Jump to content

Βελτιώσεις αυτοκινήτου: Turbo,Nitro κ.α.


akalokat
 Κοινοποίηση

Recommended Posts

Αρχικό Μήνυμα από το μέλος akalokat ( 4 Φεβ. 2004 , 23:13)

 

file engineer gia sou den borw na katalavw giati mou les gnwsta toulaxiston se emena pragmata an diavazes ligo ti exw grapsei tha itan kalitera. apla logo xronou kai douleias stamatisa kai den egrapsa auta pou egrapses esu. den egrapsa pouthena oti einai ekriktiko. se bioximiko milas

 

apla synexisa afta pou eleges, lathos an fanike san apantish prws esena :o .

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 248
  • Δημιουργία
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοφιλείς μέρες

Top Posters In This Topic

Αρχικό Μήνυμα από το μέλος akalokat ( 4 Φεβ. 2004 , 23:33)

 

aman re engeneer oso diavazw vrisko lathi. den einai dioxidio tou azwtou alla oxidio tou azwtou.

 

 

kala nte mh varas. toulaxisto den egrapsa NO2 kai oxidio tou azwtou. :p

kati swsto ekana. :o

Link to comment
Share on other sites

Αρχικό Μήνυμα από το μέλος mik3 ( 4 Φεβ. 2004 , 21:57)

 

Στην Κυπρο πάντως επιτρέπεται σίγουρα..

 

 

 

Lathos kaneis filaraki mou den epitrepete.

apla einai h synithismenh hlithiotita. epitrepete h katoxh kai h polish alla oxi h xrhsh.

Link to comment
Share on other sites

Αρχικό Μήνυμα από το μέλος mik3 ( 4 Φεβ. 2004 , 21:57)

 

Στην Κυπρο πάντως επιτρέπεται σίγουρα..

 

Όσo αφορά το tuning καλύτερα να γίνεται σε γνωστά συνεργία και με εγγύηση.. Για παράδειγμα ο αντιπρόσοπος των Audi στην Κύπρο, αναλαμβάνει αναπρογραμματισμο εγγεφάλου για τις μηχανές των 225ps και πάει ~290 ! Αυτό σίγουρα θα το εμπιστευόμουν : )

 

 

εγώ πάλι όχι...(βλέπε πρώτο κανόνα που έδωσα λίγο πιο πριν).. :rolleyes:

κανένα 225άρι δεν φτάνει 290 άλογα μόνο με επαναπρογραμματισμό του εγκεφάλου..for sure.. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Αρχικό Μήνυμα από το μέλος mik3 ( 4 Φεβ. 2004 , 21:57)

 

Στην Κυπρο πάντως επιτρέπεται σίγουρα..

 

Όσo αφορά το tuning καλύτερα να γίνεται σε γνωστά συνεργία και με εγγύηση.. Για παράδειγμα ο αντιπρόσοπος των Audi στην Κύπρο, αναλαμβάνει αναπρογραμματισμο εγγεφάλου για τις μηχανές των 225ps και πάει ~290 ! Αυτό σίγουρα θα το εμπιστευόμουν :)

 

 

Για να φτασει ο 1,8Τ απο 225 ps σε 290 ps που ειναι και κοντα στο maximum οριο στο οποιο μπορει να βελτιωθει ως 1ο σταδιο ο παραπανω κινητηρας , δεν αρκει μονο ο επαναπρογραμματιμος του εγκεφαλου. Χρειαζεται να ακολουθηθει πιστα το τριπτυχο " φιτροχοανη - προγραμμα - εξατμιση. Χρειαζεται ολοκληρο συστημα εξατμησης απο την πολλαπλη μεχρι πισω, καλη αναπνοη του μοτερ με τοποθετηση ελευθερου φιλτρου μεσα στο φιλτροκουτι και φυσικα επαναπρογραμματισμος του εγκεφαλου που θα αναγκασει το μοτερ να δουλευει σε υψηλες πιεσεις υπερληρωσης της ταξης του 1,6 - 1,7bar - πραγμα επωδυνο για τα stock μεταλλα του κινητηρα.

