Jump to content

Δημιουργία site


negronian
 Κοινοποίηση

Recommended Posts

Paidia gia na xekatharizo apo thn arxh ta pragmata den poluxero pragmata gyro apo ton programmatismo alla moy exei mpei to meraki na ftiaxo mia istoselida.

Brika ena site pou edine free web host kai eftiaxa ena prosxedio alla thelo na matho ti prepei na kano etsi oste na einai anhxnefsimo apo to psaxtiri toy google.

Episeis oti allo tip nomizete oti tha moy einai xrhsimo peiteto moy etsi kai allios opos sas eipa den gnorizo kai polla pragmata gia dhmioyrgeia site mono me to meraki mou proxorao

PS An xerete kanena efkolo elliniko biblio pou na mporo na diabaso gia thn kataskeyh site tha htan kalodexoymeno

Link to comment
Share on other sites

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ

(κατασκευή, δημοσίευση, προώθηση)

 

Εισαγωγή

 

Στους περισσότερους από τους χρήστες του Ίντερνετ –αν όχι σε όλους– μετά από ένα μικρό ή μεγάλο διάστημα ενασχόλησης με το διαδίκτυο γεννιέται το ερώτημα: «Πώς μπορώ να φτιάξω κι εγώ ένα website;»

Συνακόλουθα τίθενται κι άλλες σχετικές απορίες:

 

 Χρειάζονται ειδικές γνώσεις;

 Πρέπει να πληρώσω για να δημοσιεύσω τις σελίδες μου στο Διαδίκτυο;

 Πού θα βρω υλικό για τον εμπλουτισμό των σελίδων μου;

 Πώς θα κάνω γνωστή την ύπαρξη του site που δημιούργησα; κ.λπ.

 

Τα μαθήματα αυτής της ενότητας σκοπό έχουν να λύσουν όλες αυτές τις απορίες, ώστε κατόπιν ο ενδιαφερόμενος να αποφασίσει αν θέλει να προχωρήσει στη δημιουργία της δικού του δικτυακού τόπου.

 

Τα θέματα που εξετάζονται είναι τα εξής:

 

 Τι είναι η HTML

 Εύρεση οπτικοακουστικού υλικού

 Χρήσιμες συμβουλές για την κατασκευή ιστοσελίδων

 Δωρεάν δημοσίευση ιστοσελίδων

 Κατοχύρωση domain name και δημοσίευση ιστοσελίδων επί πληρωμή

 Μεταφορά αρχείων από τον υπολογιστή στο server (FTP)

 Προώθηση - διαφήμιση ιστοσελίδων

 Πώς μπορούν να χρησιμεύσουν όλα αυτά σε ένα καθηγητή Μέσης Εκπαίδευσης

 

 

1ο ΜΑΘΗΜΑ

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η HTML

 

Το αρκτικόλεξο HTML σημαίνει HyperText Markup Language (γλώσσα χαρακτηρισμού υπερκειμένου). Με απλά λόγια είναι η γλώσσα που χρησιμοποιείται για την περιγραφή της εμφάνισης των ιστοσελίδων. Θα πρέπει να τονίσουμε εξαρχής ότι –αν και μοιάζει– δεν είναι μία γλώσσα προγραμματισμού.

 

Κάθε ιστοσελίδα που βλέπετε στο Διαδίκτυο είναι γραμμένη σε HTML. Ο browser που χρησιμοποιείτε "διαβάζει" τον κώδικα HTML και αναλόγως εμφανίζει το κείμενο και τα γραφικά της σελίδας.

 

Αν θέλετε να δείτε πώς μοιάζει ο κώδικας HTML, ανοίξτε μία οποιαδήποτε ιστοσελίδα και επιλέξτε "Προέλευση" από το μενού "Προβολή" του Internet Explorer.

 

Παράδειγμα: το παρακάτω τμήμα κώδικα HTML

 

<b><font color="#999900"><big>Καλωσήλθατε στην ιστοσελίδα μου </big></font></b><br> <i>Ελπίζω ότι θα βρείτε το περιεχόμενό της ενδιαφέρον</i>

 

θα έχει ως αποτέλεσμα να εμφανιστεί το κείμενο σε ένα web browser ως εξής:

 

Καλωσήλθατε στην ιστοσελίδα μου

Ελπίζω ότι θα βρείτε το περιεχόμενό της ενδιαφέρον

 

Αν λοιπόν γνωρίζει κάποιος HTML, απλώς γράφει τον κώδικα σε έναν επεξεργαστή κειμένου και αποθηκεύει το αρχείο με κατάληξη .html. Ακολούθως βλέπει το αποτέλεσμα της εργασίας του ανοίγοντας το αρχείο με έναν browser.

