριξη πελατών. Ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο έχει έρθει να καλύψει το κενό, αυτό των Mobile Virtual Network Enabler (MVNE). Εταιρείες όπως οι Visage Mobile, Ztar Mobile Spinbox, CSG Systems, InPhonic και Martin Dawes προσφέρουν συνδυαστικές υπηρεσίες-κλειδιά που επιτρέπουν σε φιλόδοξους MVNO να ξεπεράσουν τις προκλήσεις και να εισβάλουν στην αγορά.

 

Τα επόμενα βήματα;

 

Η αγορά κινητής τηλεφωνίας, συνεχίζει την εξελικτική της πορεία και υπόσχεται πολλές εκπλήξεις στο μέλλον. Μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό θα παρατηρήσουμε την είσοδο πολλών περισσότερων εταιρειών MVNO, που στην πράξη θα προκαλέσουν πτώση των τιμών της αγοράς, θα προσφέρουν συνδυασμούς καταναλωτικών προϊόντων και θα απευθύνονται καλύτερα στις ανάγκες του καθενός μας.

 

Ανδρέας Κωνσταντίνου

http://blog.andreas.gr/

Link to comment
Share on other sites

 

... Λόγω του ανταγωνισμού, μέσα στο 2004, οι τιμές φωνητικής κλήσης έπεσαν από 0,17 ευρώ σε 0,09 ευρώ το λεπτό, ενώ η χρέωση SMS από 0,07 ευρώ σε 0,03 ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία της Strand Consulting.

 

...

 

Μακάρι να έρθουν και στην Ελλάδα και άλλες τέτοιου είδους εταιρείες μήπως καταφέρουμε να ρίξουμε και εμείς τις τιμές (για κάθε ένα δικό μας μήνυμα, οι δανοί στέλνουν τρία :knife: ).

 

Η Q δεν είναι ακριβώς τέτοιου είδους εταιρεία, αφού διαθέτει και δικό της δίκτυο (έστω και σε μικρό ποσοστό) :!:

Link to comment
Share on other sites

Ομολογουμενως ομως τα παει καλα αφου σε θεματα μαρκετινγκ και προωθησης προιοντων προσπαθει για το καλυτερο...φυσικα με εξαιρεση την καρτα ya που πολλες φορες μου σπαει τα νευρα...
Link to comment
Share on other sites

simasia exei i prosvasi stis ipiresies kai oxi i idioktisia opws mexri twra tin gnorizame

ena biblio pou diabazo sxetika me tis mellontikes morfes oikonomias

to episimainei ayto kai mila gia to leasing sta akinita

tin paroxi ipiresiwn klp

 

sti sigekrimeni periptosi i MVNO exoun na prosferoun polla stin agora

kai 8a dosoun kata ti gnomi mou 8eseis ergasias se <techies>

kai oxi mono

Link to comment
Share on other sites

Οι MVNOs (όπως η Q-Telecom)

 

H Q χρησιμοποιεί "εθνική περιαγωγή", και σε καμία περίπτωση δεν είναι

MVNO.

Δυστυχώς στην χώρα μας δεν υπάρχει θεσμικό πλαίσιο που να

"υποχρεώνει" σε παροχή υπηρεσιών προς MVNO τις εταιρείες κινητής

τηλεφωνίας.

 

Γιάννης

Link to comment
Share on other sites

Είναι αλήθεια ότι η Q-Telecom δεν είναι πραγματικός MVNO, αφού έχει ένα δικό της κομμάτι δικτύου (από ότι ακούω είναι περίπου 100 BTXs, κυρίως στην Θεσσαλονίκη). Κατά τα άλλα ακολουθεί το γενικό μοντέλλο των MVNO, όπου δανείζονται δίκτυο άλλων (της Vodafone) και αναλαμβάνει η ίδια το marketing, υποστήριξη πελατών, κλπ.

