Jump to content

ΗΣΑΠ - Γραμμή 1 (Πειραιάς - Κηφισιά)


MsK
 Κοινοποίηση

Recommended Posts

ΗΣΑΠ Γραμμή 1

 

Ιστορικά στοιχεία

 

Ο αστικός σιδηρόδρομος Πειραιά - Κηφισιάς γνωστός και ως «Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος» είναι τμήμα του μητροπολιτικού σιδηρόδρομου της Αθήνας (μετρό) και για αυτό αναφέρεται ως «Γραμμή 1». Η κατασκευή του ξεκίνησε το Νοέμβριο του 1867, ενώ στις 17 Φεβρουαρίου του 1869 η ανώνυμη εταιρεία «Απ' Αθηνών εις Πειραιά Σιδηροδρόμου» - Σ.Α.Π. Α.Ε. ολοκληρώνει το έργο και γίνεται η πρώτη επίσημη δοκιμή της διαδρομής Πειραιάς - Θησείο. Η ατμομηχανή με 6 βαγόνια καλύπτει τη διαδρομή των 8,5 χιλιομέτρων από το Θησείο στον Πειραιά σε 19 περίπου λεπτά. Οι δύο πόλεις Αθήνα και Πειραιάς έχουν πλέον συνδεθεί με σιδερένιες γραμμές. Μεταξύ της χρονολογίας του πρώτου επίσημου δρομολογίου και της 16 Σεπτεμβρίου του 1904 που πραγματοποιήθηκε η ηλεκτροδότηση του σιδηροδρόμου, μεσολάβησαν η στρώση διπλής γραμμής και η έναρξη κατασκευής σήραγγας το 1889 από το Θησείο μέχρι την Ομόνοια (Λυκούργου και Αθηνάς), όπου και ο παλιός σταθμός της Ομόνοιας ο οποίος εγκαινιάζεται στις 17 Μαίου του 1895.

 

Το 1926 οι ΣΑΠ, οι Σιδηρόδρομοι Αττικής που εκμεταλλεύονται το «Θηρίο» της Κηφισιάς, δηλαδή τη γραμμή από Πλατεία Αττικής μέχρι Κηφισιά, με διακλάδωση από Ν. Ηράκλειο μέχρι Λαύριο και οι Τροχιοδρόμοι Αθηνών-Πειραιώς που εκμεταλλεύονται τα τραμ, συνεργάζονται με τον Αγγλικό όμιλο Πάουερ. Από τη συνεργασία αυτή προκύπτουν δύο εταιρείες: Η ΗΕΜ (Ηλεκτρική Εταιρία Μεταφορών) που αναλαμβάνει την εκμετάλλευση των τραμ και της γραμμής της Κηφισιάς και οι ΕΗΣ (Ελληνικοί Ηλεκτρικοί Σιδηρόδρομοι). Οι ΕΗΣ αναλαμβάνουν τις υποχρεώσεις της πρώην ΣΑΠ και ταυτόχρονα τη δέσμευση να βελτιώσουν την υπάρχουσα γραμμή και να επεκτείνουν την υπόγεια σήραγγα ως το σταθμό Αττική με διπλή γραμμή για να ενωθεί ο Ηλεκτρικός με την Κηφισιά, με υπόγειο σταθμό κάτω από την Ομόνοια. Τα έργα ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 1928 και στις 21/7/1930 εγκαινιάζεται από τον Ελευθέριο Βενιζέλο ο υπόγειος σταθμός Ομόνοια. Αργότερα το 1948 και το 1949 εγκαινιάζονται αντίστοιχα οι σταθμοί Βικτώρια και Αττική. Το 1937 η ΗΕΜ αναλαμβάνει την ηλεκτροκίνηση του σιδηροδρόμου Κηφισιάς και το 1938 καταργεί το Θηρίο για την πραγματοποίηση του έργου.

 

Την 1 Ιανουαρίου του 1976 οι ΕΗΣ περιέρχονται στο Ελληνικό Δημόσιο μετονομάζονται σε Η.Σ.Α.Π. Α.Ε. (Ηλεκτρικοί Σιδηρόδρομοι Αθηνών-Πειραιώς).

 

Πηγή πληροφοριών: http://www.isap.gr/istoriko.asp

 

Σταθμοί

 

Η Γραμμή 1 του ΗΣΑΠ περιλαμβάνει σήμερα (Μάρτιος 2007) τους 24 ακόλουθους σταθμούς:

 

Πειραιάς - Φάληρο - Μοσχάτο - Καλλιθέα - Ταύρος - Πετράλωνα - Θησείο - Μοναστηράκι ([thread=160510]3[/thread]) - Ομόνοια ([thread=160508]2[/thread]) - Βικτώρια - Αττική ([thread=160508]2[/thread]) - Αγ. Νικόλαος - Κάτω Πατήσια - Αγ. Ελευθέριος - 'Ανω Πατήσια - Περισσός - Πευκάκια - Νέα Ιωνία - Ηράκλειο - Ειρήνη - Νερατζιώτισσα - Μαρούσι - ΚΑΤ - Κηφισιά

 

Λοιπές πληροφορίες

 

Ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος λειτουργεί από τις 05.00 το πρωί έως τις 00.15 (οι ώρες αναφέρονται στο πρώτο και το τελευταίο δρομολόγιο). Η συχνότητα διέλευσης των συρμών είναι από 3,5 έως 15 λεπτά ανάλογα με την ημέρα και την εποχή. Η διάρκεια της διαδρομής από τον Πειραιά έως την Κηφισιά είναι 51 λεπτά.