Όμως, σήμερα πια κανείς δεν δημιουργεί ιστοσελίδες γράφοντας κώδικα –με εξαίρεση κάποιους πεισματάρηδες που αγαπούν το δύσκολο τρόπο. Κι αυτό γιατί υπάρχουν τα προγράμματα κατασκευής ιστοσελίδων, με τα οποία ο χρήστης μπορεί να γράφει και να μορφοποιεί το κείμενο, να προσθέτει εικόνες, να επιλέγει φόντο κ.λπ. μέσα από ένα εύχρηστο γραφικό περιβάλλον και να βλέπει αμέσως αυτό που δημιούργησε.

Αν θέλετε να δημιουργήσετε ιστοσελίδες, η πρώτη σας δουλειά είναι να εγκαταστήσετε ένα σχετικό πρόγραμμα και να μάθετε να το χειρίζεστε (τα περισσότερα είναι εύχρηστα). Τέτοια προγράμματα είναι τα: Netscape Composer, Microsoft FrontPage, Macromedia Dreamweaver, CoffeeCup, WebDwarf, HotDog κ.ά.

 

Παρά την ύπαρξη των προγραμμάτων κατασκευής ιστοσελίδων η γνώση της HTML δεν είναι περιττή για τους εξής λόγους:

 

α. Δίνει τη δυνατότητα πιο αποτελεσματικής αντιμετώπισης δυσλειτουργιών (που μπορεί να οφείλονται σε διάφορους λόγους) και γενικά επιτρέπει καλύτερο έλεγχο πάνω στον ιστοχώρο.

 

β. Πολλά προγράμματα κατασκευής ιστοσελίδων δεν υποστηρίζουν πλήρως όλες τις δυνατότητες της HTML. Για παράδειγμα το Netscape Composer δεν δημιουργεί σελίδες σε πλαίσια (frames) ή φόρμες δίνει όμως τη δυνατότητα στο χρήστη να γράψει και να ενσωματώσει κώδικα HTML.

 

γ. Πολλές φορές ο χρήστης βλέποντας διάφορα εφέ και κόλπα σε άλλες σελίδες, θέλει να τα μιμηθεί στις δικές του σελίδες. Για να το κάνει αυτό πρέπει να αντιγράψει τον κώδικα HTML.

 

Επομένως δεν θα ήταν καθόλου περιττό (χωρίς να είναι απαραίτητο), πριν καταπιαστείτε με τη δημιουργία ιστοσελίδων, να αποκτήσετε βασικές έστω γνώσεις της HTML. Για το σκοπό αυτό κυκλοφορούν πολλά βιβλία αλλά και στον Παγκόσμιο Ιστό μπορείτε να βρείτε οδηγούς εκμάθησης. Ενδεικτικά αναφέρουμε:

 

Βιβλία

 Lemay Laura, Πλήρες εγχειρίδιο της HTML 4, Γκιούρδας (1162 σελίδες)

 Γαλλής, Άγγελος, Προγραμματίστε σε HTML, ANUBIS (151 σελίδες)

 Heslop Brent – Budnick Larry, Η HTML στην πράξη, ANUBIS (394 σελίδες)

 Holzschlag Molly, Οδηγός της HTML 4. Σαφής συνοπτικός οδηγός, Γκιούρδας, (260 σελίδες)

 

Δικτυακοί τόποι

 “So, you want to make a Web Page!” by Joe Barta

http://www.pagetutor.com/pagetutor/makapage/index.html

 HTML Tutorials by John C. Gilson

http://www.htmltutorials.ca/

 The HTML Pit Stop

http://www.pageresource.com/html/index.html

 

 

Προγράμματα κατασκευής ιστοσελίδων

Ένα πολύ εύχρηστο πρόγραμμα κατασκευής ιστοσελίδων είναι το Netscape Composer. Περιλαμβάνεται στο Netscape που είναι ένα πλήρες πακέτο προγραμμάτων για όλες σχεδόν τις λειτουργίες του Internet (netsurfing, κατασκευή ιστοσελίδων, e-mail κλπ). Το Netscape ήταν ένας από τους πρώτους web browsers (κατά τη γνώμη μας και ο καλύτερος) που σήμερα πια έχει σχεδόν εξαφανιστεί λόγω της επικράτησης του Internet Explorer. Μπορείτε πάντως να το βρείτε δωρεάν σε CDs των περιοδικών πληροφορικής ή να το κατεβάσετε από τo site της Netscape. Θεωρούμε ότι το Netscape Composer είναι ιδανικό για έναν αρχάριο δημιουργό ιστοσελίδων γιατί είναι εύχρηστο και σχετικά απλό. Στην τελευταία μάλιστα έκδοσή του έχει σημαντικές βελτιώσεις και επιπλέον δυνατότητες, παρόλο που παρουσιάζει κάποια περίεργα μικροπροβλήματα στην εμφάνιση των ιστοσελίδων. Δεν υποστηρίζει πάντως τη δημιουργία sites σε πλαίσια (frames) και φόρμες. Αν το χρησιμοποιήσετε, μην παραλείψετε να βλέπετε τα αποτελέσματα και στον Internet Explorer κι όχι μόνο στον browser του Netscape γιατί μπορεί να υπάρχουν διαφορές. Και σίγουρα σας ενδιαφέρει πώς φαίνεται η σελίδα σας στον Explorer γιατί αυτόν χρησιμοποιεί η συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών του Ιντερνετ.

