Jump to content

Εκτελωνισμός αυτοκινήτων / μηχανών: Πως,πόσο,κόλπα κ.α.


vg
 Κοινοποίηση

Recommended Posts

εχει φερει κανεις σας απο γερμΝΙα?το αυτοματο κιβωτιο θα φορολογηθει και αυτο?:)
Ενοικιαζομενα δωμάτια και διαμερίσματα στην παραλία των Μυλων Αργολιδος δέκα λεπτά απο το Ναύπλιο σε προσιτές τιμές.
Link to comment
Share on other sites

Γειά σας και από εμένα. Βλέπω μεγάλο ενδιαφέρον για τον εκτελωνισμό των μεταχειρισμένων και είπα να βοηθήσω λίγο παραπάνω.

Σας παραθέτω λοιπόν τα άρθρα του τελωνειακού κώδικα που είναι για το θέμα αυτό:

 

 

 

 

Άρθρο 121

 

Τέλος ταξινόμησης επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης

 

 

 

1. Επιβατικά αυτοκίνητα της δασμολογικής κλάσης 87.03 της Συνδυασμένης Ονοματολογίας (Κανονισμός ΕΟΚ 2658/1987 του Συμβουλίου της 23ης Ιουλίου 1987 ΕΕL της 07.09.1987) υποβάλλονται σε τέλος ταξινόμησης επί της φορολογητέας αξίας όπως αυτή διαμορφώνεται με βάση τις διατάξεις του άρθρου 126 του παρόντα και του άρθρου 4 του ν.1573/1985 (ΦΕΚ 201 Α), όπως ισχύουν.

 

2. Οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της προηγούμενης παραγράφου ορίζονται ως ακολούθως:

 

α) Για αυτοκίνητα που πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές της Οδηγίας 98/69 Ε.Κ. ή μεταγενέστερης:

 

 

ΚΥΛΙΝΔΡΙΣΜΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΕΛΟΥΣ

Μέχρι 900 Κυβικά εκατοστά 5%

Από 901-1400 « « 12%

Από 1401-1600 « « 20%

Από 1601-1800 « « 30%

Από 1801-2000 « « 40%

Από 2001 κυβικά εκατοστά και πάνω 50%

 

 

 

β) Για αυτοκίνητα που πληρούν εκ Karασκευής τις προδιαγραφές της Οδηγίας 94/12 Ε.Κ.:

 

 

ΚΥΛΙΝΔΡΙΣΜΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΕΛΟΥΣ

Μέχρι 900 Κυβικά εκατοστά 14%

Από 901-1400 « « 27%

Από 1401-1600 « « 45%

Από 1601-1800 « « 56%

Από 1801-2000 « « 83%

Από 2001 κυβικά εκατοστά και πάνω 142%

 

 

 

γ) Για αυτοκίνητα που πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές των Οδηγιών 91/441 Ε.Ο.Κ., 89/458 Ε.Ο.Κ. και 88/76 Ε.Ο.Κ.:

 

 

ΚΥΛΙΝΔΡΙΣΜΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΕΛΟΥΣ

Μέχρι 900 Κυβικά εκατοστά 24%

Από 901-1400 « « 49%

Από 1401-1600 « « 95%

Από 1601-1800 « « 129%

Από 1801-2000 « « 216%

Από 2001 κυβικά εκατοστά και πάνω 334%

 

 

 

δ) Για αυτοκίνητα συμβατικής τεχνολογίας:

 

 

ΚΥΛΙΝΔΡΙΣΜΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΕΛΟΥΣ

Μέχρι 900 Κυβικά εκατοστά 37%

Από 901-1400 « « 66%

Από 1401-1600 « « 128%

Από 1601-1800 « « 148%

Από 1801-2000 « « 266%

Από 2001 κυβικά εκατοστά και πάνω 346%

 

 

 

ε) Για αυτοκίνητα οχήματα, τρίκυκλα ή τετράκυκλα που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της οδηγίας 2002/24/Ε.Κ. του Συμβουλίου της 18ης Μαρτίου 2002 (E.E.L 124 της 9.5.2002) και πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές της οδηγίας 2002/51/Ε.Κ. ή μεταγενέστερης:

 

 

ΚΥΛΙΝΔΡΙΣΜΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΕΛΟΥΣ

Από 50 μέχρι και 500 κυβικά εκατοστά 5%

Από 501 μέχρι και 900 κυβικά εκατοστά 9%

Από 901 κυβικά εκατοστά και πάνω 15%

 

 

 

στ) Οι διατάξεις του άρθρου 26 του ν. 1959/1991 (ΦΕΚ 123 Α΄) και της αριθ. Β.27660/712/10.7.1992 κοινής υπουργικής απόφασης των Υπουργών Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (ΦΕΚ 519 Β΄), εφαρμόζονται και για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα της προηγούμενης περίπτωσης ε'.

 

3. Για αυτοκινούμενα τροχόσπιτα της δασμολογικής κλάσης 87.03 της Συνδυασμένης Ονοματολογίας αντίστοιχης με τις περιπτώσεις (α), (β), (γ) και (δ) της προηγούμενης παραγράφου, αντιρρυπαντικής ή συμβατικής τεχνολογίας, οι κατά περίπτωση συντελεστές τέλους ταξινόμησης μειώνονται κατά πενήντα τοις εκατό (50%).