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • Απαντήσεις 135
  • Δημιουργία
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοφιλείς μέρες

Top Posters In This Topic

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του τύπου, ο δήμαρχος του Αμαρουσίου, Γιώργος Πατούλης, προωθεί την ενεργοποίησει του προεδρικού διατάγματος που προβλέπει την κατασκευή υπογείου χώρου στάθμευσης στην πλατεία Ευτέρπης στο σταθμό του ηλεκτρικού στο Μαρούσι. Για τον λόγο αυτό πραγματοποιήθηκε σύσκεψη εργασίας στο Δημαρχείο της πόλης, στην οποία συμμετείχαν ο δήμαρχος Αμαρουσίου, ο διευθύνων σύμβουλος του ΗΣΑΠ Ν. Παπαθανάσης με το επιτελείο του, καθώς και στελέχη από την τεχνική υπηρεσία του Δήμου.

 

Το προεδρικό διάταγμα προβλέπει την κατασκευή τριώροφου υπογείου parking. Οι θέσεις του δημάρχου Αμαρουσίου αντιμετωπίστηκαν θετικά από τη Διοίκηση του ΗΣΑΠ και συμφωνήθηκε να υπάρξει και νέα συνάντηση των δύο πλευρών περί τα μέσα Απρίλη, προκείμενου να δρομολογηθεί η κατασκευή του έργου. Στην ίδια συνάντηση συμφωνήθηκε να γίνουν από πλευράς ΗΣΑΠ κάποια έργα και παρεμβάσεις καλλωπισμού και βελτιώσεις της λειτουργικότητας του χώρου που περικλείει τον ηλεκτρικό σταθμό (wc για τους πολίτες, βάψιμο των χώρων, ενίσχυση του πρασίνου).

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Επιθεώρηση του έργου εγκατάστασης και λειτουργίας των κλιματιστικών (ψύξης - θέρμανσης) στους συρμούς του ΗΣΑΠ πραγματοποίησε στις 12 Απριλίου 2007 ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών.

 

Ο κ. Μιχάλης Λιάπης επισκέφθηκε ένα από τα τρία τρένα όπου έχει ήδη εγκατασταθεί και λειτουργεί ήδη επιτυχώς κλιματισμός αλλά και τα δύο όπου τοποθετείται αυτές τις ημέρες. Έως τον Ιούνιο θα έχει γίνει η τοποθέτηση κλιματισμού σε 18 τρένα καλύπτοντας το 90% των δρομολογίων της καλοκαιρινής περιόδου, ενώ το έργο θα έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του χρόνου.

 

Ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών τόνισε:

 

«Όπως είχα δεσμευθεί, από αυτό το καλοκαίρι οι επιβάτες του ΗΣΑΠ θα μετακινούνται με κλιματιζόμενα τρένα. Διότι θέλουμε να βελτιώνουμε διαρκώς τις παρεχόμενες συγκοινωνιακές υπηρεσίες προς τους πολίτες. Να αναβαθμίζουμε την καθημερινότητα τους. Να τους ωθούμε στο να χρησιμοποιούν συστηματικά τα ΜΜΜ, ανεξάρτητα απ το εάν κάνει ζέστη ή κρύο. Οι συρμοί του ΗΣΑΠ γίνονται πλέον τρένα δροσιάς ακόμα και σε συνθήκες καύσωνα. Πρόκειται για ένα τεχνικά δύσκολο έργο διότι γίνεται εγκατάσταση κλιματισμού σε σιδηροδρομικά οχήματα που έχουν ήδη κατασκευαστεί, χωρίς σχετική πρόβλεψη από τον κατασκευαστή. Έγινε μεγάλη προσπάθεια και τελικά πετύχαμε να ξεπεράσουμε τις τεχνικές δυσκολίες προκειμένου να τηρηθούν όλες οι σύγχρονες - διεθνείς προδιαγραφές. Ενδεικτικό της πολυπλοκότητας του έργου είναι επίσης ότι ο πρώτος διαγωνισμός προϋπολογισμού άνω των 13 εκατομμυρίων ευρώ δεν εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο το 2002. Ο δεύτερος διαγωνισμός προϋπολογισμού 12 εκατομμυρίων ευρώ, του 2005, ακυρώθηκε καθώς οι προσφορές κρίθηκαν τεχνικά ακατάλληλες. Χρειάστηκε τρίτος διαγωνισμός όπου αν και το φυσικό αντικείμενο του έργου παρέμεινε το ίδιο, καταφέραμε να περιορίσουμε το κόστος στα 10 εκατομμύρια ευρώ, έχοντας εξασφαλίσει επιπλέον τη συγχρηματοδότηση από την Ε.Ε.».

