lariser Δημοσιεύτηκε November 8, 2014 Κοινοποίηση Δημοσιεύτηκε November 8, 2014 [imgalign]http://news.myphone.gr/xiaomi.png[/imgalign]Ο Lei Jun, ιδρυτής και CEO της Xiaomi, είναι μια χαρισματική προσωπικότητα που η φήμη της έχει ξεπεράσει τα όρια της Κίνας. Σε ηλίκία 45 ετών έχει κάνει ήδη μια σημαντική πορεία με την ίδρυση και επιτυχημένη λειτουργία εταιρειών όπως η Kingsoft, η UCWeb και εσχάτως η Xiaomi Tech που τον έχουν καθιερώσει τόσο ως επιτυχημένο επιχειρηματία παγκοσμίου βεληνεκούς, όσο και ως άνθρωπο με σημαντικό τεχνολογικό όραμα. Ειδικά στην τελευταία, ξεκίνησε μόλις το 2010, υλοποιώντας ένα πολύ τολμηρό επιχειρηματικό πλάνο με την σταδιακή διάθεση χαμηλού κόστους συσκευών με αξιόλογα χαρακτηριστικά, που διατίθενται από την online πλατφόρμα αγορών της εταιρείας. Στην Κίνα έχει πολλές χαρακτηριστεί το alter ego του Steve Jobs, καθώς η σχεδίαση των συσκευών και του software της Xiaomi παραπέμπουν ανοιχτά στα προϊόντα της Apple, στελέχη της οποία την έχουν κατηγορήσει για καθαρή αντιγραφή. Η αλήθεια είναι ότι το επιχειρηματικό μοντέλο της Xiaomi μοιάζει περισσότερο στην Amazon, αφού τα smartphones και το tablet της εταιρείας βασίζονται σε μια τροποποιημένη έκδοση του Android (MIUI) και βασικές λειτουργίες τους είναι συνδεδεμένες με την πλατφόρμα της Xiaomi. Όπως και στην Amazon, η κερδοφορία της εταιρείας έρχεται από την πώληση περιεχομένου στους χρήστες, ενώ η τιμολόγηση των συσκευών γίνεται στα επίπεδα του κόστους παραγωγής. Στην πιο πρόσφατη από τις πολλές συνεντεύξεις του, ο Lei Jun αναλύει το όραμα του για το μέλλον της Xiaomi, την στρατηγική που χαράζουν με τη βοήθεια του Hugo Barra για την εξάπλωση της εταιρείας στις διεθνείς αγορές και τις τάσεις στην αγορά των συσκευών και των υπηρεσιών. Η συνέντευξη, που δόθηκε στις αρχές της εβδομάδας στο κινεζικό site SINA, ακολούθησε την ανακοίνωση της IDC (30/10/2014) που αξιολογούσε την Xiaomi στην 3η θέση μεταξύ των κατασκευαστών mobile συσκευών, με βάση των όγκο πωλήσεων. Ο Lei Jun παραδέχθηκε ότι αιφνιδιάστηκε από το θετικό νέο, αν και δεν κρύβει ότι φιλοδοξία του είναι να δει την Xiaomi να κατατάσσεται στις 500 μεγαλύτερες εταιρίες, παγκοσμίως. Στην παρουσίαση της ανακοίνωσης, πολλές ανταγωνιστικές εταιρείες θεώρησαν ότι πρόκειται για ένα πρόσκαιρο αποτέλεσμα, ένα πυροτέχνημα, αν και ο ίδιος θεωρεί ότι ήταν αναμενόμενο και θα έχει διάρκεια καθώς βασίστηκε σε πολύ κοπιώδη δουλειά και υπομονή. Φανερώνει ότι τα συστατικά της επιτυχίας ήταν η επιμονή στην καινοτομία, το «συλλογικό» μοντέλο βελτίωσης των προϊόντων της και η συνεχής υποστήριξη των προϊόντων Xiaomi, ακόμα και των παλαιότερων. Όσον αφορά την εξέλιξη των συσκευών, υποστηρίζει ότι σε κανένα στάδιο της σχεδίασης ή της κατασκευής δεν γίνονται συμβιβασμοί στην ποιότητα ή την υπεροχή των χαρακτηριστικών παρά το γεγονός ότι η τελική τιμή είναι αρκετά χαμηλότερη εφάμιλλών προϊόντων. Από την άλλη, η εταιρεία πετυχαίνει σημαντικές