 

4. Οι διατάξεις των παραπάνω παραγράφων 1 και 2 εφαρμόζονται και για αυτοκίνητα τύπου JEEP της δασμολογικής κλάσης 87.04 της Συνδυασμένης Ονοματολογίας.

 

5. Για ηλεκτροκίνητα ή υβριδικά αυτοκίνητα, με κινητήρα του οποίου οι εκπομπές ρύπων είναι σύμφωνες με τις ισχύουσες διατάξεις για τα οχήματα - αντιρρυπαντικής τεχνολογίας της Οδηγίας 94/12 Ε.Κ. ή μεταγενέστερης δεν υπόκεινται στο προβλεπόμενο από τις διατάξεις του άρθρου αυτού τέλος ταξινόμησης.

 

6. Σε περίπτωση έκδοσης νέας Κοινοτικής Οδηγίας με νέες προδιαγραφές ως προς τις εκπομπές ρύπων, από το χρόνο έναρξης εφαρμογής των αναγκαίων εθνικών μέτρων εναρμόνισης προς αυτήν για αυτοκίνητα που πληρούν τις προδιαγραφές αυτές, θα εφαρμόζονται οι συντελεστές τέλους ταξινόμησης της περίπτωσης (α) της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου.

 

Για τα αυτοκίνητα της Οδηγίας 98/69 Ε.Κ. και 94/12 Ε.Κ. θα εφαρμόζονται οι συντελεστές των περιπτώσεων (β) και (γ) αντίστοιχα.

 

7. Με κοινές αποφάσεις των Υπουργών Οικονομικών, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζονται οι διαδικασίες και τα απαραίτητα δικαιολογητικά για το χαρακτηρισμό των αυτοκινήτων ως αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και τη διαπίστωση των προδιαγραφών από πλευράς αντιρρύπανσης που πληρούν σύμφωνα με τις Κοινοτικές Οδηγίες, οι οποίες αναφέρονται στην παραπάνω παράγραφο 2 για την υπαγωγή τους στον αντίστοιχο συντελεστή τέλους ταξινόμησης, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου

 

Άρθρο 122

 

Τέλος ταξινόμησης επιβατικών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης

 

1. Για τα επιβατικά αυτοκίνητα που πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές της Οδηγίας 94/12 Ε.Κ. ή μεταγενέστερης ανεξάρτητα από το καύσιμο που χρησιμοποιούν, τα οποία προορίζονται να κυκλοφορήσουν ως δημόσιας χρήσης, καταβάλλεται το δεκατρία τοις εκατό (13%) του τέλους ταξινόμησης που προβλέπεται από τις διατάξεις του προηγούμενου άρθρου για τα όμοια αντιρρυπαντικής τεχνολογίας επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης.

 

2. Για τα αυτοκίνητα που πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές της Οδηγίας 91/441 Ε.Ο.Κ. και παλαιοτέρων ή είναι συμβατικής τεχνολογίας καταβάλλεται το πενήντα τοις εκατό (50%) του τέλους ταξινόμησης που προβλέπεται από τις διατάξεις του προηγούμενου άρθρου για όμοια αντιρρυπαντικής ή συμβατικής τεχνολογίας επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης.

 

3. Προκειμένου για επιβατικά αυτοκίνητα που λειτουργούν με πετρελαιοκινητήρα και προορίζονται να τεθούν σε κυκλοφορία ως δημόσιας χρήσης, η επιβάρυνση από το τέλος ταξινόμησης των προηγούμενων παραγράφων 1 και 2 δεν μπορεί να υπερβαίνει σε ποσοστό το εκατό τοις εκατό (100%) της φορολογητέας αξίας που διαμορφώνεται σε κάθε περίπτωση.

 

4. Τα επιβατικά αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης εφόσον αποχαρακτηρίζονται και τίθενται σε κυκλοφορία ως ιδιωτικής χρήσης πριν παρέλθει πενταετία από τον τελωνισμό τους, υπόκεινται στην καταβολή της διαφοράς μεταξύ των μειωμένων φόρων που κατέβαλαν και εκείνων που ισχύουν κατά το χρόνο του τελωνισμού τους ως ιδιωτικής χρήσης και με βάση τα φορολογικά στοιχεία που διαμορφώνονται κατά τον ίδιο χρόνο.

 

Η παραπάνω διαφορά μειώνεται κατά πενήντα τοις εκατό (50%) μετά την παρέλευση πενταετίας και μέχρι τη συμπλήρωση δεκαετίας από τον τελωνισμό τους ως δημόσιας χρήσης. Μετά την παρέλευση δεκαετίας δεν οφείλεται διαφορά τέλους, αλλά καταβάλλεται ποσό ίσο με τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας που ισχύουν κατά το χρόνο ταξινόμησής τους ως ιδιωτικής χρήσης.

 

5. Οι διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου εφαρμόζονται και για επιβατικά αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης που παραλήφθηκαν με τα προηγούμενα ευνοϊκά φορολογικά καθεστώτα.