 

Ο Υπουργός ξεναγήθηκε επίσης στα ανακαινισμένα ξύλινα βαγόνια του 1914 και του 1923. Ο κ.Λιάπης δήλωσε:

 

«Τα βαγόνια αυτά έχουν μεγάλη ιστορική αξία. Μόλις διαπίστωσα ότι ο ΗΣΑΠ τα έχει ξεχασμένα στις ράγες του ζήτησα την ανακαίνιση τους προκειμένου σε ειδικές περιπτώσεις να μπορούν να λειτουργήσουν. Προκειμένου και οι νεότερες γενιές να έχουν άμεση πρόσβαση στην ιστορία του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου και μάλιστα εν κινήσει. Θα ήθελα να ευχαριστήσω ιδιαιτέρως τους τεχνίτες του ΗΣΑΠ και τους συνταξιούχους του Οργανισμού που με τόσο μεράκι κατάφεραν να κάνουν αυτά τα βαγόνια λειτουργικά. Διότι δεν πιστεύουμε μόνο στο σήμερα και το αύριο των αστικών συγκοινωνιών αλλά έχει σημασία να δίνουμε την απαραίτητη βαρύτητα και στο χθες».

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

Επιθεώρηση του έργου εγκατάστασης και λειτουργίας των κλιματιστικών (ψύξης - θέρμανσης) στους συρμούς του ΗΣΑΠ πραγματοποίησε στις 12 Απριλίου 2007 ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών.

 

Ο κ. Μιχάλης Λιάπης επισκέφθηκε ένα από τα τρία τρένα όπου έχει ήδη εγκατασταθεί και λειτουργεί ήδη επιτυχώς κλιματισμός αλλά και τα δύο όπου τοποθετείται αυτές τις ημέρες. Έως τον Ιούνιο θα έχει γίνει η τοποθέτηση κλιματισμού σε 18 τρένα καλύπτοντας το 90% των δρομολογίων της καλοκαιρινής περιόδου, ενώ το έργο θα έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του χρόνου.

 

Ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών τόνισε:

 

«Όπως είχα δεσμευθεί, από αυτό το καλοκαίρι οι επιβάτες του ΗΣΑΠ θα μετακινούνται με κλιματιζόμενα τρένα. Διότι θέλουμε να βελτιώνουμε διαρκώς τις παρεχόμενες συγκοινωνιακές υπηρεσίες προς τους πολίτες. Να αναβαθμίζουμε την καθημερινότητα τους. Να τους ωθούμε στο να χρησιμοποιούν συστηματικά τα ΜΜΜ, ανεξάρτητα απ το εάν κάνει ζέστη ή κρύο. Οι συρμοί του ΗΣΑΠ γίνονται πλέον τρένα δροσιάς ακόμα και σε συνθήκες καύσωνα. Πρόκειται για ένα τεχνικά δύσκολο έργο διότι γίνεται εγκατάσταση κλιματισμού σε σιδηροδρομικά οχήματα που έχουν ήδη κατασκευαστεί, χωρίς σχετική πρόβλεψη από τον κατασκευαστή. Έγινε μεγάλη προσπάθεια και τελικά πετύχαμε να ξεπεράσουμε τις τεχνικές δυσκολίες προκειμένου να τηρηθούν όλες οι σύγχρονες - διεθνείς προδιαγραφές. Ενδεικτικό της πολυπλοκότητας του έργου είναι επίσης ότι ο πρώτος διαγωνισμός προϋπολογισμού άνω των 13 εκατομμυρίων ευρώ δεν εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο το 2002. Ο δεύτερος διαγωνισμός προϋπολογισμού 12 εκατομμυρίων ευρώ, του 2005, ακυρώθηκε καθώς οι προσφορές κρίθηκαν τεχνικά ακατάλληλες. Χρειάστηκε τρίτος διαγωνισμός όπου αν και το φυσικό αντικείμενο του έργου παρέμεινε το ίδιο, καταφέραμε να περιορίσουμε το κόστος στα 10 εκατομμύρια ευρώ, έχοντας εξασφαλίσει επιπλέον τη συγχρηματοδότηση από την Ε.Ε.».

 

Ο Υπουργός ξεναγήθηκε επίσης στα ανακαινισμένα ξύλινα βαγόνια του 1914 και του 1923. Ο κ.Λιάπης δήλωσε:

 

«Τα βαγόνια αυτά έχουν μεγάλη ιστορική αξία. Μόλις διαπίστωσα ότι ο ΗΣΑΠ τα έχει ξεχασμένα στις ράγες του ζήτησα την ανακαίνιση τους προκειμένου σε ειδικές περιπτώσεις να μπορούν να λειτουργήσουν. Προκειμένου και οι νεότερες γενιές να έχουν άμεση πρόσβαση στην ιστορία του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου και μάλιστα εν κινήσει. Θα ήθελα να ευχαριστήσω ιδιαιτέρως τους τεχνίτες του ΗΣΑΠ και τους συνταξιούχους του Οργανισμού που με τόσο μεράκι κατάφεραν να κάνουν αυτά τα βαγόνια λειτουργικά. Διότι δεν πιστεύουμε μόνο στο σήμερα και το αύριο των αστικών συγκοινωνιών αλλά έχει σημασία να δίνουμε την απαραίτητη βαρύτητα και στο χθες».