Link to comment
Share on other sites

file engeneer sorry alla ta eixa parei ligo. kai pali sorry eixa brizosei me enan allon. pisteuw na dextheis tin signomi mou

Οι υπογραφές μπορούν να περιέχουν 1 εικόνα, η οποία ωστόσο δεν θα πρέπει να έχει διαστάσεις μεγαλύτερες από 420 x 150 pixels και το μέγεθός της δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 16.384 bytes.

 

http://www.texnokosmos.com

Link to comment
Share on other sites

Καταρχην δεν εξηγεις τι σημαινει βελτιωση του αυτοκινητου για τον καθενα.Αν ψαχνεις απλα μια μικρη αυξηση στην ιπποδυναμη και μια εμφανη διαφορα στη ροπη, περιοριζεσαι σε βελτιωση 1ου σταδιου(οπως συνηθιζεται να λεγεται). Φιλτρο - φιλτροχοανη , Προγραμμα , Εξατμιση.

Τα παραπανω βελτιωνουν την ιπποδυναμη τοτυ εκαστοτε κινητηρα σε ποσοστο της ταξης του 15% περιπου και αυξανουν λιγο και τη ροπη του. Τα παραπανω ισχυουν για ατμοσφαιρικους κινητηρες. Στους υπερτροφοδοτουμενους, ισχυουν τα ιδια ( ΦΠΕ) αλλα η αυξηση στην ιπποδυναμη και τη ροπη ειναι σαφως μεγαλυτερη.

Για περεταιρω βελτιωση κανουμε αντικατασταση των υπαρχοντων εκκεντροφορων με αλλους "αγριοτερους" (μεγαλυτερο βυθισμα σε μοιρες και διαρκεια) οι οποιοι μπορουν να κανουν τον κινητηρα να αποδιδει περισσοτερο σε αρκετα υψηλες στροφες. Παραλληλα μπορει να γινει και αυξηση ή μειωση της συμπιεσης του κινητηρα (αυξηση σε ατμοσφαιρικα και μειωση σε turbo μοτερ αντιστοιχα) καθως και πλαναρισμα (φαγωμα) της κυλινδροκεφαλης για καλυτερη ογκομετρικη αποδοση του κινητηρα.

Σε ακομα αγριοτερες καταστασεις, μεγαλωνουμε την εισαγωγη του κινητηρα και αντικαθιστουμε τα normal μεταλλα του κινητηρα με αλλα αυξημενης αντοχης ( σφυρηλατα πιστονια ή ακομη και blueprinting).

Οσον αφορα το θεμα του turbo, αυτο ειναι ενα μεγαλο κεφαλαιο πανω στο θεμα tuning.

Ενας ατοσφαιρικος κινητηρας π.χ. 1600 cc , εξαιτιας των απωλειων που εχει ( κινουμενα μηχανολογικα μερη, τριβες, θερμοτητα) αποδιδει γυρω στο 30% της θεωρητικης τιμης που με βαση τις δυνατοτητες του μπορουσε να παραγει. Δηλαδη ενας κινητηρας 100 ιππων ,θεωρητικα απεδιδε κανονικα 300 ιππους. Δηλαδη σε καθε περιπτωση εχουμε απωλειες.

