Jump to content

Sony Ericsson Service / Εγγύηση / Επισκευές


multiPetros
 Κοινοποίηση

Recommended Posts

Όπως έχουμε αναφέρει και προηγούμενα για για το τι ισχύει για τη 2ετή εγγύηση, σας παραθέτω σημερινό κειμενάκι δημοσιευμένο στο forum μας εδώ

 

Συγκεκριμένα αναφέρεται στην επιστολή που απέστειλε η κ. Viviane Reding, με το σημείο αναφοράς να είναι το κάτωθι:

 

“Apple prominently advertised that its products come with a one-year manufacturer warranty but failed to clearly indicate the consumers’ automatic and free-of-cost entitlement to a minimum two-year guarantee under EU law,” Reding said to ministers in the letter, which was obtained by Bloomberg News. “These are unacceptable marketing practices.”

 

Εδώ μπορείτε να δείτε το αρχικό κείμενο

- Huawei Mate 20 Pro-->Stock

- Huawei Honor 10-->Stock

- Huawei 8X MAX-->Stock

Οδηγός επιβίωσης Android

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 345
  • Δημιουργία
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Παρακατω ειναι αυτα που ισχυουν και τα γραφει πλεον η apple ξεκαθαρα. Ότι δηλαδη υποστηριζα και εγω παραπανω. Δεν υπαρχει υποχρεωτικη 2ετης εγγυηση με τον κλασικο ορισμο που γνωριζουμε.

 

http://www.apple.com/gr/legal/statutory-warranty/

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

επειδή έχω σοβαρό πρόβλημα με το κνιητό μου και δε μπορώ να βρω τη λίστα με τα επίσημα εξουσιοδοτημένα σέρβις κινητών μπορώ να ρωτήσω αν ξέρει κανείς για θεσσαλονίκη-καβάλα-ξάνθη?

κάπου εδώ κοντά για να επικοινωνήσω?

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα, έχω το xperia x10 mini pro το οποίο ξαφνικά σταμάτησε και η μπαταρία έκαιγε???? είναι ακόμα εντός εγγύησης, που μου προτείνετε να το πάω; Μένω Θεσσαλονίκη.
Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα, έχω το xperia x10 mini pro το οποίο ξαφνικά σταμάτησε και η μπαταρία έκαιγε???? είναι ακόμα εντός εγγύησης, που μου προτείνετε να το πάω; Μένω Θεσσαλονίκη.

 

Για μένα, την καλύτερη τεχνική υποστήριξη σε Sony Ericsson την παρέχει ο Γερμανός (δεν έχω πάει άλλες συσκευές). Από τη στιγμή που το κινητό είναι εντός εγγύησης, θα στο ελέγξουν στο κατάστημα και αν δεν φτιαχτεί θα στο στείλουν στην αντιπροσωπία. Ψάξε λοιπόν, για καταστήματα Γερμανός που έχουν τμήμα service ή αν δεν βρίσκεις, πήγαινε σε κάποιο Sony Ericsson Service Point. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ρε παιδιά εγώ βλέπω στο site της Sony mobile, στις πληροφορίες εγγύησης ότι η εγγύηση ειναι για 1 έτος και όχι δυο με εξαίρεση τα vaio laptops, τις bravia tv και το xperia tablet s. Γιατί όμως ολα τα σαιτς και εσείς εδω μιλάτε για δυο χρονια?

Είδα σήμερα στο pdf μιας συσκευής όμως ότι είναι 2 χρόνια η εγγύηση.

Μου φαίνεται περίεργο όμως το ότι εδώ http://www.sony.gr/support/el/warranty/general αναφέρεται για 1 έτος, αλλά εδώ http://www-support-downloads.sonymobile.com/common/warranty_phones_GR_24.pdf που αφορά το xperia s αναφέρεται σε 2 έτη. Για ποιο λόγο η διαφορά? Κάτι δε καταλαβαίνω?

Edited by Nikos751
Link to comment
Share on other sites

Τα δυο χρόνια είναι νόμος του κράτους, το ένα είναι η πολιτική της εταιρείας.
http://www.myphone.gr/gallery/data/500/ZXRFlame.jpg
Link to comment
Share on other sites

Ρε παιδιά εγώ βλέπω στο site της Sony mobile, στις πληροφορίες εγγύησης ότι η εγγύηση ειναι για 1 έτος και όχι δυο με εξαίρεση τα vaio laptops, τις bravia tv και το xperia tablet s. Γιατί όμως ολα τα σαιτς και εσείς εδω μιλάτε για δυο χρονια?

Είδα σήμερα στο pdf μιας συσκευής όμως ότι είναι 2 χρόνια η εγγύηση.

Μου φαίνεται περίεργο όμως το ότι εδώ http://www.sony.gr/support/el/warranty/general αναφέρεται για 1 έτος, αλλά εδώ http://www-support-downloads.sonymobile.com/common/warranty_phones_GR_24.pdf που αφορά το xperia s αναφέρεται σε 2 έτη. Για ποιο λόγο η διαφορά? Κάτι δε καταλαβαίνω?

 

Γιατι δεν εχουν ολα τα προιοντα 2 χρονια εγγυηση. Οσα θελει θα σου δωσει η εταιρια και εσυ σαν καταναλωτης επιλεγεις.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Αν δημιουργηθει μετα τοτε πας στην εγγυηση που δεν εχει καμια σχεση με τα παραπανω 2 χρονια. Αν το κινητο σου σταματησει τελειως να λειτουργει τον 13 μηνα τοτε δεν μπορεις να ισχυριστεις στον πωλητη οτι δεν λειτουργουσε απο την αρχη και να απαιτησεις επισκευη οταν η εγγυηση που σου εχει δωσει ο προθημευτης/κατασκευαστης ειναι μονο 1 χρονος. Μαλλον μπορεις να το ισχυριστεις αλλα δεν μπορεις να το αποδειξεις. Εκει δεν μπορεις να κανεις τιποτα. Για αυτο λεω να κοιτατε την εγγυηση των προιοντων και μην επαναπαυεστε σε αυτα τα περιβοητα 2 χρονια γιατι δεν αποτελουν ουτε στην πραξη εγγυηση και δεν σας καλυπτουν στην περιπτωση που το προβλημα δημιουργηθει μετα.