 

Μπραβο.Πολυ σημαντικο.Ιδιαιτερα το καλοκαιρι που ειδικα μεσα στο τρενο επικρατουν συνθηκες<<κολασης>>

Link to comment
Share on other sites

Tρόπος οι συρμοί να προσεγγίσουν την ταχύτητα του Μετρό υπάρχει?:(

 

Δεν νομιζω,ειναι δυσκολο....:happy: :happy:

Link to comment
Share on other sites

Είναι θέμα των σιδηροδρομικών γραμμών που είναι παμπάλαιες και όχι των συρμών.Αυτό τουλάχιστον είχα διαβάσει σε ένα αφιέρωμα για τον ΗΣΑΠ.

Link to comment
Share on other sites

Είναι θέμα των σιδηροδρομικών γραμμών που είναι παμπάλαιες και όχι των συρμών.Αυτό τουλάχιστον είχα διαβάσει σε ένα αφιέρωμα για τον ΗΣΑΠ.

 

Εχω ομως την εντυπωση οτι και οι συρμοι δεν μπορουν να αναπτυξουν μεγαλη ταχυτητα,εκτος αν ανανεωθουν.

Link to comment
Share on other sites

[imgalign=right]http://www.cpress.gr/ul/images/2-1EUROK.jpg[/imgalign]

ΗΣΑΠ: Υπόγεια επέκταση 11 χιλιομέτρων με συνολικό κόστος 690 εκατ. ευρώ.

Στις ράγες για Άγιο Στέφανο ο ηλεκτρικός

 

Την υπόγεια επέκταση του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου από την Κηφισιά προς τη βορειοανατολική Αττική, και συγκεκριμένα τον Άγιο Στέφανο, έως το 2018 προβλέπει η προμελέτη που παρουσίασε η διοίκηση του ΗΣΑΠ στο Νομαρχιακό Συμβούλιο της Ανατολικής Αττικής. Η επέκταση θα είναι συνολικού μήκους 11 χιλιομέτρων και θα γίνει σε δύο φάσεις.

 

Η πρώτη προβλέπει πως έως το 2015 θα έχει ολοκληρωθεί η γραμμή μήκους 6,85 χιλιομέτρων, με πέντε νέους υπόγειους σταθμούς, στην Κηφισιά (νέος σταθμός), στο Αθλητικό Κέντρο Κηφισιάς στην Τατοΐου, στη Νέα Ερυθραία, στο Καστρί και στο 20ό χλμ της ε.ο. Αθηνών-Λαμίας. Στον τελευταίο σταθμό θα δημιουργηθεί και χώρος στάθμευσης Ι.Χ. αυτοκινήτων, καθώς θα λειτουργεί ως σταθμός μετεπιβίβασης, ο οποίος θα τροφοδοτείται με επιβάτες και από τα τοπικά λεωφορεία και τα ΚΤΕΛ. Εκτιμάται ότι με την επέκταση αυτή θα εξυπηρετούνται ημερησίως περίπου 80.000 επιβάτες.

 

Η δεύτερη φάση επέκτασης -μήκους 4,1 χλμ.- θα προσθέσει έως το 2018 άλλους δύο νέους σταθμούς στο δίκτυο του ΗΣΑΠ, στην Άνοιξη και στον Άγιο Στέφανο, καθώς και 100.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση. Το συνολικό κόστος της επέκτασης ανέρχεται στα 690 εκατ. ευρώ. Η τελική χάραξη της γραμμής θα ανακοινωθεί μετά την ολοκλήρωση της οριστικής μελέτης.

 

Πηγή

Link to comment
Share on other sites

[imgalign=right]http://www.cpress.gr/ul/images/2-1EUROK.jpg[/imgalign]

ΗΣΑΠ: Υπόγεια επέκταση 11 χιλιομέτρων με συνολικό κόστος 690 εκατ. ευρώ.

Στις ράγες για Άγιο Στέφανο ο ηλεκτρικός

 

Την υπόγεια επέκταση του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου από την Κηφισιά προς τη βορειοανατολική Αττική, και συγκεκριμένα τον Άγιο Στέφανο, έως το 2018 προβλέπει η προμελέτη που παρουσίασε η διοίκηση του ΗΣΑΠ στο Νομαρχιακό Συμβούλιο της Ανατολικής Αττικής. Η επέκταση θα είναι συνολικού μήκους 11 χιλιομέτρων και θα γίνει σε δύο φάσεις.

