Jump to content

Apple, o δικτάτορας των media αλλάζει σελίδα; (ΜΕΡΟΣ 2ο)


charlie_pace4
 Κοινοποίηση

Recommended Posts

Την Παρασκευή διαβάσαμε το πρώτο μέρος της ανάλυσης της τακτικής Δημοσίων Σχέσεων που ακολουθεί η Apple. Όπως είχαμε αναφέρει, το αφιέρωμα αυτό συνεχίζεται σήμερα, με αποκαλύψεις για τις μεθόδους του Steve Jobs, την στρατηγική της Apple για τα reviews των συσκευών της καθώς και μια μικρή ανάλυση για το τι πρέπει να περιμένουμε από εδώ και πέρα.

 

Πριν περάσουμε όμως στα νέα κεφάλαια, αξίζει να αναφέρουμε μια μικρή ιστορία για το βιβλίο «Στοιχειωμένη Αυτοκρατορία: Η Apple μετά τον Steve Jobs», της Yukari Iwatani Kane.

 

Λίγο μετά τον θάνατο του Jobs λοιπόν, κυκλοφόρησε ένα βιβλίο με τίτλο «Στοιχειωμένη Αυτοκρατορία: Η Apple μετά τον Steve Jobs» (Haunted Empire: Apple After Steve Jobs). Το βιβλίο ουσιαστικά αμφισβητούσε τις ικανότητες του Cook, λέγοντας πως οι καλύτερες μέρες της Apple ανήκουν στο παρελθόν, εφόσον δεν βρίσκεται πια ο Steve Jobs στην εταιρεία.

 

Η διαχείριση αυτού του θέματος δεν έγινε με τους συνηθισμένους τρόπους. Αντί να αναλάβει δράση το τμήμα Δημοσίων Σχέσεων, δίνοντας την θέση της εταιρείας μέσω των αντιπροσώπων της, στελέχη της Apple, μεταξύ των οποίων και ο Tim Cook, βγήκαν και είπαν δημόσια τη θέση τους. Χαρακτηριστικά, σε e-mail του στο CNBC έγραψε:

 

«Αυτές οι ανοησίες ανήκουν στην ίδια κατηγορία με κάποια άλλα βιβλία που έχω διαβάσει για την Apple. Δεν μπορούν να συλλάβουν τι σημαίνει Apple, Steve, ή οτιδήποτε άλλο στην εταιρεία. Η Apple διαθέτει πάνω από 85.000 υπαλλήλους που έρχονται στη δουλειά και κάνουν ότι καλύτερο μπορούν, για να δημιουργήσουν τα καλύτερα προϊόντα του κόσμου, να αφήσουν το σημάδι τους στον κόσμο, κάνοντάς τον καλύτερο από ότι τον βρήκαν. Αυτή είναι η καρδιά της Apple από την πρώτη μέρα, και θα συνεχίσει να είναι για πολλές δεκαετίες. Πολλοί μας αμφισβήτησαν μέχρι τώρα. Κατάφεραν να μας κάνουν πιο δυνατούς

 

http://content.myphone.gr/photo/full/29305/haunted-empire-hc-c.jpg

Το εξώφυλλο του βιβλίου «Στοιχειωμένη Αυτοκρατορία: Η Apple μετά τον Steve Jobs», της Yukari Iwatani Kane

 

Ο Phil Schiller, Αντιπρόεδρος του τμήματος Marketing, εκμεταλλεύομενος ένα tweet σε σχέση με αυτά που αναφερόταν για αυτόν στο βιβλίο, έγραψε πως δεν έχει Lamborghini, όπως έγραφε στο βιβλίο, ενώ Eddy Cue, στέλεχος του τμήματος Internet Software and Services, διέψευσε πως ο Steve Jobs του είχε πετάξει ένα στυλό στο πρόσωπο, όπως επίσης αναφέρεται στο βιβλίο. Μπορεί αυτές οι αντιδράσεις να φαίνονται μικρές, αλλά πρέπει να λάβει κανείς υπόψη ότι τα στελέχη της Apple σπάνια κάνουν σχόλια για βιβλία ή για άρθρα δημόσια. Τα σχόλια των Cook, Cue και Schiller δείχνουν ότι ανέλαβαν πλήρως την κατάσταση αυτοί, παραμερίζοντας την αρμόδια ομάδα της εταιρείας. Υπάλληλοι της Apple είχαν το αίσθημα ότι αυτή ήταν περισσότερο μια «κίνηση του Steve», από πλευράς Cook.

 

Το διαδίκτυο τελικά κατακλύστηκε από αρνητικές κριτικές για το συγκεκριμένο βιβλίο, ιδιαίτερα σε σελίδες με περιεχόμενο για την Apple. Αν αυτό ήταν μια πρωτοβουλία των ίδιων των ιστοσελίδων, ή αν υπήρξε συντονισμός από το PR της Apple, παραμένει προς το παρόν μυστήριο, το οποίο φυσικά έχει μικρή σημασία.

 

Κεφάλαιο 5: Ο Steve Jobs και η διαδικασία πίσω από τα δελτία τύπου

 

http://content.myphone.gr/photo/full/29308/stevejobs22.jpg

Ο Steve Jobs στο Macworld στο San Francisco. Φωτογραφία: mylerdude υπό άδεια Creative Commons

 

Ένας πρώην υπάλληλος της Apple θυμάται ότι ο Steve Jobs «έκαψε» ένα Δελτίο Τύπου ανακοίνωσης μιας νέας συνεργασίας, επειδή δεν του άρεσε το όνομα της συνεργαζόμενης εταιρείας. Η Apple έπρεπε να βρει μια λύση, για να ξαναγραφτεί το Δελτίο Τύπου βρίσκοντας μια λύση στο πρόβλημα του ονόματος. Ο Jobs έπαιρνε όλες τις τελικές αποφάσεις, όσο σημαντικές ή ασήμαντες ήταν, σχετικά με τις κινήσεις του PR. Μάλιστα, είχε συμμετοχή σε κάθε επικοινωνιακή δραστηριότητα της εταιρείας, ακόμα και σε συμφωνίες με περιοδικά για εξώφυλλα ή συνεντεύξεις.