Άρθρο 123

 

Τέλος ταξινόμησης φορτηγών αυτοκινήτων

 

1. Τα φορτηγά αυτοκίνητα πλην τύπου JEEP και οι βάσεις τους της δασμολογικής κλάσης 87.04 της Συνδυασμένης Ονοματολογίας που πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές των Οδηγιών 91/542 Ε.Ο.Κ. φάση Β' ή 96/69 Ε.Κ. ή μεταγενέστερων υποβάλλονται σε τέλος ταξινόμησης ως εξής:

 

α) Φορτηγά αυτοκίνητα μικτού βάρους πάνω από 3,5 τόνους ανεξάρτητα κυλινδρισμού, ποσοστό πέντε τοις εκατό (5%).

 

β) Ανοικτά φορτηγά για αυτοκίνητα μικτού βάρους μέχρι και 3,5 τόνους ανεξάρτητα κυλινδρισμού, ποσοστό επτά τοις εκατό (7%).

 

γ) Κλειστά φορτηγά αυτοκίνητα μικτού βάρους μέχρι και 3,5 τόνους.

 

 

ΚΥΛΙΝΔΡΙΣΜΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΕΛΟΥΣ

Μέχρι 900 κυβικά εκατοστά 6%

Από 901 - 1400 « « 14%

Από 1401 - 1800 « « 18%

Από 1801 - 2000 « « 21%

Από 2001 κυβικά εκατοστά και πάνω 26%

 

 

 

δ) Βάσεις των φορτηγών αυτοκινήτων των προηγούμενων περιπτώσεων πέντε τοις εκατό (5%) για την περίπτωση α' και επτά τοις εκατό (7%) για τις περιπτώσεις β' και γ'.

 

Απαλλάσσονται από το τέλος ταξινόμησης οι καινούργιες βάσεις φορτηγών αυτοκινήτων για τις οποίες μέχρι 24.6.2003 είχαν υποβληθεί δεσμευτικές και μη τροποποιήσιμες προσφορές με απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης σε εκτέλεση διαγωνισμών φορέων του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα για την κατασκευή οχημάτων διαφόρων τύπων και εκκρεμεί η παράδοσή τους.

 

Οι λεπτομέρειες για την εφαρμογή της διάταξης αυτής θα καθορισθούν με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών.

 

ε) Οι συντελεστές των προηγούμενων περιπτώσεων (α) έως και (δ) προσαυξάνονται κατά ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) προκειμένου για αυτοκίνητα που δεν πληρούν τις προδιαγραφές των παραπάνω Οδηγιών.

 

2. Προκειμένου για κλειστά φορτηγά που προέρχονται από μετατροπή επιβατικών αυτοκινήτων, τα αναφερόμενα στην περίπτωση (γ) της προηγούμενης παραγράφου ποσοστά τέλους τριπλασιάζονται και υπολογίζονται επί της φορολογητέας αξίας, όπως αυτή διαμορφώνεται για τα επιβατικά.

 

3. Ως αυτοκίνητο όχημα με μόνιμο κλειστό αμάξωμα νοείται όχι μόνο αυτό που εκ κατασκευής το αμάξωμά του είναι κλειστό αλλά και αυτό που προκύπτει με την προσθήκη στο αμάξωμα ανοικτού φορτηγού, καλύμματος από άκαμπτα στερεά υλικά, ανεξάρτητα αν αφαιρείται εύκολα ή δύσκολα ή αν το πίσω μέρος του αμαξώματος παραμένει ανοικτό.

 

4. Για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης των αυτοκινήτων της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου η φορολογητέα αξία διαμορφώνεται από την άθροιση των παρακάτω στοιχείων:

 

α) Την πράγματι πληρωθείσα ή πληρωτέα αξία για τα καινούρια αυτοκίνητα. Για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα λαμβάνεται υπόψη η τιμή που καθορίζεται από την αρμόδια Τελωνειακή Υπηρεσία Αξιών με βάση τα στοιχεία που η υπηρεσία αυτή διαθέτει Η τεκμαρτή αυτή αξία δεν μπορεί να είναι μικρότερη της πράγματι πληρωθείσας ή πληρωτέας αξίας (τιμή αγοράς).

 

β) Τους εισαγωγικούς δασμούς που πράγματι καταβάλλονται

 

γ) Τα παρεπόμενα έξοδα με τα οποία επιβαρύνονται τα οχήματα, όπως έξοδα προμήθειας, μεσιτείας, τόκων, φόρτωσης, εκφόρτωσης, ασφάλισης και μεταφοράς στο εσωτερικό της χώρας.

 

5. Τα ανοικτά φορτηγά αυτοκίνητα που διασκευάζονται σε κλειστά κατ' εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 11 του άρθρου 4 του ν. 2443/1996 (ΦΕΚ 265 Α) υποβάλλονται αντί των φορολογικών επιβαρύνσεων που προβλέπονται από το ν. 1573/1985 (ΦΕΚ 201 Α) σε τέλος ταξινόμησης, το ύψος του οποίου ορίζεται ως εξής: - Για τα κυλινδρισμού κινητήρα από 901 - 1.400 κυβ. εκατοστά, επτακόσια τριάντα τρία (733) ευρώ.

 

- Για τα κυλινδρισμού κινητήρα από 1.401 - 1.800 κυβ. εκατοστά, χίλια είκοσι επτά (1.027) ευρώ.

 

- Για τα κυλινδρισμού κινητήρα από 1.801 - 2.000 κυβ. εκατοστά, χίλια τετρακόσια εξήντα επτά (1.467) ευρώ.

