Τι είναι το "στρώσιμο";
Στρώσιμο είναι η διαδικασία της αρχικής λειτουργίας ενός κινητήρα, ώστε από ένα συναρμολογημένο σωρό μετάλλων να μεταβληθεί σε ένα αποδοτικό λειτουργούν σύνολο.
Με άλλα λόγια στην αρχή της ζωής του, ο κινητήρας πρέπει να λειτουργήσει κάτω από ειδικές συνθήκες με σκοπό να αποφευχθεί η καταστροφή ορισμένων ζωτικών στοιχείων του, μέχρις ότου έρθουν σε ιδανική κατάσταση λειτουργίας.
Ποιοί είναι οι στόχοι μου στο στρώσιμο;
Στον αμεταχείριστο κινητήρα οι επιφάνειες των ζωτικών στοιχείων του, μπορεί να φαίνονται λείες, στην πραγματικότητα όμως είναι ανώμαλες σαν βουνά και κοιλάδες. Αγριες επιφάνειες σημαίνει αυξημένες τριβές, αύξηση της θερμοκρασίας, μεγαλύτερη διαστολή, ακόμα μεγαλύτερες τριβές
Παράλληλα τα διάφορα μέρη του κινητήρα, ιδίως το έμβολο, διαστέλλονται μόλις ζεσταθούν αλλά δεν συστέλλονται το ίδιο ότων κρυώσουν. Αυτό το απειροελάχιστο ξεχείλωμα, που μειώνει τις ανοχές και αυξάνει τις τριβές, συμβαίνει μόνο στα πρώτα δουλέματα, όσο αυξάνεται και το επίπεδο της θερμοκρασίας λειτουργίας.
Αρα οι στόχοι είναι:
* Να σταθεροποιηθούν τα μόρια των μετάλλων σε μία τελική θέση για να διαστέλλονται και να συστέλλονται ομοιόμορφα (θερμική κατεργασία).
* Να λειανθούν οι επιφάνειες και να έρθουν οι ανοχές στα όρια των προδιαγραφών (μηχανική κατεργασία).
το στρωσιμο στο δικο μου crypton x εγινε ως εξης
0 με 1000 χλμ
με 60 του κοντερ(οπως λεει ο κατασκευαστης)
προοδικο ανοιγμα του γκαζιου με γρηγορη αλλαγη ταχυτητας σε σημειο που να μην ζοριζετε
οχι καταβασματα που να το γονατιζουν και χωρις μαρσαρισμα. οχι ομως σε σημειο που να κρεμαει.
servise στα 1000
1000 με 1500 χλμ
60 - 80 του κοντερ
''μικρο'' μαρσαρισμα για αλλαγη ταχυτητας και ολα τα παραπανω
1500 με 1783 που εχει τωρα
80 με 110
ανεβασα δευτερο ατομο περιπου στα 1600 και κατι
''μικρο'' μαρσαρισμα για αλλαγη ταχυτητας και ολα τα παραπανω
στις 2000 θα του αλλαξω λαδια γαι να καθαρισουν οτι τυχων γρεζια εχουν βγει
και θα του τα δωσω ολα
βενζινη 100plus(λιγοτερο απο 1 ευρω παραπανω κοστος σε καθε γεμισμα απο την 95)