 

Μια από τις ιδέες του ιδρυτή της Apple ήταν η χρήση ενός επιθέτου για κάθε προϊόν της Apple. Έτσι, το iPad αναφέρεται συνεχώς ως «Μαγικό», το iPhone «Επαναστατικό» και το App Store «Θρυλικό». Τους όρους αυτούς δεν τους συναντάμε μόνο στα Δελτία Τύπου, αλλά σε κάθε πράξη που είχε να κάνει με marketing, εσωτερικές παρουσιάσεις ή events για τα Μέσα.

Ο Jobs, μαζί με την Katie Cotton είχαν θεσπίσει έναν κανόνα: Κάθε Δελτίο Τύπου που αφορούσε και έναν τρίτο συνεργάτη θα γραφόταν και θα διαμοιραζόταν από την Apple. «Ήταν ή ο δικός μας δρόμος ή η έξοδος», ανακαλεί ένας πρώην υπάλληλος.

 

Η συγγραφή των Δελτίων Τύπου ήταν ευθύνη της Cotton, άλλων μελών της ομάδας PR και του Schiller. Ο Schiller και οι καλύτεροι της ομάδας του ενημέρωναν τους κορυφαίους του PR, οι οποίοι στη συνέχεια ανέθεταν το Δελτίο Τύπου σε μονάδες ή ζευγάρια. Η Cotton ήθελε, και μάλιστα ήταν ανένδοτη, να γράφει μόνη της την πρώτη έκδοση-πρόχειρο ενός δελτίου, πριν ανατεθεί στα υπόλοιπα μέλη. Πριν γίνει κάποια δημοσίευση, ο Jobs μαζί με την Cotton έκαναν τις τελικές αλλαγές και ξαναέγραφαν το Δελτίο.

 

Κεφάλαιο 7: Τα reviews, οι ενημερώσεις και οι οδηγίες για τα reviews

http://content.myphone.gr/photo/full/28784/apple-iphone-6-review-myphone-gr.jpg

Φωτογραφία από το

review του iPhone 6 στο myhpone.gr

 

Τα review των προϊόντων είναι ιδιαίτερα σημαντικά για την Apple, και η ομάδα PR φροντίζει να δίνει την δέουσα προσοχή. Οι συσκευές δεν μοιράζονται στην τύχη, αλλά σε προσεκτικά επιλεγμένα Μέσα ή δημοσιογράφους/bloggers, που πολλές φορές έχουν την τύχη να τις παραλαμβάνουν πριν την κυκλοφορία τους. Οι συγκεκριμένες συσκευές είναι ιδιαίτερα προσεγμένες, ακόμα και για μικρές γρατζουνιές ή φθορές στην συσκευασία τους, καθώς κάθε μονάδα που αποστέλλεται πρέπει να είναι τέλεια.

 

Υπάρχουν τρεις reviewers που φαίνεται πως είναι ιδιαίτερα σημαντικοί για την Apple και από το 2007 έχουν πρόσβαση στις συσκευές της, πριν την κυκλοφορία τους: Ο Mossberg, που έχει εργαστεί στην The Wall Street Journal και πλέον βρίσκεται στο Re/code, ο Pogue, που εργαζόταν στους The New York Times και πλέον στο Yahoo Tech και ο Ed Baig του USA Today. Μάλιστα, σύμφωνα με ένα ρεπορτάζ, η Apple διέκοψε τις διακοπές ενός μηχανικού της, για να βοηθήσει τον Pogue με κάποια προβλήματα που αντιμετώπιζε με την Apple TV, πριν βγει στα καταστήματα. Οι δύο από αυτούς αναφέρονται και στην βιβλιογραφία του Steve Jobs από τον Walter Isaacson ως τους μοναδικούς δημοσιογράφους για τους οποίους η Apple νοιάζεται.

 

Στο παρακάτω γράφημα βλέπουμε ποια Μέσα έλαβαν τις iOS συσκευές νωρίτερα:

http://content.myphone.gr/photo/full/29309/reviews-chart.jpg

Πηγή φωτογραφίας: 9to5Mac

 

Με την πάροδο του χρόνου αυξήθηκαν αρκετά τα μέσα που έλαβαν τις συσκευές προς review, αλλά αξίζει να σημειώσουμε ότι πολλές φορές η Apple φαίνεται να ενδιαφέρεται περισσότερο για τα άτομα, παρά για το Μέσο. Χαρακτηριστικά, ενώ το Engadget λάμβανε προϊόντα προς αξιολόγηση και παρουσίαση, το 2011, όταν κάποιοι editors του έφυγαν και δημιούργησαν το The Verge, δεν έλαβαν τα iPhone 4S και iPad Retina. Αντίθετα, η ομάδα που «μετακόμισε» στο The Verge είχε την ευκαιρία να τα παρουσιάσει στο κοινό της.