 

Πάντως το πιο γνωστό από τα προγράμματα κατασκευής ιστοσελίδων είναι το FrontPage της Microsoft. Φυσικά είναι το πιο διαδεδομένο όχι επειδή είναι το καλύτερο αλλά επειδή είναι προϊόν της Microsoft (http://www.microsoft.com). Το καλύτερο από τα εμπορικά πακέτα θεωρούμε ότι είναι το Dreamweaver της Macromedia. Διαθέτει όλες σχεδόν τις δυνατότητες που χρειάζεται ένας χρήστης από τον αρχάριο μέχρι τον πιο προχωρημένο (περισσότερες πληροφορίες: http://www.macromedia.com)

 

Άλλα προγράμματα κατασκευής ιστοσελίδων:

CoffeeCup (shareware) http://www.coffeecup.com/

WebDwarf (freeware) http://www.webdwarf.com/

HotDog (shareware) http://www.sausagetools.com/

 

 

 

2ο ΜΑΘΗΜΑ

ΕΥΡΕΣΗ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ

 

Κατά την κατασκευή ιστοσελίδων, σίγουρα θα χρειαστείτε γραφικά όπως: φόντα, μπάρες, κουμπιά, εικονίδια, βελάκια κ.ο.κ. Αν δεν έχετε τη δυνατότητα να τα κατασκευάσετε μόνος σας με κάποιο σχεδιαστικό πρόγραμμα ή πρόγραμμα επεξεργασίας φωτογραφίας, μπορείτε να βρείτε άφθονο υλικό στον Παγκόσμιο Ιστό. Οι σχετικές ιστοσελίδες είναι πάρα πολλές, γι’ αυτό και δεν υπάρχει λόγος να παραθέσουμε ένα κατάλογο διευθύνσεων. Απλά κάντε μία αναζήτηση σε οποιαδήποτε μηχανή με όρους: “free web graphics”, “free icons” “free clipart” (με τα εισαγωγικά) και θα έχετε τη δυνατότητα επιλογής από εκατοντάδες διευθύνσεις.

 

Αν πάλι χρειάζεστε άλλο οπτικοακουστικό υλικό (φωτογραφίες, ήχους, βίντεο), μπορείτε να το αναζητήσετε από τις γνωστές μηχανές αναζήτησης που διαθέτουν ειδικές σελίδες για αναζήτηση πολυμέσων:

 

Google http://www.google.com.gr

AltaVista http://www.altavista.com

Lycos http://www.lycos.com

 

Υπάρχουν όμως και πολλές μηχανές αναζήτησης που είναι εξειδικευμένες στην αναζήτηση πολυμέσων, όπως οι παρακάτω:

 

Alltheweb

http://www.alltheweb.com/ (όλα τα είδη πολυμέσων)

Ditto

http://www.ditto.com/ (εικόνες)

Singingfish

http://www.singingfish.com/ (αρχεία ήχου και βίντεο)

The Amazing Picture Machine

http://www.ncrtec.org/picture.htm (εικόνες)

Yahoo! Picture Gallery

http://search.gallery.yahoo.com (εικόνες)

Image Finder

http://sunsite.berkeley.edu/ImageFinder/ (εικόνες)

Webseek at Columbia University

http://www.ctr.columbia.edu/webseek/ (εικόνες και βίντεο)

 

 

3ο ΜΑΘΗΜΑ

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ

 

Η καλή γνώση ενός προγράμματος δημιουργίας ιστοσελίδων δεν αρκεί για την κατασκευή ενός καλού web site. Κι όταν λέμε «καλό website» δεν εννοούμε μόνο το ωραίο αλλά κυρίως το λειτουργικό. Δηλαδή ένα website που δεν ταλαιπωρεί τον επισκέπτη κατά την περιήγησή του σ' αυτό. Κατά την κατασκευή των σελίδων σας λάβετε σοβαρά υπόψη το παρακάτω απάνθισμα συμβουλών των επαγγελματιών σχεδιαστών ιστοσελίδων:

 

1. Να θυμάστε πάντα ότι το αντικείμενο της εργασίας σας δεν θα τυπωθεί αλλά θα εμφανιστεί σε μία οθόνη. Αυτό σημαίνει ότι ο αποδέκτης θα περιμένει κάποιο μικρό ή μεγάλο χρονικό διάστημα για να εμφανιστεί η σελίδα στον υπολογιστή του. Εκτός από την εμφάνιση και το περιεχόμενο πρέπει πάντα να λαμβάνετε σοβαρά υπόψη και το μέγεθος των αρχείων που δημιουργείτε. Αυτό δεν δείχνει μόνο σεβασμό στο χρόνο του επισκέπτη αλλά είναι και χρήσιμο για σας. Οι «κυβερνοταξιδιώτες» δεν φημίζονται για την υπομονή τους: αν μία σελίδα αργεί να «κατέβει» πέρα από ένα εύλογο χρονικό διάστημα, φεύγουν από το συγκεκριμένο δικτυακό τόπο. Το άθροισμα των αρχείων της πρώτης σελίδας (γραφικά και html αρχείο) πρέπει να φτάνει το πολύ 100 Κbs και οι «μέσα» σελίδες λιγότερο. Όταν ένας σύνδεσμος παραπέμπει σε αρχείο μεγάλου μεγέθους (αρχείο εικόνας, ήχου, βίντεο κλπ), πληροφορήστε τον επισκέπτη για το πόσα Kbs είναι αυτό το αρχείο.