 

Λάθος αγαπητέ, δεν είναι δική σου δουλειά να αποδείξεις ότι το σφάλμα υπήρχε εξ' αρχής. Αυτή είναι δουλειά του προμηθευτή, ο οποίος έχει και τα κατάλληλα εργαλεία. Η διαφορά μεταξύ 5ου και 7ου μήνα είναι ότι στην περίπτωση του 5ου μήνα η νομοθεσία θεωρεί πως το πρόβλημα είναι de facto εργοστασιακό ενώ από εκεί και μετά (τον 7ο μήνα δηλαδή) θα πρέπει να ελεγχθεί το πώς δημιουργήθηκε το πρόβλημα. Επίσης θεσμοθετημένη από την ΕΕ είναι η παροχή μιας υποχρεωτικής, ελάχιστης εγγύησης διάρκειας 2 ετών. Η προαιρετική εγγύηση του κατασκευαστή μπορεί να αφορά σε επιπλέον παροχές επί της υποχρεωτικής αλλά όχι σε άρση των όρων αυτής.

 

Κοινώς, όσον αφορά ηλεκτρικές συσκευές (τηλέφωνα, υπολογιστές κλπ), δεν ισχύει το "δίνει η εταιρία όση διάρκεια εγγύησης θέλει". Η εταιρία υποχρεούται να σε καλύψει για 2 χρόνια και η μόνη επιλογή της είναι εάν αυτή η εγγύηση επεκταθεί για +1, +2 ή +3 χρόνια. Δηλαδή η Intel είναι βλαμμένη που δίνει 3 χρόνια εγγύηση στους επεξεργαστές; Επίσης, εάν μας χαλάσει για παράδειγμα η κεραία του τηλεφώνου και αυτή αντικατασταθεί από την εταιρία τότε η εγγύηση για το συγκεκριμένο εξάρτημα επεκτείνεται για άλλα 2 χρόνια...

 

Ίσως να έχουμε μπερδέψει την εγγύηση άμεσης αντικατάστασης (των 6 πρώτων μηνών που μπορεί μια εταιρία να το κάνει 1 έτος) με την εγγύηση αντικατάστασης μετά από έλεγχο (από τους 6 μήνες και μέχρι τα 2 χρόνια σίγουρα).

1) Οδηγός καταναλωτή (περί εγγυήσεων) -> http://www.myphone.gr/forum/showthread.php?t=357763

2) Backup της rom χωρίς root -> http://www.myphone.gr/forum/showthread.php?t=357312.

Link to comment
Share on other sites

Φιλε μου, cna , αυτα που γραφεις τα εχω εξηγησει στα προηγουμενα post οπως και αλλα παιδια σε αλλο/α forum. Δεν υπαρχει ελαχιστη πανευρωπαικη εγγυηση 2 ετων. Διαβασε σε παρακαλω το thread απο την αρχη.
Link to comment
Share on other sites

Εγώ θα σου έλεγα να διαβάσεις αυτό: https://fsfe.org/freesoftware/legal/flashingdevices.fr.html. Είναι νομολογία 2 δικηγόρων του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ελεύθερου Λογισμικού. Πρόσεξε εκεί που λέει ότι "You have to understand that in EU we have a “statutory warranty”, which is compulsory that the seller must offer by law (Directive 1999/44/CE, §7.1) and a “voluntary warranty” which the seller or manufacturer can, but does not need to, offer as an additional service to the consumer."

 

Μετάφραση: Πρέπει να κατανοήσετε ότι στην ΕΕ έχουμε μια "νομοθετημένη εγγύηση", η οποία είναι υποχρεωτικό να την προσφέρει ο πωλητής από τον νόμο (Οδηγία 1999/44/ΕΚ, παράγραφος 7.1) και μια "εθελοντική εγγύηση" την οποία μπορεί ο πωλητής ή ο κατασκευαστής, χωρίς να είναι υποχρεωτικό, να την προσφέρει ως επιπλέον υπηρεσία στον καταναλωτή.

 

Δικηγόρος δεν είμαι οπότε προτιμώ να εμπιστευτώ τους δικηγόρους από το να εμπιστευτώ ένα οποιοδήποτε νήμα. Επίσης σου υπενθυμίζω ότι βάσει Συντάγματος η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία ΥΠΕΡΕΧΕΙ της ελληνικής και σε περίπτωση προσφυγής στα δικαστήρια το δικαστήριο είναι υποχρεωμένο να ζητήσει οδηγίες από τους Ευρωπαϊκούς θεσμούς και να λειτουργήσει όπως θα του ορίσουν αυτοί. Εφόσον λοιπόν η οδηγία λέει 2 ετή εγγύηση, διετής εγγύηση ισχύει και στην Ελλάδα και ας μην το προβλέπει ο δικός μας νομοθέτης.

 

Επιπλέον παραπομπή σε διατριβή που αφορά την μεταφορά της οδηγίας στην ελληνική νομοθεσία: https://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CC8QFjAA&url=http%3A%2F%2Finvenio.lib.auth.gr%2Frecord%2F112510%2Ffiles%2FChristianopoulou.pdf%3Fversion%3D1&ei=5nsjUbmHGemI4ASTjIDQDw&usg=AFQjCNGcfTX56yq-TdxhjoNOWEmFUXPENg&sig2=ZPc19ReeHsfgiY3PQZdsfw&bvm=bv.42553238,d.bGE

 

Κι άλλη μια εδώ: http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=sv&ihmlang=sv&lng1=sv,el&lng2=cs,da,de,el,en,es,et,fi,fr,hu,it,lt,lv,mt,nl,pl,pt,sk,sl,sv,&val=447714:cs

 

Όπως βλέπεις και διαβάζεις όλες οι παραπομπές αναφέρουν διετή εγγύηση (σε ορισμένες χώρες, κατά την μεταφορά της οδηγίας στο εθνικό δίκαιο, ο χρόνος αυξήθηκε στα 3 ή ακόμα και στα 6 χρόνια).

