Jump to content

ΕΕΤΤ: Σε ισχύ οι νέες ρυθμίσεις για τη φορητότητα αριθμών


 Κοινοποίηση

Recommended Posts

https://www.eett.gr/opencms/opencms/admin/News_new/news_0837.html

 

Σε ισχύ τίθενται από σήμερα, 4 Ιουνίου 2018, οι νέες ρυθμίσεις της ΕΕΤΤ για τη φορητότητα αριθμών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας. Στόχος είναι να επιλυθούν προβλήματα που είχαν εντοπισθεί στην προηγούμενη διαδικασία, όπως η αποστολή προσφορών στον συνδρομητή ακόμη και μετά την υλοποίηση της φορητότητας, με αποτέλεσμα ο συνδρομητής, σε περίπτωση που αποφάσιζε τελικά να παραμείνει στην υφιστάμενη εταιρία, λάμβανε λογαριασμό από δύο εταιρίες και επιβαρυνόταν με τέλη πρόωρης λήξης σύμβασης.

 

Σύμφωνα με τις νέες ρυθμίσεις, ο συνδρομητής σε περίπτωση που έχει συνάψει σύμβαση είτε από απόσταση (τηλεφωνικά, μέσω Διαδικτύου ή fax), είτε εκτός καταστήματος (π.χ. μέσω αντιπροσώπου της εταιρίας στον χώρο του συνδρομητή), έχει δικαίωμα να υπαναχωρήσει αζημίως και χωρίς εξηγήσεις. Συνεπώς, έχει τη δυνατότητα να ακυρώσει την αίτηση φορητότητας αριθμού που έχει υποβάλει. Οι παραπάνω δυνατότητες ισχύουν για διάστημα 14 ημερολογιακών ημερών από τη σύναψη της σύμβασης.

 

Σε αυτό το πλαίσιο, ισχύουν τα ακόλουθα:

 

H αίτηση φορητότητας προωθείται στον υφιστάμενο πάροχο μετά την πάροδο των 14 ημερών, οπότε και ξεκινά η διαδικασία υλοποίησής της.

Σε περίπτωση που ο συνδρομητής επιθυμεί το αίτημα να υλοποιηθεί νωρίτερα από τις 14 ημέρες, πρέπει να υποβάλει σχετική δήλωση στη νέα εταιρία. Σημειώνεται, ότι η εταιρία έχει δικαίωμα είτε να μην κάνει αποδεκτό το αίτημα, είτε να ζητήσει από τον συνδρομητή γραπτή δήλωση ότι αποδέχεται να απωλέσει το δικαίωμα υπαναχώρησης. Στην περίπτωση αυτή, ο συνδρομητής έχει τη δυνατότητα, μέχρι την ενεργοποίηση της υπηρεσίας σε νέα εταιρία και εφόσον δεν έχει παρέλθει η προθεσμία των 14 ημερών, να υποβάλει αίτηση ακύρωσης της φορητότητας.

Ο συνδρομητής για να ακυρώσει τη φορητότητα, πρέπει να αποστείλει σχετική αίτηση αποκλειστικά στην εταιρία στην οποία είχε υποβάλει το αίτημα φορητότητας και με έναν από τους τρόπους επικοινωνίας που διαθέτει η εταιρία για τον σκοπό αυτό.

Επισημαίνεται ότι εάν η σύμβαση έχει συναφθεί σε κατάστημα της εταιρίας, ο συνδρομητής δεν έχει δικαίωμα να υπαναχωρήσει και συνεπώς, δεν μπορεί να ακυρώσει αίτηση φορητότητας αριθμού.

 

Με βάση τις παραπάνω ρυθμίσεις, η ΕΕΤΤ απευθύνει στους συνδρομητές τις ακόλουθες συστάσεις.

 

Πριν υποβάλετε αίτηση φορητότητας και συνάψετε νέα σύμβαση με εταιρία ηλεκτρονικών επικοινωνιών, έχετε υπόψη τα ακόλουθα:

 

Σε περίπτωση διακοπής σύμβασης ορισμένου χρόνου πριν τη λήξη της, ενδέχεται να επιβαρυνθείτε με τέλος λόγω πρόωρης λήξης. Ανατρέξτε στη σύμβασή σας για τους σχετικούς όρους.

Κάντε έρευνα αγοράς για τις υπηρεσίες/προγράμματα που σας ενδιαφέρουν, ζητώντας σχετικές προσφορές από την υφιστάμενη και άλλες εταιρίες.

