AppsNews

Ριζική αλλαγή για τη διαφήμιση στο web – Η Google θα καταργήσει τα cookie τρίτων

1

Η Google γνωστοποίησε το σχέδιο της για σταδιακή κατάργηση των cookie τρίτων (third-party cookies) από τον Chrome, μετά από σχετικές ανακοινώσεις με τις οποίες ενημέρωνε για την πορεία της προς αυτόν τον στόχο, μέσα στο 2023. Η σταδιακή υιοθέτηση αυτής της στρατηγικής ξεκινά με μια περίοδο δοκιμής στο 1% των χρηστών του browser στις αρχές του 2024, οδηγώντας σε μια εκτεταμένη σταδιακή κατάργηση από το τρίτο τρίμηνο του 2024.

Τα cookie τρίτων ορίζονται από sites διαφορετικά από εκείνο που επισκέπτεται ο χρήστης. Αυτά τα cookie χρησιμοποιούνται κυρίως για διαδικτυακή διαφήμιση και παρακολούθηση της συμπεριφοράς. Βοηθούν τους διαφημιστές να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων του χρήστη, οδηγώντας σε εξατομικευμένες διαφημιστικές εμπειρίες. Ωστόσο, μπορούν, επίσης, να χρησιμοποιηθούν για την παρακολούθηση των συνηθειών του και των τοποθεσιών που επισκέπτεται, κάτι που έχει αντίκτυπο στο απόρρητο των δεδομένων και την ιδιωτικότητα του.

Η εταιρεία ανέπτυξε τη δική της εναλλακτική λύση στα συγκεκριμένα cookie, την οποία ονομάζει «privacy sandbox». Καταργεί την παρακολούθηση site-by-site, υιοθετώντας επεξεργασία εντός της εκάστοτε συσκευής, κάτι που μπορεί να καθορίσει τις περιοχές ενδιαφέροντός του χρήστη. Στη συνέχεια, προσφέρει τα δεδομένα στους διαφημιστές, οι οποίοι με τη σειρά τους μπορούν να προβάλλουν διαφημίσεις χωρίς να καταγράφουν το ιστορικό περιήγησης του χρήστη.

Η απόφαση της Google να καταργήσει σταδιακά τα cookie τρίτων, που θεωρούνται απαραίτητα για πολλές λειτουργίες στο web, σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή στο διαδίκτυο. Η αρχική φάση δοκιμής, που έχει οριστεί για τις αρχές του 2024, είναι ζωτικής σημασίας για τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση προβλημάτων. Η Google σκοπεύει να διαχειριστεί προσεκτικά αυτήν τη φάση, ώστε να αποφύγει σημαντικές επιπτώσεις στην εμπειρία του τελικού χρήστη.

Μόλις καταργηθούν τα cookie τρίτων, οι διαφημιζόμενοι αναμένεται να χρησιμοποιούν τα API του Privacy Sandbox για να εμφανίζουν διαφημίσεις με βάση τα ενδιαφέροντα του user. Άλλωστε, ο Firefox και ο Safari έχουν ήδη σταματήσει την προεπιλεγμένη πρόσβαση σε cookies τρίτων. Παρά τις διαφορές στον χειρισμό των cookies, η Google λέει ότι στόχος είναι η διαλειτουργικότητα, τηρώντας τα πρότυπα απορρήτου και ασφάλειας.

Ο τεχνολογικός κολοσσός ανακοίνωσε το σχέδιό του να καταργήσει τα cookie τρίτων τον Ιανουάριο του 2020. Ωστόσο, το σχέδιο καθυστέρησε δύο φορές, εν μέρει επειδή η βρετανική CMA επισήμανε ότι το sandbox προσφέρει στην εταιρεία υπερβολική δύναμη στο διαδικτυακό οικοσύστημα των διαφημίσεων. Αυτό θα μπορούσε «να υπονομεύσει τον ανταγωνισμό στην ψηφιακή διαφήμιση, ενισχύοντας τη δύναμη της Google στην αγορά».

Σε απάντηση, η εταιρεία συνεργάζεται με την CMA για την εφαρμογή του sandbox με τρόπο που αντιμετωπίζει τις αντιμονοπωλιακές προκλήσεις. Σε σχετική ενημέρωση, ο μηχανικός του Google Chrome, Johann Hofmann, σημείωσε ότι «η σταδιακή κατάργηση υπόκειται στην αντιμετώπιση τυχόν υπολειπόμενων ανησυχιών για τον ανταγωνισμό».

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Καλώς ήλθατε {{inv_username}}

comments

  1. says:
    {{ getCommDate(item.date) }}

{{inv_error}}

Σύνδεση

You may also like