 

- Για τα κυλινδρισμού κινητήρα από 2.001 κυβ. εκατοστά και πάνω δύο χιλιάδες τριακόσια σαράντα επτά (2.347) ευρώ.

 

6. Τα ηλεκτροκίνητα φορτηγά αυτοκίνητα δεν υπόκεινται στο προβλεπόμενο από τις διατάξεις του άρθρου αυτού τέλος ταξινόμησης.

 

7. Τα ανοικτά ή κλειστά φορτηγά αυτοκίνητα μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων που προέρχονται από διασκευή ελκυστήρων της δασμολογικής κλάσης (δ.κ.) 87.01, επιβατικών αυτοκίνητων (λεωφορείων) της δ.κ. 87.02, φορτηγών αυτοκίνητων ψυγείων της δ.κ. 87.04 και αυτοκίνητων οχημάτων ειδικών χρήσεων της δ.κ. 87.05 της συνδυασμένης ονοματολογίας υποβάλλονται αντί των φορολογικών επιβαρύνσεων που προβλέπονται από το ν. 1573/1985 (ΦΕΚ 201 Α) σε τέλος ταξινόμησης, το ύψος του οποίου ορίζεται ως εξής:

 

-Μικτού βάρους πάνω από 3,5 τόνους μέχρι και 7,5 τόνους 1.000 ευρώ.

 

-Μικτού βάρους πάνω από 7,5 τόνους μέχρι και 14 τόνους 1.800 ευρώ.

 

-Μικτού βάρους πάνω από 14 τόνους 2.500 ευρώ.

 

Τα παραπάνω ποσά προσαυξάνονται κατά πεντακόσια (500) ευρώ στις περιπτώσεις που από τη μετασκευή προκύπτει ανατρεπόμενο ή βυτιοφόρο όχημα.

 

8. Με κοινές αποφάσεις των Υπουργών Οικονομικών, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζονται οι διαδικασίες και τα απαραίτητα δικαιολογητικά για τον χαρακτηρισμό των αυτοκινήτων του άρθρου αυτού ως αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου.

 

Ο έλεγχος της κανονικότητας των αναγραφομένων τιμών επί των τιμοκαταλόγων των φορτηγών αυτοκινήτων και των λοιπών δικαιολογητικών στοιχείων, καθώς κι ο προσδιορισμός της φορολογητέας αξίας των εγχωρίως παραγομένων, υπάγεται στην αρμοδιότητα της Επιτροπής της παραγράφου 4 του άρθρου 126 του παρόντα

 

Τέλος ταξινόμησης μοτοσικλετών

 

 

 

1. Οι μοτοσικλέτες κυλινδρισμού κινητήρα 126 κυβικών εκατοστών και πάνω, της δασμολογικής κλάσης 87.11 της συνδυασμένης ονοματολογίας, υποβάλλονται σε τέλος ταξινόμησης, ως ακολούθως:

 

 

ΚΥΛΙΝΔΡΙΣΜΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΕΛΟΥΣ

Από 126 - 249 Κυβικά εκατοστά 2%

Από 250 - 900 « « 7%

Από 901 - 1400 « « 12%

Από 1401 - 1600 « « 14%

Από 1601 - 1800 « « 17%

Από 1801 κυβικά εκατοστά και πάνω 25%

 

 

 

2. Η φορολογητέα αξία για την επιβολή του τέλους της προηγούμενης παραγράφου διαμορφώνεται από την άθροιση των παρακάτω στοιχείων:

 

α) Την πράγματι πληρωθείσα ή πληρωτέα αξία για τις καινούργιες μοτοσικλέτες.

 

Για τις μεταχειρισμένες μοτοσικλέτες λαμβάνεται υπόψη η τιμή χονδρικής πώλησης του αντίστοιχου τύπου μοτοσικλέτας κατά το χρόνο κυκλοφορίας στη διεθνή αγορά, αφού η τιμή αυτή μειωθεί λόγω φθοράς από συνήθη χρήση ή άλλη αιτία, με βάση τα παρακάτω ποσοστά μείωσης:

 

 

Παλαιότητα Ποσοστό μείωσης αξίας

Από 1 και μέχρι 2 έτη 14%

Πάνω από 2 μέχρι και 3 έτη 21%

Πάνω από 3 μέχρι και 4 έτη 25%

Πάνω από 4 μέχρι και 5 έτη 32%

Πάνω από 5 μέχρι και 6 έτη 35%

Πάνω από 6 μέχρι και 7 έτη 39%

Πάνω από 7 μέχρι και 8 έτη 42%

Πάνω από 8 έτη 46%

 

 

 

Η τεκμαρτή αξία δεν μπορεί να είναι μικρότερη της πράγματι πληρωθείσας ή πληρωτέας αξίας. Στην περίπτωση που στην αρμόδια Τελωνειακή Υπηρεσία Αξιών δεν έχουν κατατεθεί τιμοκατάλογοι από τους επίσημους διανομείς, η υπηρεσία αυτή καθορίζει την τιμή αγοράς με βάση τα στοιχεία που διαθέτει.

 

β) Τους εισαγωγικούς δασμούς που πράγματι καταβάλλονται.

 

γ) Τα παρεπόμενα έξοδα με τα οποία επιβαρύνονται οι μοτοσικλέτες, όπως έξοδα προμήθειας, μεσιτείας, τόκων, φόρτωσης, εκφόρτωσης, ασφάλισης και μεταφοράς στο εσωτερικό της χώρας.

