achileas Δημ. July 18, 2006 Κοινοποίηση Δημ. July 18, 2006 Δεν μπορω να καταλαβω το λογο αυτων των βαρυγδουπων δηλωσεων. Προφανως για καποιους το ναυτικο των αθηναιων ειναι καλυτεροτερο απο τον 6ο στολο, την αητητη βρετανικη αρμαδα, τον στολο των Βικινγκς, κλπ, κλπ. Πως συγκρινονται βεβαια αυτα, ειναι μια αλλη ιστορια. Δεν ειναι βαρυγδουπες δηλωσεις.Ειναι η αληθεια. 300 πλοια των Ελληνων εναντιον 1200 των βαρβαρων ειναι μεγαλη διαφορα. Ομως καταφεραν και νικησαν. Και μιλαμε για ναυμαχια. Οι Αγγλοι ποτε δωσαν μια τετοια ναυμαχια? Οι βικινγκς? Τουλαχιστον εγω δεν γνωριζω κατι. Αν εχεις στοιχεια να μου παραθεσεις ευχαριστως τα ακουω. Παράθεση Ω ξειν' αγγελλειν Λακεδαιμονιοις οτι τηδε κειμεθα τοις κεινων ρημασι πειθομενοι. Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
pro Δημ. July 18, 2006 Κοινοποίηση Δημ. July 18, 2006 Δεν ειναι βαρυγδουπες δηλωσεις.Ειναι η αληθεια. 300 πλοια των Ελληνων εναντιον 1200 των βαρβαρων ειναι μεγαλη διαφορα. Ομως καταφεραν και νικησαν. Και μιλαμε για ναυμαχια. Οι Αγγλοι ποτε δωσαν μια τετοια ναυμαχια? Οι βικινγκς? Τουλαχιστον εγω δεν γνωριζω κατι. Αν εχεις στοιχεια να μου παραθεσεις ευχαριστως τα ακουω. Εδω σου ειπε ο αλλος για 4 vs 145 και το θεωρησες αμελητεο... 300 vs 1200 = 1:4 4 vs 145 = 1:36 Κατα τα αλλα, το αγγλικο ναυτικο εχει να χασει καμια 500αρια (και βαλε) χρονια, και εχει κανει αρκετους πολεμους στη διαρκεια τους. Οι δε βικινγκς κατεκτησαν την μιση ευρωπη (και αλλοι λενε οτι εφτασαν και αμερικη) με τα ντρακαρ τους. Για τους αμερικανους δεν το συζητω. Εγω δεν λεω ποιος ηταν καλυτερος. Ο καθενας στον καιρο του και καθε συγκριση ειναι ατοπη. Γιατι και οι αθηναιοι θα παθαιναν πανωλεθρια απο το υγρο πυρ, και οι βυζαντινοι απο τους εξοσετ, και οι βρετανοι απο τa f15,16,18,klp Παράθεση Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
DesertSMisSRaiN Δημ. July 18, 2006 Κοινοποίηση Δημ. July 18, 2006 Δεν ειναι βαρυγδουπες δηλωσεις.Ειναι η αληθεια. 300 πλοια των Ελληνων εναντιον 1200 των βαρβαρων ειναι μεγαλη διαφορα. Ομως καταφεραν και νικησαν. Και μιλαμε για ναυμαχια. Οι Αγγλοι ποτε δωσαν μια τετοια ναυμαχια? Οι βικινγκς? Τουλαχιστον εγω δεν γνωριζω κατι. Αν εχεις στοιχεια να μου παραθεσεις ευχαριστως τα ακουω. Φίλε achileas, νομίζω πως "δίνεις έναν αγώνα χωρίς ελπίδα" και αυτό γιατί απλά το τι είναι "μεγάλο", "σημαντικό" και "δοξασμένο" είναι κάτι που κάθε άνθρωπος κρίνει με τα δικά του κριτήρια. Άλλος θεωρεί δόξα την νίκη σε έναν πόλεμο, άλλος δόξα θεωρεί το χτίσιμο της Ακρόπολης. Η προσωπική μου άποψη (που δεν νομίζω άλλωστε να ενδιαφέρει και κανέναν) είναι πως όντως, οι μεγαλύτερες "δόξες" της Ελλάδας βρίσκονται στην αρχαιότητα, προ Βυζαντίου και προ χριστιανισμού. Για μένα το Βυζάντιο, είναι η εξύψωση του χριστιανισμού και ποτέ δεν κατάλαβα γιατί αναφέρονται σε αυτόν ως "την θρησκεία των προγόνων" μας ενώ κατ εμέ δεν είναι σε καμία περίπτωση [end offtopic]. Απλά δεν έχουν όλοι την ίδια άποψη με τη δική σου ή τη δική μου και αυτό έπρεπε να το ξέρεις. Τα ιστορικά γεγονότα είναι αναμφισβήτητα, κανείς δεν μπορεί να πει πως ΔΕΝ έγιναν. Τα αποτελέσματα και οι συνέπειες όμως αυτών είναι για τον κάθε άνθρωπο διαφορετικής "αξίας". Παράθεση "Our lives are not our own. From womb to tomb, we are bound to others, past and present. And by each crime and every kindness, we birth our future." Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
