Jump to content

Οι εξελίξεις στην ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών - Δυσλειτουργία, ξανά!


Sovjohn
 Κοινοποίηση

Recommended Posts

[imgalign]http://news.myphone.gr/thinktelecoms.png[/imgalign]Καλωσορίσατε. Σήμερα, επέλεξα να μοιραστώ μαζί σας εδώ στο myphone.gr, τη συνέχεια ενός προηγούμενου άρθρου μου στο http://thinktelecoms.eu, εστιάζοντας στην δυσλειτουργική, και εσωστρεφή, φύση της ελληνικής αγοράς. Θα έχουμε, μαζί, την ευκαιρία να δούμε γιατί η αγορά τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα συνεχίζει να είναι δυσλειτουργική, παρ' όλα τα εκατομμύρια ευρώ που έχουν επενδυθεί τα τελευταία χρόνια, τόσο από νεοεισερχόμενους παίκτες όσο και από ήδη υπάρχοντες.

 

Αυτή η σειρά άρθρων θα συνεχιστεί με ένα τρίτο και τελικό άρθρο για αυτό το θέμα, στο οποίο ορισμένα ζητήματα τα οποία εστιάζουν στην υγεία της αγοράς, καθώς και στην παρουσία (ή σωστότερα, απουσία) διεθνών τηλεπικοινωνιακών ομίλων από την ελληνική αγορά, θα αναλυθούν περαιτέρω.

 

I: Ελλάδα – Κατάσταση και δραστηριότητες της αγοράς

 

Όπως είναι ήδη γνωστό σε οποιονδήποτε δεν βρίσκεται κρυμμένος σε κάποια σπηλιά, η Ελλάδα ως χώρα βρίσκεται στη δίνη μιας σημαντικής οικονομικής κρίσης. Ανεξάρτητα από τις πολιτικές συνέπειες ή την μείωση στην γενικότερη οικονομική δραστηριότητα, η προαναφερθείσα κρίση φαίνεται να έχει δώσει τη χαριστική βολή, μεταξύ άλλων, και στην τοπική αγορά τηλεπικοινωνιών. Ενώ οι υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών έχουν αποκτήσει βασικό ρόλο στην καθημερινότητα όλων, ο ρόλος αυτός δεν μπορεί να θεωρηθεί πιο σημαντικός από την κάλυψη αναγκών ηλεκτροδότησης, θέρμανσης, ή ακόμα και σίτισης. Η κατάσταση στην οποία βρίσκονται όλοι οι συμμετέχοντες στην αγορά μπορεί να χαρακτηριστεί το λιγότερο ως επίπονη.

 

Ένας κοινός παράγοντας σε πολλές περιόδους κρίσης είναι η μείωση των επενδυτικών σχεδίων σε συνδυασμό με τη προσπάθεια διατήρησης των υπαρχόντων εισροών κεφαλαίου (τζίρου) – Αυτή η πραγματικότητα έχει ήδη προσδιοριστεί και για της εταιρείες της ελληνικής αγοράς. Σημαντικά γεγονότα του 2011 ως σήμερα περιλαμβάνουν:

 

 