 

Όσον αφορά το θεσμικό πλαίσιο, στην Ελλάδα σίγουρα ασθενεί - μόλις τους τελευταίους μήνες έχουμε αρχίσει να βλέπουμε ανταγωνισμό μεταξύ των εταιρειών δικτύου, οπότε καν δεν μπορώ να φανταστώ την ΕΕΤΤ να παρεμβαίνει σε θέματα μεταπωλήσεως υπηρεσιών δικτύου..

 

Πάντως αν κάποιος γνωρίζει περισσότερα για το επιχειρηματικό μοντέλο της Q-Telecom θα τον παρακαλούσα να τα παραθέσει προς πληροφόρηση όλων.

 

- Ανδρέας

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
H Q χρησιμοποιεί "εθνική περιαγωγή", και σε καμία περίπτωση δεν είναι

MVNO.

Δυστυχώς στην χώρα μας δεν υπάρχει θεσμικό πλαίσιο που να

"υποχρεώνει" σε παροχή υπηρεσιών προς MVNO τις εταιρείες κινητής

τηλεφωνίας.

 

Γιάννης

Ti psaxneis na vreis tora

Psila grammata auta

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Αληθεύει πως σύμφωνα με την Ελληνική νομοθεσία (και τις οδηγίες της ΕΕΤΤ) για να γίνεις "MVNO" πρέπει να διαθέτεις ιδιόκτητο δίκτυο?
G.S.M. God Send Mobiles
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Δε μπορούσα να δημιουργήσω αλλού topic και μεταφέρω από το http://www.weeklytelecom.gr τεύχος 26

την είδηση για τη συμφωνία Lannet και Orange Business Services.

Μεταξύ άλλων γράφεται

Όσον αφορά το θέμα της επέκτασης των υπηρεσιών και στον τομέα της κινητής τηλεφωνίας, ο γενικός διευθυντής της Lannet, Ανδρέας Πολυκάρπου ανέφερε ότι βρίσκονται σε συζητήσεις με δύο από τις τρεις εταιρείες του κλάδου για συμφωνία προκειμένου η Lannet να λειτουργήσει ως εικονικός πάροχος υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας (MVNO). Ο κ. Πολυκάρπου δήλωσε αισιόδοξος για την επιτυχή έκβαση των εν λόγω συζητήσεων. Παράλληλα, όμως, η Lannet αναμένει να επιτραπεί από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων η χρήση του δικτύου WiMAX για υπηρεσίες φωνής με αλλαγή κεραιών κατά τη διάρκεια μίας κλήσης, οπότε η παρεχόμενη υπηρεσία θα είναι αντίστοιχη με εκείνη που προσφέρει ένα δίκτυο κινητής τηλεφωνίας.

Τι ξέρουμε για το θέμα;

Θα αποκτήσει η Ελλαδίτσα Mvno;

Μεταξύ μας, τη Lannet βρήκε η France telcom;

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 years later...

Ξέθαψα αυτό το θέμα αφού μέχρι ώρας δεν έχουμε δει κάτι αξιόλογο από πλευράς MVNOs και σκεφτόμουνα γιατί έχουμε μείνει τόσο πίσω;

Στην Αγγλία οι MVNOs ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια και αρκετοί πετυχαίνουν (virgin mobile, tesco, fresh) ενώ εδώ... μισοί MVNOs και αυτοί απορώ αν έχουν σημαντική πελατειακή βάση.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Ξέθαψα αυτό το θέμα αφού μέχρι ώρας δεν έχουμε δει κάτι αξιόλογο από πλευράς MVNOs και σκεφτόμουνα γιατί έχουμε μείνει τόσο πίσω;

Στην Αγγλία οι MVNOs ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια και αρκετοί πετυχαίνουν (virgin mobile, tesco, fresh) ενώ εδώ... μισοί MVNOs και αυτοί απορώ αν έχουν σημαντική πελατειακή βάση.

 

Δεν ξέρω αν έχει αναφερθεί σε άλλη θέση, αλλά κάτι ακούγεται για τη Viva με πρόθεμα 691-...

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Κοινοποίηση

×
×
  • Create New...