achileas Δημ. July 18, 2006 Κοινοποίηση Δημ. July 18, 2006 Φίλε achileas, νομίζω πως "δίνεις έναν αγώνα χωρίς ελπίδα" και αυτό γιατί απλά το τι είναι "μεγάλο", "σημαντικό" και "δοξασμένο" είναι κάτι που κάθε άνθρωπος κρίνει με τα δικά του κριτήρια. Άλλος θεωρεί δόξα την νίκη σε έναν πόλεμο, άλλος δόξα θεωρεί το χτίσιμο της Ακρόπολης. Η προσωπική μου άποψη (που δεν νομίζω άλλωστε να ενδιαφέρει και κανέναν) είναι πως όντως, οι μεγαλύτερες "δόξες" της Ελλάδας βρίσκονται στην αρχαιότητα, προ Βυζαντίου και προ χριστιανισμού. Για μένα το Βυζάντιο, είναι η εξύψωση του χριστιανισμού και ποτέ δεν κατάλαβα γιατί αναφέρονται σε αυτόν ως "την θρησκεία των προγόνων" μας ενώ κατ εμέ δεν είναι σε καμία περίπτωση [end offtopic]. Απλά δεν έχουν όλοι την ίδια άποψη με τη δική σου ή τη δική μου και αυτό έπρεπε να το ξέρεις. Τα ιστορικά γεγονότα είναι αναμφισβήτητα, κανείς δεν μπορεί να πει πως ΔΕΝ έγιναν. Τα αποτελέσματα και οι συνέπειες όμως αυτών είναι για τον κάθε άνθρωπο διαφορετικής "αξίας". Δεν δινω κανεναν αγωνα.Αναφερω απλα μερικα ιστορικα γεγονοτα που ειναι καταγεγραμμενα. Δεν προσπαθω να πεισω κανεναν για κατι αντιθετο απο αυτο που πιστευει. Συζητηση κανουμε. Παράθεση Ω ξειν' αγγελλειν Λακεδαιμονιοις οτι τηδε κειμεθα τοις κεινων ρημασι πειθομενοι. Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
Antiochos Δημ. July 21, 2006 Κοινοποίηση Δημ. July 21, 2006 Παλι εκει κατεληξε το θεμα...στο αν το Βυζαντιο ειναι "αξιο". αυτοι που κατηγορουν την Βυζαντινη αυτοκρατορια ως "σκοταδιστικη" και "οπισθοδρομικη" μαλλον δεν γνωριζουν και πολλα περι Βυζαντιου.... Ναι το Βυζαντιο δεν ηταν δημοκρατικο , αλλα δεν μπορουμε να παραβλεπουμε 1123 χρόνια της ιστορικής συνέχειάς του. Το Βυζάντιο υπήρξε η μακροβιότερη πρωταγωνιστική δύναμη στην ιστορία του δυτικού πολιτισμού.Επέτυχε να εξαπλώσει τον πολιτισμό του σε μεγάλες απολίτιστες και ημιβάρβαρες περιοχές (Βουλγαρια-Σερβια-Ρωσια...) που συνεχίζουν μέχρι σήμερα να επηρεάζουν τις πολιτισμικές παραδόσεις ενός σημαντικού μέρους ευρασιατικής ηπειρωτικής μάζας. Απο τη σκοπια της εξαπλωσης του πολιτισμου , η Βυζαντινη Αυτοκρατορια συγκαταλέγεται σε εκεινες τις μεγαλες δυναμεις που αφηνουν μαρκα πολιτιστικη κληρονομια σε γεωγραφικες περιοχες πολυ ευρυτερες απο την επικρατεια τους. Βλέπω ότι έχεις πολύ καλό γνωστικό υπόβαθρο.Άριστο. Ίσως βρεις ενδιαφέρουσα την παρακάτω συνέντευξη του Σερ Στήβεν Ράνσιμαν, ο οποίος υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους Ευρωπαίους ιστορικούς των τελευταίων 100 χρόνων.(Πιθανότατα όσα υποστηρίζει θα προκαλέσουν βίαιες αλλεργικές αντιδράσεις στους αρχαιολάτρες, όμως δεν έχει σημασία) http://entertainment.flash.gr/book/interview/2000/11/6/1860id/ Η συνέντευξη που ακολουθεί δόθηκε από το σερ Στήβεν Ράνσιμαν, στο Ελσισιλντς της Σκωτίας, στον πατρογονικό πύργο του, τον Οκτώβρη του 1994, για λογαριασμό της ΕΤ3, στις δημοσιογράφους Χρύσα Αράπογλου και Λαμπρινή Χ. Θωμά. Για τεχνικούς λόγους, δεν «βγήκε» ποτέ στον αέρα. Και οι δύο δημοσιογράφοι θεωρούν την συνέντευξη αυτή από τις πιο σημαντικές της καριέρας τους, μια και ανήκει στο είδος των «συζητήσεων» που σε διαμορφώνουν και δεν ξεχνάς ποτέ. Θεωρούν ότι πρέπει να δει το φως της δημοσιότητας, έστω και με μια τόσο θλιβερή αφορμή, όπως ο θάνατος του μεγάλου φιλέλληνα. Ο