Edited by cna

1) Οδηγός καταναλωτή (περί εγγυήσεων) -> http://www.myphone.gr/forum/showthread.php?t=357763

2) Backup της rom χωρίς root -> http://www.myphone.gr/forum/showthread.php?t=357312.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ θα σου έλεγα να διαβάσεις αυτό: https://fsfe.org/freesoftware/legal/flashingdevices.fr.html. Είναι νομολογία 2 δικηγόρων του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ελεύθερου Λογισμικού. Πρόσεξε εκεί που λέει ότι "You have to understand that in EU we have a “statutory warranty”, which is compulsory that the seller must offer by law (Directive 1999/44/CE, §7.1) and a “voluntary warranty” which the seller or manufacturer can, but does not need to, offer as an additional service to the consumer."

 

Μετάφραση: Πρέπει να κατανοήσετε ότι στην ΕΕ έχουμε μια "νομοθετημένη εγγύηση", η οποία είναι υποχρεωτικό να την προσφέρει ο πωλητής από τον νόμο (Οδηγία 1999/44/ΕΚ, παράγραφος 7.1) και μια "εθελοντική εγγύηση" την οποία μπορεί ο πωλητής ή ο κατασκευαστής, χωρίς να είναι υποχρεωτικό, να την προσφέρει ως επιπλέον υπηρεσία στον καταναλωτή.

 

Δικηγόρος δεν είμαι οπότε προτιμώ να εμπιστευτώ τους δικηγόρους από το να εμπιστευτώ ένα οποιοδήποτε νήμα. Επίσης σου υπενθυμίζω ότι βάσει Συντάγματος η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία ΥΠΕΡΕΧΕΙ της ελληνικής και σε περίπτωση προσφυγής στα δικαστήρια το δικαστήριο είναι υποχρεωμένο να ζητήσει οδηγίες από τους Ευρωπαϊκούς θεσμούς και να λειτουργήσει όπως θα του ορίσουν αυτοί. Εφόσον λοιπόν η οδηγία λέει 2 ετή εγγύηση, διετής εγγύηση ισχύει και στην Ελλάδα και ας μην το προβλέπει ο δικός μας νομοθέτης.

 

Επιπλέον παραπομπή σε διατριβή που αφορά την μεταφορά της οδηγίας στην ελληνική νομοθεσία: https://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CC8QFjAA&url=http%3A%2F%2Finvenio.lib.auth.gr%2Frecord%2F112510%2Ffiles%2FChristianopoulou.pdf%3Fversion%3D1&ei=5nsjUbmHGemI4ASTjIDQDw&usg=AFQjCNGcfTX56yq-TdxhjoNOWEmFUXPENg&sig2=ZPc19ReeHsfgiY3PQZdsfw&bvm=bv.42553238,d.bGE

 

Κι άλλη μια εδώ: http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=sv&ihmlang=sv&lng1=sv,el&lng2=cs,da,de,el,en,es,et,fi,fr,hu,it,lt,lv,mt,nl,pl,pt,sk,sl,sv,&val=447714:cs

 

Όπως βλέπεις και διαβάζεις όλες οι παραπομπές αναφέρουν διετή εγγύηση (σε ορισμένες χώρες, κατά την μεταφορά της οδηγίας στο εθνικό δίκαιο, ο χρόνος αυξήθηκε στα 3 ή ακόμα και στα 6 χρόνια).

 

Θα το ξεκινησω αναποδα. Μου παραθετεις μια διδακτορικη διατριβη. Εχεις καθισει να την διαβασεις;

 

Γραφεις για ευρωπαικη οδηγια και οτι ασχετα αν δεν τα προβλεπει ο νομοθετης στην Ελλαδα θα ισχυει και εδω αφου οι ευρωπαικοι νομοι υπερισχυουν κλπ.

 

Απαντηση: Η οδηγια της ΕΕ υποχρεωνει τα μελη κρατη της να την ενσωματωσουν στο δικαιο τους και η Ελλαδα το εχει κανει ηδη απο το 2002 με τον ν.3043.

 

αρθ. 4 του 3043/2002:

 

"Με τις διατάξεις του παρόντος κεφαλαίου προσαρμόζεται η ελληνική νομοθεσία στις διατάξεις της οδηγιας 1999/44/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 25ης Μαίου 1999 σχετικά με ορισμένες πτυχές της πώλησης και των εγγυήσεων καταναλωτικών αγαθών

 

http://www.efpolis.gr/el/library2.html?func=startdown&id=5

 

Με λιγα λογια αφησε τις ευρωπαικες οδηγιες και πιασε τον ελληνικο νομο.

 

Επισης γραφεις στο αλλο thread

 

Απαιτώ να βρεις παραπομπές που να αποδεικνύουν ότι η 2ετής εγγύηση δεν ισχύει.

 

Λαθος φιλε μου. Εφοσον υπαρχει αυτο που λες...απεδειξε το εσυ οτι υπαρχει.

 

Οσο για τα αγγλικα παραπανω... δεν μπορουμε να κατανοησουμε τι λεει ο ελληνικος νομος και πιανουμε να μεταφρασουμε τα νομικα απο αλλη γλωσσα; Κανεις το κλασικο λαθος που εγραψε ο cookieman στο αλλο thread.