 

Αρκετά συχνά επίσης, η Apple δίνει την ευκαιρία πραγματοποίησης review σε bloggers, όπως ο John Gruber ή ο Jim Dalrymple, στους οποίους δόθηκαν τα iPhone 4 και iPhone 4S αντίστοιχα. Ο Gruber μάλιστα έλαβε και την έκδοση Mountain Lion του OS X πριν την διάθεση του, και του την παρέδωσε προσωπικά ο Υπεύθυνος Marketing, Phil Schiller. Η προσοχή που δίνει η Apple σε μικρότερους bloggers σε σύγκριση με Μέσα-κολοσσούς, όπως είναι τα Bloomberg, Time και WIRED είναι αξιοπερίεργη, όμως όπως σημειώνει και ένας δημοσιογράφος, τα λόγια των bloggers αναμεταδίδονται ευρέως και ιδιαίτερα γρήγορα και για αυτό η Apple προσπαθεί να τους κρατά χαρούμενους, άσχετα από την κίνηση που δέχονται τα blogs τους.

 

Φυσικά, όσο εύκολο είναι για την Apple να παρέχει early-access σε προϊόντα της, τόσο εύκολο είναι να σταματήσει να παρέχει τέτοια προνόμια. Για παράδειγμα, το Gizmodo σταμάτησε να βρίσκεται στην «λίστα» της Apple μετά την παρουσίαση του πρώτου iPad.

 

Σε άλλες περιπτώσεις, η Apple δίνει ευκαιρίες σε πιο εξειδικευμένες εκδόσεις. Το AnandTech, που κάνει τεχνικές αναλύσεις, έλαβε τα iPhone 5s και iPad Air, που ήταν οι πρώτες συσκευές με 64-bit επεξεργαστή. Λέγεται επίσης, ότι η Apple, στην προσπάθεια της να διευρύνει το αγοραστικό κοινό της, έστειλε το πρώτο iPad και το iPhone 4 στο BoingBoing, το οποίο ασχολείται κυρίως με πολιτιστικά θέματα, ενώ το The Root, που ασχολείται με την Αφροαμερικάνικη κουλτούρα έλαβε την δεύτερη έκδοση του iPad.

 

Σημαντικό ρόλο για το ποιοι θα λάβουν πρόωρη πρόσβαση στα προϊόντα της Apple, παίζει η στάση τους στις φήμες που κυκλοφορούν. Όπως αναφέρει ο Brian Lam «Η Apple μπορει να ξέρει τι θα λέει ένα review από την κάλυψη των γεγονότων πριν την παρουσίαση, και δεν πρόκειται να σου προσφέρει μια συσκευή για review αν δεν συμφωνεί με αυτά που λες».

 

Μετά από κάθε παρουσίαση, η Apple φροντίζει τα reviews να μην γίνουν μόνο με βάση τις εντυπώσεις από την πρώτη επαφή με τη συσκευή και από τις λεπτομέρειες που αναφέρθηκαν στην παρουσίαση. Μαζί με τις συσκευές δίνει και τον «Οδηγό για τον reviewer», ο οποίος έχει στόχο να τονίσει κάποιες λεπτομέρειες-κλειδιά του προϊόντος. Σε αυτούς τους οδηγούς χρησιμοποιούνται αρκετές φράσεις που βρίσκονται στην ιστοσελίδα της Apple, ενώ μερικές φορές περιλαμβάνουν μια κάπως διαστρεβλωμένη αλήθεια.

 

Για παράδειγμα, υπονοούταν ότι τα iPad Air και iPad mini with Retina display είναι ακριβώς το ίδιο προϊόν με μόνη διαφορά το μέγεθος. «Τόσο το iPad Air όσο και το και iPad mini with Retina display προσφέρουν την πλήρη εμπειρία του iPad. Ποιο μέγεθος είναι για εσένα;», ανέφερε ο οδηγός. Αρκετά reviews ακολούθησαν τον οδηγό, αλλά διαψεύστηκαν από τις πραγματικές δοκιμές, καθώς όπως πολλοί θεωρούν, η οθόνη του iPad Air είναι ανώτερη του Mini, ενώ ο επεξεργαστής του Air είναι λίγο γρηγορότερος. Βέβαια, η πραγματοποίηση της αξιολόγησης μιας συσκευής είναι τελικά ευχή και κατάρα ταυτόχρονα, και αρκετά μέσα έχουν συνειδητοποιήσει ότι απαιτείται αρκετός χρόνος για να πραγματοποιηθεί ένα σωστό review, και όχι λίγες μέρες μόνο. Έτσι, κάποια μέσα έχουν σταματήσει να ακολουθούν τους οδηγούς της Apple και βγάζουν τα review όταν πρέπει, ενώ άλλα προτιμούν να μένουν πιστά στο πρόγραμμα της Apple.

 

Κεφάλαιο 4: Η αποχώρηση μιας «τυράννου»

 

Πριν από λίγο καιρό, η αντιπρόεδρος του Worldwide Corporate Communications, Katie Cotton, αποχώρησε από την εταιρεία, με την Apple να δηλώνει ότι η αποχώρηση οφείλεται στην επιθυμία του πρώην στελέχους να περάσει περισσότερο χρόνο με τα παιδιά της, αλλά μάλλον η αλήθεια είναι ότι έφυγε λόγω του διαφορετικού οράματος που έχει ο Tim Cook για το δημόσιο πρόσωπο της Apple.

 

Η Cotton ήταν ο «άσος στο μανίκι της Apple», όπως περιγράφει πρώην εργαζόμενος της Apple. Ήξερε να χειρίζεται όλα τα μέσα και η δυναμική και η συμπεριφορά της ήταν ο λόγος που πολλοί δημοσιογράφοι φοβόντουσαν ότι θα σταματήσουν να έχουν πρόσβαση στα events της Apple ή στην πρόωρη ενημέρωση για τα προϊόντα. Η πρόσβαση σε αυτά τα δυο προνόμια, είναι τόσο σημαντική, που θα έχει πολύ σημαντικό αρνητικό αντίκτυπο στην καριέρα του, αν κάποιος την χάσει.