2. Τα πολλά γραφικά και τα εφέ δεν κάνουν αναγκαστικά όμορφη τη σελίδα. ενδέχεται να την κάνουν ακαλαίσθητη και κακόγουστη. Χρησιμοποιήστε τα όταν και όσα χρειάζονται για να γίνει η σελίδα όμορφη. Υπάρχουν πολύ όμορφες λιτές σελίδες και άσχημες σελίδες γεμάτες χρώματα και γραφικά. Μην εκβιάζετε την προσοχή των επισκεπτών. Αν φτιάχνετε σελίδες μόνο για να δημοσιεύσετε κάποιες συγκεκριμένες πληροφορίες (π.χ. μία επιστημονική διατριβή) τα πολλά γραφικά περιττεύουν. Γενικά ο κατασκευαστής ιστοσελίδων πρέπει να αναζητά τη χρυσή τομή μεταξύ της φτωχής και της πληθωρικής ιστοσελίδας.

3. Μην γράφετε τεράστια κείμενα. Η ανάγνωση στην οθόνη είναι πολύ πιο κουραστική από την ανάγνωση του εντύπου. Αντί να κάνετε μία τεράστια σελίδα, κάντε μερικές μικρότερες χωρίζοντας το κείμενο σε αυτόνομες ενότητες με βάση το περιεχόμενο. Να είστε πάντοτε σαφής και σύντομος. Αν πάλι το μεγάλο κείμενο είναι αναπόφευκτο, δώστε στον επισκέπτη τη δυνατότητα να το κατεβάσει στον υπολογιστή του με τη μορφή αρχείου doc (Word) ή pdf (Acrobat) ούτως ώστε να το διαβάσει off-line.

4. Μην κάνετε το site σας λαβύρινθο. Προσπαθήστε να είναι άνετη η περιήγηση του επισκέπτη δημιουργώντας συνδέσμους για να μετακινείται από τη μία σελίδα στις άλλες και να βρίσκει αυτό που θέλει από το σημείο όπου βρίσκεται χωρίς να χρειάζεται να επιστρέφει στην πρώτη ή σε κάποια άλλη σελίδα. Το ιδανικό –λένε οι επαγγελματίες– είναι από οποιοδήποτε σημείο του site να μπορεί να μετακινηθεί σε οποιοδήποτε άλλο με όχι περισσότερα από 3 κλικ.

5. Μη χρησιμοποιείτε μεγάλο μέγεθος γραμματοσειράς εκεί που θέλετε να δώσετε έμφαση. Το μεγάλο μέγεθος γραμματοσειράς αντιστοιχεί στη δυνατή φωνή της προφορικής ομιλίας.

6. Χρησιμοποιείτε με μεγάλη φειδώ τα κινούμενα σκίτσα (animated gif). Είναι χαριτωμένα και ελκυστικά, αλλά η υπερβολή στη χρήση τους μπορεί να δώσει μία όψη «λούνα παρκ» σε μία ιστοσελίδα.

7. Αποφύγετε το εφέ blinking που κάνει το κείμενο να αναβοσβήνει. Είναι ένα εφέ που τραβά σχεδόν με τη βία την προσοχή του αναγνώστη και την κρατά ακόμη κι όταν έχει διαβάσει τις σχετικές πληροφορίες. Χρησιμοποιήστε το μόνο όταν πιστεύετε ότι ο επισκέπτης πρέπει οπωσδήποτε να προσέξει ένα σημείο κι όχι για ψύλλου πήδημα. Και μόνο σε μία ή δύο λέξεις, όχι σε ολόκληρη πρόταση.

8. Ποτέ μη βάζετε ανοιχτόχρωμα γράμματα σε ανοιχτόχρωμο φόντο και σκούρα γράμματα σε σκούρο φόντο, εκτός αν έχετε λόγους να βλάψετε την όραση των επισκεπτών σας.

9. Μην δημιουργείτε συνδέσμους που ανοίγουν σε νέο παράθυρο και μη φορτώνετε αυτόματα νέα παράθυρα κατά το άνοιγμα μιας σελίδας. Κανείς δεν θέλει να ανοίγουν ανεπιθύμητα παράθυρα στην οθόνη του. Χρησιμοποιήστε την τεχνική αυτή μόνο όταν ο σύνδεσμος παραπέμπει σε μία ξένη ιστοσελίδα.

