Jump to content

[Android - προτάσεις] GPS και πλοήγηση


zxr
 Κοινοποίηση

Recommended Posts

OsmAnd 4.2.6

Quote

Sometimes when I'm moving through the map or zooming in or out a bit, the entire map zoom out and shows me the entire American continent (or worse, it crashes).
Anyone having this behavior as well? Currently using v4.2.6 play store

https://www.reddit.com/r/OsmAnd/comments/w0bmit/max_zoom_out_when_moving_across_the_map/

αλλο ενα bug της εφαρμογης με ημερ. δημοσιευσης 16/7. Ως γνωστο η 4.2.7 που εχει ανεβει στο playstore στις 14/7 (ως beta), ειναι λογικο αυτο, ισως και αλλα bugs οτι ΔΕΝ εχουν διορθωθει στην τρεχουσα αναβαθμιση. Υπομονη αλλες 15+ μερες για την 4.2.8 εκδοση

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 23,9χιλ.
  • Δημιουργία
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Strava

Run, Ride, Hike

XMXkO-nzaecL0Rt8TMObxggwKN6Kbg25j7z0Ioiy

Track your fitness with Strava activity tracker. Record routes, map your favorite bike trail or run & analyze your training with all the stats – for free

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.strava&hl=en&gl=US

Link to comment
Share on other sites

TomTom GO

μετα απο τις εταιρειες NNG και Mireo, ηρθε και η ωρα της τομτομ να ενσωματωσει στην εφαρμογη πλοηγησης που εχει για απλο επιβατικο οχημα, την δυνατοτητα για πλοηγηση σε μεγαλα οχηματα οπως του φορτηγου, ισως και caravan. Στις πρωτες δυο εταιρειες γνωριζω πως πρωτα αγοραζουμε το licence για car auto και μετα τα προσθετα ειδη πλοηγησης. Σε αυτους δεν το ξερω, μιας και εχουμε εφαρμογη με συνδρομητικη χρηση. Ισως να εχουμε μεγαλυτερο κοστος συνδρομης.

Η προσωπικη μου γνωμη για ολες αυτες τις λυσεις, τις κατατασσω στην κατηγορια της "ημιεπαγγελματικης χρησης" Οι συσκευες οπως η σειρα PND Garmin dezl εχουν αποδειξει και με το παραπανω την ποιοτητα πλοηγησης που εχουν.

Link to comment
Share on other sites

tomtom go

σε συνεχεια του προηγουμενου ποστ, βρηκα την παρακατω πληροφορια στο forum της εταιρειας

Quote

Upgraded my app to include new truck.. £50 for 1st year then £100 after.

 

Link to comment
Share on other sites

osmand
πληροφοριες απο τεχνικης σκοπιας

πριν απο λιγες μερες στο playstore, η beta 4.2.7 εγινε final για ολους. Απο τις 13/7 εως και σημερα δεν υπαρχει νεα beta στον server της εταιρειας. Παρολο που καθημερινα εχουμε νεα εκδοση nightly build. Εαν περασουν αρκετες  μερες χωρις νεα beta, ισως να εχουν λυθει τα προβλημα της εφαρμογης ή ισως και οχι. Υπαρχει παντα η πιθανοτητα να εχουν "κλεισει" το κομματι του open GL που υπαρχει στην 4.2 για πλοηγηση σε 2.5 D. Αυτη η νεα επιλογη ηταν σε beta εντος της εφαρμογης για οσους ειχαν ενεργο το plugin - developer mode και enabled την επιλογη drive 2.5 D. Προσωπικα αυτο πιστευω οτι προκαλουσε τα sw crashes κατα την πλοηγηση.

Η 4.1 ΔΕΝ ειχε πλοηγηση 2.5D
Σαν μετρο συγκρισης εχουμε το τελευταιο install αρχειο της δωρεαν εκδοσης 4.1.11 με μεγεθος 123ΜΒ και την εκδοση 4.2.7 με μεγεθος 331ΜΒ. Η διαφορα ειναι τεραστια.

 

Link to comment
Share on other sites

TomTom Go Ride

πριν απο λιγες εβδομαδες ειχαμε μαθει για την νεα εφαρμογη της τομτομ για τις μοτοσυκλετες. Η εταιρεια προσπαθει να κερδισει μια ειδικη κατηγορια πελατων, γι ' αυτο και εχει ως κινητρο τον ειδικο αλγοριθμο πλοηγησης "συναρπαστικη πλοηγηση".

Για οσους ενδιαφερονται, μπορουν να ριξουν μια ματια στο site της εταιρειας που εχει για τους πελατες της, Εκει μπορουμε να σχεδιασουμε μια διαδρομη μικροτερη απο 1000 km και να δοκιμασουμε τον αλγοριθμο. Δεν ειναι υποχρεωτικη η δημιουργια λογαριασμου. Για οσους θελουν μπορουν τα αποτελεσματα να τα κατεβασουν στο PC σε αρχειο .gpx για χρηση και για αλλες εφαρμογες.

Clipboard02.jpg

 

Clipboard04.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

TomTom GO Navigation

Quote

Τι νέο υπάρχει
If you are a truck driver, this update is for you 🚚 - Update the app and subscribe for a Truck plan to access our newest features:
• Enter your vehicle's dimensions to get personalized guidance.
• Find gas stations to fill up your specific fuel type.
• Enter your dangerous cargo information to avoid certain roads.
• Easily find truck rest-stops.
• Define your desired maximum speed and get an adjusted ETA

αυτες οι πληροφοριες υπαρχουν στην σελιδα του Ελληνικου playstore

Link to comment
Share on other sites

TomTom

συγκριση εφαρμογων πλοηγησης απο το playstore

Clipboard1.jpg

απο αριστερα προς τα δεξια εχουμε tomtom GO - Amigo - Tomtom GO Ride
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tomtom.gplay.navapp
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tomtom.speedcams.android.map
https://play.google.com/store/apps/details?id=io.roadcaptain.app

προσωπικα βλεπω τις amigo + ride να εχουν πολυ κοινο UI στην βασικη οθονη πλοηγησης

Link to comment
Share on other sites

Έκανα αρκετές δοκιμές με κάποια λογισμικά που είναι συμβατά με το Android Auto.

