Jump to content

Οδηγός του καλού καταναλωτή


cna
 Κοινοποίηση

Recommended Posts

Παιδιά καλημέρα. Πρόσφατα αγόρασα ένα tblet από τον Κοτσόβολο, το οποίο όμως τώρα δεν ανάβει. Το πήγα πίσω και ο πωλητής εκεί δεν το δέχτηκε. Μου είπε να απευθυνθώ στην infoquest (ή κάπως έτσι) που καλύπτει την εγγύηση. Είναι λογικό αυτό; Εγώ δεν το αγόρασα από καμία infoquest.

Γνωρίζετε αν έχει υποχρέωση να το παραλάβει ο Κοτσόβολος ή όντως εγώ πρέπει να το στείλω αλλού;

Link to comment
Share on other sites

Παιδιά καλημέρα. Πρόσφατα αγόρασα ένα tblet από τον Κοτσόβολο, το οποίο όμως τώρα δεν ανάβει. Το πήγα πίσω και ο πωλητής εκεί δεν το δέχτηκε. Μου είπε να απευθυνθώ στην infoquest (ή κάπως έτσι) που καλύπτει την εγγύηση. Είναι λογικό αυτό; Εγώ δεν το αγόρασα από καμία infoquest.

Γνωρίζετε αν έχει υποχρέωση να το παραλάβει ο Κοτσόβολος ή όντως εγώ πρέπει να το στείλω αλλού;

 

Κανονικά έπρεπε να το πάρει ο κοτσοβολος και να το στείλει όπου πρέπει για να φτιαχτεί.

Νίκος

Κάτοχος Samsung Galaxy S10+ (Android 10 Official).

- 001 με την όπισθεν

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Καλησπέρα.

Καταθέτω κι εγώ τη δική μου εμπειρία σχετικά με τη μη εφαρμογή του Ν3043/2002, όπως απεστάλη με email στο ΙΝ.ΚΑ. και στη Γ.Γ. Καταναλωτή και κοινοποιήθηκε στο Πλαίσιο Περιστερίου:

 

 

 

Θέμα: Περί αντικαταστάσεως ελαττωματικού προϊόντος - N.3043-2002

 

Υπ' όψιν ΙΝΚΑ/Γενικής Ομοσπονδίας Καταναλωτών Ελλάδος

Υπ' όψιν Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή

Κοιν.: ΠΛΑΙΣΙΟ COMPUTERS A.E. - Κατάστημα Περιστερίου

 

Αγαπητοί κύριοι,

 

με την παρούσα ηλεκτρονική επιστολή θέλω να εκφράσω την έντονη δυσαρέσκειά μου προς την εξυπηρέτηση της ΠΛΑΙΣΙΟ COMPUTERS Α.Ε. και ειδικότερα του καταστήματος Περιστερίου.

 

Την Τρίτη 3 Ιουνίου 2014 αγόρασα από το εν λόγω κατάστημα ένα κινητό τηλέφωνο μάρκας LG, τύπου L7ii P710, με IMEI 353443060226482. Η συσκευή εμφανίζει ελάττωμα, μη συνεχές αλλά επαναλαμβανόμενο ανά τακτά χρονικά διαστήματα, τόσο με το μικρόφωνο όσο και με το ακουστικό, με αποτέλεσμα τη χειρίστη ποιότητα επικοινωνίας με τον εκάστοτε συνομιλητή μου. Ειδικότερα: η φωνή μου «μικροφωνίζει» στο ακουστικό του συνομιλητή μου, ο οποίος κάνει παράπονα ότι «ακούγομαι από πολύ μακριά» και στο ακουστικό μου ακούγεται βουητό/«φύσημα» όταν ο συνομιλητής μου μιλάει.