Αξιολογήστε προσεκτικά τις προσφορές με βάση τις ανάγκες σας, πριν επιλέξετε εταιρία και συνάψετε νέα σύμβαση.

Υποβάλετε την αίτηση φορητότητας αριθμού, παράλληλα με τη σύναψη σύμβασης, σε περίπτωση που επιλέξετε νέα εταιρία.

 

Η νέα διαδικασία διασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και αναμένεται να ενισχύσει τον ανταγωνισμό, προς όφελος των καταναλωτών.

 

 

Για περισσότερες πληροφορίες:

Γρηγόρης Καρίμαλης,

Τμ. Δημοσίων Σχέσεων ΕΕΤΤ

Τ:210 6151013

E: gkarimalis@eett.gr

Link to comment
Share on other sites

Κάποιος να ενημερώσει τον κ. Καρίμαλη οτι με αυτόν τον τρόπο δεν ενισχύεται και τόσο ο ανταγωνισμός για όφελος των καταναλωτών. Γιατί συνηθως όταν τελειώνει το συμβόλαιό σου θα σου κάνουν αυξημένη τιμή για να ανανεώσεις και ο μόνος τρόπος να πάρεις τουλάχιστον την ίδια τιμή που είχες ήταν η φορητότητα. Τώρα το δυσκολεύει λίγο γιατί δεν ενημερώνεται άμεσα η εταιρεία και μάλλον θα πρέπει να την ενημερώσουμε εμείς.
Link to comment
Share on other sites

Κάποιος να ενημερώσει τον κ. Καρίμαλη οτι με αυτόν τον τρόπο δεν ενισχύεται και τόσο ο ανταγωνισμός για όφελος των καταναλωτών. Γιατί συνηθως όταν τελειώνει το συμβόλαιό σου θα σου κάνουν αυξημένη τιμή για να ανανεώσεις και ο μόνος τρόπος να πάρεις τουλάχιστον την ίδια τιμή που είχες ήταν η φορητότητα. Τώρα το δυσκολεύει λίγο γιατί δεν ενημερώνεται άμεσα η εταιρεία και μάλλον θα πρέπει να την ενημερώσουμε εμείς.

 

Γιατί θεωρεί κανείς ότι η ΕΕΤΤ υπερασπίζετε τα συμφέροντα των καταναλωτών; Φυσικά στήριξη στις εταιρείες είναι για να μπορούν σιγα σιγά να αυξήσουν τις τιμές τους

Ο λογικός άνθρωπος προσαρμόζεται στο κόσμο γύρω του...

Ο παράλογος επιμένει να προσπαθεί να προσαρμόσει τον κόσμο στον εαυτό του...

Γι' αυτό το λόγο κάθε πρόοδος εξαρτάται από τον παράλογο!!!

 

George Bernard Shaw

Link to comment
Share on other sites

Γιατί θεωρεί κανείς ότι η ΕΕΤΤ υπερασπίζετε τα συμφέροντα των καταναλωτών; Φυσικά στήριξη στις εταιρείες είναι για να μπορούν σιγα σιγά να αυξήσουν τις τιμές τους

 

Εδώ θα διαφωνήσω μαζί σου.

Τουλάχιστον από προσωπική εμπειρία με καταγγελία στην ΕΕΤΤ εναντίον τις WIND, η συγκεκριμένη εταιρεία ενώ τηλεφωνικά ήταν τσαμπουκάδες και ζητούσαν να πληρώσω λογαριασμούς για περιόδους που εγώ είχα αποχωρήσει από την εταιρεία και είχα αποδεικτικό ότι ο βρόγχος δεν τους ανήκει πλέον, μου έστειλαν ταχυδρομικά επιστολή στην οποία ζητούσαν συγνώμη για την ταλαιπωρία και έναν τελικό λογαριασμό με οφειλόμενο ποσό 0€.

Link to comment
Share on other sites

Εδώ θα διαφωνήσω μαζί σου.

Τουλάχιστον από προσωπική εμπειρία με καταγγελία στην ΕΕΤΤ εναντίον τις WIND, η συγκεκριμένη εταιρεία ενώ τηλεφωνικά ήταν τσαμπουκάδες και ζητούσαν να πληρώσω λογαριασμούς για περιόδους που εγώ είχα αποχωρήσει από την εταιρεία και είχα αποδεικτικό ότι ο βρόγχος δεν τους ανήκει πλέον, μου έστειλαν ταχυδρομικά επιστολή στην οποία ζητούσαν συγνώμη για την ταλαιπωρία και έναν τελικό λογαριασμό με οφειλόμενο ποσό 0€.