 

Η πρώτη προβλέπει πως έως το 2015 θα έχει ολοκληρωθεί η γραμμή μήκους 6,85 χιλιομέτρων, με πέντε νέους υπόγειους σταθμούς, στην Κηφισιά (νέος σταθμός), στο Αθλητικό Κέντρο Κηφισιάς στην Τατοΐου, στη Νέα Ερυθραία, στο Καστρί και στο 20ό χλμ της ε.ο. Αθηνών-Λαμίας. Στον τελευταίο σταθμό θα δημιουργηθεί και χώρος στάθμευσης Ι.Χ. αυτοκινήτων, καθώς θα λειτουργεί ως σταθμός μετεπιβίβασης, ο οποίος θα τροφοδοτείται με επιβάτες και από τα τοπικά λεωφορεία και τα ΚΤΕΛ. Εκτιμάται ότι με την επέκταση αυτή θα εξυπηρετούνται ημερησίως περίπου 80.000 επιβάτες.

 

Η δεύτερη φάση επέκτασης -μήκους 4,1 χλμ.- θα προσθέσει έως το 2018 άλλους δύο νέους σταθμούς στο δίκτυο του ΗΣΑΠ, στην Άνοιξη και στον Άγιο Στέφανο, καθώς και 100.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση. Το συνολικό κόστος της επέκτασης ανέρχεται στα 690 εκατ. ευρώ. Η τελική χάραξη της γραμμής θα ανακοινωθεί μετά την ολοκλήρωση της οριστικής μελέτης.

 

Πηγή

 

Ξεκαθαρίστηκε επιτέλους πώς θα γίνει η επέκταση της γραμμής, η οποία ακουγόταν εδώ και πολύ καιρό. Είχαν ακουστεί διάφορα σενάρια για υπέργεια, επίγεια και υπόγεια γραμμή. Τελικά κατέληξαν στην τελευταία.

 

Καλή κίνηση, θα αποσυμφορηθεί ο Άγιος Στέφανος και η Άνοιξη από όπου περνάω σχεδόν κάθε μέρα και βρίσκω μποτιλιάρισμα μεγαλύτερο κι από το κέντρο της Αθήνας. Όμως 11 χρόνια για 10 χιλιόμετρα; :worry: Σαν πολλά δεν είναι; Μήπως αν έκαναν υπέργεια τη γραμμή (όπως είναι ήδη σε κάποια σημεία ο ηλεκτρικός) να τελείωναν νωρίτερα; Τέλος πάντων... κάλλιο αργά παρά ποτέ.

this signature is under heavy construction
Link to comment
Share on other sites

Εγώ απορώ με τις 80+100 χιλιάδες κόσμο που προβλέπουν ότι θα εξυπηρετούνται από τις επεκτάσεις.Τόσος πολύς κόσμος μένει μόνιμα σ'αυτές τις περιοχές; :worry:

Link to comment
Share on other sites

Εγώ απορώ με τις 80+100 χιλιάδες κόσμο που προβλέπουν ότι θα εξυπηρετούνται από τις επεκτάσεις.Τόσος πολύς κόσμος μένει μόνιμα σ'αυτές τις περιοχές; :worry:

 

Δεν είναι τόσο ο κόσμος που μένει μόνιμα, όσο ο κόσμος που δουλεύει εκεί. Τον τελευταίο καιρό έχουν μεταφερθεί σε Άγιο Στέφανο, Κρυονέρι και Άνοιξη πάρα πολλές εταιρείες. Ειδικά στον Άγιο Στέφανο (έξοδος Ε.Ο. και κέντρο) και στην Άνοιξη επικρατεί πήξιμο και στις ώρες αιχμής υπάρχουν περιπτώσεις που μπορεί να χρειαστείς 20 λεπτά μέχρι μισή ώρα για να διανύσεις 1-2 χιλιόμετρα.

this signature is under heavy construction
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

«Βυθίζεται» ο ΗΣΑΠ από το Νέο Φάληρο μέχρι τον Πειραιά

 

Υπόγειο θα γίνει το δίκτυο του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου από το Νέο Φάληρο μέχρι τον Πειραιά. Στο τμήμα αυτό, ακριβώς πάνω από τη νέα υπόγεια σήραγγα του ηλεκτρικού, πρόκειται να περάσουν οι γραμμές της επέκτασης του τραμ από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) ώς τον Πειραιά.Όπως γράφει την Πέμπτη η εφημερίδα Τα Νέα, το μήκος των γραμμών του ηλεκτρικού που θα «βυθιστούν» υπολογίζεται σε περίπου 2,5 χλμ., ενώ το συνολικό κόστος του έργου εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε περίπου 15 εκατ. ευρώ.

Στο νέο υπόγειο δίκτυο του ΗΣΑΠ -και ειδικότερα μεταξύ των σταθμών του Νέου Φαλήρου και του Πειραιά- για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού σχεδιάζεται να προστεθεί άλλος ένας σταθμός (θα είναι και αυτός υπόγειος), ακριβώς στο ύψος του εργοστασίου της καπνοβιομηχανίας Κεράνης.

Η χρηματοδότηση του έργου είναι εξασφαλισμένη και η σχετική μελέτη θα είναι έτοιμη μέχρι τα Χριστούγεννα, ενώ σε έξι μήνες θα μπορούν να αρχίσουν και τα έργα.

