Jump to content

ΠΑΘΕ: Ράχες Μαλιακού - Κλειδί Ημαθίας


MsK
 Κοινοποίηση

Recommended Posts

Ο αυτοκινητόδρομος Ράχες Μαλιακού - Κλειδί Ημαθίας έχει συνολικό μήκος 230 χλμ. Στις υποχρεώσεις της σύμβασης παραχώρησης περιλαμβάνονται:

 

  1. Η κατασκευή νέου αυτοκινητοδρόμου Τέμπη (Ευαγγελισμός) – Σκοτίνα, συνολικού μήκους 25 χιλιομέτρων, που στο μεγαλύτερο μέρος του θα αποτελείται από γέφυρες και σήραγγες. «Το φονικό πέρασμα των Τεμπών μετατρέπεται επιτέλους σε σύγχρονο, ασφαλή αυτοκινητόδρομο». Ο νέος αυτοκινητόδρομος Τέμπη(Ευαγγελισμός) - Σκοτίνα περιλαμβάνει:
    • 3 σήραγγες 2 χωριστών κλάδων μήκους 11,5 χιλιομέτρων ανά κλάδο και 23 χιλιομέτρων συνολικά, οι οποίες θα κατασκευαστούν στα Τέμπη και στον Πλαταμώνα.
    • 3 μεγάλες γέφυρες, μήκους 700, 500 και 200 μέτρων.
    • 2 Ανισόπεδους Κόμβους (Α/Κ), ένα στη Ραψάνη και ένα στον Πλαταμώνα.
    • 3 Ανισόπεδους κόμβους στο τμήμα Κατερίνη - Κλειδί

 

[*]Η εκτέλεση επεμβάσεων βελτίωσης στα υφιστάμενα τμήματα του αυτοκινητόδρομου, μήκους 205 χιλιομέτρων, από τις Ράχες Μαλιακού μέχρι το Κλειδί, ώστε ο αυτοκινητόδρομος να προσφέρει στους οδηγούς εξυπηρέτηση υψηλού επιπέδου. Συγκεκριμένα, προβλέπονται οι εξής εργασίες:

  • Βελτίωση Οδικής Ασφάλειας, με επεμβάσεις στα γεωμετρικά χαρακτηριστικά.
  • Αντιολισθηρά οδοστρώματα – Ανακατασκευή οδοστρωμάτων, ασφαλτικών στρώσεων, δομικών χαρακτηριστικών και απορροής επιφανειακών υδάτων.
  • Ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης της κυκλοφορίας και κέντρα Λειτουργίας – Συντήρησης.
  • Εργασίες Οδικής Ασφάλειας με ηλεκτροφωτισμό.
  • Βελτίωση όλων των Ανισόπεδων Κόμβων.
  • Επισκευή και Συντήρηση όλων των τεχνικών του Έργου και έργα αντιπλημμυρικής προστασίας.

 

[*]Στο υφιστάμενο τμήμα της Εθνικής Οδού από τα Τέμπη (Ευαγγελισμός) μέχρι Σκοτίνα, συνολικού μήκους 27 χιλιομέτρων που θα είναι σε χρήση μέχρι να ολοκληρωθεί ο νέος αυτοκινητόδρομος τίθεται σε απόλυτη προτεραιότητα και εντός 12 μηνών θα έχουν ολοκληρωθεί οι εξής εργασίες:

  • Βελτίωση Οδικής Ασφάλειας με επεμβάσεις στα γεωμετρικά χαρακτηριστικά για ταχύτητα 120 χλμ/ώρα.
  • Ανακατασκευή και Βελτίωση όλων των Ισόπεδων Κόμβων με φωτεινή σηματοδότηση και ηλεκτροφωτισμό.
  • Αντιολισθηρά οδοστρώματα – Ανακατασκευή οδοστρωμάτων, ασφαλτικών στρώσεων, δομικών χαρακτηριστικών και απορροής επιφανειακών υδάτων.
  • λεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης της κυκλοφορίας.
  • Ανακατασκευή με σύγχρονες προδιαγραφές της σήμανσης (οριζόντιας και κατακόρυφης).
  • Επισκευή και Συντήρηση όλων των τεχνικών του Έργου και έργα αντιπλημμυρικής προστασίας.