Flash.gr δημοσιεύει, για πρώτη φορά, αδημοσίευτα αποσπάσματα από την συνέντευξη αυτή. ..... Πιστεύω πως κάθε γεγονός της ιστορίας, αν αρχίσεις να το μελετάς σε βάθος, μπορεί να γίνει συναρπαστικό. Το δε Βυζάντιο το βρίσκω εξαιρετικά συναρπαστικό, γιατί ήταν ένας αυθύπαρκτος πολιτισμός. Για να μελετήσεις το Βυζάντιο, πρέπει να μελετήσεις την τέχνη, να μελετήσεις τη θρησκεία, να μελετήσεις έναν ολόκληρο τρόπο ζωής, που είναι πολύ διαφορετικός από το σημερινό. Καλύτερος ή χειρότερος; Κοιτάξτε... Δεν είμαι σίγουρος αν θα μου άρεσε να ζήσω στους βυζαντινούς χρόνους. Δε θα μου άρεσε, λόγου χάριν, να αφήσω γένια. Ωστόσο, στο Βυζάντιο είχαν έναν τρόπο ζωής που ήταν καλύτερα δομημένος. Αλλωστε, όταν έχεις έντονο θρησκευτικό συναίσθημα, η ζωή σου «μορφοποιείται» κι είναι πολύ πιο ικανοποιητική από τη σημερινή, όπου κανείς δεν πιστεύει σε τίποτε αρκετά. Αρα ήταν μία θρησκευτική Πολιτεία; Ηταν ένας πολιτισμός, στον οποίο η θρησκεία αποτελούσε μέρος της ζωής. Και στους έντεκα αυτούς αιώνες; Νομίζω ότι ο κόσμος μιλά για το Βυζάντιο λες κι παρέμεινε το ίδιο, ένας πολιτισμός αμετάβλητος κατά την διάρκεια όλων αυτών των αιώνων. Είχε αλλάξει πολύ από την αρχή ως το τέλος του, αν και κάποια συγκεκριμένα βασικά στοιχεία κράτησαν σε όλη τη διάρκειά του -όπως το θρησκευτικό αίσθημα. Μπορεί να διαφωνούσαν για θρησκευτικά ζητήματα αλλά πίστευαν όλοι, κι αυτό το αίσθημα είναι μόνιμο. Ο σεβασμός, η εκτίμηση στις τέχνες, ως εκείνες που ευχαριστούν το Θεό, κι αυτά διατηρήθηκαν. Κι έτσι, παρ' ότι οι μόδες άλλαζαν, η οικονομική κατάσταση άλλαζε, οι πολιτικές καταστάσεις άλλαζαν, υπήρχε μια ακεραιότητα, πολύ ενδιαφέρουσα μέσα στο σύνολο. Μιλάμε για θρησκεία κι ηθική. Το Βυζάντιο πολλοί το θεωρούν μία περίοδο πολέμων, δολοφονιών, δολοπλοκιών, «βυζαντινισμών» που ουδεμία σχέση είχε με την ηθική. Γίνονταν και τότε πολλοί φόνοι, αλλά δεν υπάρχει περίοδος της ιστορία που αυτοί να λείπουν. Κάποτε έδινα μια διάλεξη στις Η.Π.Α., και στο ακροατήριό μου ήταν κι η κόρη του προέδρου Τζόνσον, που μελετούσε το Βυζάντιο. Ηρθε στη διάλεξη με δύο σωματοφύλακες, δύο σκληρούς κυρίους που την πρόσεχαν. Μου εξήγησε ότι αγαπούν τη βυζαντινή ιστορία, γιατί είναι γεμάτη φόνους, και φαντάζει σαν σχολικό μάθημα (homework). Είχα το τακτ να μη της πω ότι, ως τότε, το ποσοστό των αμερικανών προέδρων που είχαν δολοφονηθεί ήταν πολύ μεγαλύτερο -σε σχέση με τα χρόνια ύπαρξης των Η.Π.Α.- από το ποσοστό των δολοφονημένων βυζαντινών αυτοκρατόρων στη διάρκεια της αυτοκρατορίας. Οι άνθρωποι συνεχίζουν να δολοφονούν. ..... Υπάρχει εδώ και καιρό ένας διάλογος ανοικτός στην Ελλάδα. Υπάρχουν σύγχρονοι Ελληνες διανοούμενοι που υποστηρίζουν ότι το Βυζάντιο δεν αξίζει να μελετηθεί ιδιαίτερα, ότι δε δημιούργησε τίποτε, ότι είχε σχολιαστές των γραφών κι όχι διανοούμενους. Με μια φράση «δεν ήταν και τίποτε αξιομνημόνευτο». Νομίζω ότι αυτοί οι Ελληνες είναι πολύ άδικοι με τους βυζαντινούς τους προγόνους. Δεν ήταν μια κοινωνία χωρίς διανοούμενους -αρκεί να δεις τη δουλειά και την πρόοδο της βυζαντινής ιατρικής. Μπορεί να μη συμπαθεί κάποιος τη θρησκεία, αλλά μερικοί από τους εκκλησιαστικούς συγγραφείς όπως οι Καπαδόκες πατέρες, και πολλοί ακόμη, ως το Γρηγόριο τον Παλαμά, ήταν άνθρωποι μοναδικής πνευματικότητας... Υπήρχε έντονη διανόηση και πνευματική ζωή στο Βυζάντιο. Κυρίως δε, στο τέλος των βυζαντινών χρόνων, π.