Άρθρο 125

 

Τέλος ταξινόμησης άλλων οχημάτων

 

 

 

1. Αυτοκίνητα, οχήματα, κατά την έννοια του άρθρου 1 του ν. 2367/1953 (ΦΕΚ 82 Α') με εξαίρεση εκείνα που αναφέρονται στα άρθρα 121, 122, 123 και 124 του παρόντα Κώδικα, που τίθενται για πρώτη φορά σε κυκλοφορία, υποβάλλονται σε τέλος ταξινόμησης ίσο προς τα προβλεπόμενα κατά περίπτωση τέλη κυκλοφορίας ενός (1) έτους.

 

2. Τα εκποιούμενα από το Δημόσιο ή τον Οργανισμό Διακίνησης Δημοσίου Υλικού (Ο.Δ.Δ.Υ.) μεταχειρισμένα αυτοκίνητα οχήματα, τα οποία τίθενται από τους αγοραστές σε κυκλοφορία ως ιδιωτικής χρήσης, υποβάλλονται σε τέλος ταξινόμησης ίσο προς τα κατά περίπτωση τέλη κυκλοφορίας ενός (1) έτους.

 

ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΑ ΑΞΙΑ - ΚΥΛΙΝΔΡΙΣΜΟΣ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΕΛOYΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ

 

Άρθρο 126

 

Φορολογητέα αξία επιβατικών αυτοκινήτων

 

 

 

1. Η φορολογητέα αξία για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης των επιβατικών αυτοκινήτων διαμορφώνεται από την άθροιση των παρακάτω στοιχείων:

 

α) Την τιμή χονδρικής πώλησης από τον κατασκευαστή οίκο του αυτοκινήτου, όπως αυτή εμφανίζεται στους υποβαλλόμενους τιμοκαταλόγους στην αρμόδια Τελωνειακή Αρχή από τους επίσημους διανομείς αυτοκινήτων όπως αυτοί προσδιορίζονται από τον Κανονισμό ΕΚ 1475/1995 της Επιτροπής της 28ης Ιουνίου 1995 (ΕΕL 145/1995). Για τα μεταχειρισμένα επιβατικά αυτοκίνητα λαμβάνεται υπόψη η κατά τα παραπάνω τιμή χονδρικής πώλησης του αντίστοιχου επιβατικού αυτοκινήτου κατά το χρόνο κυκλοφορίας του στη διεθνή αγορά αφού αυτή μειωθεί λόγω φθοράς από τη συνήθη χρήση ή άλλη αιτία, με βάση τα παρακάτω ποσοστά μείωσης:

 

Πάνω από έξι (6) και μέχρι δώδεκα (12) μήνες από την ημερομηνία της πρώτης θέσης σε κυκλοφορία και με την προϋπόθεση ότι έχει διανύσει περισσότερα από 6.000 χιλιόμετρα, μείωση της αξίας σε ποσοστό 7%.

 

 

Παλαιότητα Ποσοστό μείωσης αξίας

Από 1 και μέχρι 2 έτη 14%

Πάνω από 2 μέχρι και 3 έτη 21%

Πάνω από 3 μέχρι και 4 έτη 28%

Πάνω από 4 μέχρι και 5 έτη 34%

Πάνω από 5 μέχρι και 6 έτη 40%

Πάνω από 6 μέχρι και 7 έτη 46%

Πάνω από 7 μέχρι και 8 έτη 52%

8 μέχρι και 9 έτη 57%

9 μέχρι και 10 έτη 62%

10 μέχρι και 11 έτη 67%

11 μέχρι και 12 έτη 70%

12 μέχρι και 13 έτη 73%

13 μέχρι και 14 έτη 76%

14 μέχρι και 15 έτη 79%

15 έτη 80%

 

 

 

β) Τα έξοδα ασφάλισης και μεταφοράς του αυτοκινήτου στη χώρα. Η κατά τα παραπάνω τιμή χονδρικής της πώλησης δεν μπορεί να είναι μικρότερη πληρωθείσας ή πληρωτέας αξίας (τιμή αγοράς).

 

2. Προκειμένου για ασθενοφόρα οχήματα η φορολογητέα αξία για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης διαμορφώνεται χωρίς το συνυπολογισμό της αξίας του ιατρικού εξοπλισμού αυτών.

 

3. Όταν τα στοιχεία διαμόρφωσης της φορολογητέας αξίας επιβολής του τέλους ταξινόμησης των οχημάτων των άρθρων 121, 122, 123 και 124 του παρόντα Κώδικα εκφράζονται σε νόμισμα άλλου κράτους, για τον προσδιορισμό της αξίας αυτής λαμβάνεται υπόψη η ισοτιμία του νομίσματος αυτού προς το ευρώ σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 168 μέχρι και 172 του Κανονισμού (Ε.Ο.Κ.) 2454/1993.

 

4. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών καθορίζονται τα απαραίτητα ή πρόσφορα για τον προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας ή του κυλινδρισμού του κινητήρα των επιβατικών αυτοκινήτων, δικαιολογητικά στοιχεία καθώς και η αναγκαία διαδικασία και κάθε άλλη λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντα Κώδικα. Με την ίδια απόφαση συνιστάται Ειδική Επιτροπή για τον έλεγχο της κανονικότητας των αναγραφόμενων τιμών επί των τιμοκαταλόγων των επισήμων διανομέων αυτοκινήτων και των τιμών αγοράς των μεταχειρισμένων επιβατικών αυτοκινήτων.

