Στα κοντινα ειναι λογικο να ειναι πιο "ανοιχτοχρωμα" με το ημερησιο xml. Στα κοντινά δεν έχεις ούτε ουρανό ούτε ήλιο. Οπότε ειναι πιο σκοτεινές σκηνές από οτι ενα ημερήσιο τοπίο. Οπότε, με το στήσιμό μου, θα σου βγαινουν λιγο πιο φωτεινές από ότι θα ήθελες.
Το τέλειο exposure δύσκολα θα το έχεις. Αν ας πούμε φτιάξεις τα κοντινά θα χαλάσεις τα τοπία. Εκει, λοιπόν, μπαίνει και ο παραγοντας ζωγράφος. Κάνεις ταπ και κατεβαζεις τη μπάρα της φωτεινότητας. Έτσι θα σου βγουν πιο σκουρα.
Φυσικά, όλες αυτές οι μικρές λεπτομέριες, επαφίονται και στο προσωπικό γούστο του καθενός. Απλα έχε υπόψιν ότι αν ρίξεις το exposure μονιμα τότε θα εχεις αφενώς πιο σκοτεινά τοπία και αφετέρου λιγότερη λεπτομέρια με παράλληλα υψηλότερο θόρυβο στα σκοτεινά.
Μην το κάνεις αυτό. Δες τες σε καλιμπραρισμένη οθόνη υπολογιστή.
Κινητό κάποια στιγμή θα αλλάξεις. Δεν ειναι καλή ιδέα να στήνεις βάσει οθόνης κινητού
Και να συμπληρώσω ότι δεν υπάρχει αισθητήρας που να πιάνει όλα τα χρώματα τέλεια. Έστω και λίγο color shift θα έχεις. Ειδικά όταν μπαίνει hdr.
Αν και δεν είμαι σίγουρος αν το θέμα του ειναι αποκλειστικά χρώματα και όχι φωτεινότητα ή white balance που εύκολα εξαπατάται στα κοντινά.
Πάντως μέρα η στοκ είναι πολύ καλή. Αν ειναι στα γούστα του φίλου ας μείνει καλύτερα με αυτήν. Με τόσο έντονο tone maping που εχει το hdr + enhanced της gcam δύσκολα να έχει τα τέλεια χρώματα.