 

[*]Ανάπτυξη Κέντρων Λειτουργίας και Συντήρησης Αυτοκινητοδρόμων και υποχρέωση της παραχωρησιούχου να διαθέσει κτίρια στέγασης της Πυροσβεστικής και της Τροχαίας και το σχετικό εξοπλισμό.

 

Προβλέπεται η κατασκευή έξι (6) Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και πέντε (5) Κέντρων Εκμετάλλευσης και Συντήρησης.

 

Ο συνολικός χρόνος κατασκευής του έργου είναι 4,5 χρόνια.

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση του ΥΠΕΧΩΔΕ, ο διαγωνισμός του έργου Ράχες Μαλιακού - Κλειδί Ημαθίας - τμήμα του ΠΑΘΕ - ξεμπλοκάρεται από δικαστικές διαμάχες και απρόσκοπτα θα ολοκληρωθεί για να αρχίσει η κατασκευή του έργου που θα διαρκέσει 4,5 χρόνια με προϋπολογισμό ένα (1) δις ευρώ. Το Υπουργείο ανακοίνωσε ότι προχωρά τις διαδικασίες για την υπογραφή της σύμβασης και «αν όλα πάνε καλά θα υπογράψει εντός του έτους».

 

Ακολουθεί το δελτίο τύπου:

 

 

Όπως γνωρίζετε, για το έργο Ράχες ΜΑΛΙΑΚΟΥ – ΚΛΕΙΔΙ Ημαθίας που δημοπρατήσαμε τον Μάιο του 2005 υπέβαλλαν προσφορές δύο μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι και στις 17 Ιουλίου 2005 ανοίξαμε τις οικονομικές προσφορές των διαγωνιζομένων. Την πλέον συμφέρουσα προσφορά για το δημόσιο και μάλιστα με σημαντική διαφορά από τον δεύτερο όμιλο υπέβαλε η κοινοπραξία AEGEAN MOTORWAY GROUP.

 

Στην συνέχεια και πριν προλάβουμε να εκδώσουμε την απόφαση για τον προσωρινό ανάδοχο, κατατέθηκαν και από τους δύο ομίλους προσφυγές και καταγγελίες, τόσο στο Συμβούλιο της Επικρατείας όσο και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία μας ζήτησε να μην προχωρήσουμε σε περαιτέρω ενέργειες πριν ερευνήσει και αξιολογήσει τις καταγγελίες. Μεσολάβησε μέχρι πρόσφατα μια απόφαση του ΣτΕ που δικαίωσε τις θέσεις μας και ένας τεράστιος όγκος αλληλογραφίας, με ερωτήματα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και απαντήσεις της ελληνικής πλευράς η οποία αποδείκνυε με επιχειρήματα ότι ο διαγωνισμός διεξήχθη χωρίς παραβιάσεις της ελληνικής και κοινοτικής νομοθεσίας και ότι οι καταγγελίες ήταν αβάσιμες.

To έργο, λοιπόν, στην κυριολεξία πέρασε από 40 κύματα. Όμως εμείς επιμέναμε και αγωνιστήκαμε γι’ αυτό γιατί πιστεύαμε ακράδαντα ότι ο διαγωνισμός που κάναμε ήταν απόλυτα διαφανής και σωστός και ότι έπρεπε να γίνει αποδεκτή η προσφορά του πρώτου ομίλου που ήταν με διαφορά η πλέον συμφέρουσα για το ελληνικό δημόσιο.