 

http://www.myphone.gr/forum/showthread.php?p=4558831#post4558831

Link to comment
Share on other sites

Τρεις διαφορετικές παραπομπές που λένε για 2ετή εγγύηση σου έδωσα ρε φίλε. Τί παραπάνω να κάνω δηλαδή; Να σε πάω στις Βρυξέλλες να σου τα πουν οι ίδιοι;

Όταν λέω ότι η ευρωπαϊκή νομοθεσία υπερισχύει εννοώ ότι ακόμα και εάν μεταφερθεί μερικώς η οδηγία στο εθνικό δίκαιο τότε εξακολουθεί να σε καλύπτει ως καταναλωτή η ευρωπαϊκή οδηγία. Η ελληνική νομοθεσία έχει "ξεχάσει" να αναφέρει πχ το υποχρεωτικό διάστημα της 2ετούς εγγύησης για νέα αγαθά και 1 έτους για μεταχειρισμένα. Εφόσον όμως η ευρωπαϊκή οδηγία λέει για 2 χρόνια τότε ισχύει και εντός Ελλάδος αυτό, διότι στην τελική είναι στην ευχέρεια της ΕΕ να στείλει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για έλλειψη συμμόρφωσης. Σε αυτήν την παραπομπή :http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=sv&ihmlang=sv&lng1=sv,el&lng2=cs,da,de,el,en,es,et,fi,fr,hu,it,lt,lv,mt,nl,pl,pt,sk,sl,sv,&val=447714:cs αναλύεται η κατ' άρθρον μεταφορά στις εθνικές νομοθεσίες καθώς και τα προβλήματα που έχουν προκύψει. Συνεχώς όμως επαναλαμβάνει ότι όποιος και εάν είναι ο εθνικός νόμος τότε τελικά αυτό που υπερισχύει είναι η οδηγία, εκτός και εάν ο νόμος είναι καλύτερος για τον καταναλωτή από την οδηγία.

 

Όσο για τα αγγλικά, ποιο ακριβώς είναι το πρόβλημά σου; Έκανα λάθος στην μετάφραση ή μήπως υπονοείς τίποτα για την νοημοσύνη μου;

 

ΥΓ. Μήπως είσαι πωλητής τελικών προϊόντων; Αν ναι πες το μου να μην συνεχίσω να ασχολούμαι τσάμπα και βερεσέ.

ΥΓ2. Υπάρχει η περίπτωση να μην "διαφωνούμε" επί της ουσίας κι εννοώ ότι εγώ αναφέρομαι αποκλειστικά και μόνο στην παροχή εγγύησης καλής λειτουργίας της συσκευής και των επιμέρους μερών αυτής, η οποία καλή λειτουργία περιγράφεται συνήθως στο βιβλιαράκι της συσκευής.

Edited by cna

1) Οδηγός καταναλωτή (περί εγγυήσεων) -> http://www.myphone.gr/forum/showthread.php?t=357763

2) Backup της rom χωρίς root -> http://www.myphone.gr/forum/showthread.php?t=357312.

Link to comment
Share on other sites

Βασικα να αναφερω ενα παραδειγμα.

Αν παρω εγω ενα κινητο και σε 7-8 μηνες αρχιζει φευγει το καπακι της μπαταριας ή κολαει σε φασεις που δεν επρεπε ή χανει το σημα ή οτιδηποτε αλλο ειναι κατασκευαστικο λαθος και καλυπτεται απο την 2 "εγγυηση" που λεει για προβληματα απο το εργοστασιο.Ειναι κακοφτιαγμενο και χαλαει σε λιγοτερο απο 2 χρονια. Ετσι δεν συμβαινει σε οτιδηποτε χαλασει και ψαχνουμε εγγυησεις ?

no sig...
Link to comment
Share on other sites

Υπάρχει μια διαφοροποίηση:

Μετά τους 6 μήνες από την αγορά έχει δικαίωμα να ελέγξει ο πωλητής εάν η ζημιά προκλήθηκε από δικό σου λάθος ή όχι. Δηλαδή εάν σου έπεσε το κινητό τότε προφανώς δεν σε καλύπτει η εγγύηση για το καπάκι που φεύγει οπότε δεν έχεις δικαίωμα να ζητήσεις την αντικατάστασή του. Επίσης θα ελεγχθεί εάν το κόλλημα προέρχεται από σφάλμα του λογισμικού (που πιθανώς να το έχεις πειράξει οπότε εάν το έχεις πειράξει δεν σε καλύπτει η εγγύηση) ή του υλικού (εάν το πρόβλημα είναι στο υλικό τότε ακόμα και το πειραγμένο λογισμικό δεν αίρει την εγγύηση). Εάν είναι από σφάλμα του υλικού θα εξεταστεί η παραβίαση της συσκευής ή όχι από μέρους σου. Σε κάθε περίπτωση πάντως, ακόμα και εάν έχεις υπογράψει εγγύηση μικρότερη από αυτήν που προβλέπει η οδηγία*, σε καλύπτει ό,τι προβλέπει η ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία.

 

*Η υπογραφή συμβάσεων με όρους που αντίκεινται στην οδηγία δεν είναι δεσμευτικές για τον καταναλωτή. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και εάν υπογράψαμε εγγύηση που να λέει ότι ισχύει για ένα χρόνο εμείς εξακολουθούμε να διατηρούμε το δικαίωμα έγερσης αξιώσεων για 2 χρόνια από την αγορά.

1) Οδηγός καταναλωτή (περί εγγυήσεων) -> http://www.myphone.gr/forum/showthread.php?t=357763

2) Backup της rom χωρίς root -> http://www.myphone.gr/forum/showthread.php?t=357312.

Link to comment
Share on other sites

Ε μα δεν λεω να το πεταξω στον τοιχο και μετα να ζηταω εγγυηση.

Και αν μιλαμε για κολημα εννοειται πως εχω ηδη δοκιμασε επαναφορα εργοστασιακων ρυθμισεων και μου το κανει ακομη.

Λεω για προβλημα του κινητο που παρουσιαστηκε μετα τους 6 μηνες ενω πριν απο αυτους δεν υπηρχε καν το προβλημα.

Απλως απ'ότι εχω καταλαβει αυτα που γραφονται στην πισω σελιδα στην ουσια περιγραφουν την εγγυηση και δεν διαφοροποιουνται απο αυτην. Εκτος αν εγω δεν βλεπω που διαφοροποιουνται.

no sig...
Link to comment
Share on other sites

Το όλο μπέρδεμα γίνεται στο πώς διαβάζει ο καθείς μας τον νόμο και την οδηγία ενώ στην ουσία δεν μένουν περιθώρια παρερμηνειών. Μερικά πράγματα είναι εντελώς μονοσήμαντα.