- Το google maps είναι μάλλον με διαφορά το καλύτερο για πλοήγηση εντός πόλης λόγω της πολύ καλής απεικόνισης της κίνησης. Βέβαια κάνει πολλά χαζά όπως να σε στέλνει 2-3 δρόμους πιο κάτω για να κάνεις ένα τετράγωνο που θα μπορούσες να στρίψεις πιο νωρίς. Πια τις διορθώσεις τις κάνω ασυναίσθητα και επίσης πολλές φορές πρακτικά το χρησιμοποιώ για τις τελικές οδηγίες όταν έχω πλησιάσει πολύ στον προορισμό. Είναι φορές που βλέποντας τα δεδομένα κίνησης μπορώ να πάω από ακόμη πιο σύντομες διαδρομές - εικάζω ότι προσπαθεί να αποφύγει να σε παρακάμψει από καθαρά οικιστικές περιοχές. Σε μεγάλες δρομολογήσεις τουλάχιστον σου κατεβάζει offline το χάρτη της διαδρομής για να μην ξεμείνεις αν δεν έχεις σήμα. Επίσης έχει με διαφορά τα καλύτερα και πιο ενημερωμένα POIs. 

- Το AmiGO έχει κάμερες ταχύτητας, αλλά δεν ξέρω κατά πόσο είναι ενημερωμένο στα φορητά ραντάρ, γιατί μάλλον περιμένει κάποιος χρήστης να το ενημερώσει σε πραγματικό χρόνο. Σε μεγάλο ταξίδι, μου έδειξε όλα τα σταθερά ραντάρ, αλλά καμία θέση που συνήθως υπάρχει φορητό ραντάρ. Βέβαια όταν πέρασα δεν υπήρχε στημένο μπλόκο για ταχύτητα. Στη δρομολόγηση για μεγάλες αποστάσεις έβγαζε πάντα τις ίδιες ή καλύτερες διαδρομές από το google maps. Το μεγάλο πρόβλημα είναι αν για κάποιο λόγο κλείσεις την εφαρμογή ή αποσυνδέσεις το κινητό από το αυτοκίνητο και το ξανασυνδέσεις σε σημείο χωρίς πρόσβαση στο internet μέσω του κινητού, απλά την πάτησες γιατί δεν εμφανίζει την προηγούμενη διαδρομή και δεν μπορείς να το χρησιμοποιήσεις. 

- Sygic. Είχα μεγάλες προσδοκίες για αυτό, αλλά καλώς ή κακώς η σύγκριση δεν ήταν με τα 2 πιο πάνω, αλλά με το iGO που είχα στημένο τόσα χρόνια τώρα και με δεδομένο ότι το sygic πια θέλει ετήσια συνδρομή. Το δοκίμασα φουλ τις 7 ημέρες που δίνει δωρεάν. Οι δρομολογήσεις αντίστοιχες με το AmiGO, όπως και η κίνηση. Το αρχείο με το ανάγλυφο δεν ταίριαζε πλήρως με τους χάρτες (πχ. δρόμοι πάνω σε ποτάμια, γέφυρες σε λάθος σημεία κλπ). Μου έκανε εντύπωση γιατί δεν είχα τέτοια θέματα με το iGO και το dem που είχα φορτωμένο. Να πω την αλήθεια η μόνη ουσιαστική διαφορά με το AmiGO ήταν η δυνατότητα για offline χάρτες. Γενικά το Sygic δεν μου έκατσε καλά σαν interface και σε συνδυασμό με την ετήσια σχετικά υψηλή συνδρομή δεν το αγόρασα.

- Here We Go. Το είχα χρησιμοποιήσει όταν είχε βγει η beta που ήταν συμβατή με Android Auto. Δεν με κέρδισε σε τίποτα, αλλά είναι βασικό πως είναι δωρεάν και προσφέρει offline χάρτες.

- TomTom GO. Είναι το μοναδικό που δεν έχω δοκιμάσει ακόμη και έχει και 30 ημέρες δοκιμαστική περίοδο. Στο επόμενο ταξίδι που θα είναι απαιτητικό για gps θα το ενεργοποιήσω να το δοκιμάσω. Οι 30 ημέρες είναι και καλές για να δω και πως διαχειρίζεται την κίνηση εντός Αθήνας σε σχέση με το google maps.

Καταλήγοντας, για καθημερινή χρήση στην Αθήνα συνεχίζω να χρησιμοποιώ το Google maps. Για ταξίδια εκτός το AmiGO, αλλά πάντα θα έχω περασμένο στο κινητό το here we go με offline χάρτη για την περίπτωση που δεν έχω σήμα για κάποιο λόγο και το AmiGO δεν είναι λειτουργικό.

Τέλος αν και παρακολουθώ τo OsmAnd πολύ καιρό τώρα, δεν νομίζω πως είναι έτοιμο - έχει απίστευτες δυνατότητες αλλά μπορεί να πάρει πολλά χρόνια ακόμη μέχρι να τις ενσωματώσει με φιλικό προς το χρήστη τρόπο. Πραγματικά η καλύτερη λύση είναι να μπορέσω να τρέξω το πλήρως παραμετροποιημένο iGO στην οθόνη του αυτοκινήτου, αλλά δεν παίζει πια χωρίς root κλπ για mirroring στην οθόνη του αυτοκινήτου.

