Δεν ήταν μόνο Ελληνες, σ'αυτό θα συμφωνήσω. Πάντως ο χαρακτηρισμός "Έλληνας" στο Βυζάντιο σήμαινε από μία εποχή και μετά, από όσο γνωρίζω, τους "εθνιστές" και αυτούς που δεν ασπάζονταν την νέα χριστιανική πίστη. Γι' αυτό και ο Θεοδόσιος έβαλε τον βάρβαρο Αλάριχο να τους αλλαξοπιστήσει βιαίως. Ήταν το αγκάθι στο πλευρό της Νέας Ρώμης. Βέβαια σε μερικές ελληνικές πόλεις... βρέθηκε ο αλάριχος να τρέχει και να τον κυνηγάνε όλοι μαζί! (όπου έβρησκε τα δύσκολα λάκιζε!) Αλλά αυτός ήταν που ξεκίνησε μία "γενοκτονία" της αρχαίας ελληνικής πίστης του Δωδεκάθεου σε όποιες πόλεις το κατάφερε - δυστυχώς και στην Αθήνα και χάσαμε έτσι και πολλά αρχαία μνημεία και ναούς- αν και κατά την ταπεινή μου άποψη τίποτα δεν χάνεται κι αν πάρεις την ορθοδοξία θα δεις πάρα πολλούς συνδετικούς κρίκους με την αρχαιοελληνική λατρεία.
Σε ό,τι αφορά τον πλούτο του Βυζαντίου, όταν η δυτική Ρώμη κατέρρευσε και βυθίστηκε η δυτική Ευρώπη στο Μεσαίωνα, ήταν φυσικό να είναι καλύτερα τα πράγματα, μακράν, στο Βυζάντιο. Γι' αυτό και δεν δέχθηκε το Βυζάντιο ένωση με την Νέα Αγία Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία του Καρλομάγνου, αν θυμάμαι καλά, που δεν ήταν βέβαια ούτε αγία, ούτε νέα, ούτε ρωμαϊκή και οΘεός να την έκανε αυτοκρατορία! Το Βυζάντιο ήταν ήδη πολύ καλά εδραιωμένο με σταθερή διττή διακυβέρνηση (αυτοκράτορας - πατριάρχης) που μάλιστα εξήγαγε και στη Δύση. Βέβαια έτσι δεν συμμετείχε και στις ζυμώσεις που τελέστηκαν στην πλέον ριμαγμένη από τους βαρβάρους δυτική αυτοκρατορία και τους "απογόνους" της.