 

Σήμερα είμαι στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσω ότι έχουμε σημαντικές εξελίξεις στη διαδικασία ανάθεσης του έργου αυτού οι οποίες ξεμπλοκάρουν και οδηγούν στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού. Συγκεκριμένα :

 

  1. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με το τελευταίο της έγγραφο στις 11 Αυγούστου 2006 δεν επαναλαμβάνει την πάγια (στα προηγούμενα έγγραφά της) απαίτηση να μην προχωρήσουν οι διαδικασίες του διαγωνισμού, και αφήνει στο Υπουργείο να κρίνει το τι πρέπει να γίνει για να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός. Ζητά κάποιες τελευταίες διευκρινήσεις τις οποίες θα στείλουμε εντός της ερχόμενης εβδομάδας και είμαστε βέβαιοι ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν θα δώσει άλλη συνέχεια στο θέμα και θα θέσει την υπόθεση στο αρχείο. Πολύ περισσότερο αφού υπάρχει και η εξής εξέλιξη :
  2. Μετά το έγγραφο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι δύο όμιλοι μας ενημέρωσαν για την απόφασή τους να παραιτηθούν από κάθε ένδικό μέσο, αναγνωρίζοντας ουσιαστικά την ορθότητα των διαδικασιών του διαγωνισμού και την εγκυρότητά του και, αφήνοντας στην άκρη τις αβάσιμες αιτιάσεις, ζήτησαν να συνεργαστούν για να κατασκευάσουν από κοινού το έργο. Η κατασκευή του έργου θα γίνει βεβαίως με πιστή τήρηση των όρων του διαγωνισμού και της οικονομικής προσφοράς του πρώτου διαγωνιζόμενου, που επαναλαμβάνω είναι συμφερότερη για το δημόσιο με μεγάλη διαφορά. Αυτή είναι μία πολύ θετική εξέλιξη απολύτως νόμιμη και θεμιτή η οποία απελευθερώνει το δρόμο εκτέλεσης του έργου.
     
    Πρέπει να υπογραμμίσω ότι προβλέπεται στο νόμο και στα τεύχη του διαγωνισμού και έχει χρησιμοποιηθεί μέχρι τώρα σε όλους τους διαγωνισμούς των παραχωρήσεων η δυνατότητα μεταβολής των μελών των κοινοπραξιών (με την προσχώρηση κάποιων μελών και την αποχώρηση άλλων). Η αποδοχή αυτών των διαφοροποιήσεων τελεί πάντοτε υπό την έγκριση του Υπουργείου που εγκρίνει τη μεταβολή, μόνο και εφόσον διαπιστώνει ότι ο όμιλος που προκύπτει μετά τις μεταβολές είναι τουλάχιστον ισάξιος σε χρηματοοικονομικές και τεχνικές δυνατότητες.
    Στην προκείμενη περίπτωση λοιπόν η συνεργασία των δύο ομίλων θα υλοποιηθεί με την προσχώρηση των μελών του δεύτερου στην κατάταξη ομίλου στο κοινοπρακτικό σχήμα του πρώτου. Είναι αυτονόητο ότι ο νέος όμιλος που προκύπτει μετά τη συνένωση είναι πολύ ισχυρότερος τεχνικά και χρηματοοικονομικά από τους αρχικούς και παρέχει περισσότερα εχέγγυα κατασκευής του έργου χωρίς προβλήματα.
     
  3. Ανακηρύξαμε προσωρινό ανάδοχο του έργου τον πρώτο όμιλο δηλαδή την AEGEAN MOTORWAY GROUP, και θα εγκρίνουμε τη συμφωνία των δύο ομίλων. Θα ακολουθήσει την επόμενη εβδομάδα η ενημέρωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις εξελίξεις, έτσι ώστε, σε συνδυασμό με την απάντησή μας στα ερωτήματά της να θέσει την υπόθεση στο αρχείο.

 

Το έργο πλέον ξεμπλοκάρεται από δικαστικές διαμάχες και πλέον προχωρούμε τις διαδικασίες για την υπογραφή της σύμβασης και αν όλα πάνε καλά θα υπογράψουμε εντός του έτους.

 

Θέλω να υπογραμμίσω την τεράστια σπουδαιότητα αυτού του έργου. Το τμήμα Ράχες Μαλιακού – Κλειδί Ημαθίας είναι ένα έργο ιδιαίτερης στρατηγικής σημασίας που ολοκληρώνει τον κεντρικό οδικό άξονα της χώρας δηλαδή του ΠΑΘΕ και μάλιστα στα πιο δύσκολα σημεία του, στον Πλαταμώνα και τα Τέμπη με σήραγγες συνολικού μήκους 23 χιλιομέτρων. Ταυτόχρονα η κατασκευή του έργου αυτού συνιστά μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις που θα γίνουν στην χώρα μας τα επόμενα χρόνια, με προϋπολογισμό 1 δις ευρώ.

