Jump to content

Προαστιακός Σιδηρόδρομος Θεσσαλονίκης


MsK
 Κοινοποίηση

Recommended Posts

Το πρώτο δρομολόγιο του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς το Λιτόχωρο στη νέα ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή έγινε στις 9 Σεπτεμβρίου του 2007, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών. Η νέα γραμμή η οποία είναι η πρώτη ηλεκτροκινούμενη που λειτουργεί στη Βόρειο Ελλάδα τέθηκε από τη Δευτέρα, 10 Σεπτεμβρίου 2007, σε εμπορική λειτουργία, ενώ η πρώτη ημέρα λειτουργίας της ήταν δωρεάν, για να δοθεί η δυνατότητα στους κατοίκους να εξοικειωθούν με το μέσο.

 

Με συρμούς Desiro Electric, και ταχύτητες που φτάνουν τα 160 χιλιόμετρα την ώρα, η νέα γραμμή μήκους 98 χιλιομέτρων συνδέει την Θεσσαλονίκη με το Λιτόχωρο σε 55 λεπτά. Οι συρμοί του Προαστιακού, διέρχονται από τρεις νομούς, Θεσσαλονίκης, Ημαθίας και Πιερίας, και εξυπηρετούν 8 σταθμούς, με 16 δρομολόγια που εκτελούνται ανά μία ώρα και από τις δύο κατευθύνσεις, από τις 5 το πρωί έως τα μεσάνυχτα. Οι ενδιάμεσοι σταθμοί είναι: Σίνδος, ’δενδρο, Πλατύ, Αιγίνιο, Κορινός και Κατερίνη.

 

Το κόστος μετάβασης από και προς τα άκρα του δικτύου ανέρχεται σε 6 ευρώ, ενώ το εισιτήριο μετ' επιστροφής, για την ίδια διαδρομή, κοστίζει 10 Ευρώ και ισχύει για ένα μήνα. Η νέα γραμμή αναμένεται να εξυπηρετεί περίπου 3000 επιβάτες την ημέρα, ενώ σύντομα θα ανακοινωθεί πολιτική καρτών απεριορίστων διαδρομών για τους επιβάτες που μετακινούνται καθημερινά.

 

Σημειώνεται ότι στο έργο ηλεκτροκίνησης περιλαμβάνεται και το κέντρο τηλεδιοίκησης στη Θεσσαλονίκη, ενώ η εναέρια γραμμή ηλεκτροδότησης έχει σχεδιαστεί προκειμένου να επιτρέπει την ανάπτυξη ταχυτήτων έως 250 km/h. Την άνοιξη του 2008 η ηλεκτροκινούμενη γραμμή θα επεκταθεί μέχρι το Δομοκό.

 

Παράλληλα, ξεκινά και ο Προαστιακός «Θεσσαλονίκη - Σέρρες», σε μήκος 126 χλμ. και περιλαμβάνει 24 σταθμούς. Οι συρμοί διασχίζουν τους νομούς Θεσσαλονίκης, Κιλκίς και Σερρών και εκτελούνται δύο δρομολόγια την ημέρα ανά κατεύθυνση και η διαδρομή διαρκεί 2 ώρες και 15 λεπτά.

 

Επίσης, εξετάζεται η δημιουργία νέας γραμμής: Θεσσαλονίκη - Αεροδρόμιο - Νέος Μαρμαράς, Χαλκιδικής, μελετώντας τη σκοπιμότητα περιφερειακής σύνδεσης:

  • Θεσσαλονίκης με Αεροδρόμιο - Μουδανιά,
  • Θεσσαλονίκης με Λαγυνά - Αγ.Βασίλειο - Αεροδρόμιο και
  • Θεσσαλονίκης με Αγ. Βασίλειο - Σταυρό - Αμφίπολη - Μυρίνη/Ν.Ζίνχη
  • Θεσσαλονίκης με Γιαννιτσά - Σκύδρα

με την κατασκευή νέας υποδομής

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

Μα δεν υπήρχε ήδη αυτή η γραμμή :confused:?

Δεν έχω ιδέα, για να είμαι ειλικρινής, απλά αναδημοσίευσα το σχετικό δελτίο Τύπου. Το ερώτημα φυσικά δεν είναι αν υπήρχε (που λογικά θα υπήρχε), αλλά αν αυτή ήταν ηλεκτροκινούμενη και αν σε αυτή είχαν δρομολογηθεί νωρίτερα οι Desiro Electric. Αν όχι, τότε η γραμμή μπορεί να θεωρηθεί καινούρια, καθώς οι συνθήκες του ταξιδιού πλέον είναι εντελώς διαφορετικές (συντομότερος χρόνος διαδρομής, μεγαλύτερη άνεση, τακτικά δρομολόγια τρία από τα βασικά χαρακτηριστικά για να μπορεί να χαρακτηριστεί μια γραμμή... προαστιακός σιδηρόδρομος).