Εάν, λοιπόν, δεν έχεις παραβιάσει κατά κανέναν τρόπο τις οδηγίες καλής χρήσης του κινητού (αυτά που είναι έντονα γραμμένα στο βιβλιαράκι όπως: να μην εκτίθεται το κινητό στο νερό, μην παραβιάζετε το καπάκι κάτω από την μπαταρία, μην αφήνετε το κινητό στον ήλιο, μην το δουλεύετε σε δριμύ ψύχος κλπ) τότε οφείλει ο πωλητής να αποκαταστήσει το πρόβλημα είτε αντικαθιστώντας το προβληματικό τμήμα της συσκευής είτε εξ' ολοκλήρου το κινητό ή αν αυτό δεν είναι δυνατόν να σου επιστρέψει μέρος ή το σύνολο του αντιτίμου που κατέβαλες για την αγορά του. Στην περίπτωση της αντικατάστασης η εγγύηση επεκτείνεται εκ νέου για άλλα 2 χρόνια.

1) Οδηγός καταναλωτή (περί εγγυήσεων) -> http://www.myphone.gr/forum/showthread.php?t=357763

2) Backup της rom χωρίς root -> http://www.myphone.gr/forum/showthread.php?t=357312.

Link to comment
Share on other sites

Τρεις διαφορετικές παραπομπές που λένε για 2ετή εγγύηση σου έδωσα ρε φίλε. Τί παραπάνω να κάνω δηλαδή; Να σε πάω στις Βρυξέλλες να σου τα πουν οι ίδιοι;

Όταν λέω ότι η ευρωπαϊκή νομοθεσία υπερισχύει εννοώ ότι ακόμα και εάν μεταφερθεί μερικώς η οδηγία στο εθνικό δίκαιο τότε εξακολουθεί να σε καλύπτει ως καταναλωτή η ευρωπαϊκή οδηγία. Η ελληνική νομοθεσία έχει "ξεχάσει" να αναφέρει πχ το υποχρεωτικό διάστημα της 2ετούς εγγύησης για νέα αγαθά και 1 έτους για μεταχειρισμένα. Εφόσον όμως η ευρωπαϊκή οδηγία λέει για 2 χρόνια τότε ισχύει και εντός Ελλάδος αυτό, διότι στην τελική είναι στην ευχέρεια της ΕΕ να στείλει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για έλλειψη συμμόρφωσης. Σε αυτήν την παραπομπή :http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=sv&ihmlang=sv&lng1=sv,el&lng2=cs,da,de,el,en,es,et,fi,fr,hu,it,lt,lv,mt,nl,pl,pt,sk,sl,sv,&val=447714:cs αναλύεται η κατ' άρθρον μεταφορά στις εθνικές νομοθεσίες καθώς και τα προβλήματα που έχουν προκύψει. Συνεχώς όμως επαναλαμβάνει ότι όποιος και εάν είναι ο εθνικός νόμος τότε τελικά αυτό που υπερισχύει είναι η οδηγία, εκτός και εάν ο νόμος είναι καλύτερος για τον καταναλωτή από την οδηγία.

 

Όσο για τα αγγλικά, ποιο ακριβώς είναι το πρόβλημά σου; Έκανα λάθος στην μετάφραση ή μήπως υπονοείς τίποτα για την νοημοσύνη μου;

 

ΥΓ. Μήπως είσαι πωλητής τελικών προϊόντων; Αν ναι πες το μου να μην συνεχίσω να ασχολούμαι τσάμπα και βερεσέ.

ΥΓ2. Υπάρχει η περίπτωση να μην "διαφωνούμε" επί της ουσίας κι εννοώ ότι εγώ αναφέρομαι αποκλειστικά και μόνο στην παροχή εγγύησης καλής λειτουργίας της συσκευής και των επιμέρους μερών αυτής, η οποία καλή λειτουργία περιγράφεται συνήθως στο βιβλιαράκι της συσκευής.

 

Απο οτι φαινεται δεν εχεις διαβασει τι λεει ο ελληνικος νομος και ομως μου δινεις και ξενες παραπομπες. Για βρες μου σε παρακαλω την παραπομπη σου στη διδακτορικη διατριβη που μου εδωσες. Εγω δεν την εχω διαβασει αλλα για να ειναι απο διδακτορικο φανταζομαι δεν θα γραφει ανοησιες. Συνεπως ρισκαρω και σε "προκαλω" ( με την καλη εννοια) να μου αποδειξεις με την παραπομπη σου οτι υπαρχει εγγυηση 2 ετων με την κλασικη εννοια.

 

Τα νομικα δεν εχουν εχουν σχεση με την νοημοσυνη. Αν δεν τα κατεχεις ομως δεν κανεις μεταφρασεις απο ξενα κειμενα.

 

Το λαθος που κανεις εσυ και οι περισσοτεροι ειναι να μπερδευεις την νομιμη εγγυηση που οντως εχει υποχρεωτικη ελαχιστη διαρκεια 2 ετη και αφορα πραγματα που τα εχω εξηγησει στα προηγουμενα post του παροντος thread, και την εμπορικη εγγυηση που ειναι η κλασικη εγγυηση που ξερουμε που μας δινουν τα καταστηματα/αντιπροσωπεια.

 

ΥΓ. Διαβασε τα προηγουμενα post του thread γιατι βλεπω τα εχεις πολυ συγκεχυμενα στο μυαλο σου. Η ημιμαθεια πολλες φορες ειναι χειροτερη και απο την αμαθεια.

 

Βασικα να αναφερω ενα παραδειγμα.

Αν παρω εγω ενα κινητο και σε 17-18 μηνες αρχιζει φευγει το καπακι της μπαταριας ή κολαει σε φασεις που δεν επρεπε ή χανει το σημα ή οτιδηποτε αλλο ειναι κατασκευαστικο λαθος και καλυπτεται απο την 2 "εγγυηση" που λεει για προβληματα απο το εργοστασιο.Ειναι κακοφτιαγμενο και χαλαει σε λιγοτερο απο 2 χρονια. Ετσι δεν συμβαινει σε οτιδηποτε χαλασει και ψαχνουμε εγγυησεις ?