10. Όταν είναι απαραίτητο, δώστε τεχνικές οδηγίες στους επισκέπτες σας, π.χ. όταν πρέπει να κατεβάσουν κάποιο αρχείο που απαιτεί ειδικό πρόγραμμα, δώστε τους τη δυνατότητα να κατεβάσουν το πρόγραμμα αυτό ή παραπέμψτε τους στη σελίδα της κατασκευάστριας εταιρίας. Οι τεχνικές οδηγίες που τυχόν θα προσθέσετε στις σελίδες σας θα πρέπει να είναι κατανοητές και σύντομες. Μην υποθέτετε ότι χρησιμοποιούν όλοι τα προγράμματα που χρησιμοποιείτε εσείς, αλλά λάβετε υπόψη σας όλες τις πιθανές περιπτώσεις.

 

4ο ΜΑΘΗΜΑ

ΔΩΡΕΑΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ ΣΤΟΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΙΣΤΟ

 

 

Όποιος θέλει να δημοσιεύσει στον Παγκόσμιο Ιστό μία προσωπική ιστοσελίδα μπορεί να το κάνει δωρεάν χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μιας από τις πάμπολλες εταιρείες παροχής δωρεάν φιλοξενίας ιστοσελίδων. Αυτές οι εταιρείες, εκτός από τον χώρο, δίνουν και δωρεάν e-mail αλλά και άλλες παροχές (γραφικά, οδηγούς κατασκευής ιστοσελίδων κ.ά.). Για ένα αναλυτικό κατάλογο τέτοιων εταιρειών επισκεφθείτε το Free Web Space Finder (http://www.free-web-space-finder.com).

Ενδεικτικά αναφέρουμε μερικές από αυτές:

Freeservers http://www.freeservers.com/

Fate Back http://www.fateback.com/

Angelfire http://www.angelfire.lycos.com/

50megs http://www.50megs.com/

 

Φιλοξενία ιστοσελίδων παρέχουν στα μέλη τους και οι γνωστές ελληνικές πύλες όπως το In και το Pathfinder.

 

Το βασικό πλεονέκτημα της δημοσίευσης ιστοσελίδων σε δωρεάν παρεχόμενο χώρο είναι η απουσία κόστους. Ωστόσο τα μειονεκτήματα δεν είναι λίγα:

 

1. Τα έσοδα των εταιρειών που παρέχουν δωρεάν χώρο για φιλοξενία ιστοσελίδων προέρχονται από τις διαφημίσεις. Αυτό σημαίνει ότι κάθε ιδιοκτήτης φιλοξενούμενης ιστοσελίδας υποχρεούται να τοποθετήσει στο site του ένα διαφημιστικό πλαίσιο ή αυτό το πλαίσιο φορτώνεται αυτόματα σε νέο παράθυρο μαζί με τη σελίδα του. Η διαφήμιση αυτή είναι συνήθως ενοχλητική αισθητικά και επιβαρύνει την ταχύτητα πρόσβασης.

 

2. Η διεύθυνση ενός site που φιλοξενείται δωρεάν καθορίζεται από την εταιρία και συνήθως είναι του τύπου: http://www.company.com/~username ή http://members.company.com/~username ή κάτι ανάλογο. Αντίθετα, με την κατοχύρωση ενός ονόματος περιοχής ο χρήστης διαλέγει το όνομα (εάν φυσικά δεν το χρησιμοποιεί άλλος) και η διεύθυνσή του είναι απλή και μπορεί εύκολα να απομνημονευθεί από τους επισκέπτες (του τύπου: http://www.username.com).

 

3. Οι εταιρίες που προσφέρουν φιλοξενία απαγορεύουν την εκμετάλλευσή τους από τους ιδιοκτήτες, οι οποίοι ούτε διαφημίσεις μπορούν να τοποθετήσουν ούτε να χρησιμοποιήσουν τις ιστοσελίδες τους για την πώληση προϊόντων – υπηρεσιών.

 

4. Ο χώρος που συνήθως προσφέρεται αρκεί για ένα απλό προσωπικό site όχι όμως για μεγαλύτερες απαιτήσεις. Επιπλέον κάποιες εταιρείες απαγορεύουν στα φιλοξενούμενα site να περιέχουν κάποιους τύπους αρχείων (mp3, exe κ.ά.).

 

5. Σήμερα πια το κόστος για να δημοσιεύσει κάποιος ιστοσελίδες σε δικό του domain είναι πολύ προσιτό (ξεκινά από λιγότερα των 100 € ετησίως). Με αυτά τα χρήματα αποκτά κανείς ένα πολύ σημαντικό σε μέγεθος χώρο, πολλαπλές ηλεκτρονικές διευθύνσεις και πολλές άλλες παροχές.

 

6. Το κυριότερο μειονέκτημα είναι ότι εάν κάποτε η εταιρεία κλείσει ή πάψει να ενδιαφέρεται για τη φιλοξενία ιστοσελίδων το site πρέπει να κλείσει ή να «μετακομίσει» σε άλλη διεύθυνση. Αυτό σημαίνει ότι θα χαθεί για κάποιους από τους μόνιμους επισκέπτες, ενώ θα πρέπει να ενημερωθούν όλα τα εργαλεία αναζήτησης καθώς και οι κατάλογοι που το έχουν καταχωρήσει.