οικονομίες κλίμακας από το μεγάλο αριθμό συσκευών που παράγει και εξοικονομεί σημαντικά κεφάλαια από την αποφυγή ακριβού marketing και την παράκαμψη όλης, σχεδόν, της αλυσίδας λιανικής. Η Xiaomi έχει επιτύχει να αναπτύξει μια πολύ ενεργή βάση χρηστών-καταναλωτών, που συμμετέχει στην δοκιμή νέων λειτουργιών, που έρχονται μέσα από τις πολύ συχνές ενημερώσεις του MIUI (firmware) και δίνει τακτικό feedback για bugs ή χαρακτηριστικά που επιθυμεί, μέσα από το επίσημο forum της εταιρείας. Η εταιρεία ενθαρρύνει τον «πειραματισμό» κάνοντας εύκολο το rooting ή την εγκατάσταση τροποποιημένων ROM στις συσκευές της, από τους ίδιους τους χρήστες. Οι developers της εταιρείας μαζί με μια μεγάλη κοινότητα άλλων ανεξάρτητων διορθώνει ταχύτατα τα bugs και ενσωματώνει τις λειτουργίες που έχουν μεγάλη ζήτηση, χωρίς να αναλώνεται σε εξαντλητικούς κύκλους δοκιμών, αλλά με ικανοποιητικό αποτέλεσμα. Η πολύ έντονη δουλειά και το ενδιαφέρον που δείχνει η εταιρεία για όλη τη γκάμα των προϊόντων της, είναι που έχουν χτίσει την εξαιρετική φήμη τους που διαδίδεται μεταξύ των καταναλωτών και εκτοξεύει τις online πωλήσεις. Είναι ένα σημαντικό σημείο διαφοροποίησης από τον ανταγωνισμό, που ο Lei Jun τονίζει με καμάρι. Η Xiaomi συμμετέχει σε μια εθνική προσπάθεια για την προώθηση του mobile Internet που αποσκοπεί στην αύξηση της παραγωγικότητας στην Κίνα και έχει σκοπό να παρέχει τα μέσα για τον εκσυγχρονισμό πιο παραδοσιακών τομέων της βιομηχανίας. Ταυτόχρονα, η εταιρεία πιέζει για την βελτίωση των μεθόδων παραγωγής των συσκευών της, σε όλο το εύρος των εταιρειών με τις οποίες συνεργάζεται. Η αυτοματοποίηση και ο ποιοτικός έλεγχος στην κατασκευή, η ποιότητα των υλικών και η ταχύτητα στην διάθεση των προϊόντων είναι οι τομείς που πιέζει σημαντικά η Xiaomi, αναγνωρίζοντας ότι το χαμηλό κόστος δεν είναι ο καθοριστικός παράγοντας επιλογής στις αναπτυγμένες αγορές, στις οποίες θέλει να εισέλθει. Ο Jun έχει ένα φιλόδοξο όραμα ανάπτυξης και δεν αρκείται να το μοιράζεται μόνο με τα στελέχη της επιχείρησης τους. Όπως λέει, στόχος του είναι να το μεταφέρει σε όλους τους εργαζομένους και τους συνεργάτες του. Ξέρει ότι το πλάνο να πρωταγωνιστήσει στις παγκόσμιες αγορές θέλει την συνολική ενεργοποίηση όλου του έμψυχου και άψυχου δυναμικού που υποστηρίζει την εταιρεία, ώστε να μπορέσει να αναπτυχθεί με τους ίδιους εντατικούς ρυθμούς. Ο CEO της Xiaomi περιγράφει την στρατηγική του ως εξής: Το πρώτο βήμα είναι να καθιερωθεί η Xiaomi ως Νο. 1 κατασκευαστής σε κρίσιμες αναπτυσσόμενες αγορές (Κίνα, Ταϊβάν, Χονγκ Κονγκ, Σιγκαπούρη, Μαλαισία, Ινδία και Ινδονησία). Ο στόχος είναι η συγκρατημένη παρουσία στην Ινδία να μετατραπεί σε επικράτηση μέσα σε διάστημα 3 χρόνων και προοδευτικά να ακολουθήσουν οι αγορές της Βραζιλίας και της Ινδονησίας μέχρι να κλείσει αυτός ο κύκλος. Στο μεταξύ, η εταιρεία θα προσπαθήσει να προσαρμόσει το marketing πάνω στο ήδη επιτυχημένο μοντέλο ώστε να μπορεί να εισέλθει