 

Link to comment
Share on other sites

μετα απο 12+ χρονια εφαρμογων πλοηγησης στο playstore

- sygic + tomtom εχουν χαλασει σε τεραστιο βαθμο
- amigo + here ειναι "οι φτωχοι συγγενεις" στην πλοηγηση
- το osmand ΠΟΤΕ δεν θα αλλαξει μιας και ειναι εφαρμογη για δραστηριοτητες στην φυση. Απλα βοηθαει να κανουν πλοηγηση απο την πολη στο βουνο, σε αυτους που πηγαινουν προς το βουνο. Και δεν το ψαχνουν και πολυ το θεμα.
- το iGO στην μια και μοναδικη εκδοση στο playstore απετυχε παταγωδος
 - ολα τα αλλα μικρα "ονοματα" πλοηγησης που υπαρχουν στο playstore, ελαχιστοι τα ξερουν ή θα τα χρησιμοποιουν ποτε
- υπηρξαν και αλλοι, που δεν υπαρχουν πλεον

το μεγαλο προβλημα της πλοηγησης στο android auto ειναι η επιβολη της google για κλωνοποιηση της οθονης πλοηγησης απο ολους ... στα προτυπα του google maps. Ως ακραιο παραδειγμα οι ατυχοι χρηστες του osmand, να βλεπουν κατι που ειναι google maps, ενω τρεχουν το osmand σε android auto mode.

προσωπικη μου συμβουλη, βαλτε ενα μικρο ταβλετ 7-8 inches στο αυτοκινητο με μια παλια εκδοση εφαρμογης που σας αρεσε καποτε ... απλα να μπορει να κανει ακομα αναβαθμισεις χαρτων. Κια οσο κρατησει

Link to comment
Share on other sites

OSMAND

μιας και ανεφερθηκε το ονομα του στα δυο τελευταια ποστ, ας δουμε μια αναφορα απο την εταιρεια

http://osmand.net/blog/routes/
σε αυτο το σημερινο λινκ βλεπουμε το τροπο που μπορει η εφαρμογη να χρησιμοποιησει αρχεια gpx για ταξιδια. Ναι, ηταν γνωστη αυτη η δυνατοτητα, ομως εχουν γινει αλλαγες στην νεα εκδοση 4,2.

στο πρωτο κομματι του κειμενου, η τριτη σειρα γραφει "and you can see them online here for example." Πατηστε στην λεξη - λινκ here και θα πατε σε αλλη σελιδα. Εκει θα δουμε ενα πολυ καλο site για δραστηριοτητες στην φυση, χωρισμενες ανα κατηγορια. Οι χαρτες φυσικα ειναι osm. Δυστυχως η χωρα μας εχει πολυ φτωχη καλυψη σε δραστηριοτητες

Link to comment
Share on other sites

OruxMaps 7.4.26

spacer.png

 

σημερα ειχαμε αναβαθμιση στην δωρεαν εφαρμογη που εχει μεινει στη σειρα 7 για λογους συμβατοτητας με παλιες συσκευες που τρεχουν android 4. Ως γνωστο, αυτη υπαρχει μονο στο επισημο site του προγραμματιστη για εγκαταστηση απο τον ενδιαφερομενο σε μορφη apk. Εδω και λιγα χρονια δεν μπορουμε να βρουμε αυτη την εφαρμογη στο playstore επειδη δεν πληρει τις απαιτησεις της google. Απο την revision 22 εως και σημερα, οι μονες πληροφοριες που εχουμε ειναι "bug correction". Σε γενικες γραμμες, εχουμε μια αναβαθμιση τον χρονο.

 

 

spacer.png

Link to comment
Share on other sites

πριν απο 2 ποστ, ειδαμε στο site της εφαρμογης osmand την αναφορα σε αυτο το λινκ https://waymarkedtrails.org/

αυτη ειναι η πρωτη σελιδαClipboard4.jpg

 

ενα παραδειγμα απο διαδρομες για πεζοπορια. Αναλογα το σημειο του χαρτη βλεπουμε τις διαθεσιμες αποθηκευμενες διαδρομες (δεξια στηλη)

Clipboard2.jpg

 

Clipboard1.jpg

εαν πατησουμε σε καποια απο αυτες, εμφανιζει πληροφοριες. Στο κατω μερος μπορουμε να κατεβασουμε το αρχειο της διαδρομης σε μορφη gpx ή kml για χρηση απο την εφαρμογη στο κινητο μας

Clipboard3.jpg

νεο κειμενο

στην τελευταια φωτο. υπαρχει στην δεξια στηλη στο επανω μερος το ονομα της καταχωρισης. Εαν πατησουμε σε αυτο μας μεταφερει στην σελιδα του openstreetmap.com Εκει βλεπουμε περισσοτερες πληροφοριες, ακομα και τα στοιχεια του χαρτογραφου. Εαν εχουμε και λογαριασμο, ακομα περισσσοτερα θα δουμε ...

Edited by lneam
Link to comment
Share on other sites

18 ώρες πριν, crAss said:

- Το google maps είναι μάλλον με διαφορά το καλύτερο για πλοήγηση εντός πόλης λόγω της πολύ καλής απεικόνισης της κίνησης. Βέβαια κάνει πολλά χαζά όπως να σε στέλνει 2-3 δρόμους πιο κάτω για να κάνεις ένα τετράγωνο που θα μπορούσες να στρίψεις πιο νωρίς. Πια τις διορθώσεις τις κάνω ασυναίσθητα και επίσης πολλές φορές πρακτικά το χρησιμοποιώ για τις τελικές οδηγίες όταν έχω πλησιάσει πολύ στον προορισμό. Είναι φορές που βλέποντας τα δεδομένα κίνησης μπορώ να πάω από ακόμη πιο σύντομες διαδρομές - εικάζω ότι προσπαθεί να αποφύγει να σε παρακάμψει από καθαρά οικιστικές περιοχές. Σε μεγάλες δρομολογήσεις τουλάχιστον σου κατεβάζει offline το χάρτη της διαδρομής για να μην ξεμείνεις αν δεν έχεις σήμα. Επίσης έχει με διαφορά τα καλύτερα και πιο ενημερωμένα POIs.

ειναι αυτο που λενε και οι αμερικανοι "the last mile drive". Φυσικα αυτο ισχυει μονο για αστικη πλοηγηση. Σε καταστασεις τυπου κανω ταξιδια, ιδιως σε ξενη χωρα, τα πραγματα ειναι πολυ σοβαρα. Εδω πρεπει να υπαρχει καλος προγραμματισμος, συσκευη backup, εξιδικευμενες εφαρμογες και γιατι οχι ... λυσεις συσκευων τυπου PND

Για ολο το υπολοιπο κειμενο του ποστ που δεν εχω μεταφερει, βλεπουμε ξεκαθαρα τις αναγκες που εχει η πλειοψηφια του συγχρονου καταναλωτη. Αυτο δεν ειναι απολυτα ουτε κακο ουτε καλο. Απλη διαπιστωση ειναι.