  • Τον τερματισμό παροχής υπηρεσιών LLU και συναφών εμπορικών δραστηριοτήτων από την Net One, η οποία διατηρεί ένα μικρό αριθμό εταιρικών πελατών στην «αδελφή εταιρεία» Algonet.
  • Το λανσάρισμα υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας, όπως η IP-TV, με διαφορετική μορφή από παλιότερες προσπάθειες και με διαφορετικές προσδοκίες για την πορεία τους, από τον ΟΤΕ και την HOL.
  • Την προσπάθεια συμμαζέματος «όλα-σε-ένα» διάφορων υπηρεσιών, ακόμα και μέσω συνεργασιών με παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, κυρίως από την πλευρά της Forthnet.
  • Την παρατεταμένη καθυστέρηση ανάπτυξης και διάθεσης υποδομών επόμενης γενιάς, με την μορφή οπτικής ίνας στην καμπίνα (FTTC), η τεχνολογία που χρησιμοποιείται στο VDSL, με τον ΟΤΕ να αποτελεί την κινητήριο δύναμη σχετικά με οποιαδήποτε εξέλιξη στο θέμα αυτό.
  • Την έμμεση επ' αόριστον αναβολή του εθνικού πλάνου για οπτική ίνα στο σπίτι (FTTH) από την Ελληνική κυβέρνηση, λόγω αδυναμίας χρηματοδότησης του πλάνου σε εθνικό επίπεδο μεσοπρόθεσμα.
  • Την δραματική παράσταση που έλαβε χώρα από τους 3 παρόχους κινητής στη χώρα, Cosmote, Vodafone και Wind, αναλογικά με τα τέλη ανανέωσης των αδειών χρήσης φάσματος για παροχή υπηρεσιών, και την πληρωμή τους στο κράτος.
  • Την προσπάθεια από όλους τους παρόχους κάλυψης των αναγκών της μικρομεσαίας επιχείρησης, με την εισαγωγή ή την βελτίωση εμπορικών πακέτων «για επαγγελματίες», τα οποία στοχεύουν στη μεγάλη πλειοψηφία των ελληνικών επιχειρήσεων, αλλά συνοδεύονται από τα λάθη του παρελθόντος όσον αφορά την πολιτική που ακολουθείται από τις εταιρείες.
  • Και τέλος, για άλλη μια χρονιά είδαμε κέρδη σημαντικά μειωμένα (στην περίπτωση του ΟΤΕ) και ζημίες, σε λειτουργικό ή γενικό επίπεδο (από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία).

 

 

Με δεδομένη την φύση του έτους 2011 ως μια χρονιά «στο μάτι του κυκλώνα της κρίσης», τα γεγονότα που έχουν διαδραματιστεί ως τώρα είναι μάλλον πολλά, αν και αρκετά από αυτά θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως αρνητικά για την αγορά. Για τους σκοπούς αυτού του άρθρου, τα γεγονότα θα ενταχθούν σε συγκεκριμένες κατηγορίες, ανάλογα με την σχετική τους σημασία και τα αποτελέσματά τους στην εμπορική δραστηριότητα του κλάδου.

 

Τα πιο σημαντικά γεγονότα όσον αφορά την υγεία της αγοράς είναι η παύση παροχής υπηρεσιών LLU από την Net One, με αποτέλεσμα την τελεσίδικη μείωση του αριθμού παρόχων LLU κατά 1 (αν και η Net One αποτελούσε τον μικρότερο πάροχο με διαφορά, και προφανώς τον πιο αδύναμο σε πιέσεις του τρέχοντος επιχειρηματικού περιβάλλοντος.) – Τα συνεχιζόμενα ανησυχητικά οικονομικά αποτελέσματα από όλες τις εταιρείες του κλάδου – Και τέλος, η ανανέωση των αδειών χρήσης φάσματος από τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας από το κράτος, μαζί με την καταβολή των σχετικών τελών, ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.

 

Ο λόγος για τον οποίο αυτά τα γεγονότα θεωρούνται σημαντικά είναι απλός: Καθίσταται ξεκάθαρο για οποιονδήποτε παρακολουθεί τις εξελίξεις της αγοράς ότι η ελληνική αγορά συνολικά συνεχίζει να είναι δυσλειτουργική και ζημιογόνα στις περισσότερες περιπτώσεις (όσον αφορά την σταθερή τηλεφωνία και internet), καθώς και ανεπιθύμητη για νέους παίκτες, με στρεβλώσεις και έλλειψη ανταγωνιστικότητας (όσον αφορά την κινητή τηλεφωνία). Ενώ οι παραπάνω παράγοντες καθιστούν το σύνολο της αγοράς, σε όλες της τις εκφάνσεις, σε ελεύθερη πτώση, κατά την άποψή μου το ζήτημα της υγείας στην αγορά είναι τόσο σημαντικό, ώστε να πρέπει να αναλυθεί αυτόνομα, στο επόμενο και τελικό άρθρο σχετικά με την κατάσταση της ελληνικής αγοράς.

 

Εν συνεχεία, υπήρξαν αρκετά γεγονότα τα οποία διαδραματίστηκαν και σχετίζονται με την εμπορική δραστηριότητα, όπως η προσπάθεια από όλους τους παρόχους (σταθερής και κινητής) κάλυψης των αναγκών της μικρομεσαίας επιχείρησης, το εκ νέου λανσάρισμα υπηρεσιών τηλεόρασης από ΟΤΕ & HOL, και η προσπάθεια συμμαζέματος «όλα-σε-ένα» διάφορων υπηρεσιών, ακόμα και ηλεκτρικής ενέργειας, από την Forthnet.