χ. στην Παλαιοντολόγεια περίοδο. Είναι αρκετά περίεργο πως, την ώρα που η αυτοκρατορία συρρικνώνονταν η διανόηση ήταν πιο ανθηρή από ποτέ. Κάποιοι άλλοι υποστηρίζουν ότι δεν είχε τέχνη. Τότε αυτοί δεν πρέπει να ξέρουν τίποτε από τέχνη. Η βυζαντινή τέχνη ήταν από τις μεγαλύτερες σχολές τέχνης παγκοσμίως. Κανένας αρχαίος Ελληνας δε θα μπορούσε να χτίσει την Αγία Σοφία, αυτό απαιτούσε πολύ βαθιά τεχνική γνώση. Κάποιοι, ξέρετε, υποστηρίζουν, ότι η βυζαντινή τέχνη είναι στατική. Δεν ήταν καθόλου στατική, αλλά ήταν μια σχολή τέχνης από τις σημαντικότερες στον κόσμο, που όσο περνά ο καιρός εκτιμάται όλο και περισσότερο, κι όσοι έλληνες διανοούμενοί σας λένε ότι το Βυζάντιο δε δημιούργησε τίποτε, είναι τυφλοί. Αρα, όσοι χαρακτηρίζουν «απλή μίμηση κι αντιγραφή» τη βυζαντινή τέχνη, μάλλον σφάλουν. Αν κάνεις κάτι άριστα, μπορείς να το επαναλάβεις άριστα. Αλλά υπήρχαν πάντα διαφορές. Βλέποντας μια εικόνα, μπορούμε τη χρονολογήσουμε -αν ήταν όλες ίδιες αυτό δε θα συνέβαινε. Υπάρχουν συγκεκριμένες παραδόσεις που διατηρούνταν, αλλά η τέχνη αυτή παρουσιάζει μεγάλες διαφορές από αιώνα σε αιώνα. «Κόλλησε» και παρέμεινε η ίδια μετά την πτώση της Τουρκοκρατίας, διότι έλειπαν από τη χώρα σας οι φωτισμένοι χορηγοί.* Η τέχνη των Παλαιολόγων είναι πολύ διαφορετική από την Ιουστινιάνεια. Φυσικά, είχε και αναλογίες, αλλά δεν ήταν μιμητική. Τα πράγματα είναι απλά: οι άνθρωποι που κατατρέχουν το Βυζάντιο ποτέ δεν το μελέτησαν, ξεκίνησαν με προκαταλήψεις εναντίον του. Δε γνωρίζουν τι κατόρθωσε, τι επετεύχθη. Ελλάδα, Βυζάντιο, σύγχρονη Δημοκρατία Υποστηρίζεται από ορισμένους ότι το βυζάντιο δεν ήταν Ελληνικό και δεν αποτέλεσε κανενός είδους συνέχεια της αρχαίας Ελλάδας. Δεν είχε δημοκρατία, ή έστω δημοκρατικούς θεσμούς. Δε νομίζω ότι οι σύγχρονοι έλληνες είναι περισσότερο έλληνες από τους βυζαντινούς. Μέσα στο χρόνο, μες στους αιώνες, οι φυλές δε μένουν καθαρές, υπάρχουν όμως ορισμένα χαρακτηριστικά των πολιτισμών που παραμένουν εθνικά. Οι βυζαντινοί χρησιμοποιούσαν την ελληνική γλώσσα -που άλλαξε λίγο, αλλά οι γλώσσες αλλάζουν- ενδιαφέρονταν για τη φιλοσοφία και τη φιλοσοφική ζωή πάρα πολύ, ήταν μεν υπήκοοι ενός αυτοκράτορα, αλλά αυτός ο αυτοκράτορας έπρεπε να φέρεται σωστά, γιατί γίνονταν εύκολα λαϊκές εξεγέρσεις. Το χειρότερο που θα μπορούσαν να πουν για το Βυζάντιο είναι πως ήταν, μάλλον, ένα γραφειοκρατικό κράτος. Ομως είχε μια πολύ μορφωμένη γραφειοκρατία, πολύ πιο μορφωμένη από τους γραφειοκράτες του σημερινού κόσμου. Και, τι εννοείτε με τη λέξη «δημοκρατία»; Ηταν όλη η αρχαία Ελλάδα δημοκρατική; Οχι. Θα έλεγα στους Ελληνες που υποστηρίζουν κάτι τέτοιο, να διαβάσουν την ίδια τους την ιστορία, ειδικότερα της κλασσικής Ελλάδας. Εκεί, θα βρουν πολλά να κατακρίνουν... Ποτέ μου δεν κατάλαβα τι ακριβώς σημαίνει «δημοκρατία». Στα περισσότερα μέρη του κόσμου σήμερα, δημοκρατία σημαίνει να σε κυβερνούν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, οι εφημερίδες, η τηλεόραση. Διότι, είναι θεμιτό να έχουμε αυτό που ονομάζεται «λαϊκή ψήφος» αλλά, από τη στιγμή που οι άνθρωποι δεν μπορούν να κρίνουν μόνοι τους -κι υπάρχουν πολλοί άνθρωποι στο σύγχρονο κόσμο που δε σκέφτονται- τότε μεταφέρουν την εξουσία στα χέρια όσων κατέχουν τα ΜΜΕ, οι οποίοι, με τη δύναμη που έχουν, θα έπρεπε να επιλέξουν το δύσκολο δρόμο και να μορφώσουν όλο τον κόσμο. Πολλοί