Link to comment
Share on other sites

δεν βλέπω να αναφέρει κανείς το waze το οποιο χρησιμοποιω κυρίως σε ταξίδια λογω καμερών και άμεση ενημέρωση ακόμα και για σταμάτημενο αμάξι στην ΛΕΑ

iPhone 15 Pro Max + Samsung S23 Ultra

Garmin Fenix 7X Sapphire Solar

Apple Airpods pro 2

Link to comment
Share on other sites

νομιζω πως το ware το προτιμουν για αστικη πλοηγηση σε ολο τον κοσμο. Αυτο τα στηριζω σε βιντεο του youtube απο ξενες χωρες. Ενω το google maps, ξενοι και ελληνες το εχουν για ταξιδια σε αλλες χωρες

Link to comment
Share on other sites

2 ώρες πριν, lneam said:

νομιζω πως το ware το προτιμουν για αστικη πλοηγηση σε ολο τον κοσμο. Αυτο τα στηριζω σε βιντεο του youtube απο ξενες χωρες. Ενω το google maps, ξενοι και ελληνες το εχουν για ταξιδια σε αλλες χωρες

Πρακτικά μέχρι το 2018 περίπου όπως οι περισσότεροι είχα χρησιμοποιήσει 2 λογισμικά βασικά. Το πρώτο ήταν το Destinator που μας έβαλε οικονομικά στον κόσμο των gps μέσω κινητών και μετά το iGO που ήταν η χαρά του modder. 

Η μεγάλη αλλαγή έγινε όταν όλα πήγαν στο cloud. Πριν η δρομολόγηση γινόταν offline στο κινητό με τους περιορισμούς του hardware. Προφανώς είχαν προκύψει μερικές έξυπνες λύσεις όπως οι πανευρωπαϊκοί χάρτες με μόνο τις βασικές οδικές αρτηρίες για να μπορέσουν να βγάλουν γρήγορα δρομολόγηση από την Αθήνα στην πχ. Κοπενχάγη. 

Η πρώτη υπηρεσία που μας έβαλε να σκεφτούμε ότι τα gps μας αξίζει να "τρώνε" data από τα ακριβά τότε πακέτα ήταν προφανώς τα δεδομένα κίνησης και η μετάβαση σε cloud έγινε σταδιακά μόλις καταλάβαμε την αξία των δεδομένων κίνησης στις μεγαλουπόλεις. Πριν ενεργοποιηθεί η δυνατότητα χρήσης του πακέτου data της χώρα σου σε όλη την ΕΕ ήταν περίπλοκο ή/και ακριβό να έχεις data έξω για online εφαρμογές. Αν κάνεις roadtrip σε τρίτη χώρα θες πραγματικά offline maps πάντως...

Οι νεότεροι συγκρίνουν τα πάντα με το google maps, μιας και είναι σχεδόν πάντα η πρώτη επαφή με αυτού του τύπου τις εφαρμογές και ίσως είναι τυχεροί γιατί δεν έχουν τις απαιτήσεις που έχουμε οι παλαιότεροι που έχουμε ζήσει με κάτι πιο πρακτικό και χρηστικό:

- Πραγματικά αρχεία τοπογραφικού ανάγλυφου που μπορείς να δεις κατά την πλοήγηση ανηφόρες/κατηφόρες, ποτάμια κλπ.

- Παραμετροποιήσιμες οθόνες χρήστη. Ναι μου αρέσει όταν ταξιδεύω στα Ζαγοροχώρια να ξέρω με μια ματιά πάντα το τρέχον υψόμετρο. Ναι μου αρέσει ανάλογα με την ταχύτητα και την επόμενη αλλαγή πορείας να μπορώ να γίνεται αυτόματα zoom in / out στο πως βλέπεις το όχημα στο χάρτη. Παλαιότερα που δεν είχαμε πομποδέκτες για τα διόδια μου άρεσε να μου λέει πόσα πρέπει να πληρώσω στα επόμενα διόδια σε μερικά χιλιόμετρα για να τα ετοιμάσει ο συνοδηγός και πολλά άλλα.

- Αποφυγή δακτυλίου. Αυτή τη στιγμή νομίζω κανένα λογισμικό δεν το υποστηρίζει. Πριν μια δεκαετία είχαμε το εύκολο (don't panic) και το δύσκολο (παραμετροποιημένο iGO). Ίσως ενσωματωθεί μελλοντικά στο google maps μέσω των περιοχών χαμηλών ρύπων.

- Μου αρέσει να βλέπω τρισδιάστατα κτίρια πάνω στο χάρτη, βοηθάει ειδικά σε πόλεις.

- Κάμερες ταχύτητας. Βασικά τα παλιά αρχεία είχαν το κακό ότι 9 στις 10 περιπτώσεις δεν υπήρχε τίποτα όταν πέρναγες από το σημείο, αλλά το 1 στις 10 σε έσωζε. Τώρα μπορείς να την πατήσεις πιο εύκολα γιατί όλα είναι σε πραγματικό χρόνο και περιμένεις κάποιος που θα περάσει νωρίτερα να το δηλώσει...Να πω την αλήθεια προτιμώ την πρώτη εκδοχή. 

- Το μόνο που πραγματικά είναι κλάσεις ανώτερο σήμερα λόγω της google είναι τα Points of Interest. Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα έμαθα ότι μια ταβέρνα που έψαχνα είχε κλείσει και μεταφερθεί σε διπλανό χωριό λόγω του οικοσυστήματος της google. Με οποιοδήποτε άλλο gps θα έκανε χρόνια η επικαιροποίηση αν ποτέ γινόταν. Υπήρχε βέβαια λογισμικό που αυτοματοποιούσε τη σύνδεση των POIs από την google για χρήση στο iGO.