 

5ο ΜΑΘΗΜΑ

ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗ ΟΝΟΜΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ (DOMAIN NAME)

ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ ΕΠΙ ΠΛΗΡΩΜΗ

 

Το Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας (I.T.E.) που εδρεύει στο Ηράκλειο είναι ο αρμόδιος φορέας για τη διαχείριση των ονομάτων περιοχής του ελληνικού Ιστού, δηλαδή αυτών που έχουν την κατάληξη .gr (όπως και .com.gr, edu.gr, org.gr κλπ)

 

Στη διεύθυνση http://www.gr μπορείτε να δείτε αν είναι διαθέσιμο το όνομα που σας ενδιαφέρει και, αν είναι ελεύθερο, να το κατοχυρώσετε. Από την στιγμή που κάποιος κατοχυρώσει το όνομα που τον ενδιαφέρει, υποχρεούται να το ενεργοποιήσει μέσα σε κάποιο συγκεκριμένο διάστημα αλλιώς μπορεί να παραχωρηθεί σε άλλο ενδιαφερόμενο. Όλους τους όρους και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την κατοχύρωση ενός ονόματος περιοχής μπορείτε να τους διαβάσετε στην παραπάνω διεύθυνση.

 

Η ανανέωση της κατοχύρωσης γίνεται κάθε δύο χρόνια. Το χρηματικό αντίτιμο είναι 51,94 € για τα δύο πρώτα χρόνια και 34,6 € για κάθε δύο από τα επόμενα χρόνια (τιμές του 2003).

 

Προσοχή! Με την παραπάνω διαδικασία και εφόσον καταβάλετε το αντίτιμο, αποκτάτε απλά το δικαίωμα χρήσης ενός ονόματος περιοχής του ελληνικού Ιστού (τύπου http://www.myname.gr). Αυτό δεν σημαίνει ότι αποκτάτε και χώρο για φιλοξενία ιστοσελίδων. Θα πρέπει να απευθυνθείτε σε κάποια εταιρεία φιλοξενίας ιστοσελίδων, η οποία θα αναλάβει να δημοσιεύσει τις ιστοσελίδες σας στους υπολογιστές της (servers για την ακρίβεια) ώστε να είναι προσβάσιμες πάντα. Οι τιμές για τη φιλοξενία ιστοσελίδων είναι αρκετά προσιτές και η διακύμανσή τους είναι ανάλογη με τις παροχές του “πακέτου” που θα επιλέξετε. Μπορείτε να βρείτε αρκετά ικανοποιητικά προγράμματα με λιγότερα από 100 € το χρόνο. Πολλές φορές στην τιμή περιλαμβάνεται και το αντίτιμο για την κατοχύρωση του ονόματος περιοχής (δηλαδή τα χρήματα που θα δοθούν στο Ι.Τ.Ε.) και σ’ αυτή την περίπτωση η εταιρεία αναλαμβάνει για λογαριασμό σας τη σχετική διαδικασία.

 

Παραθέτουμε ενδεικτικά μερικές διευθύνσεις ελληνικών εταιρειών που παρέχουν φιλοξενία ιστοσελίδων:

 

http://www.ip.gr

http://www.internetservices.gr

http://www.arx.gr

http://www.dnhost.gr

http://www.global.gr

http://www.positron.gr

http://www.privenet.gr

http://www.thesuperweb.gr

 

 

 

6ο ΜΑΘΗΜΑ

ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΑΡΧΕΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΤΟ SERVER (FTP)

 

To FTP (File Transfer Protocol = Πρωτόκολλο μεταφοράς αρχείων) είναι το πρωτόκολλο που χρησιμοποιείται στο Διαδίκτυο για τη μεταφορά και διακίνηση αρχείων μεταξύ υπολογιστών.

 

Για να το καταλάβετε καλύτερα πρέπει να το αντιδιαστείλετε από το HTTP (HyperText Transfer Protocol = Πρωτόκολλο μεταφοράς υπερκειμένου). Όταν γράφουμε στη γραμμή Location ενός Browser: http://www.company.com/products/index.html και πατάμε το enter ουσιαστικά δίνουμε στον υπολογιστή μας την εξής εντολή: «Στον Παγκόσμιο Ιστό και με βάση το πρωτόκολλο http, πραγματοποίησε σύνδεση με τον server που έχει την επωνυμία company.com, μπες στον κατάλογο products, βρες και εμφάνισε στην οθόνη το αρχείο index.html.». Αυτή είναι η σύνδεση μέσω http. Όταν όμως συνδεόμαστε μέσω ftp δίνουμε την εντολή στον υπολογιστή να μας παρουσιάσει τα περιεχόμενα ενός καταλόγου που βρίσκεται στο σκληρό δίσκο ενός απομακρυσμένου υπολογιστή όπως περίπου βλέπουμε τα περιεχόμενα των καταλόγων του σκληρού δίσκου του υπολογιστή μας. Από κει κι έπειτα μπορούμε (ανάλογα με το είδος της πρόσβασης) να κατεβάσουμε, να στείλουμε, να διαγράψουμε, να μετακινήσουμε και γενικώς να διαχειριστούμε τα αρχεία του καταλόγου του απομακρυσμένου υπολογιστή.