 

Ενώ ορισμένα από αυτά τα γεγονότα σχετίζονται με μεγάλες προσδοκίες για διατήρηση και αύξηση των μεριδίων αγοράς, στην πραγματικότητα το γνωστό μοντέλο της «τιμολόγησης κάτω του κόστους ή ελάχιστα πάνω» συνεχίζεται, με τους παρόχους να βρίσκονται παγιδευμένοι σαν σε ιστό αράχνης, αντιμέτωποι με μεγάλες μειώσεις τζίρου ακόμα και σε πάλαι ποτέ «χρυσές εφεδρείες» πελατών όπως οι μεγάλες επιχειρήσεις.

 

Τέλος, έχει υπάρξει περιορισμένη πρόοδος όσον αφορά την ανάπτυξη δικτύων επόμενης γενιάς, με το σήριαλ του FTTH να καταλήγει στο αναμενόμενο αποτέλεσμα της «μη εγγυημένης χρηματοδότησης υπό τις παρούσες οικονομικές συνθήκες», και το VDSL να αναμένεται για το 2012, ενώ το FTTH μετατοπίζεται ακόμα περισσότερο στο μέλλον.

 

II: Δίκτυα Επόμενης Γενιάς στην Ελλάδα – Μικρά βήματα για το απώτερο μέλλον;

 

Η σημερινή ανάλυση της κατάστασης της αγοράς θα ξεκινήσει από τις πρόσφατες εξελίξεις που αφορούν τα δίκτυα επόμενης γενιάς στην Ελλάδα. Το 2011 έχει υπάρξει ένα παιχνίδι «γάτας και ποντικιού» σε συνεχή βάση, μεταξύ της ρυθμιστικής αρχής (ΕΕΤΤ) και του πρώην μονοπωλίου (ΟΤΕ), σχετικά με το δίκτυο-υπό-κατασκευή VDSL του ΟΤΕ.

 

Ο ΟΤΕ επιχείρησε να διαθέσει σιωπηρά την υπηρεσία VDSL σε περιορισμένο αριθμό περιοχών (με βάση αναφοράς την μικρή πόλη της Κομοτηνής) στις αρχές του 2011 και, όπως θα ανέμενε κανείς, του απαγορεύθηκε η διάθεση υπηρεσιών VDSL μέχρι να ολοκληρωθεί η πλήρης ρυθμιστική ανάλυση που το αφορά. Αυτό το γεγονός, μολαταύτα, δεν αποτελεί σημαντικό πλήγμα στην στρατηγική του ΟΤΕ, καθώς δεν υπάρχουν σημάδια ανάπτυξης αντίστοιχων υποδομών από τους εναλλακτικούς παρόχους, και ο χρόνος που «χάθηκε» δεν τοποθετεί τον ΟΤΕ σε κάποιου είδους ανταγωνιστικό μειονέκτημα.

 

Εν τέλει, η ρυθμιστική αρχή ανέφερε ότι έως το τέλος του 2011 η οικονομική και ρυθμιστική ανάλυση θα έχει ολοκληρωθεί, με τις υπηρεσίες VDSL να μπορούν να διατεθούν εμπορικά από όλους τους παρόχους μετά από μια «περίοδο προσαρμογής» 6 μηνών. Αυτό το χρονοδιάγραμμα τοποθετεί την νωρίτερη δυνατή εμπορική διάθεση το 2ο τρίμηνο του 2012. Υπάρχουν πρακτικά ζητήματα που θα πρέπει να λυθούν, φυσικά (κυρίως το γεγονός της επιστροφής των εναλλακτικών παρόχων σε ένα μοντέλο bit-stream ώστε να μπορούν να παρέχουν VDSL, εφόσον το LLU στην περίπτωση του υποβρόχου παραμένει ένα χαώδες τοπίο μέχρι και σήμερα), αλλά μια συμφωνία διαφαίνεται εφικτή τελικά.

 

Και τι συνέβη στο FTTH; Η απάντηση είναι απλή – αναβάλλεται επ' αόριστον. Ενώ υπάρχουν εξελίξεις που έχουν λάβει χώρα πρόσφατα (όπως η ανάθεση μελέτης για την ανάπτυξη FTTH στο σχήμα του Πανεπιστημίου Κρήτης), πρακτικά το μοντέλο της «επιδοτούμενης από το κράτος ανάπτυξης FTTH» δεν πρόκειται να προχωρήσει, εφόσον το ελληνικό κράτος δεν θα μπορέσει να το χρηματοδοτήσει στην παρούσα οικονομική συγκυρία.