Δημιουργούμε, λοιπόν, ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο υψηλών προδιαγραφών, για να γίνονται οι μετακινήσεις, πιο άνετα, πιο γρήγορα και κυρίως με πολύ μεγάλη ασφάλεια.

Ειδικά τα τμήματα των Τεμπών και του Πλαταμώνα μέχρι τη Σκοτίνα, έχουν απαράδεκτες κυκλοφοριακές προδιαγραφές με αποτέλεσμα να έχουμε θρηνήσει εκατοντάδες ανθρώπινες απώλειες. Με το έργο αυτό, μπαίνει επιτέλους ένα τέλος σε αυτή την απαράδεκτη κατάσταση.

 

Ο συνολικός χρόνος κατασκευής του έργου είναι 4,5 χρόνια (+ ο χρόνος που χρειάζεται για τις απαραίτητες υπογραφές).

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Τελικα τι εγινε,υπογραφηκε η συμβαση?Ξεκινηασν τα εργα στα Τεμπη?

 

Εγω που περναω απο τα τεμπη παντως δεν βλεπω να γινεται τιποτα

Στα Τρικαλα στα δυο στενα σκοτωσανε τον Σακαφλια!!!!![sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Υπογράφηκε σήμερα (28 Ιουνίου 2007) η σύμβαση παραχώρησης του τμήματος Ράχες Μαλιακού - Κλειδί Ημαθίας του ΠΑΘΕ.

[sIGPIC][/sIGPIC] Το δικαίωμά σας να ομιλείτε δεν περιλαμβάνει και υποχρέωσή μας να σας πάρουμε στα σοβαρά.

⦁ Nokia 7650, Nokia 6600, Nokia 7610, Nokia E60, Nokia E51, iPhone 3G, Nokia 5800, iPhone 3GS, iPhone 5, iPhone 6S Plus, iPhone 8 Plus, iPhone 11 Pro Max

⦁ iPad 4th Gen, iPad Pro 10.5″

Link to comment
Share on other sites

Άλλο ένα πολύ σημαντικό έργο.

Παρακαλούνται τα fanboys των Samsung, Sony, Microsoft να σταματήσουν να μου γράφουν πμ με προσβολές γιατί γέμισε το inbox και πλέον δε θα τα λαμβάνω.

[sIGPIC][/sIGPIC]

Link to comment
Share on other sites

Παραθέτω και το σχετικό απόσπασμα από την υπογραφή της σύμβασης στις 28 Ιουνίου του 2007:

 

Σήμερα, υπογράφουμε την πέμπτη κατά σειρά Σύμβαση Παραχώρησης, η οποία αφορά το μεγάλο και εξαιρετικά σημαντικό έργο κατασκευής του τμήματος Ράχες Μαλιακού - Κλειδί Ημαθίας του ΠΑΘΕ. Το έργο έχει συνολικό κόστος 1,15 δις. ευρώ σε παρούσα αξία και η κατασκευή του θα διαρκέσει 4,5 χρόνια.

 

Η σπουδαιότητα αυτού του έργου είναι τεράστια. Το τμήμα Ράχες Μαλιακού – Κλειδί Ημαθίας είναι ένα έργο ιδιαίτερης στρατηγικής σημασίας που ολοκληρώνει τον κεντρικό οδικό άξονα της χώρας, δηλαδή τον ΠΑΘΕ, και μάλιστα στα πιο δύσκολα σημεία του, στον Πλαταμώνα και τα Τέμπη, με σήραγγες συνολικού μήκους 23 χιλιομέτρων.

 

Δημιουργούμε έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο υψηλών προδιαγραφών, για να γίνονται οι μετακινήσεις, πιο άνετα, πιο γρήγορα και κυρίως με πολύ μεγάλη ασφάλεια. Ειδικά τα τμήματα των Τεμπών και του Πλαταμώνα μέχρι τη Σκοτίνα, έχουν απαράδεκτες κυκλοφοριακές προδιαγραφές με αποτέλεσμα να έχουμε θρηνήσει εκατοντάδες ανθρώπινες απώλειες. Με το έργο αυτό, μπαίνει επιτέλους ένα τέλος σε αυτή την απαράδεκτη κατάσταση.