 

Από την ίδια Επιτροπή προσδιορίζεται και η φορολογητέα αξία των εγχωρίως παραγόμενων αυτοκινήτων.

 

5. Σε περίπτωση που ο κάτοχος μεταχειρισμένου επιβατικού αυτοκίνητου δεν αποδέχεται το ποσό του τέλους ταξινόμησης που προσδιορίζεται με βάση τους συντελεστές που προσδιορίζονται με τις διατάξεις του άρθρου 121 και την κλίμακα απομείωσης της αξίας που προσδιορίζεται από τις διατάξεις της περίπτωσης α της παραγράφου 1 του παρόντος η φορολογητέα αξία προσδιορίζεται από την επιτροπή της προηγουμένης παραγράφου 4, σε τρόπο ώστε το προς καταβολή τέλος ταξινόμησης να ισούται με το υπολειπόμενο ποσό του τέλους αυτού που ενσωματώνεται σε όχημα της αυτής μάρκας, τύπου και συστήματος κίνησης ή ελλείψει αυτών σε όχημα παρόμοιο ή παρεμφερές, το οποίο έχει τεθεί σε κυκλοφορία στην Ελλάδα κατά το αυτό έτος της πρώτης κυκλοφορίας του αυτοκίνητου σε Κράτος - Μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 

Για την εκτίμηση της πραγματικής κατάστασης του αυτοκίνητου προηγείται εξέταση από επιτροπές εμπειρογνωμόνων, που συγκροτούνται στην έδρα των Τελωνειακών Περιφερειών και αποτελούνται από έναν εκπρόσωπο της Τελωνειακής Περιφερείας, έναν εκπρόσωπο του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών και τον κάτοχο του οχήματος ή τον εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό του.

 

Για την εξέταση του οχήματος από τις παραπάνω επιτροπές των εμπειρογνωμόνων απαιτείται αίτηση του ενδιαφερομένου και καταβολή παραβόλου, το ύψος του οποίου καθορίζεται με απόφαση Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών.

 

Με όμοια απόφαση καθορίζονται τα στοιχεία που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη από τις επιτροπές αυτές για την εκτίμηση της πραγματικής κατάστασης του αυτοκινήτου, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου.

 

Η ισχύς της παραγράφου αυτής αρχίζει από την 1η Ιανουαρίου 2004.

Άρθρο 127

 

Κυλινδρισμός κινητήρα

 

 

 

1. Ο κυλινδρισμός του κινητήρα που λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 121, 122, 123, 124 και 125 του παρόντα Κώδικα, δεν μπορεί να είναι κατώτερος εκείνου που καθορίζεται από το εργοστάσιο κατασκευής και περιλαμβάνεται στα διεθνή έντυπα τεχνικών προδιαγραφών για το συγκεκριμένο τύπο αυτοκινήτου.

 

2. Σε περίπτωση αντικατάστασης κινητήρα αυτοκινήτου με κινητήρα μεγαλύτερου κυλινδρισμού, εφόσον η αντικατάσταση λαμβάνει χώρα εντός τριετίας από την έκδοση της πρώτης άδειας κυκλοφορίας, το τέλος ταξινόμησης επανυπολογίζεται με βάση τον κυλινδρισμό του νέου κινητήρα και καταβάλλεται η διαφορά κατά την έκδοση της νέας άδειας, σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν κατά το χρόνο έκδοσης της άδειας αυτής.

 

Αν αντικατασταθεί ο κινητήρας αυτοκινήτου προσώπων που απαλλάχτηκαν από το τέλος ταξινόμησης με κινητήρα μεγαλύτερου κυλινδρισμού από το όριο που προβλέπεται για την απαλλαγή, ανεξάρτητα από το χρόνο αντικατάστασης, καταβάλλεται ολόκληρο το τέλος ταξινόμησης με βάση τις διατάξεις που ισχύουν κατά το χρόνο έκδοσης της νέας άδειας κυκλοφορίας.

 

Όσοι προβαίνουν σε αντικατάσταση κινητήρα αυτοκινήτου τους προκειμένου να τους εκδοθεί νέα άδεια κυκλοφορίας, οφείλουν να προσκομίσουν στην αρμόδια Τελωνειακή Αρχή τα σχετικά φορολογικά στοιχεία που εκδόθηκαν για την αγορά ή τοποθέτηση του κινητήρα.

Άρθρο 128

 

Χρόνος γένεσης υποχρέωσης καταβολής του τέλους ταξινόμησης και απαιτητό αυτού

 

 

 

1. Η υποχρέωση καταβολής του τέλους ταξινόμησης γεννάται:

 

-για τα κοινοτικά οχήματα και για τα προερχόμενα από τρίτες χώρες κατά την είσοδό τους στο εσωτερικό της χώρας,

 

-για τα εγχωρίως παραγόμενα με την ολοκλήρωση της παραγωγής του οχήματος,

 

-προκειμένου για οχήματα που παράγονται υπό καθεστώς τελωνειακής επίβλεψης κατά την έξοδο από το καθεστώς αυτό.