 

Όταν κάποια εταιρεία σας δίνει χώρο για φιλοξενία ιστοσελίδων (δωρεάν ή επί πληρωμή) σας παραχωρεί το δικαίωμα πρόσβασης σε ένα μέρος του σκληρού δίσκου του server της. Εκεί θα έχετε πρόσβαση μέσω ftp μόνο εσείς για να αποστείλετε όλα τα αρχεία που απαιτούνται για το site σας (ιστοσελίδες και γραφικά). Κατόπιν χρησιμοποιώντας το όνομα χρήστη και τον κωδικό πρόσβασης που θα σας δοθεί μπορείτε να διαχειρίζεστε τα αρχεία που θα αποτελούν το site σας.

 

Η σύνδεση με τον απομακρυσμένο υπολογιστή για τη μεταφορά αρχείων γίνεται με ένα ειδικό πρόγραμμα. Τέτοια είναι τα: WSFTP, CoreFTP, LeechFTP, FTP Surfer κ.ά. που μπορείτε να κατεβάσετε δωρεάν από το site της Cnet (http://www.download.com)

 

Επισημαίνουμε τέλος ότι πολλές από τις εταιρείες παροχής φιλοξενίας δίνουν τη δυνατότητα στους «φιλοξενούμενους» να στέλνουν τα αρχεία τους μέσα από ειδικές σελίδες με φόρμες, χωρίς να απαιτείται η χρήση κάποιου προγράμματος FTP.

 

 

 

 

7ο ΜΑΘΗΜΑ

ΠΡΟΩΘΗΣΗ - ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ

 

Αν ο τηλεφωνικός κατάλογος δεν περιλάμβανε τον αριθμό του τηλεφώνου σας και εσείς δεν τον δίνατε σε κανέναν, είναι σίγουρο ότι μόνο κατά λάθος θα σας τηλεφωνούσε κάποιος. Το ίδιο συμβαίνει και με τις ιστοσελίδες. Κανείς δεν θα επισκεφθεί το site σας, αν δεν φροντίσετε να γνωστοποιήσετε την ύπαρξή του.

 

Αν το site σας έχει εμπορικό σκοπό, πρέπει να διαθέσετε ένα ποσό για τη διαφήμισή του σε έντυπα ή στον Παγκόσμιο Ιστό. Υπάρχουν όμως και τρόποι για δωρεάν προώθηση ιστοσελίδων.

 

1. Το πρώτο και κύριο που πρέπει οπωσδήποτε να κάνετε είναι να δηλώσετε την ιστοσελίδα σας σε όσους καταλόγους, μηχανές αναζήτησης, πύλες (ελληνικές και ξένες) γνωρίζετε. Όλες έχουν κάποιο σχετικό σύνδεσμο και κάποια φόρμα γι’ αυτή την ενέργεια.

2. Στείλτε επιστολές στους υπευθύνους «συγγενικών» σελίδων και ενημερώστε τους για την ύπαρξη της ιστοσελίδας σας παρακαλώντας τους να τοποθετήσουν στη σελίδα τους ένα σύνδεσμο προς τη δική σας.

3. Δημιουργήστε και εσείς μία σελίδα με διευθύνσεις σελίδων που έχουν περιεχόμενο σχετικό με τη δική σας. Πολλοί χρήστες θα επισκέπτονται τη σελίδα σας για να τη χρησιμοποιήσουν ως σημείο εκκίνησης για σχετικές αναζητήσεις.

4. Στείλτε ενημερωτικές επιστολές σε παραλήπτες που πιστεύετε ότι ενδιαφέρονται για αυτά που δημοσιεύετε. Μη στέλνετε άκριτα επιστολές σε οποιουσδήποτε, εφόσον γνωρίζετε πόσο ενοχλητική είναι η ανεπιθύμητη αλληλογραφία. Επίσης σκόπιμο είναι στους αποδέκτες σας να συμπεριλάβετε υπευθύνους περιοδικών για το Ίντερνετ ή περιοδικών με ειδικό περιεχόμενο σχετικό με αυτό των ιστοσελίδων σας.

5. Γράψτε ανακοινώσεις σε φόρα και πίνακες ανακοινώσεων για να γνωστοποιήσετε την ύπαρξη του site σας. Και πάλι θα πρέπει το περιεχόμενο των χώρων αυτών να είναι σχετικό για να μην γίνεστε άσκοπα ενοχλητικοί.

