EventsNews

Τα trends που ανέδειξε η φετινή IFA (2023)

0
_cuva

Για ακόμα μια χρονιά η IFA του Βερολίνου, η μεγαλύτερη έκθεση consumer electronics στην Ευρώπη, διεξήχθη με επιτυχία και φυσικά η ομάδα μας βρέθηκε εκεί για καλύψει τις εξελίξεις και να εντοπίσει όλα τα νέα trends που θα δούμε το επόμενο διάστημα στην αγορά.

Μπορεί η έκθεση να μην ήταν όσο μεγάλη περιμέναμε αλλά αυτό είναι μια γενικότερη τάση που παρατηρείται παγκοσμίως σε events τέτοιας κλίμακας. Οι λόγοι, πολλοί, αλλά δεν θα τους αναλύσουμε τώρα. Το σημαντικό είναι οτι πάνω από 1.500 εκθέτες βρέθηκαν και φέτος στο Βερολίνο, μαζί με πάνω από 100.000 επισκέπτες, στο σύνολο των ημερών της έκθεσης, για να δουν από κοντά τις νέες τεχνολογικές τάσεις και προϊόντα.

Ας μην ξεχνάμε οτι του χρόνου η IFA θα γιορτάσει ένα αιώνα ζωής και ίσως… μας κρατά τα καλύτερα για τον Σεπτέμβρη του 2024! Πάντως μας έλειψαν οι συναυλίες και τα happenings στους εξωτερικούς χώρους της έκθεσης, ενώ δυστυχώς συνεχίζεται η… σχεδόν απαξιωτική συμπεριφορά προς τους εκπροσώπους του Τύπου, σε σύγκριση με άλλες χρονιές. Ελπίζουμε να αντιστραφεί αυτή η τάση. Πολύ κόσμο είχε φέτος το Showstoppers side-event, από την άλλη, όμως, Sony, Lenovo και JBL επέλεξαν να κάνουν τα press events τους εκτός έκθεσης και δεν είχαν παρουσίαση στο Messe Berlin.

Τι ανέδειξε, όμως, η φετινή IFA 2023; Πέραν των όσων είδαμε και διαπιστώσαμε, ακόμα και η κατηγοριοποίηση των εκθετών από τους διοργανωτές υποδηλώνει αρκετά: Fitness & Digital Health, Mobility, Robotics Hub, Sustainability Village, κατηγορίες που προστίθονται στις παραδοσιακές του κλάδου και “δείχνουν” το μέλλον και το ποιοι τομείς της ζωής μας θα επηρεαστούν περισσότερο από την τεχνολογία τα επόμενα χρόνια.

Επιπλέον, αρκετές εταιρείες επέλεξαν να μην προβάλλουν υπέρ το δέον κάτι συγκεκριμένο στο booth τους, αλλά να κάνουν highlight το οικοσύστημα συσκευών τους, το smarthome και μια συνολική προσέγγιση της τεχνολογίας που ενισχύει (και ορίζει, ενίοτε) τις ζωές μας. Μια… all-in-one κατάσταση λοιπόν και δεν είναι τυχαίο αφού το είδαμε σε αρκετές περιπτώσεις.

Στα smartphones, η βιομηχανία δέχεται τεράστια πίεση εδώ και αρκετό καιρό, από την αρχή της πανδημίας. Προσφορά και ζήτηση σπάνια βρίσκονται σε ισορροπία έκτοτε, εξ΄αιτίας της διατάραξης της εφοδιαστικής αλυσίδας και προσφάτως, του πληθωρισμού. Ωστόσο, το 2024 αναμένεται η πολυπόθητη ανάκαμψη της αγοράς, παρά το οτι το 2ο τρίμηνο του 2023 ήταν το 8ο συνεχόμενο “αρνητικό” από πλευράς τεμαχίων, παγκοσμίως.

Τα foldables δεν είναι πλέον ένα trend, τουλάχιστον για όσους είμαστε στο επίκεντρο των εξελίξεων, αλλά σίγουρα ωριμάζουν και θα κυριαρχήσουν ακόμα και στη mainstream κατηγορία. Αυτό θα επιφέρει ένταση ανταγωνισμού μεταξύ των κατασκευαστών, αν και στην παρούσα φάση, η Samsung είναι με άνεση ο market leader. Έμφαση θα δοθεί στο βάρος και τις διαστάσεις τους, ώστε να προσεγγίσουν όσο το δυνατόν περισσότερο τις “συμβατικές” συσκευές.

Ένα άλλο trend που όμως δεν αφορά κάποια συγκεκριμένη τεχνολογία, είναι οι κανονισμοί που θα επιβάλλει η Ε.Ε. με “φόντο” τη βιωσιμότητα. Για παράδειγμα, η επιβολή του κοινού προτύπου USB-C σε όλα τα smartphones της αγοράς που “έρχεται” το 2025, γκρεμίζει με ευκολία ακόμα και ένα πανίσχυρο κάστρο, αυτό του iPhone. Από το 2027 τα τηλέφωνά μας θα πρέπει υποχρεωτικά να έχουν αφαιρούμενες μπαταρίες, ώστε να αυξηθεί ο κύκλος ζωής τους. Σε αυτό προσθέτουμε και την εντεινόμενη τάση του “right-to-repair”, με τις εταιρείες σταδιακά να προσφέρουν στο χρήση τα εργαλεία και τα ανταλλακτικά ώστε να επισκευάζει μόνος του το κινητό του. Πως θα επηρεάσουν τα παραπάνω την αγορά;

Η ρομποτική γνωρίζει τεράστια ανάπτυξη και ταυτόχρονα, η ανάγκη μας για προσωπικούς “βοηθούς”, ψηφιακούς ή μη, έρχεται να συνδυαστεί με αυτό το “boom”. Εδώ και χρόνια βλέπουμε, κυρίως από Κίνα και Ιαπωνία, ρομποτικούς βοηθούς που μπορούν να εκτελούν τις εντολές σας, ακόμα και να συνομιλούν μαζί σας, αν το θέλετε. Προς το παρόν, βέβαια, οι πλέον ρεαλιστικές λύσεις είναι οι ρομποτικές σκούπες αλλά και αντίστοιχα robots για συγκεκριμένες χρήσεις και tasks, όπως το κούρεμα του γκαζόν στον κήπο. Σε κάθε περίπτωση, τα ρομπότ ήταν περισσότερα από ποτέ στην IFA και είναι ένα από τα ανερχόμενα trends!

Αν πιστεύατε οτι η φούσκα του Metaverse ξεφούσκωσε οριστικά, κάνετε λάθος. Απλώς δεν είμαστε έτοιμοι γι’αυτό, όπως το φανταζόμασταν πέρυσι, όταν και ο όρος ξεπήδησε από το πουθενά και κατέκτησε τα trends παγκοσμίως. Ναι, ο παράλληλος, ψηφιακός κόσμος δεν είναι έτοιμος ακόμη, αλλά η “τέταρτη διάσταση” είχε έντονη παρουσία στην IFA 2023, με πολλά 3D Vision και Spatial Audio προϊόντα, τα οποία κατατάσσουμε ως wearables. Αυτά είναι το “κλειδί” για το Metaverse και πλέον είναι πιο ώριμα από ποτέ, αλλά σίγουρα έχουν δρόμο να καλύψουν για μια seamless χρήση, 24/7.

 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Καλώς ήλθατε {{inv_username}}

comments

  1. says:
    {{ getCommDate(item.date) }}

{{inv_error}}

Σύνδεση

You may also like