 

Μια θετική εξέλιξη, βεβαίως, είναι ο σχεδιασμός για χρήση μητροπολιτικών δικτύων (MAN's) για παροχή υπηρεσιών FTTH ή άλλων σε επαρχιακές περιοχές. Ένα διακριτό πλάνο με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση υφίσταται, και φιλοδοξεί να αυξήσει την κάλυψη της Ελλάδας σε ευρυζωνικές υπηρεσίες περαιτέρω. Ως γνωστόν η μορφολογία και τοπολογία της Ελλάδας, με το πλήθος νησιών και ορεινών περιοχών, δεν διευκολύνει την πλήρη κάλυψη, χωρίς να ληφθούν επαρκή μέτρα. Τονίζεται ξανά, ότι λόγω των δυσκολιών που ήδη υφίστανται όσον αφορά την χρηματοδότηση νέων υποδομών τηλεπικοινωνιών, η οποιαδήποτε ανάπτυξη ή επέκταση δικτύων επόμενης γενιάς θα εξαρτηθεί εν πολλοίς από εξωτερική χρηματοδότηση (κυρίως από την Ευρωπαϊκή Ένωση).

 

Οι καταναλωτές θα πρέπει να αναμένουν το VDSL να είναι διαθέσιμο το 2012 σε συγκεκριμένες περιοχές, με χρήση κάποιας πολιτικής ελαφριάς αναπροσαρμογής των τιμών σε σχέση με τα υπάρχοντα πακέτα ADSL. Σε κάθε περίπτωση, το εάν αυτή η εξέλιξη θα αποτελέσει βάση για παροχή ποιοτικών υπηρεσιών θα κριθεί αργότερα, εφόσον η ρευστότητα του κλάδου δεν προϊδεάζει για κάποιο υπερβολικά επιτυχημένο αποτέλεσμα.

 

III: Εμπορική δραστηριότητα παρόχων ευρυζωνικών υπηρεσιών – Δυσλειτουργία, ξανά!

 

Κατά τη διάρκεια του 2011 (και με αρχή το 2010), οι πάροχοι ευρυζωνικών υπηρεσιών βρήκαν ένα νέο τομέα δραστηριοποίησης, αυτόν της κάλυψης αναγκών μικρομεσαίων επιχειρήσεων, με το κομμάτι της αγοράς που τον συνοδεύει. Κατά γενική ομολογία, αυτό το κομμάτι της αγοράς ήταν παραμελημένο για πολλά χρόνια στην Ελλάδα, με τα διαθέσιμα προϊόντα, και τις ευκολίες που τα συνοδεύουν, να παραμένουν προσηλωμένα στην προσέλκυση νέων οικιακών πελατών (retail), χωρίς να προσπαθούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες των μικρομεσαίων επιχειρήσεων με την ανάλογη τιμολογιακή πολιτική, ή τα ανάλογα χαρακτηριστικά.

 

Φυσικά, οι πολύ μικρές επιχειρήσεις των <10 εργαζομένων είχαν ήδη βρει δημιουργικές λύσεις στα προβλήματά τους, χρησιμοποιώντας 1-2 συνδέσεις «οικιακού τύπου» στον επαγγελματικό τους χώρο, χωρίς να εμφανίζονται ως «εταιρικοί πελάτες» στον πάροχό τους. Με αυτόν τον τρόπο μπορούσαν να κάνουν χρήση χαρακτηριστικών όπως τα «απεριόριστα αστικά / υπεραστικά» ή το «γρήγορο ADSL Ιnternet».

 

Παραμένει, όμως, εντυπωσιακό το γεγονός του ότι οι περισσότεροι πάροχοι αρνούνταν την διάθεση των πιο δημοφιλών υπηρεσιών τους σε εταιρικούς πελάτες, φοβούμενα (σωστά) ότι σε διαφορετική περίπτωση οι μικρομεσαίοι εταιρικοί τους πελάτες που χρησιμοποιούσαν μισθωμένα κυκλώματα, ή άλλες υπηρεσίες υψηλού κέρδους, θα μετέφεραν τις υποδομές τους σε λύσεις από ADSL, αδιαφορώντας για την εγγυημένη ή μη διαθεσιμότητά τους.