 

Σου αλλαξα τις ημερομηνιες γιατι δεν εφερες "σωστο" παραδειγμα. Αν σου δινει 1 χρονο εγγυηση τοτε οχι δεν σε καλυπτει. Θα πρεπει να σου λεει το καταστημα/αντιπροσωπεια οτι σε καλυπτει με 2 χρονια. Δεν καλυπτεται με την νομιμη ευρωπαικη εγγυηση των 2 ετων γιατι το προβλημα προεκυψε εκ των υστερων και δεν υπηρχε κατα την παραδοση του προιοντος στον καταναλωτη.

 

Βεβαια ολες οι εταιρεις στην κινητη τηλεφωνια ,πλην της apple, δινουν 2 χρονια εγγυηση και αρα με τα κινητα δεν υπαρχει προβλημα. Σε αλλα προιοντα ομως θα ειχες θεμα.

 

Υπάρχει μια διαφοροποίηση:

Μετά τους 6 μήνες από την αγορά έχει δικαίωμα να ελέγξει ο πωλητής εάν η ζημιά προκλήθηκε από δικό σου λάθος ή όχι. ..

 

Δηλαδη πριν τους 6 μηνες δεν εχει δικαιωμα ο πωλητης να ελεγξει αν η ζημια προκληθηκε απο δικο σου λαθος; Φιλε ειλικρινα γραφεις πολλες ανακριβειες!

Edited by runner70
Link to comment
Share on other sites

Άρθρο 559: Εάν ο πωλητής ή τρίτος* έχει παράσχει εγγύηση για το πράγμα που πουλήθηκε, ο αγοραστής έχει, έναντι εκείνου που εγγυήθηκε, τα δικαιώματα που απορρέουν από την δήλωση εγγύησης σύμφωνα με τους όρους που περιέχονται σε αυτήν ή τη σχετική διαφήμιση, χωρίς να παραβλάπτονται τα δικαιώματά του που πηγάζουν από το νόμο.

 

Τούτο σημαίνει ότι ακόμα και εξάμηνη εγγύηση να αποδεχθείς εγγράφως (να έχεις υπογράψει δηλαδή την αποδοχή της) έχεις τα δικαιώματα που παρέχει ο νόμος και όχι η γραπτή εγγύηση. Σαφές ή να το βρω και σε άλλες γλώσσες; Τρίτος είναι η κατασκευάστρια εταιρία.

 

Δυο περιπτώσεις υπάρχουν που να μην σε καλύπτει για έγερση αξιώσεων: η εν γνώση σου αγορά ελαττωματικής συσκευής και η αλλαγή των συνομολογούμενων ιδιοτήτων εκ μέρους της κατασκευάστριας χωρίς πρότερη ενημέρωση του πωλητή.

 

*Συνήθως όταν αγοράζουμε προϊόντα δεν υπογράφουμε καμία εγγύηση. Όλες όμως οι συσκευές έρχονται με ένα μαγικό χαρτάκι που μπορούμε να το συμπληρώσουμε και να στείλουμε αντίγραφό του στην κατασκευάστρια εταιρία και το οποίο επέχει θέση σύμβασης εγγύησης. Ακόμα, λοιπόν, και στην περίπτωση αυτή, που η σύμβαση αφορά εμάς και τον τρίτο (την κατασκευάστρια εταιρία) εξακολουθούμε να έχουμε τα δικαιώματα που απορρέουν από το νόμο.

Edited by cna

1) Οδηγός καταναλωτή (περί εγγυήσεων) -> http://www.myphone.gr/forum/showthread.php?t=357763

2) Backup της rom χωρίς root -> http://www.myphone.gr/forum/showthread.php?t=357312.

Link to comment
Share on other sites

Άρθρο 559: Εάν ο πωλητής ή τρίτος έχει παράσχει εγγύηση για το πράγμα που πουλήθηκε, ο αγοραστής έχει, έναντι εκείνου που εγγυήθηκε, τα δικαιώματα που απορρέουν από την δήλωση εγγύησης σύμφωνα με τους όρους που περιέχονται σε αυτήν ή τη σχετική διαφήμιση, χωρίς να παραβλάπτονται τα δικαιώματά του που πηγάζουν από το νόμο.

 

Τούτο σημαίνει ότι ακόμα και εξάμηνη εγγύηση να αποδεχθείς εγγράφως (να έχεις υπογράψει δηλαδή την αποδοχή της) έχεις τα δικαιώματα που παρέχει ο νόμος και όχι η γραπτή εγγύηση. Σαφές ή να το βρω και σε άλλες γλώσσες; Τρίτος είναι η κατασκευάστρια εταιρία.

 

Δυο περιπτώσεις υπάρχουν που να μην σε καλύπτει για έγερση αξιώσεων: η εν γνώση σου αγορά ελαττωματικής συσκευής και η αλλαγή των συνομολογούμενων ιδιοτήτων εκ μέρους της κατασκευάστριας χωρίς πρότερη ενημέρωση του πωλητή.

 

Φιλε εχεις καταλαβει οτι μιλαμε για την εμπορικη εγγυηση; Εχεις καταλαβει οτι στα νομικα υπαρχει η νομιμη και η εμπορικη εγγυηση; Εχεις καταλαβει οτι τα 2 χρονια απο τον νομο αφορουν την νομιμη εγγυηση; Εχει καταλαβει οτι αν παραλαβεις ενα προιον πληρως λειτουργικο με ολες τις ιδιοτητες που σου εχει διαφημισει ο πωλητης και σου προκυψει προβλημα εκ των υστερων, τοτε αναγκαστικα θα χρησιμοποιησεις την εμπορικη εγγυηση γιατι η νομιμη εγγυηση δεν σε καλυπτει; Εχεις καταλαβει οτι η εμπορικη εγγυηση ειναι αυτη η εγγυηση που σου διαφημιζει το καταστημα; Αν οχι τοτε πηγαινε σε παρακαλω σε εναν δικηγορο γιατι ειλικρινα δεν εχεις ιδεα τι λες.

Edited by runner70
Link to comment
Share on other sites

Το όλο μπέρδεμα γίνεται στο πώς διαβάζει ο καθείς μας τον νόμο και την οδηγία ενώ στην ουσία δεν μένουν περιθώρια παρερμηνειών. Μερικά πράγματα είναι εντελώς μονοσήμαντα.