 

Kαλά δε μιλάω για ατομικές διαφορές πελάτη-εταιρείας που φυσικά η ΕΕΤΤ θα υποστηρίξει το πελάτη μιλάω για γενική τάση, πχ εναρμονισμένη αύξηση τιμών που απλά κάνει τη πάπια, αλλαγή διαδικασιών προς το συμφέρον της εταιρείας, αλλαγή όρων στα καρτοκινητά που ουδέποτε η ΕΕΤΤ έχει βάλει χέρι όπως έχουν κάνει αντίστοιχες επιτροπές σε χώρες του εξωτερικού

Ο λογικός άνθρωπος προσαρμόζεται στο κόσμο γύρω του...

Ο παράλογος επιμένει να προσπαθεί να προσαρμόσει τον κόσμο στον εαυτό του...

Γι' αυτό το λόγο κάθε πρόοδος εξαρτάται από τον παράλογο!!!

 

George Bernard Shaw

Link to comment
Share on other sites

Kαλά δε μιλάω για ατομικές διαφορές πελάτη-εταιρείας που φυσικά η ΕΕΤΤ θα υποστηρίξει το πελάτη μιλάω για γενική τάση, πχ εναρμονισμένη αύξηση τιμών που απλά κάνει τη πάπια, αλλαγή διαδικασιών προς το συμφέρον της εταιρείας, αλλαγή όρων στα καρτοκινητά που ουδέποτε η ΕΕΤΤ έχει βάλει χέρι όπως έχουν κάνει αντίστοιχες επιτροπές σε χώρες του εξωτερικού

 

Η αλήθεια είναι πως δεν έχω δει να επεμβαίνει η ΕΕΤΤ σε θέματα τιμών και δεν ξέρω αν μπορεί κιόλας.

 

Πάντως η υπόθεση με την φορητότητα μας βόλευε για να πετύχουμε καλύτερες τιμές αλλά το κόλπο παράγινε.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Εχω την απορια, αν εχεις κανει συμβαση τηλεφωνικως, η οποια αναφερεται οτι ισχυει κανονικα, τοτε πως μπορω να κανω υπαναχωρηση αν μετανοιωσω? Τηλεφωνικα κι εγω? Θα το ηχογραφησουν? Εγω εχω δικαιωμα να το ηχογραφησω?
Με εκτιμηση Ευαγγελος.
Link to comment
Share on other sites

Έχεις κάθε δικαίωμα να ηχογραφήσεις τον συνομιλητή σου , εφόσον του το ανακοινώσεις πριν την έναρξη της ηχογράφησης , και το αποδεχτεί.
Link to comment
Share on other sites

Είναι εντελώς απίθανο να δεχτούν ηχογράφηση απο την πλευρά του πελάτη.

Μπορείς ωστόσο να ζητήσεις να σου σταλούν εγγράφως το συμβόλαιο στο οποίο να αναγράφονται ευκρινώς οι παροχές του βασικού πακέτου και ότι παραπάνω έχεις διαπραγματευτεί, τους όρους της σύμβασης καθώς και τον πίνακα penalty. Αξιώνεις δε η σύμβαση να ενεργοποιείται με την υπογραφή σου (ευνοείται πως θα στείλεις πίσω το υπογεγραμμένο αντίγραφο της σύμβασης και φωτοαντίγραφο ταυτότητας)

Edited by arjuna
Link to comment
Share on other sites

Σας ευχαριστω για τις απαντησεις και τον χρονο σας.

Η ερωτηση μου αναφερεται στην προταση οτι οι απο μακρυα (τηλεφωνικες προφανως) συμβασεις ισχυουν κανονικα! Αυτοι βεβαια ηχογραφουν και προφανως εχουν την νομικη καλυψη να το κανουν. Στην περιπτωση αυτη λοιπον εγω πως μπορω να υπαναχωρησω? Τηλεφωνικα? ηχογραφωντας τους ομοιως? Κια θα μπορω να κανω χρηση της ηχογραφησης αυτης? Μαλλον ειναι να μην μπλεξεις......