-Τα δεδομένα κίνησης είναι όντως σωτήρια και θέλουν cloud. Ακόμη δεν έχω καταλήξει αν η εφαρμογή της TomTom που χρησιμοποιεί και το sygic πλησιάζει αρκετά τα δεδομένα της google που δεν το πιστεύω.

Δυστυχώς ή ευτυχώς (μάλλον ευτυχώς) όλα σχεδόν τα καινούργια αυτοκίνητα έχουν πια οθόνες 8-10-12 ιντσών ενσωματωμένες στο ταμπλό. Δεν είναι προφανώς πρακτικό να βάλεις ένα ακόμη tablet δίπλα, ενώ το να παίξεις με κινητό που είναι το 1/4 σε οθόνη μοιάζει πολύ περίεργο (ok το πρώτο μου gps ήταν στο htc tytn με 2.8 ίντσες και ένιωθα απίστευτα να έχω πλοήγηση...).

- Το mirrorlink που υποστηρίζουν ακόμη πολλά καινούργια αυτοκίνητα δεν υποστηρίζεται πια σχεδόν από κανένα σύγχρονο κινητό.

- Μπορείς να κάνεις Mirroring μέσω android auto και συγκεκριμένα apk αλλά θέλει rooted phone και πια τουλάχιστον που έχουμε μηνιαία security updates τουλάχιστον εγώ δεν έχω το χρόνο/θέληση μια φορά το μήνα να μπαίνω στη διαδικασία να ξαναστείνω όλα αυτά. Επίσης δεν έχω κάποιον άλλο λόγο πια να έχω rooted κινητό, ενώ 10 χρόνια πριν δεν υπήρχε περίπτωση να μην είναι rooted το κινητό μου.

- Μπορείς να έχεις ένα δεύτερο κινητό που το έχεις rooted να κάνει mirroring μέσω android auto. Με hotspot μπορεί να έχει data αυτό το κινητό, αλλά χάνεις το hands free από το σύστημα του αυτοκινήτου (και όλα τα υπόλοιπα ωραία όπως online streaming μουσικής). Από όσο ξέρω δεν υπάρχει τρόπος να προωθήσεις κλήσεις μέσω wifi από το αρχικό κινητό στο δεύτερο ώστε να παίζει το hands free. Αυτό ίσως αξίζει για ταξίδια στο εξωτερικό ειδικά σε τρίτες χώρες που έτσι και αλλιώς δεν περιμένεις να κάνεις κλήσεις κλπ. ειδικά αν έχεις αγοράσει τοπική sim που την έχεις βάλει σε αυτό αντί στο βασικό σου.

Καταλήγω ότι δεν υπάρχει τρόπος χωρίς συμβιβασμούς και ο καθένας πρέπει να διαλέξει ποιους συμβιβασμούς θα κάνει... 

 

 

Edited by crAss
Link to comment
Share on other sites

Αποφυγή δακτυλίου έχει σίγουρα το waze.
Ένα ακόμα χαρακτηριστικό που το κάνει το νούμερο ένα πρόγραμμα πλοήγησης σήμερα

Στάλθηκε από το Mi 9T μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Και το Genius maps εχει την αποφυγή δακτυλίου.

Και πληροφοριακα να πω πως, μετα από πολύ καιρό, έγινε χθες αναβάθμιση χαρτων και προγράμματος
Tapa





Χρηματοοικονομικός Σύμβουλος

Link to comment
Share on other sites

5 ώρες πριν, crAss said:

Πρακτικά μέχρι το 2018 περίπου όπως οι περισσότεροι είχα χρησιμοποιήσει 2 λογισμικά βασικά. Το πρώτο ήταν το Destinator που μας έβαλε οικονομικά στον κόσμο των gps μέσω κινητών και μετά το iGO που ήταν η χαρά του modder. 

Η μεγάλη αλλαγή έγινε όταν όλα πήγαν στο cloud. Πριν η δρομολόγηση γινόταν offline στο κινητό με τους περιορισμούς του hardware. Προφανώς είχαν προκύψει μερικές έξυπνες λύσεις όπως οι πανευρωπαϊκοί χάρτες με μόνο τις βασικές οδικές αρτηρίες για να μπορέσουν να βγάλουν γρήγορα δρομολόγηση από την Αθήνα στην πχ. Κοπενχάγη. 

Η πρώτη υπηρεσία που μας έβαλε να σκεφτούμε ότι τα gps μας αξίζει να "τρώνε" data από τα ακριβά τότε πακέτα ήταν προφανώς τα δεδομένα κίνησης και η μετάβαση σε cloud έγινε σταδιακά μόλις καταλάβαμε την αξία των δεδομένων κίνησης στις μεγαλουπόλεις. Πριν ενεργοποιηθεί η δυνατότητα χρήσης του πακέτου data της χώρα σου σε όλη την ΕΕ ήταν περίπλοκο ή/και ακριβό να έχεις data έξω για online εφαρμογές. Αν κάνεις roadtrip σε τρίτη χώρα θες πραγματικά offline maps πάντως...

Οι νεότεροι συγκρίνουν τα πάντα με το google maps, μιας και είναι σχεδόν πάντα η πρώτη επαφή με αυτού του τύπου τις εφαρμογές και ίσως είναι τυχεροί γιατί δεν έχουν τις απαιτήσεις που έχουμε οι παλαιότεροι που έχουμε ζήσει με κάτι πιο πρακτικό και χρηστικό:

- Πραγματικά αρχεία τοπογραφικού ανάγλυφου που μπορείς να δεις κατά την πλοήγηση ανηφόρες/κατηφόρες, ποτάμια κλπ.

- Παραμετροποιήσιμες οθόνες χρήστη. Ναι μου αρέσει όταν ταξιδεύω στα Ζαγοροχώρια να ξέρω με μια ματιά πάντα το τρέχον υψόμετρο. Ναι μου αρέσει ανάλογα με την ταχύτητα και την επόμενη αλλαγή πορείας να μπορώ να γίνεται αυτόματα zoom in / out στο πως βλέπεις το όχημα στο χάρτη. Παλαιότερα που δεν είχαμε πομποδέκτες για τα διόδια μου άρεσε να μου λέει πόσα πρέπει να πληρώσω στα επόμενα διόδια σε μερικά χιλιόμετρα για να τα ετοιμάσει ο συνοδηγός και πολλά άλλα.