Εάν, λοιπόν, δεν έχεις παραβιάσει κατά κανέναν τρόπο τις οδηγίες καλής χρήσης του κινητού (αυτά που είναι έντονα γραμμένα στο βιβλιαράκι όπως: να μην εκτίθεται το κινητό στο νερό, μην παραβιάζετε το καπάκι κάτω από την μπαταρία, μην αφήνετε το κινητό στον ήλιο, μην το δουλεύετε σε δριμύ ψύχος κλπ) τότε οφείλει ο πωλητής να αποκαταστήσει το πρόβλημα είτε αντικαθιστώντας το προβληματικό τμήμα της συσκευής είτε εξ' ολοκλήρου το κινητό ή αν αυτό δεν είναι δυνατόν να σου επιστρέψει μέρος ή το σύνολο του αντιτίμου που κατέβαλες για την αγορά του. Στην περίπτωση της αντικατάστασης η εγγύηση επεκτείνεται εκ νέου για άλλα 2 χρόνια.

Κάποια πράγματα, με όλη την καλή διάθεση.

1. Η παραπομπή που κάνεις στο άρθρο/νομολογία, όπως την λες, είναι απλά γνώμη. Δεν είναι νομολογία, δεν είναι απόφαση Δικαστηρίου δηλ. για να την επικαλείσαι, ότι παράγει δίκαιο κλπ.

2. Το εξάμηνο που αναφέρεις αφορά δικονομικά νόμω βάσιμο του βάρους απόδειξης, δηλ αναφέρεται στο αν δημιουργείται γνήσια ή νόθος αντικειμενική ευθύνη του πωλητή και πώς στοιχειοθετείται και σε καμία περίπτωση, ότι δήθεν προ εξαμήνου υπάρχει "απόλυτη" ευθύνη, ότι μπορεί ο οποιοσδήποτε να πάει και να ζητάει οτιδήποτε, χωρίς να το ελέγχει ο πωλητής κλπ κλπ.

3. Η διατριβή δεν λέει πουθενά αυτό που υποστηρίζεις, για 2ετία κλπ. Αυτό που αναφέρει είναι καλή λειτουργία και έχει να κάνει με συνομολογημένες ιδιότητες και πραγματικά ελαττώματα, που υφίστανται στο χρόνο αγοράς.

4. Το άρθρο των δικηγόρων αναφέρει αυτό που στην ουσία περιλαμβάνει η "εγγύηση", δηλ." has to carry a warranty from the seller that the device will meet the quality that you would expect for such a device for a period of 2 years". Δεν περιλαμβάνει δηλ. τη συμβατική εγγύηση, που αφορά χρόνο, τρόπο, τόπο, κόστος, περιεχόμενο, προϋποθέσεις επισκευής, αντικατάστασης, επιδιόρθωσης κλπ του προϊόντος. Αυτή συνάπτεται κάθε φορά με τον εκάστοτε καταναλωτή και τον πωλητή (είτε μέσω ΓΟΣ είτε μέσω ειδικότερων όρων.

Με συγχωρείς για τα νομικά. Αυτά δεν είναι υποχρεωμένος να τα ξέρει κάποιος που δεν είναι η ενασχόλησή του. Στο πρακτικό σκέλος τώρα.

Εάν πάρεις ένα ΝΟΚΙΑ ή samsung ή οτιδήποτε άλλο από σκρουτζομάγαζο (παραεισαγωγής) και σου χαλάσει, δεν έχεις σε καμία περίπτωση αξίωση από την αντιπροσωπεία τους στην Ελλάδα να στο φτιάξουν, γιατί ακριβώς η έννοια της εμπορικής εγγύησης είναι αυτή, ότι δηλ. το αγοράζεις από εμένα και εγώ συμφωνώ να σου καλύψω την αντικατάσταση κλπ ή οτιδήποτε άλλο. Προσοχή να σου χαλάσει και αυτό να μην είναι DOA ή να οφείλεται σε ελάττωμα κατασκευής. Το αντίθετο θα γίνει, μόνο στην περίπτωση, που οι συγκεκριμένες αντιπροσωπείες διανομείς έχουν υπογράψει σύμβαση με τον αντίστοιχο πωλητή στην αρχική χώρα διανομής ή εάν τους δίνει τέτοια οδηγία η μαμά εταιρία. Υπεύθυνος είναι μόνο ο εισαγωγέας. Σε αντίθετη περίπτωση, θα είχαμε οτο εξής φαινόμενο. Εάν είχες ένα μαγαζί που επισκευάζει ΝΟΚΙΑ και είχες κάνει μια σύμβαση με την κεντρική αντιπροσωπεία στην Ελλάδα. Όποιος σου έφερνε ΝΟΚΙΑ αγορασμένο θα σε υποχρέωνε η ΝΟΚΙΑ να το φτιάξεις και θα σου έδινε τα χρήματα. Εάν υπήρχε όρος, που σου έλεγε, ότι θα φτιάχνεις μόνο τα αγορασμένα από Ελλάδα κινητά ( και αυτό γίνεται στο 99% των εταιριών κινητών, γιατί έχουν από πριν μεγάλες συμφωνίες με μεγάλους παρόχους και διανομείς), εσύ θα τον ακολουθούσες. Εάν σου έφερνε λοιπόν κάποιος κινητό αγορασμένο από Γερμανία, εσύ απλά δεν θα το έφτιαχνες και ούτε θα σε υποχρέωνε και κανείς, αφού εσύ εάν δεν είχε απευθείας σύμβαση με τον Γερμανό ή εντολή από την εταιρία εδώ, δεν θα σου κάλυπτε κανείς τα έξοδα.

Συγγνώμη για το μεγάλο post.

Ο διάλογος μεταξύ ετεροφρόνων είναι αδύνατος και μεταξύ ομοδόξων περιττός..
Link to comment
Share on other sites

Από εδώ: http://europa.eu/legislation_summaries/consumers/protection_of_consumers/l32022_el.htm

Η έννοια της νόμιμης εγγύησης αφορά τη νομική προστασία του αγοραστή από ελαττώματα των αγορασθέντων προϊόντων. Η νομική αυτή προστασία έχει καταστεί υποχρεωτική από το νόμο και δεν εξαρτάται από τη σύμβαση. Η οδηγία θεσπίζει κατά τον τρόπο αυτό την αρχή της συμμόρφωσης του προϊόντος προς τους όρους της σύμβασης.

