Τα πραγματα ειναι σχετικά απλά. Η ηλεκτροκινηση ηταν γνωστο εδω και πολλά χρονια οτι θα γίνει πραγματικοτητα. Οι κινέζοι (και οι Αμερικανοι) επένδυσαν ενεργά προς αυτη την κατευθυνση φτάνοντας μέχρι και στην αγορα πρωτων υλων (ορυχεια λιθιου). Οι Ευρωπαιοι, παρα και την επισημη αποφαση της ΕΕ, συνέχιζαν να πετάνε χαρταετο και με διάφορα προσχήματα φτάσανε σε δυσθεώρητες αυξήσεις τιμων. Οι κάθετες αυξησεις τιμών σε συνδυασμό με την ανεπάρκεια τους, την ελλειψη R&D απο μέρους τους (συγκριτικα με αλλους) τους εφερε σε πολυ μειονεκτικη θέση οταν τους χτύπησε η πραγματικοτητα. Οταν σκάσανε μυτη οι κινέζοι με αμάξια που δεν εχουν να ζηλέψουν απολυτως τίποτα και σε τιμές φιλικές ακομα και μετα απο οποιοδήποτε EU tax. Αλλα ας αφήσουμε λιγο εκτος τους Κινέζους γιατι μπορει κανεις να επικαλεστει αθεμιτο ανταγωνισμο. Ουτε με την Τεσλα (συντομα και Rivian) που μέχρι "χτες" δεν υπηρχε και αντιμετώπιζε ακομα παιδικα πρόβληματα κατασκευης.
Πιαστηκανε στον υπνο και προσπαθουν να σωσουν τα προσχηματα, οχι επενδυοντας, αλλα προσπαθώντας να γίνουν τροχοπέδη στην ευρωπαικη αυτοκινηση, κανοντας lobbying για φορους εισαγωγων ή κατάργησης της υποχρεωτικοτητας των EV απο το 2035 (δηλαδη δεν εχουν σκοπο να κάνουν προκοπή ουτε σε 10 χρονια απο τώρα μας λενε).
Απο την δικη μου σκοπιά, ως χώρα κιολας χωρις αυτοκινητοβιομηχανία και που πλέον η κατοχη ενος ευρωπαικης κοπης αμαξιου εχει γίνει σπορ για λίγους, ας πληρώσουν οι ευρωπαιοι το τιμημα. Εμας μας συμφέρει να εχουμε προσβαση σε προσιτη αυτοκινηση.