 

Θεωρώντας ότι το πρόβλημα δύναται να παρουσιάζεται από σφάλμα του λογισμικού της συσκευής, προχώρησα σε επαναφορά εργοστασιακών ρυθμίσεων (hard reset), ενέργεια η οποία προτείνεται από την κατασκευάστρια εταιρεία και που τελικά ουδεμία λύση επέφερε στο ζήτημα. Προσπαθώντας να αποκλείσω την πιθανότητα ελαττωματικής κάρταςSIM, τοποθέτησα την κάρτα σε έτερη συσκευή για διάστημα λίγων ημερών, όπου το πρόβλημα δεν αναπαρήχθη.

 

Ως εκ τούτου, και με δεδομένο ότι το συγκεκριμένο πρόβλημα με ζημιώνει οικονομικά, αποφάσισα να επισκεφτώ το παραπάνω κατάστημα την Παρασκευή 20 Ιουνίου 2014, μόλις δεκαεπτά (17) ημέρες μετά την αγορά της συσκευής και να ζητήσω την αντικατάστασή της, κάνοντας χρήση του νομίμου δικαιώματός μου, όπως αυτό περιγράφεται στα άρθρα 534 έως και 537, 540, 547 και 548 περί πραγματικών ελαττωμάτων και ελλείψεως συνομολογημένων ιδιοτήτων, όπως αυτά έχουν τροποποιηθεί στο Άρθρο 1 του Κεφαλαίου Α΄ του Νόμου υπ' αριθ. 3043 της 21ης Αυγούστου 2002.

 

Το κατάστημα αγνόησε παντελώς τις διατάξεις του ανωτέρω Νόμου, αντιπαραθέτοντάς μου την πολιτική της εταιρείας ΠΛΑΙΣΙΟ COMPUTERS Α.Ε., η οποία κάνει λόγο για αντικατάσταση ελαττωματικού προϊόντος σε διάστημα μόλις επτά (7) ημερών από την ημερομηνία αγοράς, και η οποία αντιβαίνει με το Άρθρο 537, το οποίο καθιστά σαφές ότι ελάττωμα το οποίο διαπιστώνεται εντός έξι (6) μηνών από την παράδοση του προϊόντος τεκμαίρεται ότι υπήρχε κατά την παράδοσή του, όσο και με το Άρθρο 540, το οποίο κάνει λόγο για το κατ' επιλογήν δικαίωμα του αγοραστή αντικατάστασης του πράγματος, μείωσης του τιμήματος ή υπαναχωρήσεως από τη σύμβαση σε εύλογο χρόνο και χωρίς σημαντική ενόχληση.

 

Επίσης, το κατάστημα αποποιείται των ευθυνών του, παραβαίνοντας με τον τρόπο αυτό τα Άρθρα 534, 535 και 537, τα οποία καθιστούν σαφές ότι:

ο πωλητής υποχρεούται να παραδώσει το πράγμα με τις συνομολογημένες ιδιότητες και χωρίς πραγματικά ελαττώματα (Άρθρο 534),

ο πωλητής δεν εκπληρώνει την κατά το προηγούμενο άρθρο υποχρέωσή του αν το πράγμα που παραδίδει στον αγοραστή δεν ανταποκρίνεται στη σύμβαση και ιδίως [...] δεν έχει την ποιότητα ή την απόδοση που ο αγοραστής ευλόγως προσδοκά από πράγματα της ίδιας κατηγορίας (Άρθρο 535) και

ο πωλητής ευθύνεται ανεξάρτητα από υπαιτιότητά του αν το πράγμα, κατά το χρόνο που ο κίνδυνος μεταβαίνει στον αγοραστή, έχει πραγματικά ελαττώματα ή στερείται τις συνομολογημένες ιδιότητες (Άρθρο 537).

 

Παρακαλώ όπως μεριμνήσετε για την τακτοποίηση του ζητήματος αυτού, ενημερώνοντάς με για το ποιες πρέπει να είναι οι επόμενες ενέργειές μου.

 

 

Με τιμή,

:shifty:
Link to comment
Share on other sites

Μπράβο που το παλεύεις κράτα μας ενήμερους.