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

Δεν έχω ιδέα, για να είμαι ειλικρινής, απλά αναδημοσίευσα το σχετικό δελτίο Τύπου. Το ερώτημα φυσικά δεν είναι αν υπήρχε (που λογικά θα υπήρχε), αλλά αν αυτή ήταν ηλεκτροκινούμενη και αν σε αυτή είχαν δρομολογηθεί νωρίτερα οι Desiro Electric. Αν όχι, τότε η γραμμή μπορεί να θεωρηθεί καινούρια, καθώς οι συνθήκες του ταξιδιού πλέον είναι εντελώς διαφορετικές (συντομότερος χρόνος διαδρομής, μεγαλύτερη άνεση, τακτικά δρομολόγια τρία από τα βασικά χαρακτηριστικά για να μπορεί να χαρακτηριστεί μια γραμμή... προαστιακός σιδηρόδρομος).

έτσι όπως τα λέει ο msk είναι

defy+

LG G2

XZ1

Poco F2 pro

Link to comment
Share on other sites

έτσι όπως τα λέει ο msk είναι

Χαίρομαι για αυτό :). Οπότε, ουσιαστικά, το μόνο που απομένει είναι να επικοινωνηθεί σωστά από τους αρμόδιους φορείς η αλλαγή αυτή, ώστε οι κάτοικοι των περιοχών που εξυπηρετεί η γραμμή, να εμπιστευθούν τον προαστιακό σιδηρόδρομο και να τον χρησιμοποιήσουν για τις μετακινήσεις τους. Είναι ουσιαστικά και ο μόνος τρόπος για να επιτύχει η συγκεκριμένη προσπάθεια και να συνεχιστει η ανάπτυξη του δικτύου του προαστιακού, γεγονός το οποίο - θέλω να πιστέυω - ότι θα οδηγήσει μακροπρόθεσμα στη μείωση της εξάρτησης από τα ΙΧ.

 

Οπότε, το δεύτερο λογικό ερώτημα - προς τους γνωρίζοντες - είναι το ακόλουθο: Έχει όντως επικοινωνηθεί σωστά στη Θεσσαλονίκη η ύπαρξη, πλέον, του προαστιακού και οι δυνατότητες που αυτός παρέχει;

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

Έχει όντως επικοινωνηθεί σωστά στη Θεσσαλονίκη η ύπαρξη, πλέον, του προαστιακού και οι δυνατότητες που αυτός παρέχει;

όχι δυστυχώς! η ενημέρωση είναι ελλιπέστατη:!:

επίσης "έχασαν" την καλοκαιρινή περίοδο όπου η χρήση του προαστιακού <<για ένα μπανάκι>> μέχρι το Λιτόχωρο με μόνη 10€ θα ήταν από μόνο της μια εξαιρετική διαφήμιση

defy+

LG G2

XZ1

Poco F2 pro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Δεν υπάρχει καμία ενημέρωση για τον προαστιακό.Μια αφίσα στην 1η γραμμή(αποβάθρα) και ένα κολλημένο χαρτί σε ένα από τα εκδοτήρια εισητηρίων δεν τα θεωρώ ενημέρωση!

 

Αυτό με τον προαστιακό σιδηρόδρομο προς Σέρρες είναι μεγάλη μούφα!

Τι τον κάνει προαστιακό από τη στιγμή που δεν είναι ηλεκτροκινούμενο και δεν έχει συχνά δρομολόγια;Τα μικρά τραινάκια που γράφουν από έξω προαστιακός;Η μήπως οι ετικέτες (τύπου μετρό)που έχουν κολληθεί πάνω από τις πόρτες και λένε τις στάσεις για τη συγκεκριμένη διαδρομή;

Μας κοροϊδεύουν μπροστά στα μούτρα μας!

Φανταστείτε ότι αυτό που τώρα βάφτισαν προαστιακό, πριν 3 χρόνια ως απλή διαδρομή είχε και ένα παραπάνω δρομολόγιο τη μέρα!

 

Εγώ αυτό που ξέρω είναι ότι ξεκινάω από Βόλο->Θεσ/νίκη μεσημέρι Παρασκευής και φτάνω σε μια από τις ενδιάμεσες στάσεις της διαδρομής Θεσ/νίκη->Σέρρες Σάββατο πρωί γιατί δεν έχει δρομολόγια προς Σέρρες(η εναλλακτική είναι να φτάσω ~1.30 μετά τα μεσάνυχτα και να μη βρίσκω ταξί)!!!