Το turbo ειναι μια μηχανολογικη διαταξη κλειστου βρογχου η οποια εχει την ιδιοτητα να ειναι αυτοελεγχομενη. Χρησημοποιωντας ως κινητηριο οργανο τα καυσαερια του κινητηρα ( τα οποια σε καθε περιπτωση ηταν χαμενα και αχρηστα για εμας - εντροπια), καταφερνει να στελνει πολυ περισσοτερο (απο τον κανονικο) ατμοσφαιρικο αερα στην εισαγωγη- θαλαμο καυσης του κινητηρα. Σε συνδιασμο με ενα βελτιωμενο συστημα διαχειρισης καυσιμου( μεγαλυτερα μπεκ απο τα εργοστασιακα, περισσοτερη σπιθα στα μπουζι - καλλιτερη αναφλεξη) , εχουμε ως αποτελεσμα στον ιδιο χρονο και στον ιδιο ογκο (θαλαμο καυσης) να εχουμε πολυ πλουσιοτερο και περισσοτερο μειγμα αερα- βενζινης. Αυτο εχει σαν αποτελεσμα να αυξανεται σημαντικα η παραγωμενη ισχυς του κινητηρα.

 

Αρχικό Μήνυμα από το μέλος Alexel ( 4 Φεβ. 2004 , 23:54)

 

Στις βελτιώσεις γενικά είναι καλό να αποφεύγονται υπερσυμπιεστές και τα νίτρο. Μειώνουν σημαντικά τη διάρκεια ζωής του κινητήρα με τις πιέσεις που αναπτύσσουν στο εσωτερικό του.

 

 

Αν θελουμε να βελτιωσουμε τον κινητηρα μας δια της turbo οδου, καλο ειναι να προσεξουμε καποια πραγματα τα οποια ειναι παρα πολυ σημαντικα για τη ζωη και την καλη λειτουργεια του κινητηρα:

-Οσο το δυνατον καλλιτερη ψυξη του εισερχομενου στο θαλαμο καυσης αερα.

-Αν δουλεουουμε με τα normal μεταλλα του κινητηρα, καλο ειναι να αποφευγονται οι βαναυσοτητες π.χ. διατηρηση της πιεσης υπερπληρωσης σε χαμηλα επιπεδα , πριν αλλα και μετα απο μια καλη "βολτα" να αφηνουμε τον κινητηρα να δουλεψει ρελλαντι για 5-10 λεπτα.

-Προσοχη στη χρηση της βενζινης, ειδικα το καλοκαιρι. Παντα βενζινη super plus με υψηλο αριθμο οκτανιων για να μην εχουμε κακη καυση του καυσιμου και φαινομενα αυτοαναφλεξης - "πειρακια".

 

Μπορουμε βεβαια να βαλουμε χερι μεσα στον κινητηρα ετσι ωστε να τον θωρακισουμε εναντια στις καταπονησεις που θα κουβαλαει μαζι του το turbo. Αντικατασταση τα stock εμβολα με αλλα σφυρηλατα για να μειωσουμε τη συμπιεση στο θαλαμο καυσης, προσεκτικη ζυγοσταθμιση του στροφαλορορου αξονα , αντιακατασταση των μπιελων με αλλες ανθεκτικοτερες ( ατσαλινιες , τιτανιου... , οσο γενικα αντεχει η καθε τσεπη)

Τα παραπανω( κοινως blueprinting) αναλογα με το badget του καθενος βεβαια, προστατεουν σημαντικα τον κινητηρα και θα προσφερουν αρκετα χιλιομετρα οδηγηκης απολαυσης παραπανω. Βεβαια παντα παιζει τεραστιο ρολο και η χρηση που θα κανουμε εμεις καθημερινα στο αυτοκινητο μας.

Οι βαναυσες μεταχειρισεις ειναι λογικο οτι μειωνουν τη διαρκεια ζωης του βελτιωμενου μας κινητηρα.

Με λιγα λογια, ολοι οι συγχρονοι και μη κινητηρες μπορουν παντα με ενα καλομελετημενο τουρμπισμα, να αποδωσουν αρκετα παραπανω απο την ονομαστικη τους ιπποδυναμη. Αν λειφθουν σωστα και οι αναλογοι παραμετροι, τοτε μπορει να πει κανεις οτι ενα "light" ή ενα "βαρβατο"

τουρμπισμα ( το τελευταιο για λιγοτερο χρονο) μπορει να κρατησει αρκετα και να μεταμορφωσει τις δυνατοτητες του καθε κινητηρα.