(σχεδόν) πάντα φιλικά, Αλέξης

Apple iPhone 12 Pro 256GB Gold + Apple iPhone 7 Plus 128GB Gold + Xiaomi Redmi 4X Dual sim Black + Apple Watch Series 3

Link to comment
Share on other sites

το Πλαισιο με τις τακτικες του μονο σιχαμαρα καταφερνει να προκαλεσει.

H δικια μου καταγγελια, στη γενικη γραματεια καταναλωτη, πριν ενα ετος οπως και η απαντηση. Φυσικα δεν αναφερθηκα στη καταγγελια στο υφακι του τοτε υποδιευθυντη στο καταστημα του Πειραια και το γεγονος οτι νομιζουν οτι συναλλάσσονται με προβατα.

 

Δεν ασχοληθηκα περαιτερω, μετα την επισημη (και καθυστερημενη) απαντηση του Πλαισιου αφου στο μεταξυ διαστημα κουριερ απο τη APC αντεκατεστησε το ups με νεο.

 

Η καλυτερη τιμωρια παντως περα απο τη καταγγελια/μαυρισμα στο σκρουτζ ειναι η αποχη. Τα ζεστα μου ευρουλακια πλεον πανε σε αλλα καταστηματα.

 

 

Άρνηση αναγνώρισης δικαιώματος υπαναχώρησης, όπως προκύπτει από το άρθρο 540 του Αστικού Κώδικα

 

Το Σάββατο 22/06/2013 και ώρα 14:34 πραγματοποιήθηκε σύμβαση πώλησης μεταξύ του υποκαταστήματος ΠΛΑΙΣΙΟ COMPUTERS ΑΕΒΕ με ΑΦΜ 094222211 στην οδό Εθν. Αντιστάσεως 21 στον Πειραιά (από εδώ και στο εξής κατάστημα αγοράς) και εμένα Βασίλειο ΧΧΧΧΧΧ του ΧΧΧΧΧΧ με αριθμό ταυτότητας ΧΧΧΧΧΧ (από εδώ και στο εξής αγοραστής), με αριθμό παραστατικού 155211. Η σύμβαση πώλησης αφορούσε το προϊόν «UPS APC 550VA Line Interactive BR550Gi» με κωδικό 1408798 (εφεξής προϊόν πώλησης) και η τιμή πώλησης ανερχόταν στα 135€ με ΦΠΑ. Το προϊόν πώλησης αποδείχτηκε ελαττωματικό από την πρώτη στιγμής χρήσης του, συγκεκριμένα παρουσίασε αδικαιολόγητα επαναλαμβανόμενο θόρυβο κατά τη λειτουργία του, ο οποίος γινόταν αντιληπτός ακόμα και σε μεγάλη απόσταση από το δωμάτιο λειτουργίας του.

Μία εργάσιμη ημέρα αργότερα, τη Δευτέρα 24/06/2013 και ώρα 4:40μμ, εγώ ο αγοραστής , απευθύνθηκα εκ νέου στο κατάστημα αγοράς ΠΛΑΙΣΙΟ, αναφέροντας στον τεχνικό του καταστήματος κύριο ΧΧΧΧΧ ότι το προϊόν είναι ελαττωματικό και ότι προτίθεμαι να κάνω χρήση του δικαιώματος υπαναχώρησης, όπως αυτό προκύπτει από το άρθρο 540 του Αστικού Κώδικα. Ο κύριος ΧΧΧΧΧΧΧ ανέφερε ότι η μόνη δυνατότητα που υπάρχει είναι να επικοινωνήσω εγώ ο ίδιος με την αντιπροσωπεία του προϊόντος Schneider Electric Ελλάδος και να αναλάβουν αυτοί την επισκευή του. Εξήγησα ότι σύμφωνα με τον νόμο το κατάστημα αγοράς είναι υπεύθυνο να επανορθώσει για το ελάττωμα που έχει προκύψει από την πρώτη ημέρα αγοράς του προϊόντος, διότι το εν λόγω κατάστημα έχει υπογράψει τη σύμβαση πώλησης μαζί μου. Στη συνέχεια με παρέπεμψε να μιλήσω με τον υποδιευθυντή του καταστήματος κύριο ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ , στον οποίο επανέλαβα τα ανωτέρω σχόλια, τονίζοντας ότι δεν με ενδιαφέρει η επισκευή ή αντικατάσταση του ελαττωματικού προϊόντος, αλλά με ενδιαφέρει μόνο να υπαναχωρήσω από τη σύμβαση, καθώς δεν δέχομαι να κρατήσω το ελαττωματικό προϊόν και απαιτώ είτε να μου επιστρέψουν το χρηματικό ποσό είτε να μου δώσουν το ανάλογο πιστωτικό και να προχωρήσω σε αγορά διαφορετικού προϊόντος από το ίδιο κατάστημα.