στις αγορές των ΗΠΑ και της ΕΕ. Η εμφάνιση στην αγορά της Ινδίας δεν θα περιοριστεί μόνο στην πώληση αλλά και την μεταφορά των υπηρεσιών και την αποθήκευση των δεδομένων των ντόπιων χρηστών, την κατασκευή των συσκευών και την τροποποίηση προϊόντων και υπηρεσιών ώστε να καλύπτουν τις τοπικές ανάγκες. Και σε αυτή την περίπτωση η εταιρεία θα εστιάσει στην διατήρηση του ανταγωνιστικού κόστους παραγωγής και πώλησης και θα αυξήσει σημαντικά την γκάμα των υπηρεσιών και των προϊόντων της, με την εισαγωγή αξεσουάρ ή συσκευών εκτός κινητής. Είναι μια τακτική που ήδη εφαρμόζει στην Κίνα με επιτυχία και βελτιώνει τα περιθώρια κέρδους της εταιρείας. Ένα άλλος τομέας της στρατηγικής της είναι η διεύρυνση της γκάμας προϊόντων που εκτός από τις κινητές συσκευές θα περιλαμβάνει ηλεκτρονικά προϊόντα για το σπίτι αλλά και κάποια που δεν θα κατασκευάζονται από την ίδια αλλά από συνεργάτες της. Ο Jun παραδέχεται ότι στο σχέδιο του περιλαμβάνει την υποστήριξη πολλών τοπικών start-up εταιρειών που δεν έχουν την τεχνογνωσία και τα κανάλια για να προωθήσουν τα καινοτόμα προϊόντα τους στις αγορές. Η Xiaomi φιλοδοξεί να γίνει η «ομπρέλα» που θα δώσει εμπορική διέξοδο για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες αυτών των εταιρειών και παράλληλα με την επιπλέον κερδοφορία που θα της εξασφαλίσουν τέτοιες συνεργασίες θα μπορεί να έχει και άμεση πρόσβαση σε περισσότερες τεχνολογίες αιχμής και καινοτομίες. Η μεγάλη πρόκληση για τον Jun είναι να μπορεί να σταθεροποιήσει την εφοδιαστική αλυσίδα για τα προϊόντα που πουλά η εταιρεία του ώστε να ανταποκρίνεται στη ζήτηση. Θεωρεί ότι ο στόχος για διάθεση 65-70 εκατομμυρίων συσκευών των χρόνων είναι επαρκής και απολύτως εφικτός, αλλά με την εξάπλωση σε νέες αγορές οι αριθμοί αυτοί θα αυξηθούν δραματικά αυξάνοντας ταυτόχρονα την δυσκολία να εξασφαλιστεί η αδιάλειπτη τροφοδοσία με το ελάχιστο δυνατό stock. Είναι μια απαραίτητη προϋπόθεση για να μπορέσει να διατηρήσει τις τιμές πώλησης κοντά στο κόστος παραγωγής και επομένως ένα βασικό πλεονέκτημα των προϊόντων αυτών. Μια άλλη παράμετρος για να πραγματοποιήσει την στρατηγική του είναι να εξασφαλίσει σταθερή και φθηνή χρηματοδότηση των επιχειρηματικών του πλάνων και βασικός παράγοντας γι’ αυτό είναι να διατηρηθεί η υψηλή δυναμική της Xiaomi. Υποστηρίζει ότι η εταιρεία κάνει επενδύσεις μεγάλης έντασης στον εκσυγχρονισμό και την επέκταση των γραμμών παραγωγής, στην σχεδίαση των συσκευών και στην ανάπτυξη του software και των υπηρεσιών της. Ξέρει ότι πρέπει να πετύχουν μια εξίσου γρήγορη ανάπτυξη σε όλους αυτούς τους τομείς για να αποδώσουν οι επενδύσεις τους και αναγνωρίζει ότι στην λογική του οικοσυστήματος που χτίζουν, όλα αυτά τα συστατικά είναι το ίδιο σημαντικά. Η Xiaomi ξέρει ότι για να μπορεί να παρέχει αντίστοιχο επίπεδο υποστήριξης και ικανοποίησης για όλες τις συσκευές της θα πρέπει να διατηρήσει ελεγχόμενο τον αριθμό τους. Ειδικά για τα smartphones, που αποτελούν