 

Στο εσωτερικό της εταιρείας, οι υπάλληλοι αποκαλούσαν την Cotton «τύραννο». Υπάλληλος της Apple αναφέρει ότι διοικούσε την ομάδα της σαν φέουδο, ενώ κάποιος άλλος περιέγραψε τον τρόπο που ασκούσε τα καθήκοντά της σαν «παιδικό σταθμό». Ο έλεγχος του τμήματος επεκτεινόταν στον έλεγχο κάθε υπαλλήλου, ακόμα και των ωρών προσέλευσης και αποχώρησης από την εταιρεία κάθε μέρα. Περίμενε ότι οι εργαζόμενοί της θα «δουλεύουν όλη μέρα, ανεξάρτητα από το τι έχει συμβεί». Μπορεί αυτά να ακούγονται μέχρι ένα επίπεδο φυσιολογικά για ένα μικρό, αλλά ιδιαιτέρα κομβικό τμήμα, αλλά η Cotton μάλλον φάνηκε πολύ άκαρδη όταν δεν επέτρεψε σε μια νέα μητέρα να δουλεύει από το σπίτι της μια φορά την εβδομάδα.

 

Λέγεται επίσης ότι η Cotton έθετε «στόχους» για το τμήμα της. «Την μια μέρα κάποιος εργαζόμενος ήταν αστέρι, την επόμενη, το ίδιο άτομο ήταν στον πάτο. Πολλοί έφευγαν μετά από ένα ή δύο χρόνια υπό την επίβλεψη της Katie, ήταν σαν να ακροβατείς σε ένα σκοινί», ανακαλλεί πρώην υπάλληλος της Katie. «Δημιουργούσε φόβο στις καρδιές μας και πήρε χρόνια από τη ζωή μου», αναφέρει κάποιος άλλος και συνεχίζει «αλλά σου έκανε καλό, ήταν για μένα ένα πραγματικό βάπτισμα του πυρός».

 

Παρά τον φόβο που προκαλούσε σε εργαζομένους και δημοσιογράφους, πολλοί λένε ότι έμαθαν πολλά από αυτήν. Ο Brian Lam θυμάται μια φορά πριν από ένα event, είχε παρατηρήσει ότι ήταν πάρα πολύ σοβαρή, αλλά μόλις είδε έναν δημοσιογράφο να την πλησιάζει φόρεσε το χαμόγελο της. «Είδα την διπλή προσωπικότητά της. Οι άνθρωποι δεν μπορούν να παίξουν μαζί της, ξέρει την δυναμική σχέση μεταξύ εκδόσεων, μεμονωμένων δημοσιογράφων αλλά και τι θέλουν αυτοί», αναφέρει χαρακτηριστικά.

 

Φαίνεται πως η μεγαλύτερη επιρροή της Cotton ήταν ο ίδιος ο Steve Jobs και ακολουθούσε αρκετές από της στρατηγικές της Apple, όταν ο ιδρυτής της την ανέστησε από την χρεοκοπία στο τέλος της δεκαετίας του 90. Από την στενή σχέση που είχε με τον Jobs φαίνεται πως επηρεάστηκε και η συμπεριφορά της, αφού όπως έχει πει κάποιος «αν δουλέψεις με τον Steve, νομίζεις πως είσαι ένας μικρός Steve. Η αλήθεια, όμως, είναι ότι δεν είσαι». Μετά τον θάνατο του Jobs οι υπάλληλοι άρχισαν να κουράζονται με την Cotton και η έξοδός της από την Apple άρχισε να πλησιάζει.

 

Οι υπάλληλοι της Apple, θεώρησαν ότι επειδή δούλευε πολύ κοντά με τον Jobs, θα αποχωρούσε από την θέση της αμέσως μετά τον θάνατο του. «Η Katie δημιουργήθηκε σαν εικόνα του Steve, και πηγή της δύναμής της ήταν ο Jobs», αναφέρει ένας εργαζόμενος στο τμήμα PR. Μάλιστα αποτέλεσε έκπληξη ότι έμεινε σε αυτήν την θέση για άλλα τρία χρόνια, ακόμα και όταν ο Tim Cook πήρε επίσημα τα ηνία της Apple και ανακοίνωσε στο PR ότι η Apple πρέπει να γίνει μια πιο φιλική εταιρεία, τόσο στο εσωτερικό της, όσο και στα μάτια του κόσμου. Το μήνυμα ήταν ξεκάθαρο, αλλά ήταν αβέβαιο αν η Cotton θα μπορούσε να ανταποκριθεί σε αυτές τις προσδοκίες. Όπως διερωτάται και ένας υπάλληλος της Apple «Θα θέλει ακόμα ο Tim την Katie, έναν «επιθετικό σκύλο» με το DNA του Jobs;» Η αλλαγή όμως άρχισε να πραγματοποιείται: Ο Cook άνοιξε τις πόρτες της Apple στην «Ένωση για την Δίκαιη Εργασία» (Fair Labor Association), άρχισε να κάνει περισσότερες δωρεές σε φιλανθρωπικούς οργανισμούς μέσω του προγράμματος «Charitable Matching Program for Employees» και έγινε πιο εξωστρεφής προς τα μέσα, θέτοντας τον εαυτό του, αλλά και κορυφαία στελέχη διαθέσιμα για συνεντεύξεις. Το νερό είχε μπει στο αυλάκι, και ο Cook δεν έπαιζε με τους καθιερωμένους κανόνες.