Για το Nitro(οχι το περιοδικο) θα σου απαντησω αλλη στιγμη γιατι ειναι ηδη αργα.. :eek:

Link to comment
Share on other sites

Αρχικό Μήνυμα από το μέλος Nikos_s3 ( 5 Φεβ. 2004 , 00:48)

 

εγώ πάλι όχι...(βλέπε πρώτο κανόνα που έδωσα λίγο πιο πριν).. :rolleyes:

κανένα 225άρι δεν φτάνει 290 άλογα μόνο με επαναπρογραμματισμό του εγκεφάλου..for sure.. :rolleyes:

 

file mou iparxei etairia pou se ena tourbo kinitira mono me epanaprogramatismo tis eprom sou dinei 30- me 40 aloga kathos kai 3 xronia eggiisi. den anaferw to onoma giati edw den eimaste na kanoume diafimisi alla na antalasoume apopsis. an thes leptomeries e-mail. :eek:

Οι υπογραφές μπορούν να περιέχουν 1 εικόνα, η οποία ωστόσο δεν θα πρέπει να έχει διαστάσεις μεγαλύτερες από 420 x 150 pixels και το μέγεθός της δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 16.384 bytes.

 

http://www.texnokosmos.com

Link to comment
Share on other sites

simfwno me ton filo sta proanaferomena kathos kai na tonisw pos kai i xrisi nitro logiki panta den exei epiptwseis ston kinitira. oi ipervoles katastrefoun ta panta. an pinis ena potiri krasi tin imera kaneis kalo an pineis 1 boukali kaneis kako

Οι υπογραφές μπορούν να περιέχουν 1 εικόνα, η οποία ωστόσο δεν θα πρέπει να έχει διαστάσεις μεγαλύτερες από 420 x 150 pixels και το μέγεθός της δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 16.384 bytes.

 

http://www.texnokosmos.com

Link to comment
Share on other sites

Αρχικό Μήνυμα από το μέλος akalokat ( 5 Φεβ. 2004 , 03:12)

 

file mou iparxei etairia pou se ena tourbo kinitira mono me epanaprogramatismo tis eprom sou dinei 30- me 40 aloga kathos kai 3 xronia eggiisi. den anaferw to onoma giati edw den eimaste na kanoume diafimisi alla na antalasoume apopsis. an thes leptomeries e-mail. :eek:

 

 

Οπως το λες. Για 30 το πολυ 40 ps. Οχι ομως να κανει τον 1.8Τ της VAG απο τα 225 σε 290.

Link to comment
Share on other sites

Αρχικό Μήνυμα από το μέλος Robert_De_Nitro ( 5 Φεβ. 2004 , 03:30)

 

Οπως το λες. Για 30 το πολυ 40 ps. Οχι ομως να κανει τον 1.8Τ της VAG απο τα 225 σε 290.

 

oxi enweite

:D

Οι υπογραφές μπορούν να περιέχουν 1 εικόνα, η οποία ωστόσο δεν θα πρέπει να έχει διαστάσεις μεγαλύτερες από 420 x 150 pixels και το μέγεθός της δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 16.384 bytes.

 

http://www.texnokosmos.com

Link to comment
Share on other sites

Αρχικό Μήνυμα από το μέλος Robert_De_Nitro ( 5 Φεβ. 2004 , 03:30)

 

Οπως το λες. Για 30 το πολυ 40 ps. Οχι ομως να κανει τον 1.8Τ της VAG απο τα 225 σε 290.

 

 

έεετσσιιι.. :)

@akalokat: να'σαι σίγουρος ότι ξέρω πολύ καλά όλες τις εταιρείες που βελτιώνουν τον κινητήρα του αυτοκινήτου που οδηγάω.. :rolleyes: :)

όπως ξέρω και πολύ καλά ότι τα περισσότερα νούμερα που ακούγονται είναι θεωρίες γαι δράκους και φίδια.. :o 2-3 είναι οι σοβαροί βελτιωτές,χρόνια στον χώρο με παράδοση,ιστορία και συνέπεια.