την αιχμή του δόρατος στις εμπορικές της δραστηριότητες, ο αριθμός αυτός είναι 5-6 συσκευές. Έχοντας δουλέψει ως μηχανικός για 25 χρόνια, ξέρει ότι οι ομάδες που ασχολούνται με όλα τα στάδια της ανάπτυξης και της κατασκευής των προϊόντων πρέπει επίσης να είναι ελεγχόμενες σε αριθμό. Στην παρούσα φάση η Xiaomi αποτελείται από 7000 υπαλλήλους εκ των οποίων οι 5000 αποτελούν τον βασικό κορμό και 2000 ασχολούνται με την έρευνα και την ανάπτυξη. Συγκριτικά με τα μεγέθη παραγωγής και κερδοφορίας της εταιρείας και σε σύγκριση με τη δύναμη του ανταγωνισμού, ο αριθμός αυτός είναι πραγματικά εντυπωσιακός και φανερώνει την ευελιξία της εταιρείας. Ο Lei Jun πιστεύει ότι η δύναμη του Internet, η ταχύτητα και η καλή φήμη που έρχεται από τους πελάτες του είναι οι κινητήριες δυνάμεις που θα τον οδηγήσουν να επιτύχει το εταιρικό όραμα του και να καταξιωθεί σε παγκόσμιο παίκτη. Εκπροσωπεί μια γενιά φιλόδοξων και δημιουργικών ανθρώπων από την Ασία, που δείχνουν το δρόμο σε μια αγορά που γίνεται μέρα με τη μέρα πιο κοινότυπη και πολλές φορές χάνει την επαφή με τις ανάγκες των καταναλωτών. Παραδέχεται ότι έχει πολλά να μάθει για να το πετύχει αλλά ελπίζει ότι η συνεργασία που ξεκίνησε με τον Hugo Barra εδώ και ενάμιση χρόνο, θα τον βοηθήσει να ανοίξει τις πόρτες των ώριμων αγορών και να επαναλάβει την επιτυχία της Xiaomi κι εκεί. Μπορεί να περιμένουμε λίγο ακόμα να δούμε το όραμα του να υλοποιείται στην Ευρώπη, αλλά οι κουβέντες του μπορούν να δώσουν σημαντικά διδάγματα σε όλους. [via] Παράθεση PS Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
ggazas Δημ. November 8, 2014 Κοινοποίηση Δημ. November 8, 2014 Έχει ψηλούς στόχους και δείχνει να έχει και το σχέδιο να τους επιτύχει. Ο ίδιος πάντως είναι χαρισματικός. Παράθεση Φιλικά Γιώργος Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
efstratios_1982 Δημ. November 8, 2014 Κοινοποίηση Δημ. November 8, 2014 Έχει ψηλούς στόχους και δείχνει να έχει και το σχέδιο να τους επιτύχει. Ο ίδιος πάντως είναι χαρισματικός. Όντως έτσι δείχνει. Απλώς έχω τις ενστάσεις μου. 1 Πως θα πουλήσει Ευρώπη,Αμερική αφήνοντας έξω τους παρόχους. Δεν νομίζω να το αφήσουν έτσι αυτό αφου αποτελεί κομμάτι των εσόδων τους. 2 Μου φαίνεται μικρός ο αριθμός του RND της σε σχέση με τον συνολικό αριθμό των υπαλλήλων της. 3" Όπως και στην Amazon, η κερδοφορία της εταιρείας έρχεται από την πώληση περιεχομένου στους χρήστες, ενώ η τιμολόγηση των συσκευών γίνεται στα επίπεδα του κόστους παραγωγής."Δηλαδή τι σημαίνει αυτό? Τι υπηρεσίες σκοπεύει να πουλήσει μέσω των συσκευών της? 4 "Η Xiaomi συμμετέχει σε μια εθνική προσπάθεια για την προώθηση του mobile Internet που αποσκοπεί στην αύξηση της παραγωγικότητας στην Κίνα και έχει σκοπό να παρέχει τα μέσα για τον εκσυγχρονισμό πιο παραδοσιακών τομέων της βιομηχανίας. Ταυτόχρονα, η εταιρεία πιέζει για την βελτίωση των μεθόδων παραγωγής των συσκευών της, σε όλο το εύρος των εταιρειών με τις οποίες συνεργάζεται. " δλδ μας λέει ότι τα δεδομένα μας πάνε στην Κινέζικη κυβέρνηση εμμέσως πλην σαφώς? Τι εννοεί με τον όρο εθνικο? 