 

Αυτό το σκηνικό άλλαξε άρδην το 2011, με όλους τους παρόχους να δημιουργούν παραλλαγές των πακέτων υπηρεσιών τους, σε οριακά υψηλότερες τιμές από τα αντίστοιχα οικιακά πακέτα, με πληθώρα χαρακτηριστικών ελκυστικών για μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Τα χαρακτηριστικά συμπεριλαμβάνουν χρησιδάνειο ακριβού εξοπλισμού, απεριόριστες κλήσεις, ηλεκτρονική φιλοξενία, καταχώρηση ονομάτων χώρου, πολλαπλά κανάλια φωνής, στατικές IP διευθύνσεις, κ.α.

 

Όπως ήταν αναμενόμενο με βάση την συμπεριφορά των παρόχων, αυτά τα νέα πακέτα δεν παρέχουν ουσιώδη κερδοφορία στους παρόχους που τα προσφέρουν, τουλάχιστον με βάση τις τάσεις χρήσης των υπηρεσιών από μικρομεσαίες επιχειρήσεις, από άποψη λεπτών ομιλίας, τυπικοί προορισμοί κλήσεων, και άλλων τάσεων. Οι υπερασπιστές αυτών των πακέτων θα ανταπαντήσουν απλά «στο τρέχον οικονομικό κλίμα, είτε κάποιος μπορεί να πουλήσει κάτι με χαμηλή τιμή διάθεσης, ή να κλείσει», μια εν μέρει σωστή τοποθέτηση.

 

Ωστόσο, τα περισσότερα (αλλά όχι όλα) από τα συμβόλαια αυτού του τύπου δεν συμπεριλαμβάνουν κάποιο σαφές όριο χρήσης. Θεωρητικά, κάποιος θα μπορούσε να ιδρύσει ένα μικρό call center 5 υπαλλήλων, να πραγματοποιήσει 10.000 λεπτά ομιλίας μέσα σε ένα μήνα, και ακόμα και τότε να καταβάλλει 40 ευρώ στον πάροχο για τις υπηρεσίες του (μαζί με ευρυζωνικό internet και όλα τα άλλα καλούδια).

 

Το ρίσκο που σχετίζεται με προϊόντα συμβολαίου (σε αντίθεση με τα προπληρωμένα) έχει αυξηθεί σημαντικά στην παρούσα χρονική περίοδο, και πρώην «καλοπληρωτές» πελάτες πλέον είναι πιθανόν να καθυστερούν τις πληρωμές τους σημαντικά, ή να πάψουν να πληρώνουν γενικότερα. Αυτό το πρόβλημα σχετίζεται με την γενικότερη φύση της ελληνικής οικονομίας και την έλλειψη ρευστότητας που αντιμετωπίζει, ωστόσο, συνυπολογίζοντας αυτή την οικονομική κατάσταση, τα «οικονομικά πακέτα» που στοχεύουν σε επιχειρήσεις συμπεριλαμβάνουν ακόμα περισσότερο ρίσκο:

 

Ένα διαρκώς αυξανόμενο ποσοστό από αυτή την κατηγορία πελατών θα είναι διατεθειμένο να πληρώσει για την χρήση του μόνο όταν θα βρίσκεται στο χείλος της φραγής ή διακοπής υπηρεσιών – και φυσικά, οι πάροχοι wholesale του εξωτερικού δεν θα είναι χαρούμενοι με το να πληρώνονται με τις αντίστοιχες καθυστερήσεις, ανεξάρτητα με την κατάσταση της ελληνικής αγοράς.

 