 

Κεφάλαιο 5: 2 άτομα στην θέση ενός

 

Μετά από 18 χρόνια, η Cotton δεν αποτελεί πλέον μέλος της PR ομάδας της Apple, και δεν συμμετέχει στη διαδικασία εύρεσης του διαδόχου της. Υπεύθυνοι του τμήματος είναι πλέον δυο άτομα, ο Steve Dowling και η Natalie Kerris, οι οποίοι έχουν αναλάβει τα καθήκοντά τους από τον περασμένο Μάιο και δίνουν αναφορά απευθείας στον Tim Cook. Η Cotton αποχώρησε μια μέρα πριν το WWDC, το μεγαλύτερο event της Apple, και το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό ότι είναι ακόμα εργαζόμενη της Apple υποδεικνύει ότι η αποχώρηση μάλλον δεν ήταν ακριβώς δικιά της απόφαση. Ακόμα και έτσι όμως, «η ομάδα έχει ακόμα μια γενική στρατηγική», όπως αναφέρει υπάλληλος της Apple.

 

Ο Dowling είναι στενός φίλος του Cook και εργάζεται στην Apple από το 2003.Έχει εργαστεί σε αντίστοιχα τμήματα στο CNBC και στον Λευκό Οίκο, ενώ έχει εργαστεί και ως δημοσιογράφος επί μια δεκαετία. Είναι αρκετά πιο φιλικός από την προκάτοχό του, ακολουθεί όμως και αυτός παρόμοιες τακτικές στην παροχή πληροφοριών: «Θα σου δώσει μόνο τις πληροφορίες που σχεδίαζε, όταν συμφωνήσατε να μιλήσετε και τίποτα παραπάνω. Είναι δημοσιογράφος στην καρδιά και ξέρει πως παίζεται το παιχνίδι», αναφέρει δημοσιογράφος. Κάθε εβδομάδα έχει meetings με την ομάδα του, στα οποία δίνει αρκετά σημαντικές πληροφορίες. Λαμβάνει επίσης feedback και αναφορές για το πώς θα μπορούσε να βελτιωθεί η λειτουργία και το έργο της ομάδας. Σύμφωνα με άτομα που δουλεύουν κοντά του, δεν αρέσκεται σε παιχνίδια εξουσίας, όπως η Cotton, αλλά θα πρέπει να βελτιώσει τις ηγετικές του ικανότητες.

 

Η Natalie Kerris περιγράφεται σαν «Cottoon Jounior». Χαρακτηρίζεται από αμεσότητα και όπως λένε δημοσιογράφοι που καλύπτουν τα θέματα της Apple, θα προσπεράσει τις τυπικότητες και θα μπει κατευθείαν στο ψητό. Μια πηγή μάλιστα αναφέρει ότι «Αν η Natalie Kerris αναλάβει πλήρως, τα πράγματα θα είναι ακριβώς τα ίδια, όπως στην εποχή της Cotton». Αυτόματα, αυτό την καθιστά outsider, μια και φαίνεται πως ο Cook θέλει πραγματικά να ανανεώσει τον τρόπο λειτουργίας του τμήματος Δημοσίων Σχέσεων.

 

Επίλογος: Ένα πιο φιλικό μέλλον;

http://content.myphone.gr/photo/full/29310/apple-think.png

Think Different. Ένα από τα πρώτα σλόγκαν της Apple. Άραγε θα βρει εφαρμογή στην νέα εποχή της εταιρείας; Φωτογραφία: Rob Janoff [public domain]

 

Τα μέλη του τμήματος Δημοσίων Σχέσεων της Apple, στην μετά Cotton εποχή, αναφέρουν πως είναι ενθουσιασμένοι με τις νέες προοπτικές και τις τακτικές που θα ακολουθήσουν, κάτω υπό μια πιο φιλική και διαφανή ηγεσία. Νυν και πρώην υπάλληλοι λένε ότι ο Cook αναζητά υποψηφίους με δεσμούς στις παγκόσμιες κυβερνήσεις, εκτεταμένες γνώσεις της εργασιακής νομοθεσίας, βαθιά γνώση της οικονομικής κατάστασης της Κίνας, και φυσικά να ειδικεύεται στην τεχνολογία και τα social media.

 

Άλλωστε, η ομάδα της Apple έχει ήδη διευρυνθεί από πέρσι, με χαρακτηριστικές τις προσλήψεις της Lisa P. Jackson , πρώην υπάλληλο της Environmental Protection Agency, για να ασχοληθεί με πρωτοβουλίες υπέρ του περιβάλλοντος που μπορεί να λάβει η Apple, την Angela Ahrendts, που διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην αγορά της Κίνας ή τον Musa Tariq, που ειδικεύεται στα social media και το marketing.

 

Όπως φαίνεται, το νέο πρόσωπο που θα ανανεώσει την επικοινωνιακή πολιτική της Apple πρέπει να είναι ολοκληρωμένη προσωπικότητα και να διαθέτει δυνατές βάσεις και γνώσεις πάνω σε αμφιλεγόμενα και «καυτά» ζητήματα. Ο Carney είναι σίγουρο ένα πρόσωπο που πληρεί τις περισσότερες τουλάχιστον προϋποθέσεις, από την άλλοι, οι τωρινοί υπεύθυνοι της ομάδας PR, Dowling and Kerris, έχουν μεγάλη εμπειρία με τα τεκτενόμενα στο Cupertino. Δεν πρέπει να αποκλειστεί ενδεχόμενο να αναζητηθεί κάποιος νέο ταλαντούχο στέλεχος από τις ανταγωνίστριες εταιρείες στην Silicon Valley. Η ιστορία έχει δείξει ότι η Apple προσλαμβάνει από παντού, αρκεί το στέλεχος να έχει τις κατάλληλες ικανότητες, την εμπειρία και φυσικά το ταπεραμέντο.

 

Την τελική απόφαση φυσικά θα την πάρει ο Tim Cook, ενώ οι πρώτες αλλαγές στην φιλοσοφία της Apple έχουν ήδη πραγματοποιηθεί. Μένει να δούμε, αν με την επιλογή του νέου υπευθύνου θα εξαλειφθούν οι τακτικές χειραγώγησης των παλαιότερων ετών, ή αν θα επεκταθούν σε μεγαλύτερο εύρος.