εξ αυτών, όχι όλοι ευτυχώς, είναι ανεύθυνοι. Δημοκρατία μπορεί να υπάρξει μόνον εάν έχουμε ένα υψηλής μόρφωσης κοινό. Σε μία πόλη σαν την αρχαία Αθήνα υπήρχε δημοκρατία -χωρίς να σκεφτόμαστε πως περνούσαν οι σκλάβοι ή οι γυναίκες-, διότι οι άνδρες είχαν όλοι πολύ καλή μόρφωση. Συνήθως δεν εξέλεγαν τους κυβερνήτες τους, τραβούσαν κλήρο, σα να το άφηναν στα χέρια του Θεού -καμία σχέση με τη βουλή των κοινοτήτων. Υπήρχε κοινωνικό κράτος στο Βυζάντιο; Η Εκκλησία έκανε πολλά για τους ανθρώπους. Το Βυζάντιο είχε πλήρη κοινωνική αίσθηση. Τα νοσοκομεία ήταν πολύ καλά, όπως και τα γηροκομεία, τα οποία ανήκαν κυρίως στην Εκκλησία, αλλά όχι μόνο σε αυτήν -υπήρχαν και κρατικά. Ας μη ξεχνάμε ότι ένας από τους πιο υψηλόβαθμους αξιωματούχους του κράτους ήταν ο Ορφανοτρόφος. Σίγουρα η Εκκλησία έπαιξε βασικό κοινωνικό ρόλο. Δεν ήταν απλά ένα καθεστώς ερημιτών που κάθονταν στο Αγιον Ορος -ήταν κι αυτό, αλλά υπήρχε ένα σύστημα από μοναστήρια στις πόλεις. Τα μοναστήρια φρόντιζαν τους Οίκους για τους γέροντες, των οποίων οι μοναχοί μόρφωναν τη νεολαία -κυρίως τα αγόρια γιατί τα κορίτσια μορφώνονταν στο σπίτι- και τα περισσότερα παρείχαν πολύ καλή μόρφωση. Τα κορίτσια του Βυζαντίου είχαν πολλές φορές καλύτερη παιδεία διότι «απολάμβαναν» περισσότερη ιδιωτική, προσοχή. Νομίζω ότι η βαθμολογία που θα δίναμε στο κοινωνικό έργο της Εκκλησίας, στο Βυζάντιο είναι ιδιαίτερα υψηλή. Και η παιδεία τους, κατά το Μέγα Βασίλειο, όφειλε να στηρίζεται στον Ομηρο, τον «διδάσκαλο των αρετών». Ηταν γνώστες της αρχαίας ελληνικής Γραμματείας. Είναι αξιομνημόνευτο, ωστόσο, ότι δεν έδιναν μεγάλη σημασία στους Αττικούς Τραγωδούς, αλλά στους λοιπούς ποιητές. Υπάρχει η διάσημη ιστορία μιας ελκυστικής κυρίας, φίλης ενός αυτοκράτορα, που μας διηγείται η Αννα Κομνηνή. Την ώρα που η κυρία περνούσε, κάποιος της φώναξε έναν ομηρικό στίχο, που μιλούσε για την Ελένη στην Τροία, κι εκείνη κατάλαβε το υπονοούμενο. Δεν υπήρχε κανείς λόγος να της εξηγήσει κάποιος, ποιανού ήταν οι στίχοι. Ολα ανεξαιρέτως τα αγόρια και τα κορίτσια ήξεραν τον Ομηρο. Η Αννα Κομνηνή δεν εξηγεί ποτέ τα σημεία στα οποία αναφέρεται στον Ομηρο, όλοι οι αναγνώστες της τα γνώριζαν. Αμόρφωτοι, δεν υπήρχαν στο Βυζάντιο; Αλλα ήταν τα προβλήματα της βυζαντινής γραμματείας. Ηταν τόσο καλοί γνώστες της αρχαίας ελληνικής γραμματείας ώστε επηρεάστηκαν στη διαμόρφωση της γλώσσας. Πολλοί ιστορικοί ήθελαν να γράψουν σαν τον Θουκυδίδη, δεν ήθελαν να γράψουν στη γλώσσα που τους ήταν πιο φυσική αλλά στην αρχαία. Η μεγάλη τραγωδία των βυζαντινών γραμμάτων ήταν η εξάρτησή της από την κλασσική γραμματεία. Οχι γιατί δεν γνώριζαν αρκετά, αλλά γιατί γνώριζαν πολύ περισσότερα από όσα ήταν απαραίτητα, για το δικό τους «δημιουργικό» καλό. Θα θέλατε να ζείτε στο Βυζάντιο; Δεν ξέρω αν προσωπικά θα ταίριαζα στην εποχή του Βυζαντίου. Αν ζούσα τότε, σκέφτομαι ότι θα αναπαυόμουν σε κάποιο μοναστήρι, ζώντας, όπως πολλοί μοναχοί ζούσαν, μια ζωή διανοούμενου, χωμένος στις θαυμάσιες βιβλιοθήκες που διέθεταν. Δε νομίζω πως θα ήθελα μια ζωή στη βυζαντινή πολιτική, αλλά, είναι πολύ δύσκολο να βρεις μια περίοδο στην παγκόσμια ιστορία στην οποία θα ήθελες να ζήσεις... Ολα εξαρτώνται από το πολίτευμα, την κοινωνία, την τάξη στην οποία γεννιέσαι. Θα ήθελα να ζω στη Βρετανία του 18ου αιώνα αν είχα γεννηθεί αριστοκράτης, αλλιώς δε θα μου άρεσε καθόλου. Είναι