 

Ο κύριος ΧΧΧΧΧΧΧΧΧ αρνήθηκε να αναγνωρίσει το δικαίωμα υπαναχώρησης, ισχυρίζοντας μάλιστα ότι αυτό ενδείκνυται μόνο στην περίπτωση όπου το προϊόν δεν είναι ελαττωματικό. Του ζήτησα πολύ ευγενικά να ελέγξει και ο ίδιος τι προβλέπει ο Αστικός Κώδικας στο άρθρο 540 σχετικά με το δικαίωμα υπαναχώρησης, το οποίο μπορώ να ασκήσω προφορικά και χωρίς την παρουσία δικηγόρου και αρνήθηκε, αναφέροντας ως μόνη λύση να αφήσω για αόριστο χρονικό διάστημα το ελαττωματικό προϊόν στο κατάστημα προκειμένου να επισκευαστεί.

 

Με το παρόν καταγγέλλω επώνυμα την επίμονη άρνηση του καταστήματος ΠΛΑΙΣΙΟ COMPUTERS ΑΕΒΕ στην οδό Εθνικής Αντιστάσεως 21 στον Πειραιά, εκπροσωπούμενο τη δεδομένη στιγμή από τον υποδιευθυντή κύριο ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ, να αναγνωρίσει το δικαίωμα της υπαναχώρησης το οποίο θέλησα να ασκήσω κατά την 1η εργάσιμη ημέρα που ακολούθησε από την αγορά ελαττωματικού προϊόντος. Επιθυμώ από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή να παρέμβει και να γνωστοποιήσει στο εν λόγω κατάστημα τα δικαιώματα του κάθε αγοραστή, όπως αυτά απορρέουν από το άρθρο 540 του Αστικού Κώδικα, προκειμένου να είμαι σε θέση να ασκήσω το δικαίωμα υπαναχώρησης, να επιστρέψω το προϊόν άθικτο και στην αρχική του συσκευασία με όλα τα παρελκόμενα και να μου επιστραφεί το χρηματικό αντίτιμο των 135€ που κατέβαλα για την αγορά του. Πειραιάς, 24/06/2013

 

Δ. ΑΙΤΗΜΑ ΠΡΟΣ ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ

 

. Επιθυμώ από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή να παρέμβει και να γνωστοποιήσει στο εν λόγω κατάστημα τα δικαιώματα του κάθε αγοραστή, όπως αυτά απορρέουν από το άρθρο 540 του Αστικού Κώδικα, προκειμένου να είμαι σε θέση να ασκήσω το δικαίωμα υπαναχώρησης, να επιστρέψω το προϊόν άθικτο και στην αρχική του συσκευασία με όλα τα παρελκόμενα και να μου επιστραφεί το χρηματικό αντίτιμο των 135€ που κατέβαλα για την αγορά του. Πειραιάς, 24/06/2013

Η απαντηση απο το Πλαισιο ηταν η εξης:

 

“Επιθυμουμε να παρατηρησουμε οτι δεν ειμαστε σε θεση να διαπιστωσουμε την αιτια και την εκταση του προβληματος που περιγραφεται και κατα συνεπεια δεν μπορουμε να αξιολογησουμε κατα ποσον συντρεχουν πραγματι οι προυποθεσεις για την ασκηση του δικαιωματος της υπαναχωρησης. Για το λογο αυτο θα πρεπει να επικοινωνησει ο πελατης με την αντιπροσωπεια της APC”

Link to comment
Share on other sites

Το Πλαίσιο εξακολουθεί να μη δέχεται την επιστροφή της ελαττωματικής συσκευής, παρά τις απέλπιδες προσπάθειες του Τμήματος Εξυπηρέτησης Πελατών του να με «συνετίσουν» ώστε να τους πάω το κινητό και να το στείλουν στην LG για επισκευή, οπότε από την Πέμπτη 26 Ιουνίου έχω προχωρήσει σε αναφορά στο Συνήγορο του Καταναλωτή.