 

Η έννοια της εμπορικής εγγύησης, αντίθετα, προϋποθέτει την εκδήλωση της βούλησης ενός ατόμου, του εγγυητή, ο οποίος αυτοκαθίσταται υπεύθυνος για ορισμένα ελαττώματα.

 

Συμμόρφωση της εμπορικής εγγύησης

 

Η εμπορική εγγύηση, δεσμεύει νομικά τον πωλητή ή παραγωγό που την προσφέρει σύμφωνα με τους όρους που ορίζονται στο έγγραφο της εγγύησης και στη σχετική διαφήμιση. Η εγγύηση πρέπει να επισημαίνει ότι ο καταναλωτής έχει εξάλλου τα νόμιμα δικαιώματα και να καθορίζει σαφώς ότι αυτά τα δικαιώματα δεν θίγονται από την εγγύηση. Η εγγύηση πρέπει επίσης να προσδιορίζει σε απλή και κατανοητή γλώσσα το περιεχόμενο της εγγύησης και τα ουσιαστικά στοιχεία που απαιτούνται για την ενεργοποίηση της εγγύησης, και κυρίως τη διάρκεια και την εδαφική της έκταση καθώς και το όνομα και τη διεύθυνση του εγγυητή.

 

Στο παράδειγμα που αναφέρεις δεν διαφωνώ αγαπητέ. Όντως θα απευθυνθείς από εκεί που το αγόρασες ή στην κατασκευάστρια εταιρία για αντικατάσταση. Δεν μπορεί δηλαδή να αγοράσεις κάτι από τον Γερμανό και να ζητήσεις τα ρέστα από το πλαίσιο.

 

Όσο για το εξάμηνο που λέγαμε ο νόμος είναι σαφής: εάν το ελάττωμα παρουσιαστεί σε αυτό το χρονικό διάστημα τότε τεκμαίρεται ότι υπήρχε και κατά τον χρόνο παράδοσης. Δεν βλέπω να λέει πουθενά: αφού ελεγχθεί κλπ κλπ.

Edited by cna

1) Οδηγός καταναλωτή (περί εγγυήσεων) -> http://www.myphone.gr/forum/showthread.php?t=357763

2) Backup της rom χωρίς root -> http://www.myphone.gr/forum/showthread.php?t=357312.

Link to comment
Share on other sites

Αν σου δινει 1 χρονο εγγυηση τοτε οχι δεν σε καλυπτει. Θα πρεπει να σου λεει το καταστημα/αντιπροσωπεια οτι σε καλυπτει με 2 χρονια. Δεν καλυπτεται με την νομιμη ευρωπαικη εγγυηση των 2 ετων γιατι το προβλημα προεκυψε εκ των υστερων και δεν υπηρχε κατα την παραδοση του προιοντος στον καταναλωτη.

 

Βεβαια ολες οι εταιρεις στην κινητη τηλεφωνια ,πλην της apple, δινουν 2 χρονια εγγυηση και αρα με τα κινητα δεν υπαρχει προβλημα. Σε αλλα προιοντα ομως θα ειχες θεμα.

 

 

 

Βασικα...οχι. Αλλο λεω.

Παραδειγμα που μου εχει τυχει.

Οθονες υπολογιστη της Samsung εχουν στο κυκλωμα τροφοδοσιας πυκνωτες αθλιας ποιοτητας που η διαρκεια ζωης τους ειναι 1 - 2 χρονια το ΠΟΛΥ. Εξακριβωμενο απο πολλους και εμενα επισης.

Αν εγω παρω την οθονη και ο πωλητης μου δωσει εγγυηση 1 χρονο αλλα το προβλημα παρουσιαστει στους 15 μηνες τοτε τί? Εφταιγα εγω? Οχι. Φυσικα και ειναι προβλημα που υπηρχε απο το εργοστασιο. Φυσικα και υπηρχε το προβλημα κατα την παραδοση του προιοντος απλα δεν ειχε παρουσιαστει μεχρι τοτε.

 

Πως διαφερει η κανονικη εγγυηση με αυτο που λες δεν εχω καταλαβει.

no sig...
Link to comment
Share on other sites

Η νόμιμη εγγύηση δεσμεύει την κατασκευάστρια εταιρία. Η εμπορική εγγύηση είναι ένα κείμενο που αυτοβούλως μπορεί να συντάξει ο κάθε πωλητής και να βάλει ό,τι όρους του καπνίσει. Η διαφορά είναι ότι ακόμα και αυτή η αυτόβουλη εγγύηση δεν μπορεί να αντίκειται στο νόμο. Στην τελική μπορείς να καταφύγεις στην Samsung Europe και να ζητήσεις αντικατάσταση, εάν και εφόσον ο εδώ αντιπρόσωπος/πωλητής αρνείται να συμμορφωθεί.

 

Άλλωστε όλες οι συμβάσεις αναφέρουν μέσα: "Με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος". Αν τώρα εμείς, οι καταναλωτές, κοιμόμαστε και δεν τα κυνηγάμε κακό του κεφαλιού μας.

 

Κι επειδή δεν είμαι χθεσινός στα forum έχω διαβάσει άπειρες περιπτώσεις προϊόντων που το πλαίσιο ή το eshop ή οποιοσδήποτε άλλος "κάλυπταν" με ετήσια εγγύηση και τελικά το προϊόν αντικαταστάθηκε χωρίς έξοδα από την κατασκευάστρια εταιρία.

Edited by cna

1) Οδηγός καταναλωτή (περί εγγυήσεων) -> http://www.myphone.gr/forum/showthread.php?t=357763

2) Backup της rom χωρίς root -> http://www.myphone.gr/forum/showthread.php?t=357312.

Link to comment
Share on other sites

  • The title was changed to Sony Ericsson Service / Εγγύηση / Επισκευές

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Κοινοποίηση


×
×
  • Create New...