 

Εκτιμάμε ότι εντός του Ιουλίου η Σύμβαση αυτή θα έχει κατατεθεί στη Βουλή με προοπτική να έχει ψηφιστεί μέσα στο καλοκαίρι. Το έργο θα αρχίσει να κατασκευάζεται τον Νοέμβριο.

 

Στην παραχωρησιούχο κοινοπραξία που έχει σχηματιστεί συμμετέχουν μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Συγκεκριμένα, η παραχωρησιούχος κοινοπραξία αποτελείται από τους ομίλους Hochtief, Vinci, Ελληνική Τεχνοδομική – Άκτωρ, J&P Άβαξ – Αθηνά και ΑΕΓΕΚ. Το σχήμα αυτό διασφαλίζει την έγκαιρη και ποιοτικά άρτια ολοκλήρωση του σημαντικού αυτού έργου. Βάσει της προσφοράς του αναδόχου, το συνολικό κόστος του έργου, ανέρχεται σε 1,15 δισ. ευρώ σε παρούσα αξία. Η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου είναι 173 εκατομμύρια ευρώ σε παρούσα αξία, εκ των οποίων τα μισά θα προέλθουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

 

Στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου περιλαμβάνονται και η λειτουργία και συντήρηση των δρόμων της παραχώρησης, έναντι είσπραξης διοδίων. Και σε αυτό το έργο θα ισχύσει το σύστημα της χρέωσης ανάλογα με την διανυομένη απόσταση με το κόστος ανά χλμ. να ανέρχεται σε 0,04 ευρώ, εκτός των τμημάτων με τις μεγάλες σήραγγες που θα είναι 0,05 ευρώ το χλμ. Η σύμβαση έχει διάρκεια 30 χρόνια και η συνολική προθεσμία για την ολοκλήρωση της κατασκευής των έργων που περιλαμβάνονται στην σύμβαση παραχώρησης είναι 4,5 χρόνια (54 μήνες).

 

Ωστόσο, προβλέπονται και ενδιάμεσες αποκλειστικές προθεσμίες:

 

  1. Πρώτη Αποκλειστική προθεσμία :12 μήνες - Ολοκλήρωση κατασκευών στην Υφιστάμενη Εθνική Οδό στο Τμήμα Ευαγγελισμός - Σκοτίνα
  2. Δεύτερη Αποκλειστική προθεσμία: 15 μήνες - Ολοκλήρωση Κατασκευών τμημάτων Ράχες-Ευαγγελισμός και Σκοτίνα-Κατερίνη
  3. Τρίτη Αποκλειστική προθεσμία : 36 μήνες - Ολοκλήρωση εργασιών διάνοιξης σηράγγων και κατασκευών τμήματος Κατερίνη - Κλειδί
  4. Τέταρτη Αποκλειστική προθεσμία : 46 μήνες - Ολοκλήρωση εργασιών Πολιτικού Μηχανικού για τις Σήραγγες και τις Γέφυρες του έργου

 

Επισημαίνεται ότι υπογράφηκαν μεταξύ του παραχωρησιούχου και τραπεζών 61 δανειακές συμβάσεις. Αυτό σημαίνει ότι είναι εξασφαλισμένη από σήμερα η χρηματοδότηση του έργου. Και μάλιστα, σημειώνω ότι δεν θα υπάρχει εγγύηση του ελληνικού δημοσίου, σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε στα έργα που κατασκευάστηκαν παλαιότερα με συμβάσεις παραχώρησης.

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

κανένα νέο από τα τέμπη;

υποθέτω ότι εδώ είναι το σωστό τοπικ για την ερώτηση ή μήπως έχει ανοίξει άλλο κ δεν το εχω δει;

Από πείσμα θα ζω στην έρημη χώρα...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Κοινοποίηση

×
×
  • Create New...