πολύ δύσκολο να απαντηθεί το ερώτημά σας. Εδώ είναι Βαλκάνια... Η κατάσταση στη Βαλκανική σας ανησυχεί; Με ενδιαφέρουν πολύ τα Βαλκάνια, είναι ένα μέρος του κόσμου που με «συντροφεύει» πολλά χρόνια, κι έτσι, φυσικά, και ενδιαφέρομαι και θλίβομαι. Δεν γνωρίζω τι μπορεί να φέρει το μέλλον. Ενα από τα πράγματα που με ενοχλεί ελαφρώς στα γηρατειά μου, είναι ότι, θα ήθελα να γνωρίσω τι θα συμβεί σε συγκεκριμένα μέρη του κόσμου -και κυρίως στα Βαλκάνια- σε μερικά χρόνια. Η Ελλάδα θα προχωρήσει, και από τις υπόλοιπες Βαλκανικές χώρες μάλλον και η Βουλγαρία. Αλλά για τη Ρουμανία και την Γιουγκοσλαβία... νοιώθω απελπισμένος όταν σκέφτομαι το μέλλον τους... Παράθεση Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
astarti Δημ. July 21, 2006 Κοινοποίηση Δημ. July 21, 2006 Η καυστικότητα και η ειρωνεία είναι γνωστό ότι δεν φέρνει θετικά αποτελέσματα.:) Παράθεση "Ακόμα κι όταν θα νομίζεις πως μου πήρες την ψυχή, θα σε καίω. Κι όταν ακόμη θα νομίζεις πως για πάντα έχω χαθεί, θα ανατέλλω..." Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
pro Δημ. July 21, 2006 Κοινοποίηση Δημ. July 21, 2006 Η καυστικότητα και η ειρωνεία είναι γνωστό ότι δεν φέρνει θετικά αποτελέσματα.:) Kαλο ειναι οταν κανεις τετοια σχολια να κανεις quote, η να αναφερεις σε ποιους απευθυνεσαι. Παράθεση Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
astarti Δημ. July 21, 2006 Κοινοποίηση Δημ. July 21, 2006 Στο σχόλιο της προηγούμενης από εμένα καταχώρησης. Και γενικά σε εκείνους που χαρακτηρίζουν και κατηγοριοποιούν καποιον κοροϊδευτικά. Παράθεση "Ακόμα κι όταν θα νομίζεις πως μου πήρες την ψυχή, θα σε καίω. Κι όταν ακόμη θα νομίζεις πως για πάντα έχω χαθεί, θα ανατέλλω..." Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
steff Δημ. July 21, 2006 Κοινοποίηση Δημ. July 21, 2006 Γεια σας , πρώτη φορά μπαίνω και βρίσκω πολύ ενδιαφέρουσα τη συζήτησή σας περί ελληνικότητας του Βυζαντίου.Πιστεύω ότι δεν υπάρχουν αρκετά στοιχεία για να μπορέσουμε να καταλήξουμε κάπου στα σίγουρα. Για παράδειγμα , στις επαρχίες του Βυζαντίου, πιστεύετε ότι οι άνθρωποι μιλούσαν ελληνικά μεταξύ τους; Διότι άλλο επίσημη γλώσσα που χρησιμοποιήται στα επίσημα έγγραφα , κι άλλο το τι συνέβαινε στην καθημερινότητα.Κι εδώ στην Κύπρο (είμαι Κύπριος) , μέχρι και μερικά χρόνια μετά το 1960 , επίσημη γλώσσα ήταν η αγγλική (λόγω της αγγλικής αποικιοκρατίας). Τι σημαίνει δηλαδή αυτό , ότι ο παππούς μου μιλούσε αγγλικά με τη γιαγιά μου; Οπόταν η φράση "Η ελληνική γλώσσα μιλιόταν απ' άκρη σ' άκρη της αυτοκρατορίας" μου ακούγεται λίγο υπερβολική. Δυστυχώς οι πηγές της ιστορίας δεν είναι αντικειμενικές ούτε και δίνουν ολοκληρωμένη εικόνα του τι συνέβαινε. Εξάλλου οι περισσότερες ιστορικές πηγές , παγκόσμια , γράφτηκαν κατά παραγγελίαν στις αυλές των ανακτόρων. ΤΕΛΟΣ ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ ΜΕ ΟΣΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥΣ. Είναι βασικό χαρακτηριστικό των πολιτισμένων ανθρώπων , αν δεν μπορούν να απαντήσουν σε κάτι , να σιωπούν και όχι να καταφεύγουν σε χαρακτηρισμούς , στρέφοντας έτσι την προσοχή αλλού , προσπαθώντας να καλύψουν την ανυπαρξία επιχειρημάτων. Παράθεση Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