Όσον αφορά στην επέκταση του τραμ από το ΣΕΦ προς τον Πειραιά, η χάραξη θα γίνει πάνω από το υπόγειο δίκτυο του ΗΣΑΠ, ενώ ο τερματικός σταθμός θα βρίσκεται στην πλατεία Καραϊσκάκη. Στην κατεύθυνση από Πειραιά προς Αθήνα και Βούλα το τραμ θα ακολουθεί τη διαδρομή μέσω των οδών Βασιλέως Γεωργίου και Γρηγορίου Λαμπράκη.

 

 

 

Από τo in.gr

Παρακαλούνται τα fanboys των Samsung, Sony, Microsoft να σταματήσουν να μου γράφουν πμ με προσβολές γιατί γέμισε το inbox και πλέον δε θα τα λαμβάνω.

[sIGPIC][/sIGPIC]

Link to comment
Share on other sites

Είναι θέμα των σιδηροδρομικών γραμμών που είναι παμπάλαιες και όχι των συρμών.Αυτό τουλάχιστον είχα διαβάσει σε ένα αφιέρωμα για τον ΗΣΑΠ.
Όχι μόνο.

Οι παλιότεροι συρμοί δεν έχουν καν την απαραίτηση ιπποδύναμη για να τραβήξουν 6 βαγόνια με τις τωρινές ταχύτητες. :!:

Παρακαλούνται τα fanboys των Samsung, Sony, Microsoft να σταματήσουν να μου γράφουν πμ με προσβολές γιατί γέμισε το inbox και πλέον δε θα τα λαμβάνω.

[sIGPIC][/sIGPIC]

Link to comment
Share on other sites

Όχι μόνο.

Οι παλιότεροι συρμοί δεν έχουν καν την απαραίτηση ιπποδύναμη για να τραβήξουν 6 βαγόνια με τις τωρινές ταχύτητες. :!:

 

Ε δεν νομίζω να κυκλοφορούν και πολλοί παλιοί συρμοί τώρα.Ένα μεγάλο ποσοστό έχει αντικατασταθεί με νέους.

 

 

Έχει τύχει να μπει κανείς σε κλιματιζόμενο βαγόνι να μας πει εντυπώσεις;

Link to comment
Share on other sites

Αυτοί που έχουν τελιικό προορισμό Ειρήνη είναι συνήθως παλιοί (και χωρίς κλιματισμό :mad: )

Σε κλιματιζόμενο βαγόνι έχω μπει. Άλλο τρένο, ειδικά τις μέρες με τη ζέστη. Δε φτάνει βέβαια τα επίπεδα του μετρό...

Link to comment
Share on other sites

Ε δεν νομίζω να κυκλοφορούν και πολλοί παλιοί συρμοί τώρα.Ένα μεγάλο ποσοστό έχει αντικατασταθεί με νέους.

 

 

Έχει τύχει να μπει κανείς σε κλιματιζόμενο βαγόνι να μας πει εντυπώσεις;

Όπως λέει και ο greek_aeras, μέχρι στιγμής μόνο οι παλιοί έχουν κλιματισμό.

Και εκτός αυτού, επειδή παίρνω πολύ ΗΣΑΠ, η αναλογία παλιών-νέων είναι γύρω στο 50-50. Αυτόν τον καιρό εύχομαι να πέφτω σε παλιούς. :happy:

Παρακαλούνται τα fanboys των Samsung, Sony, Microsoft να σταματήσουν να μου γράφουν πμ με προσβολές γιατί γέμισε το inbox και πλέον δε θα τα λαμβάνω.

[sIGPIC][/sIGPIC]

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Πάντως γενικά υπάρχουν περιοχές που οι συρμοί αναπτύσουν μεγάλες ταχύτητες όπως μεταξύ Ειρήνης και Ηρακλείου που είναι ανάλογες των συρμών των γραμμών 2 και 3. Πολυ φοβάμαι ότι στην Γραμμή 1 το θέμα της ταχύτητας επηρεάζεται από πιο πολλούς παράγοντες συμπεριλαμβανομένου του ανθρώπινου. Δεν ξέρω αν είναι δική μου μόνο εντύπωση αλλά οδηγός από οδηγό διαφέρουν.

Όσο αφορά τους κλιματιζόμενους συρμούς είναι πολύ χρήσιμοι αλλά δυστυχώς καταστρέφουν τα δρομολόγια καθώς λόγω ισχύος αναγκάζουν τους συρμούς και κατα συνέπεια όλο το δίκτυο να κινείται με πολύ μικρή ταχύτητα.

 

Άσχετο αλλά το θέμα δεν θα έπρεπε να είναι επισημασμένο όπως στις άλλες γραμμές;;;

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Στην Αθηνών-Λαμίας θα κάνει τέρμα ο ΗΣΑΠ το 2014, στον Αγ.Στέφανο το 2018

 

http://assets.in.gr/dGenesis/assets/Content5/Photo/861383_b.jpg

 

Το «πράσινο φως» έλαβε ο ΗΣΑΠ για την υλοποίηση του μεγαλύτερου έργου επέκτασής του προς τα βόρεια προάστια της Αττικής. Σύμφωνα με το σχέδιο, το 2014 ο ΗΣΑΠ θα φτάσει στην Εθνική Οδό Αθηνών- Λαμίας, στο ύψος της εταιρείας «120 εργοστάσια».Ειδικότερα, όπως αναφέρουν Τα Νέα, η διοίκηση των ΗΣΑΠ αναμένεται να προκηρύξει τις επόμενες ημέρες μελέτη για την επέκταση του ηλεκτρικού από τον σταθμό του ΚΑΤ έως το 20ό χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Αθηνών- Λαμίας.