Μπορεί, δικαίως, να αναρωτιέστε σε αυτό το σημείο εάν είμαι υπέρμαχος ακριβότερων υπηρεσιών στο εταιρικό πελατολόγιο των παρόχων. Αυτό αποτελεί μια μεγάλη συζήτηση την οποία δεν θα ήθελα να ξεκινήσω σε αυτό το άρθρο, αλλά περιληπτικά μιλώντας, ένα μεγάλο (δυσανάλογα μεγάλο) ποσοστό Ελληνικών επιχειρήσεων λειτουργεί σαν κακομαθημένα παιδιά: Είναι ευχαριστημένοι με το να πληρώνουν εξευτελιστικές τιμές για το σύνολο της υποδομής πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών τους, μαζί με την συνδεσιμότητα με τον έξω κόσμο, αλλά αν ποτέ συμβεί η οποιαδήποτε βλάβη (χωρίς να έχουν φροντίσει για εναλλακτικές λύσεις για τέτοιες περιπτώσεις), θεωρούν ότι το να ουρλιάζουν σε έναν υπάλληλο call center με βασικό μισθό ότι «ΧΑΝΟΥΝ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΥΡΩ ΟΣΟ ΠΕΡΝΑΕΙ Η ΩΡΑ» θα καταστήσει την αποκατάσταση της βλάβης τους μια γρήγορη και εύκολη υπόθεση. Κοινώς – Θεωρώ ότι η παροχή υπηρεσιών της τάξης των 20-30-40 ευρώ σε τέτοιους «επιχειρηματίες» χειροτερεύει την κατάσταση, δεδομένων των απαιτήσεων τους και της φύσης τέτοιων υπηρεσιών.

 

Φυσικά, η αγορά οικιακών προϊόντων βρίσκεται σε ακόμα μεγαλύτερη φθίνουσα πορεία: Τα πακέτα υπηρεσιών είναι στάσιμα, ή πιέζονται σε ακόμα χαμηλότερες χρεώσεις (Η προσφορά της On Telecoms με "απεριόριστα αστικά και υπεραστικά" οριακά πάνω από τα 15 ευρώ για 6 μήνες μου έκανε ιδιαίτερα αρνητική εντύπωση – πρόκειται για μια καθαρή περίπτωση παροχής υπηρεσιών κάτω του κόστους, σε μια ζημιογόνο εταιρεία, που δεν είναι ιδανική ούτε για τα οικονομικά της εταιρείας, ούτε για την αντίληψη των καταναλωτών).

 

Στον τομέα των νέων εξελίξεων, η Forthnet έχει προωθήσει τις συνδυαστικές προσφορές της για τηλεφωνία, internet και δορυφορική τηλεόραση ακόμα περισσότερο αυτή τη χρονιά, και λάνσαρε ακόμα και συνδυαστικές προσφορές με παροχή δορυφορικού internet ή ηλεκτρικού ρεύματος σε ορισμένες περιπτώσεις, με πακέτα που υπολείπονται των προσδοκιών, ως οπορτουνιστική συμπεριφορά με στόχο την αύξηση του τζίρου της.

 

Τέλος, ορισμένες υπηρεσίες τηλεόρασης (ξανά)λανσάρονται από τον ΟΤΕ και τη HOL! Η OTE TV τώρα διαθέτει δορυφορική επιλογή εκτός από IP-TV, ενώ η HOL χρησιμοποιεί αποκλειστικά IP-TV. Οι αριθμοί συνδρομητών που ελπίζουν και οι δύο να αποκτήσουν αποδεικνύονται δύσκολο να επιτευχθούν – Ένα μεγάλο ποσοστό των συνδρομητών OTE TV είναι υπάλληλοι του ΟΤΕ, για παράδειγμα.

 

Όπως συνήθως γίνεται, οι εγχώριες επιλογές τηλεόρασης τείνουν να υποφέρουν από έλλειψη περιεχομένου, και το περιεχόμενο είναι ακριβό. Ως αποτέλεσμα αυτού, περιμένω ότι και οι δύο νέες υπηρεσίες θα εξαφανιστούν από τα ραντάρ σε λίγους μήνες, αν και η υπηρεσία του ΟΤΕ θα μπορούσε να φθάσει σε καλά νούμερα, αν ο ΟΤΕ την υποστηρίξει με το κατάλληλο περιεχόμενο. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η δορυφορική, τουλάχιστον, τηλεόραση ήταν μονοπωλιακή αγορά για πολλά χρόνια από τη Nova, και έτσι, ο δεύτερος παίκτης μπορεί τουλάχιστον να ελπίζει.

 

IV: Μια πρόγευση του τι θα επακολουθήσει

 

Σε αυτό το σημείο ολοκληρώθηκε η ανάλυση της πλειοψηφίας των πρόσφατων εξελίξεων στην καταπονημένη ελληνική αγορά. Οι πιο σημαντικές εξελίξεις, που σχετίζονται με την υγεία της αγοράς, θα συζητηθούν στο επόμενο άρθρο, αργότερα αυτή την εβδομάδα. Η αγορά κινητών υπηρεσιών ειδικότερα, που κυριαρχείται από τρεις παρόχους χωρίς ιδιαίτερο ανταγωνισμό, (και μπορεί να αποτελέσει ένα «ταγκό για δύο», αν η πρόταση συγχώνευσης Vodafone-Wind πάρει το πράσινο φως από τις Ευρωπαϊκές και εγχώριες αρχές ανταγωνισμού) θα μας παρέχει με άφθονο υλικό για ανάλυση και συζήτηση.