- Αποφυγή δακτυλίου. Αυτή τη στιγμή νομίζω κανένα λογισμικό δεν το υποστηρίζει. Πριν μια δεκαετία είχαμε το εύκολο (don't panic) και το δύσκολο (παραμετροποιημένο iGO). Ίσως ενσωματωθεί μελλοντικά στο google maps μέσω των περιοχών χαμηλών ρύπων.

- Μου αρέσει να βλέπω τρισδιάστατα κτίρια πάνω στο χάρτη, βοηθάει ειδικά σε πόλεις.

- Κάμερες ταχύτητας. Βασικά τα παλιά αρχεία είχαν το κακό ότι 9 στις 10 περιπτώσεις δεν υπήρχε τίποτα όταν πέρναγες από το σημείο, αλλά το 1 στις 10 σε έσωζε. Τώρα μπορείς να την πατήσεις πιο εύκολα γιατί όλα είναι σε πραγματικό χρόνο και περιμένεις κάποιος που θα περάσει νωρίτερα να το δηλώσει...Να πω την αλήθεια προτιμώ την πρώτη εκδοχή. 

- Το μόνο που πραγματικά είναι κλάσεις ανώτερο σήμερα λόγω της google είναι τα Points of Interest. Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα έμαθα ότι μια ταβέρνα που έψαχνα είχε κλείσει και μεταφερθεί σε διπλανό χωριό λόγω του οικοσυστήματος της google. Με οποιοδήποτε άλλο gps θα έκανε χρόνια η επικαιροποίηση αν ποτέ γινόταν. Υπήρχε βέβαια λογισμικό που αυτοματοποιούσε τη σύνδεση των POIs από την google για χρήση στο iGO.

-Τα δεδομένα κίνησης είναι όντως σωτήρια και θέλουν cloud. Ακόμη δεν έχω καταλήξει αν η εφαρμογή της TomTom που χρησιμοποιεί και το sygic πλησιάζει αρκετά τα δεδομένα της google που δεν το πιστεύω.

Δυστυχώς ή ευτυχώς (μάλλον ευτυχώς) όλα σχεδόν τα καινούργια αυτοκίνητα έχουν πια οθόνες 8-10-12 ιντσών ενσωματωμένες στο ταμπλό. Δεν είναι προφανώς πρακτικό να βάλεις ένα ακόμη tablet δίπλα, ενώ το να παίξεις με κινητό που είναι το 1/4 σε οθόνη μοιάζει πολύ περίεργο (ok το πρώτο μου gps ήταν στο htc tytn με 2.8 ίντσες και ένιωθα απίστευτα να έχω πλοήγηση...).

- Το mirrorlink που υποστηρίζουν ακόμη πολλά καινούργια αυτοκίνητα δεν υποστηρίζεται πια σχεδόν από κανένα σύγχρονο κινητό.

- Μπορείς να κάνεις Mirroring μέσω android auto και συγκεκριμένα apk αλλά θέλει rooted phone και πια τουλάχιστον που έχουμε μηνιαία security updates τουλάχιστον εγώ δεν έχω το χρόνο/θέληση μια φορά το μήνα να μπαίνω στη διαδικασία να ξαναστείνω όλα αυτά. Επίσης δεν έχω κάποιον άλλο λόγο πια να έχω rooted κινητό, ενώ 10 χρόνια πριν δεν υπήρχε περίπτωση να μην είναι rooted το κινητό μου.

- Μπορείς να έχεις ένα δεύτερο κινητό που το έχεις rooted να κάνει mirroring μέσω android auto. Με hotspot μπορεί να έχει data αυτό το κινητό, αλλά χάνεις το hands free από το σύστημα του αυτοκινήτου (και όλα τα υπόλοιπα ωραία όπως online streaming μουσικής). Από όσο ξέρω δεν υπάρχει τρόπος να προωθήσεις κλήσεις μέσω wifi από το αρχικό κινητό στο δεύτερο ώστε να παίζει το hands free. Αυτό ίσως αξίζει για ταξίδια στο εξωτερικό ειδικά σε τρίτες χώρες που έτσι και αλλιώς δεν περιμένεις να κάνεις κλήσεις κλπ. ειδικά αν έχεις αγοράσει τοπική sim που την έχεις βάλει σε αυτό αντί στο βασικό σου.

Καταλήγω ότι δεν υπάρχει τρόπος χωρίς συμβιβασμούς και ο καθένας πρέπει να διαλέξει ποιους συμβιβασμούς θα κάνει...

- προσωπικα δεν γνωριζω, ουτε υπαρχουν αποδειξεις για την δρομολογιση εκτος κινητου, απο τους online servers. Καμια εταιρεια δεν εχει ανφερει κατι σχετικο. Και μιας και ειπες το ονομα google maps, να σου θυμισω πως εχει την δυνατοτητα ως καθαρα online εφαρμογη πλοηγησης, να μας κανει την χαρη σε δυσκολες καταστασεις να καταβασουμε ενα μικρο πλακιδιο χαρτη (περιοχης) και να πλοηγηθουμε χωρις να εχουμε προσβαση σε σημα κινητης / wifi / internet. Μεχρι να βρεθουν στοιχεια, δεν το δεχομαι ως πραγματικο γεγονος. Ειναι παραπληροφορηση.

- η αποφυγη δακτυλιου ειναι ενα τοπικο θεμα σε ολο τον πλανητη και αφορα μονο την ελλαδα. Το γνωριζω απο συζητησεις που εχω κανει στο παρελθον με την GI. Μην περιμενεις ποτε να ασχοληθουν οι ξενες εταιρειες με μια και μοναδικη χωρα. Και το χειροτερο, με τοσο μικρο πελατολογιο. Που ειναι τοσο μικρο οσο ενα λεκανοπεδιο αττικης. Και σε αυτους ποσους να ενδιαφερει για 5 μερες την εβδομαδα. Που εχουν 18+ χρονια το μετρο, που γινεται καθε λιγα χρονια καλυτερο / μεγαλυτερο σε σταθμους.