achileas Δημ. July 22, 2006 Κοινοποίηση Δημ. July 22, 2006 Γεια σας , πρώτη φορά μπαίνω και βρίσκω πολύ ενδιαφέρουσα τη συζήτησή σας περί ελληνικότητας του Βυζαντίου.Πιστεύω ότι δεν υπάρχουν αρκετά στοιχεία για να μπορέσουμε να καταλήξουμε κάπου στα σίγουρα. Για παράδειγμα , στις επαρχίες του Βυζαντίου, πιστεύετε ότι οι άνθρωποι μιλούσαν ελληνικά μεταξύ τους; Διότι άλλο επίσημη γλώσσα που χρησιμοποιήται στα επίσημα έγγραφα , κι άλλο το τι συνέβαινε στην καθημερινότητα.Κι εδώ στην Κύπρο (είμαι Κύπριος) , μέχρι και μερικά χρόνια μετά το 1960 , επίσημη γλώσσα ήταν η αγγλική (λόγω της αγγλικής αποικιοκρατίας). Τι σημαίνει δηλαδή αυτό , ότι ο παππούς μου μιλούσε αγγλικά με τη γιαγιά μου; Οπόταν η φράση "Η ελληνική γλώσσα μιλιόταν απ' άκρη σ' άκρη της αυτοκρατορίας" μου ακούγεται λίγο υπερβολική. Δυστυχώς οι πηγές της ιστορίας δεν είναι αντικειμενικές ούτε και δίνουν ολοκληρωμένη εικόνα του τι συνέβαινε. Εξάλλου οι περισσότερες ιστορικές πηγές , παγκόσμια , γράφτηκαν κατά παραγγελίαν στις αυλές των ανακτόρων. ΤΕΛΟΣ ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ ΜΕ ΟΣΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥΣ. Είναι βασικό χαρακτηριστικό των πολιτισμένων ανθρώπων , αν δεν μπορούν να απαντήσουν σε κάτι , να σιωπούν και όχι να καταφεύγουν σε χαρακτηρισμούς , στρέφοντας έτσι την προσοχή αλλού , προσπαθώντας να καλύψουν την ανυπαρξία επιχειρημάτων. Εκεινες τις εποχες πολυ δυσκολα μια τοσο μεγαλη αυτοκρατορια μπορουσε να εχει μονο μια γλωσσα. Βεβαιως δεν εχουμε και εγγραφα τους γιατι ακολουθησε μια μεγαλη περιοδος σκοταδισμου,οποτε ακομα ποιο δυσκολο να βγαλουμε συμπερασματα. Παράθεση Ω ξειν' αγγελλειν Λακεδαιμονιοις οτι τηδε κειμεθα τοις κεινων ρημασι πειθομενοι. Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
ethnicnation Δημ. July 22, 2006 Κοινοποίηση Δημ. July 22, 2006 Στο "ΖΡάδιο Αρβύλα" και στην συκοφαντία, ταιριάζουν οι χαρακτηρισμοί. Εαν δεν απαντάς στον λασπολόγο με τον χαρακτηρισμό που του αρμόζει, ασύστολα θα συνεχίσει δίχως "φρένο" το βρωμερό "έργο" του. Παράθεση Ποιόν θ' "αρπάξω" σήμερα; [sIGPIC][/sIGPIC] Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
achileas Δημ. July 22, 2006 Κοινοποίηση Δημ. July 22, 2006 Στο "ΖΡάδιο Αρβύλα" και στην συκοφαντία, ταιριάζουν οι χαρακτηρισμοί. Εαν δεν απαντάς στον λασπολόγο με τον χαρακτηρισμό που του αρμόζει, ασύστολα θα συνεχίσει δίχως "φρένο" το βρωμερό "έργο" του. Οταν ο φιλος δεν ξερει να κρατα τα νευρα του,χανει την ουσια του. Λυπαμαι. Παράθεση Ω ξειν' αγγελλειν Λακεδαιμονιοις οτι τηδε κειμεθα τοις κεινων ρημασι πειθομενοι. Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
astarti Δημ. July 22, 2006 Κοινοποίηση Δημ. July 22, 2006 Οταν ο φιλος δεν ξερει να κρατα τα νευρα του,χανει την ουσια του. Λυπαμαι. Και το δίκιο του... Παράθεση "Ακόμα κι όταν θα νομίζεις πως μου πήρες την ψυχή, θα σε καίω. Κι όταν ακόμη θα νομίζεις πως για πάντα έχω χαθεί, θα ανατέλλω..." Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