 

Φυσικά αυτό που μετράει τελικά είναι ότι έδωσα 159 ευρώ κι έχω στην κατοχή μου ένα προβληματικό τηλέφωνο.

:shifty:
Link to comment
Share on other sites

Αν σε ενδιαφερει εκτος του να αποδειξεις το οτι εχεις δικιο να εχεις και ενα λειτουργικο τηλεφωνο συντομα (αλλα θες και να τους τρεξεις, να μη τους περασει), δοιμασε δημοσιευση σε περιοδικα και site ηλεκτρονικων.

Τρεμουν τη κακη δημοσιοτητα, τα υπολοιπα δεν εχουν τοσο κακο αντικτυπο, θα το καθυστερησουν μεχρι να καμφθούν οι αντισταστεις σου λογω κακου ratio αξιας ενασχολησης/χρονος-ταλαιπωρια η απλα θα σου κανουν τη ζωη δυσκολη ως τοτε. :lol:

Με δημοσιευσεις εξυπηρετήθηκα με το καλυτερο τροπο και με νεα συσκευη οταν χρειαστηκε. Και χρειαστηκε. Δυο φορες.

Post may contain irony.
Link to comment
Share on other sites

Πράγματι η δημοσίευση σε περιοδικά βοηθάει... :)

(σχεδόν) πάντα φιλικά, Αλέξης

Apple iPhone 12 Pro 256GB Gold + Apple iPhone 7 Plus 128GB Gold + Xiaomi Redmi 4X Dual sim Black + Apple Watch Series 3

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Να κάνω εδώ μια παράθεση / διόρθωση ώστε να υπάρχει μια ορθότερη αντίληψη του θέματος, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θεσπίσει κανόνες και νόμους επί των εγγυήσεων των καταναλωτικών αγαθών. Έτσι εδώ δεν παραθέτω την άποψή μου αλλά παραθέτω το Κείμενο όπως έχει αναρτηθεί στο site της ευρωπαϊκής ένωσης.

Όλες οι εγγυήσεις λοιπόν εμπορευμάτων που πουλήθηκαν στην ευρωπαΐκή ένωση καλύπτονται από διετή εγγύηση.

Μπορεί κάποιος να επεκτείνει την εγγύηση αυτή π.χ. στα 5 χρόνια (όπως κάπιοι σκληροί δίσκοι) αλλά δεν μπορεί να την μικρύνει. Ο περιορισμός που βάζει ευρωπαΐκή ένωση είναι ως προς το ελάχιστο λοιπόν που θα πρέπει να παρέχεται από τον πωλητή.

Το link είναι αυτό:

http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_el.htm

Και το κείμενο είναι αυτό:

(Προσοχή στην τελευταία πρόταση στην οποία είναι ξεκάθαρο το ότι αν δεν έχει γίνει σαφής ο χρόνος εγγυήσης όπως εδώ στο παράδειγμα με την διαφοροποίηση μεταξύ τιμολογίου η δελτίου λιανικής τότε η εγγύηση είναι δύο χρόνια.

 

Εγγυήσεις και επιστροφές

 

Σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ, εάν ένα εμπόρευμα που αγοράσατε αποδειχτεί ελαττωματικό ή δεν ανταποκρίνεται στα διαφημιζόμενα χαρακτηριστικά, ο έμπορος οφείλει να το επισκευάσει, να το αντικαταστήσει, να μειώσει την τιμή ή να σας επιστρέψει τα χρήματά σας.