5 "Οι developers της εταιρείας μαζί με μια μεγάλη κοινότητα άλλων ανεξάρτητων διορθώνει ταχύτατα τα bugs και ενσωματώνει τις λειτουργίες που έχουν μεγάλη ζήτηση, χωρίς να αναλώνεται σε εξαντλητικούς κύκλους δοκιμών, αλλά με ικανοποιητικό αποτέλεσμα." δλδ μας λέει ότι δουλευει όπως η CM? Η γίνονται οι users betta testers? Ναι είναι ανοιχό το λειτουργικό αλλά όταν λέει ανεξάρτητοι developers? Δουλεύει κανένας χωρίς όφελος? Η κάτι δεν εχει μεταφραστεί σωστά η κάτι εννοεί αλλά δεν το λέει ξεκάθαρα. Γενικά το όλο επιχείρημα είναι πολύ έξυπνα στημένο. Τα προιόντα της είναι όντως πολύ ποιοτικά. Απλώς για κάποιο λόγο κάτι δεν μου αρέσει στα λεγόμενα του. η είναι πραγματικά πρωτοπόρος ή κάποιος άλλος κρύβεται απο πίσω (Κινέζικη κυβέρνηση)? Παράθεση Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
orlox Δημ. November 8, 2014 Κοινοποίηση Δημ. November 8, 2014 1. Όπως και άλλες εταιρίες μέσω e-shops. 2. Το 30% ασχολείται με το RND και σου φαίνεται λίγο; 3. Η Xiaomi έχει πολλές αγοραστές υπηρεσίες όπως θέματα, ringtones, cloud κτλ 4. ! και ο Αγιος Βασίλης είναι με το μέρος τους 5. Ακριβώς όπως η CM (Η MIUI είναι παιδί της CM) Παράθεση [sIGPIC][/sIGPIC] Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
kukukali Δημ. November 8, 2014 Κοινοποίηση Δημ. November 8, 2014 Μπορεί να μην έχω κινητό της Xiaomi για να εκφέρω γνώμη αλλά σε περιφερειακά προϊόντα που έχω, power bank και ακουστικά είναι πολύ καλή η ποιότητα και το κυριότερο vfm. Παράθεση Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
Party68 Δημ. November 8, 2014 Κοινοποίηση Δημ. November 8, 2014 οτιδηποτε που ειναι καλο για τους καταναλωτες ευπροσδεκτο Παράθεση Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
Stratosnen Δημ. November 8, 2014 Κοινοποίηση Δημ. November 8, 2014 Τελικά οι μεγάλες εταιρίες και τα εντυπωσιακά αποτελέσματα, χρειάζονται τον Ceo τους. Ο τύπος έχει βαθιά, γνώση και σφιχτό έλεγχο όλων όσων συμβαίνουν γύρω του και το επικοινωνεί κιόλας και μάλιστα με ένα τρόπο που λειτουργεί πολύ υπέρ του... Παράθεση Google, Microsoft, Apple... Choοse a color for your chains. Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
gnt Δημ. November 9, 2014 Κοινοποίηση Δημ. November 9, 2014 Διαβάστε τι είπε και ο αντιπρόεδρος της Xiaomi. Hugo Barra: Το iPhone 6 και το iOS έχουν επηρεαστεί από το Android Παράθεση http://imageshack.com/a/img854/9724/9yva.jpg Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
venoos Δημ. November 9, 2014 Κοινοποίηση Δημ. November 9, 2014 Μαρεσουν οι ανθρωποι με οραμα,στοχους και σχεδιο. Μπραβο του. Παράθεση δως μοι πα στω και ταν γαν κινασω :ninja: αν δεν κοιτας εκει που θες να πας,θα πας εκει που κοιτας... Link to comment Share on other sites Περισσότερες Επιλογές Κοινής Χρήσης
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.