Στην περιπτωση μου παντως, τους εκανα γνωστη τηλεφωνικα την υπαναχωρηση μου εντος μιας ημερας και η (ευγενικη) υπαλληλος το δεχτηκε κανονικα και δεν ξαναενοχληθηκα!

Με εκτιμηση Ευαγγελος.
Link to comment
Share on other sites

Η σύναψη σύμβασης από απόσταση (τηλεφωνικά) έχει νομική ισχύ.

Απαίτηση του πελάτη προκειμένου να ηχογραφήσει και αυτός την επικοινωνία οδηγεί κατά κανόνα σε διακοπή της.

 

Ωστόσο τα call centers που διενεργούν τις κλήσεις λειτουργούν βάση κανόνων.

Όταν το call center ανακοινώνει είτε με ηχογραφημένο μήνυμα κατά την αναμονή, είτε ο υπάλληλος (agent) κατά την έναρξη της επικοινωνίας εμφατικά "η κλήση ηχογραφείται" μπορούμε να αποδεχτούμε σύμβαση ή να δηλώσουμε διακοπή... ωστόσο σημειώνουμε όνομα υπαλλήλου, ώρα κλήσης και τέλος ζητάμε να μας αποσταλεί η ηχογράφηση. Το call center υποχρεούται δια νόμου να μας αποστείλει δωρεάν την ηχογράφηση στη διεύθυνση που θα ορίσουμε κατά την επικοινωνία.

 

Όταν το call center μας δηλώνει "η κλήση ενδέχεται να ηχογραφηθεί" είναι αδιανόητο να συνάψουμε σύμβαση βασιζόμενοι σε ηχογράφηση(?).

  1. Συμφωνούμε σε ένα πρόγραμμα χωρίς να το αποδεχτούμε και ζητάμε να μας αποστείλουν το συμβόλαιο στο οποίο ευκρινώς να αναφέρονται οι παροχές, εις διπλούν, προκειμένου να υπογράψουμε και να κρατήσουμε αντίγραφο. Και η μέθοδος αυτή αποτελεί σύναψη σύμβασης από απόσταση. Η σύμβαση στην περίπτωση αυτή ξεκινάει όταν ο αποστολέας παραλάβει το υπογεγραμμένο από εμάς συμβόλαιο.
  2. Εναλλακτικά συμφωνούμε σε ένα πρόγραμμα χωρίς να το αποδεχτούμε και ζητάμε να μας επισκεφτεί εκπρόσωπος του παρόχου. Και αυτή είναι μορφή σύναψης σύμβασης από απόσταση. Και σε αυτή την περίπτωση φροντίζουμε να κρατήσουμε αντίγραφο της σύμβασης. Σημειωτέων τη διαδικασία αυτή χρησιμοποιούν οι πάροχοι για τις εταιρικές συνδέσεις.
  3. Στην περίπτωση που θέλουμε να διακόψουμε σύμβαση και το call center μας δηλώνει "η κλήση ενδέχεται να ηχογραφηθεί" προτιμάμε να αποστείλουμε fax και να κρατήσουμε το αποδεικτικό αποστολής.

 

ΔΡΑΤΤΟΜΑΙ ΤΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ ΝΑ ΜΟΙΡΑΣΤΩ ΜΑΖΙ ΣΑΣ ΔΥΟ ΚΑΖΟΥΡΕΣ ΓΙΑ CALL CENTRS

1. Κλήσεις με σκοπό πώληση από εταιρία στην οποία δεν είμαστε ήδη πελάτες

Γνωρίζετε το νόμο για το GPRD; πείτε μου σας παρακαλώ που βρήκατε τα στοιχεία μου, θα προβώ σε καταγγελία...

 

2. Κλήσεις από call centers που καλούν για εκκρεμείς λογαριασμούς (που προφανώς έχουν τα στοιχεία μας) και δηλώνουν "η κλήση ηχογραφείται"

Απαντάμε ευγενικά, δηλώνουμε την πρόθεσή μας σχετικά με την απαίτηση και στο τέλος της επικοινωνίας ζητάμε να μας στείλουν την ηχογράφηση.

Σας διαβεβαιώ ότι μετά από δυο τρεις επικοινωνίες (με αποστολή ηχογράφησης κάθε φορά), η υπόθεσή σας θα χαρακτηριστεί αντιοικονομική και εν τέλη θα σας κόψουν την καλημέρα.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Κοινοποίηση

×
×
  • Create New...