 

2. Το τέλος ταξινόμησης καθίσταται απαιτητό και καταβάλλεται πριν τη θέση των οχημάτων σε κυκλοφορία και για τα οχήματα των άρθρων 121, 122, 123 και 124 του παρόντα Κώδικα, το αργότερο: -για τα μεταφερόμενα ή αποστελλόμενα από τα λοιπά Κράτη - Μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) τη 15η ημέρα του επόμενου μήνα από αυτόν που γεννήθηκε η υποχρέωση καταβολής του τέλους αυτού.

 

Εφόσον υποβληθεί πριν από την ημέρα αυτή, η ειδική δήλωση της παραγράφου 2 του άρθρου 130 του παρόντα Κώδικα, το τέλος καθίσταται απαιτητό την ημερομηνία αποδοχής της ειδικής δήλωσης.

 

-για τα εισαγόμενα οχήματα, τη 15η ημέρα από τη θέση αυτών σε ανάλωση ή την ημερομηνία αποδοχής του σχετικού παραστατικού της παραγράφου 3 του άρθρου 130 του παρόντα Κώδικα, εφόσον αυτό κατατεθεί νωρίτερα,

 

-για τα εγχωρίως παραγόμενα, κατά το χρόνο που γεννάται η υποχρέωση καταβολής του τέλους αυτού.

 

3. Όταν τα οχήματα τίθενται σε ένα από τα καθεστώτα αναστολής του άρθρου 133 του παρόντα Κώδικα ή στα τελωνειακά ανασταλτικά καθεστώτα του άρθρου 84 παράγραφος 1 στοιχείο α' του Κανονισμού Ε.Ο.Κ. 2913/1992 (ΕΕL 302/19.10.1992) το τέλος ταξινόμησης και ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) καθίστανται απαιτητοί κατά την έξοδο των οχημάτων, έστω και αντικανονικά από τα καθεστώτα αυτά.

 

Η θέση των οχημάτων στα καθεστώτα αυτά θα πρέπει να γίνει πριν το τέλος ταξινόμησης καταστεί απαιτητό, σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο.

 

 

επιπλέον πρέπει να ξέρετε ότι για τα μη κοινοτικά οχήματα υπάρχει ένας επιπλέον φόρος 10% επί της αξίας τιμολογίου αγοράς και ο φπα.

Σημ.: δεν κοίταξα όλες τις σελίδες του θέματος για να ξέρω αν έχει ξαναδημοσιευτεί ο συγκεκριμένος κώδικας.

Σας παραθέτω επίσης το link του εθνικού τελωνειακού κώδικα: http://www.ektelonistis.gr/teloniakos_kodikas.htm

Link to comment
Share on other sites

GIA SOU FILE MOU EIDA OTI ENDIAFERESAI GIA BMW X5. AN THELEIS MPORW NA SE BOITHISW AKOMA KAI NA SOU FERW TO SIGEKRIMENO AYTOKINHTO APO GERMANIA SE POLI KALI TIMH. EXW KALES AKRES AN ENDIAFERESAI THLEFONISE MOU STO 6932749051 NA SYZITISOUME KAI NA PLIROFORISW GIA OTI THELEIS.
Link to comment
Share on other sites

epeigontos xreiazomai apantisi!

gia na agoraseis autokinito stin germania prepei oposdipote na to kaneis autoprosopos i mporei kapoios gnostos na to agorasei gnostos pou menei stin germania kai na mou to katevasei?

ti diadikasia akoloutheis(xartia, pinakides,proxenia)stin germania alla kai stin ellada.

:wacko:

Link to comment
Share on other sites

Αναλογα πως το ενοεις ρε φιλε. Μονο που το να το βαλεις στο ονομα καπιου γνωστου-συγκενει ειναι παρανομο, οποτε φυσικο ειναι να σου λεει οχι και μαλιστα απολυτο
Link to comment
Share on other sites

Παιδια να κανω και εγω μια ερωτηση γιατι δεν εχω καταφερει να καταλαβω ποσο τελικα θα μου κοστισει περπου ενα αυτοκινητο απο Γερμανια; Ετσι λοιπον εχουμε και λεμε αγορα Golf V μοντ 2004 - 2005 , 1400cc με τιμη αγορας στην Γερμανια 9000 Euro και 15.000 - 30000 Κm τελικα ποσο περιπου θα μου παει με το κλειδι στο χερι που λενε οταν εκτελωνιστει. Sorry για την ερωτηση αλλα δεν μπορεσα να βγαλω ακρη με ολα αυτα.
Link to comment
Share on other sites

Aν δεχτούν ως τιμή αγοράς τα 9000 τότε θα πληρώσεις ~1100ευρώ.

Αν (χείριστο σενάριο) το κοστολογήσουν 12000 θα πληρώσεις ~1500ευρώ.

Πρόσεξε στην τιμή που σου δίνουν οι Γερμανοί να περιλαμβάνεται ο ΦΠΑ.

Επιπλέον βέβαια πληρώνεις πινακιδες, τέλη κυκλοφορίας κλπ.

Link to comment
Share on other sites

Για Golf V 2000cc τιμή αγοράς περίπου 19-20000 απο γερμανία ποσο θα πάει ο εκτολονσμός;;;

Εχουμε κανενα νεο για το αν θα καταργηθεί σε κανα δυο χρόνια το τελωνείο;;;;

 

Ευχαριστώ!

Link to comment
Share on other sites

Θα παει περιπου 6-7 χιλιαδες €.

