MobilesNews

Η νέα νομοθεσία της ΕΕ μπορεί να επαναφέρει αφαιρούμενες μπαταρίες

21

Σειρά αλλαγών θα εφαρμόσει η ΕΕ με πρώτη εκτέλεσε την επιθυμία της να αναγκάσει κάθε κατασκευαστή να ανοίξει τις συσκευές του σε καταστήματα εφαρμογών τρίτων από τον Ιανουάριο του 2024, έπειτα θα καταστήσει υποχρεωτικό το πρότυπο USB-C για κάθε mobile συσκευή από τέλη του 2024, ενώ τώρα έχει φτάσει σε προσωρινή συμφωνία που θα απαιτεί οι φορητές συσκευές να διαθέτουν μπαταρίες που μπορούν να αντικατασταθούν από τον χρήστη.

Η συμφωνία καλύπτει μπαταρίες σχεδόν όλων των μεγεθών – από φορητές μπαταρίες, μπαταρίες εκκίνησης, φωτισμού και ανάφλεξης για οχήματα (μπαταρίες SLI), μπαταρίες ελαφρών μέσων μεταφοράς, (LMT, ηλεκτρικά σκούτερ και ποδήλατα), μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων (EV) και ακόμη βιομηχανικές μπαταρίες.

Αυτή η νομοθεσία – εάν εγκριθεί – θα δώσει στους κατασκευαστές 3,5 χρόνια για να επεξεργαστούν ξανά τις φορητές συσκευές τους με τέτοιο τρόπο ώστε οι χρήστες να μπορούν να αφαιρούν και να αντικαθιστούν εύκολα τις μπαταρίες τους.

Οι μπαταρίες με δυνατότητα αντικατάστασης από τον χρήστη ήταν ένας παλαιότερος γενικός κανόνας στα smartphones, αλλά σήμερα είναι εξαιρετικά σπάνιες αυτές οι περιπτώσεις.

Τα αναδιπλούμενα τηλέφωνα μπορεί να είναι μια πρόκληση, ωστόσο, καθώς συχνά διαθέτουν δύο ξεχωριστές μπαταρίες, μία σε κάθε “μισή” για να εξισορροπηθεί ο χώρος και το βάρος. Συνδέονται με καλώδια με ειδική μικρή κορδέλα και η σχεδίαση που επιτρέπει την εύκολη πρόσβαση στους χρήστες θα είναι δύσκολη. Οι δημιουργοί θα έχουν 3,5 χρόνια για να το καταλάβουν και πάλι, εάν και πότε η νομοθεσία εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο.

Κάθε μπαταρία θα πρέπει να φέρει ετικέτες και κωδικούς QR που περιέχουν πληροφορίες σχετικά με τη χωρητικότητα, την απόδοση, την αντοχή, τη χημική σύνθεση και ένα σύμβολο “ξεχωριστή συλλογή”. Επίσης, οι μπαταρίες θα έχουν ψηφιακά διαβατήρια με πληροφορίες για το γενικό μοντέλο μπαταρίας καθώς και για την μεμονωμένη μπαταρία.

Αυτή η συμφωνία υποκινήθηκε έντονα από περιβαλλοντικές ανησυχίες. Το σχέδιο ορίζει ελάχιστα επίπεδα ανακυκλωμένων υλικών για μπαταρίες: 16% για το κοβάλτιο, 85% για τον μόλυβδο, 6% για το λίθιο και 6% για το νικέλιο.

Για να τροφοδοτήσει τη διαδικασία ανακύκλωσης, η ΕΕ θα απαιτήσει τη συλλογή παλιών μπαταριών: τουλάχιστον το 45% των παλαιών μπαταριών πρέπει να συλλέγεται (δωρεάν) έως το 2023, το 63% έως το 2027 και το 73% έως το 2030 για τις φορητές μπαταρίες. Για τις μπαταρίες LMT οι αριθμοί είναι 51% έως το 2028 και 61% έως το 2031.

Στην πραγματικότητα, όλες οι άλλες μπαταρίες, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών και βιομηχανικών μπαταριών, πρέπει να συλλέγονται χωρίς κόστος για τον καταναλωτή, ανεξάρτητα από τη μάρκα, την προέλευση και την κατάστασή τους. Επίσης, οι κατασκευαστές που πωλούν τα προϊόντα τους στην ΕΕ θα πρέπει να αναπτύξουν μια πολιτική δέουσας επιμέλειας για την “αντιμετώπιση των κοινωνικών και περιβαλλοντικών κινδύνων που συνδέονται με την προμήθεια, την επεξεργασία και την εμπορία πρώτων υλών και δευτερογενών πρώτων υλών”.

[via]

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Καλώς ήλθατε {{inv_username}}

comments

  1. says:
    {{ getCommDate(item.date) }}

{{inv_error}}

Σύνδεση

You may also like