 

[via] - [ mobiuser [/member] tipped us] - [ΜΕΡΟΣ 1ο]

Link to comment
Share on other sites

Άλλο ένα εξαιρετικό άρθρο. Πολυ καλή δουλειά. Απο όσα διάβασα έβγαλα ένα συγκεκριμένο συμπέρασμα. Σχεδόν όλα τα μεγάλα sites, blogs κλπ του εξωτερικού που κάνουν reviews την μια ή την άλλη συσκευή έχουν συμπάθειες που προκύπτουν απο όσα αναφέρει το άρθρο. Καταλήγω στο συμπέρασμα οτι τελικά είναι λίγοι οι πραγματικά αντικειμενικοί.
Iphone XS Max / Ipad air / Macbook pro retina/ Apple Watch Series 3
Link to comment
Share on other sites

"the people think... What I tell them to think" Orson Welles ως citizen Kane στην ομώνυμη ταινία. Κατά πολλούς, όπως και για εμένα, η καλύτερη ταινία όλων των εποχών.

Τελικά δεν ξέρεις τι πρέπει να πιστέψεις...

Εμένα μου φαίνεται περισσότερο σαν ένα άρθρο απομυθοποίησης του Jobs...

Galaxy Note II Grey Titanium, Fujitsu Lifebook T900 Dual Digitizer
Link to comment
Share on other sites

Συμφωνω με τον φιλο παραπανω,λιγοι οι αντικειμενικοι και ωραιο το αρθρο,μπραβο.

Εάν μου επιτραπει,θα παραθεσω έναν συνδεσμο ο οποιος βοηθαει πολύ το αρθρο του φιλου charlie_pace4 και προκειται για τον ιδιο τον δουλειας( τζομπς) και για ακομα μια φορα βλέπουμε τις τακτικες της μηλιας αλλα και του ευφυή ιδρυτή της όπως αποκαλείται από αρκετους φιλους.

http://www.greeceandroid.gr/device/1218-apple-vs-samsung-trial-2-comments

Υπαρχουν και αλλα αθρα με το ιδιο θεμα του φιλου charlie_pace4,αλλα αυτό φτανει πιστευω.

Edited by sikuonas
http://www.myphone.gr/forum/image.php?type=sigpic&userid=193941&dateline=1426239248
Link to comment
Share on other sites

Ο Jobs ειναι ενα 'κεφαλαιο' απο μονος του.

Σαν να μιλαμε για τον Henry Ford.

Συνιδρυτης της Apple, την οργανωσε-εστησε, εκανε κι αυτος τα λαθη του, τον πηραν κι αλλοι στο λαιμο του, επεστρεψε οταν η Apple ηταν ενα βημα πριν το οριστικο λουκετο, και την εφτασε να γινει η μεγαλυτερη εταιρια τεχνολογιας τον πλανητη. Πραγματικος Genius.

Δυστυχως, τετοιοι ανθρωποι γενιουνται μια φορα μετα απο δεκαετιες.

Πιστευω ομως οτι εχει αφησει δυνατη κληρονομια και κουλτουρα στην Apple....αρκει να εχουν την συνεση να την διαφυλαξουν.

Link to comment
Share on other sites

Σε πειραζει να χρησιμοποιησω αρκετα κομματια των 2 αρθρων για την διπλωματικη που κανω στο MBA μου;

MacBook Pro 13.3'' retina

iPhone 6 gold

iPad Mini Retina space gray

iPod Nano white

Ούτε η Έυα τόσο μήλο :bow:

Link to comment
Share on other sites

Σε πειραζει να χρησιμοποιησω αρκετα κομματια των 2 αρθρων για την διπλωματικη που κανω στο MBA μου;

 

Αν αναφέρεις και τις δυο πηγές (αγγλικό άρθρο και την μεταφορά του στα ελληνικά από το myphone.gr) φυσικά ;)

[imgalign]http://icons.iconarchive.com/icons/iconshock/social-media/96/twitter-icon.png[/imgalign]"Some hearts are different than others. Like crystal in a world of glass... Even the way they shatter is beautiful..."

 

Wannabe Editor? Reviewer? Columnist?

Join the Unwired Revolution, now!

Link to comment
Share on other sites

Φυσικα κ θα αναφερω, δεν ειμαστε να μας μηδενιζουν για plagiarism. Ευχαριστω πολυ.

MacBook Pro 13.3'' retina

iPhone 6 gold

iPad Mini Retina space gray

iPod Nano white

Ούτε η Έυα τόσο μήλο :bow:

Link to comment
Share on other sites

Μπράβο ρε Χρήστο και για το 2ο μέρος του άρθρου σου. Εξαιρετικό.

Όπως είπαν και άλλοι χρήστες πιο πάνω, ο Jobs ήταν ένα κεφάλαιο μόνος του. Ξεχωριστός άνθρωπος, με τις ιδιοτροπίες του, αλλά πάντα πετύχαινε αυτό που ήθελε.

Link to comment
Share on other sites

Την τελική απόφαση φυσικά θα την πάρει ο Tim Cook, ενώ οι πρώτες αλλαγές στην φιλοσοφία της Apple έχουν ήδη πραγματοποιηθεί. Μένει να δούμε, αν με την επιλογή του νέου υπευθύνου θα εξαλειφθούν οι τακτικές χειραγώγησης των παλαιότερων ετών, ή αν θα επεκταθούν σε μεγαλύτερο εύρος.
Στο συμφέρον της Apple είναι να γυρίσει τις τακτικές της σε πιο θετικές και λιγότερο brutal λογικής. Να εξαλείψει τα φαινόμενα BILD και να παρουσιάσει accountability εκεί που δεν τη παρουσίασε (antenna gate πχ), όταν πίστευε ότι αυτό θα την έβλαπτε (κάκιστα, btw).