 

Αν αγοράσατε εμπόρευμα ή υπηρεσία στο διαδίκτυο ή εκτός καταστήματος (τηλεφωνικά, με ταχυδρομική παραγγελία, ή από πωλητή κατ΄οίκον) έχετε επίσης το δικαίωμα ακύρωσης της αγοράς και επιστροφής των χρημάτων σας εντός 14 ημερών, για οποιοδήποτε λόγο και χωρίς καμία δικαιολογία.

 

Περιπτώσεις για τις οποίες ισχύει η εγγύηση και η υπαναχώρηση από αγορά:

Δωρεάν, 2ετής εγγύηση (νόμιμη εγγύηση) για όλα τα εμπορεύματα

 

Σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ, έχετε πάντα το δικαίωμα ελάχιστης 2ετούς εγγύησης χωρίς καμία επιβάρυνση, ανεξάρτητα από το αν αγοράσατε το εμπόρευμα στο διαδίκτυο, σε κατάστημα ή με ταχυδρομική παραγγελία.

 

Αυτή η 2ετής εγγύηση είναι το ελάχιστο δικαίωμά σας. Οι εθνικοί κανόνες της χώρα σας μπορεί να προβλέπουν πρόσθετη προστασία: ωστόσο, κάθε απόκλιση από τους κανόνες της ΕΕ πρέπει να είναι πάντοτε προς το συμφέρον του καταναλωτή.

 

Εάν εμπόρευμα που αγοράσατε οπουδήποτε στην ΕΕ αποδειχτεί ελαττωματικό ή δεν ανταποκρίνεται στα διαφημιζόμενα χαρακτηριστικά, ο πωλητής οφείλει να το επισκευάσει ή να το αντικαταστήσει δωρεάν ή να σας μειώσει την τιμή ή να σας επιστρέψει τα χρήματά σας.

 

Κατά κανόνα, μπορείτε να ζητήσετε την πλήρη ή μερική επιστροφή των χρημάτων μόνον όταν δεν είναι δυνατή ή ενδεδειγμένη η επισκευή ή η αντικατάσταση του προϊόντος.

 

Ενδεχομένως δεν δικαιούστε επιστροφή χρημάτων αν το πρόβλημα είναι ασήμαντο, π.χ. μια γρατζουνιά σε θήκη CD.

Πώς να ζητήσετε επιδιόρθωση ή αντικατάσταση του εμπορεύματος, ή επιστροφή των χρημάτων σας

 

Η 2ετής περίοδος της νόμιμης εγγύησης ξεκινά με την παραλαβή των εμπορευμάτων.

 

Σε ορισμένες χώρες της ΕΕ, πρέπει να ενημερώσετε τον πωλητή για το πρόβλημα εντός 2 μηνών αφότου το ανακαλύψετε, διαφορετικά, μπορεί να χάσετε το δικαίωμα εγγύησης.

Τους πρώτους 6 μήνες από την παραλαβή των εμπορευμάτων, θα πρέπει να αποδείξετε στον πωλητή ότι αυτά είναι ελαττωματικά ή ότι δεν ανταποκρίνονται στα διαφημιζόμενα χαρακτηριστικά.

Μετά από 6 μήνες, στις περισσότερες χώρες της ΕΕ πρέπει να αποδείξετε ότι το ελάττωμα υπήρχε ήδη κατά την παραλαβή των εμπορευμάτων, για παράδειγμα, δείχνοντας ότι το ελάττωμα οφείλεται στην κακή ποιότητα του υλικού που χρησιμοποιήθηκε.

 

Ο έμπορος υποχρεούται πάντα να βρει μια λύση. Σε ορισμένες χώρες της ΕΕ δικαιούστε επίσης να ζητήσετε αποζημίωση από τον κατασκευαστή.

 

Το Ευρωπαϊκό Κέντρο ΚαταναλωτώνEnglish στη χώρα σας μπορεί να σας βοηθήσει αν έχετε πρόβλημα με εμπορεύματα που αγοράσατε σε άλλη χώρα της ΕΕ.