Συγκεκριμένα έχει ένα δρομολόγιο στις ~18.30(όποιος πρόλαβε τον κύριο είδε) και μετά έχει κοντά στα μεσάνυχτα!!!!

Πάλι καλά που έχω και σπίτι να μείνω στη Θεσσαλονίκη,αλλιώς θα την έβγαζα με χαρτόκουτο στον ένα ή στον άλλο σταθμό!

 

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά,έρχονται και αυξάνουν τις στάσεις στα δρομολόγια IC (σε αντίθετη περίπτωση απομονώνουν περιοχές) μεγαλώνοντας ακόμη περισσότερο τη δίαρκεια της διάδρομής!!!

Έχω αγανακτήσει 2 χρόνια τώρα!

--------------------------------------

 

Ξεκινά ο προαστιακός "Θεσσαλονίκη-Σέρρες". Εξάλλου, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Σοφοκλής Ψιλιανός, πραγματικότητα αναμένεται να γίνει μέσα στο 2009 και η ηλεκτροκινούμενη γραμμή προαστιακού Θεσσαλονίκης - Σερρών, το συνολικό μήκος της οποίας θα είναι 126 χλμ και θα περιλαμβάνει 24 σταθμούς. Ο κ. Ψιλιανός πρόσθεσε πως οι συρμοί του προαστιακού θα διασχίζουν τους νομούς Θεσσαλονίκης, Κιλκίς και Σερρών, καθώς και ότι η διαδρομή θα διαρκεί μόλις 1 ώρα και 30 λεπτά. Σήμερα, χρειάζεται κάποιος 2 ώρες και 15 λεπτά για την ίδια διαδρομή.

 

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, ανέφερε ακόμη πως μέσα στο 2008 θα είναι έτοιμη και η μελέτη σκοπιμότητας για τη δημιουργία της νέας γραμμής Θεσσαλονίκη- Αεροδρόμιο "Μακεδονία" - Νέος Μαρμαράς Χαλκιδικής. Από την πλευρά του, ο κ. Λιάπης επισήμανε ότι η περιφερειακή σύνδεση με την κατασκευή των νέων υποδομών θα αφορά στα δρομολόγια: α) Θεσσαλονίκη - Αεροδρόμιο - Ν. Μουδανιά, β) Θεσσαλονίκη με Λαγυνά και Αγ. Βασίλειο - Αεροδρόμιο, γ) Θεσσαλονίκη με Αγ. Βασίλειο - Σταυρό - Αμφίπολη - Μυρίνη/Ν. Ζίχνη και δ) Θεσσαλονίκη με Γιαννιτσά - Σκύδρα.

 

Πηγή: ΈΘΝΟΣ

------------------------

Με λίγα λόγια επειδή το καθυστέρησαν το έργο βάφτισαν 2 από τα δρομολόγια ΟΣΕ προαστιακό ενώ στην πραγματικότητα αναμένεται το 2009!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Είναι δυνατόν να κάνει ο "προαστιακός" Θεσσαλονίκη-Σέρρες 1 ώρα και 30 λεπτά? όταν το λεωφορείο κάνει την διαδρομή σε 1 ώρα και 15 λεπτά περίπου και το αυτοκίνητο σε 1 ώρα το πολύ?
η δύναμη της βλακείας είναι ακατανίκητη... :confused:
Link to comment
Share on other sites

Είναι δυνατόν να κάνει ο "προαστιακός" Θεσσαλονίκη-Σέρρες 1 ώρα και 30 λεπτά? όταν το λεωφορείο κάνει την διαδρομή σε 1 ώρα και 15 λεπτά περίπου και το αυτοκίνητο σε 1 ώρα το πολύ?

δεν ξέρω για τον προαστιακό,αλλά με αμάξι το κάνεις σε 1h και 10-15min

και με λεωφορείο σε 1h k 30min

defy+

LG G2

XZ1

Poco F2 pro

Link to comment
Share on other sites

δεν ξέρω για τον προαστιακό,αλλά με αμάξι το κάνεις σε 1h και 10-15min

και με λεωφορείο σε 1h k 30min

Ναι αλλά όταν ολοκληρωθεί ο δρόμος;

(ζήσε Μάη μου βέβαια :p)

http://img515.imageshack.us/img515/4932/moodswf6.jpg
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Κοινοποίηση

×
×
  • Create New...