 

Να παρουσιάσει ένα πιο "humane" πρόσωπο το οποίο θα έχει απαλάξει από το υπεροπτικό "ειμαστε οι τέλειοι" look που έχει όλα αυτά τα χρόνια. Κλασσικό παράδειγμα η ονομασία των "geniuses".

 

Το αν θα κάνει όλα αυτά τα παραπάνω , ειναι ένα μεγάλο ερωτηματικό, αφού τα παραπάνω δεν απαιτούν απλά προσλήψεις αλλά αλλαγή κουλτούρας, η οποία για να συμβεί απαιτεί ενέργειες τόσο top bottom, αλλά και bottom-up...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time -- Thomas A. Edison
Link to comment
Share on other sites

Η ουσία είναι οτι η apple δεν έχει βγάλει κανένα πετυχημένο καινούργιο προιόν στη μετα-Jobs εποχή. Ίσως το πρώτο να είναι το 6+ αν και αυτό είναι στην ουσία απλά ενα μεγάλο 6 και δεν έχει ουσιαστική διαφοροποίηση όπως έχει για παράδειγμα το Note απο τη σειρά S. Κάτι set-top-box, ρολόγια και πλαστικά iphone έχουν πάει άπατα.

 

Όσον αφορά τη στάση της apple προς τον κόσμο και τα media, φαίνεται οτι ο Cook έχει μειώσει κάπως την αλαζονεία του Jobs. Μέχρι τώρα τουλάχιστον δεν έχει πει εξυπνάδες του στυλ "You're holding it wrong". Απο την άλλη βέβαια υπάρχει και αυτό :

http://www.phonearena.com/news/Apple-cuts-off-German-publication-for-showing-bendgate-video_id61237

που δείχνει οτι οι παλιές κακές συνήθειες δεν αλλάζουν εύκολα...

Link to comment
Share on other sites

Δυστυχως, τετοιοι ανθρωποι γενιουνται μια φορα μετα απο δεκαετιες.

.

 

Εμένα τέτοιοι άνθρωποι με "τρομάζουν " οπότε το δυστυχώς είναι σχετικό.

Δεν νομίζω να θέλει η Apple να μαλακωσει τις τακτικές της. Μάλλον να μαλακωσει την εικόνα της θέλει με κλασσικά μαρκετινιστικο τρόπο.

 

ΥΓ αυτό με τα επιθετα μου θυμίζει Έλληνες "σταρ" που για να έχουν ευνοικοτερες συμπεριφορές τα μέσα τους αποκαλούν έτσι όπως τους "επιβαλεται" πχ Άννα Βίσση η απόλυτη Ελληνίδα σταρ και Σάκης ρουβας ο μεγαλύτερος Έλληνας ποπ σταρ. Χάχα τρομάρα μας στη ψωροκωσταινα

Link to comment
Share on other sites

Εμένα τέτοιοι άνθρωποι με "τρομάζουν " οπότε το δυστυχώς είναι σχετικό.

Δεν νομίζω να θέλει η Apple να μαλακωσει τις τακτικές της. Μάλλον να μαλακωσει την εικόνα της θέλει με κλασσικά μαρκετινιστικο τρόπο.

Συμφωνώ.

 

Αλλωστε, ας μη ξεχνάμε πως και το κοινό στο οποίο απευθύνεται πιστεύει ακριβώς αυτό το image, το ότι τα προϊόντα της ειναι τα τέλεια, η εταιρία απλά δεν κάνει ποτέ λάθος και ξέρει καλύτερα από αυτούς κλπ κλπ κλπ. Οταν χτίζεις ακριβώς κάτι τέτοιο, γιατί να θες να το γκρεμίσεις;

 

Μακάρι από την άλλη να κάνω λάθος.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time -- Thomas A. Edison
Link to comment
Share on other sites

Σε πειραζει να χρησιμοποιησω αρκετα κομματια των 2 αρθρων για την διπλωματικη που κανω στο MBA μου;

 

Θα βάλεις στην βιβλιογραφία τής διπλωματικής το 9to5mac.com ?

http://s4.postimg.org/kul22odml/420x150.jpg
Link to comment
Share on other sites

Εντάξει οι άνθρωποι είναι επιστήμονες. Άλλωστε τίποτα δεν είναι τυχαίο.
Φιλικά Γιώργος
Link to comment
Share on other sites

Καταρχάς μπράβο στο συντάκτη για τα άρθρα του. Κατά δεύτερον όπως έχω ξαναπεί η στρατηγική της apple είναι καρμπόν αυτής που ακολουθεί δεκαετίες τώρα η ferrari και όπως φαίνεται λειτουργεί άψογα..
Link to comment
Share on other sites

Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να μας ενδιαφέρουν αυτές οι ιστορίες.

Το ενδιαφέρον μας πρέπει να περιορίζεται στο αν κάνουμε την δουλειά μας με τις συσκευές της apple, η αν τις αγοράζουμε γιατί χρησιμοποιοόντας τες αισθανόμαστε κι εμείς σαν μικροί Steve Jobs :lol:

Φιλικά, Κώστας [/b] [ HTC U11, iPad mini 4, iPhone 6, Galaxy S7 Edge, Xiaomi A1, Nexus 5X ,
Link to comment
Share on other sites

Μα πάντα το κάθε περιοδικό , έντυπο ή ηλεκτρονικό, ακολουθεί την τακτική που θα του φέρει έσοδα.

Τα περισσότερα προτιμάνε την πεπατημένη... δηλαδή ακολουθούν την τακτική που τους ορίζει ο κάθε πελάτης και συνεπώς οι κρητικές δεν ειναι αντικειμενικές.