απο την αλλη δεν ειναι σε θεμα προγραμματισμου και τιποτα σπουδαιο. Πληροφοριακα, η εφαρμογη sygic (aura) εχει δακτυλιο, αλλα αφορα το λονδινο. Υπαρχει η επιλογη "avoid congestion charge zones" στις ρυθμισεις > route plan. Δεν ειναι δυσκολο να γινει και για αλλους. Απλα δεν υπαρχει ενδιαφερον απο τον κοσμο.

- οσο για τα αλλα, θα σου απαντησω συνολικα. Εχεις καθε δικιο να θελεις λυση στα προσωπικα σου "θελω". Για να τα βρεις ομως σε σημερινο προιον, θα πρεπει να υπαρχει σε παγκοσμιο επιπεδο, αγοραστικο κοινο περισσοτερο του 20%. Διαφορετικα δεν συμφερει τις εταιρειες να επενδυσουν. Ολα εχουν να κανουν με την ζητηση απο τους καταναλωτες. Το να υπαρχουν στα forum, μια μικρη μεριδα enthusiast που "γκρινιαζουν", δεν ειναι αυτοι, ολοι οι πελατες συνολικα.

- και για το τελος αυτο. Και στην ευρωπη και στην Αμερικη, οι οδηγοι που κανουν ταξιδια, εχουν σε μεγαλυτερο ποσοστο εμπιστοσυνη σε συσκευες πλοηγησης PND. Οχι σε κινητα - smartphones. Υπαρχουν και αυτα, ειναι ομως μικροτερο το ποσοστο. Ολοι εχουν κινητα, ως λυση αναγκης και επιπλεον ειναι για βοηθεια του PND για traffic data. Garmin + tomtom ειναι οι μεγαλοι παικτες. Γνωριζω τους λογους αυτης της επιλογης, ομως ειναι μεγαλη κουβεντα για εδω.

Link to comment
Share on other sites

On 2/8/2022 at 4:58 ΜΜ, crAss said:

Έκανα αρκετές δοκιμές με κάποια λογισμικά που είναι συμβατά με το Android Auto.

- Το google maps είναι μάλλον με διαφορά το καλύτερο για πλοήγηση εντός πόλης λόγω της πολύ καλής απεικόνισης της κίνησης. Βέβαια κάνει πολλά χαζά όπως να σε στέλνει 2-3 δρόμους πιο κάτω για να κάνεις ένα τετράγωνο που θα μπορούσες να στρίψεις πιο νωρίς. Πια τις διορθώσεις τις κάνω ασυναίσθητα και επίσης πολλές φορές πρακτικά το χρησιμοποιώ για τις τελικές οδηγίες όταν έχω πλησιάσει πολύ στον προορισμό. Είναι φορές που βλέποντας τα δεδομένα κίνησης μπορώ να πάω από ακόμη πιο σύντομες διαδρομές - εικάζω ότι προσπαθεί να αποφύγει να σε παρακάμψει από καθαρά οικιστικές περιοχές. Σε μεγάλες δρομολογήσεις τουλάχιστον σου κατεβάζει offline το χάρτη της διαδρομής για να μην ξεμείνεις αν δεν έχεις σήμα. Επίσης έχει με διαφορά τα καλύτερα και πιο ενημερωμένα POIs. 

- Το AmiGO έχει κάμερες ταχύτητας, αλλά δεν ξέρω κατά πόσο είναι ενημερωμένο στα φορητά ραντάρ, γιατί μάλλον περιμένει κάποιος χρήστης να το ενημερώσει σε πραγματικό χρόνο. Σε μεγάλο ταξίδι, μου έδειξε όλα τα σταθερά ραντάρ, αλλά καμία θέση που συνήθως υπάρχει φορητό ραντάρ. Βέβαια όταν πέρασα δεν υπήρχε στημένο μπλόκο για ταχύτητα. Στη δρομολόγηση για μεγάλες αποστάσεις έβγαζε πάντα τις ίδιες ή καλύτερες διαδρομές από το google maps. Το μεγάλο πρόβλημα είναι αν για κάποιο λόγο κλείσεις την εφαρμογή ή αποσυνδέσεις το κινητό από το αυτοκίνητο και το ξανασυνδέσεις σε σημείο χωρίς πρόσβαση στο internet μέσω του κινητού, απλά την πάτησες γιατί δεν εμφανίζει την προηγούμενη διαδρομή και δεν μπορείς να το χρησιμοποιήσεις. 

- Sygic. Είχα μεγάλες προσδοκίες για αυτό, αλλά καλώς ή κακώς η σύγκριση δεν ήταν με τα 2 πιο πάνω, αλλά με το iGO που είχα στημένο τόσα χρόνια τώρα και με δεδομένο ότι το sygic πια θέλει ετήσια συνδρομή. Το δοκίμασα φουλ τις 7 ημέρες που δίνει δωρεάν. Οι δρομολογήσεις αντίστοιχες με το AmiGO, όπως και η κίνηση. Το αρχείο με το ανάγλυφο δεν ταίριαζε πλήρως με τους χάρτες (πχ. δρόμοι πάνω σε ποτάμια, γέφυρες σε λάθος σημεία κλπ). Μου έκανε εντύπωση γιατί δεν είχα τέτοια θέματα με το iGO και το dem που είχα φορτωμένο. Να πω την αλήθεια η μόνη ουσιαστική διαφορά με το AmiGO ήταν η δυνατότητα για offline χάρτες. Γενικά το Sygic δεν μου έκατσε καλά σαν interface και σε συνδυασμό με την ετήσια σχετικά υψηλή συνδρομή δεν το αγόρασα.

- Here We Go. Το είχα χρησιμοποιήσει όταν είχε βγει η beta που ήταν συμβατή με Android Auto. Δεν με κέρδισε σε τίποτα, αλλά είναι βασικό πως είναι δωρεάν και προσφέρει offline χάρτες.