achileas Δημ. July 22, 2006 Κοινοποίηση Δημ. July 22, 2006 Εδω σου ειπε ο αλλος για 4 vs 145 και το θεωρησες αμελητεο... 300 vs 1200 = 1:4 4 vs 145 = 1:36 Κατα τα αλλα, το αγγλικο ναυτικο εχει να χασει καμια 500αρια (και βαλε) χρονια, και εχει κανει αρκετους πολεμους στη διαρκεια τους. Οι δε βικινγκς κατεκτησαν την μιση ευρωπη (και αλλοι λενε οτι εφτασαν και αμερικη) με τα ντρακαρ τους. Για τους αμερικανους δεν το συζητω. Εγω δεν λεω ποιος ηταν καλυτερος. Ο καθενας στον καιρο του και καθε συγκριση ειναι ατοπη. Γιατι και οι αθηναιοι θα παθαιναν πανωλεθρια απο το υγρο πυρ, και οι βυζαντινοι απο τους εξοσετ, και οι βρετανοι απο τa f15,16,18,klp Δηλαδη θεωρεις οτι εγινε ναυμαχια 4vs145? Μηπως εχετε να πειτε και για 5000vs500000? Τι εκανε στον Β.Π.Π το αγγλικο ναυτικο? Οι Ελληνες καναν το γυρο της γης πολλα χρονια πριν τους βικινγκς.(Οδυσεια,Ιασων). Παράθεση Ω ξειν' αγγελλειν Λακεδαιμονιοις οτι τηδε κειμεθα τοις κεινων ρημασι πειθομενοι. Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
tasosmaroulitsis Δημ. July 22, 2006 Κοινοποίηση Δημ. July 22, 2006 Κατά πολλούς,εμείς ανακαλύψαμε την Αμερική...:p Παράθεση Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
achileas Δημ. July 22, 2006 Κοινοποίηση Δημ. July 22, 2006 Κατά πολλούς,εμείς ανακαλύψαμε την Αμερική...:p Τις εποχες που εγιναν αυτα δεν εχουμε γραπτο λογο για να το αποδειξουμε. Παντως σιγουρα ημασταν παντα ναυτικο κρατος. Παράθεση Ω ξειν' αγγελλειν Λακεδαιμονιοις οτι τηδε κειμεθα τοις κεινων ρημασι πειθομενοι. Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
tasosmaroulitsis Δημ. July 22, 2006 Κοινοποίηση Δημ. July 22, 2006 Το Βυζάντιο είχε και το υγρό πυρ... Πολύ εργαλείο για τα πλοία έτσι...;;; Παράθεση Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
achileas Δημ. July 22, 2006 Κοινοποίηση Δημ. July 22, 2006 Το Βυζάντιο είχε και το υγρό πυρ... Πολύ εργαλείο για τα πλοία έτσι...;;; Δεν ειχε και μεγαλους αντιπαλους τοτε. Πολυ μετα ηρθαν οι Αγγλοι. Παράθεση Ω ξειν' αγγελλειν Λακεδαιμονιοις οτι τηδε κειμεθα τοις κεινων ρημασι πειθομενοι. Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
tasosmaroulitsis Δημ. July 22, 2006 Κοινοποίηση Δημ. July 22, 2006 Ότι θέλαν έκαναν οι Βυζαντινοί στις θάλασσες τότε...Οι Τούρκοι τότε,μαλωμένοι ήταν με τη θάλασσα... Παράθεση Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
achileas Δημ. July 22, 2006 Κοινοποίηση Δημ. July 22, 2006 Ότι θέλαν έκαναν οι Βυζαντινοί στις θάλασσες τότε...Οι Τούρκοι τότε,μαλωμένοι ήταν με τη θάλασσα... Οι Τουρκοι δεν υπηρχαν τοτε. Παράθεση Ω ξειν' αγγελλειν Λακεδαιμονιοις οτι τηδε κειμεθα τοις κεινων ρημασι πειθομενοι. Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
tasosmaroulitsis Δημ. July 22, 2006 Κοινοποίηση Δημ. July 22, 2006 Εντάξει,τους Οθωμανούς εννοώ... Παράθεση Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
achileas Δημ. July 22, 2006 Κοινοποίηση Δημ. July 22, 2006 Εντάξει,τους Οθωμανούς εννοώ... Απο ταταρους μεχρι και κινεζους ειχαν. Παράθεση Ω ξειν' αγγελλειν Λακεδαιμονιοις οτι τηδε κειμεθα τοις κεινων ρημασι πειθομενοι. Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
tasosmaroulitsis Δημ. July 22, 2006 Κοινοποίηση Δημ. July 22, 2006 Και όλοι αυτοί έγιναν Τούρκοι... Παράθεση Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
achileas Δημ. July 22, 2006 Κοινοποίηση Δημ. July 22, 2006 Και όλοι αυτοί έγιναν Τούρκοι... Κατι τετοιο.Δεν υπαρχει Τουρκος-Τουρκος. Παράθεση Ω ξειν' αγγελλειν Λακεδαιμονιοις οτι τηδε κειμεθα τοις κεινων ρημασι πειθομενοι. Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
tasosmaroulitsis Δημ. July 22, 2006 Κοινοποίηση Δημ. July 22, 2006 Κατι τετοιο.Δεν υπαρχει Τουρκος-Τουρκος. Εκείνη την εποχή,αυτοί δεν ήταν βάρβαροι "του κερατά"...;;;:p Παράθεση Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.