Πόσο μάλλον οταν ο πελάτης ειναι η apple.

 

Ο μονος αξιόπιστος κριτής ειναι ... εσυ κι εγώ και όλοι οι υπόλοιποι απο εμάς που θα αγοράσουμε τα οποιοδήποτε προϊόν και μετά θα γράψουμε την κρητική μας.

Απο εκει και πέρα , χρησιμοποιείς το μυαλό και κάνεις ξεσκαρτάρισμα μόνος σου.

[ f i l i p p o s ] - [ lokalize.gr ]

Link to comment
Share on other sites

Εάν και φαν των προϊοντων της apple, δεν μπορώ να μην αναφερθώ στο ότι θέλουν να κάνουν τον κόσμο καλύτερο...ΤΗΛΕΦΩΝΑ, Η/Υ και ΤΑΜΠΛΕΤΕΣ ΠΟΥΛΑΝΕ...ΓΙΑ ΝΑ ΒΓΑΖΟΥΝ ΧΡΗΜΑΤΑ... Πέραν της φασιστικής νοοτροπίας για το πως πρεπει να εργάζεται ένας υπάλληλος της apple, στην πραγματικότητα πόσο ΔΟΥΛΟΣ μπορεί να γινει...άλλο το εξαιρετικό marketing που έχουν, άλλο οι εξαιρετικές συσκευές που κατασκευάζουν, άλλο το πολύ καλό οικοσύστημα που διαθέτουν και ΑΛΛΟ η ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ νοοτροπία που έχουν για την δουλεία των δούλων, οι οποίοι πρέπει να ευχαριστούν τον θεό για ότι το σώμα τους και το πνεύμα τους ανήκει στην APPLE... Ένας καλύτερος κόσμος θα ήταν να σέβεσαι τον άνθρωπο και όλα τα άλλα να περιστρέφονται γύρω από αυτον και όχι το αντίστροφο... Η φιλοσοφία των πολυεθνικών ότι ο εργαζόμενος ανήκει στην εταιρία και η ζωή του ειναι η εταιρία, δεν μας κανει καλύτερο κόσμο αλλά μια πιο φασιστική κοινωνία :X. Το άρθρο ειναι εξαιρετικό...
Πολιτισμένος είναι αυτός που φέρεται πολιτισμένα, όταν δεν το βλέπουν οι άλλοι...
Link to comment
Share on other sites

Αυτό που βλέπουμε τα τελευταια δύο χρόνια, είναι ότι ενώ αρχίζουν να τολμούν αλλαγές οπως μεγαλύτερες οθονες κλπ, υπάρχουν και επιπολαιότητες οπως η υπερβολική μείωση του πάχους των συσκευών που δημιουργεί διαφορα χαζά προβλήματα όπως το παρακάτω στο Air2

http://vimeo.com/110058016

 

 

http://forums.macrumors.com/showpost.php?p=20218650&postcount=255

 

 

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1808921

 

http://forums.macrumors.com/showpost.php?p=20212969&postcount=141

 

 

http://forums.macrumors.com/showpost.php?p=20207604&postcount=53

Φιλικά, Κώστας [/b] [ HTC U11, iPad mini 4, iPhone 6, Galaxy S7 Edge, Xiaomi A1, Nexus 5X ,
Link to comment
Share on other sites

Θα βάλεις στην βιβλιογραφία τής διπλωματικής το 9to5mac.com ?

 

Προσωπικα με βοηθαει πολυ το οτι το παλικαρι εκατσε κ μας το μετεφερε. Πολλα απ αυτα τα χρειαζομαι κ γω κ στο κατω κατω ο ιδιος ο καθηγητης μου χει δωσει την αδεια να εχω και sites στην βιβλιογραφια μου εκτος απο βιβλια.

MacBook Pro 13.3'' retina

iPhone 6 gold

iPad Mini Retina space gray

iPod Nano white

Ούτε η Έυα τόσο μήλο :bow:

Link to comment
Share on other sites

Μπράβο στον Χρήστο για το άρθρο.Ελπίζω να υπάρχει και συνέχεια για άλλα άρθρα.

Στο θέμα με την Apple πιστεύω ότι ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις.Η αλαζονεία είναι μέρος του παιχνιδιού και ξέχωρα από το αν αρέσουν σε κάποιον τα προϊόντα ή όχι η Apple το πούλαγε καλά.Το θέμα είναι ότι ακόμα τα προϊόντα διατηρούν τη λάμψη του Jops αλλά αν δεν φτιάξουν κάτι πρωτοποριακό δεν τη βλέπω καλά.

Link to comment
Share on other sites

Για μένα αυτό που αξίζει να αναφερθε,ί εκτός από το αριστοτεχνικό μάρκετινγκ της apple, τις τακτικές και τα κόλπα της με τη βοήθεια του τύπου και τη χειραγώγησή του, είναι και το γεγονός ότι έχε υπνωτίσει και τους αγοραστές της, τους οπαδούς της δηλαδή. Αυτοί και ο φανατικός τρόπος που υπερασπίζονται και διαδίδουν τα προϊόντα της είναι η πραγματική επιτυχία του μάρκετινγκ της. Υπάρχουν και αλλού οπαδοί, να μην βγάζουμε άλλους απ'έξω, είτε στη Google, Samsung, Microsoft κλπ, αλλά εδώ οι άνθρωποι το έχουν τερματίσει. Και μόνο η θεοποίηση προσωπικοτήτων σαν τον Jobs και η αποδοχή ότι δεν κάνουν ποτέ λάθη ή ότι φέρνουν τις καινοτομίες και τα τελειότερα προιόντα τοποθετούν την Apple σε άλλο επίπεδο.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Κοινοποίηση

×
×
  • Create New...