- TomTom GO. Είναι το μοναδικό που δεν έχω δοκιμάσει ακόμη και έχει και 30 ημέρες δοκιμαστική περίοδο. Στο επόμενο ταξίδι που θα είναι απαιτητικό για gps θα το ενεργοποιήσω να το δοκιμάσω. Οι 30 ημέρες είναι και καλές για να δω και πως διαχειρίζεται την κίνηση εντός Αθήνας σε σχέση με το google maps.

Καταλήγοντας, για καθημερινή χρήση στην Αθήνα συνεχίζω να χρησιμοποιώ το Google maps. Για ταξίδια εκτός το AmiGO, αλλά πάντα θα έχω περασμένο στο κινητό το here we go με offline χάρτη για την περίπτωση που δεν έχω σήμα για κάποιο λόγο και το AmiGO δεν είναι λειτουργικό.

Τέλος αν και παρακολουθώ τo OsmAnd πολύ καιρό τώρα, δεν νομίζω πως είναι έτοιμο - έχει απίστευτες δυνατότητες αλλά μπορεί να πάρει πολλά χρόνια ακόμη μέχρι να τις ενσωματώσει με φιλικό προς το χρήστη τρόπο. Πραγματικά η καλύτερη λύση είναι να μπορέσω να τρέξω το πλήρως παραμετροποιημένο iGO στην οθόνη του αυτοκινήτου, αλλά δεν παίζει πια χωρίς root κλπ για mirroring στην οθόνη του αυτοκινήτου.

 

Μια χαρά παιζει  iGO στην οθόνη του αυτοκινήτου, χωρίς root ! 

 

284285df2da60877fb17f4243f5013c1.gif

Link to comment
Share on other sites

7 ώρες πριν, crAss said:

Πρακτικά μέχρι το 2018 περίπου όπως οι περισσότεροι είχα χρησιμοποιήσει 2 λογισμικά βασικά. Το πρώτο ήταν το Destinator που μας έβαλε οικονομικά στον κόσμο των gps μέσω κινητών και μετά το iGO που ήταν η χαρά του modder.

1. Εαν η αναφορα που εγινε για το destinator εχει να κανει με την εφαρμογη της mls στο playstore, τοτε

- ηταν μια ακριβη εφαρμογη στα 40 € για μονο μια χωρα
- νομιζω ηταν το 2014 οταν σταματησαν τις αναβαθμισεις στο playstore και συντομα "εφυγε" νυχτα.
- ειχε παραπονα στο playstore για 1. δεν τρεχει 2. παλιοι χαρτες - αναβαθμισεις 1 /χρονο

2. Εαν η αναφορα που εγινε για το destinator εχει να κανει με την εφαρμογη της mls στα δικα τους android smartphones, τοτε
- περα απο τις 1 / χρονο αναβαθμιση, ολα καλα. Χωρις πολλα πολλα

3. εαν δουμε το συνολο mls destinator για το android
- ηταν μια εφαρμογη που εγινε "port' απο τα winCE, χωρις καμια λειτουργικη αλλαγη κατα την πλοηγηση. Σχεδον 20 χρονια οι καταναλωτες δεν κερδισαν τιποτα.
- φτασαμε να εχουμε οθονες κινητων με αναλυση οθονης 1920χ1080 και αυτη η εφαρμογη "ετρεχε" με γραφικα στην οθονη πλοηγησης και τους χαρτες απο τα παλια pnd με 240 x 400 pixels σε overscale graphics των νεων fullHD smartphones.
- το πολυδιαφημισμενο ατου της mls .... το " talk & drive" παντα ειχε προβληματα. Καποιες φορες λειτουργουσε, καποιες οχι. Το αναφερω μετα απο προσωπικες δοκιμες πριν πολλα χρονια, τοτε στις δοξες του.

4. Εαν η αναφορα που εγινε για το destinator εχει να κανει με την εφαρμογη της intrinsyc απο τον Καναδα, που ειναι η εταιρεια που εδωσε στους ελληνες την εφαρμογη της, και υπηρχε και αυτη στο playstore, τοτε δεν θα πω κατι μιας και δεν την εχω δοκιμασει. Αυτη ειχε 80€

spacer.png

Link to comment
Share on other sites

εαν υπαρχουν ακομα entusiast της παλιας πλοηγησης και ελπιζουν να ξανα-εχουν τα ιδια "καλουδια" στη πλοηγηση με handheld συσκευες PND ή smartphones ας ριξουν μια ματια σε αυτα τα βιντεο που ειναι απο τις καταξιωμενες εταιρειες στην πλοηγηση. Πρακτικα οι handheld συσκευες πλοηγησης θα περιοριστουν σε λιγα χρονια στην πλοηγηση πεζου και μονο.

SYGIC
https://youtu.be/WtxsVPeoYig

TomTom
https://youtu.be/6JhqEAmNT3U

NNG
https://youtu.be/uUOOQTzuCIs

Garmin
https://youtu.be/6h29pRl57uI

 

spacer.png

2.jpg

Suzuki-GSXS1000GT-2022-00063.jpg

Link to comment
Share on other sites

ειμαστε στην περιοδο του 5-10 του νεου μηνα και υπαρχουν διαθεσιμες οι αναβαθμισεις χαρτων για το osmand και απο το openandromaps για καθε συμβατη εφαρμογη με χαρτες osm mapsforge (πχ locus / orux)

Link to comment
Share on other sites

Ερώτηση. Έχω το IGO το οποίο έχει παλιό χαρτη. Μπορώ να βρω κάπου πιο νέο? Το καλό είναι ότι χτυπάει όταν πλησιάζεις σε ραντάρ τροχαίας.

Από την άλλη έχω αγορασμένο το Sygic το οποίο ενώ δείχνει στο χάρτη το ραντάρ της τροχαίας δεν κάνει καποιο ήχο για να σε προετοιμάσει. Υπάρχει μήπως κάποια λύση γι αυτό? Κάποια ρύθμιση που δεν έχω δει.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Κοινοποίηση


×
×
  • Create New...