 

Πρόκειται για την πρώτη φάση επέκτασης του δικτύου του ηλεκτρικού στη Βόρεια Αττική, συνολικού μήκους 6,85 χιλιομέτρων, που θα εξυπηρετεί 80.000 επιβάτες την ημέρα και υπολογίζεται ότι θα κοστίσει περίπου 480 εκατ. ευρώ.

 

Τα κονδύλια αυτά έχουν ήδη δεσμευτεί από το Εθνικό Σχέδιο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΣΠΑ), ενώ σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν το 2010, προκειμένου η νέα γραμμή να λειτουργήσει το 2014.

 

Σύμφωνα με το σχέδιο, προσθέτει η εφημερίδα, προβλέπεται να κατασκευαστούν πέντε νέοι υπόγειοι σταθμοί: στην Κηφισιά (θα υπογειοποιηθεί ο σημερινός σταθμός), στη Λεωφόρο Τατοΐου (στο ύψος του Αθλητικού Ομίλου Κηφισιάς), στη Νέα Ερυθραία (σε τριγωνική νησίδα που βρίσκεται στη διασταύρωση των οδών Τρικούπη και Θησέως), στο Καστρί (στο ύψος της συμβολής των οδών Αγίων Σαράντα και Ισμήνης) και στο 20ό χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Αθηνών- Λαμίας (120 εργοστάσια).

Θα ακολουθήσει δεύτερη φάση επέκτασης του δικτύου του Ηλεκτρικού, από την Εθνική Οδό Αθηνών- Λαμίας προς τον Άγιο Στέφανο.

 

Η επέκταση αυτή, αρχικού προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ, θα έχει μήκος 4,6 χιλιομέτρων και θα περιλαμβάνει δύο νέους υπόγειους σταθμούς, στην Άνοιξη και στον Αγιο Στέφανο.

 

in.gr

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Όσο αφορά τους κλιματιζόμενους συρμούς είναι πολύ χρήσιμοι αλλά δυστυχώς καταστρέφουν τα δρομολόγια καθώς λόγω ισχύος αναγκάζουν τους συρμούς και κατα συνέπεια όλο το δίκτυο να κινείται με πολύ μικρή ταχύτητα.

 

Μισο λεπτο γιατι θα μου εκραγει ο εγκεφαλος... :wacko:

τα 5δυμα εχουν ~1750hp, τα οποια ειναι 2 παραλαβες η μια του 1985 και μια του 1994 (τα πρωτα πακετο απο γερμανια siemens-man και τα δευτερα siemens-aeg-ελληνικα ναυπηγεια)

τα 6δυμα εχουν 2100hp παραλαβη 2001-2004 κατασκευη bombardier-siemens-ελληνικα ναυπηγεια. Περιτο να πω πως μιλαμε για τα πλεον συγχρονα οχηματα μετρο σε ολη την ευρωπη, με αυτα του μετρο να κλαινε μπροστα τους...

 

Οσο περι "χρεπωτητας" ολα φορανε το διαγνωστικο της siemens sibas32 και φυσικα εχουν τα απαραιτητα συστηματα ATP (automatic train protection). :) Επισης αν εξαιρεσουμε τα 8ης παραλαβης (1985) τα οποια απο αποψη καμπινας δεν ειναι και οτι ποιο καλο αυτη την στιγμη, ο ΗΣΑΠ δεν ειναι και καθολου ασχημος...

 

Η ταχυτητα στον ΗΣΑΠ παιζει ρολο απο την κακη κατασταση του δικτυου. Αν δεν εχεις προσεξει σε πολλους σταθμους με μεγαλη σκαλα στην μαρσα (επιταχυντης) φορεια ολισθενουν... Η γραμμη αυτη εχει δρομολογιθει για ανακτασκευη με τσιμεντενιους στρωτηρες και οχι ξυλινους και φυσικα ποιο σηκωμενες καμπυλες (Σε μοιρες) προκειμενου να σηκωνουν μεγαλυτερες ταχυτητες. Για την ωρα η vmax του δικτυου ειναι 70χαω, βεβαια η 80αρα παει συνεφο (παραπανω δεν ειναι εφικτο για καθημερινο δρομολογιο λογω της ρευματοληψιας απο πεδιλο)

 

αυτα :)

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Δημοσιοποιήθηκε πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων Αθηνών Πειραιώς και επέκτασης του δικτύου. Ανακοινώθηκε ότι θα προστεθούν τρεις σταθμοί, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες του επιβατικού κοινού. Ο σταθμός με την ονομασία Ιλισός θα βρίσκεται στο μέσο της διαδρομής Μοσχάτο – Καλλιθέα. Ο σταθμός Ψαλίδι θα χωροθετηθεί ανάμεσα στους σταθμούς Ηράκλειο και Ειρήνη, ενώ ο σταθμός Καμίνια θα είναι υπόγειος και θα βρίσκεται στο τμήμα Πειραιά – Φάληρο, στο ύψος του εργοστασίου Κεράνης. Οι δύο πρώτοι θα παραδοθούν εντός του 2010 και ο τρίτος ένα χρόνο αργότερα.