Link to comment
Share on other sites

Αρχικό Μήνυμα από το μέλος Alexel ( 4 Φεβ. 2004 , 23:54)

 

Στις βελτιώσεις γενικά είναι καλό να αποφεύγονται και τα νίτρο. Μειώνουν σημαντικά τη διάρκεια ζωής του κινητήρα με τις πιέσεις που αναπτύσσουν στο εσωτερικό του.

 

Το "νιτρο" ή Ν2Ο δεν ειναι απλα μια "μπλε" φιαλη η οποια ειναι επικινδυνη για τη ζωη του κινητηρα.

Το Ν2Ο που υπαρχει στη μπλε και καιθε χρωματιστη μπουκαλα περιεχει υγροποιημενο (λογω πιεσης)πρωτοξειδιο του αζωτου (οπως λεει και ο τυπος του). Οταν αυτο εισελθει στο θαλαμο καυσης του κινητηρα, εξαερωνεται και ψυχει το εισερχομενο μειγμα.Αυτο εχει σαν αποτελεσμα να μειωνεται η θερμοκτασια του εισερχομενου αερα και να γεμιζει ο θαλαμος καυσης με μεγαλυτερες ποσοτητες μαζας στον ιδιο ογκο.Οταν το πρωτοξειδιο του αζωτου περασει στον κυλινδρο λογω συνθηκων πιεσης και θερμοκρασιας, διαχωριζεται σε Ν2 και σε Ο2 με φυσικο επακολουθο τη μεγιστοποιηση της μαζας του Ο2 στο καυσιμο μειγμα.

Τα ελευθερα μορια Ν2 αυξανουν την αντικροτικοτητα του μειγματος και σε συνδυασμο με την ψυξη του μειγματος, προστατευουν τον κινητηρα απο υα καταστροφικα πειρακια την ωρα του νιτραρισματος, ενω το ελυθερο πλεον ατομο του οξυγονου συμμετεχει στη καυση της βενζινης.Αν τοτε συντονισουμε τον κινητηρα ετσι ωστε να δεχεται αυξημενες ποσητητες βενζινης αλλα παντα εναρμονισμενα με τις αυξημενες ποσοτητες αερα που εχει πλεον ο κινητηρας ( να διατηρειται σταθερη η αναλογια μειγματος οξυγονου)/βενζινης

Link to comment
Share on other sites

pantos... mi sas fenete periergo kai peretero afksisis ipodinamis mono apo ton egefalo...

apla stin elada de ginontai afta...

aglia-germania iparxoun oikoi pou sou petane pano full programatizomeni ilektroniki kai mporoun na kanoun afta pou diafimizoun... diladi afksisi ipodinamis apla me enan egefalo... 220-290...

kai mono me allagi egefalou ginontai afta... ena chipaki pou paremvenei se 4-5 parametrous tis ilektroniki pano apo 5-15% (analoga to amaksi)apodosi einai adinaton na dosei...

mia nea ilektroniki full programatizomeni pou paremvenei se oli tin leitourgia tou kinitira exei tin dinatotita gia peretero afksisi...

stin ellada einai ligoi pou kseroun na ta kanoun afta.. kai sinithos fernoun atoma apo aglia/germania gia programatismo full tis "neas" ilektronikis...

ola afta kostizoun vevea... alla einai i pio sigouri lisi...

Link to comment
Share on other sites

Αρχικό Μήνυμα από το μέλος akalokat ( 5 Φεβ. 2004 , 03:04)

 

file engeneer sorry alla ta eixa parei ligo. kai pali sorry eixa brizosei me enan allon. pisteuw na dextheis tin signomi mou

 

`

 

den egine tipota den ypirxe oute yparxh parexigish.