 

Καθε χρονο ακουγετε οτι θα καταργιθει αλλα ποτε δεν καταργιτε, οποτε αν δεν βγει επισιμα ανακοινωση μην περιμενεις...

Link to comment
Share on other sites

Έχει πει η ΕΕ ότι μέχρι καποιο έτος, δε θυμάμαι ποιο, θα πρέπει να καταργηθεί.

Proud owner of: Master System III , SNES , Mega Drive , Saturn , PSone , N64 , Dreamcast , PS2 , GameCube , XBox , XBox 360 , Wii , PS3 , PSP , DS .....

PC: CPU Phenom II 955 - MB MSI 790FX-GD70 - Corsair Vengeance 1x4GB - Sapphire 5850 Xtreme - WD800ADFD - COOLERMASTER RS-1000 SILENT PRO M 1000W

Link to comment
Share on other sites

Έχει πει η ΕΕ ότι μέχρι καποιο έτος, δε θυμάμαι ποιο, θα πρέπει να καταργηθεί.

Το εχει πει, δεν πακουσαμε, πληρωνουμε προστιμο αλλα αφου βγαζουμε περισσοτερα απο οσα πληρωνουμε το συνεχιζουν. Θα πρεπει καπια στιγμη η ΕΕ να παρει αλλα μετρα προκειμενου να το κοψουν

Link to comment
Share on other sites

Αυτό εννοώ. Ότι θα μας αναγκάσει η ΕΕ να το κόψουμε. Όχι ότι θα βάλουν πρόστιμο.

Proud owner of: Master System III , SNES , Mega Drive , Saturn , PSone , N64 , Dreamcast , PS2 , GameCube , XBox , XBox 360 , Wii , PS3 , PSP , DS .....

PC: CPU Phenom II 955 - MB MSI 790FX-GD70 - Corsair Vengeance 1x4GB - Sapphire 5850 Xtreme - WD800ADFD - COOLERMASTER RS-1000 SILENT PRO M 1000W

Link to comment
Share on other sites

H φορολόγηση (όσο και αν είναι αυτή) δεν είναι παράνομη και η Ευρωπαική Επιτροπή δεν έχει λόγο επάνω σε αυτήν ως ποσοστό. Η ιστορία αφορά το τρόπο υπολογισμού της αξίας του αυτοκινήτου πάνω στην οποία θα υπολογιστεί ο φόρος και κυρίως το ανελαστικό ποσοστό μείωσης του 7% για τα πρώτα χρόνια που πολλές φορές δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα (η αξία του αυτοκινήτου είναι στην πράξη μικρότερη).

Στην καλύτερη περίπτωση θα αρχίσουν να αποδέχονται ως αξία μόνο τα τιμολόγια της αγοραπωλησίας, όπου βέβαια θα γίνει πάρτυ με τις αναγραφόμενες αξίες.

Οι φόροι υπό νορμάλ συνθήκες δεν πρόκειται να πέσουν μιας και η χώρα δεν διαθέτει αυτοκινητοβιομηχανία και κάθε αγορά είναι εκροή συναλάγματος. Προεκλογικά βέβαια μπορεί να γίνει κάτι...

Link to comment
Share on other sites

καλησπερα ,σκεφτομαι να αγορασω ενα 205 gti απο γερμανια το οποιο ειναι μοντελο 90 ,μη καταλυτικο και κοστιζει 1000 ευρω.ποσο θα μου κοστισει ο εκτελωνισμος?μπορω να ισχυριστω οτι θα το παρω για ανταλλακτικα?
Link to comment
Share on other sites

Ας με βοηθήσει κάποιος παρακαλώ.

Θέλω να φέρω ένα AUDI TT - Cabrio - 1800cc - 180 PS - μοντέλο 2001 και τιμή 14500€ από Γερμανία. Ρώτησα σε κάποιον που κάνει εισαγωγές και μου είπε οτι θα πληρώσω γύρω στα 6000€ τελωνείο αλλά κάποιος μου είπε ότι δεν θα είναι τόσα πολλά. Μήπως ξέρει κάποιος να μου πει? Αν είναι 150 PS θα είναι λιγότερα τα τέλη? Όλα αυτά με στάνταρτ εξοπλισμό.

Link to comment
Share on other sites

Να ξερεις οτι οι εισαγωγεις θελουνε να φανε. Αμα το φερεις μονος σου θα σου ερθει λιγο πιο φτηνα.Τωρα χωρις να μιλαμε για συγκεκριμενο μοντελο (χρονια, τιμη) δεν μπορω να σου πω. Παντος τα αλλογα δεν μετρανε
Link to comment
Share on other sites

Αν μπαινει στον τελευτεο κανονισμο (δεν ξερω με συγουρια αλλα πιστευω πως ναι) τοτε θα σου παει 4000-4500
Link to comment
Share on other sites

hi guys 8elw na ferw apo germania mia kainouria mercedes slk 200 kompressor i mia clk cabrio pali 200 kompressor poso peripou 8a vgei ?stin germania eida sto episimo site tis mercedes oti kanei i de slk 34452 me fpa mesa (kati tetoio leei o timokatalogos ) k i clk kanei 43152 ...poso 8a m vgei me pinakides ktl ?prospa8isa na katalavw ta ar8ra k auta alla tpt...please kapoios as m apantisei...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Κοινοποίηση

×
×
  • Create New...