 

Παράλληλα θα δημιουργηθούν τέσσερις υπόγειοι χώροι στάθμευσης, συνολικής χωρητικότητας 1.010 αυτοκινήτων. Τα πάρκινγκ αυτά θα βρίσκονται πλησίον των σταθμών του Αμαρουσίου (168 θέσεις), του Ηρακλείου (331 θέσεις), του Φαλήρου (201 θέσεις) και της Κηφισιάς (310 θέσεις). Η περίοδος που απαιτείται για την κατασκευή τους ανέρχεται στους 24 μήνες.

 

Πηγή: http://www.4troxoi.gr/default.php?pname=Article&cat_id=3&art_id=9608

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Πιστεύω ότι οι δύο νέοι σταθμοί με την ονομασία ΟΛΙΣΟΣ και ΨΑΛΙΔΙ ότι δεν χρειάζεται να γίνουν όσο χρειάζεται ο σταθμός ΚΑΜΙΝΙΑ.ΟΙ ΗΣΑΠ είναι ήδη ένα μεγάλο δίκτυο και με νέους σταθμούς μειώνονται οι χρόνοι του ταξιδιού.Δεν νομίζω ότι αυτοί οι δύο νέοι σταθμοί ότι θα αναβαθμίσουν αυτές τις περιοχές αλλά θα προσθέσουνε δύο περιτούς σταθμούς ακόμα.Αυτή είναι η γνώμη μου.:cool:
Κύριος είναι μόνο ο ΘΕΟΣ.
Link to comment
Share on other sites

Βασικά στον ΗΣΑΠ αυτό που χρειάζεται είναι αντί να τον υπογειοποιήσουν ολόκληρο, να δημιουργήσουν μια υπόγεια γραμμή "express" που θα σταματάει ανά 3 ή 4 στάσεις της τωρινής επίγειας (η οποία να διατηρηθεί), ώστε να μπορεί κανείς να πάει από Πειραιά σε Αγ. Στέφανο σε 30 λεπτά.

Θα ήταν πολύ πιο χρηστικό και τελικά θα είχε μικρότερο κόστος.

Αυτό κάνουν και στη Νέα Υόρκη (όχι με υπογειοποίηση αλλά με 4πλές γραμμές όπου τα express τρένα σταματάνε κάθε 3-4 σταθμούς μόνο).

Αν είναι να θες 75 λεπτά για να πας από το ένα τέρμα στο άλλο...φέξε μου και γλύστρησα!

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ σε αυτό που λες φίλε.Ο ΗΣΑΠ για την απόσταση Πειραιάς-Κηφισιά θέλει περίπου μία ώρα.Εντάξει τώρα που του αλλάζυν την γραμμή θα αυξιθεί λίγο η ταχύτητα αλλά και πάλι με την επέκταση προς τα βόρεια κάπιος για να πάει στο κέντρο θα θέλει πάρα πολύ ώρα.Ένα άλλο πρόβλημα είναι μερικοί σταθμοί ειναι πολύ κοντά μεταξύ τους.Για παράδειγμα οι σταθμοί Άγιος Νικόλαος και κάτω Πατήσσια.Θα μπορούσε να μην υπάρχει ένας από αυτούς τους δύο σταθμούς,και έτσι θα γινόντουσαν λιγότερες στάσεις και θα υπήρχε γρηγορότερη μετακίννηση.

 

Αλλά το βασικό πρόβλημα με τον ΗΣΑΠ πιστεύω ότι είναι οι αποστάσεις των συρμών. Πολλές φορές μου έχει τύχει ο συρμός που είμαι να κάτσει σε έναν σταθμό πολλή ώρα και να σταματήσει ανάμεσα σε δύο σταθμούς.ΚΑΙ δεν εννοώ τώρα που γίνονται στάσεις λόγο έργων.

Κύριος είναι μόνο ο ΘΕΟΣ.
Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι μόνο η επέκταση! Κάπου διάβαζα ότι θέλουν να προσθέσουν και 2-3 στάσεις στο υπάρχον κομμάτι! Ακόμα και με την αύξηση της ταχύτητας, η διαδρομή με 30+ στάσεις θα είναι εκδρομή...

Όλα τα υπόλοιπα λογικά με τον εκσυγχρονισμό της γραμμής νομίζω θα λυθούν.

Αλλά εγώ προτιμώ να αφήσουν το υπέργειο κομμάτι όπως είναι και να φτιάξουν ένα express υπόγειο.

Άλλωστε μιλάμε για μια γραμμή που θα κουβαλάει 600.000 άτομα την ημέρα!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Κοινοποίηση


×
×
  • Create New...