Διαβάστε αυτό για ενημέρωση
Η διαδικασία που πρόκειται να ακολουθηθεί, όπως είπε ο γενικός γραμματέας του ΥΠΕΧΩΔΕ Ευάγγελος Μπαλτάς, είναι να απευθυνθούν οι ενδιαφερόμενοι σε ένα από τα 81 σημεία σε όλη την Ελλάδα που συνεργάζονται με την Εναλλακτική Διαχείριση Οχημάτων.
Εκεί θα παραδίδουν το αυτοκίνητο, τις πινακίδες και την άδεια κυκλοφορίας, προκειμένου μέσα σε διάστημα 10-15 ημερών να παραλαμβάνουν τη βεβαίωση καταστροφής του.
Τη βεβαίωση αυτή θα προσκομίζουν στη συνέχεια στη Διεύθυνση Συγκοινωνιών της εκάστοτε νομαρχίας, από όπου θα λαμβάνουν την πιστοποίηση διαγραφής, την οποία και θα καταθέτουν στην εφορία από όπου θα εισπράττουν τα αναλογούντα χρήματα.
Σημειώνεται ότι τα οικονομικά κίνητρα λειτουργούν κλιμακωτά, ανάλογα με την κατηγορία και τον κυβισμό του οχήματος που αποσύρεται και θα είναι ακόμη μεγαλύτερα για εκείνους που μετά την απόσυρση θα προβούν σε αγορά οχήματος νέας τεχνολογίας. Τονίζεται ότι η χρηματοδότηση της αγοράς νέου αυτοκινήτου θα δίδεται μόνο σε όσους ταυτόχρονα αποσύρουν παλαιό.
Συγκεκριμένα, 500 ευρώ αντιστοιχούν στα αυτοκίνητα έως 900 κ.εκ., 1.000 ευρώ για τις κατηγορίες μεταξύ 901 και 1.400 κ.εκ., 1.500 ευρώ για αυτοκίνητα κυβισμού 1.401 έως 2.000 κ.εκ., 1.800 ευρώ έως και 2.400 κ.εκ., ενώ στα 2.200 ευρώ προσδιορίζεται το όφελος για όσους αποσύρουν αυτοκίνητα με κυβισμό άνω των 2.400 κυβικών εκατοστών.
Επιπλέον ποσόν 1.000 ευρώ θα δοθεί σε όσους από τους κατόχους Ι.Χ. προχωρήσουν στην αγορά αυτοκινήτου νέας τεχνολογίας, δηλαδή με ημερομηνία κυκλοφορίας από 1/1/2005 ή υβριδικού.
Αντίστοιχα και στην απόσυρση των φορτηγών, τα οικονομικά κίνητρα κλιμακώνονται και σε αυτή την περίπτωση ανάλογα με την κατηγορία και τον κυβισμό τους, ενώ προβλέπεται και επιπλέον επιδότηση για την αγορά νέου οχήματος.
Ειδικότερα, για την απόσυρση ελαφρών φορτηγών, 500 ευρώ αντιστοιχούν σε οχήματα έως 900 κ.εκ., 1.000 ευρώ για τις κατηγορίες μεταξύ 901 και 1.400 κ.εκ., 1.500 ευρώ για κυβισμό 1.401 έως 2.000 κ.εκ., 1.800 ευρώ για 2.400 κ.εκ., ενώ στα 2.200 ευρώ προσδιορίζεται το όφελος για όσους αποσύρουν φορτηγά με κυβισμό άνω των 2.400 κυβικών εκατοστών. Πρόσθετο ποσόν 1.500 ευρώ θα υπάρχει για όσους προχωρήσουν, παράλληλα με την απόσυρση, και στην αγορά φορτηγού νέας τεχνολογίας.
Για τα βαρέα φορτηγά μικρότερα των 8 τόνων αντιστοιχεί οικονομικό κίνητρο απόσυρσης 3.000 ευρώ. Από 8 έως 15 τόνους το όφελος είναι 6.000 ευρώ, ενώ 9.000 ευρώ είναι για φορτηγά πάνω από 15 τόνους. Παράλληλα δίνεται κίνητρο 4.000 ευρώ για αντικατάσταση των φορτηγών. Oσον αφορά την είσοδο στον «Πράσινο Δακτύλιο», είναι ελεύθερη για όλα τα βαρέα φορτηγά, τα τουριστικά λεωφορεία και λεωφορεία κάτω της 15ετίας (κλάσεις Α-Β-Γ). Όσα από αυτά ανήκουν στην κλάση Δ, άνω των 15 χρόνων, μπορούν να εισέλθουν μόνο τις ώρες εκτός λειτουργίας του δακτυλίου. Τα μέτρα για ημιφορτηγά είναι ανάλογα με αυτά των Ι.Χ.
Όπως σημείωσε ο αρμόδιος υπουργός Γ. Σουφλιάς, το πρόγραμμα δεν θα επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό, εφόσον η συνολική του δαπάνη για την περίοδο 2009 - 2012 εκτιμάται στα 2,3 δισ. ευρώ, ενώ τα έσοδα των περιβαλλοντικών τελών κυκλοφορίας και του ΦΠΑ από τις επιπλέον πωλήσεις οχημάτων είναι 1,7 δισ. ευρώ.
Η διαφορά των 600 εκατ. ευρώ υπερκαλύπτεται από τα αυξημένα τέλη ταξινόμησης λόγω της επιπρόσθετης ζήτησης στην αγορά οχημάτων από την εφαρμογή των μέτρων.
Αξίζει να τονισθεί ότι μετά την εφαρμογή των μέτρων αναμένεται σημαντική μείωση των εκπομπών ρύπων στην ατμόσφαιρα.
PAPAVAGOS