 

Μέχρι τότε, ευχαριστώ για τον χρόνο που αφιερώσατε διαβάζοντας και το myphone.gr που θα με φιλοξενεί στις σελίδες του!

 

-----------------------------------

 

Σχετικά με το Think Telecoms

 

To http://thinktelecoms.eu αποτελεί, στη νέα του μορφή, ένα «δίκτυο γνώσης και ανάλυσης» το οποίο στοχεύει στον σχολιασμό και την παράθεση εμπεριστατωμένων απόψεων και αναλύσεων για τον τομέα των τηλεπικοινωνιών, σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο, και φιλοξενεί περιεχόμενο υψηλών προδιαγραφών στην αγγλική γλώσσα.

 

Αρχικό άρθρο: [Think Telecoms - Market Developments in Greece - Dysfunction, redux!]

Edited by TN97

Οταν ο Γκράχαμ Μπελ εφηύρε το τηλέφωνο, δήλωσε ότι η εφεύρεσή του θα είχε μόνο ευεργετικά αποτελέσματα για την ανθρωπότητα.

Όταν ο Τσακ Νόρις το έμαθε, γέλασε και ίδρυσε τον ΟΤΕ.

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ για τη δημοσίευση & επισήμανση :). Απόψεις επί του θέματος, σχόλια κτλ, δεκτά! :cool:

Οταν ο Γκράχαμ Μπελ εφηύρε το τηλέφωνο, δήλωσε ότι η εφεύρεσή του θα είχε μόνο ευεργετικά αποτελέσματα για την ανθρωπότητα.

Όταν ο Τσακ Νόρις το έμαθε, γέλασε και ίδρυσε τον ΟΤΕ.

Link to comment
Share on other sites

Αναλυτικότατο άρθρο και σε ευρύτατο φάσμα, καλύπτοντας την ελληνική τηλεπικοινωνιακή αγορά στο σύνολό της, συγχαρητήρια Sovjohn[/member]!

Όσον αφορά το ταγκό για δύο που αναφέρεις στην προσέγγιση του τι θ' ακολουθήσει, πιστεύω ότι ακόμα και αν δεν εγκρίνουν τη συγχώνευση Vodafone - Wind οι αρχές ανταγωνισμού, οι δύο εταιρείες θα βρουν τη φόρμουλα ώστε να ξεπεράσουν το θεσμικό εμπόδιο και πρακτικώς θα καταλήξουμε στο ταγκό Vodafone - Cosmote.

Πρόσφατο αντίστοιχο παράδειγμα, στην αγορά των αερομεταφορών όπου αν και δεν εγκρίθηκε η συγχώνευση Olympic - Aegean, οι δύο του τα βρήκαν με σταδιακή αποχώρηση της μιας εκ των δύο σε πολλές "μη κερδοφόρες" γραμμές.

"Η χειρότερη άρνηση, η μεγαλύτερη απελπισία, είναι να φουντάρεις στον τόπο σου και να ζεις με τις αναμνήσεις..."

Νίκος Καββαδίας

Link to comment
Share on other sites

:) Εξ' όσων ξέρω δεν είμαστε πολλοί με το ίδιο nickname στην Ελλάδα (θα πρόσθετα και στον κόσμο, αλλά κρατάω μια πισινή! :p)

Οταν ο Γκράχαμ Μπελ εφηύρε το τηλέφωνο, δήλωσε ότι η εφεύρεσή του θα είχε μόνο ευεργετικά αποτελέσματα για την ανθρωπότητα.

Όταν ο Τσακ Νόρις το έμαθε, γέλασε και ίδρυσε τον ΟΤΕ.

Link to comment
Share on other sites

πολυ καλο το αρθρο σου! και ακομα πιο ωραια η υπογραφή σου!
"I'm also not very analytical. You know I don't spend a lot of time thinking about myself, about why I do things." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Κοινοποίηση

×
×
  • Create New...