6. Δημιουργήστε μία φόρμα στην οποία οι επισκέπτες θα μπορούν να δηλώνουν το e-mail τους για να τους ενημερώνετε κάθε φορά που προσθέτετε υλικό. Αυτό θα αποτελεί μία συνεχή υπενθύμιση στους ενδιαφερομένους για την ύπαρξη και λειτουργία του ιστοχώρου σας.

7. Ενσωματώστε μία signature στις ηλεκτρονικές επιστολές σας. Αυτό είναι μία μικρή φράση όπως «Επισκεφθείτε το site μου στη διεύθυνση http://www.mysite.com», η οποία θα προστίθεται αυτόματα στο τέλος κάθε e-mail που αποστέλλετε.

8. Εγγραφείτε σε κάποια υπηρεσία «ανταλλαγής banners». Μετά υποχρεούστε να έχετε ένα πλαίσιο στην ιστοσελίδα σας όπου θα εμφανίζονται εναλλασσόμενες διαφημίσεις των σελίδων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα (μέσα σ’ αυτές και της δικής σας). Φυσικά ανάλογα banners θα υπάρχουν και στις άλλες σελίδες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Κατ’ αυτόν τον τρόπο η σελίδα σας θα διαφημίζεται δωρεάν μέσα από άλλες.

 

 

8ο ΜΑΘΗΜΑ

ΠΩΣ ΧΡΗΣΙΜΕΥΟΥΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ

ΣΕ ΕΝΑΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

 

Τα τελευταία χρόνια έχει αναδειχθεί επαρκώς η χρησιμότητα του διαδικτύου στην εκπαιδευτική πράξη. Περισσότερα ο ενδιαφερόμενος μπορεί να αναζητήσει σε σχετικές ιστοσελίδες και δημοσιεύματα του Τύπου. Εδώ μας απασχολεί ειδικά η χρησιμότητα της ενασχόλησης του καθηγητή με την κατασκευή ιστοσελίδων. Γιατί δηλαδή είναι χρήσιμο για τον καθηγητή όχι απλά να χρησιμοποιεί το διαδίκτυο στην διδασκαλία, αλλά να μπορεί να δημιουργεί τις δικές του ιστοσελίδες; Με την κατασκευή ιστοσελίδων λοιπόν ο καθηγητής Μ.Ε. έχει τη δυνατότητα…

 

1. Να εκθέσει τη δουλειά του, να εκφράσει δημόσια την άποψή του σε θέματα της εργασίας του, να έρθει σε επαφή με συναδέλφους του, να μοιραστεί τους προβληματισμούς του κ.λπ.

 

2. Να δημοσιεύσει επιπλέον ενημερωτικό υλικό για τους ενδιαφερόμενους μαθητές. Εξυπακούεται πως ό,τι χρειάζεται να ξέρουν οι μαθητές αποτελεί αντικείμενο διδασκαλίας μέσα στην τάξη. Στον Παγκόσμιο Ιστό όμως, μπορεί να δημοσιεύσει επιπλέον υλικό που δεν «χωρά» στα πλαίσια της διδακτικής ώρας. Δηλαδή όχι μόνο να προτείνει ιστοσελίδες ή να προτρέψει τους μαθητές να αναζητήσουν το σχετικό υλικό, αλλά να τους προσφέρει ο ίδιος το υλικό που κρίνει ότι πρέπει να δουν. Μερικά παραδείγματα:

o με αφορμή τη διδασκαλία ενός ποιήματος να δώσει στους μαθητές που ενδιαφέρονται τη δυνατότητα να διαβάσουν στην ιστοσελίδα του κι άλλα ποιήματα του ίδιου ποιητή ώστε να γνωρίσουν καλύτερα το έργο του.

o στο μάθημα της Ιστορίας να δημοσιεύσει επιπλέον υλικό που δεν υπάρχει στο βιβλίο (επιπλέον φωτογραφίες ή πληροφορίες) ή που δεν μπορεί να υπάρξει σε ένα βιβλίο (αρχεία ήχου, βίντεο).

o κατά την περίοδο των εξετάσεων μπορεί να δημοσιεύσει ενδεικτικά θέματα εξετάσεων ή θέματα που ζητήθηκαν σε εξετάσεις προηγούμενων ετών.

 

3. Να χρησιμοποιήσει ως μέσο διδασκαλίας τις ιστοσελίδες χωρίς να χρειάζεται να ανατρέξει στο Παγκόσμιο Ιστό. Αν η σύνδεση δεν είναι εφικτή, ο διδάσκων δημιουργεί τις ιστοσελίδες που θα τον βοηθήσουν στο μάθημά του και τις περνάει στο σκληρό δίσκο των υπολογιστών του εργαστηρίου. Έτσι οι μαθητές έχουν πρόσβαση σ’ αυτές χωρίς να απαιτείται η φιλοξενία τους από κάποιο server.

http:thebest.all-up.com
Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Κανε edit και γράψε το μήνυμα σου στα ελληνικά σε παρακαλώ.

 

Υ.γ δεν απαντήσεις στο pm μου για αυτο το γράφω και εδώ.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Κοινοποίηση

×
×
  • Create New...