Link to comment
Share on other sites

@Nikos_s3 Κάποιος γνωστός μου οδήγησε αυτό το ΤΤ και μου λέει καμία σχέση με το εργοστασιακό. Μου είπε ότι είχε μόνο πρόγραμμα και ήταν γύρο στους 287-290 ίππους.. Τώρα δεν ξέρω ποιος λέει μ@λ@κίες, (πάντως το ΤΤ δεν είναι δικό του:p)
Forza scuderia
Link to comment
Share on other sites

Αρχικό Μήνυμα από το μέλος mik3 ( 5 Φεβ. 2004 , 14:51)

 

@Nikos_s3 Κάποιος γνωστός μου οδήγησε αυτό το ΤΤ και μου λέει καμία σχέση με το εργοστασιακό. Μου είπε ότι είχε μόνο πρόγραμμα και ήταν γύρο στους 287-290 ίππους.. Τώρα δεν ξέρω ποιος λέει μ@λ@κίες, (πάντως το ΤΤ δεν είναι δικό του:p)

 

 

Μου αρεσει που τα μετρησε κιολλας που σημαινει οτι τα λογα αυτα που αναφερεις ειναι στον ΤΡΟΧΟ;;;;;;;;; ΜΟΝΟ με ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ; ΕΛΕΟΣ!

Οταν τα αλογα γινουν στραγαλια, τοτε ευχαριστως να μιλαμε χωρις να ξερουμε. Μεχρι τοτε:

ΗΜΑΡΤΟΝ κυριε Γεωργιου ΗΜΑΡΤΟΝ.

Link to comment
Share on other sites

@mik3: σαφέστατα και αυξάνεται η πίεση αλλά τα άλογα που αναφέρεις είναι πάρα πολλά για να προέρχονατι μόνο από επαναπρογραμματισμό του εγκεφάλου...είπαμε δεν είναι στραγάλια..:o
Link to comment
Share on other sites

isos forouse allo egefalo!

me +0.4bar einai apithano na evale 65hp to amaksi!!!!!!

apo 225 ena chip (epeidi einai turbo to amaksi) to poli na dosei 15% pano stin apodosi... kai me ola ta parelkomena alagmena (eisagogi eksagogi) MAX na eftase 270hp...

ektos ksanaleo an eixe petaksei pano programatizomeno egefalo, allages esoterika kinitira, mpek, tourbina... pou den exoun orio... :p

Link to comment
Share on other sites

Αρχικό Μήνυμα από το μέλος eNeRGy ( 5 Φεβ. 2004 , 21:17)

 

isos forouse allo egefalo!

me +0.4bar einai apithano na evale 65hp to amaksi!!!!!!

apo 225 ena chip (epeidi einai turbo to amaksi) to poli na dosei 15% pano stin apodosi... kai me ola ta parelkomena alagmena (eisagogi eksagogi) MAX na eftase 270hp...

ektos ksanaleo an eixe petaksei pano programatizomeno egefalo, allages esoterika kinitira, mpek, tourbina... pou den exoun orio... :p

 

 

Για να φτασει ενα ΤΤ ή ενα S3 απο τα 225 στα 290+ps δεν ειναι αναγκη να φορεσει αγραφο εγκεφαλο και να αλλαξει μπεκ , τουρμπινα κλπ, κλπ.

Το ειπα και αλλη φορα, με καλη αναπνοη, αλλαγη στις τροχαλιες, στα μπουζι και με ολοκληρωμενο συστημα εξατμισης και επαναπρογραμματισμου του υπαρχοντος εγκεφαλου(αυξηση της πιεσης, του κοφτη στροφων κλπ, κλπ) τα 295 ή και τα 300 ps δεν ειναι ουτοπια για τον 1.8Τ 225 της VAG. Ο Νικος_S3 προφανως θα ξερει ποσα S3 κυκλοφορουν Αθηνα και ειναι πανω απο 280+ps πρωτο σταδιο.Ρωτησε τον να σου πει.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Κοινοποίηση


×
×
  • Create New...