Παράδειγμα: δεν γίνεται πάντα αμέσως αντιληπτό ότι τα εμπορεύματα δεν ανταποκρίνονται στις υποσχέσεις της διαφήμισης

 

Ο Μίρεκ παράγγειλε έναν φορητό υπολογιστή που φαινόταν να λειτουργεί καλά. Ωστόσο, μετά από ένα χρόνο ανακάλυψε ότι η μνήμη του ήταν κατά πολύ μικρότερη από αυτή που υποτίθεται ότι είχε.

 

Παρόλο που δεν διαπίστωσε αμέσως το πρόβλημα, και ο φορητός υπολογιστής εξακολουθούσε να λειτουργεί, εντούτοις δεν ανταποκρινόταν στα χαρακτηριστικά που υποσχόταν η διαφήμιση του προϊόντος. Έτσι, ο Μίρεκ πέτυχε μερική επιστροφή των χρημάτων του από το κατάστημα.

Συμπληρωματικές εγγυήσεις (εμπορικές εγγυήσεις)

 

Τα καταστήματα πώλησης ή οι κατασκευαστές συχνά προσφέρουν συμπληρωματική εμπορική εγγύηση (γνωστή επίσης ως εγγύηση προϊόντος), η οποία είτε περιλαμβάνεται στην τιμή πώλησης του προϊόντος είτε χρεώνεται επιπλέον.

 

Η συμπληρωματική αυτή εγγύηση σάς παρέχει μεγαλύτερη προστασία αλλά σε καμία περίπτωση δεν αντικαθιστά ή μειώνει την ελάχιστη 2ετή εγγύηση, την οποία δικαιούστε πάντα σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ.

 

Ομοίως, εάν ένα κατάστημα σάς πουλήσει ένα νέο προϊόν φθηνότερα επειδή είναι «χωρίς εγγύηση», αυτό σημαίνει μόνο ότι δεν έχετε συμπληρωματική προστασία. Εξακολουθείτε να έχετε το δικαίωμα της δωρεάν 2ετούς εγγύησης για την περίπτωση που το προϊόν αποδειχθεί ελαττωματικό ή δεν πληροί τα διαφημιζόμενα χαρακτηριστικά.

Παράδειγμα: η 2ετής νόμιμη εγγύηση δεν μπορεί να μειωθεί λόγω της εμπορικής εγγύησης

 

Η Κάρλα αγόρασε ένα πιστολάκι μαλλιών με 6μηνη εγγύηση από τον πωλητή.

 

Όταν χάλασε μετά από 8 μήνες, το πήγε πίσω στο κατάστημα. Ο υπάλληλος του καταστήματος της είπε ότι η εγγύησή της είχε λήξει και ότι δεν δικαιούταν επιστροφή χρημάτων.

 

Η Κάρλα ορθώς του υπέδειξε ότι σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ περί προστασίας των καταναλωτών, το εμπόρευμα καλυπτόταν από 2ετή νόμιμη εγγύηση και ότι η 6μηνη εγγύηση που παρείχε ο πωλητής αποτελούσε μόνο μια πρόσθετη υπηρεσία. Το κατάστημα πώλησης συμφώνησε να αντικαταστήσει το πιστολάκι.

Μεταχειρισμένα εμπορεύματα

 

Τα μεταχειρισμένα εμπορεύματα που αγοράζετε από έμπορο καλύπτονται επίσης από την ελάχιστη 2ετή εγγύηση. Ωστόσο, καμία εγγύηση δεν καλύπτει τα εμπορεύματα που αγοράζετε από ιδιώτες ή σε δημοπρασίες.

 

Σε ορισμένες χώρες της ΕΕ, ο αγοραστής και ο πωλητής μπορούν να συμφωνήσουν σε εγγύηση μικρότερη των 2 ετών, αλλά όχι μικρότερη του 1 έτους. Αυτό θα πρέπει να καταστεί σαφές κατά τη στιγμή της αγοράς.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Κοινοποίηση

×
×
  • Create New...